BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Groningen - Ajax (zondag 04 oktober 2020, 12:30); 1 - 0

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Eide
 Eide - vrijdag 02 oktober 2020 - 19:28   quote  deeplink  
160214-FC_groningen-vs-Ajax.jpg

Ajax ontmoet in speelronde 3 de nummer 12 van de vaderlandse competitie. FC Groningen is ondanks de terugkeer van superster Arjen Robben bepaald niet als een komeet uit de startblokken gekomen. Ajax daarentegen heeft veel tegenslag gekend door twee rode kaarten maar heeft wel de maximale score behaald. Desondanks beloofd het zondag bepaald geen makkelijke pot te worden in een lege Euroborg.

Ajax speelde in haar historie maar liefst 112 duels tegen FC Groningen. Daarvan won Ajax er 77 en gingen er 15 verloren. 20 Duels eindigden in een gelijk spel. Van de afgelopen 10 duels won Ajax er 8, speelde het 1 maal gelijk en werd 1 maal verloren. Daarbij valt op dat wedstrijden tegen Groningen zelden of nooit tot grote uitslagen leiden. Van die voorgaande duels wist Ajax slechts één maal meer dan twee goals te maken. Veelal stond er een uitslag met slechts één goal verschil op het scorebord aan het einde van de wedstrijd. Vorig seizoen verloor Ajax met 2-1 in Groningen. Thuis werd er 2-0 gewonnen.

Onder trainer Danny Buijs is Groningen een stugge vechtmachine geworden die weinig scoort maar ook maar weinig goals weggeeft. De ploeg leunt normaliter op een solide verdediging. Typisch een ploeg waar Ajax het meestal moeilijk mee heeft. Wat dat betreft is dit seizoen wel uitzonderlijk begonnen aangezien Groningen al zes treffers heeft moeten incasseren. Gedurende het voorgaande siezoen moesten de Groningers in 26 speelrondes ook slechts 26 keer vissen. Groningen lijkt vooralsnog dus defensief wat kwetsbaarder dan voorgaande jaren.

Groningen speelt in een 4-2-3-1 formatie. Rechtsbuiten Hrustic is de grote man bij Groningen dat met Dankerlui, Matusiwa en Padt een groot Ajaxaandeel in de basis heeft. De goals kwamen tot dusver van middenvelders Messaoudi en Suslov. Vooralsnog kenmerkt het seizoen van Groningen zich door individuele fouten en kwetsbaarheden in de omschakeling.

Het grote nieuws bij Ajax kwam uit twee hoeken. Ten eerste zijn, tegen alle verwachtingen in, Tagliafico en Onana in ieder geval tot de winterstop nog te bewonderen in het Ajaxshirt. Ten tweede is de rode kaart van Alvarez geseponeerd waardoor de Mexicaan inzetbaar is. Aangezien Kudus niet wedstrijdfit is zal dit welkom nieuws zijn geweest voor Ten Hag. Daarmee lijkt de basis duidelijk. Onana op goal met voor hem Mazraoui, Schuurs, Blind en Tagliafico. Daarvoor Alavarez en Gravenberch met Promes achter de spits. Voorin lijkt er weinig reden om te twijfelen aan Tadic, Antony en de tot dusver uiterst onfortijnlijke Labyad.

De vorige ontmoeting in de Euroborg ging met 2-1 verloren. Succes met kijken.



-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 04 oktober 2020 door Eide --
Loetje
 Loetje - vrijdag 02 oktober 2020 - 19:31   quote  deeplink  
Lekker ouwe.
Loetje
 Loetje - vrijdag 02 oktober 2020 - 19:31   quote  deeplink  
1-1.
nummer10
 nummer10 - vrijdag 02 oktober 2020 - 19:33   quote  deeplink  
geen idee, nog geen pot van groningen gezien.m maar groningen uit hebben we het meestal best lastig... 2-2 gewoon een wilde gok
barry78
 barry78 - vrijdag 02 oktober 2020 - 20:50   quote  deeplink  
0-3, Groningen kan alleen maar presteren als het publiek er volledig achter gaat staan.
Die zullen er amper tot niet zijn Zondag.
Makkie voor Ajax.
Eide
 Eide - vrijdag 02 oktober 2020 - 21:58   quote  deeplink  
Heerenveen heeft in ieder geval punten laten liggen, dus Ajax kan de koppositie pakken bij winst.
Onze Ajax
 Onze Ajax - zaterdag 03 oktober 2020 - 11:47   quote  deeplink  
Mogelijk dat ver in de tweede helft de winnende doelpunt voor ons komt.
Daarom hou ik het op 'n 1 - 2 overwinning.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 03 oktober 2020 - 12:46   quote  deeplink  
Als er geen rode kaart valt 1-3
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 03 oktober 2020 - 21:36   quote  deeplink  
0-5!!! Bam Bam Bam!!!
remco k
 remco k - zondag 04 oktober 2020 - 11:12   quote  deeplink  
Wat een verschrikkelijke tijd.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 04 oktober 2020 - 11:28   quote  deeplink  
Idd waardeloos
Eide
 Eide - zondag 04 oktober 2020 - 11:29   quote  deeplink  
EjeTEeuWAAAJ1S_?format=jpg&name=large
Eide
 Eide - zondag 04 oktober 2020 - 11:30   quote  deeplink  
Timber in plaats van Schuurs is de grootste verrassing.

