BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Is onze defensie Champions League waardig?

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 08 november 2020 - 20:50   quote  deeplink  
Kort gezegd schiet onze defensie internationaal duidelijk te kort.
Zelfs nationaal komt onze defensie regelmatig in de problemen.

Wat is het probleem of waar liggen de problemen?

* Zijn de meesten volledig uit vorm of voelen ze elkaar niet aan?

* Heeft onze defensie te weinig kwaliteit en/ of te weinig ervaring?

* Is op korte termijn aankoop in de winterstop noodzakelijk?

* Wordt er te veel of te weinig gewisseld?

* Staan de juiste spelers in de basis?

* Komt de defensie te veel onder druk door ons middenveld?

Genoeg vragen...
Kan jij aangeven waar de schoen wringt?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 08 november 2020 door Jack Huntelaar --
Loetje
 Loetje - zondag 08 november 2020 - 20:54   quote  deeplink  
Topper, ik zei toch dat je een topic moest openen! Goed gedaan

Ik heb op bepaalde posities mijn twijfels. CV, ik mis op een een of andere manier een middenvelder en een spits.

CV is Schuurs al weken de zwakke schakel en wat er achter zit, is niet direct veel versterking. Daarbij speelt Blind voor mij nog altijd met een soort rem, al was het vandaag wel wat beter.

Ofwel, terechte vraag en wat mij betreft ja.

Overigens, toch jammer. Schuurs liet zien vorig jaar enorme stappen te hebben gemaakt. Speelde sterk, maar altijd één grote fatale fout. Nu is het alsof die 3 stappen terug is gegaan. Het gevaar vandaag tegen kwam ook weer grotendeels door Schuurs
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 08 november 2020 - 21:16   quote  deeplink  
Bedankt!
Ik ga eigenlijk met alles mee, ook wat betreft de spits.
Schuurs speelt onverklaarbaar slecht in dit seizoen en

Blind speelt idd als of er een rem op staat.

Dus eigenlijk hadden we naast Klaiber nog een aankoop moeten doen, of hadden ze Botman niet moeten verkopen?
Loetje
 Loetje - zondag 08 november 2020 - 21:41   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 november 2020 - 21:16 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Bedankt!
Ik ga eigenlijk met alles mee, ook wat betreft de spits.
Schuurs speelt onverklaarbaar slecht in dit seizoen en

Blind speelt idd als of er een rem op staat.

Dus eigenlijk hadden we naast Klaiber nog een aankoop moeten doen, of hadden ze Botman niet moeten verkopen?
Heel veel mensen roepen over Botman he, maar ik ga daar niet in mee.

Bij Ajax is het gebleken dat een pure mandekker die niet in staat is op te bouwen of met ruimte in de rug kan spelen, niet slaagt. Daar zijn ook talloze voorbeelden van dus dat snap ik nog.

Alleen het alternatief is blijkbaar niet gekomen en daar mag je best kritisch op zijn.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 08 november 2020 - 22:06   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 november 2020 - 21:41 schreef Loetje het volgende:

[..]

Heel veel mensen roepen over Botman he, maar ik ga daar niet in mee.

Bij Ajax is het gebleken dat een pure mandekker die niet in staat is op te bouwen of met ruimte in de rug kan spelen, niet slaagt. Daar zijn ook talloze voorbeelden van dus dat snap ik nog.

Alleen het alternatief is blijkbaar niet gekomen en daar mag je best kritisch op zijn.
Klopt, daarnaast gingen Veltman en Dest ook weg, posities zijn dubbel bezet daar ligt het niet aan maar het niveau is naar mijn inziens te laag.
nummer10
 nummer10 - zondag 08 november 2020 - 22:13   quote  deeplink  
denk dat de technische staf genoeg vertrouwen had in schuurs en ook alvarez en blind en martinez en dat daarom niemand is aangetrokken door overmars.. of dat genoeg is valt tebetwisten.. las net een mooi stuk over botman waarin er ook word gezegt dat je qua teams het verdedigen niet kan vergelijk.. denk dat ajax het niet zag zitten in deze speelstijl

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 08 november 2020 door nummer10 --
Pietje
 Pietje - zondag 08 november 2020 - 22:17   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 november 2020 - 21:16 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Bedankt!
Ik ga eigenlijk met alles mee, ook wat betreft de spits.
Schuurs speelt onverklaarbaar slecht in dit seizoen en

Blind speelt idd als of er een rem op staat.

Dus eigenlijk hadden we naast Klaiber nog een aankoop moeten doen, of hadden ze Botman niet moeten verkopen?
Mooi werk, vriend!! :-)

