BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Is onze defensie Champions League waardig?

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
remco k
 remco k - dinsdag 10 november 2020 - 09:13   quote  deeplink  
quote:
Spaan is normaal niet serieus te nemen..
nummer10
 nummer10 - dinsdag 10 november 2020 - 10:30   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 november 2020 - 09:13 schreef remco k het volgende:

[..]

Spaan is normaal niet serieus te nemen..
mee eens hoor, maar lees hier bijna identieke reacties die eerder waren dan dit stukje van spaan.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 10 november 2020 - 12:46   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 november 2020 - 10:30 schreef nummer10 het volgende:

[..]

mee eens hoor, maar lees hier bijna identieke reacties die eerder waren dan dit stukje van spaan.
Denk je dat ze ons wel serieus nemen...hahaha
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 11 november 2020 - 07:49   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 november 2020 - 10:30 schreef nummer10 het volgende:

[..]

mee eens hoor, maar lees hier bijna identieke reacties die eerder waren dan dit stukje van spaan.
Hij leest hier mee
Onze Ajax
 Onze Ajax - woensdag 11 november 2020 - 10:41   quote  deeplink  
Ajax wil heel graag (veel) beter worden in Europa waar de optie wel voor aanwezig is, maar dan wel als Marc Overmars minimaal drie topspelers erbij haalt daar het anders niet zal worden bereikt om Ajax nóg veel beter te maken in Europa.

Ajax hoeft niet zo te zijn met kopen als clubs zoals Man. United, Man. City, Paris Saint Germain en de andere grote bobo's. Ajax moet alleen zéér gerichte topaankopen doen (bij voorkeur eerst drie) alleen spelers die Ajaxgericht zijn in hun filosofie.

Het blijft wel jammer dat wij (Ajax) veel teveel aanvallend gericht blijven waardoor een (top)verdediging niet de maximale aandacht krijgt en achter de feiten blijft aanlopen.

Iedereen zal het ermee eens zijn dat wij zowel Mathijs de Ligt en Frenkie de Jong heel erg missen.
De enigste kuil waar wij (ajax) (heel vaak) invallen blijft het wegkopen van spelers, vooral naar de grote acht clubs in Europa ! ! !

Dat de grote acht clubs van van Europa deze gelegenheid gebruik maken ligt misschien ook aan ons (Ajax).

Na mijn mening is alleen Bayern München de enige echte club die op Ajax lijkt, ook op filosofisch gebied, ondanks dat zij meer geld dan wij hebben.

Zij hebben een (veel) beter beleid dan de andere grote clubs in Europa die alleen maar gericht zijn en blijven op het (blijven) afkopen van spelers, ook bij Ajax. Ieder jaar weer. Wij (Ajax) moeten niet raar opkijken dat er binnen twee jaar (weer) spelers worden weggekocht, minimaal twee denk ik.

Met geld op de bank houden wat Overmars nog steeds doet halen we sowieso de laatste acht van de Champions League niet, wel met zeer gerichte aankopen, vooral eerst de (hele) verdediging omdat de huidige verdediging ondermaats blijft.

Kijk ook eens naar Schuurs, voor de Eredivisie is hij wel goed, maar dat hij Europees tekort komt klopt ook. Hij is toch anders dan Mathijs de Ligt die op alle fronten echt beter is.

Dus wordt het voor Overmars nu de hoogste tijd om wél zeer goede aankopen te doen, zoals gezegd in heel Latijns-Amerika. Omdat wij (Ajax) overal (ook in Zuid-Amerika) connecties hebben moet daar maximaal gebruik van gemaakt worden. De vraag is dan ook waarom hij het dat niet doet om dat te doen.

Zelf ben ik verder wel goed gemutst over de toekomst van ons (Ajax) daar de prioriteit nu vooral gericht moet worden en blijven op verdedigende spelers, omdat we over aanvallende spelers (de jeugd) niet te klagen hebben.

Dus Overmars, doe vooral je best om nu eerst alleen de verdedigde selectie bij ons aanmerkelijk te verbeteren. Want met de jeugdige aanvallende spelers komt het verder wel (en altijd) goed.
Geen probleem daarin.
remco k
 remco k - woensdag 11 november 2020 - 12:53   quote  deeplink  
Hahaha. Daar is hij weer. Drie topspelers.

