BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - FC Twente (zaterdag 05 december 2020, 20:00); 1 - 2

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
remco k
 remco k - zaterdag 05 december 2020 - 22:01   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 05 december 2020 - 21:54 schreef pth het volgende:

[..]

Geen idee, misschien even aan RKC vragen dat verleden week nog zonder problemen van het o zo goede Twente won
Daar kan Twente zich lastiger tegen opladen.

Maar wou je zeggen dat Twente niet gewoon goed speelde dan?
remco k
 remco k - zaterdag 05 december 2020 - 22:03   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 05 december 2020 - 22:01 schreef Loetje het volgende:
Tevens zijn er ook nog steeds debielen die denken dat wanneer je iedere week 3 potten speelt, je altijd top bent. Helaas, zo werkt het niet.

Hoe vervelend ook trouwens.

Nog erger is, dat men dat voor het seizoen allemaal beweert te begrijpen
Met name je laatste zin klopt helemaal.

Iedereen begrip vol dat overmars aangeeft dat we er een beetje tussenin kunnen zitten dit seizoen.

En nu. Allemaal zaniken en zeiken.

En dan ook nog tegen mensen die dit vandaag nog vooraf al aangaven. En dan niet het verliezen. Maar wel dat het heel moeilijk ging worden.
pth
 pth - zaterdag 05 december 2020 - 22:06   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 05 december 2020 - 21:57 schreef Loetje het volgende:

[..]

Ja, dat krijg je als die clubs niet op hun best zijn.

Maar ach, Feyenoord werd in de kuip weggespeeld, PSV had moeten verliezen. Zon slechte ploeg dat Twente
OK goed punt, dan vraag ik het even na bij Emmen de nummer laatst van de Eredivisie waar Twente ook niet van kon winnen. Het gaat er overigens helemaal niet om of Twente al dan niet een redelijk goed ploeg is, het gaat er om dat Ajax zwaar onder de maat bleef vanavond en op papier met een dergelijke selectie gewoon van Twente zou moeten winnen.
Loetje
 Loetje - zaterdag 05 december 2020 - 22:08   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 05 december 2020 - 22:06 schreef pth het volgende:

[..]

OK goed punt, dan vraag ik het even na bij Emmen de nummer laatst van de Eredivisie waar Twente ook niet van kon winnen. Het gaat er overigens helemaal niet om of Twente al dan niet een redelijk goed ploeg is, het gaat er om dat Ajax zwaar onder de maat bleef vanavond en op papier met een dergelijke selectie gewoon van Twente zou moeten winnen.
Tsja, Liverpool wint niet van Atalanta, die kansloos verliezen van Sampdoria. Ofwel, Sampdoria is beter dan Liverpool...

De tering man
Loetje
 Loetje - zaterdag 05 december 2020 - 22:08   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 05 december 2020 - 22:03 schreef remco k het volgende:

[..]

Met name je laatste zin klopt helemaal.

Iedereen begrip vol dat overmars aangeeft dat we er een beetje tussenin kunnen zitten dit seizoen.

En nu. Allemaal zaniken en zeiken.

En dan ook nog tegen mensen die dit vandaag nog vooraf al aangaven. En dan niet het verliezen. Maar wel dat het heel moeilijk ging worden.
Als we kampioen worden met 60 punten, teken ik
pth
 pth - zaterdag 05 december 2020 - 22:08   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 05 december 2020 - 22:01 schreef remco k het volgende:

[..]

Daar kan Twente zich lastiger tegen opladen.

Maar wou je zeggen dat Twente niet gewoon goed speelde dan?
Ik vond Twente inderdaad niet bijzonder goed. Wel vond ik Ajax vanavond uitermate matig. Ik snap heus wel dat je moet rouleren maar met kneuzen als Promes (op dit moment), Labyad, Klaiber is de selectie gewoon niet breed genoeg om je dit te kunnen veroorloven. Misschien tegen Emmen of VVV maar niet tegen ploegen die wel een beetje kunnen ballen en bovenal meer mentaliteit hebben.
Pietje
 Pietje - zaterdag 05 december 2020 - 22:11   quote  deeplink  
Ik had pakjesavond met de kleinkinderen, dus kon de wedstrijd niet zien. Ik lees nu pas het verslag en jullie commentaar.