Wat er momenteel met Perr Schuurs aan de hand is, weet ik niet. Hij neemt continue de verkeerde beslissingen. Dat baart mij zorgen. In de voorbereiding op dit seizoen vond ik hem één van de uitblinkers.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 08 november 2020 door Pietje --
Eide
 Eide - zondag 08 november 2020 - 22:23   quote  deeplink  
Ik vind Schuurs vrij goed als er niet veel ruimte achter de verdediging ligt. Met ruimte is hij meteen erg kwetsbaar, en juist daar kan Blind ook niet steunen. Ik denk dat het probleem echt zit in dat Ajax eigenlijk niet de combinatie van kracht en snelheid heeft om tegen goede ploegen veel ruimte achter de verdediging te hebben.
Loetje
 Loetje - zondag 08 november 2020 - 22:34   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 november 2020 - 22:06 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Klopt, daarnaast gingen Veltman en Dest ook weg, posities zijn dubbel bezet daar ligt het niet aan maar het niveau is naar mijn inziens te laag.
Die door veel Ajacieden en niet alleen hier is uitlachen he. Die was een stuk stabieler als wie dan ook nu daar achterin
Loetje
 Loetje - zondag 08 november 2020 - 22:35   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 november 2020 - 22:23 schreef Eide het volgende:
Ik vind Schuurs vrij goed als er niet veel ruimte achter de verdediging ligt. Met ruimte is hij meteen erg kwetsbaar, en juist daar kan Blind ook niet steunen. Ik denk dat het probleem echt zit in dat Ajax eigenlijk niet de combinatie van kracht en snelheid heeft om tegen goede ploegen veel ruimte achter de verdediging te hebben.
De laatste maand verliest die ook gewoon persoonlijke duels en wel zo makkelijk. Dan wordt het wel heel mak he
AkaS
 AkaS - zondag 08 november 2020 - 22:41   quote  deeplink  
Schuurs speelde vandaag op zich prima. Maar het valt op hoe makkelijk hij uitgespeeld wordt in 1 op 1 situaties.

Blind is opbouwend grandioos maar zou bij mij niet spelen omdat ik vind dat hij te traag is. Maar ik zie ook dat hij andere bovengemiddelde kwaliteiten heeft.

Persoonlijk denk ik dat Alvarez met Martinez een sterker centraal duo vormt.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 08 november 2020 - 22:42   quote  deeplink  
Kort gezegd, NEE!!
Loetje
 Loetje - zondag 08 november 2020 - 22:48   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 november 2020 - 22:41 schreef AkaS het volgende:
Schuurs speelde vandaag op zich prima. Maar het valt op hoe makkelijk hij uitgespeeld wordt in 1 op 1 situaties.

Blind is opbouwend grandioos maar zou bij mij niet spelen omdat ik vind dat hij te traag is. Maar ik zie ook dat hij andere bovengemiddelde kwaliteiten heeft.

Persoonlijk denk ik dat Alvarez met Martinez een sterker centraal duo vormt.
Yep. En hoe oordeel je dan vraag ik me af. Je hebt weinig weggegeven, maar wat je weggeeft, is hij grotendeel weer negatief bij betrokken.

Je zou in ieder geval iemand anders een keer een kans kunnen geven
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 08 november 2020 - 23:14   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 november 2020 - 22:17 schreef Pietje het volgende:

[..]

Mooi werk, vriend!! :-)

Wat er momenteel met Perr Schuurs aan de hand is, weet ik niet. Hij neemt continue de verkeerde beslissingen. Dat baart mij zorgen. In de voorbereiding op dit seizoen vond ik hem één van de uitblinkers.
Dank je wel amigo, ja ik maakte me zorgen...

Vond ze vorig seizoen al minder dan het seizoen er voor maar dat is ergens logisch zonder de Jong en de Ligt.
Nu vind ik het sommige momenten dramatisch.

Het lijkt er op of Schuurs trager is geworden, zijn reactiesnelheid komt te kort, ze zijn hem te snel af, Blind mist snelheid maar dat was bekend.

Echt jammer dat Timber nog geblesseerd is, ik was wel gecharmeerd van hem zo ook overigens van Kudus maar dat is weer een ander verhaal.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 08 november 2020 - 23:15   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 november 2020 - 22:42 schreef Ajax Warrior het volgende:
Kort gezegd, NEE!!
Hahaha duidelijk!
AkaS
 AkaS - zondag 08 november 2020 - 23:15   quote  deeplink  
Vond trouwens ook wel heel duidelijk dat Traore heel sterk is, hard werkt maar geen spits voor Ajax is...

Of zie ik dit verkeerd?
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 08 november 2020 - 23:17   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 november 2020 - 23:15 schreef AkaS het volgende:
Vond trouwens ook wel heel duidelijk dat Traore heel sterk is, hard werkt maar geen spits voor Ajax is...

Of zie ik dit verkeerd?
Dat zie je goed, vreemd dat er nog steeds geen goede spits uit de jeugd komt na Patrick Kluivert...
nummer10
 nummer10 - zondag 08 november 2020 - 23:31   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 november 2020 - 23:15 schreef AkaS het volgende:
Vond trouwens ook wel heel duidelijk dat Traore heel sterk is, hard werkt maar geen spits voor Ajax is...

Of zie ik dit verkeerd?
eens! wie wel ? brobbey ? geen idee..
Loetje
 Loetje - zondag 08 november 2020 - 23:41   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 november 2020 - 23:15 schreef AkaS het volgende:
Vond trouwens ook wel heel duidelijk dat Traore heel sterk is, hard werkt maar geen spits voor Ajax is...

