BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Heerenveen - Ajax (zondag 04 april 2021, 16:45); 1 - 2

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Eide
 Eide - woensdag 31 maart 2021 - 15:55   quote  deeplink  
Livescore-SC-Heerenveen-Ajax-770x500.jpg

Een wedstrijd tegen Heerenveen is voor Ajax het weerzien met twee spelers die beide lang niet altijd gewaardeerd werden in Amsterdam maar beide wel ontegenzeggelijk beangrijk zijn geweest. Lasse Schöne en Siem de Jong spelen tegenwoordig in Friesland. Waar Heerenveen met het grootste deel van de selectie heeft kunnen doortrainen heeft Ajax tal van spelers moeten afstaan aan de nationale elftallen. Gelukkig gingen de Zuid-Amerikaanse interlands niet door waardoor het forse contingent aan Argentijnen en Brazilianen in Nederland bleef. Vooral Mohammed Kudus heeft hopelijk veel gehad aan de interlandperiode waar hij speelminuten kreeg en bovendien belangrijk was voor zijn land.

763?appId=93a17a8fd81db0de025c8abd1cca1279&quality=0.8

Historie

Ajax speelde in het verleden 67 duels tegen sc Heerenveen. Daarvan won Ajax er 47 en gingen er 10 verloren. 10 Duels eindigden in een gelijk spel. Hoewel velen van ons Heerenveen louter als stabiele Eredivisieclub kennen zijn de Friezen pas sinds het begin van de jaren 90 aanwezig op het hoogste voetbalniveau. In die jaren was Heerenveen over het algemeen een makkelijke prooi voor Ajax. De voorgaande vijf seizoenen speelde Ajax twaalf wedstrijden tegen Heerenveen. Dit waren tien competitieduels, één bekerduel en één vriendschappelijk treffen. Dit seizoen speelde Ajax ook al twee maal tegen heerenveen, één maal voor de competitie en nog eens voor de beker. Van deze veertien duels won Ajax er dertien. Alleen in 2018/18 wist Heerenveen een 4-4 gelijkspel uit het vuur te spelen op bezoek in Amsterdam. Eerder dit seizoen won Ajax thuis met 5-1 en werd op bezoek in Friesland de finale van de KNVB-beker bereikt door met 0-3 te winnen.

SC Heerenveen

Heerenveen draait een seizoen zoals het eigenijk altijd doet. De Friezen staan 10e en zijn op grote afstand van Europees voetbal. De degradatiestreep is ook ruimschoots uit zicht en dus speelt 't Fean nergens meer voor. Dit is deels te danken aan de onstellend zwakke fase waar Heerenveen in zit. Het seizoen werd vrij sterk begonnen maar sinds november (!) is Heerenveen ronduit zwak. Van de eerste zeven competitieduels werden er vijf gewonnen, werd er één maal gelijk gespeeld en één maal gewonnen. Van de navolgende twintig duels werden slechts drie duels in winst omgezet. Er werd negen maal gelijk gespeeld en acht maal verloren. De voorgaande vijf duels leverde slechts één maal winst op, drie verliespartijen en één gelijkspel. Kortom, Heerenveen is een ploeg die rijp is voor de slacht.

Hoofdtrainer Johnny Jansen speelt hoofdzakelijk 4-3-3 met zijn ploeg, soms uitgelegd als 4-2-3-1. Hoewel dit de meest voorkomende formatie is, gebruikt Jansen ook 4-4-2, soms weergegeven als 4-4-1-1 of 4-1-2-1-2. Er zijn talloze manieren om dit soort opstellingen weg te zetten, maar in de basis is het grofweg 80% van de wedstrijden 4-3-3 en de overige 20% 4-4-2. Tegen het sterke en veelscorende Ajax lijkt een defensieve variant het meest voor de hand te liggen. Heerenveen leunt zwaar op het duo Veerman en Veerman. Spits Henk Veerman is de topscorer met 13 doelpunten. Aanvallende middenvelder Joey Veerman is de belangrijkste aangever met 7 assists. Henk V. bereidde 5 goals voor terwijl Joey V. ook 7 goals maakte waarmee ze met z'n tweeën verantwoordelijk zijn voor ruim 60% van de Friese doelpuntenproductie.