Het is een zwaar teleurstellende uitslag, maar het is tevens het bewijs dat FC Twente een uitstekende ploeg is met een zeer goede trainer!

Dat Ten Hag veel (wissel)spelers gebruikt, snap ik goed met zo'n druk programma en af en toe drie wedstrijden in een week. Dan liggen er spier- en gewrichtsblessures op de loer. Het is belangrijk om spelers zo nu en dan rust te geven, maar doe dat dan tegen tegenstanders uit het "rechter" rijtje en niet tegen FC Groningen en tegen FC Twente.

Zo zie je maar dat een opvlieging tegen VVV nietszeggend is.

Ik baal als een stekker!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 05 december 2020 door Pietje --
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zaterdag 05 december 2020 - 22:12   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 05 december 2020 - 22:08 schreef pth het volgende:

[..]

Ik vond Twente inderdaad niet bijzonder goed. Wel vond ik Ajax vanavond uitermate matig. Ik snap heus wel dat je moet rouleren maar met kneuzen als Promes (op dit moment), Labyad, Klaiber is de selectie gewoon niet breed genoeg om je dit te kunnen veroorloven. Misschien tegen Emmen of VVV maar niet tegen ploegen die wel een beetje kunnen ballen en bovenal meer mentaliteit hebben.
in mijn optiek heb je ook wel grotendeels gelijk. ik zou alleen als trainer vaker met de zelfde basis starten en dan in de loop van de wedstrijd meer en vooral eerder invallers brengen om ook in hun spel te komen....
De basis moet vertrouwen zijn en dat krijg je niet als steeds opnieuw met andere basis start..
pth
 pth - zaterdag 05 december 2020 - 22:15   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 05 december 2020 - 22:08 schreef Loetje het volgende:

[..]

Tsja, Liverpool wint niet van Atalanta, die kansloos verliezen van Sampdoria. Ofwel, Sampdoria is beter dan Liverpool...

De tering man
Zoals ik al aangaf, het gaat niet zo zeer om de tegenstander het gaat om het feit dat de Ajax selectie in de breedte niet op alle plaatsen afdoende is ingevuld waardoor je tegen dit soort zeperds aan kunt lopen als je moet gaan rouleren. Zelfs in onze Mickey Mouse competitie kom je niet weg met middelmatige voetballers tegen ploegen die bereid zijn zich het lazarus te werken en tot het gaatje te gaan.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 05 december 2020 door pth --
pth
 pth - zaterdag 05 december 2020 - 22:18   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 05 december 2020 - 22:12 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

in mijn optiek heb je ook wel grotendeels gelijk. ik zou alleen als trainer vaker met de zelfde basis starten en dan in de loop van de wedstrijd meer en vooral eerder invallers brengen om ook in hun spel te komen....
De basis moet vertrouwen zijn en dat krijg je niet als steeds opnieuw met andere basis start..
Eens, er moeten een keer echte automatismen ingeslepen worden. Voor mij komt daarbij dat de selectie kwalitatief niet breed genoeg is voor roulatie. Als je spelers die normaal een 7 of een 8 zijn moet rouleren tegen spelers die niet meer dan 4 of 5 zijn dan kom je tegen veel tegenstanders in de problemen.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zaterdag 05 december 2020 - 22:23   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 05 december 2020 - 22:18 schreef pth het volgende:

[..]

