BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Groningen - Ajax (zondag 04 oktober 2020, 12:30); 1 - 0

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Ajax we love you
 Ajax we love you - maandag 05 oktober 2020 - 13:16   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 oktober 2020 - 10:48 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik vind het te vroeg om over het missen van bepaalde zaken te praten.

Gister was in mijn beleving een incident, wel een heel slecht incident. De vorige drie wedstrijden heeft Ajax het naar behoren gedaan.

Ten Hag erkent zelf het slechte spel, dus steekt zijn kop niet in het zand. Het is aan de staf en spelers om te laten zien dat het een incident was, waarbij ten Hag uiteraard eindverantwoordelijk is..

\
Ik vond dit noet een incident. Sparta uit, dat was echt slecht. Als er geen rode kaart was gevallen, dan weet ik niet of Ajax er wel door was gekomen.

RKC was ook niet echt best, maar die gingen voetballen waardoor Ajax redelijk makkelijk kon winnen. Vitesse was ook gewoon bar slecht. zeker met 11 man, pas na de rode kaart ging Ajax vond ik beter voetballen.

Dit is de 4de wedstrijd en met 11 man echt wel gewoon slecht. Voor mij is dit echt geen incident en ik zag het al aankomen
AkaS
 AkaS - maandag 05 oktober 2020 - 13:22   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 oktober 2020 - 13:16 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Ik vond dit noet een incident. Sparta uit, dat was echt slecht. Als er geen rode kaart was gevallen, dan weet ik niet of Ajax er wel door was gekomen.

RKC was ook niet echt best, maar die gingen voetballen waardoor Ajax redelijk makkelijk kon winnen. Vitesse was ook gewoon bar slecht. zeker met 11 man, pas na de rode kaart ging Ajax vond ik beter voetballen.

Dit is de 4de wedstrijd en met 11 man echt wel gewoon slecht. Voor mij is dit echt geen incident en ik zag het al aankomen
Waar denk jij dat het probleem zit dan?
Ajax we love you
 Ajax we love you - maandag 05 oktober 2020 - 13:31   quote  deeplink  
Ten Hag en waar hij bepaalde spelers neerzet.

Je moet altijd kijken naarje tegenstander en wat de kracht is van elke individuele speler.

Ik zou tegen Groningen, waarvan je weet dat ze met 100 man voor het doel gaan hangen en op de counter zullen spelen, KJH in de spits zetten. OOk als je kijkt naar alle vorige editites was hij de man die die verdediging kapot maakte.
Promes weet echt niet wat hij moet doen op 10 als het zo druk is.

Promes moest met zijn snelheid aan de linkerkant worden gezet en Tadic onder huntelaar.
Over Alvarez kan ik weinig zeggen, want ik denk wel dat je hem nodig had voor die lange ballen. Ik had hem na 30 minuten van positie laten ruilen met Blind. Alvarez heeft een redelijke snelheid en is kopsterk, precies wat je miste tegen die stereke spits. En blind kan voetballend meer brengen.

NOrmaal ben ik niet zo van het aanpassen, maar tegen Groningen had ik het toch echt gedaan.

Die bal van Labyad in de 5de minuut, dat was met KJH gewoon een goal geweest en dan moet Groningen komen

Wat betreft die andere wedstrijden, ja Dat is echt Alvarez die niet in het veld hoorde te staan. Het zijn kleine ploegen en dan moet je daar gewoon een voetballer neerzetten (Martinez) of Ekkelenkamp.

Promes naar links en Tadic in de spits. Dan maak je gebruik van de individuale krachten van je spelers.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 05 oktober 2020 door Ajax we love you --
remco k
 remco k - maandag 05 oktober 2020 - 13:44   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 oktober 2020 - 13:16 schreef nummer10 het volgende:

[..]

en ook die worden verkeerd gebruikt door tenhag... wel toevallig ;)
Ach toe toch. Tadic heeft vrijwel zijn gehele carrière als linksbuiten gespeeld man.
Pietje
 Pietje - maandag 05 oktober 2020 - 13:55   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 oktober 2020 - 13:16 schreef nummer10 het volgende:

[..]

en ook die worden verkeerd gebruikt door tenhag... wel toevallig ;)
Maar is dat niet inherent aan een trainer die het niet (meer) weet? Die gaat spelers op een andere positie in het elftal uitproberen. Voor hetzelfde geld was het wèl een succes en was Ten Hag een tactische grootmeester. Iets vergelijkbaars deed een aantal jaren geleden Frank de Boer met Theo Jansen. Iedere Ajacied (en overige "voetbalkenners") zag dat het niet werkte, maar ook Frank de Boer hield stug vol met hem tot het echt niet meer ging.
Pietje
 Pietje - maandag 05 oktober 2020 - 13:58   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 oktober 2020 - 13:16 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Ik vond dit noet een incident. Sparta uit, dat was echt slecht. Als er geen rode kaart was gevallen, dan weet ik niet of Ajax er wel door was gekomen.

