BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Is onze defensie Champions League waardig?

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
remco k
 remco k - zondag 15 november 2020 - 10:11   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 november 2020 - 22:43 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Dit heeft geen invloed op het falen van Schuurs, niet dat Tagliafico nou zo goed speelt, dat niet maar de kansen komen eerder over links can de tegenstander.

Schuurs wordt daarbij kinderlijk voorbij gelopen door bijvoorbeeld Elia.
1 op 1 wordt hij een aantal keren te kijk gezet...jammer want in de voorbereiding was hij zo goed als foutloos
Mijn gevoel is toch echt dat we de meeste kansen over onze linkerkant, de rechterkant van de tegenstander komen.

Dat wil niet altijd zeggen dat daar grove fouten gemaakt worden maar het valt me wel op.

De fouten die Schuurs maakt zijn heel erg opvallend. En hebben echt met zijn persoon te maken.
remco k
 remco k - zondag 15 november 2020 - 10:12   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 november 2020 - 23:12 schreef nummer10 het volgende:
elia heeft natuurlijk wel meer verdedigers tekijk gezet bij ons in het verleden volgens mij..
Elia was niet de man van Schuurs. Je moet je ook af vragen hoe situaties ontstaan.
remco k
 remco k - zondag 15 november 2020 - 10:14   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 november 2020 - 09:12 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Kun je nagaan deze crisis was niet te voorspellen wat er eigenlijk nog apart gehouden is.
Dit had misschien wel op het veld kunnen/moeten staan. :p
Gelukkig denkt Ajax in deze niet zoals jij.

Juist het beleid dat ze gevierd hebben zorgt ervoor dat Ajax staat waar het staat.
Eide
 Eide - zondag 15 november 2020 - 10:49   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 november 2020 - 10:12 schreef remco k het volgende:

[..]

Elia was niet de man van Schuurs. Je moet je ook af vragen hoe situaties ontstaan.
Hier ben ik het niet mee eens. Natuurlijk is dit waar, maar in het moderne voetbal heb je te maken met positiewisselingen en duiken buitenspelers naar hget centrum als backs opkomen. Een moderne centrale verdediger moet in staat zijn goed te reageren op lopende mensen.

Daarnaast is het probleem niet zozeer dat Schuurs Elia niet zag, maar dat hij juist in de duels heel veel moeite had. Dat is wel een fenomeen dat we al een paar weken zijn bij Schuurs. Natuurlijk kan, hij als andere jonge spelers, een terugval hebben maar uiteindelijk is het wel een groot probleem als zowel Blind als Schuurs niet in grootse vorm steekt.
remco k
 remco k - zondag 15 november 2020 - 11:00   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 november 2020 - 10:49 schreef Eide het volgende:

[..]

Hier ben ik het niet mee eens. Natuurlijk is dit waar, maar in het moderne voetbal heb je te maken met positiewisselingen en duiken buitenspelers naar hget centrum als backs opkomen. Een moderne centrale verdediger moet in staat zijn goed te reageren op lopende mensen.

Daarnaast is het probleem niet zozeer dat Schuurs Elia niet zag, maar dat hij juist in de duels heel veel moeite had. Dat is wel een fenomeen dat we al een paar weken zijn bij Schuurs. Natuurlijk kan, hij als andere jonge spelers, een terugval hebben maar uiteindelijk is het wel een groot probleem als zowel Blind als Schuurs niet in grootse vorm steekt.
Ik zeg ook niet dat hij daar niet fout is. Hij had hem veel makkelijker en beter moeten verdedigen.

