BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Spits

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 08 januari 2021 - 12:28   quote  deeplink  
quote:
Op [url=/topic-31

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 08 januari 2021 door Jack Huntelaar --
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 08 januari 2021 - 12:30   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 08 januari 2021 - 10:33 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik vind 7 goals in 19 wedstrijden nog wel meevallen.

Zeker als je door een andere trainer gehaald wordt die aanvallend voetbal wil spelen. En nu onder een trainer speelt die louter ordinair countervoetbal speelt.

En Danilo gaat die kans ook gewoon krijgen. Die jongen kan namelijk ook prima vanaf de flank spelen.

Uiteindelijk moet er gewoon een zo sterk mogelijke selectie staan binnen het financieel verantwoorde. Dat andere jongens daar uiteindelijk weleens de dupe van worden hoort er op een hoger niveau gewoon hij.

Ik vermoed zelf dat Traore vertrekt en dat Brobbey niet bijtekent omdat die gewoon te veel geld aan het vragen is via Raiola.
Ik lees net Brobbey mag gaan praten met andere clubs van Overmars
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 08 januari 2021 - 12:57   quote  deeplink  
Net een ander stuk gelezen, ze zijn al geruime tijd met Brobbey aan het praten, Ajax wilt graag verlengen, hij zegt daarbij dat hij natuurlijk met andere clubs mag gaan praten.

Wordt ik niet wijzer van
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 08 januari 2021 - 13:19   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 08 januari 2021 - 12:57 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Net een ander stuk gelezen, ze zijn al geruime tijd met Brobbey aan het praten, Ajax wilt graag verlengen, hij zegt daarbij dat hij natuurlijk met andere clubs mag gaan praten.

Wordt ik niet wijzer van
Brobbey is door Raiola ook in Italië aangeboden las ik laatst. Brobbey wilde graag bij Ajax blijven maar heeft zijn handtekening nog steeds niet gezet.
Traore heeft het niveau nog niet, Huntelaar stopt en Brobbey heeft nog niet bijgetekend. Danilo doet het nu leuk maar dit allemaal genomen
vind ik Haller de juiste aankoop voor volgend seizoen.

Gezien een groot deel uitvorm is en een aantal met blessures lopen kan hij dit seizoen al belangrijk zijn.
Haller bedoel ik dan. Brobbey staat er nu ook niet omdat hij niet fit is.
Eide
 Eide - vrijdag 08 januari 2021 - 13:38   quote  deeplink  
Daarnaast vind ik Brobbey sonds z'n 16e niet veel gegroeid als voetballer. Hij dreef destijds enorm op zijn fysiek vermogen maar heeft dat arsenaal niet echt uitgebreid. Traore is echt wel een paar stappen verder maar die is er ook duidelijk nog niet. Traore is wel iemand die rond z'n 25e echt wel goed genoeg is voor Ajax 1.... een beetje zoals misschien ook een Haller. Als je er nu al speelt heb je die tijd alleen niet.

Dat is wel een manco aan Ajax. Als je rond je 18/19/20 nog niet goed genoeg bent voor de basis is het exit, terwijl veel van die gasten op termijn echt wel goed genoeg worden. Dan ga je dus spelers terugkopen die je wel kan opleiden maar niet laat rijpen.
Ajax we love you
 Ajax we love you - vrijdag 08 januari 2021 - 14:17   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 08 januari 2021 - 13:38 schreef Eide het volgende:
Daarnaast vind ik Brobbey sonds z'n 16e niet veel gegroeid als voetballer. Hij dreef destijds enorm op zijn fysiek vermogen maar heeft dat arsenaal niet echt uitgebreid. Traore is echt wel een paar stappen verder maar die is er ook duidelijk nog niet. Traore is wel iemand die rond z'n 25e echt wel goed genoeg is voor Ajax 1.... een beetje zoals misschien ook een Haller. Als je er nu al speelt heb je die tijd alleen niet.

Dat is wel een manco aan Ajax. Als je rond je 18/19/20 nog niet goed genoeg bent voor de basis is het exit, terwijl veel van die gasten op termijn echt wel goed genoeg worden. Dan ga je dus spelers terugkopen die je wel kan opleiden maar niet laat rijpen.
Ja, maar het probleem is dat die gasten wel op niveau moeten voetballen om die extra stappen te zetten in het rijpingsproces. Ik denk dat het goed is van Ajax om ze dan van de hand te doen, ook voor de ontwikkeling van die spelers. De echte toppers redden het wel, zo denken ze.