RKC was ook niet echt best, maar die gingen voetballen waardoor Ajax redelijk makkelijk kon winnen. Vitesse was ook gewoon bar slecht. zeker met 11 man, pas na de rode kaart ging Ajax vond ik beter voetballen.

Dit is de 4de wedstrijd en met 11 man echt wel gewoon slecht. Voor mij is dit echt geen incident en ik zag het al aankomen
Die rode kaart waar jij op doelt was volgens mij voor een Ajaxspeler (Tagliafico) en niet voor een Spartaan.
Loetje
 Loetje - maandag 05 oktober 2020 - 14:03   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 oktober 2020 - 13:22 schreef AkaS het volgende:

[..]

Waar denk jij dat het probleem zit dan?
Ondanks je de vraag niet aan mij stelt, heb ik net als jou denk ik wel wat ideeën daarover.

Het eerste is dus dat er simpelweg teveel spelers staan die op een andere positie spelen en daar niet redeneren of misschien milder gezegd, onder de maat zijn.
Met name Labyad en Promes komen er totaal niet aan te pas en het lijkt daardoor soms wel dat we met 9 man staan.

Sowieso is de as nog een aanzienlijk probleem. Voorbereiding kregen we ploegen die voetbalde en dus kregen we ruimte, die is er nu niet. Het CV duo is nog altijd niet zeker en de opbouw daar verloopt alles behalve goed. Zelfs Blind vind ik allesbehalve fit ogen.
Stukje vooruit, de 6, is momenteel ook niet in goede handen. Gravenberch is en blijft onwaarschijnlijk laconiek en dus onstabiel. Heel goed en heel slecht lost elkaar makkelijk af, te makkelijk. Alvarez moet het louter van verdedigen hebben, dus komt daar ook geen voetbal vanaf. En jij weet ook dondersgoed dat dat de levensader van Ajax is.

Uiteindelijk zag je dus dat Kudus wel die versnellingen op het middenveld bracht en dat dat Ajax direct zeer goed doet. Tevens mis je op het middenveld diepgang. Die had je al met Ekkelenkamp en die heb je nu met Klaassen. Echter, die moet je wel gebruiken.

Plus de wissels zijn vaak of niet goed, of veel te laat. En wat gister terecht opgemerkt wordt, ik zie ook nog teveel los zand.
nummer10
 nummer10 - maandag 05 oktober 2020 - 14:15   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 oktober 2020 - 13:44 schreef remco k het volgende:

[..]

Ach toe toch. Tadic heeft vrijwel zijn gehele carrière als linksbuiten gespeeld man.
waar heeft die bij ons de beste wedstrijden gespeelt... daar doelde ik op, linksbuiten kon dir mij vorig jaar ook niet bekoren en werd hier ook geroepen om hem gewoon op 9 tehouden en hem zelfs op de bank een keer te plaatsen
p111
 p111 - maandag 05 oktober 2020 - 14:23   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 oktober 2020 - 13:13 schreef Pietje het volgende:

[..]

Maar niet allen Alvárez stond als Ajacied bij de Eredivisie flops.
Ook Promes en Tadic werden daarin genoemd.
Het is niet zo dat Alvarez alleen de schuld is van die nederlaag er waren er veel die slecht waren,kunnen vele van deze spelers kunnen beter dat weet iedereen,maar ik geef alleen maar aan dat de speler Alvarez niet in de basis thuis hoort gewoonweg omdat hij het niveau van Ajax mist,dus een fout van de trainer.
Pietje
 Pietje - maandag 05 oktober 2020 - 14:30   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 oktober 2020 - 14:03 schreef Loetje het volgende:

[..]

Ondanks je de vraag niet aan mij stelt, heb ik net als jou denk ik wel wat ideeën daarover.

Het eerste is dus dat er simpelweg teveel spelers staan die op een andere positie spelen en daar niet redeneren of misschien milder gezegd, onder de maat zijn.
Met name Labyad en Promes komen er totaal niet aan te pas en het lijkt daardoor soms wel dat we met 9 man staan.

Sowieso is de as nog een aanzienlijk probleem. Voorbereiding kregen we ploegen die voetbalde en dus kregen we ruimte, die is er nu niet. Het CV duo is nog altijd niet zeker en de opbouw daar verloopt alles behalve goed. Zelfs Blind vind ik allesbehalve fit ogen.
Stukje vooruit, de 6, is momenteel ook niet in goede handen. Gravenberch is en blijft onwaarschijnlijk laconiek en dus onstabiel. Heel goed en heel slecht lost elkaar makkelijk af, te makkelijk. Alvarez moet het louter van verdedigen hebben, dus komt daar ook geen voetbal vanaf. En jij weet ook dondersgoed dat dat de levensader van Ajax is.

Uiteindelijk zag je dus dat Kudus wel die versnellingen op het middenveld bracht en dat dat Ajax direct zeer goed doet. Tevens mis je op het middenveld diepgang. Die had je al met Ekkelenkamp en die heb je nu met Klaassen. Echter, die moet je wel gebruiken.

