BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: FC Twente - Ajax (zondag 1 december, 12.15 uur) Eredivisie 2-5

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Loetje
 Loetje - zondag 01 december 2019 - 13:49   quote  deeplink  
Kwartet met een uitroepteken, haha!

En dat bij 5x 4 goals op rij. Ik zie het kwartet niet

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 01 december 2019 door Loetje --
Eide
 Eide - zondag 01 december 2019 - 13:51   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 december 2019 - 13:46 schreef nummer10 het volgende:
opkarakter winnen, puur onderschatting de eerste 20 a 25 min.. prima terug geknokt !
Geen onderschatting, gewoon uitermate zwak voetballen. Stom balverlies en dan verdedigend gewoon niet goed staan. Dan nog de 1-0 die echt geweldig werd ingeschoten... Nee, geen onderschatting denk ik. Wel een ongeconcentreerd Ajax wat ondanks de voorsprong gewoon matig speelt vandaag.
Eide
 Eide - zondag 01 december 2019 - 13:52   quote  deeplink  
Overigens heb je wel gelijk dat Ajax tegen mindere tegenstanders vrijwel nooit een hoog niveau haalt.
Loetje
 Loetje - zondag 01 december 2019 - 13:53   quote  deeplink  
Hoe Lang is het geleden dat wij winnen na een 2-0 achterstand, als we winnen uiteraard?

Zelfs ik kan het me niet herinneren.
Loetje
 Loetje - zondag 01 december 2019 - 13:53   quote  deeplink  
Nou breng Traore of Marin eens een meer
Onze Ajax
 Onze Ajax - zondag 01 december 2019 - 13:55   quote  deeplink  
Het zijn nog lange minuten te gaan.
Loetje
 Loetje - zondag 01 december 2019 - 13:55   quote  deeplink  
De voorzetten zijn ook wel onthutsend slecht vandaag hoor
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zondag 01 december 2019 - 13:56   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 december 2019 - 13:49 schreef Loetje het volgende:
Kwartet met een uitroepteken, haha!

En dat bij 5x 4 goals op rij. Ik zie het kwartet niet
Maakt niet uit. 5 wedstrijden, 20 goals....
Loetje
 Loetje - zondag 01 december 2019 - 13:56   quote  deeplink  
Die rotzak maakt er gewoon 3
Loetje
 Loetje - zondag 01 december 2019 - 13:56   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 december 2019 - 13:56 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

Maakt niet uit. 5 wedstrijden, 20 goals....
Moest meer lachen om FOX. Zo was die bedoeld
Loetje
 Loetje - zondag 01 december 2019 - 13:59   quote  deeplink  
Ik ga echt mailen naar scheidsrechterszaken bij de KNVB met het vriendelijke verzoek af te fluiten zodra Ajax de 4e goal maakt. Je kan het opschrijven
Loetje
 Loetje - zondag 01 december 2019 - 14:00   quote  deeplink  
Van de Beek ook echt zo onherkenbaar slecht vandaag.
Loetje
 Loetje - zondag 01 december 2019 - 14:02   quote  deeplink  
Onana 5
Mazraoui 5
Veltman 5
Blind 5
Tagliafico 5
Martinez 5.5
Van de Beek 5
Ziyech 5
Lang 7
Tadic 5
Huntelaar 6

