BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - FC Utrecht (zondag 3 oktober 2021, 14:30); 0 - 1

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Loetje
 Loetje - zondag 03 oktober 2021 - 17:26   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 oktober 2021 - 17:20 schreef remco k het volgende:

[..]

Waarom. Omdat je na een zware periode niet van Utrecht wint waar dat ondanks het matige spel wel gewoon terecht zou zijn geweest?

Enige issue wat er een paar potjes is, is het afmaken van je eerste paar kansen.

We moeten onszelf niet ineens van alles gaan aanpraten.
Ik praat niks aan. Voetbal is op basis van wedstrijd voor wedstrijd. Dat is eenmaal het wereldje.

En vandaag ging er genoeg fout waar je over kunt discussiëren. Ook als iemand dat erger wil maken of juist wil bagatelliseren.

Ik probeer het in het midden te houden, maar genoeg wat er niet klopte vandaag, in alles.
Pietje
 Pietje - zondag 03 oktober 2021 - 17:27   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 oktober 2021 - 17:22 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

En Haller wisselen, laat Danilo spelen het laatste half uur
Of gewoon de gehele tweede helft. Tenzij Haller de sterren van de hemel speelt. :-)
Loetje
 Loetje - zondag 03 oktober 2021 - 17:28   quote  deeplink  
Ik weet in ieder geval wel dat ik vandaag ook dongen zag die al veel vaker een probleem zijn geweest. Niet alles vind ik altijd samenhangend met winst of verlies
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 03 oktober 2021 - 17:29   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 oktober 2021 - 17:20 schreef remco k het volgende:

[..]

Waarom. Omdat je na een zware periode niet van Utrecht wint waar dat ondanks het matige spel wel gewoon terecht zou zijn geweest?

Enige issue wat er een paar potjes is, is het afmaken van je eerste paar kansen.

We moeten onszelf niet ineens van alles gaan aanpraten.
Dit is ook zo.

Er zullen er ongetwijfeld weer wel een paar roepen dat onze kale trainer het gedaan heeft.

Het is wel zo dat hij Haller te lang laat staan en dat hij het niet probeert met Gorter...
Want onze knotwilg schiet op alle fronten te kort

Voor de rest kan ik hem niets aanrekenen
Loetje
 Loetje - zondag 03 oktober 2021 - 17:33   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 oktober 2021 - 17:29 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Dit is ook zo.

Er zullen er ongetwijfeld weer wel een paar roepen dat onze kale trainer het gedaan heeft.

Het is wel zo dat hij Haller te lang laat staan en dat hij het niet probeert met Gorter...
Want onze knotwilg schiet op alle fronten te kort

Voor de rest kan ik hem niets aanrekenen
Sommige dingen mag je ook aan Ten Hag toeschrijven en sommige dingen ook niet.

Als hij iets vreemds of niet goeds doet, moet je dat gewoon kunnen zeggen, al wint hij 1000 wedstrijden. Net als sommige spelers die structureel dezelfde fouten maken, dan hou je het bij de spelers.
Pietje
 Pietje - zondag 03 oktober 2021 - 17:34   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 oktober 2021 - 17:29 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Dit is ook zo.

Er zullen er ongetwijfeld weer wel een paar roepen dat onze kale trainer het gedaan heeft.

Het is wel zo dat hij Haller te lang laat staan en dat hij het niet probeert met Gorter...
Want onze knotwilg schiet op alle fronten te kort

Voor de rest kan ik hem niets aanrekenen
Maar wat ik niet begrijp is, waarom hij Antony op de bank zette. Ik begrijp best wel dat David Neres ook zijn minuten moet maken om zijn vorm weer te hervinden, maar juist Anthony is in de vorm van zijn leven en vormt op de rechter flank een schitterend duo met Mazraoui.

Daarnaast vind ik Daley Blind zeer belangrijk voor dit elftal, ondanks zijn matige optreden bij de 0-1 van FC Utrecht. En ook hij begon op de bank...
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 03 oktober 2021 - 17:38   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 oktober 2021 - 17:18 schreef remco k het volgende:
Hahahaha. Ik las een paar dagen terug op andere fora mensen die zeiden dat Ajax een serieuze kanshebber is op de cl.

Nu kan Ajax er niks meer van en gaan we er keihard af tegen psv.

Je speelt vandaag niet goed. Maar je creëert nog steeds zoveel meer dan wat je weggeeft.