Klaiber bij de seelectie, Gravenberch en Alvarez in de basis. Taylor op de bank omdat Kudus er niet bij is.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 04 oktober 2020 door Eide --
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zondag 04 oktober 2020 - 11:35   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 03 oktober 2020 - 21:36 schreef Ajax Warrior het volgende:
0-5!!! Bam Bam Bam!!!
kijk, hier hou ik van! Ik ga met je mee ;-)
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zondag 04 oktober 2020 - 11:38   quote  deeplink  
Het is trouwens speelronde 4. Dit voor statistieken.... ;-)
Loetje
 Loetje - zondag 04 oktober 2020 - 11:44   quote  deeplink  
Wat een klotetijd... Schuurs geblesseerd?

Op naar de wedstrijd dan maar...
Pietje
 Pietje - zondag 04 oktober 2020 - 11:45   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 04 oktober 2020 - 11:38 schreef Ronald 1960 het volgende:
Het is trouwens speelronde 4. Dit voor statistieken.... ;-)
Haha. Even de puntjes op de i :-)

Ik ben er niet helemaal gerust op. FC Groningen weet op de een of andere manier z'n beste wedstrijden voor Ajax te bewaren. In speelronde één als makke schaapjes tegen PSV en zonder twijfels als wilde leeuwen tegen Ajax. Ik hoop op een kleine overwinning van onze jongens (1-2) maar het zal wel weer moeilijk worden!
Loetje
 Loetje - zondag 04 oktober 2020 - 11:46   quote  deeplink  
Schuurs dus niet geblesseerd. Dan is het snel over.
Pietje
 Pietje - zondag 04 oktober 2020 - 11:47   quote  deeplink  
En trouwens, is het vertrouwen in Perr Schuurs nu al weer opgezegd? Geblesseerd is hij kennelijk niet, want hij zit wel bij de wedstrijdselectie!
Pietje
 Pietje - zondag 04 oktober 2020 - 11:47   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 04 oktober 2020 - 11:46 schreef Loetje het volgende:
Schuurs dus niet geblesseerd. Dan is het snel over.
We posten nagenoeg tegelijk dezelfde conclusie!
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zondag 04 oktober 2020 - 11:52   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 04 oktober 2020 - 11:47 schreef Pietje het volgende:
En trouwens, is het vertrouwen in Perr Schuurs nu al weer opgezegd? Geblesseerd is hij kennelijk niet, want hij zit wel bij de wedstrijdselectie!
Timber viel heel goed in natuurlijk, terwijl Schuurs er niet heel sterk uit zag voor hij geblesseerd uit viel....
Loetje
 Loetje - zondag 04 oktober 2020 - 12:00   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 04 oktober 2020 - 11:47 schreef Pietje het volgende:

[..]

We posten nagenoeg tegelijk dezelfde conclusie!
En ondanks ik vind dat hij te vaak die ene grote fout maakt, heeft ook die nooit eens 10 wedstrijden achter elkaar mogen spelen.

En dat vind ik jammer van Ten Hag, sommige hebben eeuwige kredits, sommige echt niets. Labyad heeft bijvoorbeeld in de competitie ook niks laten zien.
nummer10
 nummer10 - zondag 04 oktober 2020 - 12:02   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 04 oktober 2020 - 11:47 schreef Pietje het volgende:
En trouwens, is het vertrouwen in Perr Schuurs nu al weer opgezegd? Geblesseerd is hij kennelijk niet, want hij zit wel bij de wedstrijdselectie!
belachelijk, maar timber deed het netjes
nummer10
 nummer10 - zondag 04 oktober 2020 - 12:03   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 04 oktober 2020 - 12:00 schreef Loetje het volgende:

[..]

En ondanks ik vind dat hij te vaak die ene grote fout maakt, heeft ook die nooit eens 10 wedstrijden achter elkaar mogen spelen.

