BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Young Boys (Europa League: donderdag 11 maart 2021, 18:55); 3 - 0

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
remco k
 remco k - donderdag 11 maart 2021 - 20:47   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 maart 2021 - 11:41 schreef nummer10 het volgende:
thank eide.. ik heb werkelijk waar geen idee.. gokje, of stille hoop... 3-0 als ajax in goede doen is..
Laat die stille hoop er maar vaker zijn. Mooie gok.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 11 maart 2021 - 20:48   quote  deeplink  
Wat een performance, al was Young Boys helemaal op
Kapot gespeeld
Eide
 Eide - donderdag 11 maart 2021 - 20:48   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 11 maart 2021 - 20:47 schreef Hasjkoph het volgende:
Hoe hebben ze waarschijnlijk geen enkele kans gehad.

En dat is dan de overduidelijke kampioen van Zwitserland.
Wonnen van AC Milan en Bayer Leverkusen. Dat zijn geen topploegen, maar ook geen truttige elftalletjes.
Eide
 Eide - donderdag 11 maart 2021 - 20:49   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 11 maart 2021 - 20:47 schreef Loetje het volgende:

En wat ik nog knapper vind, zo gedisciplineerd, tegenstander kapot gespeeld en eigenlijk niks weggegeven. Hebben hun überhaupt een schot op doel gehad?
Eens en nee. Geen enkel schot op doel.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 11 maart 2021 - 20:50   quote  deeplink  
Top mannen
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 11 maart 2021 - 20:50   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 11 maart 2021 - 20:47 schreef Loetje het volgende:
Ik roep nog niet te hard omdat Ajax toch altijd wel gaat voetballen en ruimte weggeeft en soms zelfs laconiek kan worden. Maar deze staat wel even.

En wat ik nog knapper vind, zo gedisciplineerd, tegenstander kapot gespeeld en eigenlijk niks weggegeven. Hebben hun überhaupt een schot op doel gehad?
Nee niks. Uit een doelpuntje en het is klaar. Die gasten moeten voetballen houden ze niet zo van.
Hasjkoph
 Hasjkoph - donderdag 11 maart 2021 - 20:50   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 11 maart 2021 - 20:48 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Wat een performance, al was Young Boys helemaal op
Kapot gespeeld
En dat met de extra rust die zowat het hele elftal heeft gekregen afgelopen weekend.
AkaS
 AkaS - donderdag 11 maart 2021 - 20:52   quote  deeplink  
Ik heb genoten van dit Ajax. Solide en bij vlagen mooi en snel combinatievoetbal.

Gelukkig dat het kwartje is gevallen bij Erik Ten Hag. Zo mag hij van mij bijtekenen!
Loetje
 Loetje - donderdag 11 maart 2021 - 20:56   quote  deeplink  
Zo zeg, Ajax heeft ze echt kapot gespeeld. Gewoon een goede en stugge ploeg helemaal niets laten lijken. Echt knap!

Neres weer een helft goed. Erna ietsje minder maar dat is toch gewoon het ritme van meer dan een jaar constant blessures. Maar ben blij dat die langzaam terugkomt. Hopelijk nu geen blessure meer en is Blind snel terug.

Nog een paar wedstrijdjes winnen en dan neemt bij mij de angst om de titel nog mis te lopen ook af
Eide
 Eide - donderdag 11 maart 2021 - 20:57   quote  deeplink  
Wat een waanzinnig professionele, gedisciplineerde en goed uitgespeelde overwinning zeg. Young Boys is volledig geneutraliseerd. Alles moet in perspectief blijven, dit Young Boys is zeker geen wereldploeg, maar dit was één van de beste wedstrijden van Ajax dit seizoen.
Loetje
 Loetje - donderdag 11 maart 2021 - 20:58   quote  deeplink  
Maar ondanks ik in de rust kritiek had op een ongelukkige Antony, wat was die diepgang vandaag cruciaal ook. Tadic helemaal in zijn element ook nu hij verdedigers weer weg kon laten trekken daar.