Er moeten bij jou altijd drie topspelers bij.

Hahahaha.
remco k
 remco k - woensdag 11 november 2020 - 12:55   quote  deeplink  
En hoezo komt het wel goed met onze aanval. Welke jeugdspelers zijn daar de afgelopen jaren doorgebroken dan?

Ajax heeft juist de laatste jaren altijd goed verdedigend talent gehad. Juist amper tot geen aanvallers.
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 11 november 2020 - 15:46   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 11 november 2020 - 12:55 schreef remco k het volgende:
En hoezo komt het wel goed met onze aanval. Welke jeugdspelers zijn daar de afgelopen jaren doorgebroken dan?

Ajax heeft juist de laatste jaren altijd goed verdedigend talent gehad. Juist amper tot geen aanvallers.
Spits wordt al jaren gekocht komt nooit wat door. Aanval Brobbey en Lang hadden door kunnen komen.
Middenvelders gaat vaak nog wel verdedigend ook wel goed indd.

Alleen op dit moment is er verdedigend teveel weggegaan met Dest, Veltman, Botman, Pirrie dus nu weinig achter de hand.
En alleen Klaiber teruggehaald.

CV en goede spits mag van mij er wel bij. Traore, Brobbey, Tadic is ook wel voor die positie genoeg maar
helemaal tevreden ben ik niet.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 11 november 2020 - 17:03   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 11 november 2020 - 12:55 schreef remco k het volgende:
En hoezo komt het wel goed met onze aanval. Welke jeugdspelers zijn daar de afgelopen jaren doorgebroken dan?

Ajax heeft juist de laatste jaren altijd goed verdedigend talent gehad. Juist amper tot geen aanvallers.
Idd niet veel aanvallende spelers die uit de jeugd komen zijn door gebroken in Ajax1, eigenlijk in alle linies niet in vergelijking met de spelers die zijn aangekocht, dat mag echt stukken beter.

De meeste jeugdspelers blijven meestal hangen in jong Ajax of ze worden verhuurd met een aankoopclausule.

Ik zie graag dat Ajax kampioen wordt, dat we prijzen pakken..
Dat doen we in principe ook nog eens met mooi voetbal.
Waar de spelers an vandaan komen zal me ergens een worst wezen.

Het mooiste blijft natuurlijk dat ze zelf opgeleid zijn van jongs af aan.
Maar als daar niets uit voor vloeit kopen ze van zelf jonge spelers zoals bijvoorbeeld Frankie de Jong die van Willem 2 af kwam.
remco k
 remco k - woensdag 11 november 2020 - 18:55   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 11 november 2020 - 15:46 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Spits wordt al jaren gekocht komt nooit wat door. Aanval Brobbey en Lang hadden door kunnen komen.
Middenvelders gaat vaak nog wel verdedigend ook wel goed indd.

Alleen op dit moment is er verdedigend teveel weggegaan met Dest, Veltman, Botman, Pirrie dus nu weinig achter de hand.
En alleen Klaiber teruggehaald.

CV en goede spits mag van mij er wel bij. Traore, Brobbey, Tadic is ook wel voor die positie genoeg maar
helemaal tevreden ben ik niet.
Pierie en Botman zaten niet bij het eerste.

Ik hoop echt van ganser harte dat Ajax niet gaat kopen waar jullie allemaal om vragen.

Van de beste basis elf van ons is alleen Mazraoui en Gravenberg niet gekocht.

En jullie vragen om nog meer aankopen. We zijn gewoon een ordinaire koop club aan het worden op die manier en je verloochend alles waardoor we groot zijn geworden.

Ik begrijp daar echt helemaal niks van.
remco k
 remco k - woensdag 11 november 2020 - 18:56   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 11 november 2020 - 17:03 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Idd niet veel aanvallende spelers die uit de jeugd komen zijn door gebroken in Ajax1, eigenlijk in alle linies niet in vergelijking met de spelers die zijn aangekocht, dat mag echt stukken beter.

De meeste jeugdspelers blijven meestal hangen in jong Ajax of ze worden verhuurd met een aankoopclausule.

Ik zie graag dat Ajax kampioen wordt, dat we prijzen pakken..
Dat doen we in principe ook nog eens met mooi voetbal.
Waar de spelers an vandaan komen zal me ergens een worst wezen.