En dan waarschijnlijk 2-4 winnen

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 01 december 2019 door Loetje --
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zondag 01 december 2019 - 14:03   quote  deeplink  
Toch ook wel weer knap om het zo om te kunnen keren na een 2-0 achterstand
Loetje
 Loetje - zondag 01 december 2019 - 14:04   quote  deeplink  
Niks aan de hand hier.
Loetje
 Loetje - zondag 01 december 2019 - 14:06   quote  deeplink  
Lekker dom Marin!
Eide
 Eide - zondag 01 december 2019 - 14:06   quote  deeplink  
Pff, en nu toch een beetje paniekvoetbal.
Loetje
 Loetje - zondag 01 december 2019 - 14:07   quote  deeplink  
Haha, gewonnen op strijdlust. Hier is echt alles mee gezegd, alles ging verder fout. Hopelijk hervatten, is de blessure van Promes niet te erg en staan we er vrijdag weer.
Loetje
 Loetje - zondag 01 december 2019 - 14:07   quote  deeplink  
.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 01 december 2019 door Loetje --
Loetje
 Loetje - zondag 01 december 2019 - 14:07   quote  deeplink  
.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 01 december 2019 door Loetje --
Loetje
 Loetje - zondag 01 december 2019 - 14:07   quote  deeplink  
Na de 4e totaal gestopt met voetballen. 2 enorm domme kaarten, al was de eerste belachelijk.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 01 december 2019 door Loetje --
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zondag 01 december 2019 - 14:10   quote  deeplink  
2-5
Loetje
 Loetje - zondag 01 december 2019 - 14:10   quote  deeplink  
Toch nummer 5!!!!
Onze Ajax
 Onze Ajax - zondag 01 december 2019 - 14:11   quote  deeplink  
Wel een halve fractie beter tweede helft en drie punten erbij,
maar de wedstrijd op zich, gewoon helemaal vergeten door teveel fouten.
nummer10
 nummer10 - zondag 01 december 2019 - 14:21   quote  deeplink  
denk 1 van de slechste wedstrijden van ajax.. en toch met zo veel wisselingen 5 doelpunten maken.. laatste keer las ik net dat ajax een 0-2 achterstand omzette in winst was 2007 tegen groningen wat uiteindelijk 2-3 werd.. noalang vind ik echt net promes, geen topper maar stojd vandaag gelukkig elke keer goed.. en hunterlaar tjah bkijft een geval appart.. marin slecht ingevallen vind ik, mjah het heleteam draaide niet.. wat ik wel prachtig vind is dat we zulke potten toch kunnen winnen.. is toch echt anders geweest ooit..
Eide
 Eide - zondag 01 december 2019 - 14:23   quote  deeplink  
Het gevaar van dit soort wedstrijden is dus dat je een matige pot kan afwerken en toch ruim kan winnen. Dat mot toch niet in de koppies gaan zitten. We zien nu al, en spelers zeggen het zelf ook, dat Ajax zich moeilijk kan opladen voor minder aansprekende affiches. Deze gasten leven voor Champions League en wedstrijden tegen de Nederlandse top. Je ziet aan alles dat ze tegen mindere goden op 80% spelen.

Dat is logisch maar mag geen arrogantie worden. Het moet niet zijn dat lui bewust een pasje minder hard lopen omdat er toch wel wordt gewonnen. Daarin schuilt het gevaar van wedstrijden als deze.

Verder fijn voor Lang en KJH dat ze goals maken. Dat zijn wel twee spelers die ze nodig hebben.
nummer10
 nummer10 - zondag 01 december 2019 - 14:26   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 december 2019 - 14:23 schreef Eide het volgende:
Het gevaar van dit soort wedstrijden is dus dat je een matige pot kan afwerken en toch ruim kan winnen. Dat mot toch niet in de koppies gaan zitten. We zien nu al, en spelers zeggen het zelf ook, dat Ajax zich moeilijk kan opladen voor minder aansprekende affiches. Deze gasten leven voor Champions League en wedstrijden tegen de Nederlandse top. Je ziet aan alles dat ze tegen mindere goden op 80% spelen.

Dat is logisch maar mag geen arrogantie worden. Het moet niet zijn dat lui bewust een pasje minder hard lopen omdat er toch wel wordt gewonnen. Daarin schuilt het gevaar van wedstrijden als deze.

Verder fijn voor Lang en KJH dat ze goals maken. Dat zijn wel twee spelers die ze nodig hebben.
zoon discussie is hier eerder geweest over op 80% spelen tegen zulke clubjes en 200 tegen topploegen.. was inzet geen onderdeel van de trainer om de spelers tekunnen motiveren ?
Loetje
 Loetje - zondag 01 december 2019 - 14:29   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 december 2019 - 14:21 schreef nummer10 het volgende:
denk 1 van de slechste wedstrijden van ajax.. en toch met zo veel wisselingen 5 doelpunten maken.. laatste keer las ik net dat ajax een 0-2 achterstand omzette in winst was 2007 tegen groningen wat uiteindelijk 2-3 werd.. noalang vind ik echt net promes, geen topper maar stojd vandaag gelukkig elke keer goed.. en hunterlaar tjah bkijft een geval appart.. marin slecht ingevallen vind ik, mjah het heleteam draaide niet.. wat ik wel prachtig vind is dat we zulke potten toch kunnen winnen.. is toch echt anders geweest ooit..
Na RKC en APOEL de minste inderdaad
Loetje
 Loetje - zondag 01 december 2019 - 14:31   quote  deeplink  
Uiteindelijk kun je vandaag wel over momenten spreken he. De 2-1 nog voor rust en de 2-2 direct erna. Dat maakt het wel totaal anders, ondanks ik een bloedhekel aan clichés heb. Met 2-0 achter de rust in, is zo anders. Als die 2-1 lang blijft staan, gaat je tegenstander nog defensiever en gaat zelf tegen de klok spelen.