Ik doel dan ook niet specifiek op deze situatie, het gebeurt namelijk regelmatig dat ons centrale duo 1 tegen 1 staat. Dat zou niet zo vaak moeten gebeuren. Je moet je afvragen hoe je in die situaties terecht komt. Zeker gezien het gegeven dat zowel Schuurs als Blind niet in de beste vorm verkeren.
nummer10
 nummer10 - zondag 15 november 2020 - 11:39   quote  deeplink  
is dit niet omdat we een bijtertje ala martinez nu missen op het middenveld die je 2 keer voorbij moest waardoor een blind en veltman mindervaak 1 v 1 kwamen ? klaassen helpt goed mee, maar de rest niet..
remco k
 remco k - zondag 15 november 2020 - 11:58   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 november 2020 - 11:39 schreef nummer10 het volgende:
is dit niet omdat we een bijtertje ala martinez nu missen op het middenveld die je 2 keer voorbij moest waardoor een blind en veltman mindervaak 1 v 1 kwamen ? klaassen helpt goed mee, maar de rest niet..
Iedereen roept dat Martinez zo geweldig was. Maar hij was in mijn ogen synoniem voor de matige periode die Ajax vorig jaar inzette in het najaar en heeft op het middenveld mij daarna geen moment kunnen imponeren. Dat is dus een jaar geleden.
nummer10
 nummer10 - zondag 15 november 2020 - 12:50   quote  deeplink  
ja dat heb je vaker gezegt indd en respecteer die mening.. maar ik zie dat anders.. maar in dit geval doelde ik ook echt op zoon typespeler, dus niet perse martinez maar gewoon echt zoon etterbakkie haha...
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 15 november 2020 - 13:37   quote  deeplink  
Het is puur persoonlijk dat Schuurs het niet red daarnaast steekt Blind ook niet in zijn beste vorm, dan heb je dus een vet probleem.

Ik ben al blij dat we straks pas tegen Feijenoord, PSV en AZ spelen, wie weet loopt het dan beter.

Toch zou ik voor nu graag Jurriën Timber op zijn positie in de eredivisie willen zien.
Juist nu tegen de wat mindere clubs, eens kijken hoe hij er voor staat.
AkaS
 AkaS - dinsdag 17 november 2020 - 07:09   quote  deeplink  
Pittige kritiek op Blind vanuit Johan Derksen...

Ongeacht wat je van Derksen vindt...

Wordt Blind niet teveel bewierrookt om zijn opbouwende inbreng, zouden zijn tekortkomingen niet veel zwaarder wegen..
Eide
 Eide - dinsdag 17 november 2020 - 07:58   quote  deeplink  
Nee,dat denk ik niet. Blind zit in een minder sterke fase maar is een uitstekende verdediger. Blind in mindere vorm is nog altijd de beste verdediger op de Nederlandse velden, hoewel vooral Wijndal ook veel indruk maakt.

De sterkste punt van Blind is in mijn optiek niet zijn opbouwende kwaliteit, iets dat Klaassen momenteel juist doet, maar zijn positiespel. Doordat Blind vrijwel altijd goed staat heeft hij normaliter niet zoveel last van zijn beperkte snelheid.
p111
 p111 - dinsdag 17 november 2020 - 09:41   quote  deeplink  
Klopt zijn inzicht/techniek is geweldig,en zijn min punt is zijn snelheid en evt hardheid.Maar hij is nog altijd onomstreden bij Ajax en het Nederlandselftal en dat zegt genoeg.
AkaS
 AkaS - dinsdag 17 november 2020 - 10:38   quote  deeplink  
Oké, aanvallend positiespel, eens.
Verdedigend vanuit de omschakeling beduidend zwakker, laat dit nu ook de situatie zijn waaruit veel teams, topteams scoren...

Passing en kracht aan de bal giga sterk. Zeker!
remco k
 remco k - dinsdag 17 november 2020 - 11:15   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 17 november 2020 - 07:09 schreef AkaS het volgende:
Pittige kritiek op Blind vanuit Johan Derksen...

Ongeacht wat je van Derksen vindt...

Wordt Blind niet teveel bewierrookt om zijn opbouwende inbreng, zouden zijn tekortkomingen niet veel zwaarder wegen..
Ik begrijp de blind discussie uberhaubt niet.