Je moet gewoon scherper worden voor de goal.
Je moet ook niet elke gek geloven. De CL winnen hahahaha. Laten we eerst eens een normale wedstrijd van Utrecht winnen. Ga morgen weer met de chagrijn in mijn lichaam naar die kutstad toe. Met dank aan Ajax.
Loetje
 Loetje - zondag 03 oktober 2021 - 17:43   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 oktober 2021 - 17:34 schreef Pietje het volgende:

[..]

Maar wat ik niet begrijp is, waarom hij Antony op de bank zette. Ik begrijp best wel dat David Neres ook zijn minuten moet maken om zijn vorm weer te hervinden, maar juist Anthony is in de vorm van zijn leven en vormt op de rechter flank een schitterend duo met Mazraoui.

Daarnaast vind ik Daley Blind zeer belangrijk voor dit elftal, ondanks zijn matige optreden bij de 0-1 van FC Utrecht. En ook hij begon op de bank...
Bijvoorbeeld. Antony is dé man in vorm en Utrecht is geen ploeg om te onderschatten, dat moet onderhand helder zijn en gezien Ajax heel lang in een veel te laag tempo speelt, nijgt naar dat ze dat wel doen. Ik vind dat je dan met Antony moet spelen.

Dan had ik met Klaassen begonnen, maar dat is persoonlijk. Vervolgens lijkt het erna of die helemaal niets meer kan.

Ten Hag wisselt diverse keren Blind nu en dat was terecht want die was echt niet goed begonnen, maar zoals ik al zei, dan mag Haller en ook Tadic wel eens gewisseld worden en vooral, eerder gewisseld. Ik vind Daramy bijvoorbeeld tot op heden constant dreigend en dat rechtvaardigd in mijn optiek meer speelminuten.

Kijk, dat Haller zo schandalig veel enorme kansen mist, doet Ten Hag niet en dus vertik ik daarin naar hem te wijzen, maar wel hoe jij daaruit volgend de spitspositie invult of wisselt,dat is iets wat hij doet.

En over Pasveer zwijg ik maar. Het was geen grote fout, maar voor me gevoel pakt hij hem als hij zich strekt.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 03 oktober 2021 - 17:44   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 oktober 2021 - 17:34 schreef Pietje het volgende:

[..]

Maar wat ik niet begrijp is, waarom hij Antony op de bank zette. Ik begrijp best wel dat David Neres ook zijn minuten moet maken om zijn vorm weer te hervinden, maar juist Anthony is in de vorm van zijn leven en vormt op de rechter flank een schitterend duo met Mazraoui.

Daarnaast vind ik Daley Blind zeer belangrijk voor dit elftal, ondanks zijn matige optreden bij de 0-1 van FC Utrecht. En ook hij begon op de bank...
Dat is altijd achteraf, voor het zelfde geld laat Neres het weer zien.

Vergeet niet hij moet in de etalage van Overmars, zelf wil Neres ook weg en we hebben er 3 of zelfs 4 voor aan de rechterkant
remco k
 remco k - zondag 03 oktober 2021 - 17:48   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 oktober 2021 - 17:26 schreef Loetje het volgende:

[..]

Ik praat niks aan. Voetbal is op basis van wedstrijd voor wedstrijd. Dat is eenmaal het wereldje.

En vandaag ging er genoeg fout waar je over kunt discussiëren. Ook als iemand dat erger wil maken of juist wil bagatelliseren.

Ik probeer het in het midden te houden, maar genoeg wat er niet klopte vandaag, in alles.
Het was voor mij in alles net een paar procentjes minder dan de afgelopen weken. Dat is gewoon een mooie les voor de spelers dat dit dus niet kan.

Utrecht speelde daarentegen ook gewoon een goede wedstrijd.

Dit soort potjes zitten er nu eenmaal gewoon tussen.

En hoewel een deel van de aanhang denkt dat we jaar in jaar uit ongeslagen kampioen moeten worden en leest zelfs dat we de cl kunnen winnen.

Het realistische beeld is dat dit Ajax een ploeg in ontwikkeling is dit seizoen en dat we mogen hopen op mooie dingen gezien de seizoens start. Maar dat er echt nog steeds heel veel te verbeteren valt wil Ajax zichzelf kunnen belonen met mooie prijzen en een mooie Europese tocht.

Ik vind ten Hag daarin ook gewoon telkens heel duidelijk en goed bij de realiteit.
remco k
 remco k - zondag 03 oktober 2021 - 17:48   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 oktober 2021 - 17:27 schreef Pietje het volgende:

[..]

Of gewoon de gehele tweede helft. Tenzij Haller de sterren van de hemel speelt. :-)
Danilo raakt toch geen knikker.
remco k
 remco k - zondag 03 oktober 2021 - 17:49   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 oktober 2021 - 17:33 schreef Loetje het volgende:

[..]