En dat vind ik jammer van Ten Hag, sommige hebben eeuwige kredits, sommige echt niets. Labyad heeft bijvoorbeeld in de competitie ook niks laten zien.
eens
Eide
 Eide - zondag 04 oktober 2020 - 12:04   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 04 oktober 2020 - 11:47 schreef Pietje het volgende:
En trouwens, is het vertrouwen in Perr Schuurs nu al weer opgezegd? Geblesseerd is hij kennelijk niet, want hij zit wel bij de wedstrijdselectie!
Volgens Ten Hag is Schuurs de nummer 1 op RCV, maar kiest hij uit voorzorg voor Timber vanwege de uitvalbeurt van Schuurs vorige week en de aankomende interlandperiode. Neres zou heel dicht tegen wedstrijdfitheid aanzitten waarbij men weer kan denken aan een basisplaats.
nummer10
 nummer10 - zondag 04 oktober 2020 - 12:06   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 04 oktober 2020 - 12:04 schreef Eide het volgende:

[..]

Volgens Ten Hag is Schuurs de nummer 1 op RCV, maar kiest hij uit voorzorg voor Timber vanwege de uitvalbeurt van Schuurs vorige week en de aankomende interlandperiode. Neres zou heel dicht tegen wedstrijdfitheid aanzitten waarbij men weer kan denken aan een basisplaats.
dank voor de update, had ik niet meegekregen want kom net me bed uit na een kort nachtje haha
Loetje
 Loetje - zondag 04 oktober 2020 - 12:09   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 04 oktober 2020 - 12:04 schreef Eide het volgende:

[..]

Volgens Ten Hag is Schuurs de nummer 1 op RCV, maar kiest hij uit voorzorg voor Timber vanwege de uitvalbeurt van Schuurs vorige week en de aankomende interlandperiode. Neres zou heel dicht tegen wedstrijdfitheid aanzitten waarbij men weer kan denken aan een basisplaats.
Dat lijkt me prima, interview niet gezien. Overigens sta ik er dan nog steeds hetzelfde in omtrent de kredits
Pietje
 Pietje - zondag 04 oktober 2020 - 12:11   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 04 oktober 2020 - 12:00 schreef Loetje het volgende:

[..]

En ondanks ik vind dat hij te vaak die ene grote fout maakt, heeft ook die nooit eens 10 wedstrijden achter elkaar mogen spelen.

En dat vind ik jammer van Ten Hag, sommige hebben eeuwige kredits, sommige echt niets. Labyad heeft bijvoorbeeld in de competitie ook niks laten zien.
Ik ben het volledig met je eens, gap!
pth
 pth - zondag 04 oktober 2020 - 12:12   quote  deeplink  
Sorry, ik heb de KNVB nog gebeld namens Ajax met het verzoek 3 wedstrijden schorsing waarvan 1 voorwaardelijk om te zetten in 31 wedstrijden onvoorwaardelijk. Geen succes, dus mogen we weer genieten van die Mexicaanse prutser. Kan niet anders dan dat ze hopen dat er een blinde en doofstomme scout van een G-team op de tribune zit, zodat hij voor de transfer deadline nog opgehaald wordt.
Pietje
 Pietje - zondag 04 oktober 2020 - 12:12   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 04 oktober 2020 - 12:04 schreef Eide het volgende:

[..]

Volgens Ten Hag is Schuurs de nummer 1 op RCV, maar kiest hij uit voorzorg voor Timber vanwege de uitvalbeurt van Schuurs vorige week en de aankomende interlandperiode. Neres zou heel dicht tegen wedstrijdfitheid aanzitten waarbij men weer kan denken aan een basisplaats.
Oké, dank voor je uitleg.
remco k
 remco k - zondag 04 oktober 2020 - 12:13   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 04 oktober 2020 - 12:02 schreef nummer10 het volgende:

[..]

belachelijk, maar timber deed het netjes
Timber speelde in de minuten die hij speelt beter dan Schuurs en heeft veel meer snelheid.