Plus de wissels zijn vaak of niet goed, of veel te laat. En wat gister terecht opgemerkt wordt, ik zie ook nog teveel los zand.
Wat omschrijf je dit schitterend, Loetje. Ik had het niet beter kunnen verwoorden.
Ajax we love you
 Ajax we love you - maandag 05 oktober 2020 - 15:10   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 oktober 2020 - 13:58 schreef Pietje het volgende:

[..]

Die rode kaart waar jij op doelt was volgens mij voor een Ajaxspeler (Tagliafico) en niet voor een Spartaan.
Nee dat klopt Pietje, door die rode kaart kreeg Ajax meer ruimte, omdat Sparta van het doel ging voetballen. Met 11 man zag ik ze geen goal maken, net als tegen Groningen
Ajax we love you
 Ajax we love you - maandag 05 oktober 2020 - 15:11   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 oktober 2020 - 14:03 schreef Loetje het volgende:

[..]

Ondanks je de vraag niet aan mij stelt, heb ik net als jou denk ik wel wat ideeën daarover.

Het eerste is dus dat er simpelweg teveel spelers staan die op een andere positie spelen en daar niet redeneren of misschien milder gezegd, onder de maat zijn.
Met name Labyad en Promes komen er totaal niet aan te pas en het lijkt daardoor soms wel dat we met 9 man staan.

Sowieso is de as nog een aanzienlijk probleem. Voorbereiding kregen we ploegen die voetbalde en dus kregen we ruimte, die is er nu niet. Het CV duo is nog altijd niet zeker en de opbouw daar verloopt alles behalve goed. Zelfs Blind vind ik allesbehalve fit ogen.
Stukje vooruit, de 6, is momenteel ook niet in goede handen. Gravenberch is en blijft onwaarschijnlijk laconiek en dus onstabiel. Heel goed en heel slecht lost elkaar makkelijk af, te makkelijk. Alvarez moet het louter van verdedigen hebben, dus komt daar ook geen voetbal vanaf. En jij weet ook dondersgoed dat dat de levensader van Ajax is.

Uiteindelijk zag je dus dat Kudus wel die versnellingen op het middenveld bracht en dat dat Ajax direct zeer goed doet. Tevens mis je op het middenveld diepgang. Die had je al met Ekkelenkamp en die heb je nu met Klaassen. Echter, die moet je wel gebruiken.

Plus de wissels zijn vaak of niet goed, of veel te laat. En wat gister terecht opgemerkt wordt, ik zie ook nog teveel los zand.
dat dus...
p111
 p111 - maandag 05 oktober 2020 - 15:18   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 oktober 2020 - 14:03 schreef Loetje het volgende:

[..]

Ondanks je de vraag niet aan mij stelt, heb ik net als jou denk ik wel wat ideeën daarover.

Het eerste is dus dat er simpelweg teveel spelers staan die op een andere positie spelen en daar niet redeneren of misschien milder gezegd, onder de maat zijn.
Met name Labyad en Promes komen er totaal niet aan te pas en het lijkt daardoor soms wel dat we met 9 man staan.

Sowieso is de as nog een aanzienlijk probleem. Voorbereiding kregen we ploegen die voetbalde en dus kregen we ruimte, die is er nu niet. Het CV duo is nog altijd niet zeker en de opbouw daar verloopt alles behalve goed. Zelfs Blind vind ik allesbehalve fit ogen.
Stukje vooruit, de 6, is momenteel ook niet in goede handen. Gravenberch is en blijft onwaarschijnlijk laconiek en dus onstabiel. Heel goed en heel slecht lost elkaar makkelijk af, te makkelijk. Alvarez moet het louter van verdedigen hebben, dus komt daar ook geen voetbal vanaf. En jij weet ook dondersgoed dat dat de levensader van Ajax is.

Uiteindelijk zag je dus dat Kudus wel die versnellingen op het middenveld bracht en dat dat Ajax direct zeer goed doet. Tevens mis je op het middenveld diepgang. Die had je al met Ekkelenkamp en die heb je nu met Klaassen. Echter, die moet je wel gebruiken.

Plus de wissels zijn vaak of niet goed, of veel te laat. En wat gister terecht opgemerkt wordt, ik zie ook nog teveel los zand.
Klopt excact,dus word het tijd wat te doen met Ten Hag.
p111
 p111 - maandag 05 oktober 2020 - 16:42   quote  deeplink  
Kenneth Perez heeft veel kritiek op sommige spelers van Ajax. De Amsterdammers verloren zondagmiddag van FC Groningen (1-0). Het betekende het eerste puntenverlies voor de ploeg van Erik ten Hag.

"Álvarez speelde weer heel matig", vertelt Perez in Dit was het Weekend, een programma van FOX Sports. "Gravenberch deed een aantal goede dingen, maar deelde ook mee in de malaise. Promes speelde een hele ongelukkige wedstrijd. De discussie is of hij de beste nummer tien is bij Ajax. Vandaag heeft hij dat in ieder geval niet laten zien."