Sommige dingen mag je ook aan Ten Hag toeschrijven en sommige dingen ook niet.

Als hij iets vreemds of niet goeds doet, moet je dat gewoon kunnen zeggen, al wint hij 1000 wedstrijden. Net als sommige spelers die structureel dezelfde fouten maken, dan hou je het bij de spelers.
Zo is het ook.

Gewoon de goede dingen en de slechte dingen benoemen.

Sommigen hier kunnen echter van een aantal alleen de slechte dingen benoemen en zijn in geen velden of wegen te bekennen als die persoon het gewoon erg goed doet.
Pietje
 Pietje - zondag 03 oktober 2021 - 17:49   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 oktober 2021 - 17:44 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Dat is altijd achteraf, voor het zelfde geld laat Neres het weer zien.

Vergeet niet hij moet in de etalage van Overmars, zelf wil Neres ook weg en we hebben er 3 of zelfs 4 voor aan de rechterkant
Zeker, maar hij passeerde daarmee wel de speler die in grootse vorm is. Daarmee snijd je jezelf behoorlijk in de vinger.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 03 oktober 2021 - 17:51   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 oktober 2021 - 17:49 schreef remco k het volgende:

[..]

Zo is het ook.

Gewoon de goede dingen en de slechte dingen benoemen.

Sommigen hier kunnen echter van een aantal alleen de slechte dingen benoemen en zijn in geen velden of wegen te bekennen als die persoon het gewoon erg goed doet.
Eens!
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 03 oktober 2021 - 17:53   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 oktober 2021 - 17:48 schreef remco k het volgende:

[..]

Het was voor mij in alles net een paar procentjes minder dan de afgelopen weken. Dat is gewoon een mooie les voor de spelers dat dit dus niet kan.

Utrecht speelde daarentegen ook gewoon een goede wedstrijd.

Dit soort potjes zitten er nu eenmaal gewoon tussen.

En hoewel een deel van de aanhang denkt dat we jaar in jaar uit ongeslagen kampioen moeten worden en leest zelfs dat we de cl kunnen winnen.

Het realistische beeld is dat dit Ajax een ploeg in ontwikkeling is dit seizoen en dat we mogen hopen op mooie dingen gezien de seizoens start. Maar dat er echt nog steeds heel veel te verbeteren valt wil Ajax zichzelf kunnen belonen met mooie prijzen en een mooie Europese tocht.

Ik vind ten Hag daarin ook gewoon telkens heel duidelijk en goed bij de realiteit.
Realistisch, valt niks op af te dingen
Loetje
 Loetje - zondag 03 oktober 2021 - 17:53   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 oktober 2021 - 17:49 schreef remco k het volgende:

[..]

Zo is het ook.

Gewoon de goede dingen en de slechte dingen benoemen.

Sommigen hier kunnen echter van een aantal alleen de slechte dingen benoemen en zijn in geen velden of wegen te bekennen als die persoon het gewoon erg goed doet.
Je weet dat ik echt wel een realist ben kerel. Maar sommige dingen zijn soms echt onverklaarbaar en dat is niet alleen Ten Hag.
Pietje
 Pietje - zondag 03 oktober 2021 - 17:53   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 oktober 2021 - 17:48 schreef remco k het volgende:

[..]

Danilo raakt toch geen knikker.
Een knikker hoeft niet, als hij maar wel de (voet)bal raakt. :-)

Nee, serieus... ik vind dat Danilo een kans verdient. Als hij het dan niet laat zien, is het duidelijk dat hij voorlopig tekortschiet en er een andere spits moet spelen. Haller? Tadic? Daramy?
remco k
 remco k - zondag 03 oktober 2021 - 17:53   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 oktober 2021 - 17:43 schreef Loetje het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld. Antony is dé man in vorm en Utrecht is geen ploeg om te onderschatten, dat moet onderhand helder zijn en gezien Ajax heel lang in een veel te laag tempo speelt, nijgt naar dat ze dat wel doen. Ik vind dat je dan met Antony moet spelen.

Dan had ik met Klaassen begonnen, maar dat is persoonlijk. Vervolgens lijkt het erna of die helemaal niets meer kan.

Ten Hag wisselt diverse keren Blind nu en dat was terecht want die was echt niet goed begonnen, maar zoals ik al zei, dan mag Haller en ook Tadic wel eens gewisseld worden en vooral, eerder gewisseld. Ik vind Daramy bijvoorbeeld tot op heden constant dreigend en dat rechtvaardigd in mijn optiek meer speelminuten.

