BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - FC Twente (zaterdag 05 december 2020, 20:00); 1 - 2

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Eide
 Eide - dinsdag 01 december 2020 - 17:16   quote  deeplink  
cid50510_354_AFC_Banner_FCTwente_Redactioneel_880x495.jpg

Ajax zal een zure nasmaak hebben ovegehouden aan de midweekse ontmoeting met Liverpool. Ondanks een aantal grote kansen kwam Ajax niet tot scoren. Daardoor ging de pot tegen Liverpool geheel onnodig verloren. Waar Ajax in de Chamions League moeilijk tot scoren komt, is het in de Eredivisie op recordjacht. Na 10 speelrondes heeft Ajax 42 goals gemaakt waarmee het clubrecord na 10 speelrondes is verbroken. Op dit tempo doorgaat met scoren komt de ploeg uit op 143 goals aan het einde. Ter vergelijking; het Eredivisierecord staat op 122 goals in een seizoen door Ajax in 1966/67. Nu gaat dat doelpuntentempo waarschijnlijk wel omlaag na de winterstop, zeker omdat dan pas de topwedstrijden gepland staan, maar het is wel een indicatie dat er op Ajax weinig maat staat in de Eredivisie en dat het contract met het Europese voetbal erg groot is.

Historie

Ajax speelde in haar historie 111 duels tegen FC Twente. Daarvan won Ajax er 64 en gingen er 22 verloren. 25 Duels eindigden in een gelijk spel. FC Twente ontbrak in de Eredivisie in het seizoen 2018/19 waardoor de voorgaande 5 seizoen een onderbreking kennen. Ajax speelde in die voorgaande 5 Eredivisieseizoenen 10 wedstrijden tegen Twente. Tijdens het coronaseizoen 2019/20 speelde Ajax slechts 1 wedstrijd tegen de Tukkers, maar in 2017/18 speelde Ajaxeen KNVB-bekerwedstrijd tegen de Twentenaren. Ajax speelde 3 van die onderlinge duels gelijk, verloor 1 maal (2016/17) en won de rest. Vorig seizoen werd alleen de uitwedstrijd tegen Twente gespeeld. In de Groschveste werd het 2-5 voor Ajax.

FC Twente

FC Twente draait tot dusver een uitstekend seizoen met behulp van een aantal Ajaxhuurlingen. De Tukkers staan 5e in de competitie, een positie die na degradatie en Eerste Divisie voorlopig uit zicht leek te zijn. Desondanks lijken de De Trots van het Oosten terug van weggeweest, hoewel het op respectabele afstand van de top staat. Twente heeft 18 punten uit 10 wedstrijden met een doelsaldo van 21 voor en 11 tegen. Wat daarbij opvalt is dat FC Twente punten heeft afgesnoept van owel Feyenoord als PSV door gelijk te spelen. De Twentenaren zijn dus in vorm tegen de top 4. Tegelijkertijd werd vorige week geheel onverwacht met 0-2 verloren van RKC.

Onder de ervaren rot-in-het-vak Ron Jans speelt Twente 4-3-3 met de punt naar achter op het middenveld. Twente doet dat met heel veel Ajacieden en oud-Ajacieden in de ploeg. Danilo en Pierie worden gehuurd. Cerny en Menig hebben beide hun professionele voetbalroots in Amsterdam liggen. Danilo, Cerny en Menig zijn ook de belangrijkste spelers voor Twente tot dusver. Danilo is topscorer in de Eredivisie met 9 goals, Cerny en Menig volgen met 4 en 3 goals. Vooral Cenry is as voorbereider ook belangrijk met 5 assists op z'n naam. Danilo volgt met 4 voorbereidende acties. Menig is positief getest op het coronavirus en het is onbekend of hij aankomend weekend kan spelen.

Met de focus op de aanvaller is het makkelijk om te vergeten dat Twente pas 11 goals tegen kreeg. Alleen de top 3, Ajax (5), PSV (6) en Vitesse (6), kregen minder goals tegen.

Ajax

Het grote vraagstuk bij Ajax is de blessure van David Neres. De Braziliaan was net weer in vorm maar viel tegen Liverpool uit. Kudus is natuurlijk ook nog altijd geblesseerd. Verder lijkt Ajax op volle sterkte te zijn. Dat betekent dat we de opstelling eigenlijk wel kunnen voorspellen, met uitzondering van het middenveld waar een keuze te maken is tussen Alvarez en Labyad. Achterin lijken Mazraoui, Schuurs, Blind en Tagliafico nog altijd zekerheden. Het middenveld zal bestaan uit Klaassen, Gravenberch en Labyad of Avarez. Voorin zullen waarschijnlijk Tadic, Antony en Traore spelen, waarbij er voorlopig geen serieuze concurrentie lijkt te zijn van Promes.