Of zie ik dit verkeerd?
Ajax is het beste zonder echte spits in dit systeem. Dat lijkt tenminste al jaren zo. Een aanspeelpunt die kan combineren en vooral anderen beter laat spelen zoals een Tadic dat kan, lijkt vooralsnog het beste te werken. Dat zegt ook wel iets
p111
 p111 - zondag 08 november 2020 - 23:55   quote  deeplink  
Ik had hoop dat Schuurs het zou redden maar ik heb echt mijn twijfels over hem op dit moment.
Blind is na zijn fysieke problemen wat minder maar die kan het wel daar heb ik zeker nog vertrouwen in.Nico en Mazra/Klaiber ik denk het wel.
ajaxcied in hart en
 ajaxcied in hart en - maandag 09 november 2020 - 01:00   quote  deeplink  
wat opvalt, vind ik, is dat Ajax een redelijk succesvol aankoopbeleid voert met spelers als Antony,Kudus, Klaassen en ga zo maar door. Maar raar genoeg lukt het ze ondanks het grote budget niet om een Champions league waardige verdediger te vinden. Ik zou zeggen: Overleef de groepsfase en koop in de winterstop een verdediger van de juiste kwaliteit. (Duimen dat deze speler niet de volgende Magallan of Alvarez wordt en klaar is kees)
nummer10
 nummer10 - maandag 09 november 2020 - 01:38   quote  deeplink  
mooie aanvulling ook al vind ik dat alvarez het mag proberen als rcv..

"Jansen vindt Édson Álvarez 'een bizar verhaal'. De Mexicaan werd immers voor vijftien miljoen euro aangetrokken om het hart van de defensie te versterken. "Als opvolger van De Ligt. In zijn eerste periode heeft hij eigenlijk alleen als controlerende middenvelder gespeeld. Vanaf de winterstop vorig seizoen was hij opeens centrale verdediger. En nu zien ze hem meer als middenvelder. Onderaan de streep moet je gewoon erkennen dat hij niet de kwaliteiten heeft om bij Ajax te spelen, op welke positie dan ook. En wie zijn dan de concurrenten voor Schuurs op zijn positie?"
Hummel10
 Hummel10 - maandag 09 november 2020 - 08:00   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 november 2020 - 21:16 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Bedankt!
Ik ga eigenlijk met alles mee, ook wat betreft de spits.
Schuurs speelt onverklaarbaar slecht in dit seizoen en

Blind speelt idd als of er een rem op staat.

Dus eigenlijk hadden we naast Klaiber nog een aankoop moeten doen, of hadden ze Botman niet moeten verkopen?
Botman is achteraf. Schuurs krijgt het vertrouwen en lijkt het helemaal kwijt te zijn.
Zijn positie en timing zijn zo slecht hoe simpel Elia hem weer omspeelde.
Alvarez maar een kansje geven speelt bij Mexico altijd.

Met Blind op de rem Schuurs en Gravenberch die ook zijn duels niet pakt verdedigend of verkeerd staat komt
er teveel druk op je verdediging. Maz ook vaak weg en vorm van Nico helpen dan ook niet mee.

Promes ook totaal uit vorm valt me ook op dat meerdere spelers daar last van hebben.
Traore krijgt wat penalty’s mee maar voetballend te zwak meerdere kansen om zeep geholpen door slechte passing over een paar meter.
Tadic vult het leuk in en versnelt het spel wel met passing.

Goede CV type Sanchez naast Blind zou mooi zijn. Echt goede spits in mijn ogen ook. Middenveld Kudus snel terug hoop ik.
Hummel10
 Hummel10 - maandag 09 november 2020 - 08:09   quote  deeplink  
——Onana—-
Maz-Alvarez-Blind-Nico
-Klaassen-Martinez-Gravenberch
Ant-Tadic-Neres. Voor nu even proberen meer controle verdedigend?

Toekomst na aankopen

—Onana—
Maz-CV-Blind-Nico
-Davy-Gravenberch-Kudus
Ant-Spits-Tadic
AkaS
 AkaS - maandag 09 november 2020 - 08:20   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 november 2020 - 01:38 schreef nummer10 het volgende:
mooie aanvulling ook al vind ik dat alvarez het mag proberen als rcv..

"Jansen vindt Édson Álvarez 'een bizar verhaal'. De Mexicaan werd immers voor vijftien miljoen euro aangetrokken om het hart van de defensie te versterken. "Als opvolger van De Ligt. In zijn eerste periode heeft hij eigenlijk alleen als controlerende middenvelder gespeeld. Vanaf de winterstop vorig seizoen was hij opeens centrale verdediger. En nu zien ze hem meer als middenvelder. Onderaan de streep moet je gewoon erkennen dat hij niet de kwaliteiten heeft om bij Ajax te spelen, op welke positie dan ook. En wie zijn dan de concurrenten voor Schuurs op zijn positie?"
Ik vond het met Alvarez ipv Schuurs wel stabieler in de CL.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 09 november 2020 - 08:22   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 november 2020 - 23:15 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Hahaha duidelijk!
Ja, dacht dat je het kort wilde houden.
AkaS
 AkaS - maandag 09 november 2020 - 08:22   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 november 2020 - 08:00 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Botman is achteraf. Schuurs krijgt het vertrouwen en lijkt het helemaal kwijt te zijn.
Zijn positie en timing zijn zo slecht hoe simpel Elia hem weer omspeelde.
Alvarez maar een kansje geven speelt bij Mexico altijd.