Hij zit overduidelijk in een wat mindere fase. Maar heeft heel zijn carrière bewezen gewoon goed genoeg te zijn.
remco k
 remco k - dinsdag 17 november 2020 - 11:16   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 17 november 2020 - 10:38 schreef AkaS het volgende:
Oké, aanvallend positiespel, eens.
Verdedigend vanuit de omschakeling beduidend zwakker, laat dit nu ook de situatie zijn waaruit veel teams, topteams scoren...

Passing en kracht aan de bal giga sterk. Zeker!
De omschakeling moet er eerder uit gehaald worden. Die conclusie is ook al veel vaker gemaakt.

Blind en Schuurs krijgen daar altijd als laatste mee te maken en heel vaak in overtal.
remco k
 remco k - dinsdag 17 november 2020 - 11:21   quote  deeplink  
En ach. Derksen.

Hij zegt dat Blind een verouderde type voetballer is.

Echter was hij een belangrijke spil in het Ajax dat anderhalf jaar geleden zo vernieuwend was.
AkaS
 AkaS - dinsdag 17 november 2020 - 14:03   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 17 november 2020 - 11:15 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik begrijp de blind discussie uberhaubt niet.

Hij zit overduidelijk in een wat mindere fase. Maar heeft heel zijn carrière bewezen gewoon goed genoeg te zijn.
Resultaten uit het verleden....
remco k
 remco k - dinsdag 17 november 2020 - 14:16   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 17 november 2020 - 14:03 schreef AkaS het volgende:

[..]

Resultaten uit het verleden....
Tsja, lekker makkelijk, ook dit seizoen heb ik hem al hele goede wedstrijden zien spelen..

En je doet nu voorkomen alsof hij als een of andere dramatische speler op het veld staat..

1 goal kan ik aan zijn fouten toeschrijven, verder speelt hij gewoon prima in mijn beleving, alleen niet zo goed als dat hij zou kunnen, en daarnaast is de combinatie Blind Schuurs nog niet heel succesvol..

In mijn opstelling zijn tadic Klaassen Onana en Blind de eerste 4 spelers die altijd zouden spelen..
p111
 p111 - dinsdag 17 november 2020 - 14:20   quote  deeplink  
Nou dit gaat de verkeerde kant op, Blind is qua basis een van de beste spelers van de eredivisie.Dat hij lichtelijk uit vorm is lijkt mij vrij normaal na wat hi fysiek heeft mee gemaakt,ondanks zijn wat mindere vorm staat hij als een huis bij Ajax en Ned/team.Geef hem de tijd zodat hij weer de uitblinker bij uitsteek word.
Pietje
 Pietje - dinsdag 17 november 2020 - 15:14   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 17 november 2020 - 07:09 schreef AkaS het volgende:
Pittige kritiek op Blind vanuit Johan Derksen...

Ongeacht wat je van Derksen vindt...

Wordt Blind niet teveel bewierrookt om zijn opbouwende inbreng, zouden zijn tekortkomingen niet veel zwaarder wegen..
Je zegt het al... Johan Derksen... Hahahaha.
Die zielenpoot heeft op praktisch iedereen commentaar, behalve op zichzelf. Nee, zolang het die baviaan met een zeiksnor is die dat zegt, ben ik zeer tevreden. En daarmee zeg ik niet dat Daley Blind in topvorm is, want dat is hij niet, maar ik bewierook hem wel degelijk om zijn positiespel, de gave om precies daar te staan waar hij moet staan, zijn traptechniek voor "de lange bal" en zijn opbouw van achteruit. Zijn inzicht is van cruciaal belang voor het huidige team van Ajax. Daley is wel degelijk belangrijk en moet alle wedstrijden spelen.
Overigens kijk ik allang niet meer naar dat domme programma van Derksen, waarin hij continue de belangrijkste man van die avond probeert te zijn.