Kijk, dat Haller zo schandalig veel enorme kansen mist, doet Ten Hag niet en dus vertik ik daarin naar hem te wijzen, maar wel hoe jij daaruit volgend de spitspositie invult of wisselt,dat is iets wat hij doet.

En over Pasveer zwijg ik maar. Het was geen grote fout, maar voor me gevoel pakt hij hem als hij zich strekt.
Beetje gek misschien hoor. Maar volgens mij is Daramy helemaal niet fit genoeg om meer te spelen.

Het leek na tien minuten en een paar acties al of die niet meer kon lopen. Dat viel me de vorige keer ook op.
remco k
 remco k - zondag 03 oktober 2021 - 17:54   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 oktober 2021 - 17:49 schreef Pietje het volgende:

[..]

Zeker, maar hij passeerde daarmee wel de speler die in grootse vorm is. Daarmee snijd je jezelf behoorlijk in de vinger.
Tegen Cambuur hoorde je daar niemand over en die deden het ook gewoon goed tot dat moment.

Neres is toch geen koekenbakker. Die is beter dan welke speler dan ook hij Utrecht en dit is ook echt niet de reden dat je niet gewoon wint.
remco k
 remco k - zondag 03 oktober 2021 - 17:58   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 oktober 2021 - 17:53 schreef Loetje het volgende:

[..]

Je weet dat ik echt wel een realist ben kerel. Maar sommige dingen zijn soms echt onverklaarbaar en dat is niet alleen Ten Hag.
Ik doel hier ook niet op jou.

Ik ben ook realistisch en toch kunnen wij ook vaak zat van mening verschillen. Realistisch kijken betekend niet dat wij het altijd bij het rechte eind hebben.

Het gaat mij alleen om de manier waarop alles ineens volledig hosanna is en een week later alles ineens volledig kut is.

Daar heb ik niks mee.

Want neem nou Haller. Die speelt vandaag echt heel matig hè. Maar die is toch gewoon bij drie hele grote kansen betrokken in de eerste helft waarvan hij er twee creëert.

Tadic creëert er maar 1. Neres ook maar 1 en Berghuis heeft in de eerste helft alleen een schot op de goal.

Toch moet Haller het dan ontgelden bij iedereen. Is dat dan wel fair?
remco k
 remco k - zondag 03 oktober 2021 - 17:58   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 oktober 2021 - 17:53 schreef Pietje het volgende:

[..]

Een knikker hoeft niet, als hij maar wel de (voet)bal raakt. :-)

Nee, serieus... ik vind dat Danilo een kans verdient. Als hij het dan niet laat zien, is het duidelijk dat hij voorlopig tekortschiet en er een andere spits moet spelen. Haller? Tadic? Daramy?
Op basis waarvan verdiend Danilo een kans?
remco k
 remco k - zondag 03 oktober 2021 - 18:01   quote  deeplink  
Het is overigens onze Anthony die gewoon niet met Warmerdam meeloopt waardoor die vrij kan inschieten.
Pietje
 Pietje - zondag 03 oktober 2021 - 18:01   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 oktober 2021 - 17:54 schreef remco k het volgende:

[..]

Tegen Cambuur hoorde je daar niemand over en die deden het ook gewoon goed tot dat moment.

Neres is toch geen koekenbakker. Die is beter dan welke speler dan ook hij Utrecht en dit is ook echt niet de reden dat je niet gewoon wint.
Daar gaat hij mij helemaal niet om, Remco. Natuurlijk is David Neres geen koekenbakker. Dat schrijf ik ook nergens, maar Anthony is op die plek momenteel ontzettend in vorm, die verdiende geen plek op de reservebank. En als je David Neres minuten wil laten maken, dan moet je dat niet doen tegen je eeuwige "vijand" FC Utrecht. Maar goed, dat is mijn mening.

En we zijn het er beslist over eens, dat Ajax zichzelf tekort heeft gedaan om zoveel 100% kansen om zeep te helpen. Ze hadden, ondanks deze mindere wedstrijd, dit potje "gewoon" moeten winnen.
Loetje
 Loetje - zondag 03 oktober 2021 - 18:03   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 oktober 2021 - 17:58 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik doel hier ook niet op jou.

Ik ben ook realistisch en toch kunnen wij ook vaak zat van mening verschillen. Realistisch kijken betekend niet dat wij het altijd bij het rechte eind hebben.

Het gaat mij alleen om de manier waarop alles ineens volledig hosanna is en een week later alles ineens volledig kut is.

Daar heb ik niks mee.