Het mooiste blijft natuurlijk dat ze zelf opgeleid zijn van jongs af aan.
Maar als daar niets uit voor vloeit kopen ze van zelf jonge spelers zoals bijvoorbeeld Frankie de Jong die van Willem 2 af kwam.
Qua verdedigers is het de laatste 15 jaar gewoon goed te noemen. Het middenveld ook wel. De aanvallers echter gewoon helemaal niks.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 11 november 2020 - 21:36   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 11 november 2020 - 18:56 schreef remco k het volgende:

[..]

Qua verdedigers is het de laatste 15 jaar gewoon goed te noemen. Het middenveld ook wel. De aanvallers echter gewoon helemaal niks.
Die verdeling klopt wel, jammer want Ajax staat voor aanvallend voetbal, dominant op de helft van de tegenstander
remco k
 remco k - woensdag 11 november 2020 - 22:01   quote  deeplink  
Maar even serieus.

Lees ik hier nu tussen de regels door dat ze Veltman missen?

Hahahahhaa.
nummer10
 nummer10 - woensdag 11 november 2020 - 22:38   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 11 november 2020 - 22:01 schreef remco k het volgende:
Maar even serieus.

Lees ik hier nu tussen de regels door dat ze Veltman missen?

Hahahahhaa.
nou ik niet... en na dit gezien te hebben bij oranje al helemaal niet meer.. :/
p111
 p111 - woensdag 11 november 2020 - 23:29   quote  deeplink  
Heerlijk dat we nog geld hebben gevangen voor Veltman.
AkaS
 AkaS - donderdag 12 november 2020 - 07:18   quote  deeplink  
Ik had al heel lang geleden een grote strik voor Veltman!

Volgens mij is van der Vaart ook niet echt fan! Hahaha
AkaS
 AkaS - donderdag 12 november 2020 - 08:07   quote  deeplink  
By the way... als Ajax het lef heeft om nog een verdediger aan te kopen die relatief klein en niet snel is. Stap ik persoonlijk bij de heren naar binnen en grijp ik ze even bij het strotje ;-)

Lees ook berichten over interesse in Schuurs vanuit Italië. Zou hij het goed doen denk ik. Denk dat Schuurs een prima verdediger is maar ruimte in de rug en 1 op 1 zijn aanzienlijk te verbeteren.

Italië prima land voor hem.
remco k
 remco k - donderdag 12 november 2020 - 08:26   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 11 november 2020 - 22:38 schreef nummer10 het volgende:

[..]

nou ik niet... en na dit gezien te hebben bij oranje al helemaal niet meer.. :/
Een foutje en daarna gewoon heel erg goed en solide. Tegen absolute topspelers.
remco k
 remco k - donderdag 12 november 2020 - 08:44   quote  deeplink  
Overigens draait hij langzaam wat niet perse een fout is. Dat hij niet stapt voor buitenspel zou je wel kunnen aanrekenen.
nummer10
 nummer10 - donderdag 12 november 2020 - 11:59   quote  deeplink  
en toch hoef ik hem niet terug :)
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 12 november 2020 - 12:38   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 11 november 2020 - 22:01 schreef remco k het volgende:
Maar even serieus.

Lees ik hier nu tussen de regels door dat ze Veltman missen?

Hahahahhaa.
Missen niet hoor maar je snapt zelf toch wel dat je verdedigend een aardig jasje uitgedaan hebt.

Pieri , Botman indd geen selectie maar kunnen nu ook niet doorstromen.
Veltman, Dest waren wel basis.

Alvarez en Martinez krijgen geen kans ja dan moet er iets bij.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 12 november 2020 - 14:31   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 november 2020 - 08:07 schreef AkaS het volgende:
By the way... als Ajax het lef heeft om nog een verdediger aan te kopen die relatief klein en niet snel is. Stap ik persoonlijk bij de heren naar binnen en grijp ik ze even bij het strotje ;-)

Lees ook berichten over interesse in Schuurs vanuit Italië. Zou hij het goed doen denk ik. Denk dat Schuurs een prima verdediger is maar ruimte in de rug en 1 op 1 zijn aanzienlijk te verbeteren.

Italië prima land voor hem.
Dan kom ik je helpen, een cv moet lengte en body hebben, het liefst boven 1.90m ;-)
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 12 november 2020 - 14:33   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 november 2020 - 08:26 schreef remco k het volgende:

[..]