Vorig jaar speelde Ajax dus alleen de uitwedstrijd tegen FC Twente. In de Groschveste kwam Ajax 2-0 achter ging erop en erover door drie goals van Lang en twee van Huntelaar.



-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 05 december 2020 door Eide --
Eide
 Eide - donderdag 03 december 2020 - 20:38   quote  deeplink  
Inhoud ingevoegd, veel plezier aankomende zaterdag.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 03 december 2020 - 23:41   quote  deeplink  
Mooi topic Eide, jij ook veel plezier zaterdag!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 03 december 2020 door Jack Huntelaar --
nummer10
 nummer10 - donderdag 03 december 2020 - 23:45   quote  deeplink  
mooi eide ! deze moet je natuurlijk gewoon kunnen winnen tegen spelers die volgens tenhag tekort of nog tekort kwamen voor ajax 1 en een deel vreemdenlegioen die pas dit seizoen samen spelen.. en ik wil lachen met mijn enschede collegas ;)
remco k
 remco k - vrijdag 04 december 2020 - 07:18   quote  deeplink  
Er winnen wel vaker verhuurde spelers van hun huidige club.

Dit is echt een hele lastige wedstrijd en van alle kleine wedstrijden is het de lastigste en komt hij op een klote moment.
nummer10
 nummer10 - vrijdag 04 december 2020 - 11:19   quote  deeplink  
tuurlijk ! maar komaan twente is niet meer het twente van een paar jaar terug.. gelukkig :P
bertus bikkel
 bertus bikkel - vrijdag 04 december 2020 - 13:18   quote  deeplink  
Een te lastig potje om als tussendoortje te beschouwen. Zit tussen 2 zware CL wedstrijden in en er moet weer vanaf het begin scherpte zijn, anders wordt dit heel vervelend.We hebben de afgelopen weken kunnen zien dat we geconcentreerd kunnen zijn tegen de mindere ploegen maar dit Twente is andere koek dan Emmen. Hopen op een vroeg doelpunt en hopen dat onze oud spelers het rustig aan doen bij de tegenstander...
2-1
remco k
 remco k - vrijdag 04 december 2020 - 14:40   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 04 december 2020 - 11:19 schreef nummer10 het volgende:
tuurlijk ! maar komaan twente is niet meer het twente van een paar jaar terug.. gelukkig :P
Nee, dit Twente is juist sterker dan een paar jaar terug.
Eide
 Eide - vrijdag 04 december 2020 - 15:18   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 04 december 2020 - 14:40 schreef remco k het volgende:

[..]

Nee, dit Twente is juist sterker dan een paar jaar terug.
Dit is het sterkste FC Twente sinds het landskampioenschap van de tukkers.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 04 december 2020 door Eide --
nummer10
 nummer10 - vrijdag 04 december 2020 - 15:51   quote  deeplink  
dat klopt wel.. maar is zeker niet het twente van toen in mijn ogen..
Loetje
 Loetje - vrijdag 04 december 2020 - 16:12   quote  deeplink  
Eens, en Twente heeft al meer dan duidelijk laten zien ze niet te moeten onderschatten zoals menig hier weer doet. Feyenoord en PSV winnen er niet van
Eide
 Eide - vrijdag 04 december 2020 - 17:33   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 04 december 2020 - 15:51 schreef nummer10 het volgende:
dat klopt wel.. maar is zeker niet het twente van toen in mijn ogen..
Het is ook geen wonderploeg. Het is wel een hele degelijke ploeg die niet veel tegen krijgt en heel stug is. Aanvallend hebben ze stuk voor stuk jongens die zelf iets kunnen creëren en dus gevaarlijk kunnen zijn vanuit het niets. Zowel Cerny als Menig als Danilo is daar een uitstekend voorbeeld van. Ook allemaal gasten die vanuit de counter heel gevaalijk kunnen zijn op snelheid, iets waar Ajax wel wat moeite mee heeft.
remco k
 remco k - vrijdag 04 december 2020 - 18:08   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 04 december 2020 - 15:18 schreef Eide het volgende:

[..]