Met Blind op de rem Schuurs en Gravenberch die ook zijn duels niet pakt verdedigend of verkeerd staat komt
er teveel druk op je verdediging. Maz ook vaak weg en vorm van Nico helpen dan ook niet mee.

Promes ook totaal uit vorm valt me ook op dat meerdere spelers daar last van hebben.
Traore krijgt wat penalty’s mee maar voetballend te zwak meerdere kansen om zeep geholpen door slechte passing over een paar meter.
Tadic vult het leuk in en versnelt het spel wel met passing.

Goede CV type Sanchez naast Blind zou mooi zijn. Echt goede spits in mijn ogen ook. Middenveld Kudus snel terug hoop ik.
Dat is ook zo. Niemand had de ontwikkeling van Botman zien aankomen en dacht dat Ajax een ontzettend goede prijs had bedongen voor een speler die het niet waar zou kunnen maken.

Enerzijds is dat niemand aan te rekenen. Echter er lopen mensen bij Ajax die een dikke boterham verdienen en die hadden het dus wel moeten zien.

Net zoals destijds met de keuze voor van de Hoorn ipv Virgil van Dijk.
p111
 p111 - maandag 09 november 2020 - 08:53   quote  deeplink  
Ook Botman heb ik mijn twijfels over, verdedigend sterk opbouwend geen Ajax niveau.
nummer10
 nummer10 - maandag 09 november 2020 - 09:06   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 november 2020 - 08:20 schreef AkaS het volgende:

[..]

Ik vond het met Alvarez ipv Schuurs wel stabieler in de CL.
ik ook hoor.. maar roep al veel langer geen middenveld, laat hem het maar proberen als rcv..
Onze Ajax
 Onze Ajax - maandag 09 november 2020 - 09:14   quote  deeplink  
Het is zeer goed merkbaar dat wij Mathijs de Ligt heel erg missen. Goede spelers worden bij ons altijd weggekocht. Mogelijk dat dit altijd de zwakste schakel zal blijven bij ons.

In totaal hebben we hier ca. 250 miljoen euro voor gevangen daar ik me afvraag waarom geen (minimaal) twee zeer goede topspelers voor de verdediging ? Wat houd Ajax tegen om dat (vooral) niet te doen.

De huidige selectie heeft in verdedigende opzicht laten zien NIET CL-waardig te zijn. Daarom dat hier erg hard aan gewerkt zou moeten worden, daar we anders de één of twee volgende jaren wéér met dit probleem zitten.

Er zijn na mijn mening genoeg (top)spelers in heel Latijns-Amerika die wel voor Ajax willen spelen. Deze spelers zijn (in het algemeen) goedkoper dan spelers die nu al in Europa spelen.

Ik vraag me af of Marc Overmars hier over nagedacht heeft. Mogelijk dat dit anders alsnog kan gaan gebeuren.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 09 november 2020 - 09:42   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 november 2020 - 08:00 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Botman is achteraf. Schuurs krijgt het vertrouwen en lijkt het helemaal kwijt te zijn.
Zijn positie en timing zijn zo slecht hoe simpel Elia hem weer omspeelde.
Alvarez maar een kansje geven speelt bij Mexico altijd.

Met Blind op de rem Schuurs en Gravenberch die ook zijn duels niet pakt verdedigend of verkeerd staat komt
er teveel druk op je verdediging. Maz ook vaak weg en vorm van Nico helpen dan ook niet mee.

Promes ook totaal uit vorm valt me ook op dat meerdere spelers daar last van hebben.
Traore krijgt wat penalty’s mee maar voetballend te zwak meerdere kansen om zeep geholpen door slechte passing over een paar meter.
Tadic vult het leuk in en versnelt het spel wel met passing.

Goede CV type Sanchez naast Blind zou mooi zijn. Echt goede spits in mijn ogen ook. Middenveld Kudus snel terug hoop ik.
De werkelijkheid zoals het hier omschreven wordt, zo is het en niet anders...
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 09 november 2020 - 09:44   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 november 2020 - 08:09 schreef Hummel10 het volgende:
——Onana—-
Maz-Alvarez-Blind-Nico
-Klaassen-Martinez-Gravenberch
Ant-Tadic-Neres. Voor nu even proberen meer controle verdedigend?

Toekomst na aankopen

—Onana—
Maz-CV-Blind-Nico
-Davy-Gravenberch-Kudus
Ant-Spits-Tadic
Top!
Zo zou mijn opstelling en voorspelling ook zijn!
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 09 november 2020 - 09:45   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 november 2020 - 09:14 schreef Onze Ajax het volgende:
Het is zeer goed merkbaar dat wij Mathijs de Ligt heel erg missen. Goede spelers worden bij ons altijd weggekocht. Mogelijk dat dit altijd de zwakste schakel zal blijven bij ons.

In totaal hebben we hier ca. 250 miljoen euro voor gevangen daar ik me afvraag waarom geen (minimaal) twee zeer goede topspelers voor de verdediging ? Wat houd Ajax tegen om dat (vooral) niet te doen.

De huidige selectie heeft in verdedigende opzicht laten zien NIET CL-waardig te zijn. Daarom dat hier erg hard aan gewerkt zou moeten worden, daar we anders de één of twee volgende jaren wéér met dit probleem zitten.