Een foutje en daarna gewoon heel erg goed en solide. Tegen absolute topspelers.
Met name de 2e helft nadat de Boer hem in de rust had aangesproken heel goed!
remco k
 remco k - donderdag 12 november 2020 - 14:58   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 november 2020 - 12:38 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Missen niet hoor maar je snapt zelf toch wel dat je verdedigend een aardig jasje uitgedaan hebt.

Pieri , Botman indd geen selectie maar kunnen nu ook niet doorstromen.
Veltman, Dest waren wel basis.

Alvarez en Martinez krijgen geen kans ja dan moet er iets bij.
Dest was ook geen basis. Mazraoui speelde hem voor de barca interesse al uit de basis.

Daaruit is alleen Veltman verdwenen.

Als die twee geen kans krijgen moet er iets bij? Waarom? Zodat Schuurs kan blijven staan en ook die aankoop op de bank beland?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 12 november 2020 door remco k --
AkaS
 AkaS - vrijdag 13 november 2020 - 08:24   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 november 2020 - 14:31 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Dan kom ik je helpen, een cv moet lengte en body hebben, het liefst boven 1.90m ;-)
Thanks Jack! :-)
AkaS
 AkaS - vrijdag 13 november 2020 - 08:33   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 november 2020 - 14:58 schreef remco k het volgende:

[..]

Dest was ook geen basis. Mazraoui speelde hem voor de barca interesse al uit de basis.

Daaruit is alleen Veltman verdwenen.

Als die twee geen kans krijgen moet er iets bij? Waarom? Zodat Schuurs kan blijven staan en ook die aankoop op de bank beland?
Zonder de corona was het verre van ondenkbaar dat Dest Mazzraoui uit de basis had gespeeld!

Ik begrijp het niet... als je volledig van de pluspunten van Blind wilt profiteren zal je hem rugdekking moeten geven dmv een centraal duo met veel snelheid. Maar dat is in mijn beleving en mijn ideale wereld. Daargelaten dat ik Blind sowieso niet had aangekocht voor Ajax...

Tegenstrijdig van mezelf is om te willen dat Alvarez met Martinez eens de kans krijgen als centraal duo achterin.

Gevolg hiervan is ook het stagneren van Schuurs zijn ontwikkeling. De vraag is hierbij dan ook... heeft hij de potentie voor Europese top?

Met Blind als ideale opbouwmiddenvelder begrijp ik de verkoop van Botman weer niet. Dit had de ideale man achter Blind geweest in combinatie met Schuurs of Alvarez dan...

Ongeacht alles, onze verdediging is nu het zorgenkind. Voorin en middenveld is prima, zeker als iedereen weer fit is! Ongeacht koop of opgeleid...

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 13 november 2020 door AkaS --
remco k
 remco k - vrijdag 13 november 2020 - 10:25   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 13 november 2020 - 08:33 schreef AkaS het volgende:

[..]

Zonder de corona was het verre van ondenkbaar dat Dest Mazzraoui uit de basis had gespeeld!

Ik begrijp het niet... als je volledig van de pluspunten van Blind wilt profiteren zal je hem rugdekking moeten geven dmv een centraal duo met veel snelheid. Maar dat is in mijn beleving en mijn ideale wereld. Daargelaten dat ik Blind sowieso niet had aangekocht voor Ajax...

Tegenstrijdig van mezelf is om te willen dat Alvarez met Martinez eens de kans krijgen als centraal duo achterin.

Gevolg hiervan is ook het stagneren van Schuurs zijn ontwikkeling. De vraag is hierbij dan ook... heeft hij de potentie voor Europese top?

Met Blind als ideale opbouwmiddenvelder begrijp ik de verkoop van Botman weer niet. Dit had de ideale man achter Blind geweest in combinatie met Schuurs of Alvarez dan...

Ongeacht alles, onze verdediging is nu het zorgenkind. Voorin en middenveld is prima, zeker als iedereen weer fit is! Ongeacht koop of opgeleid...
Moet een speler de potentie hebben voor de europese top?

Ik denk dat je er een aantal talenten van moet hebben die deze potentie hebben, zoals Gravenberg en Kudus bijvoorbeeld.