Dit is het sterkste FC Twente sinds het landskampioenschap van de tukkers.
Zeker waar.
remco k
 remco k - vrijdag 04 december 2020 - 18:10   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 04 december 2020 - 15:51 schreef nummer10 het volgende:
dat klopt wel.. maar is zeker niet het twente van toen in mijn ogen..
Je hebt het over een paar jaar terug. Ik neem aan dat je daar uberhaubt niet de kampioenenploeg mee bedoelt. Dat is immers een decennium geleden.
remco k
 remco k - vrijdag 04 december 2020 - 18:11   quote  deeplink  
PSV speelde er twee weken geleden ook gewoon gelijk, en die hadden daar gewoon moeten verliezen. Ajax gaat het niet makkelijk krijgen.
nummer10
 nummer10 - vrijdag 04 december 2020 - 19:25   quote  deeplink  
tjah zo denk jij... niet mijn gedachte.. en van vele twente supporters die dit seizoen weinig verwachten en al blij zijn met lijfsbehoud.. vorigseizoen nog vechten onderin, dit jaar een compleet nieuw elftal die last minute gevormd is met enkele huurlingen... dit moet je als topploeg gewoon winnen..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 04 december 2020 door nummer10 --
Eide
 Eide - vrijdag 04 december 2020 - 21:00   quote  deeplink  
Bij Twente zijn Dario Dumic, Jayden Oosterwolde en Nathangelo Markelo geblesseerd. Alledrie zijn verdediger.
Eide
 Eide - vrijdag 04 december 2020 - 21:04   quote  deeplink  
Volgens Valentijn Driessen valt de blessure van Neres mee, maar zal hij waarschijnlijk niet spelen tegen FC Twente.
nummer10
 nummer10 - vrijdag 04 december 2020 - 21:43   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 04 december 2020 - 21:04 schreef Eide het volgende:
Volgens Valentijn Driessen valt de blessure van Neres mee, maar zal hij waarschijnlijk niet spelen tegen FC Twente.
hopen dat die er vd week weer bij kan zijn !
remco k
 remco k - vrijdag 04 december 2020 - 22:01   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 04 december 2020 - 19:25 schreef nummer10 het volgende:
tjah zo denk jij... niet mijn gedachte.. en van vele twente supporters die dit seizoen weinig verwachten en al blij zijn met lijfsbehoud.. vorigseizoen nog vechten onderin, dit jaar een compleet nieuw elftal die last minute gevormd is met enkele huurlingen... dit moet je als topploeg gewoon winnen..
Op papier moet je van iedereen winnen.

Ze staan echter niet hoor niets zo hoog en hadden twee weken terug gewoon van psv moeten winnen.

We wonnen ook niet van Groningen.
Eide
 Eide - vrijdag 04 december 2020 - 23:54   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 04 december 2020 - 22:01 schreef remco k het volgende:

[..]

Op papier
Daarom wordt voetbal op gras gespeeld. Is toch anders dan op papier.
remco k
 remco k - zaterdag 05 december 2020 - 08:54   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 04 december 2020 - 23:54 schreef Eide het volgende:

[..]

Daarom wordt voetbal op gras gespeeld. Is toch anders dan op papier.
Daarom snap ik ook niet waarom er zo makkelijk gedacht wordt over dit Twente.
Onze Ajax
 Onze Ajax - zaterdag 05 december 2020 - 09:05   quote  deeplink  
Ik verwacht wel een moeilijke wedstrijd. FC Twente is goed bezig.
Mogelijk dat laat in de tweede helft de 1 - 0 op de bord komt.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 05 december 2020 - 09:16   quote  deeplink  
Ik denk dat Danilo en Cerny extra gemotiveerd zijn, eens kijken wat onze achterhoede doet tegen die 2
Eide
 Eide - zaterdag 05 december 2020 - 09:28   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 05 december 2020 - 09:16 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Ik denk dat Danilo en Cerny extra gemotiveerd zijn, eens kijken wat onze achterhoede doet tegen die 2
Ik denk dat ze allemaal extra gemotiveerd zijn bij Twente. Ajax is toch wel een beetje de duivel, vorige week was een afgang tegen RKC en eerder snoepte ze puntjes af van zowel feyenoord als PSV. Die staan met de adrenaline tot in haarsprieten te trappelen straks.
Loetje
 Loetje - zaterdag 05 december 2020 - 09:44   quote  deeplink  
0-5 xD
Loetje
 Loetje - zaterdag 05 december 2020 - 09:45   quote  deeplink  
Kut Renato! ;-)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 05 december 2020 door Loetje --
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zaterdag 05 december 2020 - 10:48   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 05 december 2020 - 09:45 schreef Loetje het volgende:
Kut Renato! ;-)
Hoe gaat het eigenlijk met Renato?
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 05 december 2020 - 10:58   quote  deeplink  
Zo dat vind ik verrassend. Slot per direct ontslagen bij AZ. Niet verwacht, deden het toch goed de laatste weken. Denk dat hij in het geheim heeft gesproken met F voor aankomend seizoen en dat AZ daar licht van heb gekregen. Iets anders kan je niet verklaren toch?
Loetje
 Loetje - zaterdag 05 december 2020 - 10:59   quote  deeplink  
Die snap ik echt helemaal niet. Neem niet aan dat Advocaat ineens eerder weg gaat ofzo
Loetje
 Loetje - zaterdag 05 december 2020 - 11:00   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 05 december 2020 - 10:48 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

