BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het grote Feyenoord & de coronacrisis topic

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
FR-Henk
 FR-Henk - dinsdag 26 januari 2021 - 18:30   quote  deeplink  
Lijkt wel een veiling, mensen.
Wie kan de meest gewelddadige actie benoemen.
pat
 pat - dinsdag 26 januari 2021 - 20:21   quote  deeplink  
Ik vind dit ook maar niks maar aub, ik heb gediend in het leger op een heel redelijk niveau en het leger wil je niet inzetten.
Die manier is niet humanitair en dan wordt het NOG erger.
VVout
 VVout - dinsdag 26 januari 2021 - 20:55   quote  deeplink  
Fijn allemaal, maar wat ga je doen als er een stel heikneuters in je bedrijf staan, niets? Dus of alles naar de klote, of je beland zelf in de bak. Zal je zaakje maar zijn ergens in een winkelcentrum die tot de grond afgebroken is.
FR-Henk
 FR-Henk - dinsdag 26 januari 2021 - 21:02   quote  deeplink  
Je wilt er op los slaan? Tegen een overmacht?
Je zou er echt op los slaan? Er zijn er voor minder morsdood achtergelaten.

Zeg het maar.
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 26 januari 2021 - 21:03   quote  deeplink  
Veel meelopers nu. Ben benieuwd hoe t over een week is.
VVout
 VVout - dinsdag 26 januari 2021 - 22:15   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 26 januari 2021 - 21:02 schreef FR-Henk het volgende:
Je wilt er op los slaan? Tegen een overmacht?
Je zou er echt op los slaan? Er zijn er voor minder morsdood achtergelaten.

Zeg het maar.
Das wat er gebeurt, tegenpartijen groeperen zich nu hè. Maar hoop op recht dat de storm wat gaat leggen.
FR-Henk
 FR-Henk - dinsdag 26 januari 2021 - 22:20   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 26 januari 2021 - 21:03 schreef Stylzz het volgende:
Veel meelopers nu. Ben benieuwd hoe t over een week is.
Veel jongere gassies. Tegen elkaar opbieden: Welke stad (rellers) creert de vetste rotzooi?
Verder boeit de avondklok ze totaal niet. Kat-muis spel met politie aangaan. Kickuh.
CobusIII
 CobusIII - woensdag 27 januari 2021 - 12:29   quote  deeplink  
Gisteren een goed commentaar gehoord. De gewelddadigheden van de afgelopen dagen komen voornamelijk op het conto van relschoppers. Daar zit geen ideologie achter. Dat is ook de reden dat dit snel zal uitdoven. Het kost die gastjes te veel op den duur (opgepakt, schadeclaims, strafblad, bevolking reageert, etc). Als je dit uit ideologie doet dan heb je een veel langer uithoudingsvermogen en ben je bereid om er veel meer voor op te offeren.
piet de paler
 piet de paler - woensdag 27 januari 2021 - 13:10   quote  deeplink  
Een vriendin uit zuid vertelde mij dat er gisteren Feyenoord supporters liepen door de wijk om de relsschoppers indien nodig aan te pakken hahahahaha. Wel mooi alleen de pot verwijt de ketel.
FR-Henk
 FR-Henk - woensdag 27 januari 2021 - 13:44   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 27 januari 2021 - 12:29 schreef CobusIII het volgende:
Gisteren een goed commentaar gehoord. De gewelddadigheden van de afgelopen dagen komen voornamelijk op het conto van relschoppers. Daar zit geen ideologie achter. Dat is ook de reden dat dit snel zal uitdoven. Het kost die gastjes te veel op den duur (opgepakt, schadeclaims, strafblad, bevolking reageert, etc). Als je dit uit ideologie doet dan heb je een veel langer uithoudingsvermogen en ben je bereid om er veel meer voor op te offeren.
Jongeren die ook via app benadrd waren gaven zelf al aan datde avondklok helemaal niet boeit. Het gaat hen gewoon om spanning op te zoeken.
Wel, mogen ze blij zijn dat er hier geen electrische stoel als strafmaat wordt gehanteerd. Krijg je heel veel spanning aangeboden.
tomson
 tomson - woensdag 27 januari 2021 - 22:39   quote  deeplink  
Nog meer ellende. Brandstichting bij het Plaswijckpark
Stylzz
 Stylzz - woensdag 27 januari 2021 - 22:43   quote  deeplink  
Ik ben er wel klaar mee met dit seizoen
MightyAce
 MightyAce - woensdag 27 januari 2021 - 22:44   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 27 januari 2021 - 22:43 schreef Stylzz het volgende:
Ik ben er wel klaar mee met dit seizoen
Was al kut zonder publiek. Maar deze collectie ontbindende zitzakken maakt de ellende compleet
CobusIII
 CobusIII - woensdag 27 januari 2021 - 22:44   quote  deeplink  
het kloterige is dat ik niet naar buiten kan...
VVout
 VVout - woensdag 27 januari 2021 - 22:47   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 27 januari 2021 - 22:39 schreef tomson het volgende:
Nog meer ellende. Brandstichting bij het Plaswijckpark
Wat ik daarover wil zeggen doe ik hier maar niet "§$%&/()=?@@@@
van geil
 van geil - zaterdag 06 februari 2021 - 14:59   quote  deeplink  
Israël ;
Medicijn tegen corona ontdekt . 96 procent effectief in korte tijd.
piet de paler
 piet de paler - zaterdag 06 februari 2021 - 15:47   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 06 februari 2021 - 14:59 schreef van geil het volgende:
Israël ;
Medicijn tegen corona ontdekt . 96 procent effectief in korte tijd.
Bron ?
van geil
 van geil - zaterdag 06 februari 2021 - 15:55   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 06 februari 2021 - 15:47 schreef piet de paler het volgende:

[..]

Bron ?
Alle kranten en verdere media Piet.
piet de paler
 piet de paler - zaterdag 06 februari 2021 - 16:42   quote  deeplink  
Lees het AD en kan het niet vinden, ook in le monde niet.
Lees ik de verkeerde kranten?
Stylzz
 Stylzz - zaterdag 06 februari 2021 - 16:44   quote  deeplink  
Is dit een retorische vraag?
piet de paler
 piet de paler - zaterdag 06 februari 2021 - 16:45   quote  deeplink  
Nee, ik heb het gevonden in de Telegraaf
FR-Henk
 FR-Henk - zaterdag 06 februari 2021 - 17:21   quote  deeplink  
Het in Israel ontwikkelde medicijn voorkomt een overreactie van het immuunsysteem. Die overreactie is vaak dodelijk. 29 van de 30 mensen die dit medicijn toegediend kregen konden na enkele dagen weer naar huis.

Bron: NRC.
van geil
 van geil - zaterdag 06 februari 2021 - 17:33   quote  deeplink  
Dit klinkt mij veel beter in de oren dan al die vaccins.
Nu maar hopen dat farmaceuten gaan meewerken en niet eerst hun geld willen terugverdienen met vaccins .
CobusIII
 CobusIII - zaterdag 06 februari 2021 - 17:40   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 06 februari 2021 - 17:33 schreef van geil het volgende:
Dit klinkt mij veel beter in de oren dan al die vaccins.
Nu maar hopen dat farmaceuten gaan meewerken en niet eerst hun geld willen terugverdienen met vaccins .
Waarom klinkt dat beter? ik zie het meer als een welkome aanvulling. Met het vaccin voorkom je dat je ziek wordt (immuum) en het medicijn is gunstig in het geval dat je ziek bent en er goed van kan herstellen. En net als bij een vaccin kan een medicijn ook bijeffecten hebben....
van geil
 van geil - zaterdag 06 februari 2021 - 17:46   quote  deeplink  
Bijwerkingen van een vaccin en medicijnen verschillen nogal (zeker die DNA verandering)

En voor mij klinkt dit veel betrouwbaarder en efficiënter .