Maar je hebt ook jongens als Schone nodig, die het amper redden in de subtop van europa.

tadic is ook zon jongen, redde het amper in Engeland, maar is voor ons super belangrijk..

Schuurs krijgt de kansen nu, die moet hij zelf pakken, doet hij dat niet, moet de volgende de kans krijgen, op die plek lijken Alvarez en Timber voor mij de twee die na Schuurs de kans moeten krijgen.

Ik vind persoonlijk Blind een fantastische aankoop, ik denk ook echt dat hij een belangrijke rol speelt in de ontwikkeling van de talenten rondom zijn positie, hij is momenteel echter wat meer met zichzelf bezig dan alles om hem heen.
remco k
 remco k - vrijdag 13 november 2020 - 10:26   quote  deeplink  
En als je de berichten vandaag over het verlies van Ajax leest, moeten ze helemaal de knip dicht houden....
Eide
 Eide - vrijdag 13 november 2020 - 16:18   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 13 november 2020 - 10:26 schreef remco k het volgende:
En als je de berichten vandaag over het verlies van Ajax leest, moeten ze helemaal de knip dicht houden....
Zeker. Als Ajax Europees overwintert en daarna niet verder komt wordt het verlies waarschijnlijk zo'n 45 miljoen. Dan ben je dus twee seizoenen aan opgebouwde reserves in één klap kwijt... en volgend jaar wordt financieel mogelijk niet rooskleuriger.

Ajax kan dit aan juist omdat er tegenwoordig over lange termijnen wordt nagedacht. Ajax is de enige club in Nijmegen die dit zo kan verwerken, juist omdat er een goede combinatie is van investeringen (Antony, Kudus, Klaassen) en het opbouwen van reserves.
AkaS
 AkaS - vrijdag 13 november 2020 - 16:25   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 13 november 2020 - 16:18 schreef Eide het volgende:

[..]

Zeker. Als Ajax Europees overwintert en daarna niet verder komt wordt het verlies waarschijnlijk zo'n 45 miljoen. Dan ben je dus twee seizoenen aan opgebouwde reserves in één klap kwijt... en volgend jaar wordt financieel mogelijk niet rooskleuriger.

Ajax kan dit aan juist omdat er tegenwoordig over lange termijnen wordt nagedacht. Ajax is de enige club in Nijmegen die dit zo kan verwerken, juist omdat er een goede combinatie is van investeringen (Antony, Kudus, Klaassen) en het opbouwen van reserves.
Dus hadden ze beter nog een topaankoop kunnen doen en wel overwinteren en dan niet dit verlies lijden.... ;-)
AkaS
 AkaS - vrijdag 13 november 2020 - 16:29   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 13 november 2020 - 10:25 schreef remco k het volgende:

[..]

Moet een speler de potentie hebben voor de europese top?

Ik denk dat je er een aantal talenten van moet hebben die deze potentie hebben, zoals Gravenberg en Kudus bijvoorbeeld.

Maar je hebt ook jongens als Schone nodig, die het amper redden in de subtop van europa.

tadic is ook zon jongen, redde het amper in Engeland, maar is voor ons super belangrijk..

Schuurs krijgt de kansen nu, die moet hij zelf pakken, doet hij dat niet, moet de volgende de kans krijgen, op die plek lijken Alvarez en Timber voor mij de twee die na Schuurs de kans moeten krijgen.

Ik vind persoonlijk Blind een fantastische aankoop, ik denk ook echt dat hij een belangrijke rol speelt in de ontwikkeling van de talenten rondom zijn positie, hij is momenteel echter wat meer met zichzelf bezig dan alles om hem heen.
Mijn inziens is ten hag hier to blame... die bleef maar vasthouden aan Veltman. Hij had beter Schuurs meer speeltijd kunnen geven. Dan had deze nu verder geweest en of duidelijk geweest dat hij tekort komt.

Veltman maakte evengoed veel fouten en pakte onnodige kaarten plus vertegenwoordigde een restwaarde van bijna niets....
Eide
 Eide - vrijdag 13 november 2020 - 17:32   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 13 november 2020 - 16:25 schreef AkaS het volgende:

[..]

Dus hadden ze beter nog een topaankoop kunnen doen en wel overwinteren en dan niet dit verlies lijden.... ;-)
Terecht punt hoor, maar aankopen zijn ook gewoon speculatief. Bovendien moet je wel serieus ver komen om 45 miljoen weg te poetsen... plus eventueel een aankoop.