Eens, er moeten een keer echte automatismen ingeslepen worden. Voor mij komt daarbij dat de selectie kwalitatief niet breed genoeg is voor roulatie. Als je spelers die normaal een 7 of een 8 zijn moet rouleren tegen spelers die niet meer dan 4 of 5 zijn dan kom je tegen veel tegenstanders in de problemen.
precies wat je zegt; Automatisme moet in de basis van een goed voetballende ploeg zitten, ,maar als je een goede basis hebt en te weinig wissels die dit ook kunnen, gaat het gewoon weg niet goed komen....
bertus bikkel
 bertus bikkel - zaterdag 05 december 2020 - 22:24   quote  deeplink  
Helaas begint de decembermaand op die van een jaar geleden te lijken....December en januari zijn niet onze maanden. Vorig jaar begon het met 0-2 tegen willem2 thuis, 0-1 Valencia thuis, 1-0 AZ uit....hopelijk gaat dit komende woensdag worden omgedraaid!!!!
pth
 pth - zaterdag 05 december 2020 - 22:30   quote  deeplink  
Misschien valt de schade nog een beetje mee ... Fietstas is al weer tegen rood aangelopen en staat nu op 1-1 tegen PEC. Je moet toch ergens hoop uit putten :-)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 05 december 2020 door pth --
pth
 pth - zaterdag 05 december 2020 - 22:33   quote  deeplink  
En nu zelfs 2-1 voor PEC
Pietje
 Pietje - zaterdag 05 december 2020 - 22:34   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 05 december 2020 - 22:30 schreef pth het volgende:
Misschien valt de schade nog een beetje mee ... Fietstas is al weer tegen rood aangelopen en staat nu op 1-1 tegen PEC. Je moet toch ergens hoop uit putten :-)
Haha. Maar het is nog niet afgelopen.
pth
 pth - zaterdag 05 december 2020 - 22:55   quote  deeplink  
Fietstas ook op z'n bakkes ... dus Ajax blijft op 1 ... mijn kinderhand is dit weekend snel gevuld :-)
Loetje
 Loetje - zaterdag 05 december 2020 - 22:56   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 05 december 2020 - 22:15 schreef pth het volgende:

[..]

Zoals ik al aangaf, het gaat niet zo zeer om de tegenstander het gaat om het feit dat de Ajax selectie in de breedte niet op alle plaatsen afdoende is ingevuld waardoor je tegen dit soort zeperds aan kunt lopen als je moet gaan rouleren. Zelfs in onze Mickey Mouse competitie kom je niet weg met middelmatige voetballers tegen ploegen die bereid zijn zich het lazarus te werken en tot het gaatje te gaan.
Hoe had je dat in deze covid periode willen doen dan?
Loetje
 Loetje - zaterdag 05 december 2020 - 22:57   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 05 december 2020 - 22:23 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

precies wat je zegt; Automatisme moet in de basis van een goed voetballende ploeg zitten, ,maar als je een goede basis hebt en te weinig wissels die dit ook kunnen, gaat het gewoon weg niet goed komen....
Teveel spelers die op hun tenen lopen, dan moet je spelers rust gaan geven die je liever wilt laten spelen.

Woensdag is cruciaal vergeleken met deze.
Loetje
 Loetje - zaterdag 05 december 2020 - 22:58   quote  deeplink  
Haha verliezen we een keer, blijven we nog koploper.

Nu zorgen dat het een incident is
Loetje
 Loetje - zaterdag 05 december 2020 - 22:58   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 05 december 2020 - 22:11 schreef Pietje het volgende:
Ik had pakjesavond met de kleinkinderen, dus kon de wedstrijd niet zien. Ik lees nu pas het verslag en jullie commentaar.

Het is een zwaar teleurstellende uitslag, maar het is tevens het bewijs dat FC Twente een uitstekende ploeg is met een zeer goede trainer!

Dat Ten Hag veel (wissel)spelers gebruikt, snap ik goed met zo'n druk programma en af en toe drie wedstrijden in een week. Dan liggen er spier- en gewrichtsblessures op de loer. Het is belangrijk om spelers zo nu en dan rust te geven, maar doe dat dan tegen tegenstanders uit het "rechter" rijtje en niet tegen FC Groningen en tegen FC Twente.