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 06 februari 2021 door van geil --
FR-Henk
 FR-Henk - zaterdag 06 februari 2021 - 17:52   quote  deeplink  
Als het medicijn idd. op bredere schaal toegepast is, en aantoonbaar geen substantiële bijwerkingen vertoont zou ik dat ook eerder verkiezen.
En ja, wat is herstel? Is dat zonder langduriger nawerking, denk aan geur/smaak/lusteloosheid?

zat vragen nog.
piet de paler
 piet de paler - zaterdag 06 februari 2021 - 19:57   quote  deeplink  
Wel vreemd overige media vermelden dit niet.
Blij met een dooie Israelische mus ben ik bang voor

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 06 februari 2021 door piet de paler --
CobusIII
 CobusIII - zondag 07 februari 2021 - 09:42   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 06 februari 2021 - 17:46 schreef van geil het volgende:
Bijwerkingen van een vaccin en medicijnen verschillen nogal (zeker die DNA verandering)

En voor mij klinkt dit veel betrouwbaarder en efficiënter .
Vaccin voorkomt besmettingen, dat is belangrijk omdat de je daarmee ook de kans op varianten van het virus indamt. Varianten (lees ernstigere vormen van het virus) is een grote zorg. Ze kunnen dan ook resistent worden tegen een medicijn.
Overigens grijpt het vaccin niet in op ons dna...
Vaccin en medicijn hebben alle twee een belangrijke taak om de samenleving weer een beetje op gang te brengen.
van geil
 van geil - zondag 07 februari 2021 - 09:50   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 07 februari 2021 - 09:42 schreef CobusIII het volgende:

[..]

Vaccin voorkomt besmettingen, dat is belangrijk omdat de je daarmee ook de kans op varianten van het virus indamt. Varianten (lees ernstigere vormen van het virus) is een grote zorg. Ze kunnen dan ook resistent worden tegen een medicijn.
Overigens grijpt het vaccin niet in op ons dna...
Vaccin en medicijn hebben alle twee een belangrijke taak om de samenleving weer een beetje op gang te brengen.
Goedemorgen Cobus,
Klopt niet wat je zegt,
https://www.nu.nl/coronavirus/6114473/pfizer-topman-veel-te-vroeg-nog-voor-vaccinatiebewijs.html
piet de paler
 piet de paler - zondag 07 februari 2021 - 10:05   quote  deeplink  
Ik ga als ik ziek ben naar de dokter, die is ter zake kundig
Als ik geopereerd moet worden laat ik het over aan de chirurg
Die hebben daar verstand van ;)
CobusIII
 CobusIII - zondag 07 februari 2021 - 10:07   quote  deeplink  
Er is inderdaad nog wat onduidelijkheid over. Er zijn wel steeds meer signalen (Israel, UK) dat de besmettelijkheid fors minder wordt. Alleen heeft het lichaam tijd nodig om antilichamen te maken. Dus het is niet zo dat je meteen na je prik niet meer besmettelijk bent.
CobusIII
 CobusIII - zondag 07 februari 2021 - 10:10   quote  deeplink  
maar ik ben geen viroloog dus garantie tot de deur....;-)
Stylzz
 Stylzz - zondag 07 februari 2021 - 10:11   quote  deeplink  
Bij de virologen ook. Dat zijn wetenschappers en een van de kern elementen van wetenschap is dat je door onderzoek je mening bijstelt ..
CobusIII
 CobusIII - zondag 07 februari 2021 - 10:15   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 07 februari 2021 - 10:11 schreef Stylzz het volgende:
Bij de virologen ook. Dat zijn wetenschappers en een van de kern elementen van wetenschap is dat je door onderzoek je mening bijstelt ..
Precies, Dat is de kern van wetenschap....Ze verkopen geen absolute waarheden, alleen de nieuwste inzichten...en iedereen is vrij om deze inzichten te challengen (mits op een wetenschappelijk manier)...
piet de paler
 piet de paler - zondag 07 februari 2021 - 10:22   quote  deeplink  
Vriendin nu in Brussel en krijgt 2 e prik.
Ik moet op 12 febr melden in Frankrijk, in een kazerne net over de Belgische grens.
Mijn papieren voor grens overschrijding heb ik al binnen. Mag niet langer dan 1 uur pauze hebben op parkeerplaatsen
van geil
 van geil - zondag 07 februari 2021 - 10:35   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 07 februari 2021 - 10:15 schreef CobusIII het volgende:

[..]