Lees ook
BREAKING: Ajax betaalt megabedrag aan Werder Bremen voor Klaassen
Perez mist balans op het middenveld en denkt dat Lisandro Martínez daarin kan helpen. "Ik weet niet waar hij is gebleven, maar vaak wil je toch iemand met felheid die ballen verovert. Dat zou Martinez zijn", aldus de voormalig speler van Ajax.
p111
 p111 - maandag 05 oktober 2020 - 16:46   quote  deeplink  
(Kudus - Martinez -Klaasen) of (Gravenberch-Kudus-Klaasen) of (Martinez-Gravenberch-Klaasen).
Dat is het middenveld waar je een keus uit kan maken.
nummer10
 nummer10 - maandag 05 oktober 2020 - 17:36   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 oktober 2020 - 16:46 schreef p111 het volgende:
(Kudus - Martinez -Klaasen) of (Gravenberch-Kudus-Klaasen) of (Martinez-Gravenberch-Klaasen).
Dat is het middenveld waar je een keus uit kan maken.
optie 1 of 2, kudus is echt te goed voor de bank tenopzichte van alle andere middenvelders.. hoop dan ook dat kudus naar 10 gaat en martinez en klaassen erachter..
Loetje
 Loetje - maandag 05 oktober 2020 - 17:43   quote  deeplink  
Zijn er hier meer die wekelijks Kale & Kokkie kijken?
Pietje
 Pietje - maandag 05 oktober 2020 - 17:46   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 oktober 2020 - 15:10 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Nee dat klopt Pietje, door die rode kaart kreeg Ajax meer ruimte, omdat Sparta van het doel ging voetballen. Met 11 man zag ik ze geen goal maken, net als tegen Groningen
Aha,duidelijk. Ik snap nu wat je bedoelde.
p111
 p111 - maandag 05 oktober 2020 - 17:47   quote  deeplink  
Nee wel sjakie mijn favoriet
wvb
 wvb - dinsdag 06 oktober 2020 - 05:59   quote  deeplink  
Hoe spelers als Razvan Marin, Bandé, Lisandro Magallán, Bruno Varela, Alvarez, Kik Pierie, Labyad,Scherpen, ik kan er nog wel een paar noemen, bij Ajax terecht gekomen zijn???
Ik vraag me af door wie en hoe ze gescout zijn.
Traore aardig, echter veel te houterig, gaat het niet worden.
Leuke spits voor RKC.
Schuurs een aardige voetballer, maar niet meer dan dat, maakt voortdurend cruciale fouten.
Een echte centrumspits, een killer, hebben we nog steeds niet.
Labyad in de spits, wat een vondst, wat een ontstellend zwaktebod, wat een aanfluiting, Ajax- onwaardig.
Dolberg was onze laatste reguliere centrumspits.
Klaas-Jan zal er ook nog wel een paar inknallen, echter kun je niet meer iedere wedstrijd inzetten en opstellen.
Als we zo spelen in de CL, worden we zo onderuit gekegeld.
Eric Ten Hag beste man, echter tactisch ruim onvoldoende, en zijn presentatie naar de pers zeer stuntelig.
Ons tweede team, gaat ook nog niet heel erg voortvarend.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 06 oktober 2020 door wvb --
AkaS
 AkaS - dinsdag 06 oktober 2020 - 08:13   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 oktober 2020 - 14:03 schreef Loetje het volgende:

[..]

Ondanks je de vraag niet aan mij stelt, heb ik net als jou denk ik wel wat ideeën daarover.

Het eerste is dus dat er simpelweg teveel spelers staan die op een andere positie spelen en daar niet redeneren of misschien milder gezegd, onder de maat zijn.
Met name Labyad en Promes komen er totaal niet aan te pas en het lijkt daardoor soms wel dat we met 9 man staan.

Sowieso is de as nog een aanzienlijk probleem. Voorbereiding kregen we ploegen die voetbalde en dus kregen we ruimte, die is er nu niet. Het CV duo is nog altijd niet zeker en de opbouw daar verloopt alles behalve goed. Zelfs Blind vind ik allesbehalve fit ogen.
Stukje vooruit, de 6, is momenteel ook niet in goede handen. Gravenberch is en blijft onwaarschijnlijk laconiek en dus onstabiel. Heel goed en heel slecht lost elkaar makkelijk af, te makkelijk. Alvarez moet het louter van verdedigen hebben, dus komt daar ook geen voetbal vanaf. En jij weet ook dondersgoed dat dat de levensader van Ajax is.

Uiteindelijk zag je dus dat Kudus wel die versnellingen op het middenveld bracht en dat dat Ajax direct zeer goed doet. Tevens mis je op het middenveld diepgang. Die had je al met Ekkelenkamp en die heb je nu met Klaassen. Echter, die moet je wel gebruiken.

Plus de wissels zijn vaak of niet goed, of veel te laat. En wat gister terecht opgemerkt wordt, ik zie ook nog teveel los zand.
Loetje, ik ben het ook helemaal eens met je.

Ten Hag probeert heel geforceerd een nieuw wiel uit te vinden en maakt hierbij keuzes die tijd nodig hebben of gewoon niet goed zijn.