Zo zie je maar dat een opvlieging tegen VVV nietszeggend is.

Ik baal als een stekker!
Mooie pakjesavond gehad kerel?
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zaterdag 05 december 2020 - 22:58   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 05 december 2020 - 22:55 schreef pth het volgende:
Fietstas ook op z'n bakkes ... dus Ajax blijft op 1 ... mijn kinderhand is dit weekend snel gevuld :-)
Cadeautje van Sinterklaas ;-)
Pietje
 Pietje - zaterdag 05 december 2020 - 23:00   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 05 december 2020 - 22:57 schreef Loetje het volgende:

[..]

Teveel spelers die op hun tenen lopen, dan moet je spelers rust gaan geven die je liever wilt laten spelen.

Woensdag is cruciaal vergeleken met deze.
Eens! Zoals ik hierboven al schreef bij deze drukke weken liggen er bij nogal wat spelers blessures op de loer door overbelasting en dan ben je ze vele weken kwijt.
Pietje
 Pietje - zaterdag 05 december 2020 - 23:01   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 05 december 2020 - 22:58 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

Cadeautje van Sinterklaas ;-)
Haha!!
pth
 pth - zaterdag 05 december 2020 - 23:05   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 05 december 2020 - 22:56 schreef Loetje het volgende:

[..]

Hoe had je dat in deze covid periode willen doen dan?
Achteraf is het altijd een koe in z'n reet kijken, maar ik zou zeggen dat er meer geïnvesteerd had moeten worden in de selectie. De kwaliteit van de breedte moet wat mij betreft omhoog. Maar dat gezegd hebbende ik ben niet de penningmeester van Ajax en heb geen idee hoe zwaar die hele COVID shit in de financiën van Ajax hakt.
Pietje
 Pietje - zaterdag 05 december 2020 - 23:05   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 05 december 2020 - 22:58 schreef Loetje het volgende:

[..]

Mooie pakjesavond gehad kerel?
Ja gap, het was heel gezellig. Wel een beetje laat geworden voor de vier kleinkinderen. Maar ach, die kunnen morgen een beetje uitslapen.
Volgende week ook weer wat te vieren. Dan zijn wij 46 jaar getrouwd. Normaliter gaan we dan uit eten, maar dat kan nu niet. Dus gaan we Grieks afhalen en thuis opsmikkelen...
nummer10
 nummer10 - zaterdag 05 december 2020 - 23:31   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 05 december 2020 - 22:57 schreef Loetje het volgende:

[..]

Teveel spelers die op hun tenen lopen, dan moet je spelers rust gaan geven die je liever wilt laten spelen.

Woensdag is cruciaal vergeleken met deze.
dat laatste absoluut waar
Loetje
 Loetje - zaterdag 05 december 2020 - 23:45   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 05 december 2020 - 23:05 schreef pth het volgende:

[..]

Achteraf is het altijd een koe in z'n reet kijken, maar ik zou zeggen dat er meer geïnvesteerd had moeten worden in de selectie. De kwaliteit van de breedte moet wat mij betreft omhoog. Maar dat gezegd hebbende ik ben niet de penningmeester van Ajax en heb geen idee hoe zwaar die hele COVID shit in de financiën van Ajax hakt.
Achteraf zijn er hier nog altijd een hoop die niet weten wat profvoetbal inhoud, bedoel je?
Loetje
 Loetje - zaterdag 05 december 2020 - 23:46   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 05 december 2020 - 23:05 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ja gap, het was heel gezellig. Wel een beetje laat geworden voor de vier kleinkinderen. Maar ach, die kunnen morgen een beetje uitslapen.
Volgende week ook weer wat te vieren. Dan zijn wij 46 jaar getrouwd. Normaliter gaan we dan uit eten, maar dat kan nu niet. Dus gaan we Grieks afhalen en thuis opsmikkelen...
Minstens een kilo vlees bij de Griek he, lekker man
Pietje
 Pietje - zaterdag 05 december 2020 - 23:55   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 05 december 2020 - 23:46 schreef Loetje het volgende:

[..]