Genoten, alleen niet van de voorzetten. Jezus he! ;-)
Loetje
 Loetje - donderdag 11 maart 2021 - 21:51   quote  deeplink  
Je gaat haast denken dat Haller niet inschrijven in Europa het beste is wat Ajax kon overkomen

Ajax speelt in Lille en vanavond misschien wel de beste wedstrijden van het seizoen. Samen met de eerste helft tegen PSV in de beker.
bertus bikkel
 bertus bikkel - donderdag 11 maart 2021 - 21:59   quote  deeplink  
Wat ben ik.hier trots op!!! Zoveel geduld, niks weggeven en niet trappen in de fouten uit het verleden....super knap dit Ajax!!!!
Gefeliciteerd allemaal!!!
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 11 maart 2021 - 22:59   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 11 maart 2021 - 20:52 schreef AkaS het volgende:
Ik heb genoten van dit Ajax. Solide en bij vlagen mooi en snel combinatievoetbal.

Gelukkig dat het kwartje is gevallen bij Erik Ten Hag. Zo mag hij van mij bijtekenen!
Dit is mannentaal kerel, ik moet wel zeggen dat hij al een paar weken (sinds de korte winterstop) eindelijk de poppetjes op de juiste positie zet...
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 11 maart 2021 - 23:00   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 11 maart 2021 - 21:51 schreef Loetje het volgende:
Je gaat haast denken dat Haller niet inschrijven in Europa het beste is wat Ajax kon overkomen

Ajax speelt in Lille en vanavond misschien wel de beste wedstrijden van het seizoen. Samen met de eerste helft tegen PSV in de beker.
Eens!
Eide
 Eide - donderdag 11 maart 2021 - 23:06   quote  deeplink  
Ten Hag heeft na de wedstrijd gezegd dat Young Boys gekookt was. Daar heeft hij echt helemaal gelijk in. Die gasten hebben zo vreselijk moeten rennen in de Ajax-rondo dat ze na de 80e minuut gewoon overal te laat kwamen. Daardoor kom je nog op 2 en 3-0.

Dat professionalisme en die volwassenheid zie je al een tijdje bij Ajax. Geen gekke dingen, geen doldwaze aanvallen waarbij alle restverdediging wordt vergeten. Wel een Ajax dat blijft tikken, blijft proberen en vooral al het leven uit een tegenstander wurgt. En als het dan eens niet loopt kan Ajax alsnog leunen op individuele klasse en het vermogen om op resultaat te spelen.

Lekker hoor.
Eide
 Eide - donderdag 11 maart 2021 - 23:16   quote  deeplink  
Tadic voor mij de beste speler bij Ajax. Dusan was werkelijk overal bij betrokken en bekroond deze pot ook weer met een assist en een goal. De wisselwerking met Klaassen is ook fenomenaal.

Verder deed Timber, eigenlijk zoals gebruikelijk, weer hartstikke goed. Ook Alvarez speelde uitstekend. Je zag dat het plan van Young Boys was om Alvarez vrij te laten en dan te pressen, maar Alvarez speelde zich uitstekend onder die druk vandaan. Het scheelt daarbij natuurlijk dat hij met Gravenberch, Timber en Rensch drie rasvoetballers om zich heen heeft.

Neres en Antony niet heel gelukkig maar wel dreigend en actief. Beide speelden niet slecht maar blonken ook niet uit. Martinez, Tagliafico en Stekelenburg hadden een makkelijke dag.

Over de invallers valt weinig te zeggen. Schuurs had, net als Martinez niey zo veel te doen. Brobbey deed het prima en Idrissi oogt onwenning. Vandaag wel activer masr ik mis de voorwaartse drang nog bij Idrissi.
nummer10
 nummer10 - donderdag 11 maart 2021 - 23:22   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 11 maart 2021 - 20:47 schreef remco k het volgende:

[..]

Laat die stille hoop er maar vaker zijn. Mooie gok.
hahaha thanks... heb helaas niet kunnen kijken, net ff een samenvatting snel bekeken mjah daar kan je niet alles zien... top resultaat dit ! wie waren de uitblinkers en minderen ? watvik in de samenvatting zag iedereen een voldoende en gravenberch de mindere ? geen idee of dat correct is hoor..
nummer10
 nummer10 - donderdag 11 maart 2021 - 23:24   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 11 maart 2021 - 21:51 schreef Loetje het volgende:
Je gaat haast denken dat Haller niet inschrijven in Europa het beste is wat Ajax kon overkomen

Ajax speelt in Lille en vanavond misschien wel de beste wedstrijden van het seizoen. Samen met de eerste helft tegen PSV in de beker.
;)
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 12 maart 2021 - 07:23   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 11 maart 2021 - 23:16 schreef Eide het volgende:
Tadic voor mij de beste speler bij Ajax. Dusan was werkelijk overal bij betrokken en bekroond deze pot ook weer met een assist en een goal. De wisselwerking met Klaassen is ook fenomenaal.