Ajax

Ajax zal zijn geschrokken van de ogenschijnlijk forse blessure van Daley Blind. Hoewel Ajax met Martinez, Gravenberch en Tagliafico bepaald geen misselijke spelers heeft op de posities waar Blind uit de voeten kan is Blidn toch onvervangbaar. Blind is met zijn ervaring em speeltijd een rost in de branding voor Ajax. Bovendien worden de alternatieven op vooral linksback en linksachter toch meteen een stuk minder aantrekkelijk. Verder zal bij Erik ten Hag vooral de nadruk liggen op de "super-april" van een goede start voorzien. Zoals het er uitziet zal voor Ajax het kampioenschap in deze maand beslits worden en staan bovendien de bekerfinale en Europa League nog op het programma.

Eerder dit seizoen

Eerder dit seizoen wandelde Ajax met 5-1 over Heerenveen heen. De goals kwamen van Tadic, Tadic (p), Kudus, Klaassen (p) en Antony.



-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 04 april 2021 door Eide --
Ajax we love you
 Ajax we love you - woensdag 31 maart 2021 - 16:19   quote  deeplink  
Even oprollen die gasten, denk 4-1
remco k
 remco k - woensdag 31 maart 2021 - 16:21   quote  deeplink  
Na een interland break kan het vaak alle kanten op.

Ik gok met de teleurstelling van het wegvallen van Blind in de ploeg op een hele lastige marginale overwinning.
Eide
 Eide - donderdag 01 april 2021 - 17:58   quote  deeplink  
Timber zou volgens de eerste berichten weer inzetbaar moeten zijn tegen Heerenveen. Haller is nog onbekend.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 01 april 2021 - 19:29   quote  deeplink  
1-3
nummer10
 nummer10 - donderdag 01 april 2021 - 23:33   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 31 maart 2021 - 16:19 schreef Ajax we love you het volgende:
Even oprollen die gasten, denk 4-1
1-4 bedoel je ? Ik ga voor 1-2 na die kut interlands
Loetje
 Loetje - donderdag 01 april 2021 - 23:56   quote  deeplink  
1-1
Onze Ajax
 Onze Ajax - vrijdag 02 april 2021 - 11:40   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 31 maart 2021 - 16:21 schreef remco k het volgende:
Na een interland break kan het vaak alle kanten op.

Ik gok met de teleurstelling van het wegvallen van Blind in de ploeg op een hele lastige marginale overwinning.
Zelf denk ik heel eerlijk gezegd dat we ook zonder Daley kunnen winnen.
Gezien ons selectiesterke kan dat worden gerealiseerd.

Ik denk aan een 1 - 2 overwinning, met rond de 80e minuut de winnende doelpunt.
Gemakkelijk gaat het niet worden.
Ajax we love you
 Ajax we love you - vrijdag 02 april 2021 - 13:10   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 01 april 2021 - 23:33 schreef nummer10 het volgende:

[..]

1-4 bedoel je ? Ik ga voor 1-2 na die kut interlands
Ja idd 1-4
bertus bikkel
 bertus bikkel - vrijdag 02 april 2021 - 16:39   quote  deeplink  
Wordt weer even omschakelen voor iedereen. We zijn uit ons ritme gehaald en dat is altijd lastig. Klote interlands, heb me echt zitten ergeren en miste ons Ajax spel van voor de break. Balen van Blind maar dat mag onze focus niet verstoren.... 2-3!!
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 04 april 2021 - 00:47   quote  deeplink  
Wordt een zakelijke overwinning 1-3

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 04 april 2021 door Jack Huntelaar --
p111
 p111 - zondag 04 april 2021 - 10:08   quote  deeplink  
0-2 Moet normaal een zakelijke overwinning worden.
AkaS
 AkaS - zondag 04 april 2021 - 12:11   quote  deeplink  
0-3 Ajax!

En hopelijk tieft Barcelona even lekker op en blijft Martinez nog zeker een jaartje bij Ajax.