Hoe gaat het eigenlijk met Renato?
Hard werken, maar gaat goed. En geniet van z'n gezinnetje.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zaterdag 05 december 2020 - 11:11   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 05 december 2020 - 11:00 schreef Loetje het volgende:

[..]

Hard werken, maar gaat goed. En geniet van z'n gezinnetje.
goed om te horen ;-)
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zaterdag 05 december 2020 - 11:12   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 05 december 2020 - 10:58 schreef Ajax Warrior het volgende:
Zo dat vind ik verrassend. Slot per direct ontslagen bij AZ. Niet verwacht, deden het toch goed de laatste weken. Denk dat hij in het geheim heeft gesproken met F voor aankomend seizoen en dat AZ daar licht van heb gekregen. Iets anders kan je niet verklaren toch?
Best heftig, waar staat dat geschreven?
sorry, gevonden!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 05 december 2020 door Ronald 1960 --
Eide
 Eide - zaterdag 05 december 2020 - 11:38   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 05 december 2020 - 11:12 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

Best heftig, waar staat dat geschreven?
sorry, gevonden!
Het lijkt er inderdaad op dat Slot al in gesprek was met feyenoord zonder dat met AZ af te stemmen. Ik vind het een vreemde stap van Slot. Momenteel is feyenoord sportief bepaald geen stap omhoog. Dat is eerder een stap zijwaards. Daar ga je je goede relatie met de club waar je onder contract staat toch niet voor op het spel zetten? Natuurlijk snap ik wel dat qua status feyenoord een stap omhoog is, maar doe het dan netjes en ga va de voordeur.

Goed, deze man kan in ieder geval ook van alle eventuele toekomstige lijstjes van Ajax af. Zo'n rat hoef je niet op de club te hebben.
nummer10
 nummer10 - zaterdag 05 december 2020 - 12:07   quote  deeplink  
Ben heel benieuwd hoe de spelers van az hierop gaan reageren... tuurlijk is het niet netjes van Slot op deze manier.. maar misschien was hij zich van geen kwaad bewust... wel een hele vreemde manier trouwens ook van AZ... had dit in iedergeval niet verwacht..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 05 december 2020 door nummer10 --
Eide
 Eide - zaterdag 05 december 2020 - 12:26   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 05 december 2020 - 12:07 schreef nummer10 het volgende:
Ben heel benieuwd hoe de spelers van az hierop gaan reageren... tuurlijk is het niet netjes van Slot op deze manier.. maar misschien was hij zich van geen kwaad bewust... wel een hele vreemde manier trouwens ook van AZ... had dit in iedergeval niet verwacht..
Slot loopt lang genoeg rond in de voetbalwereld om de dos en dont's te begrijpen.
Eide
 Eide - zaterdag 05 december 2020 - 12:31   quote  deeplink  
Wel briljant dat de club die achter de reug omging van de KNVB en de clubs nu boos is omdat.... de trainer bij ze achter de rug omging. Beetje selectieve verontwaardiging. Natuurlijk is het appels met peren vergelijken maar het is natuurlijk wel vreemd dat de club AZ zich het recht aanmeet om niet met open vizier te handelen en er vervolgens de eigen trainer om ontslaat. Applaus.
nummer10
 nummer10 - zaterdag 05 december 2020 - 12:34   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 05 december 2020 - 12:26 schreef Eide het volgende:

[..]