En dat is mijn mening :-)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 17 november 2020 door Pietje --
Pietje
 Pietje - dinsdag 17 november 2020 - 15:24   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 17 november 2020 - 14:20 schreef p111 het volgende:
Nou dit gaat de verkeerde kant op, Blind is qua basis een van de beste spelers van de eredivisie.Dat hij lichtelijk uit vorm is lijkt mij vrij normaal na wat hi fysiek heeft mee gemaakt,ondanks zijn wat mindere vorm staat hij als een huis bij Ajax en Ned/team.Geef hem de tijd zodat hij weer de uitblinker bij uitsteek word.
Helemaal met je eens p111.
Ik heb ook het vermoeden, dat Daley Blind nog wat ingehouden speelt met zijn "kastje". Hoe langer dat goed gaat, des te meer vertrouwen hij in zijn lijf krijgt. Ik ben ervan overtuigd dat Daley binnen de kortste tijd weer op zijn oude niveau is. Komt goed!
AkaS
 AkaS - woensdag 18 november 2020 - 00:43   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 17 november 2020 - 15:24 schreef Pietje het volgende:

[..]

Helemaal met je eens p111.
Ik heb ook het vermoeden, dat Daley Blind nog wat ingehouden speelt met zijn "kastje". Hoe langer dat goed gaat, des te meer vertrouwen hij in zijn lijf krijgt. Ik ben ervan overtuigd dat Daley binnen de kortste tijd weer op zijn oude niveau is. Komt goed!
Laten we het hopen Pietje!
Onze Ajax
 Onze Ajax - woensdag 18 november 2020 - 08:22   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 17 november 2020 - 15:14 schreef Pietje het volgende:

[..]

Je zegt het al... Johan Derksen... Hahahaha.
Die zielenpoot heeft op praktisch iedereen commentaar, behalve op zichzelf. Nee, zolang het die baviaan met een zeiksnor is die dat zegt, ben ik zeer tevreden. En daarmee zeg ik niet dat Daley Blind in topvorm is, want dat is hij niet, maar ik bewierook hem wel degelijk om zijn positiespel, de gave om precies daar te staan waar hij moet staan, zijn traptechniek voor "de lange bal" en zijn opbouw van achteruit. Zijn inzicht is van cruciaal belang voor het huidige team van Ajax. Daley is wel degelijk belangrijk en moet alle wedstrijden spelen.
Overigens kijk ik allang niet meer naar dat domme programma van Derksen, waarin hij continue de belangrijkste man van die avond probeert te zijn.

Dat we Blind nu als de aangewezen persoon zien die niet optimaal is, kan na mijn mening slechts tijdelijk zijn. Om hem nu af te schrijven is ook niet de juiste keuze ( zoals Johan Derksen dat suggereer ).

Dat hij na zijn operatie (even) minder is, is begrijpelijk gezien zijn (zeer lichte) terugval daarvan.
Iets wat toch normaal is. Hij komt wel weer terug naar zijn eigen (hoger) niveau.

En dat is mijn mening :-)
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 07 december 2020 - 21:08   quote  deeplink  
Hoe zien jullie de verdediging as woensdag?
Moeten we niet met een extra centrale verdediger starten, met Martinez er extra bij?

Of Martinez op het middenveld naast Gravenbergh en Klaassen op 10 ?

We moeten zorgen dat het potdicht zit achterin.
Stel dat we achter komen, dan lopen we achter de feiten aan en gaat het gegarandeerd mis. 1-0 is voldoende toch?
Mocht het lang gelijk blijven kunnen we altijd wat aanvallender gaan spelen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 07 december 2020 door Jack Huntelaar --
nummer10
 nummer10 - maandag 07 december 2020 - 21:50   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 december 2020 - 21:08 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Hoe zien jullie de verdediging as woensdag?
Moeten we niet met een extra centrale verdediger starten, met Martinez er extra bij?

Of Martinez op het middenveld naast Gravenbergh en Klaassen op 10 ?