Verder deed Timber, eigenlijk zoals gebruikelijk, weer hartstikke goed. Ook Alvarez speelde uitstekend. Je zag dat het plan van Young Boys was om Alvarez vrij te laten en dan te pressen, maar Alvarez speelde zich uitstekend onder die druk vandaan. Het scheelt daarbij natuurlijk dat hij met Gravenberch, Timber en Rensch drie rasvoetballers om zich heen heeft.

Neres en Antony niet heel gelukkig maar wel dreigend en actief. Beide speelden niet slecht maar blonken ook niet uit. Martinez, Tagliafico en Stekelenburg hadden een makkelijke dag.

Over de invallers valt weinig te zeggen. Schuurs had, net als Martinez niey zo veel te doen. Brobbey deed het prima en Idrissi oogt onwenning. Vandaag wel activer masr ik mis de voorwaartse drang nog bij Idrissi.
Helemaal eens. Idrissi zag ik wel een mooie actie maken maar legt dan af. Mag iets meer dwingender worden. Krijgt natuurlijk ook maar weinig minuten om te wennen. Beter dan Promes haha
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 12 maart 2021 - 07:25   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 11 maart 2021 - 23:06 schreef Eide het volgende:
Ten Hag heeft na de wedstrijd gezegd dat Young Boys gekookt was. Daar heeft hij echt helemaal gelijk in. Die gasten hebben zo vreselijk moeten rennen in de Ajax-rondo dat ze na de 80e minuut gewoon overal te laat kwamen. Daardoor kom je nog op 2 en 3-0.

Dat professionalisme en die volwassenheid zie je al een tijdje bij Ajax. Geen gekke dingen, geen doldwaze aanvallen waarbij alle restverdediging wordt vergeten. Wel een Ajax dat blijft tikken, blijft proberen en vooral al het leven uit een tegenstander wurgt. En als het dan eens niet loopt kan Ajax alsnog leunen op individuele klasse en het vermogen om op resultaat te spelen.

Lekker hoor.
Vond ze na die 2-0 wel iets te rustig aan doen terwijl Young Boys rijp was voor de sloop.
Appte nog naar een maat slopen die gasten 3-0 moet er in 5 minuten later gelukkig viel hij.
remco k
 remco k - vrijdag 12 maart 2021 - 07:27   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 11 maart 2021 - 22:59 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Dit is mannentaal kerel, ik moet wel zeggen dat hij al een paar weken (sinds de korte winterstop) eindelijk de poppetjes op de juiste positie zet...
Wat doet hij anders dan?

Alvarez speelt nog steeds op het middenveld waar niemand hem wou.
Klaassen speelt weer terug op 10 waar een groot deel hier zei dat dit niet zou kunnen.

Ik denk dat het passeren van Schuurs en de opkomst van Timber zorgt voor rust achterin. Waarbij de sleutel tot vrijwel geen counters meer tegen krijgen bij Alvarez ligt.

De voorhoede speelt nog steeds waar ze vaker spelen onder ten Hag.

Hij stelt nog steeds een hoop spelers op waar hij ze vaker opgesteld heeft. Alleen past het allemaal veel beter in elkaar.

Je mist gister ook nog eens gewoon 4 jongens die normaal basis speler zijn hè.
remco k
 remco k - vrijdag 12 maart 2021 - 07:29   quote  deeplink  
Echt een heerlijk avondje gehad zo.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 12 maart 2021 - 08:29   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 maart 2021 - 07:27 schreef remco k het volgende:

[..]

Wat doet hij anders dan?

Alvarez speelt nog steeds op het middenveld waar niemand hem wou.
Klaassen speelt weer terug op 10 waar een groot deel hier zei dat dit niet zou kunnen.

Ik denk dat het passeren van Schuurs en de opkomst van Timber zorgt voor rust achterin. Waarbij de sleutel tot vrijwel geen counters meer tegen krijgen bij Alvarez ligt.

De voorhoede speelt nog steeds waar ze vaker spelen onder ten Hag.

Hij stelt nog steeds een hoop spelers op waar hij ze vaker opgesteld heeft. Alleen past het allemaal veel beter in elkaar.