Slot loopt lang genoeg rond in de voetbalwereld om de dos en dont's te begrijpen.
Zeker dat snap ik... Ben wel benieuwd naar het verhaal van slot trouwens..
nummer10
 nummer10 - zaterdag 05 december 2020 - 12:35   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 05 december 2020 - 12:31 schreef Eide het volgende:
Wel briljant dat de club die achter de reug omging van de KNVB en de clubs nu boos is omdat.... de trainer bij ze achter de rug omging. Beetje selectieve verontwaardiging. Natuurlijk is het appels met peren vergelijken maar het is natuurlijk wel vreemd dat de club AZ zich het recht aanmeet om niet met open vizier te handelen en er vervolgens de eigen trainer om ontslaat. Applaus.
hahaha of niet.. de pot verwijt de ketel..
remco k
 remco k - zaterdag 05 december 2020 - 14:17   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 05 december 2020 - 10:59 schreef Loetje het volgende:
Die snap ik echt helemaal niet. Neem niet aan dat Advocaat ineens eerder weg gaat ofzo
Ik vind dit echt fantastisch van az.

Ze hebben er lucht van gekregen dat slot met Feyenoord in gesprek is. Ze zien dat daar absoluut niet als een stap vooruit en dat is ook volkomen terecht.

Goede prestaties of niet, direct oprotten.

Ik vind het een mooi statement van az
Pietje
 Pietje - zaterdag 05 december 2020 - 14:45   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 05 december 2020 - 11:38 schreef Eide het volgende:

[..]

Het lijkt er inderdaad op dat Slot al in gesprek was met feyenoord zonder dat met AZ af te stemmen. Ik vind het een vreemde stap van Slot. Momenteel is feyenoord sportief bepaald geen stap omhoog. Dat is eerder een stap zijwaards. Daar ga je je goede relatie met de club waar je onder contract staat toch niet voor op het spel zetten? Natuurlijk snap ik wel dat qua status feyenoord een stap omhoog is, maar doe het dan netjes en ga va de voordeur.

Goed, deze man kan in ieder geval ook van alle eventuele toekomstige lijstjes van Ajax af. Zo'n rat hoef je niet op de club te hebben.
Vooropgesteld: ik vind Arne Slot een zeer goede trainer. Niet voor niets doet AZ het al zo'n twee jaar meer dan uitstekend. Maar dan heb je natuurlijk ook te maken met hoe jij je als trainer dient te gedragen, wat kan en wat niet kan. Met zijn openlijke geflirt met en naar Feyenoord is hij een grens voorbij gegaan. Jammer en ongelooflijk stom. Vóór dit geflirt had ik Slot graag naar Ajax zien komen, want ik vind zijn voetbalfilosofie zeer goed passen bij Ajax: dominant en aanvallend voetbal, uitgaande van eigen kracht.

Maar nu, ná zijn geflirt..? Nee, dank u... Ik hoef hem niet meer!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 05 december 2020 door Pietje --
Pietje
 Pietje - zaterdag 05 december 2020 - 14:46   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 05 december 2020 - 14:17 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik vind dit echt fantastisch van az.

Ze hebben er lucht van gekregen dat slot met Feyenoord in gesprek is. Ze zien dat daar absoluut niet als een stap vooruit en dat is ook volkomen terecht.

Goede prestaties of niet, direct oprotten.

Ik vind het een mooi statement van az
Absoluut eens!!
Pietje
 Pietje - zaterdag 05 december 2020 - 14:47   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 05 december 2020 - 12:31 schreef Eide het volgende:
Wel briljant dat de club die achter de reug omging van de KNVB en de clubs nu boos is omdat.... de trainer bij ze achter de rug omging. Beetje selectieve verontwaardiging. Natuurlijk is het appels met peren vergelijken maar het is natuurlijk wel vreemd dat de club AZ zich het recht aanmeet om niet met open vizier te handelen en er vervolgens de eigen trainer om ontslaat. Applaus.
Een koekje van eigen deeg.
Onze Ajax
 Onze Ajax - zaterdag 05 december 2020 - 15:04   quote  deeplink  
Ik had niet verwacht dat Slot zo in elkaar zat.
Zo zien we maar, een kat maakt rare sprongen.
remco k
 remco k - zaterdag 05 december 2020 - 16:04   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 05 december 2020 - 14:45 schreef Pietje het volgende:

[..]