Je kan het natuurlijk ook anders doen en ze uitlenen aan andere eredividie clubs of Belgische clubs, zoals ze deden met Botman en Danilo.
Ik vind het zonde dat ze Botman niet hebben gehouden en alles op Schuurs hebben gegooid. Botan komt toch echt uit de jeugdopleiding en Schuurs was een aankoop. Denk dat Ajax daar ook echt nog in moet groeien.
Het kan zijn dat jeugd exponenten ineens harder groeien dan gekochte talenten zoals Schuurs. Dan moet je ze ook een eerlijke kans geven.
Ook vind ik het jammer van Noa Lang, had die jongen gewoon een goed contract gegeven en hem verhuurd aan Brugge! Soms voel je dat jongens echt wel gaan slagen.
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 08 januari 2021 - 16:07   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 08 januari 2021 - 13:38 schreef Eide het volgende:
Daarnaast vind ik Brobbey sonds z'n 16e niet veel gegroeid als voetballer. Hij dreef destijds enorm op zijn fysiek vermogen maar heeft dat arsenaal niet echt uitgebreid. Traore is echt wel een paar stappen verder maar die is er ook duidelijk nog niet. Traore is wel iemand die rond z'n 25e echt wel goed genoeg is voor Ajax 1.... een beetje zoals misschien ook een Haller. Als je er nu al speelt heb je die tijd alleen niet.

Dat is wel een manco aan Ajax. Als je rond je 18/19/20 nog niet goed genoeg bent voor de basis is het exit, terwijl veel van die gasten op termijn echt wel goed genoeg worden. Dan ga je dus spelers terugkopen die je wel kan opleiden maar niet laat rijpen.
Klopt en vaak zijn die spelers dan al weg. Spelers en Ajax hebben dat geduld niet.
Brobbey bij jong gaat nog maar indd zijn ontwikkeling gaat zo hard niet.
Unuvar heeft het ook moeilijk en Hansen ook volgens mij. Zo zie je inderdaad dat er een aantal snel komen maar ook terugvallen of gewoon niet die stap kunnen maken naar het eerste met 18 jaar(of 19,20,21)
p111
 p111 - vrijdag 08 januari 2021 - 16:39   quote  deeplink  
Sommige maken de stap pas op hun 22/23 jaar
remco k
 remco k - vrijdag 08 januari 2021 - 18:46   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 08 januari 2021 - 12:30 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Ik lees net Brobbey mag gaan praten met andere clubs van Overmars
Dat zegt hij niet.

Hij zegt dat hij vrij is om met andere clubs te praten, dat is niet omdat het van overmars mag, dat is de regelgeving bij een aflopend contract.

Hij heeft namelijk in hetzelfde interview ook aan dat ze al heel lang proberen hem te laten tekenen en dat hij nog steeds die hoop heeft.
remco k
 remco k - vrijdag 08 januari 2021 - 18:48   quote  deeplink  
Zo had ik hojavoorbeeld el ghazi er nog steeds graag bij gezien.

Wispelturig toen hij bij Ajax liep, maar nu gewoon echt goed bezig.
Loetje
 Loetje - vrijdag 08 januari 2021 - 18:49   quote  deeplink  
Dat zou ik nou een goede aankoop vinden
remco k
 remco k - vrijdag 08 januari 2021 - 18:56   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 08 januari 2021 - 18:49 schreef Loetje het volgende:
Dat zou ik nou een goede aankoop vinden
Die had nooit weg gemoeten.
Loetje
 Loetje - vrijdag 08 januari 2021 - 19:07   quote  deeplink  
Eens, maar dan ook echt helemaal eens.

En die gaat nog een stap omhoog maken.
remco k
 remco k - vrijdag 08 januari 2021 - 19:18   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 08 januari 2021 - 19:07 schreef Loetje het volgende:
Eens, maar dan ook echt helemaal eens.