Wisselspelers van vorig seizoen geeft hij plots basisplaatsen, Labyad en Alvarez. Plus een Martinez heeft plots helemaal afgedaan... Snap er niet veel van.

Spitspositie... hoezo Labyad en geen Tadic... Waarom Traore niet verkopen... Brobbey erachter lijkt me beter en anders een goede spits aankopen!

De keuzes van ten Hag blijven merkwaardig en geven de schijn van tactisch onbenul ipv dat het zijn kwaliteit is....

Verder onbegrijpelijk dat ze met Blind doorgaan. Wat een risico wordt hier genomen, zowel medisch als sportief. En wat is het alternatief mocht hij in een wedstrijd uitvallen?

Martinez die nu afgedankt is...?
p111
 p111 - dinsdag 06 oktober 2020 - 09:40   quote  deeplink  
We zijn het grotendeels wel eens dat deze trainer niet onze trainer is,hij heeft/doet te veel rare en verkeerde dingen.Ik denk dat we alvast moeten gaan kijken naar een vervanger voor Ten Hak.
Loetje
 Loetje - dinsdag 06 oktober 2020 - 11:58   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 oktober 2020 - 08:13 schreef AkaS het volgende:

[..]

Loetje, ik ben het ook helemaal eens met je.

Ten Hag probeert heel geforceerd een nieuw wiel uit te vinden en maakt hierbij keuzes die tijd nodig hebben of gewoon niet goed zijn.

Wisselspelers van vorig seizoen geeft hij plots basisplaatsen, Labyad en Alvarez. Plus een Martinez heeft plots helemaal afgedaan... Snap er niet veel van.

Spitspositie... hoezo Labyad en geen Tadic... Waarom Traore niet verkopen... Brobbey erachter lijkt me beter en anders een goede spits aankopen!

De keuzes van ten Hag blijven merkwaardig en geven de schijn van tactisch onbenul ipv dat het zijn kwaliteit is....

Verder onbegrijpelijk dat ze met Blind doorgaan. Wat een risico wordt hier genomen, zowel medisch als sportief. En wat is het alternatief mocht hij in een wedstrijd uitvallen?

Martinez die nu afgedankt is...?
Opzich heb ik er geen problemen mee als een wisselspelers uiteindelijk basis wordt, en misschien had Labyad het in de voorbereiding ook wel zo goed gedaan dat hij een kans verdiende, echter kun je onderhand wel stellen dat hij deze niet heeft gepakt. Dan moet je gewoon ingrijpen. Promes op 10 evengoed, Van de Beek valt weg en dan probeer je iets. Ook daarin, een keer moet het ophouden en je in moet gaan zien dat ook dat geen juiste keuze is. En dat is iets wat Ten Hag vertikt en dat vind ik ook heel erg.

Omtrent Martinez volledig eens. Jongen sloot vorig jaar wel moeilijk af, maar was een tijdje zo'n beetje onze beste speler daar. Iemand die dus weer geen krediet verdiend blijkbaar.

Ik snap de keuze voor achter Blind ook niet. Heb zelfs het gevoel dat hij niet fit is. Het is o gelooflijk gewaagd en als dat mis gaat, dan mag je dat Overmars ook zeker aan gaan rekenen, hoeveel die dan ook goed mag doen.
remco k
 remco k - dinsdag 06 oktober 2020 - 12:24   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 oktober 2020 - 11:58 schreef Loetje het volgende:

[..]

Opzich heb ik er geen problemen mee als een wisselspelers uiteindelijk basis wordt, en misschien had Labyad het in de voorbereiding ook wel zo goed gedaan dat hij een kans verdiende, echter kun je onderhand wel stellen dat hij deze niet heeft gepakt. Dan moet je gewoon ingrijpen. Promes op 10 evengoed, Van de Beek valt weg en dan probeer je iets. Ook daarin, een keer moet het ophouden en je in moet gaan zien dat ook dat geen juiste keuze is. En dat is iets wat Ten Hag vertikt en dat vind ik ook heel erg.

Omtrent Martinez volledig eens. Jongen sloot vorig jaar wel moeilijk af, maar was een tijdje zo'n beetje onze beste speler daar. Iemand die dus weer geen krediet verdiend blijkbaar.

Ik snap de keuze voor achter Blind ook niet. Heb zelfs het gevoel dat hij niet fit is. Het is o gelooflijk gewaagd en als dat mis gaat, dan mag je dat Overmars ook zeker aan gaan rekenen, hoeveel die dan ook goed mag doen.
Martinez heeft in mijn beleving vorig jaar ergens in Oktober of november geen echt goede wedstrijd meer gespeeld, en hij mocht wel blijven staan totdat we dicht gingen. Hij heeft dus wel degelijk veel krediet gekregen, misschien zelfs wel te lang..

En Martinez is toch gewoon de tweede man achter Blind, een betere vervanger is er voor Ajax niet te vinden denk ik..

