BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Besiktas (dinsdag 28-09-2021, 18.45 uur) Champions League 2-0

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Loetje
 Loetje - zaterdag 25 september 2021 - 23:28   quote  deeplink  
96c184acc2cfdcf5f3df60d00923f134-4.jpg

Datum en tijdstip: Dinsdag 28 september 2021, 18.45 uur
Locatie: Johan Cruijff ArenA, Amsterdam
Scheidsrechter: Benoit Bastien
Competitie: UEFA Champions League

De wedstrijd
De wedstrijd is een hele interessante voor beiden ploegen. Ajax is de Champions League daverend gestart met een klinkende 1-5 zege in Lissabon op bezoek bij Sporting, terwijl Besiktas ongelukkig thuis onderuit ging tegen Borussia Dortmund.

Ondanks de ambities van Ajax in deze poule helder zijn, namelijk overwinteren in de Champions League, kan hier al een reuzenstap gezet worden richting Europese overwintering. Bij een zege komt Ajax namelijk meteen op 6 punten van Besiktas en zijn de vooruitzichten mooi. Overigens weten we allemaal van 2 jaar geleden nog dat 6 punten uit 2 wedstrijden zeker niet altijd betekent dat je overwintert in de Champions League. Hierna wacht immers het tweeluik met het ijzersterk geachte Borussia Dortmund.

Voor Besiktas is het aanhaken of afhaken. Wanneer de Turken winnen, is alles weer mogelijk en is voor hun een overwintering in de Champions League ineens een reëel doel.

Poule C: Uitslagen, programma en stand

Gespeeld:

Sporting Portugal - AJAX 1-5
Besiktas - Borussia Dortmund 1-2

Programma:
AJAX
- Besiktas
Borussia Dortmund - Sporting Portugal

Stand:
1. AJAX 1-3 (5-1)
2. Borussia Dortmund 1-3 (2-1)
3. Besiktas 1-0 (1-2)
4. Sporting Portugal 1-0 (1-5)

96c184acc2cfdcf5f3df60d00923f134-2.jpg

Ons aller Ajax
Tsja, hoe anders is het met Ajax ten opzichte van de vorige pot in de CL. Ajax won moeizaam bij PEC en de vraag was of Ajax überhaupt klaar was voor de Champions League. 2 weken later is het schijnen aan de horizon en lijkt de wereld voor Ajax even aan de voeten te liggen.

Bij winst van Dortmund op Sporting, kan Ajax bij winst al een enorme slag slaan in het overwinteren in de Champions League en Ajax zal dan ook met vertrouwen aan de aftrap staan. Sinds Sporting uit, 1-5 winst, werden Cambuur (9-0), Fortuna (5-0) én Groningen (3-0) zeer overtuigend aan de kant gezet waardoor Ajax 22 keer heeft gescoord in de laatste 4 wedstrijden.

Toch moet Ajax er alles aan doen in de focus te blijven. Er komt immers een zeer interessante periode aan waarbij de eerste rake slagen en klappen kunnen worden gepakt en uitgedeeld.

Tevens zit Ten Hag in een luxepositie. Iedereen speelt goed, de invallers doen het goed en Ajax lijkt dit seizoen echt 16/17 basisspelers te hebben. Wat te doen bijvoorbeeld met Berghuis. De jongen speelt fantastisch op 10, maar Klaasen is terug. Tadic is niet in beste doen en Daramy valt wekelijks goed in. Neres is weer op de weg terug, maar Antony is in vorm. En dan hebben we Mootje Kudus nog. Ten Hag zal behalve het finetunen van de ploeg de komende periode dan ook vooral bezig zijn met het managen van het op dit moment super elftal.

96c184acc2cfdcf5f3df60d00923f134-5.jpg

Onze tegenstander, Besiktas
Besiktas verkeerd in eigen competitie inmiddels in zwaar weer. Vorige week werd er met 3-3 gelijkgespeeld tegen een promovendus, na een 3-0 voorsprong en dit weekend verliezen ze er zelfs met 2-1 van.