Die 2 goals zijn wel denk ik de cruciale momenten vandaag.

Edit; Met name die 2-2, misschien is dat wel hét moment. Eigenlijk moet Twente daar 3-1 maken en dan begin je van voor af aan. De counter is de 2-2 en hun zijn gezien.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 01 december 2019 door Loetje --
nummer10
 nummer10 - zondag 01 december 2019 - 14:38   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 december 2019 - 14:29 schreef Loetje het volgende:

[..]

Na RKC en APOEL de minste inderdaad
indd waarvan rkc en apoel nog erger was dan vandaag maar toen was ajax ook minder ver dan nu.. hoop dat dit een incident was en dat ajax weer wakker is en inzien dat het niet op 80% kan.. nu hopen dat de basis 11 weer snel allemaal terug zijn
Loetje
 Loetje - zondag 01 december 2019 - 14:43   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 december 2019 - 14:38 schreef nummer10 het volgende:

[..]

indd waarvan rkc en apoel nog erger was dan vandaag maar toen was ajax ook minder ver dan nu.. hoop dat dit een incident was en dat ajax weer wakker is en inzien dat het niet op 80% kan.. nu hopen dat de basis 11 weer snel allemaal terug zijn
Je bent niet per definitie op 80% als de vorm er niet is he. Soms kun je 100% geven en brengen, maar loopt het niet. Zelfs toen Ajax vandaag vol ging en 100% speelde, was het eigenlijk heel matig.
Eide
 Eide - zondag 01 december 2019 - 14:44   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 december 2019 - 14:26 schreef nummer10 het volgende:

[..]

zoon discussie is hier eerder geweest over op 80% spelen tegen zulke clubjes en 200 tegen topploegen.. was inzet geen onderdeel van de trainer om de spelers tekunnen motiveren ?
Dat is absoluut waar, maar het heeft ook met intrinsieke motivatie te maken. Daarnaast, laten we wel wezen. je doet beter je best op uitdagende werkzaamheden dan op routineklusjes. En in dat laatste schuilt dus het gevaar. Daarom gaan routineklusjes vaak fout.
Loetje
 Loetje - zondag 01 december 2019 - 14:49   quote  deeplink  
Zeer slecht nieuws op de persconferentie zojuist. Labyad komt waarschijnlijk niet alleen maar dit jaar niet meer in actie, maar ook na de winterstop voorlopig niet.

Ondanks hij eigenlijk geen basis is, zuur voor hem en weer minder opties. Neres er tot de winterstop sowieso uit en hopelijk niet te lang, Promes nu... Het kan wel gaan zorgen tot eventuele actie van Overmars.

Over Neres is het nu ook na de winterstop of inmiddels alweer niet ver na de winterstop. Daar ligt wel meteen een hele lastige fase
nummer10
 nummer10 - zondag 01 december 2019 - 14:49   quote  deeplink  
yep mee eens.. maar goed nu gewoon hopen dat promes meevalt.. ondanks dat je met hunter in de punt ook gewoon de ed kan domineren..
nummer10
 nummer10 - zondag 01 december 2019 - 14:51   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 december 2019 - 14:49 schreef Loetje het volgende:
Zeer slecht nieuws op de persconferentie zojuist. Labyad komt waarschijnlijk niet alleen maar dit jaar niet meer in actie, maar ook na de winterstop voorlopig niet.

Ondanks hij eigenlijk geen basis is, zuur voor hem en weer minder opties. Neres er tot de winterstop sowieso uit en hopelijk niet te lang, Promes nu... Het kan wel gaan zorgen tot eventuele actie van Overmars.

Over Neres is het nu ook na de winterstop of inmiddels alweer niet ver na de winterstop. Daar ligt wel meteen een hele lastige fase
zuur voor labyad indd, wel een kans voor lang zich telaten zien.. maar europees heb je denk ik toch echt wat sterkers nodig zolang neres niet terug is... en indd hopen dat promes snel terug is...
Loetje
 Loetje - zondag 01 december 2019 - 15:03   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 december 2019 - 14:51 schreef nummer10 het volgende:

[..]

zuur voor labyad indd, wel een kans voor lang zich telaten zien.. maar europees heb je denk ik toch echt wat sterkers nodig zolang neres niet terug is... en indd hopen dat promes snel terug is...
Als het mee zit, is dat 1 wedstrijd. Maar zal me benieuwen dat die er straks veel langer uit is. Tegen die tijd 2.5 maand niet gespeeld ook.