Of vind je dat Ajax door het gedoe met Blind daar drie mogelijkheden voor zou moeten hebben?
Pietje
 Pietje - dinsdag 06 oktober 2020 - 12:50   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 oktober 2020 - 08:13 schreef AkaS het volgende:

[..]

Loetje, ik ben het ook helemaal eens met je.

Ten Hag probeert heel geforceerd een nieuw wiel uit te vinden en maakt hierbij keuzes die tijd nodig hebben of gewoon niet goed zijn.

Wisselspelers van vorig seizoen geeft hij plots basisplaatsen, Labyad en Alvarez. Plus een Martinez heeft plots helemaal afgedaan... Snap er niet veel van.

Spitspositie... hoezo Labyad en geen Tadic... Waarom Traore niet verkopen... Brobbey erachter lijkt me beter en anders een goede spits aankopen!

De keuzes van ten Hag blijven merkwaardig en geven de schijn van tactisch onbenul ipv dat het zijn kwaliteit is....

Verder onbegrijpelijk dat ze met Blind doorgaan. Wat een risico wordt hier genomen, zowel medisch als sportief. En wat is het alternatief mocht hij in een wedstrijd uitvallen?

Martinez die nu afgedankt is...?
Ik ben het in grote lijnen beslist met je eens hoor! Echter één kentekening: Daley Blind. Als hij zich goed en fit voelt en alle dienstdoende artsen hebben het sein op groen gezet, dan zie ik eerlijk gezegd het risico niet. Maar nogmaals, verder ben ik het met je eens.
Loetje
 Loetje - dinsdag 06 oktober 2020 - 14:53   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 oktober 2020 - 12:24 schreef remco k het volgende:

[..]

Martinez heeft in mijn beleving vorig jaar ergens in Oktober of november geen echt goede wedstrijd meer gespeeld, en hij mocht wel blijven staan totdat we dicht gingen. Hij heeft dus wel degelijk veel krediet gekregen, misschien zelfs wel te lang..

En Martinez is toch gewoon de tweede man achter Blind, een betere vervanger is er voor Ajax niet te vinden denk ik..

Of vind je dat Ajax door het gedoe met Blind daar drie mogelijkheden voor zou moeten hebben?
Martinez is sinds eind november minder gaan spelen, wat het hele elftal deed. Dus in dat geval, hadden er aanzienlijk meer spelers geen krediet meer mogen hebben.

Daarbij is hij allround beschikbaar en zijn er posities waar hij momenteel ogenschijnlijk beter zal zijn dan menig wat daar speelt. Alvarez, Gravenberch (die veel te wisselvallig speelt) en Tagliafico, om maar eens iemand te noemen die al bijna een jaar totaal uit vorm is. Dan mag je best eens iemand anders de kans geven en dat heeft Martinez voor mij ook wel verdiend.

Het is nu de 2e man achter Blind, maar hoe zeker is Blind? Gebeurd dit nog 1/2x, wil Blind dan zelf nog door? Dan heb je namelijk exact 1 man over.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 06 oktober 2020 - 17:23   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 oktober 2020 - 08:13 schreef AkaS het volgende:

[..]

Loetje, ik ben het ook helemaal eens met je.

Ten Hag probeert heel geforceerd een nieuw wiel uit te vinden en maakt hierbij keuzes die tijd nodig hebben of gewoon niet goed zijn.

Wisselspelers van vorig seizoen geeft hij plots basisplaatsen, Labyad en Alvarez. Plus een Martinez heeft plots helemaal afgedaan... Snap er niet veel van.

Spitspositie... hoezo Labyad en geen Tadic... Waarom Traore niet verkopen... Brobbey erachter lijkt me beter en anders een goede spits aankopen!

De keuzes van ten Hag blijven merkwaardig en geven de schijn van tactisch onbenul ipv dat het zijn kwaliteit is....

Verder onbegrijpelijk dat ze met Blind doorgaan. Wat een risico wordt hier genomen, zowel medisch als sportief. En wat is het alternatief mocht hij in een wedstrijd uitvallen?

Martinez die nu afgedankt is...?
Helemaal mee eens!
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 06 oktober 2020 - 17:24   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 oktober 2020 - 14:53 schreef Loetje het volgende:

[..]

Martinez is sinds eind november minder gaan spelen, wat het hele elftal deed. Dus in dat geval, hadden er aanzienlijk meer spelers geen krediet meer mogen hebben.

Daarbij is hij allround beschikbaar en zijn er posities waar hij momenteel ogenschijnlijk beter zal zijn dan menig wat daar speelt. Alvarez, Gravenberch (die veel te wisselvallig speelt) en Tagliafico, om maar eens iemand te noemen die al bijna een jaar totaal uit vorm is. Dan mag je best eens iemand anders de kans geven en dat heeft Martinez voor mij ook wel verdiend.

Het is nu de 2e man achter Blind, maar hoe zeker is Blind? Gebeurd dit nog 1/2x, wil Blind dan zelf nog door? Dan heb je namelijk exact 1 man over.
En ook met jou!
AkaS
 AkaS - dinsdag 06 oktober 2020 - 18:32   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 oktober 2020 - 12:24 schreef remco k het volgende:

[..]