Wel moet gezegd worden dat Besiktas veel spelers mist en dat de werking daarvan zeker zichtbaar is op de ploeg. Toch keren er naar alle waarschijnlijkheid wel diverse spelers terug tegen Ajax, maar bijvoorbeeld een Miralem Pjanic niet en dat is voor Besiktas een absolute aderlating.

Dat Besiktas, zeker thuis heel stug kan zijn, heeft men onder andere wel bewezen tegen Dortmund. Daar heeft echt de individuele kwaliteit van Haaland de doorslag gegeven want Dortmund kwam in grote fases van de wedstrijd niet in het spel voor. Bovendien heeft met met Batshuayi wel een beest voorin lopen. Tevens is er voor Besiktas met het oog op Europees overwinteren ook veel aangelegen om punten te gaan pakken.

Tevens zal de vraag zijn of Besiktas weer 4-3-3 gaat spelen. Op papier deden ze dat ook tegen Dortmund, maar leek het nog meer op een veredelde 4-4-2. Dat is voor Ajax een element dat snel zichtbaar zal gaan worden.

Tot slot
Tot slot kijken we even terug naar de man die 2 weken geleden historie schreef in Lissabon, Sebastien Haller.

96c184acc2cfdcf5f3df60d00923f134-10.jpg

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 19 oktober 2021 door Loetje --
Eide
 Eide - zaterdag 25 september 2021 - 23:37   quote  deeplink  
Zin aan. Als Ajax de vorm van de afgelopen weken weet te halen wordt het een mooie pot.
AkaS
 AkaS - zondag 26 september 2021 - 08:54   quote  deeplink  
Ojee, ik ben benieuwd. Ik vermoed dat ook Besiktas met alle blessures een muur van verdedigers gaat optrekken. Zal een pittig potje worden, maar ga ervan uit dat Ajax wel gaat winnen.

Mijn voorspelling is dat Ajax met 3 doelpunten verschil gaat winnen en ik gok dan op de uitslag van 4 - 1 voor Ajax!
remco k
 remco k - zondag 26 september 2021 - 09:26   quote  deeplink  
Ik hoop op een overwinning. Eigenlijk moet dat ook als je wat wil in deze poule.

En juist dat maakt het lastig. Ik hoop op 1-0 of 2-1. Alles meer is mooi meegenomen.
nummer10
 nummer10 - zondag 26 september 2021 - 11:07   quote  deeplink  
Thanks loetje, ik gok op een 2-0 en veel kaarten van Besiktas..
Onze Ajax
 Onze Ajax - zondag 26 september 2021 - 13:22   quote  deeplink  
Een 2 - 0 of 3 - 1 lijkt mij zeker haalbaar.
Loetje
 Loetje - zondag 26 september 2021 - 21:26   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 26 september 2021 - 09:26 schreef remco k het volgende:
Ik hoop op een overwinning. Eigenlijk moet dat ook als je wat wil in deze poule.

En juist dat maakt het lastig. Ik hoop op 1-0 of 2-1. Alles meer is mooi meegenomen.
Iedere overwinning is goed, resultaat is heilig met dat betreft. Wanneer Dortmund dan hun plicht doet, sta je met 1 been bij de laatste 16.

Als Ajax dan 1x resultaat weet te halen tegen Dortmund, ben je er bijna zelfs.
AkaS
 AkaS - maandag 27 september 2021 - 09:53   quote  deeplink  
Er is iets geks aan de hand. Ik ben een groot fan van Davy Klaasen. En nu betrap ik mijzelf erop dat ik hoop dat we " gewoon " met Berghuis gaan starten tegen Besiktas.

Gewoon omdat hij kneiter hard werkt. En omdat het team enorm goed loopt. En omdat hij een gigantische inbreng heeft in de doelpunten productie als aangever en afmaker.