Precies, Dat is de kern van wetenschap....Ze verkopen geen absolute waarheden, alleen de nieuwste inzichten...en iedereen is vrij om deze inzichten te challengen (mits op een wetenschappelijk manier)...
Eens,
Laten we hopen voor iedereen dat er een oplossing komt, linksom of rechtsom , dat maakt niet uit.
Persoonlijk denk ik dat al heel veel mensen op een natuurlijke manier beschermd zijn,de beste weg in mijn ogen.
piet de paler
 piet de paler - zondag 07 februari 2021 - 12:26   quote  deeplink  
Belgie gaat goed aangaande afname besmettingen
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 07 februari 2021 - 12:28   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 07 februari 2021 - 10:35 schreef van geil het volgende:

[..]

Eens,
Laten we hopen voor iedereen dat er een oplossing komt, linksom of rechtsom , dat maakt niet uit.
Persoonlijk denk ik dat al heel veel mensen op een natuurlijke manier beschermd zijn,de beste weg in mijn ogen.
Eens
CobusIII
 CobusIII - zondag 07 februari 2021 - 13:00   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 07 februari 2021 - 10:35 schreef van geil het volgende:

[..]

Eens,
Laten we hopen voor iedereen dat er een oplossing komt, linksom of rechtsom , dat maakt niet uit.
Persoonlijk denk ik dat al heel veel mensen op een natuurlijke manier beschermd zijn,de beste weg in mijn ogen.
In de 14e eeuw stierf geloof ik 1/3 van de bevolking in Europa aan de pest. Dat had natuurlijk een enorme impact op de samenleving. Grappige bijvangst was de emancipatie van de gewone burger. in die tijd hadden de notabelen (adel) de belangrijkste (bestuurs)-functies in handen. Doordat er zoveel de pijp uit gingen en de functies wel uitgeoefend moesten worden, kreeg de gewone burger de kans om deze functies te bekleden en ontstond er een bredere middenklasse.
piet de paler
 piet de paler - zondag 07 februari 2021 - 13:42   quote  deeplink  
Mmmmm ja jou mening ......nu even dit
Ga even lekker op je stoel zitten en maak in je hoofd een lijstje van vrienden, familie die een besmetting niet redden en overlijden.
Misschien jijzelf ook, en ga je niet dood aan covid dan in de gang van het ziekenhuis omdat er geen plek is voor jou of alles wat je lief hebt.
Ik heb ooit met een gewonde vriend bij een triage gestaan, dat wil jij niet meemaken.
Makkelijk praten over het verleden en zeggen ach dat was toen ook, totdat het jezelf gaat betreffen

Dit is geen boze mail, maar ik denk er anders over..
CobusIII
 CobusIII - zondag 07 februari 2021 - 13:54   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 07 februari 2021 - 13:42 schreef piet de paler het volgende:
Mmmmm ja jou mening ......nu even dit
Ga even lekker op je stoel zitten en maak in je hoofd een lijstje van vrienden, familie die een besmetting niet redden en overlijden.
Misschien jijzelf ook, en ga je niet dood aan covid dan in de gang van het ziekenhuis omdat er geen plek is voor jou of alles wat je lief hebt.
Ik heb ooit met een gewonde vriend bij een triage gestaan, dat wil jij niet meemaken.
Makkelijk praten over het verleden en zeggen ach dat was toen ook, totdat het jezelf gaat betreffen