Martinez heeft in mijn beleving vorig jaar ergens in Oktober of november geen echt goede wedstrijd meer gespeeld, en hij mocht wel blijven staan totdat we dicht gingen. Hij heeft dus wel degelijk veel krediet gekregen, misschien zelfs wel te lang..

En Martinez is toch gewoon de tweede man achter Blind, een betere vervanger is er voor Ajax niet te vinden denk ik..

Of vind je dat Ajax door het gedoe met Blind daar drie mogelijkheden voor zou moeten hebben?
Remco, je moet niet vergeten dat Martinez prima speelde totdat ten Hag met hem aan de haal ging en hij plotseling op verschillende posities moest gaan spelen.

We hadden natuurlijk veel blessures waar ook ten Hag niets aan kon doen. Echter hadden we voor eredivisie begrippen nog altijd een prima kwaliteit. Alleen herinner ik me dat ten Hag ook toen aparte keuzes maakte.

Lijkt wel alsof hij telkens iets wil forceren waarbij hij dan succesvol is met zogezegd zijn uitvinding....

Maar volgens mij is het enige dat een goede voetballer dwars zit het ego om beslissend te willen zijn... Wanneer je een als team logische dingen doet en over je eigen ego kunt stappen wordt alles veel simpeler, sneller en effectiever. Volgens mij was dat ook de succes formule van Louis van Gaal...

Anyway poppetjes op de juiste plek zetten ,teambelang boven eigen belang, technisch vaardige spelers met een mix van talent en ervaring. Snelle balcirculatie en voila...
remco k
 remco k - dinsdag 06 oktober 2020 - 19:56   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 oktober 2020 - 14:53 schreef Loetje het volgende:

[..]

Martinez is sinds eind november minder gaan spelen, wat het hele elftal deed. Dus in dat geval, hadden er aanzienlijk meer spelers geen krediet meer mogen hebben.

Daarbij is hij allround beschikbaar en zijn er posities waar hij momenteel ogenschijnlijk beter zal zijn dan menig wat daar speelt. Alvarez, Gravenberch (die veel te wisselvallig speelt) en Tagliafico, om maar eens iemand te noemen die al bijna een jaar totaal uit vorm is. Dan mag je best eens iemand anders de kans geven en dat heeft Martinez voor mij ook wel verdiend.

Het is nu de 2e man achter Blind, maar hoe zeker is Blind? Gebeurd dit nog 1/2x, wil Blind dan zelf nog door? Dan heb je namelijk exact 1 man over.
Dat laatste is toch logisch?

Wat als blind wel blijft spelen. Dan haal je een nummer drie voor niks.

Je kan nu door naar de winterstop. Mocht er in de tussen tijd onverhoopt iets met Blind gebeuren. Heb je Martinez als stand-in.

Uiteindelijk kan je gewoon niet verwachten dat er spelers voor 1 positie zijn.
remco k
 remco k - dinsdag 06 oktober 2020 - 19:57   quote  deeplink  
Overigens eens dat er meer spelers wat minder lang krediet zouden moeten krijgen.
remco k
 remco k - dinsdag 06 oktober 2020 - 20:01   quote  deeplink  
En ik ie hem ook graag weer in de basis hoor.
remco k
 remco k - dinsdag 06 oktober 2020 - 20:02   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 oktober 2020 - 18:32 schreef AkaS het volgende:

[..]

Remco, je moet niet vergeten dat Martinez prima speelde totdat ten Hag met hem aan de haal ging en hij plotseling op verschillende posities moest gaan spelen.

We hadden natuurlijk veel blessures waar ook ten Hag niets aan kon doen. Echter hadden we voor eredivisie begrippen nog altijd een prima kwaliteit. Alleen herinner ik me dat ten Hag ook toen aparte keuzes maakte.

Lijkt wel alsof hij telkens iets wil forceren waarbij hij dan succesvol is met zogezegd zijn uitvinding....

Maar volgens mij is het enige dat een goede voetballer dwars zit het ego om beslissend te willen zijn... Wanneer je een als team logische dingen doet en over je eigen ego kunt stappen wordt alles veel simpeler, sneller en effectiever. Volgens mij was dat ook de succes formule van Louis van Gaal...

Anyway poppetjes op de juiste plek zetten ,teambelang boven eigen belang, technisch vaardige spelers met een mix van talent en ervaring. Snelle balcirculatie en voila...
Martinez vond ik in oktober al minder spelen, en dat was gewoon op het middenveld waar hij vanaf het begin speelde.

Eens verder over dat hij te veel spelers te veel dingen wil laten proberen.
Loetje
 Loetje - dinsdag 06 oktober 2020 - 20:07   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 oktober 2020 - 19:56 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat laatste is toch logisch?

Wat als blind wel blijft spelen. Dan haal je een nummer drie voor niks.

Je kan nu door naar de winterstop. Mocht er in de tussen tijd onverhoopt iets met Blind gebeuren. Heb je Martinez als stand-in.