Linksom of rechtsom krijgt Ajax dit boekjaar gewoon een financiele dreun die elke andere Eredivisieclub zou vellen. Dat Ajax dit relatief moeiteloos kan absorberen is natuurlijk wel het resultaat van jarenlang verantwoord financieel beleid.
remco k
 remco k - vrijdag 13 november 2020 - 17:40   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 13 november 2020 - 16:29 schreef AkaS het volgende:

[..]

Mijn inziens is ten hag hier to blame... die bleef maar vasthouden aan Veltman. Hij had beter Schuurs meer speeltijd kunnen geven. Dan had deze nu verder geweest en of duidelijk geweest dat hij tekort komt.

Veltman maakte evengoed veel fouten en pakte onnodige kaarten plus vertegenwoordigde een restwaarde van bijna niets....
En misschien als hij Schuurs toen meer had laten spelen hadden we geen cl maar el gespeeld.

Veltman speelde heel behoorlijk. Schuurs laat dat niveau totaal niet zien. Dat was vorig jaar niet anders geweest vermoed ik.
AkaS
 AkaS - vrijdag 13 november 2020 - 20:39   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 13 november 2020 - 17:40 schreef remco k het volgende:

[..]

En misschien als hij Schuurs toen meer had laten spelen hadden we geen cl maar el gespeeld.

Veltman speelde heel behoorlijk. Schuurs laat dat niveau totaal niet zien. Dat was vorig jaar niet anders geweest vermoed ik.
Behoorlijk... beroerd?
AkaS
 AkaS - vrijdag 13 november 2020 - 20:44   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 13 november 2020 - 17:32 schreef Eide het volgende:

[..]

Terecht punt hoor, maar aankopen zijn ook gewoon speculatief. Bovendien moet je wel serieus ver komen om 45 miljoen weg te poetsen... plus eventueel een aankoop.

Linksom of rechtsom krijgt Ajax dit boekjaar gewoon een financiele dreun die elke andere Eredivisieclub zou vellen. Dat Ajax dit relatief moeiteloos kan absorberen is natuurlijk wel het resultaat van jarenlang verantwoord financieel beleid.
Er is zeker behoorlijk winst gemaakt, de afgelopen jaren. Of dit geluk is of goed beleid, zullen we volgend jaar nog beter kunnen inschatten. Volgend jaar zal er een volledig nieuwe verdediging moeten komen bijvoorbeeld... ben benieuwd hoe ze dit gaan aanpakken...
nummer10
 nummer10 - zaterdag 14 november 2020 - 02:20   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 13 november 2020 - 16:29 schreef AkaS het volgende:

[..]

Mijn inziens is ten hag hier to blame... die bleef maar vasthouden aan Veltman. Hij had beter Schuurs meer speeltijd kunnen geven. Dan had deze nu verder geweest en of duidelijk geweest dat hij tekort komt.

Veltman maakte evengoed veel fouten en pakte onnodige kaarten plus vertegenwoordigde een restwaarde van bijna niets....
eens en dat had ik toen ook al een keet aangegeven.. jeugd had toen ingepast moeten worden om beter teworden.. had die dat niet gered toen al, had je erop in kunnen spelen.. zoals je al aangaf, ook veltman maakte toen best veel fouten, ondanks al zijn ervering...
nummer10
 nummer10 - zaterdag 14 november 2020 - 02:22   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 13 november 2020 - 17:32 schreef Eide het volgende:

[..]

Terecht punt hoor, maar aankopen zijn ook gewoon speculatief. Bovendien moet je wel serieus ver komen om 45 miljoen weg te poetsen... plus eventueel een aankoop.

Linksom of rechtsom krijgt Ajax dit boekjaar gewoon een financiele dreun die elke andere Eredivisieclub zou vellen. Dat Ajax dit relatief moeiteloos kan absorberen is natuurlijk wel het resultaat van jarenlang verantwoord financieel beleid.
die dreun komt er zeker... gelukkig niet alleen bij ajax maar in heel europa.. of nahja gelukkig... denk dat ajax er nog heel goed mee wegkomt door wat jij al aangeeft.. goed beleid

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 14 november 2020 door nummer10 --
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 14 november 2020 - 12:51   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 13 november 2020 - 17:40 schreef remco k het volgende:

[..]

