BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het grote Feyenoord & de coronacrisis topic

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
R()b
 R()b - woensdag 07 april 2021 - 21:41   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 07 april 2021 - 14:58 schreef FR-Henk het volgende:

[..]

Integendeel, kritiek is noodzaak.
Maar denken en doen zijn 2 heel verschillende dingen.
Dat die randdebielen zonder mondkapje een statement maken en elkaar omhelzen, flikker die dan in een afgesloten bunker. Dat is bewust en met benul anderen kunnen besmetten die dat NIET willen.
"Every time you point a finger in scorn, there are three remaining fingers pointing right back at you.”
FR-Henk
 FR-Henk - woensdag 07 april 2021 - 22:45   quote  deeplink  
Nou mooi dat je daar genuanceerder naar kijkt.
Dan was ik te snel.

Maar, zeg eens...Wat wilde dan eigenlijk zeggen met; "Nou inderdaad, steken die test+vaccin maar in hun eigen gaatjes.'
FR-Henk
 FR-Henk - woensdag 07 april 2021 - 22:48   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 07 april 2021 - 21:41 schreef R()b het volgende:

[..]

"Every time you point a finger in scorn, there are three remaining fingers pointing right back at you.”
Geen idee waar je op doelt.
van geil
 van geil - woensdag 07 april 2021 - 22:52   quote  deeplink  
Dat Kaag een hoer is .
FR-Henk
 FR-Henk - woensdag 07 april 2021 - 22:59   quote  deeplink  
Wat heeft Kaag gedaan?
Je scootmobiel omver gereden?
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 08 april 2021 - 08:11   quote  deeplink  
Het gezamenlijk eigen vermogen van de eredivisieclubs is vorig seizoen gegroeid, ondanks het stilleggen van de competitie in maart. Het vermogen ging van 350 naar 408 miljoen euro, schrijft Trouw op basis van onderzoek van de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen (HAN).

Bij vijftien van de achttien clubs steeg het eigen vermogen in het seizoen 2019/2020. "De sector staat er even goed of even slecht voor als vóór corona", zegt onderzoeker Job Gulikers. De groei komt volgens Gulikers doordat clubs massaal gebruik hebben gemaakt van de NOW-regeling voor bedrijven die omzetverlies hebben door corona.

"De NOW heeft veel goedgemaakt en daarbij zijn sponsors en supporters heel loyaal gebleven", zegt de onderzoeker van de HAN. "Die vorderen hun bijdragen voor business seats en seizoenskaarten niet terug, waardoor de schade nogal is meegevallen." Alleen ADO Den Haag en Fortuna Sittard hebben een relatief flink negatief eigen vermogen.

Ook dit seizoen blijft het verlies beperkt. Het geschatte gezamenlijke verlies van ongeveer 50 miljoen euro wordt naar verwachting deze zomer gecompenseerd door de verkoop van spelers.

https://nos.nl/liveblog/2375840-coronacrisis-heeft-weinig-impact-op-eredivisie-voetbalclubs-meer-landen-beperken-az-vaccinaties.html

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 08 april 2021 door RenatoBos --
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 08 april 2021 - 08:12   quote  deeplink  
?????
VVout
 VVout - donderdag 08 april 2021 - 10:52   quote  deeplink  
Rare stellingname, verlies wordt gecompenseerd met verkoop spelers, zonder te weten wat voor waarde de speler vertegenwoordigen en afschrijft. Is de afschrijving gelijk met de verkoop dan is het geen winst maar een even verhaal en wat ga je terug kunnen kopen zonder kwaliteit op het veld in te leveren. De enigste winst kan dan komen dat je de wind mee hebt vanuit de jeugd en scouting, wat je hooguit enigszins positief kan bewerken.

Wat is ook gezamenlijk eigen vermogen, spelers worden getaxeerd op een bepaalde maatstaf die persoonlijk te beïnvloeden is binnen de marge. Het is een bekend verhaal dat dat door vele bedrijven wordt toegepast om meer kapitaal te kweken om voor een investering met betere cijfer voor de dag te komen bij investeerders of andere belang hebbende.