Want neem nou Haller. Die speelt vandaag echt heel matig hè. Maar die is toch gewoon bij drie hele grote kansen betrokken in de eerste helft waarvan hij er twee creëert.

Tadic creëert er maar 1. Neres ook maar 1 en Berghuis heeft in de eerste helft alleen een schot op de goal.

Toch moet Haller het dan ontgelden bij iedereen. Is dat dan wel fair?
Deels wel. Het zijn geen random kansjes die hij mist he. Dat is wel waar we hem voor halen. Een beetje redelijke spits, want wereldtoppers spelen hier normaal niet, heeft er al 12 gemaakt dit seizoen. Dus ik vind de kritiek echt wel terecht.

Maar zoals ik al zei, mag Tadic nog wel zo onaantastbaar zijn als die is? Blind is het ook niet meer. Want hij is belangrijk, maar speelt al wel langere tijd zeer geregeld een stuk minder. Berghuis was matig... En ze kunnen best wat crieeren, maar de dag vandaag is voetbal helaas wel meer als dat.
remco k
 remco k - zondag 03 oktober 2021 - 18:06   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 oktober 2021 - 18:03 schreef Loetje het volgende:

[..]

Deels wel. Het zijn geen random kansjes die hij mist he. Dat is wel waar we hem voor halen. Een beetje redelijke spits, want wereldtoppers spelen hier normaal niet, heeft er al 12 gemaakt dit seizoen. Dus ik vind de kritiek echt wel terecht.

Maar zoals ik al zei, mag Tadic nog wel zo onaantastbaar zijn als die is? Blind is het ook niet meer. Want hij is belangrijk, maar speelt al wel langere tijd zeer geregeld een stuk minder. Berghuis was matig... En ze kunnen best wat crieeren, maar de dag vandaag is voetbal helaas wel meer als dat.
Blind vond ik vandaag prima invallen. De laatste twee potjes was die ook al beter. Ik hoop dat hij die lijn doortrekt want dat is hard nodig gezien zijn start dit seizoen.

Eens hoor dat Haller er meer moet maken.

Maar is het wel terecht dat hij de gebeten hond is. Zijn stats zijn echt prima. En hij is bij heel veel kansen betrokken.

Vorige week dacht ik nog te lezen dat hij na Tadic zelfs de meeste kansen creëert.
Pietje
 Pietje - zondag 03 oktober 2021 - 18:07   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 oktober 2021 - 17:58 schreef remco k het volgende:

[..]

Op basis waarvan verdiend Danilo een kans?
Verdient niet iedereen een keer een kans. Hij behoort toch tot de selectie? Of is hij slechts een bankvuller?
En als je ziet dat je eerste spits (waar ik het altijd voor heb opgenomen!!) erg veel kansen mist, dan moet je als coach je maatregelen nemen. Zeker tegen een tegenstander als FC Utrecht. Maar daar zal jij het wel weer niet mee eens zijn en dat is je goed recht. Ik denk daar kennelijk wat anders over, zonder ook maar enigszins kritiek op te hebben.
Loetje
 Loetje - zondag 03 oktober 2021 - 18:12   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 oktober 2021 - 18:06 schreef remco k het volgende:

[..]

Blind vond ik vandaag prima invallen. De laatste twee potjes was die ook al beter. Ik hoop dat hij die lijn doortrekt want dat is hard nodig gezien zijn start dit seizoen.

Eens hoor dat Haller er meer moet maken.

Maar is het wel terecht dat hij de gebeten hond is. Zijn stats zijn echt prima. En hij is bij heel veel kansen betrokken.

Vorige week dacht ik nog te lezen dat hij na Tadic zelfs de meeste kansen creëert.
Het is denk ik toch maar net wanneer je stats goed vind. Scoort iemand 34 goals uit 85 kansen, of scoort iemand 34 goals uit 200 kansen. Dat knaagt toch een beetje aan hem. Hij speelde sterk tegen en rondom de pot tegen Sporting, maar mist deze week weer kansen waar je je echt rot van schrikt.

Blind viel prima in, behalve zijn sjokken bij de tegengoal al was die nergens direct zijn fout. Maar die wordt ook gewisseld en aan de kant gehouden. In mijn optiek mogen meerdere spelers dat eens meemaken.
Loetje
 Loetje - zondag 03 oktober 2021 - 18:13   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 oktober 2021 - 18:07 schreef Pietje het volgende:

[..]

