BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Sparta Rotterdam - Ajax (zondag 13 september, 14.30) Eredivisie 0-1

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
nummer10
 nummer10 - zondag 13 september 2020 - 15:15   quote  deeplink  
die moet er natuurlijk gewoon in
Pietje
 Pietje - zondag 13 september 2020 - 15:17   quote  deeplink  
Nog een geluk dat de "topwedstrijden" pas na de winterstop zijn. Hoewel... Groningen uit etc. wint Ajax ook niet op deze manier.
Onze Ajax
 Onze Ajax - zondag 13 september 2020 - 15:17   quote  deeplink  
Ik had wel een goede indruk van Gravenbeek, Schuurs en (misschien in mindere mate) Antony.

We zullen met zeer goed verstand de rust uit moeten komen om de wedstrijd dan helemaal naar ons toe te trekken.
Loetje
 Loetje - zondag 13 september 2020 - 15:22   quote  deeplink  
Net even de rode kaart teruggekeken. Hij maakt hands, maar in mijn optiek totaal niet bewust maar vooral heel gelukkig. Er loopt een verdediger mee en ik had eerder geel gegeven. Niet eens voor hands, maar voor een veelbelovende aanval. Dit is echt te zwaar.
remco k
 remco k - zondag 13 september 2020 - 15:24   quote  deeplink  
Die speler van Sparta is vallende dus er is niet eens een kans aanstaande. Die kaart voor tagliafico moet aangevochten worden.
Pietje
 Pietje - zondag 13 september 2020 - 15:24   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 13 september 2020 - 15:22 schreef Loetje het volgende:
Net even de rode kaart teruggekeken. Hij maakt hands, maar in mijn optiek totaal niet bewust maar vooral heel gelukkig. Er loopt een verdediger mee en ik had eerder geel gegeven. Niet eens voor hands, maar voor een veelbelovende aanval. Dit is echt te zwaar.
+ 1
Pietje
 Pietje - zondag 13 september 2020 - 15:25   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 13 september 2020 - 15:24 schreef remco k het volgende:
Die speler van Sparta is vallende dus er is niet eens een kans aanstaande. Die kaart voor tagliafico moet aangevochten worden.
De jurist van Feyenoord in de arm nemen :-)
remco k
 remco k - zondag 13 september 2020 - 15:25   quote  deeplink  
Ajax speelde verder prima. Eerste wedstrijd van het seizoen. Een aantal kansen gecreëerd en eigenlijk niets weggeven.
Onze Ajax
 Onze Ajax - zondag 13 september 2020 - 15:25   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 13 september 2020 - 15:22 schreef Loetje het volgende:
Net even de rode kaart teruggekeken. Hij maakt hands, maar in mijn optiek totaal niet bewust maar vooral heel gelukkig. Er loopt een verdediger mee en ik had eerder geel gegeven. Niet eens voor hands, maar voor een veelbelovende aanval. Dit is echt te zwaar.
Dat klopt, die indruk had ik ook.
remco k
 remco k - zondag 13 september 2020 - 15:25   quote  deeplink  
Dest laat trouwens zien dat het een prima wissel bleek te zijn al had ik dat op voorhand niet gedaan.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 13 september 2020 door remco k --
Pietje
 Pietje - zondag 13 september 2020 - 15:27   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 13 september 2020 - 15:25 schreef remco k het volgende:
Dest laat trouwens zeiden dat het een prima wissel bleek te zijn al had ik dat op voorhand niet gedaan.
Wel sneu voor Zakaria Labyad dat hij geofferd werd. Aan de andere kant, er moest nou eenmaal iemand uit.
nummer10
 nummer10 - zondag 13 september 2020 - 15:27   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 13 september 2020 - 15:25 schreef remco k het volgende:
Dest laat trouwens zeiden dat het een prima wissel bleek te zijn al had ik dat op voorhand niet gedaan.
dat dus, tot nu toe niks op aan te merken
Pietje
 Pietje - zondag 13 september 2020 - 15:32   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 13 september 2020 - 15:15 schreef nummer10 het volgende:
lekker verdedigd door schuurs
Wat deed hij verkeerd? Ik kon even niet kijken. Telefoontje.
Ik verwacht een belletje van de GGD. Ik ben getest op het coronavirus. Verkouden, hoesten en (een beetje) benauwd. Maar het was iemand anders. Ik ben toch al bloednerveus en dat nu samen met deze wedstrijd.
nummer10
 nummer10 - zondag 13 september 2020 - 15:37   quote  deeplink  
nee nee was juist positief.. ai kerel dat is niet best.. hopen dat het meevalt ! hier in huis ook 2 verkouden waaronder mijn zoon die dus weer met school is begonnen (hoe toevallig) en mijn vriendin.. ik gelukkig nog nergens last van
Onze Ajax
 Onze Ajax - zondag 13 september 2020 - 15:37   quote  deeplink  
Goede redding van Onana. Had zomaar 1 - 1 kunnen staan.
De bal ging heel goed naar buiten toe waardoor de speler van Sparta (juist) niet kon scoren.
Loetje
 Loetje - zondag 13 september 2020 - 15:38   quote  deeplink  
Waar ik wel heel erg van overtuigd ben, als de 1-1 valt, komt de 2e er kort achteraan.
Eide
 Eide - zondag 13 september 2020 - 15:41   quote  deeplink  
Zelfde spelbeeld. Veel druk en dreiging. Ajax moet toch wat meer druk op die opbouw kunnen zetten.
Pietje
 Pietje - zondag 13 september 2020 - 15:42   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 13 september 2020 - 15:37 schreef nummer10 het volgende:
nee nee was juist positief.. ai kerel dat is niet best.. hopen dat het meevalt ! hier in huis ook 2 verkouden waaronder mijn zoon die dus weer met school is begonnen (hoe toevallig) en mijn vriendin.. ik gelukkig nog nergens last van
Oh, gelukkig. Ik dacht dat hij iets verkeerds deed.
Ja, ik hoop met je mee :-) Bij de Voedselbank loop ik best gevaar op het virus...
Eide
 Eide - zondag 13 september 2020 - 15:43   quote  deeplink  
Gravenberch speelt trouwens goed. Ik zou er zo graag een andere middenvelder naast zien. Alvarez komt nauwelijks in het stuk voor.
Pietje
 Pietje - zondag 13 september 2020 - 15:44   quote  deeplink  
Het is allemaal niet echt best. Ik had er beslist meer van verwacht, zeker na de uitstekende voorbereiding.
Loetje
 Loetje - zondag 13 september 2020 - 15:46   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 13 september 2020 - 15:44 schreef Pietje het volgende:
Het is allemaal niet echt best. Ik had er beslist meer van verwacht, zeker na de uitstekende voorbereiding.
In de voorbereiding gaat iedereen vooruit, dat is simpelweg makkelijker voetballen.
Eide
 Eide - zondag 13 september 2020 - 15:48   quote  deeplink  
Opvallend hoor. Jongelingen Schuurs, Gravenberch, Antony en Dest goed terwijl ervaren krachten Blind en Promes nauwelijks voet aan de grond krijgen. En dan is die andere ervaren jongen, Tagliafico, al weg. Tadic werkt hard maar aanvallend lukt niet veel.
Loetje
 Loetje - zondag 13 september 2020 - 15:49   quote  deeplink  
Ajax zal het ook eens compact houden he ;-)
Loetje
 Loetje - zondag 13 september 2020 - 15:49   quote  deeplink  
Met name Promes vind ik echt heel matig. Hoop dat Kudus daar voor komt zo
Pietje
 Pietje - zondag 13 september 2020 - 15:50   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 13 september 2020 - 15:46 schreef Loetje het volgende:

[..]

In de voorbereiding gaat iedereen vooruit, dat is simpelweg makkelijker voetballen.
Dat realiseer ik mij ook, Loetje, maar dit valt me toch wat tegen.
Pietje
 Pietje - zondag 13 september 2020 - 15:52   quote  deeplink  
Deze stand (0-1) is een zeer gevaarlijke stand. Ajax heeft de naam om in de extra tijd z'n doelpuntje tegen te krijgen.
nummer10
 nummer10 - zondag 13 september 2020 - 15:52   quote  deeplink  
ok dit vind ik echt triest als ajax zijnde.. ook met een man minder.. aan de andere kant snap ik het wel maar jesus wat heb ik daar een hekel aan
Loetje
 Loetje - zondag 13 september 2020 - 15:53   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 13 september 2020 - 15:50 schreef Pietje het volgende:

[..]

Dat realiseer ik mij ook, Loetje, maar dit valt me toch wat tegen.
Mij niet en blijf ook vinden dat we niet compleet zijn. Je bent een middenvelder kwijt die tussen de linies speelt en een met diepgang. Je kiest vervolgens met totaal andere spelers te gaan spelen. Dan is het voor mij 1+1. Eriksen halen en een nummer 6. Ik meen het echt.
nummer10
 nummer10 - zondag 13 september 2020 - 15:53   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 13 september 2020 - 15:49 schreef Loetje het volgende:
Met name Promes vind ik echt heel matig. Hoop dat Kudus daar voor komt zo
voor nu 1 van de zwakste inderdaad.. toch geen 10 vermoed ik, middenveld moet echt wat gebeuren in mijn ogen..
Loetje
 Loetje - zondag 13 september 2020 - 15:53   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 13 september 2020 - 15:52 schreef Pietje het volgende:
Deze stand (0-1) is een zeer gevaarlijke stand. Ajax heeft de naam om in de extra tijd z'n doelpuntje tegen te krijgen.
Omdat iedere andere club compact zou gaan spelen en gaat counteren. Ajax gaat zelfs met 9 man nog aanvallen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 13 september 2020 door Loetje --
Loetje
 Loetje - zondag 13 september 2020 - 15:54   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 13 september 2020 - 15:53 schreef nummer10 het volgende:

[..]

voor nu 1 van de zwakste inderdaad.. toch geen 10 vermoed ik, middenveld moet echt wat gebeuren in mijn ogen..
Nee, echt waar? ;-)
nummer10
 nummer10 - zondag 13 september 2020 - 15:54   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 13 september 2020 - 15:53 schreef Loetje het volgende:

[..]

Mij niet en blijf ook vinden dat we niet compleet zijn. Je bent een middenvelder kwijt die tussen de linies speelt en een met diepgang. Je kiest vervolgens met totaal andere spelers te gaan spelen. Dan is het voor mij 1+1. Eriksen halen en een nummer 6. Ik meen het echt.
eriksen ben ik geen voorstander van in dit ajax.. maar je hebt wel gelijk dat er wat gedaan moet worden.. snap ook niet dat kudus er niet in komt trouwens...
Eide
 Eide - zondag 13 september 2020 - 15:54   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 13 september 2020 - 15:52 schreef nummer10 het volgende:
ok dit vind ik echt triest als ajax zijnde.. ook met een man minder.. aan de andere kant snap ik het wel maar jesus wat heb ik daar een hekel aan
Je bedoelt het tijdrekken van Onana? Tja, wat mij betreft het zwakste punt van Onana. Hij ziet niet dat z'n tijdrekken vaak ook verstorend werkt.
remco k
 remco k - zondag 13 september 2020 - 15:54   quote  deeplink  
Er wordt ook echt geen enkel twijfeltje in ons voordeel gefloten.
Pietje
 Pietje - zondag 13 september 2020 - 15:54   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 13 september 2020 - 15:53 schreef Loetje het volgende:

[..]

Mij niet en blijf ook vinden dat we niet compleet zijn. Je bent een middenvelder kwijt die tussen de linies speelt en een met diepgang. Je kiest vervolgens met totaal andere spelers te gaan spelen. Dan is het voor mij 1+1. Eriksen halen en een nummer 6. Ik meen het echt.
Eriksen komt (nog) niet. Die zit pas één seizoen in Milaan en is daar dus nog niet klaar.
Een nummer zes ben ik uiteraard volledig met je eens.
nummer10
 nummer10 - zondag 13 september 2020 - 15:55   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 13 september 2020 - 15:54 schreef Loetje het volgende:

[..]

Nee, echt waar? ;-)
weet et roepen we allanger.. maar zolang een trainer ermee tevreden is...
Loetje
 Loetje - zondag 13 september 2020 - 15:55   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 13 september 2020 - 15:54 schreef Pietje het volgende:

[..]

Eriksen komt (nog) niet. Die zit pas één seizoen in Milaan en is daar dus nog niet klaar.
Een nummer zes ben ik uiteraard volledig met je eens.
Die speelt vaker niet als wel daar.

Wij missen iemand tussen de linies
nummer10
 nummer10 - zondag 13 september 2020 - 15:55   quote  deeplink  
weet gravenberch dat die al geel heeft ?
Pietje
 Pietje - zondag 13 september 2020 - 15:55   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 13 september 2020 - 15:53 schreef Loetje het volgende:

[..]

