BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Benfica (Champions League, woensdag 23 februari 2022, 21:00 / dinsdag 15 maart 2022, 21:00); 2 - 2 /

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
nummer10
 nummer10 - woensdag 16 maart 2022 - 17:39   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 maart 2022 - 13:51 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Tuurlijk moet je hem hebben als je uitkomt, maar Timber mag ook wel wat meer doen dan lichtjes zijn voeten van de grond hebben. Ben een beetje klaar met talenten continu het hand boven de hoofd houden en alles maar op 1 man gooien. Zo gaf Ten Hag netjes aan dat het een communicatiefout was tussen deze 2 spelers. Vervelend, maar vergeet niet dat het hele elftal gewoon wederom apathisch speelde. En waarschijnlijk hadden we nog 3 uur kunnen voetballen zonder te scoren! Dit had Ajax gewoon even nodig. Beide voetjes weer op de grond, spelers doorselecteren en volgend jaar weer je stinkende best doen!
Nah als het een fout was was het een fout.. bij los doe je simpel weg niks omdat de kans bestaat dat de keeper je meeneemt en blesseert.. Wat me wel opvalt is het aantal blunders van onana sinds zijn terugkeer.. Afrika cup zat die er ook een paar keer flink naast en zulke blunders mag je nooit maken, ook niet zonder ritme..
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 16 maart 2022 - 18:37   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 maart 2022 - 16:05 schreef remco k het volgende:

[..]

Volgens mij zei ten Hag ook heel duidelijk dat als je komt je die bal moet hebben.
Nee hij zei heel duidelijk dat het aan de communicatie lag tussen 2 spelers en wilde Onana niet als schuldige aanwijzen! Iets wat hier en op al die andere sociale media wel heel makkelijk gebeurd.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 16 maart 2022 - 18:40   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 maart 2022 - 17:39 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Nah als het een fout was was het een fout.. bij los doe je simpel weg niks omdat de kans bestaat dat de keeper je meeneemt en blesseert.. Wat me wel opvalt is het aantal blunders van onana sinds zijn terugkeer.. Afrika cup zat die er ook een paar keer flink naast en zulke blunders mag je nooit maken, ook niet zonder ritme..
Wat een slap gelul! Dus een keeper mag nooit een blunder maken, maar een aanvaller mag wel tig kansen per wedstrijd om zeep helpen? Keepers zijn soms net gewoon mensen hoor! Enige wat jij doet, en dat doe je vaker, is meelullen met de publieke opinie! Want die hele Africa Cup verdomt me geen reet. En tijdens de voorgaande wedstrijden van ajax heb ik hem.geen blunder zien maken.
remco k
 remco k - woensdag 16 maart 2022 - 18:56   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 maart 2022 - 18:37 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Nee hij zei heel duidelijk dat het aan de communicatie lag tussen 2 spelers en wilde Onana niet als schuldige aanwijzen! Iets wat hier en op al die andere sociale media wel heel makkelijk gebeurd.
En hij zegt letterlijk dat als je komt als keeper, dat je hem dan moet hebben.
remco k
 remco k - woensdag 16 maart 2022 - 18:58   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 maart 2022 - 18:40 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Wat een slap gelul! Dus een keeper mag nooit een blunder maken, maar een aanvaller mag wel tig kansen per wedstrijd om zeep helpen? Keepers zijn soms net gewoon mensen hoor! Enige wat jij doet, en dat doe je vaker, is meelullen met de publieke opinie! Want die hele Africa Cup verdomt me geen reet. En tijdens de voorgaande wedstrijden van ajax heb ik hem.geen blunder zien maken.
Natuurlijk mogen keepers fouten maken. Het zijn immers mensen. Net zoals dat spitsen fouten mogen maken en dat andere spelers fouten mogen maken.

Maar ze mogen toch ook gewoon benoemd worden? Dat doen we toch immers ook als Haller een grote kans mist of als Blind slecht speelt of fouten maakt?
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 16 maart 2022 - 19:02   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 maart 2022 - 18:56 schreef remco k het volgende:

[..]

En hij zegt letterlijk dat als je komt als keeper, dat je hem dan moet hebben.
Stel dat hij dit niet gezegd zou hebben..dan nog is het zo

Wanneer een keeper er uit komt moet hij de bal minimaal weg stompen.