Er zijn na mijn mening genoeg (top)spelers in heel Latijns-Amerika die wel voor Ajax willen spelen. Deze spelers zijn (in het algemeen) goedkoper dan spelers die nu al in Europa spelen.

Ik vraag me af of Marc Overmars hier over nagedacht heeft. Mogelijk dat dit anders alsnog kan gaan gebeuren.
Goed punt!
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 09 november 2020 - 11:59   quote  deeplink  
Als Schuurs geen verbetering laat zien gaat Ajax op zoek naar een verdediger

Gepubliceerd: Zo 08-11-2020 om 23:55

Laatste update: Ma 09-11-2020 om 00:02

Als Perr Schuurs zich in de komende Champions League-wedstrijden niet weet te handhaven, zal Ajax op zoek gaan naar een nieuwe centrale verdediger. Dat zegt Freek Jansen, die de club namens Voetbal International op de voet volgt.

Ajax zou nadenken over een nieuwe rechter centrale verdediger omdat Schuurs vooralsnog niet aan de verwachtingen voldoet. Toch krijgt hij nog drie Champions League-wedstrijden de tijd om zich te laten zien. "Voor Schuurs zijn de komende weken echt cruciaal", zegt Jansen tijdens Studio Voetbal. "Mensen die je spreekt binnen Ajax zeggen dat er toch wel veel twijfel is of hij het niveau aankan of dat hij er naartoe kan groeien."

Als de Limburger zich voor januari niet weet te bewijzen aan trainer Erik ten Hag, zullen de Amsterdammers de transfermarkt op gaan. "Als hij in de komende drie wedstrijden in de Champions League geen verbetering laat zien, zal Ajax in januari toch op zoek gaan naar een nieuwe verdediger die rechts centraal achterin kan spelen", laat Jansen weten.

De opstelling van Ajax kan op begrip rekenen van Ibrahim Afellay, die ook geen hoge pet op heeft van Schuurs. "In de Eredivisie komt hij er altijd wel mee weg, maar internationaal missen ze daardoor tegen Midtjylland bijna de boot", zegt de voormalig PSV'er. "Op dit moment vind ik Schuurs niet sterk genoeg. Blind is de man die de bal aan de voet heeft en dus moet je daar iemand naast hebben die verdedigend zijn mannetje staat."
Pietje
 Pietje - maandag 09 november 2020 - 12:57   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 november 2020 - 11:59 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Als Schuurs geen verbetering laat zien gaat Ajax op zoek naar een verdediger

Gepubliceerd: Zo 08-11-2020 om 23:55

Laatste update: Ma 09-11-2020 om 00:02

Als Perr Schuurs zich in de komende Champions League-wedstrijden niet weet te handhaven, zal Ajax op zoek gaan naar een nieuwe centrale verdediger. Dat zegt Freek Jansen, die de club namens Voetbal International op de voet volgt.

Ajax zou nadenken over een nieuwe rechter centrale verdediger omdat Schuurs vooralsnog niet aan de verwachtingen voldoet. Toch krijgt hij nog drie Champions League-wedstrijden de tijd om zich te laten zien. "Voor Schuurs zijn de komende weken echt cruciaal", zegt Jansen tijdens Studio Voetbal. "Mensen die je spreekt binnen Ajax zeggen dat er toch wel veel twijfel is of hij het niveau aankan of dat hij er naartoe kan groeien."

Als de Limburger zich voor januari niet weet te bewijzen aan trainer Erik ten Hag, zullen de Amsterdammers de transfermarkt op gaan. "Als hij in de komende drie wedstrijden in de Champions League geen verbetering laat zien, zal Ajax in januari toch op zoek gaan naar een nieuwe verdediger die rechts centraal achterin kan spelen", laat Jansen weten.

De opstelling van Ajax kan op begrip rekenen van Ibrahim Afellay, die ook geen hoge pet op heeft van Schuurs. "In de Eredivisie komt hij er altijd wel mee weg, maar internationaal missen ze daardoor tegen Midtjylland bijna de boot", zegt de voormalig PSV'er. "Op dit moment vind ik Schuurs niet sterk genoeg. Blind is de man die de bal aan de voet heeft en dus moet je daar iemand naast hebben die verdedigend zijn mannetje staat."
In datzelfde programma (Studio Voetbal) hoorde ik gisterenavond Pierre van Hooijdonk en Rafael van der Vaart zeggen dat zij Perr Schuurs een zeer goede wedstrijden vonden spelen. Wie het weet mag het zeggen...
remco k
 remco k - maandag 09 november 2020 - 13:42   quote  deeplink  
Ajax heeft drie verdedigende opties voor de plek van Schuurs.

Schuurs Timber en Alvarez, als de een niet presteert, moet de ander de kans krijgen, en zo gaat het door, je kan onmogelijk nu gaan stellen dat er een aankoop moet komen.

Kom op zeg, we zijn Ajax, geen Manchester city wat op iedere plek 3 gekochte spelers heeft.

Een beetje je eigen identiteit houden lijkt me juist nu het goed gaat met de club uiterst belangrijk. En daar hoort ook bij, dat je spelers fouten laat maken.

En heel eerlijk. Ajax heeft tegen Liverpool gespeeld, die staan bovenaan in de PL, wat gewoon CL winst kandidaat is, en je speelt tegen Atalanta die een maand of twee geleden halve finale CL speelden. En je staat tweede in deze poule met goede vooruitzichten op overwintering.