Ik snap dat we het niet al te dramatisch moeten afspiegelen, maar we zullen keihard aan de bak moeten gaan om geleden verliezen weer goed te maken en hoe moet uiteindelijk het gat die de NOW regeling heeft veroorzaakt worden terug betaald. Met zijn allen of door de bedrijven die er hebben van geprofiteerd, nou gaat er maar aan staan en probeer die mooi weer praatjes een beetje in te dammen a.u.b.

Ten laatste, zouden we ook na alle misère de trouwe achterban en sponsors niet nog eens tegemoet komen . Het hoeft geen fortuin te kosten maar als het kapitaal dan toch met gemiddeld met 12,5% is gegroeid zou er toch wel een korting van 5% voor het volgende seizoen in moeten kunnen zitten. Of dat geld er is, nou ik schat in van niet!
Cruzcontrol
 Cruzcontrol - donderdag 08 april 2021 - 11:45   quote  deeplink  
Dit gaat over seizoen 2019-2020...

Toen was de impact van Corona alleen voelbaar in de laatste 3 maanden.

De cijfers van dit seizoen zullen er wel heel anders uitzien bij de meeste clubs.
R()b
 R()b - donderdag 08 april 2021 - 11:55   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 08 april 2021 - 11:45 schreef Cruzcontrol het volgende:
bij de meeste clubs.
Eens, en dat weet ik wel zeker.
Clubs hielden hun mond voordat Feyenoord met de billen bloot ging.
Iedere club heeft problemen, of krijgt ze nog (als er geen spelers verkocht worden).
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 08 april 2021 - 15:17   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 08 april 2021 - 11:45 schreef Cruzcontrol het volgende:
Dit gaat over seizoen 2019-2020...

Juist ja, nou lees ik het ook..
VVout
 VVout - donderdag 08 april 2021 - 16:32   quote  deeplink  
Blijf het apart vinden, soort van contra op de huidige situatie of zo.
piet de paler
 piet de paler - vrijdag 09 april 2021 - 17:29   quote  deeplink  
Mijn vraag is dan altijd , wie houdt die ploegen in Italie en Spanje overeind ?
Als dat van staatssteun zou zijn betalen wij voor die zgn prachtige clubs.
Is daar iets over bekend?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 10 april 2021 door piet de paler --
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 09 april 2021 - 17:57   quote  deeplink  
Ze lenen zich kapot. Maar er staat voldoende vermogen op t veld tegenover
FR-Henk
 FR-Henk - vrijdag 09 april 2021 - 21:18   quote  deeplink  
Jaren terug: Financial Fair Play, clubs moesten schulden terug brengen.
Lachertje gebleken.
piet de paler
 piet de paler - zaterdag 10 april 2021 - 13:18   quote  deeplink  
Vreemd op de camping hier zitten Duitsers en Belgen
FR-Henk
 FR-Henk - zaterdag 10 april 2021 - 13:45   quote  deeplink  
Dat zijn Polen die een ander land nadoen, piet.
Baudet doet ook een Nederlander na.
VVout
 VVout - zaterdag 10 april 2021 - 14:29   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 10 april 2021 - 13:18 schreef piet de paler het volgende:
Vreemd op de camping hier zitten Duitsers en Belgen
Dwarsdenkerts, tsja "wir schffen das" en meestal komt dat volk ook nog van daar ook.
piet de paler
 piet de paler - zaterdag 10 april 2021 - 16:46   quote  deeplink  
Ik voel me erg prettig volledig gevaccineerd en wel. Mijn vriendin mag nu vrij reizen tussen Frankrijk en Mali
En dat met het chinese vaccin. Ze heeft wel een sneltest gekocht hahahaha
Cruzcontrol
 Cruzcontrol - zondag 11 april 2021 - 15:24   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 10 april 2021 - 16:46 schreef piet de paler het volgende:
Ik voel me erg prettig volledig gevaccineerd en wel. Mijn vriendin mag nu vrij reizen tussen Frankrijk en Mali
En dat met het chinese vaccin. Ze heeft wel een sneltest gekocht hahahaha
China erkent dat de effectiviteit van
de eigen coronavaccins laag is."Ze
geven niet al te veel bescherming",zegt
de hoogste gezondheidsautoriteit in het
land.De regering overweegt deze vaccins
te combineren om ze werkzamer te maken.