Hem nu eruit halen, zou hem bovendien een enorme dreun geven. En dat verdient hij niet.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 27 september 2021 door AkaS --
nummer10
 nummer10 - maandag 27 september 2021 - 12:55   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 september 2021 - 09:53 schreef AkaS het volgende:
Er is iets geks aan de hand. Ik ben een groot fan van Davy Klaasen. En nu betrap ik mijzelf erop dat ik hoop dat we " gewoon " met Berghuis gaan starten tegen Besiktas.

Gewoon omdat hij kneiter hard werkt. En omdat het team enorm goed loopt. En omdat hij een gigantische inbreng heeft in de doelpunten productie als aangever en afmaker.

Hem nu eruit halen, zou hem bovendien een enorme dreun geven. En dat verdient hij niet.
Ik heb eigenlijk precies het zelfde... En ik zie toch liever Taqi IPV blind.. de ballen waarvoor die zo belangrijk zou zijn zijn er gewoon amper nog en heeft vaak balverlies.. ook vind ik de linkerkant voetballend gewoon zwakker dan met taqi.. en dan laat ik zijn snelheid nog even achterwege tegen snelle buitenspelers..
AkaS
 AkaS - maandag 27 september 2021 - 15:29   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 september 2021 - 12:55 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Ik heb eigenlijk precies het zelfde... En ik zie toch liever Taqi IPV blind.. de ballen waarvoor die zo belangrijk zou zijn zijn er gewoon amper nog en heeft vaak balverlies.. ook vind ik de linkerkant voetballend gewoon zwakker dan met taqi.. en dan laat ik zijn snelheid nog even achterwege tegen snelle buitenspelers..
Ik vind zowel Blind als Tadic zachtjes aan minder worden, althans zo lijkt het. Het kan ook even een iets mindere periode wezen natuurlijk. Maar we kunnen niet ontkennen dat de rechterkant vele malen dynamischer is...

Hoe sterk zouden we wel niet zijn als die linkerkant net zo dynamisch is.. ? Maar dan moet er wel iets meer snelheid en explosiviteit komen of voorin of achterin... Het is eigenlijk best logisch, maar hoe logisch het ook mag zijn, de individuen Tadic en Blind zijn volgens mij op dit moment nog altijd onomstreden. En van Tadic begrijp ik dit beter dan van Blind...
nummer10
 nummer10 - maandag 27 september 2021 - 16:15   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 september 2021 - 15:29 schreef AkaS het volgende:

[..]

Ik vind zowel Blind als Tadic zachtjes aan minder worden, althans zo lijkt het. Het kan ook even een iets mindere periode wezen natuurlijk. Maar we kunnen niet ontkennen dat de rechterkant vele malen dynamischer is...

Hoe sterk zouden we wel niet zijn als die linkerkant net zo dynamisch is.. ? Maar dan moet er wel iets meer snelheid en explosiviteit komen of voorin of achterin... Het is eigenlijk best logisch, maar hoe logisch het ook mag zijn, de individuen Tadic en Blind zijn volgens mij op dit moment nog altijd onomstreden. En van Tadic begrijp ik dit beter dan van Blind...
Eens..
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 27 september 2021 - 17:46   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 september 2021 - 15:29 schreef AkaS het volgende:

[..]

Ik vind zowel Blind als Tadic zachtjes aan minder worden, althans zo lijkt het. Het kan ook even een iets mindere periode wezen natuurlijk. Maar we kunnen niet ontkennen dat de rechterkant vele malen dynamischer is...

Hoe sterk zouden we wel niet zijn als die linkerkant net zo dynamisch is.. ? Maar dan moet er wel iets meer snelheid en explosiviteit komen of voorin of achterin... Het is eigenlijk best logisch, maar hoe logisch het ook mag zijn, de individuen Tadic en Blind zijn volgens mij op dit moment nog altijd onomstreden. En van Tadic begrijp ik dit beter dan van Blind...
De linkerkant is niet echt minder dan de rechterkant van het elftal.

Er wordt op een andere manier gespeeld dan over rechts.

De passing van achter uit is zelfs beter vanaf links.

Vanaf rechts is Mazaroui en Antony in bloed vorm, het is wat explosiever.