Persoonlijk zou ik op dit moment kiezen voor Alvarez naast Blind. Ajax gaf tegen Midtsyland geen kans meer weg nadat hij voor Schuurs erin kwam, voetballend brengt hij alleen niet wat nodig is, maar daarvoor heb je Blind ernaast.

Maar ja, op de topic vraag, onze defensie is CL waardig...

Ramos maakte gister bij Real in 1 wedstrijd meer fouten dan Schuurs in al zijn wedstrijden dit seizoen bij elkaar.....

Ik vraag me oprecht vaak af of we niet te veel eisen en verwachten
Pietje
 Pietje - maandag 09 november 2020 - 13:56   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 november 2020 - 13:42 schreef remco k het volgende:
Ajax heeft drie verdedigende opties voor de plek van Schuurs.

Schuurs Timber en Alvarez, als de een niet presteert, moet de ander de kans krijgen, en zo gaat het door, je kan onmogelijk nu gaan stellen dat er een aankoop moet komen.

Kom op zeg, we zijn Ajax, geen Manchester city wat op iedere plek 3 gekochte spelers heeft.

Een beetje je eigen identiteit houden lijkt me juist nu het goed gaat met de club uiterst belangrijk. En daar hoort ook bij, dat je spelers fouten laat maken.

En heel eerlijk. Ajax heeft tegen Liverpool gespeeld, die staan bovenaan in de PL, wat gewoon CL winst kandidaat is, en je speelt tegen Atalanta die een maand of twee geleden halve finale CL speelden. En je staat tweede in deze poule met goede vooruitzichten op overwintering.

Persoonlijk zou ik op dit moment kiezen voor Alvarez naast Blind. Ajax gaf tegen Midtsyland geen kans meer weg nadat hij voor Schuurs erin kwam, voetballend brengt hij alleen niet wat nodig is, maar daarvoor heb je Blind ernaast.

Maar ja, op de topic vraag, onze defensie is CL waardig...

Ramos maakte gister bij Real in 1 wedstrijd meer fouten dan Schuurs in al zijn wedstrijden dit seizoen bij elkaar.....

Ik vraag me oprecht vaak af of we niet te veel eisen en verwachten
Ramos... inderdaad een zwaar overschatte speler die grossiert in de meest smerige overtredingen. Ik heb nooit begrepen wat veel mensen in hem zien of zagen.

En wat Schuurs betreft snap ik ook de commotie niet helemaal. Ook de door ons (terecht) bewierookte Matthijs de Ligt maakte in zijn beginperiode de nodige fouten. Nu Schuurs de grond in boren zullen zijn prestaties geen goed doen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 09 november 2020 door Pietje --
Hummel10
 Hummel10 - maandag 09 november 2020 - 14:56   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 november 2020 - 13:42 schreef remco k het volgende:
Ajax heeft drie verdedigende opties voor de plek van Schuurs.

Schuurs Timber en Alvarez, als de een niet presteert, moet de ander de kans krijgen, en zo gaat het door, je kan onmogelijk nu gaan stellen dat er een aankoop moet komen.

Kom op zeg, we zijn Ajax, geen Manchester city wat op iedere plek 3 gekochte spelers heeft.

Een beetje je eigen identiteit houden lijkt me juist nu het goed gaat met de club uiterst belangrijk. En daar hoort ook bij, dat je spelers fouten laat maken.

En heel eerlijk. Ajax heeft tegen Liverpool gespeeld, die staan bovenaan in de PL, wat gewoon CL winst kandidaat is, en je speelt tegen Atalanta die een maand of twee geleden halve finale CL speelden. En je staat tweede in deze poule met goede vooruitzichten op overwintering.

Persoonlijk zou ik op dit moment kiezen voor Alvarez naast Blind. Ajax gaf tegen Midtsyland geen kans meer weg nadat hij voor Schuurs erin kwam, voetballend brengt hij alleen niet wat nodig is, maar daarvoor heb je Blind ernaast.

Maar ja, op de topic vraag, onze defensie is CL waardig...

Ramos maakte gister bij Real in 1 wedstrijd meer fouten dan Schuurs in al zijn wedstrijden dit seizoen bij elkaar.....

Ik vraag me oprecht vaak af of we niet te veel eisen en verwachten
Alvarez heeft je 15 miljoen gekost is basis bij Mexico dan mag je die van mij een kans geven nu Schuurs het even kwijt is.
Teveel eisend weet ik niet Ajax is een grote club en het is topsport dan streef je naar het beste. Als dit dan een aankoop moet zijn dat heb ik daar vrede mee. Staan er opvolgers klaar die een kans verdienen moet je ze die ook geven.

Risico van teveel talent brengen is ook dat je ondergrens lager wordt. Daar moet je wel een balans in vinden.
remco k
 remco k - maandag 09 november 2020 - 16:06   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 november 2020 - 14:56 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Alvarez heeft je 15 miljoen gekost is basis bij Mexico dan mag je die van mij een kans geven nu Schuurs het even kwijt is.
Teveel eisend weet ik niet Ajax is een grote club en het is topsport dan streef je naar het beste. Als dit dan een aankoop moet zijn dat heb ik daar vrede mee. Staan er opvolgers klaar die een kans verdienen moet je ze die ook geven.