De betere speelt.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zondag 04 oktober 2020 - 12:14   quote  deeplink  
succes gappies
remco k
 remco k - zondag 04 oktober 2020 - 12:14   quote  deeplink  
Lees daarna wat ten Hag erover zegt. Ook prima dan toch.
Loetje
 Loetje - zondag 04 oktober 2020 - 12:17   quote  deeplink  
Nou nog niet gescoord...? Ligt weer aan die kut Alvarez he
remco k
 remco k - zondag 04 oktober 2020 - 12:19   quote  deeplink  
Blind heel matig begonnen.
remco k
 remco k - zondag 04 oktober 2020 - 12:19   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 04 oktober 2020 - 12:17 schreef Loetje het volgende:
Nou nog niet gescoord...? Ligt weer aan die kut Alvarez he
Die zit er nu al een aantal keren prima tussen.
pth
 pth - zondag 04 oktober 2020 - 12:19   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 04 oktober 2020 - 12:17 schreef Loetje het volgende:
Nou nog niet gescoord...? Ligt weer aan die kut Alvarez he
Zit je nou te trollen :-) Niet scoren zal niet snel aan Alvarez liggen, want daarvoor moet je kunnen voetballen. En je kan veel van Alvarez zeggen, maar dat niet.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 04 oktober 2020 door pth --
remco k
 remco k - zondag 04 oktober 2020 - 12:20   quote  deeplink  
Die bal moet er gewoon in.
remco k
 remco k - zondag 04 oktober 2020 - 12:20   quote  deeplink  
Die kans komt overigens door de goede opening van Alvarez
remco k
 remco k - zondag 04 oktober 2020 - 12:21   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 04 oktober 2020 - 12:19 schreef pth het volgende:

[..]

Zit je nou te trollen
Als sommige mensen alleen maar het negatieve van 1 bepaalde speler benoemen krijg je dat vanzelf.
Loetje
 Loetje - zondag 04 oktober 2020 - 12:21   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 04 oktober 2020 - 12:19 schreef remco k het volgende:

[..]

Die zit er nu al een aantal keren prima tussen.
Dat bedoel ik.
Loetje
 Loetje - zondag 04 oktober 2020 - 12:22   quote  deeplink  
Had Labyad trouwens wel meer mee mogen doen. Genoeg beweging vooralsnog.
pth
 pth - zondag 04 oktober 2020 - 12:22   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 04 oktober 2020 - 12:20 schreef remco k het volgende:
Die kans komt overigens door de goede opening van Alvarez
Alvarez in Oranje! Oh nee, dat kan natuurlijk niet ... gelukkig maar
Loetje
 Loetje - zondag 04 oktober 2020 - 12:23   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 04 oktober 2020 - 12:19 schreef pth het volgende:

[..]

Zit je nou te trollen :-) Niet scoren zal niet snel aan Alvarez liggen, want daarvoor moet je kunnen voetballen. En je kan veel van Alvarez zeggen, maar dat niet.
Ik schijt echt in mijn broek als Ajax vandaag met 0-1 wint door een goal van onze Edson.
pth
 pth - zondag 04 oktober 2020 - 12:24   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 04 oktober 2020 - 12:21 schreef remco k het volgende:

[..]

Als sommige mensen alleen maar het negatieve van 1 bepaalde speler benoemen krijg je dat vanzelf.
Had mijn reactie al aangepast met een smiley anders wordt het allemaal zo serieus gap. Maar als er 1 is die niets te bieden heeft aan Ajax 1 dan is het dit excuus voor een voetballer wel.
pth
 pth - zondag 04 oktober 2020 - 12:27   quote  deeplink  
Voorlopig is het nog niet dat snelle en mooie voetbal uit de voorbereiding.
Loetje
 Loetje - zondag 04 oktober 2020 - 12:27   quote  deeplink  
Je ziet wel aan alles de verdediger Danny Buijs he. Gewoon 10 man achter de bal.
Loetje
 Loetje - zondag 04 oktober 2020 - 12:28   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 04 oktober 2020 - 12:27 schreef pth het volgende:
Voorlopig is het nog niet dat snelle en mooie voetbal uit de voorbereiding.
Ook wel eens gehoord dat in de voorbereiding iedereen vol op de aanval speelde en dit Groningen zich volledig ingraaft bij balbezit Ajax?

Tikkie-takka is dan sowieso al vrijwel onmogelijk. Gaat nu vooral om beweging.
nummer10
 nummer10 - zondag 04 oktober 2020 - 12:29   quote  deeplink  
alvarez eerste 10 min prima, iedereen eigenlijk wel.. maar wat laf voetballen dat groningen
pth
 pth - zondag 04 oktober 2020 - 12:29   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 04 oktober 2020 - 12:27 schreef Loetje het volgende:
Je ziet wel aan alles de verdediger Danny Buijs he. Gewoon 10 man achter de bal.
Ze weten daar ook wel dat als ze niet twee bussen parkeren, ze geslacht gaan worden. Voor het kijkspel is het dan helaas geen feestje.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3143
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Groningen - Ajax (zondag 04 oktober 2020, 12:30); 1 - 0









0.0098810