Maar buiten Lang, je hebt ook iets achter de hand nodig, zeker als je dat middenveld zo wilt houden. Al liep dat vandaag ook voor geen meter
Loetje
 Loetje - zondag 01 december 2019 - 15:04   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 december 2019 - 14:49 schreef nummer10 het volgende:
yep mee eens.. maar goed nu gewoon hopen dat promes meevalt.. ondanks dat je met hunter in de punt ook gewoon de ed kan domineren..
Jawel, maar nu komen er wel 3 hele zware wedstrijden aan. Zeker de laatste 2 daarvan moet je zo sterk mogelijk zijn. Valencia is cruciaal en een duel van 12.5 miljoen en AZ wil je ook geen hoop geven. Zeker als er vrijwel direct na de stop PSV wacht. En ook Groningen en Utrecht uit.
Eide
 Eide - zondag 01 december 2019 - 15:14   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 december 2019 - 14:49 schreef Loetje het volgende:
Zeer slecht nieuws op de persconferentie zojuist. Labyad komt waarschijnlijk niet alleen maar dit jaar niet meer in actie, maar ook na de winterstop voorlopig niet.

Ondanks hij eigenlijk geen basis is, zuur voor hem en weer minder opties. Neres er tot de winterstop sowieso uit en hopelijk niet te lang, Promes nu... Het kan wel gaan zorgen tot eventuele actie van Overmars.

Over Neres is het nu ook na de winterstop of inmiddels alweer niet ver na de winterstop. Daar ligt wel meteen een hele lastige fase
Dat is gegarandeerd iets met z'n banden en dan dus waarschijnlijk ook de meniscus.
Loetje
 Loetje - zondag 01 december 2019 - 15:22   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 december 2019 - 15:14 schreef Eide het volgende:

[..]

Dat is gegarandeerd iets met z'n banden en dan dus waarschijnlijk ook de meniscus.
Dat dacht ik eerlijk gezegd woensdag al
p111
 p111 - zondag 01 december 2019 - 15:25   quote  deeplink  
Het was een lang e wedstrijd !!! Maar toch ook wel weer een lang compliment aan Ajax,je gaat onherroepelijk mindere wedstrijden krijgen,momenten dat je gaat denken het komt wel ged of dat je ballen niet aankomen of je in duels net een tel te laat komt enz enz .Je gaat wedstrijden selecteren in je hoofd,vandaag een makkie die pakken wel wel hoe je als trainer ook inpraat op die gasten het gebeurd gewoon.Het meest gunstige is dat je na een CL wedstrijd een aansprekende tegenstander krijgt dan weten ze dat ze aan de bak moeten.Al met al een lang e zit vandaag.
p111
 p111 - zondag 01 december 2019 - 15:30   quote  deeplink  
Mijn lijstje. Onana 5 Mazraoui 4 Veltman 5 Blind 6 Nico 6 Martinez 6 Donny 6 Ziyech 6 Promes 5 Tadic 6 Lang 7 Klaas 7 Marin 5 Des 6.
Loetje
 Loetje - zondag 01 december 2019 - 15:48   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 december 2019 - 15:30 schreef p111 het volgende:
Mijn lijstje. Onana 5 Mazraoui 4 Veltman 5 Blind 6 Nico 6 Martinez 6 Donny 6 Ziyech 6 Promes 5 Tadic 6 Lang 7 Klaas 7 Marin 5 Des 6.
Ik kan echt op Huntelaar en Lang geen voldoendes bedenken. Echt een slechte pot op basis van strijd gewonnen maar er klopte helemaal niets van.
Eide
 Eide - zondag 01 december 2019 - 16:12   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 december 2019 - 15:22 schreef Loetje het volgende:

[..]

Dat dacht ik eerlijk gezegd woensdag al
Ik ook. Net het bericht even nagelezen, maar wat Ten Hag heeft gezegd is dat ze de blessure nog onderzoeken, maar dat hij de rest van dit jaar en een groot deel van de rest van het seizoen in ieder geval buitenspel zal staan. Dat is bandenschade, de vraag lijkt mij vooral of het volledig afgescheurd is en dus operatief behandeld moet worden, of ingescheurd waarbij een ander hersteltraject aan de orde is.