Risico van teveel talent brengen is ook dat je ondergrens lager wordt. Daar moet je wel een balans in vinden.
Gravenberg is het enige talent die speelt. Te veel lijkt me niet aan de orde.
Eide
 Eide - maandag 09 november 2020 - 16:59   quote  deeplink  
Botman was als linkspoot niet de aangewezen concurrent van Schuurs maar van Blind. Nu speelt Blind bepaald niet geweldig, maar dit is wel het vermelden waard. Als Ajax Botman binnen had gehouden had dat voor de RCV-positie waarschijnlijk niet zo veel uitgemaakt.

De concurrenten van Schuurs zijn Timber, Alvarez en vanuit de jeugd Llansana. Veltman was dat ook, maar ook die is natuurlijk verkocht.

Misschien moet Ajax eens een poging wagen om Fosu-Mensah terug te halen. Groot, sterk en atletisch met nog veel groei voor zich terwijl hij in Manchester weinig kansen krijgt.
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - maandag 09 november 2020 - 17:21   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 november 2020 - 23:15 schreef AkaS het volgende:
Vond trouwens ook wel heel duidelijk dat Traore heel sterk is, hard werkt maar geen spits voor Ajax is...

Of zie ik dit verkeerd?
Traore is goed in de fysieke duels, niet in de lucht en ook niet van afstand...dus een beetje een Suarez, maar dan slecht :-)
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 09 november 2020 - 17:22   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 november 2020 - 16:59 schreef Eide het volgende:
Botman was als linkspoot niet de aangewezen concurrent van Schuurs maar van Blind. Nu speelt Blind bepaald niet geweldig, maar dit is wel het vermelden waard. Als Ajax Botman binnen had gehouden had dat voor de RCV-positie waarschijnlijk niet zo veel uitgemaakt.

De concurrenten van Schuurs zijn Timber, Alvarez en vanuit de jeugd Llansana. Veltman was dat ook, maar ook die is natuurlijk verkocht.

Misschien moet Ajax eens een poging wagen om Fosu-Mensah terug te halen. Groot, sterk en atletisch met nog veel groei voor zich terwijl hij in Manchester weinig kansen krijgt.
Die zou ik wel zien zitten bij Ajax, goed punt Eide
Ik zou zeggen gelijk ophalen in de winterstop!
Loetje
 Loetje - maandag 09 november 2020 - 17:38   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 november 2020 - 17:21 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:

[..]

Traore is goed in de fysieke duels, niet in de lucht en ook niet van afstand...dus een beetje een Suarez, maar dan slecht :-)
Sana had ook een beetje de dribbels van Messi, kort aan de voet, veel bewegingen. Maar dan slecht... ;-)
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 09 november 2020 - 17:42   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 november 2020 - 13:42 schreef remco k het volgende:
Ajax heeft drie verdedigende opties voor de plek van Schuurs.

Schuurs Timber en Alvarez, als de een niet presteert, moet de ander de kans krijgen, en zo gaat het door, je kan onmogelijk nu gaan stellen dat er een aankoop moet komen.

Kom op zeg, we zijn Ajax, geen Manchester city wat op iedere plek 3 gekochte spelers heeft.

Een beetje je eigen identiteit houden lijkt me juist nu het goed gaat met de club uiterst belangrijk. En daar hoort ook bij, dat je spelers fouten laat maken.

En heel eerlijk. Ajax heeft tegen Liverpool gespeeld, die staan bovenaan in de PL, wat gewoon CL winst kandidaat is, en je speelt tegen Atalanta die een maand of twee geleden halve finale CL speelden. En je staat tweede in deze poule met goede vooruitzichten op overwintering.

Persoonlijk zou ik op dit moment kiezen voor Alvarez naast Blind. Ajax gaf tegen Midtsyland geen kans meer weg nadat hij voor Schuurs erin kwam, voetballend brengt hij alleen niet wat nodig is, maar daarvoor heb je Blind ernaast.

Maar ja, op de topic vraag, onze defensie is CL waardig...

Ramos maakte gister bij Real in 1 wedstrijd meer fouten dan Schuurs in al zijn wedstrijden dit seizoen bij elkaar.....

Ik vraag me oprecht vaak af of we niet te veel eisen en verwachten
Klopt en Wat ik gezien hebt van Timber op die positie was niet slecht, jammer dat hij nog geblesseerd is.
Alvarez heb ik nooit een volledige wedstrijd zien spelen op die positie dacht ik.

Ik denk eerlijk gezegd dat onze defensie niet Champions League waardig is op dit moment, dat was hij 2 jaar geleden wel met ondermeer de Ligt in onze gelederen.

Ik denk dat we dus wel voor een goede verdediger moeten gaan in de winterstop.

Volg hierbij dan de mening van van Basten, die vond dat Ajax te weinig had gedaan op de transfermarkt met 250 miljoen in kas, als ze hoge ogen willen gooien in de Champions League..

Ik vind hierbij wel dat ze niet voor de hoofdprijs moeten gaan.
Een spits en een centrale verdediger met internationale ervaring zou niet verkeerd zijn, alleen denk ik dat dit soort spelers onbetaalbaar zijn voor Nederlandse begrippen.