We moeten zorgen dat het potdicht zit achterin.
Stel dat we achter komen, dan lopen we achter de feiten aan en gaat het gegarandeerd mis. 1-0 is voldoende toch?
Mocht het lang gelijk blijven kunnen we altijd wat aanvallender gaan spelen.
het middenveld wat jij noemt hoop ik ook, echter zal tenhag alvarez naast gravenberch zetten denk ik...
remco k
 remco k - dinsdag 08 december 2020 - 07:16   quote  deeplink  
Ajax heeft 1 opdracht en dat is winnen.

Ik denk dat je dan helemaal van je eigen kracht uit moet gaan.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 08 december 2020 - 10:15   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 08 december 2020 - 07:16 schreef remco k het volgende:
Ajax heeft 1 opdracht en dat is winnen.

Ik denk dat je dan helemaal van je eigen kracht uit moet gaan.
Ik denk dat we dan onderuit gaan, als je verdediging staat dan wel maar die is nog niet betrouwbaar.
Natuurlijk zien we een ander Ajax als tegen Twente, maar een zekerheidje inbouwen kan geen kwaad denk ik.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 09 december 2020 - 21:04   quote  deeplink  
De topicstarter heeft zijn antwoord!
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 16 december 2020 - 22:35   quote  deeplink  
Wederom gatenkaas wat een Kutverdediging!!!
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 16 december 2020 - 23:21   quote  deeplink  
Een goede centrale verdediger moeten ze naar mijn inziens snel binnen halen, meer nog dan een spits
De no.1 van Frankrijk gaat dit afstraffen, die hebben deze wedstrijd ook gezien.
nummer10
 nummer10 - donderdag 17 december 2020 - 02:03   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 december 2020 - 23:21 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Een goede centrale verdediger moeten ze naar mijn inziens snel binnen halen, meer nog dan een spits
De no.1 van Frankrijk gaat dit afstraffen, die hebben deze wedstrijd ook gezien.
die hebben we... alvarez rcv en martinez lcv...

blind sinds alle problemen echt vreemde dingen.. schuurs elke pot rare fratsen, mede omdat blind, de man met ervaring hem niet kan sturen om beter te worden in mijn ogen... flikker de verdediging maar om in alvarez en martinez en laat klaassen en gravenberch de opbouw maar doen in combi met kudus als die fit is..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 17 december 2020 door nummer10 --
p111
 p111 - donderdag 17 december 2020 - 08:17   quote  deeplink  
Nou we hebben gisteren weer genoten van onze soep verdediging,het wordt tijd dat die kale het nu toch moet gaan inzien dat deze verdediging het niet is.
AkaS
 AkaS - donderdag 17 december 2020 - 08:28   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 december 2020 - 02:03 schreef nummer10 het volgende:

[..]

die hebben we... alvarez rcv en martinez lcv...

blind sinds alle problemen echt vreemde dingen.. schuurs elke pot rare fratsen, mede omdat blind, de man met ervaring hem niet kan sturen om beter te worden in mijn ogen... flikker de verdediging maar om in alvarez en martinez en laat klaassen en gravenberch de opbouw maar doen in combi met kudus als die fit is..
We kunnen ieder geval vaststellen dat Alvarez nooit een echte kans heeft gehad!
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 17 december 2020 - 08:40   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 december 2020 - 02:03 schreef nummer10 het volgende:

[..]

die hebben we... alvarez rcv en martinez lcv...

blind sinds alle problemen echt vreemde dingen.. schuurs elke pot rare fratsen, mede omdat blind, de man met ervaring hem niet kan sturen om beter te worden in mijn ogen... flikker de verdediging maar om in alvarez en martinez en laat klaassen en gravenberch de opbouw maar doen in combi met kudus als die fit is..
Dit centraal duo verdient ieder geval een kans...
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 17 december 2020 - 10:02   quote  deeplink  
Het enige wat ik op ten Hag op te merken heeft is zijn opstellingen wat iedere keer weer een verrassing is.