Het "verder onderzoeken" lijkt mij een kijkoperatie. Dat is volgens mij de enige manier om bandenletsel definitief vast te stellen.
Loetje
 Loetje - zondag 01 december 2019 - 16:20   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 december 2019 - 16:12 schreef Eide het volgende:

[..]

Ik ook. Net het bericht even nagelezen, maar wat Ten Hag heeft gezegd is dat ze de blessure nog onderzoeken, maar dat hij de rest van dit jaar en een groot deel van de rest van het seizoen in ieder geval buitenspel zal staan. Dat is bandenschade, de vraag lijkt mij vooral of het volledig afgescheurd is en dus operatief behandeld moet worden, of ingescheurd waarbij een ander hersteltraject aan de orde is.

Het "verder onderzoeken" lijkt mij een kijkoperatie. Dat is volgens mij de enige manier om bandenletsel definitief vast te stellen.
Je zegt het al perfect. Maar het zijn nogal wat blessures te laatste tijd. Sommige kort en sommige lang. Benieuwd of het toeval is of toch iets anders.
Eide
 Eide - zondag 01 december 2019 - 16:28   quote  deeplink  
Knieletsel is helaas wel voetbal eigen. Ik ben helaas ervaringsdeskundige. Ik heb m'n kruisbanden links en rechts afgescheurd. Wat Labyad gebeurde herken ik goed. Bij m'n eerste kruisbandblessure probeerde ik eerst ook nog door te spelen waarbij ik merkte dat ik niet kon aanzetten. Daarna toch maar wisselen en er later achterkomen dat de kruisband weg is.

idem eigenlijk voor Neres. De meniscus is dat andere ding in de knie wat heel gevoelig is. Een verkeerd tikkie is al voldoende. Ik vind de hoeveelheid blessures ook wel meevallen, het zijn alleen allemaal vleugelaanvallers. Dan doet het als snel pijn. Mis je in elke linie een speler spreken we al heel anders.

Gelukkig is Neres er na de winterstop weer bij. Promes leek mij niet heel ernstig. De vraag is vooral of Ten Hag voor Lang blijft kiezen of straks toch voor KJH gaat.
Eide
 Eide - zondag 01 december 2019 - 16:28   quote  deeplink  
dubbel :(

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 01 december 2019 door Eide --
p111
 p111 - zondag 01 december 2019 - 16:30   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 december 2019 - 15:48 schreef Loetje het volgende:

[..]

Ik kan echt op Huntelaar en Lang geen voldoendes bedenken. Echt een slechte pot op basis van strijd gewonnen maar er klopte helemaal niets van.
Lang krijgt zijn cijfer voor zijn inzet en zijn 3 doelpunten en zijn kramp.Hij moet echt nog stappen maken zeker.En Klaas voor zijn twee doelpunten en dat op 36 jarige leeftijd.
Loetje
 Loetje - zondag 01 december 2019 - 16:36   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 december 2019 - 16:30 schreef p111 het volgende:

[..]

Lang krijgt zijn cijfer voor zijn inzet en zijn 3 doelpunten en zijn kramp.Hij moet echt nog stappen maken zeker.En Klaas voor zijn twee doelpunten en dat op 36 jarige leeftijd.
Die 2 gaf ik ook voldoendes. Lang redt je wel hier. Maar de rest vind ik gewoon onvoldoende. Ik gaf Martinez nog een 5.5 en dat deed ik 5 minuten voor tijd, maar dat is ook niet meer als een 5. Ging ook rare dingen doen in de slotfase. Nee, het kan veel beter
Loetje
 Loetje - zondag 01 december 2019 - 16:37   quote  deeplink  
Komen nu hele spannende tijden aan. Eerst tegen AZ en natuurlijk ook bij een negatief resultaat hoe PSV er nog op reageert. Zeker met Ajax - PSV vrijwel direct na de winterstop. Kan dan zomaar in een slecht geval nog 3 of 5 punten, maar het kan dan ook beslist zijn. Heel interessant als je het mij vraagt.
Eide
 Eide - zondag 01 december 2019 - 16:44   quote  deeplink  
AZ is een echte, onvervalste 6 punten wedstrijd. Bij winst wordt het verschil erg comfortabel.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5146
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: FC Twente - Ajax (zondag 1 december, 12.15 uur) Eredivisie 2-5









0.0105659