Minstens een kilo vlees bij de Griek he, lekker man
Nou, voor mij wordt dat Stifado, een heerlijk Grieks stoofpotje. Zalig. Ik denk dat Warrior (als Griekenland-vaarder) dat ook wel kent.

Een prachtig land, ontzettend aardige mensen, een heerlijk klimaat en lekker eten dus!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 05 december 2020 door Pietje --
wvb
 wvb - zondag 06 december 2020 - 06:58   quote  deeplink  
Voetballen we tegen een ploeg, die er echt ervoor wil gaan, dan komen we vaak in de problemen.
Met name onze verdediging als ook het scorend vermogen is ondermaats tegen een ploeg van enig kaliber.
Labyad, Traoré spelers van de armoede, sorry hoor.
Schuurs daar kun je niet van op aan, maakt vaak blunders.
remco k
 remco k - zondag 06 december 2020 - 08:55   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 05 december 2020 - 23:05 schreef pth het volgende:

[..]

Achteraf is het altijd een koe in z'n reet kijken, maar ik zou zeggen dat er meer geïnvesteerd had moeten worden in de selectie. De kwaliteit van de breedte moet wat mij betreft omhoog. Maar dat gezegd hebbende ik ben niet de penningmeester van Ajax en heb geen idee hoe zwaar die hele COVID shit in de financiën van Ajax hakt.
Met het verlies wat Ajax dit jaar financieel had jij nog wat meer geld uit willen geven?

Hahaha.
remco k
 remco k - zondag 06 december 2020 - 09:01   quote  deeplink  
Het enige wat ik ten Hag aanreken, is dat armetierige verdedigen op de bal.

Hoevaak tegenstanders zomaar door kunnen blijven lopen. Blind en Schuurs die ervoor kiezen de andere man af te dekken en de man met de bal gewoon op de goal af te laten lopen. Geen enkele rugdekking.

De eerste goal begint bij de 5 meter lange Schuurs die gewoon een duel verliest van de 1 meter Danilo. Daarna gaat de bal nog de middellijn over en hebben we zat mogelijkheden om te herstellen. Maar het geeft wel aan dat je niet domineert door dat soort acties van Schuurs.

Beide goals die ze maken zijn belachelijk slecht verdedigd.

En tsja. Als de aanvallers de levensgrote kansen dan niet afmaken speel je zo’n wedstrijd.
AkaS
 AkaS - zondag 06 december 2020 - 09:54   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 06 december 2020 - 09:01 schreef remco k het volgende:
Het enige wat ik ten Hag aanreken, is dat armetierige verdedigen op de bal.

Hoevaak tegenstanders zomaar door kunnen blijven lopen. Blind en Schuurs die ervoor kiezen de andere man af te dekken en de man met de bal gewoon op de goal af te laten lopen. Geen enkele rugdekking.

De eerste goal begint bij de 5 meter lange Schuurs die gewoon een duel verliest van de 1 meter Danilo. Daarna gaat de bal nog de middellijn over en hebben we zat mogelijkheden om te herstellen. Maar het geeft wel aan dat je niet domineert door dat soort acties van Schuurs.

Beide goals die ze maken zijn belachelijk slecht verdedigd.

En tsja. Als de aanvallers de levensgrote kansen dan niet afmaken speel je zo’n wedstrijd.
Maar even serieus, Blind kan zo goed opbouwen....maar wat houdt opbouwen nu concreet in en hoe zwaar zou dit mogen wegen ten opzichte van de zwakte die Blind brengt in de verdediging
remco k
 remco k - zondag 06 december 2020 - 10:39   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 06 december 2020 - 09:54 schreef AkaS het volgende:

[..]