Misschien wilt hij met iedereen vriendjes blijven of waar ik meer in geloof is dat hij altijd een ingespeeld elftal heeft van 16 spelers..
AkaS
 AkaS - donderdag 17 december 2020 - 10:05   quote  deeplink  
Mijn inziens is het een kwestie van botte logica...
Alle spelers hebben specifieke eigenschappen, plussen en minnen.

Het beste team zo is al jaren bekend bestaat niet perse uit de beste spelers. Atalanta is hier een mooi voorbeeld van.

Het draait om onderlinge chemie. Dat de juiste plussen en minnen in elkaar overgaan

Dit ontbreekt telkens bij de teams die ten Hag samenstelt. Blind en Schuurs als centraal duo hebben geen onderlinge chemie.. Dus moet je of Blind of Schuurs slachtofferen of misschien wel beide. Zo zou ik Alvarez en Martinez wel eens als centraal duo willen zien. Of Timber met Rensch, ik bedoel als het toch een tussenjaar is...

Blind, ik zie hem prachtige balen over afstand geven en Schuurs ook, maar geen van beide zie ik magische ballen geven waardoor we winnen. Wel andersom fouten maken die bijdragen aan verlies. Op dergelijke momenten is de plus van Blind, namelijk zijn ervaring niet meer relevant. En blijft over een trage speler die niet kan verdedigen. Dan moet je dus ingrijpen!

Net zoals de directie moet ingrijpen omdat ze een trainer hebben die jaar na jaar laat zien hier niet in te slagen. Want behalve dat chemie bereikt wordt door een verzameling plussen en minnen die elkaar op de juiste plekken en momenten aanvullen, geldt dit natuurlijk ook voor het hebben van automatismen op het veld. Vooral op een hoger niveau als de tegenstander beter is en het tempo hoger, dan moet je als team automatismen hebben. Wanneer je moet gaan lopen zoeken gaat het mis. Ben je te laat en heb je teveel balverlies en oogt het slordig en traag.

Met een trainer die iedere week wel ergens poppetjes wijzigd is dit natuurlijk een onhaalbare kaart. Plus spelers worden onzeker en raken uit vorm!

Slaap kindje slaap een gelukkig seizoen met een zeldzame goede selectie met onderlinge chemie zet ons allemaal middels de incompetente ten Hag voor aap!
AkaS
 AkaS - donderdag 17 december 2020 - 10:55   quote  deeplink  
Misschien zou het een mooi ten Hag wieltje zijn om Schuurs voorlopig als verdedigende middenvelder te laten spelen...Jan Vertonghen deed dit ook.

Zeker tegen een fysieke ploeg als Lille zou dit goed kunnen en wanneer hij dan wordt uitgespeeld is het niet direct dodelijk.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 17 december 2020 - 11:19   quote  deeplink  
Sommige spelers zijn door geen enkele trainer te verbeteren AkaS.
Zowel Blind en Schuurs zitten naar mijn mening aan hun reactiesnelheid vast.

Nee ik zou Schuurs niet op het middenveld zetten eerder op de bank.
Als ik uit ons af spelersmateriaal moet kiezen dan zou ik het in de Nederlandse competitie proberen met Alvarez en Martinez of met Timber met Blind of Timber met Martinez.

Tegen Lille met een 5 mans verdediging spelen, op het middenveld Klaassen, Gravenbergh, Kudus en voor met Tadic en Neres
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 17 december 2020 - 11:19   quote  deeplink  
Sommige spelers zijn door geen enkele trainer te verbeteren AkaS.
Zowel Blind en Schuurs zitten naar mijn mening aan hun reactiesnelheid vast.

Nee ik zou Schuurs niet op het middenveld zetten eerder op de bank.
Als ik uit ons af spelersmateriaal moet kiezen dan zou ik het in de Nederlandse competitie proberen met Alvarez en Martinez of met Timber met Blind of Timber met Martinez.