Omdat iedere andere club compact zou gaan spelen en gaat counteren. Ajax gaat zelfs met 9 man nog aanvallen.
Klopt. Dom. Zo'n wedstrijd moet je over de streep trekken zonder risico te nemen.
Eide
 Eide - zondag 13 september 2020 - 15:56   quote  deeplink  
Pfff, Sparta houdt de bal te vaak te makkelijk in de ploeg.
Loetje
 Loetje - zondag 13 september 2020 - 15:56   quote  deeplink  
Nu komt Ajax wel meer in de verdrukking hoor
remco k
 remco k - zondag 13 september 2020 - 15:56   quote  deeplink  
Die gaat gewoon op de stip.
Pietje
 Pietje - zondag 13 september 2020 - 15:57   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 13 september 2020 - 15:54 schreef Eide het volgende:

[..]

Je bedoelt het tijdrekken van Onana? Tja, wat mij betreft het zwakste punt van Onana. Hij ziet niet dat z'n tijdrekken vaak ook verstorend werkt.
En er zijn scheidsrechters die dat bestraffen met extra tijd na de extra tijd. Kijk naar de CL tegen Tottenham...
remco k
 remco k - zondag 13 september 2020 - 15:57   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 13 september 2020 - 15:56 schreef Loetje het volgende:
Nu komt Ajax wel meer in de verdrukking hoor
Ook logisch toch. Sparta speelt tegen 10 man. Begin van het seizoen dus nog geen negatieve flow bij zo’n kleine club. En het staat maar 1-0.
Pietje
 Pietje - zondag 13 september 2020 - 15:57   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 13 september 2020 - 15:55 schreef Loetje het volgende:

[..]

Die speelt vaker niet als wel daar.

Wij missen iemand tussen de linies
En dat zou Kudus zomaar eens kunnen zijn. Maar die blijft op de bank...
Onze Ajax
 Onze Ajax - zondag 13 september 2020 - 15:57   quote  deeplink  
Ik vind Gravenberg beter dan verwacht. Is fijn voor hem. Verder moeten wij de wedstrijd goed onder controle brengen en houden om zo met 3 punten terug naar Amsterdam te gaan.

Dit gezien de veranderde beeld na de rode kaart van Tagliafico. Overigens vind ik achteraf gezien de wissen met Dest een goede keuze. Had ik (heel eerlijk gezegd) vooraf niet verwacht.

Nu met deze voorsprong moet het een kwestie zijn om de wedstrijd heel goed uit te spelen. Overigens vind ik de arbitrage van begin af aan (toch al) niet zo goed. Hij is niet neutraal, lijkt mij.

Onana moet vooral oppassen om geen geel / rood te krijgen. Zou echt gevaarlijk zijn voor ons.
Eide
 Eide - zondag 13 september 2020 - 15:58   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 13 september 2020 - 15:57 schreef Pietje het volgende:

[..]

En er zijn scheidsrechters die dat bestraffen met extra tijd na de extra tijd. Kijk naar de CL tegen Tottenham...
En dat de tegenstander alle tijd krijgt voor de organisatie en je eigen ploeg stil komt te staan. Gevolg is vrijwel altijd balverlies en meteen weer gevaar om de oren.
Loetje
 Loetje - zondag 13 september 2020 - 15:58   quote  deeplink  
Dit is gewoon geel. Gravenberch komt gevaarlijk door
Pietje
 Pietje - zondag 13 september 2020 - 15:59   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 13 september 2020 - 15:58 schreef Eide het volgende:

[..]

En dat de tegenstander alle tijd krijgt voor de organisatie en je eigen ploeg stil komt te staan. Gevolg is vrijwel altijd balverlies en meteen weer gevaar om de oren.
Absoluut waar.
Loetje
 Loetje - zondag 13 september 2020 - 15:59   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 13 september 2020 - 15:57 schreef remco k het volgende:

[..]

Ook logisch toch. Sparta speelt tegen 10 man. Begin van het seizoen dus nog geen negatieve flow bij zo’n kleine club. En het staat maar 1-0.
Formeel gezien wel. Maar toch vind ik het totaal onnodig want Sparta speelt ook gewoon ruk en er ligt enorm veel ruimte bij hun

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3098
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Sparta Rotterdam - Ajax (zondag 13 september, 14.30) Eredivisie 0-1









0.0088839