Je mist gister ook nog eens gewoon 4 jongens die normaal basis speler zijn hè.
Je beschrijft hier precies het poppetje die ik bedoel, Timber. Daarnaast is Rench een openbaring gebleken als rechtsback waar overigens Mazaroui trouwens ook goed speelde.

Voegt daar ook Martinez aan toe die de laatste weken supersterk op de positie van Blind in het hart van de verdediging speelt.

En natuurlijk Klaassen doet het meer dan uitstekend op 10, die positie heeft hij afgedwongen omdat eigenlijk niemand goed speelde op die positie.

Daarnaast omdat Alvarez de laatste weken als een held speelt op 6.

Want in 1e instantie speelde Klaassen op 6 omdat Alvarez toen gewoon minder was dan nu het geval is.

Neres heb ik altijd al geroepen dat hij aan de linkerkant beter tot zijn recht komt dan over rechts, wat zonder kijf trouwens de positie van Tadic is.

Natuurlijk is te zien dat iedereen beter in vorm is gekomen.

Maar wel degelijk heeft ten Hag de nodige wijzigingen door gevoerd die zijn vruchten afwerpt.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 12 maart 2021 door Jack Huntelaar --
Eindhovense Ajaxfan
 Eindhovense Ajaxfan - vrijdag 12 maart 2021 - 10:10   quote  deeplink  
Wat hebben we genoten gisteravond. Het lijkt er inderdaad op dat alle poppetjes op de juiste plaats stonden. Daar zie ik ook meteen een probleem aankomen. Rensch en Mazzaroui is 1 op 1 te vervangen zonder dat de speelstijl erg veranderd.
Maar wat ga je doen als volgende week Blind weer volledig fit is? Zet je die op de plaats van Martinez? Of komt hij als verdedigende middenvelder te spelen? Dit zou dan te kosten gaan van Alvarez, die net zijn beste wedstrijd voor ons Ajax heeft gespeeld. Het lijkt me toch ondenkbaar dat indien Blind weer fit is, een Martinez of Alvarez op de bank komt te zitten. Op het moment dat Blind speelt wordt ook de speelstijl weer aangepast, want ondanks dat Blind slimmer is, hij is wel trager dan Martinez. Tegen de snelheid van de voorhoede van YBoys is dat wel riskant. Daarom zou ik Blind liever op de plek van Alvarez zien volgende week. Pfff ben blij dat ik geen trainer ben van Ajax om deze keuzes te moeten maken.
Pietje
 Pietje - vrijdag 12 maart 2021 - 10:23   quote  deeplink  
Ik was de afgelopen dagen knap ziek en heb mij voor de vierde keer op het coronavirus moeten laten testen. Gelukkig opnieuw negatief.
Ik heb niets van deze wedstrijd kunnen zien, ik lag in bed.
Vanmorgen heb ik een samenvatting bekeken en ik was blij verrast met de beelden. Ik heb van tijd tot tijd een zeer gedreven en gretig Ajax gezien. Al die kansen... Het had zomaar ook 8-0 kunnen zijn. Young Boys blijkt een matige ploeg te zijn en het zegt veel over de Zwitserse competitie. En Ajax was gewoon super. Als er nu nog steeds Ten Hag-haters zijn...

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 12 maart 2021 door Pietje --
Ajax we love you
 Ajax we love you - vrijdag 12 maart 2021 - 10:36   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 11 maart 2021 - 18:44 schreef remco k het volgende:

[..]

Staat juve nu bovenaan? Staat psg nu bovenaan.?

Wordt in Engeland altijd dezelfde kampioen? In Spanje staat nu atletico bovenaan en die doen eigenlijk altijd wel mee met een veel mindere begroting.

Altijd winnen omdat je een hogere begroting hebt klopt simpelweg niet. Kijk maar naar United bijvoorbeeld.

En de stelling ging een tijd terug over het feit dat Ajax altijd kampioen zou moeten worden omdat het een hogere begroting heeft. Dat wordt hiermee aan gerefereerd.
Ik zeg toch laatste 7 jaar, even lezen...

Toevallig staat PSG niet bovenaan, maar ze kunnen alsnog kampioen worden.
Juve is idd een ander geval maar hoevaak zijn ze de afgelopen 7 jaar kampioen geworden?

Engeland heb ik er toch ook niet bij gezet, omdat de begrotingen daar in de top redelijk gelijkwaardig zijn, lijkt me logisch dat daar verschillende teams kampioen worden.