Op zich is het elftal goed in balans, ik durf zelfs te zeggen dat dit het beste Ajax is onder ten Hag.

Normaliter zie je een elftal minder worden na 2 a 3 jaar onder dezelfde trainer, dan wordt het weer tijd dat hij ontslagen wordt.

Daarom krijgt ten Hag van mij alle credits op dit moment, het elftal is nog steeds groeiende.
remco k
 remco k - maandag 27 september 2021 - 21:18   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 september 2021 - 15:29 schreef AkaS het volgende:

[..]

Ik vind zowel Blind als Tadic zachtjes aan minder worden, althans zo lijkt het. Het kan ook even een iets mindere periode wezen natuurlijk. Maar we kunnen niet ontkennen dat de rechterkant vele malen dynamischer is...

Hoe sterk zouden we wel niet zijn als die linkerkant net zo dynamisch is.. ? Maar dan moet er wel iets meer snelheid en explosiviteit komen of voorin of achterin... Het is eigenlijk best logisch, maar hoe logisch het ook mag zijn, de individuen Tadic en Blind zijn volgens mij op dit moment nog altijd onomstreden. En van Tadic begrijp ik dit beter dan van Blind...
Tadic nog steeds de meeste gecreëerde kansen van Ajax.

Ik had hetzelfde gevoel dat het daar minder is. Maar over Tadic is dat dus niet helemaal terecht.

4 goals en 5 assists in de eerste 9 wedstrijden van dit seizoen zijn ook gewoon belachelijk veel.

Mijn gevoel zegt dat hij de laatste 3 wedstrijden juist weer een stuk beter is waar dat ervoor echt duidelijk minder was.

Blind de laatste 3 wedstrijden ook wel gewoon weer prima. Alleen nog lang niet zo goed als zou kunnen.

Tagliafico is echter al tijden niet heel goed en ik weet nou niet of dat zo terecht is om die voor Blind te brengen.
AkaS
 AkaS - maandag 27 september 2021 - 21:34   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 september 2021 - 21:18 schreef remco k het volgende:

[..]

Tadic nog steeds de meeste gecreëerde kansen van Ajax.

Ik had hetzelfde gevoel dat het daar minder is. Maar over Tadic is dat dus niet helemaal terecht.

4 goals en 5 assists in de eerste 9 wedstrijden van dit seizoen zijn ook gewoon belachelijk veel.

Mijn gevoel zegt dat hij de laatste 3 wedstrijden juist weer een stuk beter is waar dat ervoor echt duidelijk minder was.

Blind de laatste 3 wedstrijden ook wel gewoon weer prima. Alleen nog lang niet zo goed als zou kunnen.

Tagliafico is echter al tijden niet heel goed en ik weet nou niet of dat zo terecht is om die voor Blind te brengen.
Dat zijn zeker zeer goede cijfers Remco. En toch vind ik dat hij optisch minder dwingend is. Maar ik heb niet goed op mijn netvlies staan in welke wedstrijden hij dan toch zo dwingend is geweest. Tegen psv voor de Johan Cruijffschaal was hij minder, maar dat gold voor het hele team. Tegen Sporting, een andere belangrijke wedstrijd vond ik hem ook minder.

Maar wat voor Tadic wel geldt en niet voor Blind, is dat zijn beleving als professional op zichzelf al heel inspirerend is voor de jonkies. Mogelijk dat hij als verlengstuk van de trainer de boel op scherp zet door het goede voorbeeld te geven.

Wat Blind betreft, blijft het billenknijpen soms en ook in de aanvallende omschakeling vind ik hem ook een stroperige factor. Hij kan door gebrek aan snelheid niet doorzetten en moet dan vertragen, waar een ander richting goal had kunnen doorstomen. Zijn passing is de laatste tijd echt minder, daar hoeven we hoop ik niet over te discussiëren. Lijkt me duidelijk.