Slim van EtH om hem grotendeels van het eerste gedeelte van dit seizoen reserve te zetten en iedereen het idee te geven dat hij niet goed genoeg zou zijn. Anders zouden er veel meer gegadigden zijn ;-)
remco k
 remco k - zondag 04 april 2021 - 12:13   quote  deeplink  
En toch denk ik echt dat hij weer op de bank zou zitten als Gravenberg Tagliafico blind Alvarez en timber fit zijn.
Hasjkoph
 Hasjkoph - zondag 04 april 2021 - 15:32   quote  deeplink  
EyIhpenXEAAEvyq?format=jpg&name=large
nummer10
 nummer10 - zondag 04 april 2021 - 15:46   quote  deeplink  
Succes allemaal.
Loetje
 Loetje - zondag 04 april 2021 - 16:03   quote  deeplink  
Heel slecht gevoel over
Pietje
 Pietje - zondag 04 april 2021 - 16:20   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 04 april 2021 - 16:03 schreef Loetje het volgende:
Heel slecht gevoel over
Hier nog iemand. Ik heb het bange vermoeden dat Siem de Jong en Lasse Schöne Ajax wel wat willen laten zien. Bovendien heb ik het niet zo op de beide Veermannen voorin bij Heerenveen. Het zou zomaar puntverlies voor Ajax kunnen worden.

Ik houd het op 2-2
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 04 april 2021 - 16:24   quote  deeplink  
Dit moet vanmiddag geen probleem opleveren, verwacht geen grootse wedstrijd.
Na 1-3 houden ze het voor gezien
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 04 april 2021 - 16:38   quote  deeplink  
Shit, Scherpen op doel! pfffff
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zondag 04 april 2021 - 16:38   quote  deeplink  
Ik ga voor 1-3, na een lastige 1e helft....
hoor dat Scherpen keept ipv Stekelenburg.....hopen dat hij het goed doet, bij jonge oranje hoorde ik dat hij wel aardig heeft gekeept......
remco k
 remco k - zondag 04 april 2021 - 16:40   quote  deeplink  
Pfff. Blind weg nu steek weg.

Man man man.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zondag 04 april 2021 - 16:41   quote  deeplink  
Zal achterin wel ff onrustig zijn zonder deze twee ervaren mannen.....
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 04 april 2021 - 16:41   quote  deeplink  
Ik was positief gezind met een 1-3 voorspelling, maar nu ik hoor dat Scherpen op doel staat ben ik in 1x niet zo zeker meer.
Loetje
 Loetje - zondag 04 april 2021 - 16:44   quote  deeplink  
Waar is Steek?
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zondag 04 april 2021 - 16:45   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 04 april 2021 - 16:44 schreef Loetje het volgende:
Waar is Steek?
Geblesseerd geraakt in de warming up
aan zijn knie.....

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 04 april 2021 door Ronald 1960 --
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 04 april 2021 - 16:46   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 04 april 2021 - 16:44 schreef Loetje het volgende:
Waar is Steek?
Last van zijn knie. Is tijdens het inschieten op zijn knie gevallen en had er dusdanig veel last van dat er uit voorzorg een keeperswissel is geweest. Ik denk ook dat dit uit voorzorg is voor het EL duel.
Loetje
 Loetje - zondag 04 april 2021 - 16:47   quote  deeplink  
Dat mag ik hopen en dromen...

Scherpen tegen Roma en ook nog zonder Blind....
Pietje
 Pietje - zondag 04 april 2021 - 16:48   quote  deeplink  
Ziggo ligt er hier uit. Ik kan dus niet kijken. Houd HL en teletekst in de gaten op mijn telefoon... Nog meer balen dus. :-(
Pietje
 Pietje - zondag 04 april 2021 - 16:49   quote  deeplink  
Dat belooft dus niet veel goeds, met zoveel ervaring eruit.
Pietje
 Pietje - zondag 04 april 2021 - 16:51   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 04 april 2021 - 16:46 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Last van zijn knie. Is tijdens het inschieten op zijn knie gevallen en had er dusdanig veel last van dat er uit voorzorg een keeperswissel is geweest. Ik denk ook dat dit uit voorzorg is voor het EL duel.
Met dat laatste hoop ik dat je gelijk hebt gap.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 04 april 2021 - 16:51   quote  deeplink  
Ajax nog een beetje zoekende. Natuurlijk door de vele wijzigingen qua afgelopen weken.
Pietje
 Pietje - zondag 04 april 2021 - 16:52   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 04 april 2021 - 16:51 schreef Ajax Warrior het volgende:
Ajax nog een beetje zoekende. Natuurlijk door de vele wijzigingen qua afgelopen weken.
Houd me hier maar op de hoogte.
Loetje
 Loetje - zondag 04 april 2021 - 16:52   quote  deeplink  
Eerste mogelijkheden nu voor Ajax.