Atletico, de laatste 7 jaar... Kijk eens hoevaak Barca en Real gewonnen hebben, daarbij heeft Atletico de 3de begroting.

Het is natuurlijk panklare onzin dat de begroting niet veel te maken heeft met de stand in de ranglijst, maar ook de grootste begroting betekend niet automatisch dat je kampioen wordt.

Het valt wel op dat juist dit jaar (corona) zoveel grote clubs ineens niet 1ste staan in vergelijking met voorgaande jaren.

Als de stelling is dat Ajax altijd kampioen moet worden, vanwege de grotere begroting, dan is dat natuurlijk onzin. Het begrotingsgat tussen Ajax en PSV is niet zo groot als men denkt, dus kan je dat ook niet verwachten. Het verschil ontstaat alleen als 1 van de 2 CL speelt. Als ze beide geen CL zouden halen, zijn ze geljikwaardig kwa begroting.

Ajax is nu wel een stuk rijker dan PSV en als ze dat geld goed investeren, dan kan je wel uitlopen op de concurrentie met een soortgelijke begroting. Daarbij helpt de CL om verder weg te lopen en betere spelers aan te trekken.
Er kan altijd een jaartje zijn dat een ploeg al het geluk van de wereld heeft en Ajax een beetje pech.
Ajax we love you
 Ajax we love you - vrijdag 12 maart 2021 - 10:38   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 maart 2021 - 10:23 schreef Pietje het volgende:
Ik was de afgelopen dagen knap ziek en heb mij voor de vierde keer op het coronavirus moeten laten testen. Gelukkig opnieuw negatief.
Ik heb niets van deze wedstrijd kunnen zien, ik lag in bed.
Vanmorgen heb ik een samenvatting bekeken en ik was blij verrast met de beelden. Ik heb van tijd tot tijd een zeer gedreven en gretig Ajax gezien. Al die kansen... Het had zomaar ook 8-0 kunnen zijn. Young Boys blijkt een matige ploeg te zijn en het zegt veel over de Zwitserse competitie. En Ajax was gewoon super. Als er nu nog steeds Ten Hag-haters zijn...
Beterschap, maar tjonge jonge wat was Ajax goed!! Beetje eerste wedstrijd tegen Lille achtig. Zo geconcentreerd, zo vel, zo goed. Heb echt genoten van Ajax en YB staan met beide benen weer op de grond
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 12 maart 2021 - 10:42   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 maart 2021 - 10:10 schreef Eindhovense Ajaxfan het volgende:
Wat hebben we genoten gisteravond. Het lijkt er inderdaad op dat alle poppetjes op de juiste plaats stonden. Daar zie ik ook meteen een probleem aankomen. Rensch en Mazzaroui is 1 op 1 te vervangen zonder dat de speelstijl erg veranderd.
Maar wat ga je doen als volgende week Blind weer volledig fit is? Zet je die op de plaats van Martinez? Of komt hij als verdedigende middenvelder te spelen? Dit zou dan te kosten gaan van Alvarez, die net zijn beste wedstrijd voor ons Ajax heeft gespeeld. Het lijkt me toch ondenkbaar dat indien Blind weer fit is, een Martinez of Alvarez op de bank komt te zitten. Op het moment dat Blind speelt wordt ook de speelstijl weer aangepast, want ondanks dat Blind slimmer is, hij is wel trager dan Martinez. Tegen de snelheid van de voorhoede van YBoys is dat wel riskant. Daarom zou ik Blind liever op de plek van Alvarez zien volgende week. Pfff ben blij dat ik geen trainer ben van Ajax om deze keuzes te moeten maken.
Tja idd lastig, het stond gisteren perfect dus laat maar staan.

Alvarez nooit meer uit de basis halen hij speelde perfect en verdient het ook om te blijven staan.

Ben weg van Blind dus die zou ik toch laten spelen, verdedigend en in de voortzetting vind ik hem beter dan Gravenbergh met name voor de uitwedstrijd tegen Young boys zou ik hem op zijn positie zetten, dan Gravenbergh maar op de bank.

Ten Hag heeft echt een luxe probleem want Kudus heeft hij ook nog maar die zou ik alleen gebruiken mocht Klaassen geblesseerd zijn.