Uiteindelijk kan je gewoon niet verwachten dat er spelers voor 1 positie zijn.
Ik denk dat je een nummer 3 in deze best kunt huren Remco. Dit is geen gewone nummer 3 namelijk.
remco k
 remco k - woensdag 07 oktober 2020 - 11:19   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 oktober 2020 - 20:07 schreef Loetje het volgende:

[..]

Ik denk dat je een nummer 3 in deze best kunt huren Remco. Dit is geen gewone nummer 3 namelijk.
Ik denk echt dat je tot de winterstop goed zit, je kan uiteindelijk ook met twee rechtsbenige spelen als het moet.

En natuurlijk is het een risico, maar iedere speler loopt risico, je kan immers ook gewoon geblesseerd raken, daar heb je er ieder jaar een aantal van, Blind zou als er iets gebeuren daar dan gewoon bij horen..

Ik zie dat probleem echt niet zo.. Maar goed, ieder zijn mening..
Loetje
 Loetje - woensdag 07 oktober 2020 - 15:02   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 07 oktober 2020 - 11:19 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik denk echt dat je tot de winterstop goed zit, je kan uiteindelijk ook met twee rechtsbenige spelen als het moet.

En natuurlijk is het een risico, maar iedere speler loopt risico, je kan immers ook gewoon geblesseerd raken, daar heb je er ieder jaar een aantal van, Blind zou als er iets gebeuren daar dan gewoon bij horen..

Ik zie dat probleem echt niet zo.. Maar goed, ieder zijn mening..
Ik vind dat inderdaad wel een verschil. De ene is een risico in het leven, zoals jij en ik ook ieder moment erbij neer kunnen vallen. Echter, Blind is een groot risico en gedoemd om te gebeuren. Dat vind ik een enorm verschil. Helemaal als datgene waar risico mee is al 2x in een half jaar gebeurd is.
remco k
 remco k - woensdag 07 oktober 2020 - 16:22   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 07 oktober 2020 - 15:02 schreef Loetje het volgende:

[..]

Ik vind dat inderdaad wel een verschil. De ene is een risico in het leven, zoals jij en ik ook ieder moment erbij neer kunnen vallen. Echter, Blind is een groot risico en gedoemd om te gebeuren. Dat vind ik een enorm verschil. Helemaal als datgene waar risico mee is al 2x in een half jaar gebeurd is.
Ik weet niet of het gedoemd is. Dat vind ik wel een hele harde stelling. Wij kennen de onderliggende klachten niet, en de icd zou dienst kunnen doen bij verschillende klachten.

Zowel Ajax als oranje zou de knik nooit dat risico nemen dat het wel echt fout kan gaan.

Maar zoals jij het stelt zou je hem gewoon moeten laten stoppen? Of vind je dat hij wel door zou moeten gaan?
Loetje
 Loetje - woensdag 07 oktober 2020 - 17:33   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 07 oktober 2020 - 16:22 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik weet niet of het gedoemd is. Dat vind ik wel een hele harde stelling. Wij kennen de onderliggende klachten niet, en de icd zou dienst kunnen doen bij verschillende klachten.

Zowel Ajax als oranje zou de knik nooit dat risico nemen dat het wel echt fout kan gaan.

Maar zoals jij het stelt zou je hem gewoon moeten laten stoppen? Of vind je dat hij wel door zou moeten gaan?
Wie ben ik om advies te geven of hij moet doorgaan of stoppen... Ikzelf zou met hartfalen altijd stoppen, maar daar gaan we weer, dat ben ik.

Ik geloof echt 100% dat de artsen het risico in kunnen schatten, maar het blijft altijd lastig. En natuurlijk ook, wat doet het met hem als het vaker mis blijft gaan he
remco k
 remco k - woensdag 07 oktober 2020 - 17:38   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 07 oktober 2020 - 17:33 schreef Loetje het volgende:

[..]

Wie ben ik om advies te geven of hij moet doorgaan of stoppen... Ikzelf zou met hartfalen altijd stoppen, maar daar gaan we weer, dat ben ik.

Ik geloof echt 100% dat de artsen het risico in kunnen schatten, maar het blijft altijd lastig. En natuurlijk ook, wat doet het met hem als het vaker mis blijft gaan he
Dat laatste is iets waar men bij Ajax waarschijnlijk ook echt wel mee zit.

Maar goed, er zijn ook wel gevallen waar het kastje nooit nodig is.
Loetje
 Loetje - woensdag 07 oktober 2020 - 19:33   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 07 oktober 2020 - 17:38 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat laatste is iets waar men bij Ajax waarschijnlijk ook echt wel mee zit.

Maar goed, er zijn ook wel gevallen waar het kastje nooit nodig is.
Klopt, maar dat is al een keer gebeurd he.
Loetje
 Loetje - dinsdag 13 oktober 2020 - 14:57   quote  deeplink  
...

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 13 oktober 2020 door Loetje --

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3165
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Groningen - Ajax (zondag 04 oktober 2020, 12:30); 1 - 0









0.0119330