Dit is geen boze mail, maar ik denk er anders over..
Ik geef met mijn mailtje aan dat als je alles op zijn beloop laat en aan het menselijk afweersysteem over laat dat in een aantal gevallen dit zeer ernstig kan aflopen. Dit als reactie op de mail van geile. Met als voorbeeld de pest in de 14e eeuw. Dat is natuurlijk afgrijselijk en zeker niet mijn mening om iedereen aan zijn eigen lot over te laten. Wat ik er aan toevoegde was dat er ook positieve bij-effecten kunnen ontstaan. In dit voorbeeld dus de emancipatie van de burger. Dat zullen ze op dat moment zeker niet zo ervaren hebben, zeker niet als je de helft van je gezin verloren hebt. Maar vanuit historisch oogpunt is het wel een waardevol inzicht.
FR-Henk
 FR-Henk - zondag 07 februari 2021 - 13:55   quote  deeplink  
@piet
Volgens mij lees jij het bericht van Cobus heel anders dan ik doe.
Hij geeft geen mening maar meldt dat de pandemie van toen ook een andere zijde had (bijvangst): kansen voor anderen om een stap omhoog in de toenmalige maatschappelijke ladder te zetten.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 07 februari 2021 door FR-Henk --
FR-Henk
 FR-Henk - zondag 07 februari 2021 - 13:58   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 07 februari 2021 - 13:54 schreef CobusIII het volgende:

[..]

Ik geef met mijn mailtje aan dat als je alles op zijn beloop laat en aan het menselijk afweersysteem over laat dat in een aantal gevallen dit zeer ernstig kan aflopen. Dit als reactie op de mail van geile. Met als voorbeeld de pest in de 14e eeuw. Dat is natuurlijk afgrijselijk en zeker niet mijn mening om iedereen aan zijn eigen lot over te laten. Wat ik er aan toevoegde was dat er ook positieve bij-effecten kunnen ontstaan. In dit voorbeeld dus de emancipatie van de burger. Dat zullen ze op dat moment zeker niet zo ervaren hebben, zeker niet als je de helft van je gezin verloren hebt. Maar vanuit historisch oogpunt is het wel een waardevol inzicht.
Natuurlijk afweersysteem is verre te prefereren. Maar in onze huidige ethiek geen optie. Zorgsamenleving.
CobusIII
 CobusIII - zondag 07 februari 2021 - 14:06   quote  deeplink  
Ja, dat is de uiteindelijke afweging. Als we alles op het natuurlijke afweersysteem zetten, zullen de meeste mensen vroegtijdig sterven en korter leven. Dan zal de wereldpopulatie gedecimeerd worden. Voor alles valt wat te zeggen, maar zoals je aangeeft, zal dat in de huidige zorgmaatschappij niet getolereerd worden. Houd er ook rekening mee dat antibiotica er dan ook niet zou zijn. Mijn inschatting is dat er dan veel van de forumleden nu niet meer onder ons waren geweest.
piet de paler
 piet de paler - zondag 07 februari 2021 - 14:24   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 07 februari 2021 - 14:06 schreef CobusIII het volgende:
Ja, dat is de uiteindelijke afweging. Als we alles op het natuurlijke afweersysteem zetten, zullen de meeste mensen vroegtijdig sterven en korter leven. Dan zal de wereldpopulatie gedecimeerd worden. Voor alles valt wat te zeggen, maar zoals je aangeeft, zal dat in de huidige zorgmaatschappij niet getolereerd worden. Houd er ook rekening mee dat antibiotica er dan ook niet zou zijn. Mijn inschatting is dat er dan veel van de forumleden nu niet meer onder ons waren geweest.
Idd het is gemakkelijker te praten over leven en dood dan zelf er iets of niets aan kunnen doen.
En het lost niets op in Afrika reguleerd het ook niet........
Een zelde opmerking beschreef Midas Dekkers ook over honger
Als je een hond hebt die 8 puppys krijgt,en de moederhond heeft melk voor 4
Wat ga je dan doen, als je de natuur zijn werk laat doen sterven er 4 en krijg je sterke hondjes.
Maar de mens is liefde vol en geeft 8 hondjes de fles , maar net genoeg om in leven te blijven ......
Je kiest voor oplossing 1 maar doet oplossing 2 dat is nu ook zo met Covid.