Maar hopelijk komt hij morgen weer met een dijk van een wedstrijd... Laten we het hopen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 27 september 2021 door AkaS --
AkaS
 AkaS - maandag 27 september 2021 - 21:47   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 september 2021 - 17:46 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

De linkerkant is niet echt minder dan de rechterkant van het elftal.

Er wordt op een andere manier gespeeld dan over rechts.

De passing van achter uit is zelfs beter vanaf links.

Vanaf rechts is Mazaroui en Antony in bloed vorm, het is wat explosiever.

Op zich is het elftal goed in balans, ik durf zelfs te zeggen dat dit het beste Ajax is onder ten Hag.

Normaliter zie je een elftal minder worden na 2 a 3 jaar onder dezelfde trainer, dan wordt het weer tijd dat hij ontslagen wordt.

Daarom krijgt ten Hag van mij alle credits op dit moment, het elftal is nog steeds groeiende.
Echt geweldig hoe jij als een echte professor top down even mededeelt dat de linkerkant niet minder is dan de rechterkant en eigenlijk zelfs beter omdat de passing beter is hahahaha. Geeft niet, ze zeggen it is in the eye of the beholder en dat geldt voor zowel jou als voor mijzelf natuurlijk.

Ik vind Blind voor zijn doen opvallend minder in zijn passing de laatste tijd. Zijn gebrek aan snelheid is voor een ieder bekend.

Maar wat betreft de continuiteit en groei van het elftal... Tja dat heeft meerdere factoren natuurlijk.

Ik heb van de week al eerder aangegeven dat ten Hag geen rariteiten meer uithaalt en de juiste poppetjes op de juiste positie plaatst.

Maar ook de Zuidamerikaanse mentaliteit in het team, de onverzettelijkheid die steeds meer in het elftal is doorgedrongen met vaste basisplekken voor Martinez en Alvarez...

De professionaliteit en beleving van Tadic.

En een factor die door niemand wordt benoemd maar voor mij gevoelsmatig weldegelijk een invloed heeft... Mister Bogarde. Deze krachtman straalt ook wat uit en duld geen bullshit.
remco k
 remco k - maandag 27 september 2021 - 21:56   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 september 2021 - 21:34 schreef AkaS het volgende:

[..]

Dat zijn zeker zeer goede cijfers Remco. En toch vind ik dat hij optisch minder dwingend is. Maar ik heb niet goed op mijn netvlies staan in welke wedstrijden hij dan toch zo dwingend is geweest. Tegen psv voor de Johan Cruijffschaal was hij minder, maar dat gold voor het hele team. Tegen Sporting, een andere belangrijke wedstrijd vond ik hem ook minder.

Maar wat voor Tadic wel geldt en niet voor Blind, is dat zijn beleving als professional op zichzelf al heel inspirerend is voor de jonkies. Mogelijk dat hij als verlengstuk van de trainer de boel op scherp zet door het goede voorbeeld te geven.

Wat Blind betreft, blijft het billenknijpen soms en ook in de aanvallende omschakeling vind ik hem ook een stroperige factor. Hij kan door gebrek aan snelheid niet doorzetten en moet dan vertragen, waar een ander richting goal had kunnen doorstomen. Zijn passing is de laatste tijd echt minder, daar hoeven we hoop ik niet over te discussiëren. Lijkt me duidelijk.

Maar hopelijk komt hij morgen weer met een dijk van een wedstrijd... Laten we het hopen.
Blind oogt op mij in alles diezelfde prof als Tadic.

Tadic maakt de laatste drie wedstrijden echt weer sprongen vooruit. Daarvoor was het gewoon matig.

Datzelfde geld ook voor blind die in alles gewoon beter bezig is de laatste drie wedstrijden.

Ik zou het wel snappen als tagliafico mag spelen net zoals Blind gewoon logisch is.

Geen idee van wie van beiden ik blijer wordt momenteel.
remco k
 remco k - maandag 27 september 2021 - 22:01   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 september 2021 - 21:47 schreef AkaS het volgende:

[..]