Tegen Lille met een 5 mans verdediging spelen, op het middenveld Klaassen, Gravenbergh, Kudus en voor met Tadic en Neres
remco k
 remco k - donderdag 17 december 2020 - 11:46   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 december 2020 - 10:55 schreef AkaS het volgende:
Misschien zou het een mooi ten Hag wieltje zijn om Schuurs voorlopig als verdedigende middenvelder te laten spelen...Jan Vertonghen deed dit ook.

Zeker tegen een fysieke ploeg als Lille zou dit goed kunnen en wanneer hij dan wordt uitgespeeld is het niet direct dodelijk.
Maar wel ten Hag veroordelen omdat hij de centrale verdediger Alvarez als controlerende middenvelder gebruikt..

En jij vraagt om exact hetzelfde...
remco k
 remco k - donderdag 17 december 2020 - 11:48   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 december 2020 - 11:19 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Sommige spelers zijn door geen enkele trainer te verbeteren AkaS.
Zowel Blind en Schuurs zitten naar mijn mening aan hun reactiesnelheid vast.

Nee ik zou Schuurs niet op het middenveld zetten eerder op de bank.
Als ik uit ons af spelersmateriaal moet kiezen dan zou ik het in de Nederlandse competitie proberen met Alvarez en Martinez of met Timber met Blind of Timber met Martinez.

Tegen Lille met een 5 mans verdediging spelen, op het middenveld Klaassen, Gravenbergh, Kudus en voor met Tadic en Neres
Lille speelt vrij veel in de omschakeling, dan is het niet heel zinvol om met 5 verdedigers te gaan spelen. Dat zou ik echt alleen doen als de tegenstander met 2 aanvallers speelt..

Edit, Lille speelt heel veel met 2 aanvallers in de omschakeling, dan zou dat best een optie kunnen zijn dus.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 17 december 2020 door remco k --
AkaS
 AkaS - donderdag 17 december 2020 - 11:52   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 december 2020 - 11:46 schreef remco k het volgende:

[..]

Maar wel ten Hag veroordelen omdat hij de centrale verdediger Alvarez als controlerende middenvelder gebruikt..

En jij vraagt om exact hetzelfde...
Ik heb ten Hag hier niet specifiek om Veroordeeld.

Weet ook niet hoe je hier bij komt..?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 17 december 2020 door AkaS --
AkaS
 AkaS - donderdag 17 december 2020 - 12:00   quote  deeplink  
Ten Hag heeft een superlange voorbereiding gehad... En heeft dit verkloot en hierbij nooit Alvarez een kans als RCV gegeven. Verder speelt hij spelletjes met zowel Alvarez en Martinez en ik vind dit kwalijk. Jongens hebben geen idee waar ze aan toe zijn. Net als de rest van het team.

Veronica inside vindt Alvarez niks als middenvelder en ik denk dat dit niet zijn beste positie is, maar ben zeker niet negatief over hem. Vond hem gisteren prima spelen, lekker fel.

Ik heb Alvarez nooit afgekraakt!
remco k
 remco k - donderdag 17 december 2020 - 12:20   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 december 2020 - 11:52 schreef AkaS het volgende:

[..]

Ik heb ten Hag hier niet specifiek om Veroordeeld.

Weet ook niet hoe je hier bij komt..?
Jij hebt nooit gezegd dat Alvarez geen middenvelder is?

En je hebt ook nooit gezegd dat ten Hag mensen op de verkeerde plek neerzet?
AkaS
 AkaS - donderdag 17 december 2020 - 15:23   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 december 2020 - 12:20 schreef remco k het volgende:

[..]

Jij hebt nooit gezegd dat Alvarez geen middenvelder is?

En je hebt ook nooit gezegd dat ten Hag mensen op de verkeerde plek neerzet?
Ik vind dat Alvarez een rcv is en daar een kans had moeten krijgen. En ik vind onze trainer hopeloos falen. Je zou het ervan kunnen maken...

Gaat allemaal om keuzes en details.
p111
 p111 - donderdag 17 december 2020 - 17:45   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 december 2020 - 08:28 schreef AkaS het volgende:

[..]