Ik denk gewoon je houden aan de maatregelen, tijd is aan onze kant er komt heus een oplossing
En beperk de schade, en negeer de complotdenkers en de volgers van de dansleraar e Schwaab

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 07 februari 2021 door piet de paler --
van geil
 van geil - zondag 07 februari 2021 - 14:26   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 07 februari 2021 - 13:00 schreef CobusIII het volgende:

[..]

In de 14e eeuw stierf geloof ik 1/3 van de bevolking in Europa aan de pest. Dat had natuurlijk een enorme impact op de samenleving. Grappige bijvangst was de emancipatie van de gewone burger. in die tijd hadden de notabelen (adel) de belangrijkste (bestuurs)-functies in handen. Doordat er zoveel de pijp uit gingen en de functies wel uitgeoefend moesten worden, kreeg de gewone burger de kans om deze functies te bekleden en ontstond er een bredere middenklasse.
Bijzonder weetje Cobus.
MMM
 MMM - dinsdag 16 februari 2021 - 15:34   quote  deeplink  
Pijnlijk voor het kabinet dit.
VVout
 VVout - dinsdag 16 februari 2021 - 15:56   quote  deeplink  
Voor Nederland ook, ga je weinig mee winnen zo.
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 16 februari 2021 - 17:45   quote  deeplink  
Zoals de meeste clubs in het betaalde voetbal bevindt ook Feyenoord zich financieel in zwaar weer. Feyenoord watcher Martijn Krabbendam meldt dat het personeel een tweede loonoffer moet gaan brengen en dat er spelers verkocht moeten worden. "D​at geld is ontzettend nodig."

"Het is allemaal terug te voeren op corona, zo simpel is het. Ze spelen al sinds 8 maart vorig jaar zonder publiek: dat leidt per wedstrijd tot een omzetverlies van negen ton. Tel dat allemaal bij elkaar op en je komt tot een gigantisch bedrag. Alleen: dat bedrag is alleen aan de orde als iedereen besluit om het geld van zijn seizoenkaart terug te vragen", aldus Krabbendam in de Dick Voormekaar-podcast.

"Ze hebben wel pijn in de buik dat ze weer langs moeten: 'zouden jullie af willen zien van het bedrag waar jullie recht op hebben?'. Het zou de tweede keer zijn. Vorig jaar hebben ook heel veel mensen na maart geen wedstrijd meer gezien in De Kuip, nu al bijna een heel seizoen niet. Straks is het april en moeten ze weer langs om te vragen of ze volgend seizoen weer een kaart willen kopen. Dat zorgt voor best een beetje buikpijn bij de leiding van Feyenoord. En terecht ook: je kunt niet blijven teren op de zak van supporters."

Een verkoop van Marcos Senesi zou uitkomst kunnen bieden. "Dat is de speler waarvan ze denken: die levert het meeste geld op. Als ze daar twintig-plus miljoen voor kunnen krijgen, dan zijn ze ook enigszins uit de zorgen. Het probleem is alleen dat het geld dat dan binnenkomt, niet geherinvesteerd kan worden in nieuwe spelers", zo vervolgt Krabbendam. "En verder moeten ze natuurlijk af van spelers die een hoog salaris verdienen: de Jörgensens van deze wereld, Berghuis die voor een luttel bedrag is op te halen. Maar hij is de grootverdiener binnen de selectie, dus daar moeten ze ook vanaf."

"De club moet zelf ook wat doen'' vertelt de journalist van Voetbal International. ''Feyenoord heeft nu voor de tweede keer een loonoffer gevraagd aan de spelers, de directie en de staf. Ze denken na over verdere maatregelen. Misschien gaan ze wel zover dat er een reorganisatie doorgevoerd wordt."
CobusIII
 CobusIII - dinsdag 16 februari 2021 - 18:05   quote  deeplink  
Dat wordt 11 amateurs opstellen volgend seizoen...

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5999
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het grote Feyenoord & de coronacrisis topic









0.0425190