Maar even serieus, Blind kan zo goed opbouwen....maar wat houdt opbouwen nu concreet in en hoe zwaar zou dit mogen wegen ten opzichte van de zwakte die Blind brengt in de verdediging
Dat is denk ik per club en oer trainer verschillend.

Ik denk dat het in ons spel extreem belangrijk is.

Alles begint van achteruit, en iemand als Schuurs lukt het amper om een middenvelder in te spelen.

Hij was overigens in mijn beleving gister de beste verdediger van de 4.

Ik snap alleen de manier van verdedigen niet. Er wordt gewoon niet op de bal verdedigd. Niemand die gewoon probeert de bal af te pakken en ze kijken naar elkaar wie weke speler oppakt.

Dat is in mijn beleving wel aan de trainer.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 06 december 2020 - 10:40   quote  deeplink  
Ten Hag: "Een hele slechte prestatie: van het hele team en de trainer voorop"
Gepubliceerd: Za 05-12-2020 om 22:32

Ajax-trainer Erik ten Hag stak na de zeperd tegen FC Twente de hand in eigen boezem. De Amsterdammers maakten in eigen huis weinig indruk tegen de Tukkers en verloren met 1-2.

FOX Sports-interviewer Hans Kraay junior vond dat Ajax net zo goed vier tegentreffers had kunnen krijgen en kreeg bijval van Ten Hag. "Een hele slechte prestatie", liet hij weten. "Van het hele team en de trainer voorop. De ploeg was niet klaar om te spelen, dat is altijd de verantwoordelijkheid van de trainer", aldus Ten Hag. "We spelen om de drie dagen. Daar moet ik mijn ploeg op voorbereiden."

Nederlaag voor ongeïnspireerd Ajax, droomavond Twente-aanvaller Menig
Woensdagavond wacht namelijk alweer de volgende opdracht: het cruciale Champions League-duel met Atalanta Bergamo. Ten Hag kon tegen FC Twente niet beschikken over de overbelaste Noussair Mazraoui en de met een enkelblessure kampende David Neres. Of beiden woensdag kunnen spelen, is nog even de vraag, al is Mazraoui meer op schema dan Neres. "We hopen dat hij erbij is aanstaande woensdag. Die kans vrij aanwezig", aldus Ten Hag over de rechtsback.

Over de Braziliaanse vleugelaanvaller kon hij nog niet veel kwijt. De medische staf heeft nog geen 'eensluidende diagnose' gesteld, liet hij voorafgaand aan de wedstrijd al weten. "We zullen er alles aan doen, ik weet niet hoe dat zich de komende dagen gaat ontwikkelen."
AkaS
 AkaS - zondag 06 december 2020 - 13:18   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 06 december 2020 - 10:39 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat is denk ik per club en oer trainer verschillend.

Ik denk dat het in ons spel extreem belangrijk is.

Alles begint van achteruit, en iemand als Schuurs lukt het amper om een middenvelder in te spelen.

Hij was overigens in mijn beleving gister de beste verdediger van de 4.

Ik snap alleen de manier van verdedigen niet. Er wordt gewoon niet op de bal verdedigd. Niemand die gewoon probeert de bal af te pakken en ze kijken naar elkaar wie weke speler oppakt.

Dat is in mijn beleving wel aan de trainer.
Ik snap de manier van verdedigen wel... Dat is het gevolg van het gebrek aan snelheid van Blind. Op de bal verdedigen maakt dat je uit je zone gaat en uitgespeeld kan worden. Dan heb je snelheid nodig om te corrigeren en dat heeft onze topman Blind niet.

Schuurs vind ik overigens prima opbouwen, lef, vooruit denkend en een geweldige lange pass..!!!

Blind speelt aanvallend prima in het positiespel, verder is hij echt een zwakke schakel die heel veel compensatie vraagt. Tis maar net of je dit wilt zien.... Vele zien dit niet of willen het niet zien.