Overmars wilt hoog eindigen in Europa, tja dan mag je wel iets verwachten van de spelers en dus van Ajax.
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - maandag 09 november 2020 - 18:48   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 november 2020 - 17:38 schreef Loetje het volgende:

[..]

Sana had ook een beetje de dribbels van Messi, kort aan de voet, veel bewegingen. Maar dan slecht... ;-)
Sana...de zeehond noemde ze die toch? Haha!
nummer10
 nummer10 - maandag 09 november 2020 - 19:26   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 november 2020 - 18:48 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:

[..]

Sana...de zeehond noemde ze die toch? Haha!
dat was kerlon als ik me niet vergis.. sana was die met dat pokemon kapsel :P
remco k
 remco k - maandag 09 november 2020 - 19:31   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 november 2020 - 17:22 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Die zou ik wel zien zitten bij Ajax, goed punt Eide
Ik zou zeggen gelijk ophalen in de winterstop!
Dat is een rechtsback.
remco k
 remco k - maandag 09 november 2020 - 19:37   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 november 2020 - 17:42 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Klopt en Wat ik gezien hebt van Timber op die positie was niet slecht, jammer dat hij nog geblesseerd is.
Alvarez heb ik nooit een volledige wedstrijd zien spelen op die positie dacht ik.

Ik denk eerlijk gezegd dat onze defensie niet Champions League waardig is op dit moment, dat was hij 2 jaar geleden wel met ondermeer de Ligt in onze gelederen.

Ik denk dat we dus wel voor een goede verdediger moeten gaan in de winterstop.

Volg hierbij dan de mening van van Basten, die vond dat Ajax te weinig had gedaan op de transfermarkt met 250 miljoen in kas, als ze hoge ogen willen gooien in de Champions League..

Ik vind hierbij wel dat ze niet voor de hoofdprijs moeten gaan.
Een spits en een centrale verdediger met internationale ervaring zou niet verkeerd zijn, alleen denk ik dat dit soort spelers onbetaalbaar zijn voor Nederlandse begrippen.

Overmars wilt hoog eindigen in Europa, tja dan mag je wel iets verwachten van de spelers en dus van Ajax.
Dan ben je dus gewoon een ordinaire koop club en gooi je alles waar je voor staat in mijn beleving te grabbel.

Ik verwacht ook veel, maar incidenteel in Europa. Ajax is zover gekomen als nu juist door niet belachelijk veel spelers te kopen en belachelijk veel geld uit te geven. Waarom zou je daar in hemelsnaam van gaan afwijken.

Ik zou het zelfs schandalig vinden als Ajax nog een centrale verdediger zal kopen.

Je hebt echt opties zat op die plek.

Timber heeft vermoedelijk corona en Alvarez heeft er uberhaubt nog geen echte kans gehad terwijl hij voor die plek gehaald is.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 09 november 2020 - 20:56   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 november 2020 - 19:37 schreef remco k het volgende:

[..]

Dan ben je dus gewoon een ordinaire koop club en gooi je alles waar je voor staat in mijn beleving te grabbel.

Ik verwacht ook veel, maar incidenteel in Europa. Ajax is zover gekomen als nu juist door niet belachelijk veel spelers te kopen en belachelijk veel geld uit te geven. Waarom zou je daar in hemelsnaam van gaan afwijken.

Ik zou het zelfs schandalig vinden als Ajax nog een centrale verdediger zal kopen.

Je hebt echt opties zat op die plek.

Timber heeft vermoedelijk corona en Alvarez heeft er uberhaubt nog geen echte kans gehad terwijl hij voor die plek gehaald is.
Ik zie Ajax als een mooie mix met vele aankopen en jonge talenten die later goed worden verkocht waardoor de bankrekening inmiddels flink is opgelopen

Aankopen zoals: Blind, Tadic, Martinez, Neres, Alvarez, Promes en Zyech hebben Ajax gebracht waar we nu staan de laatste jaren, ze hebben Ajax op de kaart gezet in Europa.

Ver komen in de Champions Leaque is al een vereiste geworden om hun salarissen te kunnen betalen.

Nu dat het blijkt dat Schuurs het net niet is kan hij bij jong Ajax spelen of verhuurd worden.
Slimmer is om hem natuurlijk te behouden voor Ajax1 zodat hij nog verder kan groeien, een concurrerende speler is noodzakelijk om dit niveau vast te houden.

Zo'n speler kan Timber zijn maar heeft dit nog niet bewezen, jammer dat hij nu geblesseerd is overigens..

Maar mocht ook Timber te kort schieten dan zal Overmars niet twijfelen om een cv te halen vermoed ik, wie weet in de winterstop al, mits we natuurlijk de voorronde van de C.L. overleven.

Ik hoop net als jij dat een talent zich aan dient want die kunnen ze over een paar jaar weer goed verkopen, het draait toch allemaal om de knaken...
nummer10
 nummer10 - maandag 09 november 2020 - 21:01   quote  deeplink  
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/953075/mart-nez-kijkt-somber-voor-zich-uit-en-neres-wordt-hoe-langer-hoe-chagrijniger.html

mooi stukje van spaan, iets wat meerdere hier ook al hebben gezegd

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5958
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Is onze defensie Champions League waardig?









0.0082759