En die gaat nog een stap omhoog maken.
Ik blijf er dan ook bij dat er meer jongens waren toen die te makkelijk weg zijn gegaan.
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 08 januari 2021 - 20:03   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 08 januari 2021 - 19:18 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik blijf er dan ook bij dat er meer jongens waren toen die te makkelijk weg zijn gegaan.
Ja zonde was dat Ghazi, Bazoer, Tete, Riedewald enz. Ik vind juist dat dat nu wel beter gaat.
Botman 8 en Noa 6 tja nette prijzen maar nooit echt bij ons doorgebroken. Boven genoemden waren wel verder in hun ontwikkeling.
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - zaterdag 09 januari 2021 - 17:18   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 08 januari 2021 - 07:49 schreef AkaS het volgende:
En toen was het definitief....

De komst van Haller... hoeveel miljoenen aankopen gooit vriendje Overmars ertegen aan om zijn pijpslaaf ten Hag een winnende coach te laten zijn..?

Bye Brobbey... vraag me af of deze nog wilt blijven. Verwacht van niet.
Ben je nou gewoon bang dat Ajax te goed wordt en daardoor ten Hag de credits krijgt??
Haha wat een ongelofelijke pessimist ben je toch..
nummer10
 nummer10 - zondag 10 januari 2021 - 01:28   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 09 januari 2021 - 17:18 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:

[..]

Ben je nou gewoon bang dat Ajax te goed wordt en daardoor ten Hag de credits krijgt??
Haha wat een ongelofelijke pessimist ben je toch..
apik niet zo gek he.. promes labyad klaiber marin... tenhag heeft weinig laten zien met zijn basis en met name wissels..
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 10 januari 2021 - 09:50   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 08 januari 2021 - 18:48 schreef remco k het volgende:
Zo had ik hojavoorbeeld el ghazi er nog steeds graag bij gezien.

Wispelturig toen hij bij Ajax liep, maar nu gewoon echt goed bezig.
Ik ook, een echte Ajax linksbuiten maar dat gaat voorlopig niet gebeuren.
We hebben voor op die positie Tadic, Promès en Neres mits ze in vorm zijn doen die het ook niet verkeerd
Eide
 Eide - zondag 10 januari 2021 - 10:45   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 08 januari 2021 - 19:18 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik blijf er dan ook bij dat er meer jongens waren toen die te makkelijk weg zijn gegaan.
Wat ik ergens anders ook al schreef. Een aantal van die gasten zijn met 24-25-26 echt wel goed genoeg voor Ajax, maar als je door de opleiding heen komt moet je er met 18-19-20 al staan. Ten eerste gaan die jongens niet 6 jaar op de bank zitten en ten tweede worden ze zonder groei ergens anders niet zo goed. Probleem is wel dat je dus spelers van het kaliber Labyad gaat terugkopen terwijl je er daar zelf talloze van hebt opgeleid.

Bij sommige spelers heeft Ajax ook wel pech. Spelers als Redan, Fosu-Mensah en Malen hadden bij Ajax echt het eerste ook gehaald, maar gingen vroeg weg. En dus die groep die gewoon meer tijd nodig heeft.
remco k
 remco k - zondag 10 januari 2021 - 10:59   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 januari 2021 - 10:45 schreef Eide het volgende:

[..]

Wat ik ergens anders ook al schreef. Een aantal van die gasten zijn met 24-25-26 echt wel goed genoeg voor Ajax, maar als je door de opleiding heen komt moet je er met 18-19-20 al staan. Ten eerste gaan die jongens niet 6 jaar op de bank zitten en ten tweede worden ze zonder groei ergens anders niet zo goed. Probleem is wel dat je dus spelers van het kaliber Labyad gaat terugkopen terwijl je er daar zelf talloze van hebt opgeleid.

Bij sommige spelers heeft Ajax ook wel pech. Spelers als Redan, Fosu-Mensah en Malen hadden bij Ajax echt het eerste ook gehaald, maar gingen vroeg weg. En dus die groep die gewoon meer tijd nodig heeft.
Helemaal eens. En het nieuwe niveau dat Ajax nastreeft zorgt daar ook voor natuurlijk.

Misschien waren het er toen ook wel te veel van die jonge spelers waardoor er geen balans meer was in die groep.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5994
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Spits









0.0102980