Zo'n luxe hebben we in jaren niet gehad..
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 12 maart 2021 - 10:44   quote  deeplink  
Beterschap Pietje!
remco k
 remco k - vrijdag 12 maart 2021 - 11:02   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 maart 2021 - 08:29 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Je beschrijft hier precies het poppetje die ik bedoel, Timber. Daarnaast is Rench een openbaring gebleken als rechtsback waar overigens Mazaroui trouwens ook goed speelde.

Voegt daar ook Martinez aan toe die de laatste weken supersterk op de positie van Blind in het hart van de verdediging speelt.

En natuurlijk Klaassen doet het meer dan uitstekend op 10, die positie heeft hij afgedwongen omdat eigenlijk niemand goed speelde op die positie.

Daarnaast omdat Alvarez de laatste weken als een held speelt op 6.

Want in 1e instantie speelde Klaassen op 6 omdat Alvarez toen gewoon minder was dan nu het geval is.

Neres heb ik altijd al geroepen dat hij aan de linkerkant beter tot zijn recht komt dan over rechts, wat zonder kijf trouwens de positie van Tadic is.

Natuurlijk is te zien dat iedereen beter in vorm is gekomen.

Maar wel degelijk heeft ten Hag de nodige wijzigingen door gevoerd die zijn vruchten afwerpt.
Ik denk dat het wel meevalt, die jongens waren eerder ook gewoon nog niet ver genoeg of niet fit.

En Neres is juist niet zo goed vanaf links, hij was gisteren redelijk dreigend, maar verder helemaal niks. Enige reden dat we roepen dat hij een prima wedstrijd speelde, is omdat we weten waar hij vandaan komt, en weten wat hij moet kunnen.
Hij speelde heel even vanaf rechts, en was daar in die minuten misschien wel bij meer aanvallende acties betrokken dan vanaf links.
remco k
 remco k - vrijdag 12 maart 2021 - 11:03   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 maart 2021 - 10:36 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Ik zeg toch laatste 7 jaar, even lezen...

Toevallig staat PSG niet bovenaan, maar ze kunnen alsnog kampioen worden.
Juve is idd een ander geval maar hoevaak zijn ze de afgelopen 7 jaar kampioen geworden?

Engeland heb ik er toch ook niet bij gezet, omdat de begrotingen daar in de top redelijk gelijkwaardig zijn, lijkt me logisch dat daar verschillende teams kampioen worden.

Atletico, de laatste 7 jaar... Kijk eens hoevaak Barca en Real gewonnen hebben, daarbij heeft Atletico de 3de begroting.

Het is natuurlijk panklare onzin dat de begroting niet veel te maken heeft met de stand in de ranglijst, maar ook de grootste begroting betekend niet automatisch dat je kampioen wordt.

Het valt wel op dat juist dit jaar (corona) zoveel grote clubs ineens niet 1ste staan in vergelijking met voorgaande jaren.

Als de stelling is dat Ajax altijd kampioen moet worden, vanwege de grotere begroting, dan is dat natuurlijk onzin. Het begrotingsgat tussen Ajax en PSV is niet zo groot als men denkt, dus kan je dat ook niet verwachten. Het verschil ontstaat alleen als 1 van de 2 CL speelt. Als ze beide geen CL zouden halen, zijn ze geljikwaardig kwa begroting.

Ajax is nu wel een stuk rijker dan PSV en als ze dat geld goed investeren, dan kan je wel uitlopen op de concurrentie met een soortgelijke begroting. Daarbij helpt de CL om verder weg te lopen en betere spelers aan te trekken.
Er kan altijd een jaartje zijn dat een ploeg al het geluk van de wereld heeft en Ajax een beetje pech.
Kerel, voordat je deze discussie zo op gang wil brengen, lees de gehele discussie even terug in de juiste context, je hebt het namelijk over zaken die er helemaal niet toe doen.
Ajax we love you
 Ajax we love you - vrijdag 12 maart 2021 - 11:12   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 maart 2021 - 11:03 schreef remco k het volgende:

[..]

Kerel, voordat je deze discussie zo op gang wil brengen, lees de gehele discussie even terug in de juiste context, je hebt het namelijk over zaken die er helemaal niet toe doen.
Ja ik weet niet waar het begon ;-) Ben gewoon midden in een discussie ingestapt en misschien is het nu helemaal uit zijn verband gerukt om waar het echt om ging.
remco k
 remco k - vrijdag 12 maart 2021 - 11:16   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 maart 2021 - 11:12 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Ja ik weet niet waar het begon ;-) Ben gewoon midden in een discussie ingestapt en misschien is het nu helemaal uit zijn verband gerukt om waar het echt om ging.
Nou dat dus...
Ajax we love you
 Ajax we love you - vrijdag 12 maart 2021 - 12:02   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 maart 2021 - 11:16 schreef remco k het volgende:

[..]