China gebruikt alleen eigen vaccins om
de bevolking in te enten en heeft ook
miljoenen doses geëxporteerd naar zo'n
25 landen in onder meer Azië,Afrika,het
Midden-Oosten en de EU.Uit onderzoek in
Brazilië bleek dat het Sinovac-vaccin
een effectiviteit heeft van 50 procent.

China heeft nog geen westerse vaccins
toegelaten.Mogelijk wil het nu westerse
vaccintechnologie gaan toepassen.
-------------------------------------------

Toch maar oppassen Piet!
piet de paler
 piet de paler - zondag 11 april 2021 - 16:03   quote  deeplink  
Dat doen we ook, ik ben wel gewoon gevaccineerd met Europees vaccin
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 08 juli 2021 - 11:50   quote  deeplink  
Alles begint weer richting rood te kleuren.
Cruzcontrol
 Cruzcontrol - donderdag 08 juli 2021 - 11:55   quote  deeplink  
De bekende golfbeweging. Lockdown, cijfers dalen, versoepeling, cijfers stijgen... etc, etc
Stylzz
 Stylzz - donderdag 08 juli 2021 - 12:30   quote  deeplink  
Ja voor in Nederland is van belang dat de zorg t trekt. Dan zullen we weinig terugdraaien.
Voor t buitenland maakt dit niet uit, zodra we rood worden hoop ik dat jullie annuleringsverzekeringen hebben
pat
 pat - donderdag 08 juli 2021 - 12:38   quote  deeplink  
ik zie de besmetting groeien maar de ic opnames niet. prima toch, krijgt de jeugd waar ze om vroegen.
CobusIII
 CobusIII - donderdag 08 juli 2021 - 12:51   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 08 juli 2021 - 12:30 schreef Stylzz het volgende:
Ja voor in Nederland is van belang dat de zorg t trekt. Dan zullen we weinig terugdraaien.
Voor t buitenland maakt dit niet uit, zodra we rood worden hoop ik dat jullie annuleringsverzekeringen hebben
Inderdaad, niet elk land heeft dezelfde vaccinatiegraad als Nederland. Die zien ons dan ook liever niet komen als bij ons de besmettingscijfers omhoog gaan. Dat lijkt mij logisch. Zou mij niet verbazen dat we over 2 weken op rood staan.
Wat we wel kunnen vaststellen dat de voorzorgsmaatregelen in de horeca en de evenementenbranch niet helpen.
Voor de rest is het afwachten of de opnames richting ziekenhuizen onder controle blijft. Dat zou best goed uit kunnen pakken nu de ouderen zijn gevaccineerd. Dat gaan we over een week of twee zien.
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 08 juli 2021 - 12:54   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 08 juli 2021 - 12:51 schreef CobusIII het volgende:

[..]

Inderdaad, niet elk land heeft dezelfde vaccinatiegraad als Nederland. Die zien ons dan ook liever niet komen als bij ons de besmettingscijfers omhoog gaan. Dat lijkt mij logisch. Zou mij niet verbazen dat we over 2 weken op rood staan.
Wat we wel kunnen vaststellen dat de voorzorgsmaatregelen in de horeca en de evenementenbranch niet helpen.
Voor de rest is het afwachten of de opnames richting ziekenhuizen onder controle blijft. Dat zou best goed uit kunnen pakken nu de ouderen zijn gevaccineerd. Dat gaan we over een week of twee zien.
Dat hadden we toch al lang vastgesteld, overal waar alcohol wordt geschonken dicht donderen..
Doe branches maken zo weer andere branches naar de klote zoals bijv de reisbranche..
CobusIII
 CobusIII - donderdag 08 juli 2021 - 12:58   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 08 juli 2021 - 12:54 schreef RenatoBos het volgende:

[..]