Verdient niet iedereen een keer een kans. Hij behoort toch tot de selectie? Of is hij slechts een bankvuller?
En als je ziet dat je eerste spits (waar ik het altijd voor heb opgenomen!!) erg veel kansen mist, dan moet je als coach je maatregelen nemen. Zeker tegen een tegenstander als FC Utrecht. Maar daar zal jij het wel weer niet mee eens zijn en dat is je goed recht. Ik denk daar kennelijk wat anders over, zonder ook maar enigszins kritiek op te hebben.
En ik ben het om deze reden met je eens.

En een kans kan ook een keer een hele helft zijn he, hoeft niet altijd vanaf de aftrap.
remco k
 remco k - zondag 03 oktober 2021 - 18:45   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 oktober 2021 - 18:07 schreef Pietje het volgende:

[..]

Verdient niet iedereen een keer een kans. Hij behoort toch tot de selectie? Of is hij slechts een bankvuller?
En als je ziet dat je eerste spits (waar ik het altijd voor heb opgenomen!!) erg veel kansen mist, dan moet je als coach je maatregelen nemen. Zeker tegen een tegenstander als FC Utrecht. Maar daar zal jij het wel weer niet mee eens zijn en dat is je goed recht. Ik denk daar kennelijk wat anders over, zonder ook maar enigszins kritiek op te hebben.
Niet iedere speler verdient zo’n kans nee. Danilo laat vooralsnog niets zien wat ervoor zorgt dat hij die kans wel verdient.

En Haller maakt gewoon zijn goals nog steeds.

Als je dan wat anders op 9 wil. Ga dan met Tadic daar spelen met Daramy op links aangezien die jongen daar wel indruk maakt.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 03 oktober 2021 door remco k --
remco k
 remco k - zondag 03 oktober 2021 - 18:48   quote  deeplink  
Ik stel namelijk nergens dat Haller moet spelen hè. Dat zal ik nooit doen en heb dat ook nooit gedaan.
Loetje
 Loetje - zondag 03 oktober 2021 - 19:00   quote  deeplink  
Daramy mag alleen nog iets meer variatie tonen in mijn optiek. Kwestie van tijd dat tegenstanders het doorhebben.

Maakt wel enorme passen trouwens
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 03 oktober 2021 - 19:23   quote  deeplink  
Nog een keer de samenvatting gezien, maar Utrecht heeft een topkeeper en een goed elftal en wij hebben een graaier van een keeper, we kunnen beter geen keeper opstellen...tjonge jonge nooit meer opstellen
Pietje
 Pietje - zondag 03 oktober 2021 - 19:45   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 oktober 2021 - 18:48 schreef remco k het volgende:
Ik stel namelijk nergens dat Haller moet spelen hè. Dat zal ik nooit doen en heb dat ook nooit gedaan.
Dat weet ik, beste Remco en ik wil Haller niet afvallen (dat heb ik nog nooit gedaan), maar geen speler is groter dan de club. En zeker, de statistieken van de prestaties van Haller zijn indrukwekkend. Maar ook Haller kan een keer op de bank terechtkomen!
Pietje
 Pietje - zondag 03 oktober 2021 - 19:48   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 oktober 2021 - 18:45 schreef remco k het volgende:

[..]

Niet iedere speler verdient zo’n kans nee. Danilo laat vooralsnog niets zien wat ervoor zorgt dat hij die kans wel verdient.

En Haller maakt gewoon zijn goals nog steeds.

Als je dan wat anders op 9 wil. Ga dan met Tadic daar spelen met Daramy op links aangezien die jongen daar wel indruk maakt.
Ik heb van Ten Hag begrepen, dat Danilo het goed doet op de training. Als dat naar buiten komt, denk ik dat je toch een keer die kans moet krijgen.
remco k
 remco k - zondag 03 oktober 2021 - 19:58   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 oktober 2021 - 19:48 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ik heb van Ten Hag begrepen, dat Danilo het goed doet op de training. Als dat naar buiten komt, denk ik dat je toch een keer die kans moet krijgen.
Ik vind hem in zn invalbeurten tegenvallen en ook bij jong Ajax niet bijzonder.
Eide
 Eide - zondag 03 oktober 2021 - 20:35   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 oktober 2021 - 19:58 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik vind hem in zn invalbeurten tegenvallen en ook bij jong Ajax niet bijzonder.
Terwijl Daramy wel iets brengt. Zie momenteel de variant met Daramy, Tadic en Antony wel zitten.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 03 oktober 2021 - 20:55   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 oktober 2021 - 20:35 schreef Eide het volgende:

[..]