Nou dat dus...
Maar dat brengt wel een beetje leven in de brouwerij
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 12 maart 2021 - 12:32   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 maart 2021 - 11:02 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik denk dat het wel meevalt, die jongens waren eerder ook gewoon nog niet ver genoeg of niet fit.

En Neres is juist niet zo goed vanaf links, hij was gisteren redelijk dreigend, maar verder helemaal niks. Enige reden dat we roepen dat hij een prima wedstrijd speelde, is omdat we weten waar hij vandaan komt, en weten wat hij moet kunnen.
Hij speelde heel even vanaf rechts, en was daar in die minuten misschien wel bij meer aanvallende acties betrokken dan vanaf links.
Op rechts vind ik hem minder dan Antony
Op links minder dan Tadic of Tadic moet in de spits spelen dan zie ik hem graag vanaf links.
Idrissi kan mij helemaal nog niet bekoren maar die is er nog niet misschien
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 12 maart 2021 - 13:01   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 maart 2021 - 07:27 schreef remco k het volgende:

[..]

Wat doet hij anders dan?

Alvarez speelt nog steeds op het middenveld waar niemand hem wou.
Klaassen speelt weer terug op 10 waar een groot deel hier zei dat dit niet zou kunnen.

Ik denk dat het passeren van Schuurs en de opkomst van Timber zorgt voor rust achterin. Waarbij de sleutel tot vrijwel geen counters meer tegen krijgen bij Alvarez ligt.

De voorhoede speelt nog steeds waar ze vaker spelen onder ten Hag.

Hij stelt nog steeds een hoop spelers op waar hij ze vaker opgesteld heeft. Alleen past het allemaal veel beter in elkaar.

Je mist gister ook nog eens gewoon 4 jongens die normaal basis speler zijn hè.
Nou hij speelt met Tadic of Haller in de spits. Promes, Schuurs ,Labyad en Traore worden niet (veel)meer ingezet. Martinez en Alvarez krijgen speeltijd.

Timber en Rensch passen zich moeiteloos aan. Dus er is echt wel iets veranderd.
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 12 maart 2021 - 13:04   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 maart 2021 - 12:32 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Op rechts vind ik hem minder dan Antony
Op links minder dan Tadic of Tadic moet in de spits spelen dan zie ik hem graag vanaf links.
Idrissi kan mij helemaal nog niet bekoren maar die is er nog niet misschien
Idrissi is ook lastig krijgt geen minuten en kan dus alleen maar op de trainingen wennen.
Beter dan Promes is hij al snel. Neres in vorm is een leuke speler.
Maar indd Tadic links en Antony rechts staat ook prima.

Zie meer rechtsbuiten in Neres als zijn positie. Dreiging komt er altijd wel vanuit hem.
remco k
 remco k - vrijdag 12 maart 2021 - 13:21   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 maart 2021 - 12:32 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Op rechts vind ik hem minder dan Antony
Op links minder dan Tadic of Tadic moet in de spits spelen dan zie ik hem graag vanaf links.
Idrissi kan mij helemaal nog niet bekoren maar die is er nog niet misschien
Nou hij creëerde in 15 minuten op rechts meer dan Anthony de hele wedstrijd.
remco k
 remco k - vrijdag 12 maart 2021 - 13:22   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 maart 2021 - 13:01 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Nou hij speelt met Tadic of Haller in de spits. Promes, Schuurs ,Labyad en Traore worden niet (veel)meer ingezet. Martinez en Alvarez krijgen speeltijd.

Timber en Rensch passen zich moeiteloos aan. Dus er is echt wel iets veranderd.
Die jongens waren nog niet zo ver als op dit moment en zijn beiden geblesseerd geweest.
Pietje
 Pietje - vrijdag 12 maart 2021 - 14:53   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 maart 2021 - 10:38 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Beterschap, maar tjonge jonge wat was Ajax goed!! Beetje eerste wedstrijd tegen Lille achtig. Zo geconcentreerd, zo vel, zo goed. Heb echt genoten van Ajax en YB staan met beide benen weer op de grond
Thanks. Ik heb, zoals geschreven, niet de wedstrijd gezien, maar een samenvatting. Ik keek mijn ogen uit. Als Ajax toch eens alle wedstrijden met deze mentaliteit kan opbrengen...