Echt geweldig hoe jij als een echte professor top down even mededeelt dat de linkerkant niet minder is dan de rechterkant en eigenlijk zelfs beter omdat de passing beter is hahahaha. Geeft niet, ze zeggen it is in the eye of the beholder en dat geldt voor zowel jou als voor mijzelf natuurlijk.

Ik vind Blind voor zijn doen opvallend minder in zijn passing de laatste tijd. Zijn gebrek aan snelheid is voor een ieder bekend.

Maar wat betreft de continuiteit en groei van het elftal... Tja dat heeft meerdere factoren natuurlijk.

Ik heb van de week al eerder aangegeven dat ten Hag geen rariteiten meer uithaalt en de juiste poppetjes op de juiste positie plaatst.

Maar ook de Zuidamerikaanse mentaliteit in het team, de onverzettelijkheid die steeds meer in het elftal is doorgedrongen met vaste basisplekken voor Martinez en Alvarez...

De professionaliteit en beleving van Tadic.

En een factor die door niemand wordt benoemd maar voor mij gevoelsmatig weldegelijk een invloed heeft... Mister Bogarde. Deze krachtman straalt ook wat uit en duld geen bullshit.
Ik snap dat stukje snelheid bij Blind niet zo goed. Ja hij is niet heel snel. Maar hoeveel tegengoals levert dat op?
Als ik dan zie hoe makkelijk Tagliafico binnendoor geloof wordt door een man uit zijn rug gebeurt dat Blind veel minder.

Verder eens met een heleboel hoor, maar dat geen mens met je oneens zijn.

Overigens terecht dat je Bogarde noemt.

Gekke andere vraag, waar is Reiziger?
nummer10
 nummer10 - maandag 27 september 2021 - 23:07   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 september 2021 - 22:01 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik snap dat stukje snelheid bij Blind niet zo goed. Ja hij is niet heel snel. Maar hoeveel tegengoals levert dat op?
Als ik dan zie hoe makkelijk Tagliafico binnendoor geloof wordt door een man uit zijn rug gebeurt dat Blind veel minder.

Verder eens met een heleboel hoor, maar dat geen mens met je oneens zijn.

Overigens terecht dat je Bogarde noemt.

Gekke andere vraag, waar is Reiziger?
niet heel snel ? ik denk dat zoon beetje elke eredivisie buitenspeler sneller is dan hem, en daarbij ook nog eens veel bal verlies (vd week nog net aan tegen groningen een sliding die hem red bijv) ik vond de linkerkant altijd beter dan rechter kant... maar sinds blind lb is vind ik het wel heel erg tegenvallen op de linkerkant.. blind kan het opkomen en terug gewoon niet meer belopen waardoor tadic dus meer moet inzakken heb ik het idee, en dat het daarom minder is...

blind bij het nl elftal natuurlijk ook al niet top, en met taqi gewoon de reserver aanvoerder van argentienie op de bank waar blind nog maar moet afwachten of het basis word (vast wel met papa erbij)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 27 september 2021 door nummer10 --
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 28 september 2021 - 10:48   quote  deeplink  
Wat mij betreft Tagliafico heel snel inbrengen voor Blind. Het vuur dat die met zich meebrengt hebben we nodig tegen die Turken!
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 28 september 2021 - 10:53   quote  deeplink  
Even een andere gekke vraag hoor, maar ik lees dat Ajax in de wedstrijd tegen Heerenveen mogelijk 4 spelers mist vanwege interlands in Zuid-Amerika. Dit kan toch niet meer jongens??? Voorheen speelden we 2 wedstrijden in een interlandperiode, tegenwoordig worden er in 1,5 week 3 duels geplaatst waardoor, in het geval van de Zuid-Amerikaanse wedstrijden, spelers hun laatste duel spelen in de nacht van donderdag op vrijdag. Met terugreis erbij kunnen ze dan toch nooit zaterdagavond weer spelen?? Wie verzint dit belachelijke ondoordachte systeem, maar nog beter wie gaat zich er als eerste tegen verzetten???
AkaS
 AkaS - dinsdag 28 september 2021 - 11:36   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 september 2021 - 10:53 schreef Ajax Warrior het volgende:
Even een andere gekke vraag hoor, maar ik lees dat Ajax in de wedstrijd tegen Heerenveen mogelijk 4 spelers mist vanwege interlands in Zuid-Amerika. Dit kan toch niet meer jongens??? Voorheen speelden we 2 wedstrijden in een interlandperiode, tegenwoordig worden er in 1,5 week 3 duels geplaatst waardoor, in het geval van de Zuid-Amerikaanse wedstrijden, spelers hun laatste duel spelen in de nacht van donderdag op vrijdag. Met terugreis erbij kunnen ze dan toch nooit zaterdagavond weer spelen?? Wie verzint dit belachelijke ondoordachte systeem, maar nog beter wie gaat zich er als eerste tegen verzetten???
Dat is een interessante....