We kunnen ieder geval vaststellen dat Alvarez nooit een echte kans heeft gehad!
Hij mag van mij Alvarez proberen voor Schuurs,daar ben ik wel even klaar mee.Op het middenveld liever geen Alvarez meer.
p111
 p111 - donderdag 17 december 2020 - 17:48   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 december 2020 - 12:00 schreef AkaS het volgende:
Ten Hag heeft een superlange voorbereiding gehad... En heeft dit verkloot en hierbij nooit Alvarez een kans als RCV gegeven. Verder speelt hij spelletjes met zowel Alvarez en Martinez en ik vind dit kwalijk. Jongens hebben geen idee waar ze aan toe zijn. Net als de rest van het team.

Veronica inside vindt Alvarez niks als middenvelder en ik denk dat dit niet zijn beste positie is, maar ben zeker niet negatief over hem. Vond hem gisteren prima spelen, lekker fel.

Ik heb Alvarez nooit afgekraakt!
Totaal geen diepte in zijn spel,en onrustig aan de bal als hij moet opbouwen,probeer hem maar als rcv voor Schuurs.
remco k
 remco k - donderdag 17 december 2020 - 19:15   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 december 2020 - 12:00 schreef AkaS het volgende:
Ten Hag heeft een superlange voorbereiding gehad... En heeft dit verkloot en hierbij nooit Alvarez een kans als RCV gegeven. Verder speelt hij spelletjes met zowel Alvarez en Martinez en ik vind dit kwalijk. Jongens hebben geen idee waar ze aan toe zijn. Net als de rest van het team.

Veronica inside vindt Alvarez niks als middenvelder en ik denk dat dit niet zijn beste positie is, maar ben zeker niet negatief over hem. Vond hem gisteren prima spelen, lekker fel.

Ik heb Alvarez nooit afgekraakt!
Ajax speelde echt fantastisch goed voetbal in die voorbereiding en Schuurs was volgens mij gewoon foutloos in die periode. Ik kan goed begrijpen dat hij juist toen alles liet staan centraal om aan elkaar te wennen en vertrouwen te kweken.

En laten we wel zijn, Ajax speelt echt nog steeds gewoon leuk voetbal. Gisteren was het defensief echter om te janken en dat is in mijn beleving het enige echte zorgen kindje.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 17 december 2020 - 21:11   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 december 2020 - 19:15 schreef remco k het volgende:

[..]

Ajax speelde echt fantastisch goed voetbal in die voorbereiding en Schuurs was volgens mij gewoon foutloos in die periode. Ik kan goed begrijpen dat hij juist toen alles liet staan centraal om aan elkaar te wennen en vertrouwen te kweken.

En laten we wel zijn, Ajax speelt echt nog steeds gewoon leuk voetbal. Gisteren was het defensief echter om te janken en dat is in mijn beleving het enige echte zorgen kindje.
Hier valt niets tegen in te brengen...
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 18 december 2020 - 07:37   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 december 2020 - 19:15 schreef remco k het volgende:

[..]

Ajax speelde echt fantastisch goed voetbal in die voorbereiding en Schuurs was volgens mij gewoon foutloos in die periode. Ik kan goed begrijpen dat hij juist toen alles liet staan centraal om aan elkaar te wennen en vertrouwen te kweken.

En laten we wel zijn, Ajax speelt echt nog steeds gewoon leuk voetbal. Gisteren was het defensief echter om te janken en dat is in mijn beleving het enige echte zorgen kindje.
Ja als je vier keer scoort tegen Utrecht en Zwolle dan lijkt dd voorhoede het probleem niet. Vind dit vertekend beeld. Europees was het vooral de voorhoede die je in de steek gelaten heeft zowel tegen Liverpool als Atalanta.

Labyad leuk tegen zulke clubs in de spits maar niet op hoger podium.
Geldt eigelijk ook voor Traore.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3165
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Is onze defensie Champions League waardig?









0.0116639