Dat hadden we toch al lang vastgesteld, overal waar alcohol wordt geschonken dicht donderen..
Doe branches maken zo weer andere branches naar de klote zoals bijv de reisbranche..
ja, maar het is zo irritant dat betreffende branches het doen voorkomen dat ze het onder controle hebben, maar dat het niet zo is. Zeg dan gewoon dat het risico genomen wordt en dat de consequenties gedragen worden.
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 08 juli 2021 - 13:08   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 08 juli 2021 - 12:58 schreef CobusIII het volgende:

[..]

ja, maar het is zo irritant dat betreffende branches het doen voorkomen dat ze het onder controle hebben, maar dat het niet zo is. Zeg dan gewoon dat het risico genomen wordt en dat de consequenties gedragen worden.
Deels ook wel eens, maar dat systeem is gewoon niet waterdicht. Ze laten zich vrijdag testen, zijn negatief, gaan eerst ergens bij een thuisfeest zich bezatten om vervolgens naar een club, disco of festival te gaan..
VVout
 VVout - donderdag 08 juli 2021 - 15:33   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 08 juli 2021 - 12:54 schreef RenatoBos het volgende:

[..]

Dat hadden we toch al lang vastgesteld, overal waar alcohol wordt geschonken dicht donderen..
Doe branches maken zo weer andere branches naar de klote zoals bijv de reisbranche..
Waar bepaalde hoeveelheden drank worden geschonken dan met publiek en uitbaters die onverantwoord omgaan met preventieve maatregelen. Bij mij wordt er ook een biertje geschonken, maar ze krijgen wel een aanwijzing als de afstandsregelingen aan de laars gelapt worden.
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 08 juli 2021 - 15:43   quote  deeplink  
Stijging van 277% ten opzichte van gisteren, bijna 6000 besmettingen, morgen mogelijk al nieuwe maatregelen..
VVout
 VVout - donderdag 08 juli 2021 - 15:48   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 08 juli 2021 - 15:43 schreef RenatoBos het volgende:
Stijging van 277% ten opzichte van gisteren, bijna 6000 besmettingen, morgen mogelijk al nieuwe maatregelen..
Echt droevig hoor en dan frauderen met de qr-codes, vaccinatie boekjes en personeel en openbare diensten uitschelden of fysiek belagen als je het in goede banen wilt leiden. Ik weet niet wat ik ga doen als ik de deur weer dicht moet gooien, met de huidige woningmarkt ergens als woonboot gaan stallen of zo.
piet de paler
 piet de paler - donderdag 08 juli 2021 - 17:09   quote  deeplink  
Volgens mij gaan discos en nachtclubs dicht.
En geen testen meer voor feesten , wel vaccinatie bewijzen als toegangbewijs.
Dat gonst hier
FR-Henk
 FR-Henk - donderdag 08 juli 2021 - 18:16   quote  deeplink  
Wel, tijd om de economische variant weer even secundair te maken voor sommige branches.
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 09 juli 2021 - 14:08   quote  deeplink  
Waarschijnlijk het nachtleven vanaf middernacht al dicht vanavond
pat
 pat - vrijdag 09 juli 2021 - 14:30   quote  deeplink  
ik mis iets denk ik, ik heb me er bewust niet mee bemoeit maar wel wat gelezen. die besmettingen he, die zorgen toch niet voor uber zieke mensen dat die moeten worden opgenomen toch? dat is me vraag eigenlijk want als er niemand hardstikke ziek wordt:
is groepsimmuniteit behaald
hoeven we niet te verzwaren
of zit het anders?
CobusIII
 CobusIII - vrijdag 09 juli 2021 - 15:13   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 09 juli 2021 - 14:30 schreef pat het volgende:
ik mis iets denk ik, ik heb me er bewust niet mee bemoeit maar wel wat gelezen. die besmettingen he, die zorgen toch niet voor uber zieke mensen dat die moeten worden opgenomen toch? dat is me vraag eigenlijk want als er niemand hardstikke ziek wordt:
is groepsimmuniteit behaald
hoeven we niet te verzwaren
of zit het anders?
Als je maatregelen treft gaat de besmettingsgraad omlaag. Als je versoepelt gaat de besmettingsgraad omhoog. Je wilt dat mensen immuun worden. Dat doe je door de zwakkere en oudere zo snel mogelijk te vaccineren, zodat deze groep niet in het ziekenhuis belandt. Dan moet je er wel voor zorgen dat je vaccinatiegraad hoog ligt (80%). Zolang je daar nog een stuk onder zit bestaat de kans dat de ziekenhuizen vol kunnen lopen. Dan heb ik het nog niet over ouderen en jongeren die gewoon heel lang last houden van de schade die covid heeft veroorzaakt. Die liggen niet in het ziekenhuis. Kortom gewoon doorgaan met vaccineren (ook de jongeren), dan hoeven we ws niet meer in een harde lock down.
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 09 juli 2021 - 16:48   quote  deeplink  
Ziekenhuis opnames lopen alweer op
piet de paler
 piet de paler - vrijdag 09 juli 2021 - 16:54   quote  deeplink  
Het buitenland gaat Nederland rood verklaren, kun je nergens heen
Mij is niet eheel duidelijk of dat ook zo is als je volledig gevaccineerd ben.
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 09 juli 2021 - 16:58   quote  deeplink  
De horeca moet de komende tijd om middernacht weer dicht. Het demissionaire kabinet wil dat die maatregel morgen ingaat, en dus niet al vanavond. De maatregel, en andere aanscherpingen die het kabinet aanbrengt, gaan morgen om 06.00 uur in en gelden tot en met 13 augustus.
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 09 juli 2021 - 17:02   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 09 juli 2021 - 16:48 schreef Stylzz het volgende:
Ziekenhuis opnames lopen alweer op
Pfffffff..
ar
 ar - vrijdag 09 juli 2021 - 17:04   quote  deeplink  
Doe maar weer de avondklok.
Lekker rustig de hond uitlaten
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 09 juli 2021 - 17:04   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 09 juli 2021 - 16:54 schreef piet de paler het volgende:
Het buitenland gaat Nederland rood verklaren, kun je nergens heen
Mij is niet eheel duidelijk of dat ook zo is als je volledig gevaccineerd ben.
Dat is ook zo als je gevaccineerd bent..
ar
 ar - vrijdag 09 juli 2021 - 17:13   quote  deeplink  
Yup.
Je kan het virus alsnog bij je dragen en overbrengen.
CobusIII
 CobusIII - vrijdag 09 juli 2021 - 17:19   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 09 juli 2021 - 16:48 schreef Stylzz het volgende:
Ziekenhuis opnames lopen alweer op
ja, dat kon je van de week al zien in Engeland...
Cruzcontrol
 Cruzcontrol - vrijdag 16 juli 2021 - 19:08   quote  deeplink  
Het reproductiegetal van covid-19 is
gestegen naar 2,91.Dat is het hoogste
niveau ooit,blijkt uit gegevens op het
coronadashboard.Het betekent dat 100
coronapatiënten 291 anderen besmetten.
Het R-getal is altijd van twee weken
geleden,vanwege de onbetrouwbaarheid
van recentere berekeningen.
Alexi
 Alexi - vrijdag 16 juli 2021 - 21:10   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 07 april 2021 - 22:52 schreef van geil het volgende:
Dat Kaag een hoer is .
Eens!
Fart
 Fart - vrijdag 16 juli 2021 - 22:04   quote  deeplink  
Ramen en deuren sluiten.
Allemaal de bunker in.
FR-Henk
 FR-Henk - vrijdag 16 juli 2021 - 22:52   quote  deeplink  
Behalve Baudet en Wilders.
Die zijn voor vrijheid.
Want daar hebben ze recht op.
Fart
 Fart - vrijdag 16 juli 2021 - 22:56   quote  deeplink  
Euhmm... Ok?

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3162
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het grote Feyenoord & de coronacrisis topic









0.0663700