Ik ben ervan overtuigd dat ons Ajax met Martinez ipv Blind sterker is dan met.
remco k
 remco k - zondag 06 december 2020 - 14:07   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 06 december 2020 - 13:18 schreef AkaS het volgende:

[..]

Ik snap de manier van verdedigen wel... Dat is het gevolg van het gebrek aan snelheid van Blind. Op de bal verdedigen maakt dat je uit je zone gaat en uitgespeeld kan worden. Dan heb je snelheid nodig om te corrigeren en dat heeft onze topman Blind niet.

Schuurs vind ik overigens prima opbouwen, lef, vooruit denkend en een geweldige lange pass..!!!

Blind speelt aanvallend prima in het positiespel, verder is hij echt een zwakke schakel die heel veel compensatie vraagt. Tis maar net of je dit wilt zien.... Vele zien dit niet of willen het niet zien.

Ik ben ervan overtuigd dat ons Ajax met Martinez ipv Blind sterker is dan met.
Heel Ajax doet het. Dat heeft niets met Blind te maken.

Gisteren gebeurde dat ook een keer en dat had ook helemaal niets met snelheid te maken.

En nee sorry, Martinez vind ik na zijn start vorig jaar nooit meer echt goed geweest.

Onana blind Klaassen en tadic zijn de eerste die ik altijd op zou stellen.

Schuurs is tot nu toe dit seizoen gewoon onze zwakste schakel, hij zou de sterke verdediger moeten zijn die zn duels wint en die niet te kort komt in de 1 op 1
p111
 p111 - zondag 06 december 2020 - 16:51   quote  deeplink  
Gewoon een slechte wedstrijd.veel te traag begonnen de opbouw duurt weer een uur voor dat de bal bij de voorhoedespelers komt.Ook zeer slordige Klaasen een zeer matige Blind eigenlijk al weken en ook Klaiber moet zich nog aanpassen,verdedigend was Nico ook niet tof.Zoals ik het kon bekijken zat die wedstrijd tegen Liverpool nog in het koppie.
Onana ook vertragend ib het team dat helpt ook niet.
Onana 6
Kaiber 5
Schuurs 5
Blind 4,5
Nico 5
Gravenberch 6
Klaasen 5
Labyad 4,5
Antoni 5
Troure 4,5
Promes 4,5
Tadic 6

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 06 december 2020 door p111 --
Loetje
 Loetje - zondag 06 december 2020 - 16:53   quote  deeplink  
Onana 5.5
Klaiber 4
Schuurs 4
Blind 5
Nico 4.5
Klaassen 5
Gravenberch 6
Labyad 4.5
Promes 4
Traore 4.5
Tadic 5.5

Edit; Gravenberch 5

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 06 december 2020 door Loetje --
remco k
 remco k - zondag 06 december 2020 - 17:38   quote  deeplink  
Gravenberg is verantwoordelijk voor de tegentreffer met een breedte bal door de as die hij geeft als een oma. Laat meerdere keren gewoon zijn man lopen en sjokt diverse keren terug als een oma.

En die krijgt dan voldoendes.
Loetje
 Loetje - zondag 06 december 2020 - 17:44   quote  deeplink  
Zie dat ik een 6 heb gegeven, dat had een 5 moeten zijn.

Niet omdat jij het zegt, maar om het toetsenbord van mijn telefoon

Gravenberch was evengoed onvoldoende.
Hummel10
 Hummel10 - zondag 06 december 2020 - 18:18   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 06 december 2020 - 17:38 schreef remco k het volgende:
Gravenberg is verantwoordelijk voor de tegentreffer met een breedte bal door de as die hij geeft als een oma. Laat meerdere keren gewoon zijn man lopen en sjokt diverse keren terug als een oma.