En misschien als hij Schuurs toen meer had laten spelen hadden we geen cl maar el gespeeld.

Veltman speelde heel behoorlijk. Schuurs laat dat niveau totaal niet zien. Dat was vorig jaar niet anders geweest vermoed ik.
Met Schuurs gaan spelen in de C.L. was al een risico, ook gezien wat je achter de hand hebt, Alvarez gaat het op de positie ook niet redden schat ik in.
Hij speelde vorig seizoen wel aardig maar was er nog net niet.

Ze haalde Botman terug van voor de positie van Blind als stand inn waar hij het uitstekend deed bij Heerenveen, dit was goed gedacht vond ik toen.
Komt Lille ineens met een paar knaken, verkopen ze hem direct, sorrij maar dit snapte ik niet helemaal.

Zeker niet omdat Blind vorig seizoen al een vraagteken was met zijn.

Ik riep vorig seizoen al nadat ze Kudus en Antony hadden gehaald allemaal heel leuk maar had liever een centrale verdediger zien komen. Het is niet zo dat ik achteraf niet blij was met die 2 want die hebben Ajax wel terug in balans gebracht nadat van de Beek en Zyech zijn vertrokken.
Maar toch zitten we nu met een probleem achter in...
Eide
 Eide - zaterdag 14 november 2020 - 13:50   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 november 2020 - 02:22 schreef nummer10 het volgende:

[..]

die dreun komt er zeker... gelukkig niet alleen bij ajax maar in heel europa.. of nahja gelukkig... denk dat ajax er nog heel goed mee wegkomt door wat jij al aangeeft.. goed beleid
Precies. Er zijn talloze clubs die gewoon nauwelijks kunnen investeren in de groep. Daarin zitten wel kansen voor Ajax als clusb echt van spelers almoeten vanwege de salariskosten. Daarnaast kan Ajax op deze manier behoorlijk inlopen op een Europese top.
remco k
 remco k - zaterdag 14 november 2020 - 14:28   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 november 2020 - 12:51 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Met Schuurs gaan spelen in de C.L. was al een risico, ook gezien wat je achter de hand hebt, Alvarez gaat het op de positie ook niet redden schat ik in.
Hij speelde vorig seizoen wel aardig maar was er nog net niet.

Ze haalde Botman terug van voor de positie van Blind als stand inn waar hij het uitstekend deed bij Heerenveen, dit was goed gedacht vond ik toen.
Komt Lille ineens met een paar knaken, verkopen ze hem direct, sorrij maar dit snapte ik niet helemaal.

Zeker niet omdat Blind vorig seizoen al een vraagteken was met zijn.

Ik riep vorig seizoen al nadat ze Kudus en Antony hadden gehaald allemaal heel leuk maar had liever een centrale verdediger zien komen. Het is niet zo dat ik achteraf niet blij was met die 2 want die hebben Ajax wel terug in balans gebracht nadat van de Beek en Zyech zijn vertrokken.
Maar toch zitten we nu met een probleem achter in...
Ik zie dat probleem echt een stuk minder.

Dit is toch gewoon inherent aan Ajax.

En als we het over de defensie hebben. Waarom heeft vrijwel niemand het over de ontbrekende vorm bij Tagliafico.

Ik kan het niet in getallen uitdrukken, maar ik vermoed dat we via die flank meer kansen tegen krijgen dan door Schuurs.
nummer10
 nummer10 - zaterdag 14 november 2020 - 21:19   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 november 2020 - 13:50 schreef Eide het volgende:

[..]

Precies. Er zijn talloze clubs die gewoon nauwelijks kunnen investeren in de groep. Daarin zitten wel kansen voor Ajax als clusb echt van spelers almoeten vanwege de salariskosten. Daarnaast kan Ajax op deze manier behoorlijk inlopen op een Europese top.
nog even en de 5g gekkies gaan ajax blamen haha.. ajax was al op de goede weg natuurlijk de laatste jaren, europees weer zijn gezicht terug en daar was ik al enorm blij mee..
nummer10
 nummer10 - zaterdag 14 november 2020 - 21:21   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 november 2020 - 14:28 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik zie dat probleem echt een stuk minder.