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 12 maart 2021 door Pietje --
Pietje
 Pietje - vrijdag 12 maart 2021 - 14:53   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 maart 2021 - 10:44 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Beterschap Pietje!
Thanks gap!
Eide
 Eide - vrijdag 12 maart 2021 - 16:02   quote  deeplink  
Mooie kop in de Zwitserse media

EwRU2PUXMAQBa8f?format=jpg&name=medium

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 12 maart 2021 door Eide --
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 12 maart 2021 - 16:07   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 maart 2021 - 13:21 schreef remco k het volgende:

[..]

Nou hij creëerde in 15 minuten op rechts meer dan Anthony de hele wedstrijd.
Dit lijkt me sterk maar goed ik ga hier over niet in discussie.
Jij melde overigens tijdens de wedstrijd nog dat Antony goed speelde.

Antony speelde een betere wedstrijd dan voorheen, had genoeg goede voorzetten in huis maar vond het wel jammer dat hij zo veel kansen miste.

Hij is op rechts terecht dan ook de onbetwiste nummer1 bij ten Hag, maar ook Neres vond ik goed spelen, wordt met de wedstrijd beter
Pietje
 Pietje - vrijdag 12 maart 2021 - 16:20   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 maart 2021 - 16:02 schreef Eide het volgende:
Mooie kop in de Zwitserse media

[ afbeelding ]
Haha. Ja, prachtig! Dat doet mijn oude Ajax-hart meer dan goed. En leuk gevonden: "Klaassen" i.p.v. "Klassen".
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 12 maart 2021 - 16:59   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 maart 2021 - 16:02 schreef Eide het volgende:
Mooie kop in de Zwitserse media

[ afbeelding ]
Hahaha was ook zo!
remco k
 remco k - vrijdag 12 maart 2021 - 17:17   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 maart 2021 - 16:07 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Dit lijkt me sterk maar goed ik ga hier over niet in discussie.
Jij melde overigens tijdens de wedstrijd nog dat Antony goed speelde.

Antony speelde een betere wedstrijd dan voorheen, had genoeg goede voorzetten in huis maar vond het wel jammer dat hij zo veel kansen miste.

Hij is op rechts terecht dan ook de onbetwiste nummer1 bij ten Hag, maar ook Neres vond ik goed spelen, wordt met de wedstrijd beter
Zeker. Die speelde een prima eerste helft. Daarna totaal niet dreigend meer geweest en Neres diverse kansen gecreëerd.
remco k
 remco k - vrijdag 12 maart 2021 - 17:18   quote  deeplink  
Neres is ook echt nog wel een stuk verder in zijn ontwikkeling binnen het Ajax voetbal dan Anthony.

Ik ben overigens van beiden echt fan. Maar zie beiden het liefst vanaf rechts.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 12 maart 2021 - 17:34   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 maart 2021 - 17:18 schreef remco k het volgende:
Neres is ook echt nog wel een stuk verder in zijn ontwikkeling binnen het Ajax voetbal dan Anthony.

Ik ben overigens van beiden echt fan. Maar zie beiden het liefst vanaf rechts.
Dat zeker, hij is zeker verder maar ik zie hem dan toch liever op links omdat hij daar eerder buiten om gaat.
Op rechts komt hij eerder binnen door niet meer en niet minder.
Ik zie ze ook graag spelen

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 12 maart 2021 door Jack Huntelaar --
Eide
 Eide - vrijdag 12 maart 2021 - 17:57   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 maart 2021 - 17:18 schreef remco k het volgende:
Neres is ook echt nog wel een stuk verder in zijn ontwikkeling binnen het Ajax voetbal dan Anthony.

Ik ben overigens van beiden echt fan. Maar zie beiden het liefst vanaf rechts.
Zeker, maar Neres speelde best een aardige pot op rechts. Het is onwennig voor hem, maar je merkt wel dat de vorm er weer aankomt bij Neres. Hij heeft altijd tijd nodig om op gang te komen.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3168
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Young Boys (Europa League: donderdag 11 maart 2021, 18:55); 3 - 0









0.0077931