Vooropgesteld: ik vind Arne Slot een zeer goede trainer. Niet voor niets doet AZ het al zo'n twee jaar meer dan uitstekend. Maar dan heb je natuurlijk ook te maken met hoe jij je als trainer dient te gedragen, wat kan en wat niet kan. Met zijn openlijke geflirt met en naar Feyenoord is hij een grens voorbij gegaan. Jammer en ongelooflijk stom. Vóór dit geflirt had ik Slot graag naar Ajax zien komen, want ik vind zijn voetbalfilosofie zeer goed passen bij Ajax: dominant en aanvallend voetbal, uitgaande van eigen kracht.

Maar nu, ná zijn geflirt..? Nee, dank u... Ik hoef hem niet meer!
Ach ja. Het gebeurt zo vaak.
nummer10
 nummer10 - zaterdag 05 december 2020 - 17:39   quote  deeplink  
achja, praten met je eventuele nieuwe werkgever... wat zullen er dan veel personen opstaandevoetontslag krijgen.. zolang de motivatie eris voor dit jaar en je het nog goed doet moet dit toch geen probleem zijn lijkt mij.. achja boeiend ook, op naar twente.. succes vanavond

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 05 december 2020 door nummer10 --
Pietje
 Pietje - zaterdag 05 december 2020 - 17:50   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 05 december 2020 - 16:04 schreef remco k het volgende:

[..]

Ach ja. Het gebeurt zo vaak.
Dat klopt wel, maar ik hoef die vent niet meer. Laat hem maar lekker naar Rotterdam gaan, waar hij aanzienlijk minder financiële middelen en mogelijkheden heeft.
Ik blijf het goed vinden hoe AZ dit heeft afgehandeld.
Loetje
 Loetje - zaterdag 05 december 2020 - 18:49   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 05 december 2020 - 14:17 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik vind dit echt fantastisch van az.

Ze hebben er lucht van gekregen dat slot met Feyenoord in gesprek is. Ze zien dat daar absoluut niet als een stap vooruit en dat is ook volkomen terecht.

Goede prestaties of niet, direct oprotten.

Ik vind het een mooi statement van az
Ik niet, vind het belachelijk zolang hij gewoon zijn best doet voor AZ.

Dan kan de stap sportief wel gelijkwaardig zijn, qua club is er 80x meer druk bij Feyenoord dan bij AZ.

Edit; En daarmee zeg ik niet dat ik AZ helemaal niet begrijp, maar ik vind het zwaar overdreven.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 05 december 2020 door Loetje --
remco k
 remco k - zaterdag 05 december 2020 - 18:54   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 05 december 2020 - 18:49 schreef Loetje het volgende:

[..]

Ik niet, vind het belachelijk zolang hij gewoon zijn best doet voor AZ.

Dan kan de stap sportief wel gelijkwaardig zijn, qua club is er 80x meer druk bij Feyenoord dan bij AZ.

Edit; En daarmee zeg ik niet dat ik AZ helemaal niet begrijp, maar ik vind het zwaar overdreven.
Ik snap wat je zegt en vind het ook best wel sneu voor slot.

Enige reden waarom ik het een goede actie vindt, is omdat je als az de aansluiting wil vinden met de top van Nederland je dus je trainer niet kwijt wil raken aan een concurrent die eigenlijk al jaren minder presteert dan waar de club voor staat.

Ik zou het belachelijk hebben gevonden als ze dit gedaan hadden terwijl hij een stap hogerop zou kunnen maken.
Loetje
 Loetje - zaterdag 05 december 2020 - 19:04   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 05 december 2020 - 18:54 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik snap wat je zegt en vind het ook best wel sneu voor slot.

Enige reden waarom ik het een goede actie vindt, is omdat je als az de aansluiting wil vinden met de top van Nederland je dus je trainer niet kwijt wil raken aan een concurrent die eigenlijk al jaren minder presteert dan waar de club voor staat.

Ik zou het belachelijk hebben gevonden als ze dit gedaan hadden terwijl hij een stap hogerop zou kunnen maken.
Toch was het waarschijnlijk pas voor na dit seizoen geweest. Ik zie namelijk geen enkele reden voor Feyenoord om eerder te stoppen met Advocaat gezien ze nog altijd ongeslagen zijn in de ED onder hem.

Ik denk dat iedere jonge trainer hier bij een andere club dan de traditionele top 3, een kans bij Ajax, PSV en Feyenoord altijd zal pakken.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5148
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - FC Twente (zaterdag 05 december 2020, 20:00); 1 - 2









0.0089650