En die krijgt dan voldoendes.
Is echt een hele grote hype op dit moment. Las laatst al dat ze hem vergeleken met Frenkie en hij meer potentie heeft.
Ik zie een jonge grillige speler met een goede dribbel en goed schot. Beide doet hij te weinig.

Verdedigend vind ik hem lui en weinig toevoegen vaak. Potentie heeft hij zeker maar moet gewoon zijn taken uitvoeren en
constanter worden.
Hummel10
 Hummel10 - zondag 06 december 2020 - 18:21   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 06 december 2020 - 14:07 schreef remco k het volgende:

[..]

Heel Ajax doet het. Dat heeft niets met Blind te maken.

Gisteren gebeurde dat ook een keer en dat had ook helemaal niets met snelheid te maken.

En nee sorry, Martinez vind ik na zijn start vorig jaar nooit meer echt goed geweest.

Onana blind Klaassen en tadic zijn de eerste die ik altijd op zou stellen.

Schuurs is tot nu toe dit seizoen gewoon onze zwakste schakel, hij zou de sterke verdediger moeten zijn die zn duels wint en die niet te kort komt in de 1 op 1
Schuurs oogt sterk maar komt nog lang niet in de buurt van het type Alderweireld, Sanchez zoals hij beschreven wordt.
De vergelijking met de Ligt is al helemaal volslagen onterecht geweest.
Loetje
 Loetje - zondag 06 december 2020 - 18:25   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 06 december 2020 - 18:21 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Schuurs oogt sterk maar komt nog lang niet in de buurt van het type Alderweireld, Sanchez zoals hij beschreven wordt.
De vergelijking met de Ligt is al helemaal volslagen onterecht geweest.
Schuurs zou het dichtste bij De Ligt in de buurt moeten komen qua stijl, die andere 2 totaal niet. Echter, het is nog geen teennagel van De Ligt qua niveau
remco k
 remco k - zondag 06 december 2020 - 18:38   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 06 december 2020 - 18:18 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Is echt een hele grote hype op dit moment. Las laatst al dat ze hem vergeleken met Frenkie en hij meer potentie heeft.
Ik zie een jonge grillige speler met een goede dribbel en goed schot. Beide doet hij te weinig.

Verdedigend vind ik hem lui en weinig toevoegen vaak. Potentie heeft hij zeker maar moet gewoon zijn taken uitvoeren en
constanter worden.
Ik denk dat hij de laatste weken echt fantastische wedstrijden heeft gespeeld.

Tegen Twente was hij gewoon slecht. Maar dat gold voor eigenlijk iedereen.

Ik vond aan de bal alleen blind en tadic nog enigszins goede keuzes maken.
Loetje
 Loetje - zondag 06 december 2020 - 18:44   quote  deeplink  
Concurrenten allemaal gemorst. Volgende week weer normaal doen.

Anders gaat het bizar veel lijken op vorig seizoen in deze fase
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 06 december 2020 - 18:46   quote  deeplink  
Je had dus gewoon heerlijk uit kunnen lopen. Bedankt heren voetballer voor zo'n waardeloze instelling/inzet tijdens de wedstrijd.
Loetje
 Loetje - zondag 06 december 2020 - 18:49   quote  deeplink  
Dat is ook het manco gister. Onderschatting en dat begon hier al
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 06 december 2020 - 19:16   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 06 december 2020 - 18:49 schreef Loetje het volgende:
Dat is ook het manco gister. Onderschatting en dat begon hier al
Hier was dit niet alleen gisteren.
remco k
 remco k - zondag 06 december 2020 - 19:24   quote  deeplink  
Alles wordt onderschat.

Ik weet niet in welke wereld hoor, maar mensen denken ineens dat we wel even van Liverpool winnen en dan ook nog gewoon twee keer op rij.

Of even winnen van Atalanta.

Dit Ajax is gewoon niet de ploeg met de Ligt Frenkie van de Beek en Ziyech.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5141
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - FC Twente (zaterdag 05 december 2020, 20:00); 1 - 2









0.0111379