Zie eigenlijk wel een leuk paralel verband tussen speler en zaakwaarnemer... De spelers zijn dan de clubs en Fifa/uefa zijn de zaakwaarnemers...

Eigenlijk zouden de bonden in dienst moeten handelen ten aanzien van de clubs, echter is dit door de enorme belangen vokomen scheef gegroeid.

Het zou goed zijn als de clubs eens georganiseerd met elkaar de tanden laten zien en even duidelijk maken dat clubs heel goed zonder deze bonden kunnen voetballen. Maar dat de bonden een leeg omhulsel zijn zonder de clubs...
AkaS
 AkaS - dinsdag 28 september 2021 - 11:39   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 september 2021 - 22:01 schreef remco k het volgende:

[..]

Gekke andere vraag, waar is Reiziger?
Ik begrijp waar je heen wilt en ik zal je vraag beantwoorden vanuit de gedachte dat je deze stelt:

Reiziger zit op de bank Remco ;-) Hij is aanwezig, leert en observeert.
Onze Ajax
 Onze Ajax - dinsdag 28 september 2021 - 13:03   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 september 2021 - 10:48 schreef Ajax Warrior het volgende:
Wat mij betreft Tagliafico heel snel inbrengen voor Blind. Het vuur dat die met zich meebrengt hebben we nodig tegen die Turken!
Dat zou zomaar kunnen, onmogelijk is dat niet.
Loetje
 Loetje - dinsdag 28 september 2021 - 18:05   quote  deeplink  
Ajax met Steven Berghuis op 10. De enige juiste keuze in mijn optiek

Heb niet veel met hem vanwege zijn Kakkerlak verleden, maar hij is verschrikkelijk goed bezig en maakt het elftal momenteel echt beter.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 28 september 2021 door Loetje --
remco k
 remco k - dinsdag 28 september 2021 - 18:15   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 september 2021 - 18:05 schreef Loetje het volgende:
Ajax met Steven Berghuis op 10. De enige juiste keuze in mijn optiek

Heb niet veel met hem vanwege zijn Kakkerlak verleden, maar hij is verschrikkelijk goed bezig en maakt het elftal momenteel echt beter.
Ik weet het niet. Klaassen was ook in absolute top vorm.
remco k
 remco k - dinsdag 28 september 2021 - 18:15   quote  deeplink  
Ik heb een slecht gevoel over vanavond.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 28 september 2021 - 18:35   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 september 2021 - 18:05 schreef Loetje het volgende:
Ajax met Steven Berghuis op 10. De enige juiste keuze in mijn optiek

Heb niet veel met hem vanwege zijn Kakkerlak verleden, maar hij is verschrikkelijk goed bezig en maakt het elftal momenteel echt beter.
Eens, hij heeft een goede pass in huis!
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 28 september 2021 - 18:36   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 september 2021 - 18:15 schreef remco k het volgende:
Ik heb een slecht gevoel over vanavond.
Ik juist niet, maar of dit een goed voorteken is....
Onze Ajax
 Onze Ajax - dinsdag 28 september 2021 - 18:44   quote  deeplink  
Ik had het vermoeden dat Berghuis steeds beter werd.
Ben benieuwd.
nummer10
 nummer10 - dinsdag 28 september 2021 - 18:45   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 september 2021 - 18:15 schreef remco k het volgende:
Ik heb een slecht gevoel over vanavond.
Ben ik een keer optimistisch ga jij negatief doen :P