Achterin oogt onwennig
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 04 april 2021 - 16:52   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 04 april 2021 - 16:51 schreef Pietje het volgende:

[..]

Met dat laatste hoop ik dat je gelijk hebt gap.
Tja ik hoop het ook, want met Scherpen op doel ben ik een stuk minder gerust.
Pietje
 Pietje - zondag 04 april 2021 - 16:53   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 04 april 2021 - 16:52 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Tja ik hoop het ook, want met Scherpen op doel ben ik een stuk minder gerust.
Ik denk dat iedere Ajacied dat wel heeft.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 04 april 2021 - 16:53   quote  deeplink  
Als Haller hem iets beter had meegegeven aan Klaassen was het zeker 0-1 geweest.
Loetje
 Loetje - zondag 04 april 2021 - 16:54   quote  deeplink  
Daar ontsnapt Ajax. Goed gedaan van Veerman. Scherpen ligt trouwens veel te snel
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 04 april 2021 - 16:54   quote  deeplink  
Ajax drukt wat naar voren, maar Heerenveen krijgt in de tegenstoot een grote kans. Bal uiteindelijk in het zijnet.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 04 april 2021 - 16:55   quote  deeplink  
Zwak schot van Gravenberg, Mulder red makkelijk.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 04 april 2021 - 16:57   quote  deeplink  
Speler van Heerenveen op de grond met een enkelblessure. Lijkt erop dat hij niet verder kan. Verstapte zich bij het schot van Gravenberch.
remco k
 remco k - zondag 04 april 2021 - 16:57   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 04 april 2021 - 16:48 schreef Pietje het volgende:
Ziggo ligt er hier uit. Ik kan dus niet kijken. Houd HL en teletekst in de gaten op mijn telefoon... Nog meer balen dus. :-(
Ziggo op de mobiel??
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 04 april 2021 - 16:57   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 04 april 2021 - 16:54 schreef Loetje het volgende:
Daar ontsnapt Ajax. Goed gedaan van Veerman. Scherpen ligt trouwens veel te snel
Viel mij inderdaad ook op. Hij verkleinde wel goed de hoek waardoor Veerman niet lekker kon inschieten.
Pietje
 Pietje - zondag 04 april 2021 - 16:58   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 04 april 2021 - 16:57 schreef remco k het volgende:

[..]

Ziggo op de mobiel??
Nee, WiFi voor Headliner en teletekst
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 04 april 2021 - 17:00   quote  deeplink  
Nog meer mensen die zich enigszins irriteren aan de stadiongeluiden die ze op de televisie laten horen? Af en toe past het gewoon niet bij het bepaalde moment.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 04 april 2021 - 17:01   quote  deeplink  
Overigens wedstrijd erg op en neer.
remco k
 remco k - zondag 04 april 2021 - 17:05   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 04 april 2021 - 17:00 schreef Ajax Warrior het volgende:
Nog meer mensen die zich enigszins irriteren aan de stadiongeluiden die ze op de televisie laten horen? Af en toe past het gewoon niet bij het bepaalde moment.
Irritant af en toe. Toch wel beter dan geen geluid.
remco k
 remco k - zondag 04 april 2021 - 17:06   quote  deeplink  
Het is veel meer een wedstrijd dan de vorige twee keer.

Dat is niet in ons voordeel.
Pietje
 Pietje - zondag 04 april 2021 - 17:07   quote  deeplink  
Normaal gesproken is Heerenveen een voetballende ploeg. Ze graven zich niet in.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 04 april 2021 - 17:09   quote  deeplink  
Eerste wissel aan de kant van Heerenveen. De verdediger die eerder geblesseerd raakte kon toch niet verder.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5998
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Heerenveen - Ajax (zondag 04 april 2021, 16:45); 1 - 2









0.0077698