Terwijl Daramy wel iets brengt. Zie momenteel de variant met Daramy, Tadic en Antony wel zitten.
Zou niet verkeerd zijn!
Loetje
 Loetje - zondag 03 oktober 2021 - 21:38   quote  deeplink  
Daramy viel vooral dreigend in maar niet goed hoor.
nummer10
 nummer10 - zondag 03 oktober 2021 - 21:53   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 oktober 2021 - 19:23 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Nog een keer de samenvatting gezien, maar Utrecht heeft een topkeeper en een goed elftal en wij hebben een graaier van een keeper, we kunnen beter geen keeper opstellen...tjonge jonge nooit meer opstellen
Die ballen van zoon afstand moeten er gewoon in, ook al heb je Neuer op doel staan
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 03 oktober 2021 - 23:02   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 oktober 2021 - 21:38 schreef Loetje het volgende:
Daramy viel vooral dreigend in maar niet goed hoor.
Mag het,de jonge knaap is er nog maar net.
Hij heeft het misschien wel in zich om een grote te worden
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 03 oktober 2021 - 23:04   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 oktober 2021 - 21:53 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Die ballen van zoon afstand moeten er gewoon in, ook al heb je Neuer op doel staan
Minimaal 2 zelfs, hard maar slecht ingeschoten daarnaast goed tegen gehouden
wvb
 wvb - maandag 04 oktober 2021 - 03:33   quote  deeplink  
Die keeper, dat kan toch echt niet.
Daar kun je als Ajax zijnde niet mee voor de dag komen.
Iedere iets moeilijkere bal is onmiddellijk prijs.
Verder nagenoeg het hele team speelde ongeïnspireerd en ondermaats, zonder bezieling.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 04 oktober 2021 door wvb --
Eide
 Eide - maandag 04 oktober 2021 - 07:40   quote  deeplink  
Ik blijf zuur vanwege de eerste 10 minuten. Ajax opende best goed en kreeg echt twee 100% kansen binnen 8 minuten. Daarna zakt de ploeg in en krijg je zo'n vreselijke pot waar je van voelt aankomen dat het mis gaat.
Loetje
 Loetje - maandag 04 oktober 2021 - 11:50   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 oktober 2021 - 23:02 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Mag het,de jonge knaap is er nog maar net.
Hij heeft het misschien wel in zich om een grote te worden
Zeker, maar ik ga niet zo hypocriet doen dat een speler na 3 redelijke invalbeurten meteen een wereldspeler is zoals het hier vrijwel altijd voortdurend gaat.

Hij mag van mij beginnen met wat meer minuten en de rest zien we dan wel
Loetje
 Loetje - maandag 04 oktober 2021 - 11:50   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 oktober 2021 - 23:02 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Mag het,de jonge knaap is er nog maar net.
Hij heeft het misschien wel in zich om een grote te worden
Zeker, maar ik ga niet zo hypocriet doen dat een speler na 3 redelijke invalbeurten meteen een wereldspeler is zoals het hier vrijwel altijd voortdurend gaat.

Hij mag van mij beginnen met wat meer minuten en de rest zien we dan wel
AkaS
 AkaS - maandag 04 oktober 2021 - 12:21   quote  deeplink  
Ik heb veel aan te merken gehad op ten Hag en ik sta daar nog steeds volledig achter. Maar wat betreft het passeren van Anthony begrijp ik de kritiek op hem niet. Allereerst heeft Anthony weinig tot geen rust gehad ivm de Olympische Spelen, 2. Het seizoen duurt nog heel erg lang. En 3 met Neres zit er gewoon een potentiële basisspeler op de bank die prima kan spelen en eigenlijk ook moet spelen om zijn uren te maken.

Dat hij niet ineen keer de sterren van de hemel speelt vind ik best logisch. Zeker tegen een tegenstander als Utrecht van gisteren.

Kritiek op ten Hag en Neres voor mij ontrecht.
AkaS
 AkaS - maandag 04 oktober 2021 - 12:21   quote  deeplink  
Op de vraag waarom Danilo een kans verdient zou ik willen zeggen waarom verdient hij geen kans?

Hij zit bij de selectie en dus wordt hij goed genoeg gevonden door de trainer. Als je daarbij optelt dat Haller niet naar behoren presteert, in de zin dat hij wel heel erg veel opgelegde kansen mist... Dan zou je heel goed Danilo een kans kunnen geven, al is het aleen maar om een signaal naar Haller af te geven, dat hij scherper moet zijn en zorgvuldiger met de kansen moet omspringen. Want in wedstrijden waarin Ajax over de tegenstander heenloopt verzamelt hij zijn positieve statistieken... Maar vergeten we dat het prijsschieten was bijvoorbeeld.