Dit is toch gewoon inherent aan Ajax.

En als we het over de defensie hebben. Waarom heeft vrijwel niemand het over de ontbrekende vorm bij Tagliafico.

Ik kan het niet in getallen uitdrukken, maar ik vermoed dat we via die flank meer kansen tegen krijgen dan door Schuurs.
die komt wel weer hoop ik.. misschien toch een stukje teleurstelling dat een transfer niet door is gegaaan ? en ik weet niet heeft die bij het nationaleelftal gespeeld en hoe deed die het daar ? als je het hebt gezien althans..
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 14 november 2020 - 22:43   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 november 2020 - 14:28 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik zie dat probleem echt een stuk minder.

Dit is toch gewoon inherent aan Ajax.

En als we het over de defensie hebben. Waarom heeft vrijwel niemand het over de ontbrekende vorm bij Tagliafico.

Ik kan het niet in getallen uitdrukken, maar ik vermoed dat we via die flank meer kansen tegen krijgen dan door Schuurs.
Dit heeft geen invloed op het falen van Schuurs, niet dat Tagliafico nou zo goed speelt, dat niet maar de kansen komen eerder over links can de tegenstander.

Schuurs wordt daarbij kinderlijk voorbij gelopen door bijvoorbeeld Elia.
1 op 1 wordt hij een aantal keren te kijk gezet...jammer want in de voorbereiding was hij zo goed als foutloos

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 14 november 2020 door Jack Huntelaar --
nummer10
 nummer10 - zaterdag 14 november 2020 - 23:12   quote  deeplink  
elia heeft natuurlijk wel meer verdedigers tekijk gezet bij ons in het verleden volgens mij..
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 14 november 2020 - 23:18   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 november 2020 - 23:12 schreef nummer10 het volgende:
elia heeft natuurlijk wel meer verdedigers tekijk gezet bij ons in het verleden volgens mij..
Het is niet alleen Elia geweest hè...
Schuurs speelt op dit moment ongelukkig, laten we hopen dat hij het goed oppakt
nummer10
 nummer10 - zondag 15 november 2020 - 02:16   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 november 2020 - 23:18 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Het is niet alleen Elia geweest hè...
Schuurs speelt op dit moment ongelukkig, laten we hopen dat hij het goed oppakt
zeker... mee eens
nummer10
 nummer10 - zondag 15 november 2020 - 02:16   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 november 2020 - 23:18 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Het is niet alleen Elia geweest hè...
Schuurs speelt op dit moment ongelukkig, laten we hopen dat hij het goed oppakt
-

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 15 november 2020 door nummer10 --
AkaS
 AkaS - zondag 15 november 2020 - 08:29   quote  deeplink  
Het is zijn cruciale falen op beslissende momenten. Uitgespeeld worden in een 1 op 1 maar ook verkeerd positie kiezen.

Nico vind ik een echte " warrior" op de beslissende momenten.
Hummel10
 Hummel10 - zondag 15 november 2020 - 09:12   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 13 november 2020 - 17:32 schreef Eide het volgende:

[..]

Terecht punt hoor, maar aankopen zijn ook gewoon speculatief. Bovendien moet je wel serieus ver komen om 45 miljoen weg te poetsen... plus eventueel een aankoop.

Linksom of rechtsom krijgt Ajax dit boekjaar gewoon een financiele dreun die elke andere Eredivisieclub zou vellen. Dat Ajax dit relatief moeiteloos kan absorberen is natuurlijk wel het resultaat van jarenlang verantwoord financieel beleid.
Kun je nagaan deze crisis was niet te voorspellen wat er eigenlijk nog apart gehouden is.
Dit had misschien wel op het veld kunnen/moeten staan. :p
Eide
 Eide - zondag 15 november 2020 - 09:19   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 november 2020 - 09:12 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Kun je nagaan deze crisis was niet te voorspellen wat er eigenlijk nog apart gehouden is.
Dit had misschien wel op het veld kunnen/moeten staan. :p
Maar neem je dan niet enorme risico's met de begroting? Bovendien heeft dit beleid er voor gezorgd dat Ajax van een begroting van ongeveer 90 miljoen in ongeveer 10 jaar naar een begroting van bijna 160 miljoen is gegroeid.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5908
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Is onze defensie Champions League waardig?









0.0102050