Succes allemaal
remco k
 remco k - dinsdag 28 september 2021 - 18:53   quote  deeplink  
Ajax echt heel slordig.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 28 september 2021 - 18:54   quote  deeplink  
Er gaat meer over links dan rechts
remco k
 remco k - dinsdag 28 september 2021 - 18:55   quote  deeplink  
Ajax echt verschrikkelijk begonnen. Amper druk op de bal. Ruimtes veel te groot zonder bal
Loetje
 Loetje - dinsdag 28 september 2021 - 18:55   quote  deeplink  
Ajax oogt heel laconiek, komen zeer goed weg net.
Onze Ajax
 Onze Ajax - dinsdag 28 september 2021 - 18:57   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 september 2021 - 18:55 schreef remco k het volgende:
Ajax echt verschrikkelijk begonnen. Amper druk op de bal. Ruimtes veel te groot zonder bal
Ja, dat klopt.
remco k
 remco k - dinsdag 28 september 2021 - 18:57   quote  deeplink  
Pfff. Twee mega kansen. Daar moet er een van in.
Loetje
 Loetje - dinsdag 28 september 2021 - 18:58   quote  deeplink  
Oh Antony.

In de CL moet dit hangen
Loetje
 Loetje - dinsdag 28 september 2021 - 18:58   quote  deeplink  
Waarom is Ajax thuis vaak zo matig
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 28 september 2021 - 18:58   quote  deeplink  
Ik hou mijn hart vast met Pasveer..
Onze Ajax
 Onze Ajax - dinsdag 28 september 2021 - 19:00   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 september 2021 - 18:58 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Ik hou mijn hart vast met Pasveer..
Hij heeft al drie kleine foutjes gemaakt.
Ben zelf niet blij met hem.
remco k
 remco k - dinsdag 28 september 2021 - 19:00   quote  deeplink  
Derde grote kans.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 28 september 2021 - 19:00   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 september 2021 - 18:58 schreef Loetje het volgende:
Waarom is Ajax thuis vaak zo matig
Is inderdaad al jaren zo, misschien de druk voor eigen volk
remco k
 remco k - dinsdag 28 september 2021 - 19:00   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 september 2021 - 19:00 schreef Onze Ajax het volgende:

[..]

Hij heeft al drie kleine foutjes gemaakt.
Ben zelf niet blij met hem.
Wat heeft hij vandaag fout gedaan dan?
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 28 september 2021 - 19:01   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 september 2021 - 19:00 schreef Onze Ajax het volgende:

[..]

Hij heeft al drie kleine foutjes gemaakt.
Ben zelf niet blij met hem.
Niet blij is nog mild uitgedrukt!
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 28 september 2021 - 19:01   quote  deeplink  
Jaaaaáaaaaaaaaaaaa
remco k
 remco k - dinsdag 28 september 2021 - 19:01   quote  deeplink  
Hopaaaaaaaaaaaaa
Onze Ajax
 Onze Ajax - dinsdag 28 september 2021 - 19:03   quote  deeplink  
Eindelijk is de ban nu gebroken.
Of met 1 - 0 winnen met zeer goed controle, of lekker doorgaan naar 2 - 0 en meer.
remco k
 remco k - dinsdag 28 september 2021 - 19:03   quote  deeplink  
Gravenberg de beste man zover. Hele goede loopactie ook bij de goal zojuist.
Loetje
 Loetje - dinsdag 28 september 2021 - 19:05   quote  deeplink  
Berghuisje
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 28 september 2021 - 19:06   quote  deeplink  
Gravenbergh nog niet scherp

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5998
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Besiktas (dinsdag 28-09-2021, 18.45 uur) Champions League 2-0









0.0150899