Voor mij moet hij er staan wanneer de wedstrijd in evenwicht is, de kansen beperkt zijn. Dan moet hij zijn waarde als spits van Ajax 1 bewijzen. En dat doet hij niet vind ik.

Met een spits van Ajaxniveau hadden we gisteren niet verloren!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 04 oktober 2021 door AkaS --
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 04 oktober 2021 - 12:51   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 04 oktober 2021 - 12:21 schreef AkaS het volgende:
Ik heb veel aan te merken gehad op ten Hag en ik sta daar nog steeds volledig achter. Maar wat betreft het passeren van Anthony begrijp ik de kritiek op hem niet. Allereerst heeft Anthony weinig tot geen rust gehad ivm de Olympische Spelen, 2. Het seizoen duurt nog heel erg lang. En 3 met Neres zit er gewoon een potentiële basisspeler op de bank die prima kan spelen en eigenlijk ook moet spelen om zijn uren te maken.

Dat hij niet ineen keer de sterren van de hemel speelt vind ik best logisch. Zeker tegen een tegenstander als Utrecht van gisteren.

Kritiek op ten Hag en Neres voor mij ontrecht.
Helemaal mee eens, Neres was altijd basisspeler, in principe is hij dit nog steeds, ten Hag houdt op deze manier de druk op Antony wanneer hij Neres opstelt maar ook wil hij en Ajax dat hij verkocht wordt.
Dus moet hij in de etalage en dus logisch dat hij speelt.

Mocht hij minder zijn dan kan hij nog altijd Antony brengen maar goed ook die was niet best gisteren
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 04 oktober 2021 - 17:55   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 04 oktober 2021 - 12:21 schreef AkaS het volgende:
Op de vraag waarom Danilo een kans verdient zou ik willen zeggen waarom verdient hij geen kans?

Hij zit bij de selectie en dus wordt hij goed genoeg gevonden door de trainer. Als je daarbij optelt dat Haller niet naar behoren presteert, in de zin dat hij wel heel erg veel opgelegde kansen mist... Dan zou je heel goed Danilo een kans kunnen geven, al is het aleen maar om een signaal naar Haller af te geven, dat hij scherper moet zijn en zorgvuldiger met de kansen moet omspringen. Want in wedstrijden waarin Ajax over de tegenstander heenloopt verzamelt hij zijn positieve statistieken... Maar vergeten we dat het prijsschieten was bijvoorbeeld.

Voor mij moet hij er staan wanneer de wedstrijd in evenwicht is, de kansen beperkt zijn. Dan moet hij zijn waarde als spits van Ajax 1 bewijzen. En dat doet hij niet vind ik.

Met een spits van Ajaxniveau hadden we gisteren niet verloren!
Danilo zal wel te kort schieten anders zou hij hem wel achter de hand houden achter Haller.

Ik betwijfel of Haller ineens meer gaat scoren indien er een 2e goede spits staat te trappelen om in te vallen.

Hij moet ze er gewoon inschieten, hij heeft genoeg gekost en hij is eenmaal de spits.

Ik kan niet in de portemonnee van Overmars kijken anders zou ik in de winterstop mocht Ajax overleven in de Champions League een goede 1e cq 2e spits binnen halen.

Bij overleving komen er weer miljoenen in het laadje
En we zitten niet dik in de spitsen sinds Traore, Brobbey en Huntelaar vertrokken zijn
AkaS
 AkaS - maandag 04 oktober 2021 - 19:36   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 04 oktober 2021 - 17:55 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Danilo zal wel te kort schieten anders zou hij hem wel achter de hand houden achter Haller.

Ik betwijfel of Haller ineens meer gaat scoren indien er een 2e goede spits staat te trappelen om in te vallen.

Hij moet ze er gewoon inschieten, hij heeft genoeg gekost en hij is eenmaal de spits.

Ik kan niet in de portemonnee van Overmars kijken anders zou ik in de winterstop mocht Ajax overleven in de Champions League een goede 1e cq 2e spits binnen halen.

Bij overleving komen er weer miljoenen in het laadje
En we zitten niet dik in de spitsen sinds Traore, Brobbey en Huntelaar vertrokken zijn
Danilo zal wel tekort schieten... Wat dacht je ervan dat Haller 22.5mln heeft gekost, de duurste aankoop ever... Gezichtsverlies, kapitaalvernietiging zijn zomaar een paar woorden die me te binnen schieten...

En heel misschien schiet Danilo tekort, maar het lijkt mij onwaarschijnlijk dat hij net zoveel kansen om zeep helpt als Haller...?

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3166
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - FC Utrecht (zondag 3 oktober 2021, 14:30); 0 - 1









0.0119049