Daardoor dacht ik dat Timber bleef staan

Maar goed we liggen er uit, ben benieuwd wie er straks vertrekken en bijkomen
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 16 maart 2022 - 19:48   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 maart 2022 - 18:56 schreef remco k het volgende:

[..]

En hij zegt letterlijk dat als je komt als keeper, dat je hem dan moet hebben.
Nou ik heb hem dat niet horen zeggen hoor! Voor de camera van Rtl7 althans.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 16 maart 2022 door Ajax Warrior --
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 16 maart 2022 - 19:49   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 maart 2022 - 18:58 schreef remco k het volgende:

[..]

Natuurlijk mogen keepers fouten maken. Het zijn immers mensen. Net zoals dat spitsen fouten mogen maken en dat andere spelers fouten mogen maken.

Maar ze mogen toch ook gewoon benoemd worden? Dat doen we toch immers ook als Haller een grote kans mist of als Blind slecht speelt of fouten maakt?
Het was geen goede inzet van Onana, maar evenmin van Timber die amper meespringt met zijn tegenstander.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 16 maart 2022 - 19:52   quote  deeplink  
Overigens wordt ook Alvarez als schuldige aangewezen voor de onnodige vrije trap! Maar ook hier ben ik het mee oneens. Het was de scheidsrechter die in de buiteling trapte, ik vond Alvarez daar echt heel weinig doen.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 16 maart 2022 - 19:55   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 maart 2022 - 18:58 schreef remco k het volgende:

[..]

Natuurlijk mogen keepers fouten maken. Het zijn immers mensen. Net zoals dat spitsen fouten mogen maken en dat andere spelers fouten mogen maken.

Maar ze mogen toch ook gewoon benoemd worden? Dat doen we toch immers ook als Haller een grote kans mist of als Blind slecht speelt of fouten maakt?
Benoemen ja, maar daaraan het verlies en uitschakeling wijten gaat me te ver. En dat is waar ik tegen ageer.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 16 maart 2022 - 20:19   quote  deeplink  
Het was idd geen vrije trap, het was hoog uit een beetje ongemakkelijk wat Alvarez deed.
nummer10
 nummer10 - woensdag 16 maart 2022 - 20:35   quote  deeplink  
Hij raakt hem wel waardoor die ten val kwam.. absoluut geen opzet of wat ook natuurlijk gewoon erg ongelukkig
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 16 maart 2022 - 20:37   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 maart 2022 - 20:35 schreef nummer10 het volgende:
Hij raakt hem wel waardoor die ten val kwam.. absoluut geen opzet of wat ook natuurlijk gewoon erg ongelukkig
Waar raakt hij hem dan? Zie namelijk alleen een aanstellende vallende stervende zwaan.
nummer10
 nummer10 - woensdag 16 maart 2022 - 20:39   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 maart 2022 - 19:55 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Benoemen ja, maar daaraan het verlies en uitschakeling wijten gaat me te ver. En dat is waar ik tegen ageer.
Door die fout lig je eruit.. alleen vind ik het ook tenhag zijn schuld door niet of te laat ingrijpen, en dat is niet de eerste keer, dus nee ik verwijt niet enkel onana wat.. en timber verwijt ik zeker niks aangezien hij 1 nooit tegen die speler had mogen (organisatie van wie wie was niet goed) en 2 hij niet sprong omdat de keeper komt en roept..

Maar goed we liggen eruit dus we kunnen hier lang en breed over doorgaan het heeft geen zin meer... Enige wat ik wel hoop is dat ze nu elke eredivisie pot 200% gaan spelen en tenhag niks geks meer doet en de juiste keuzes gaat maken..
nummer10
 nummer10 - woensdag 16 maart 2022 - 20:41   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 maart 2022 - 20:37 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Waar raakt hij hem dan? Zie namelijk alleen een aanstellende vallende stervende zwaan.
In de loop raakt die hem wel, licht dat absoluut, maar dat weet je met dat volk.. had gewoon iets meer afstand moeten houden, had het gezicht immers richting publiek en kon dus niks..
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 16 maart 2022 - 21:09   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 maart 2022 - 20:35 schreef nummer10 het volgende:
Hij raakt hem wel waardoor die ten val kwam.. absoluut geen opzet of wat ook natuurlijk gewoon erg ongelukkig
Een tikkie is geen vrije trap, het is voetbal geen wijvensport.
In Engeland fluiten ze hier niet voor
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 16 maart 2022 - 21:13   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 maart 2022 - 20:39 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Door die fout lig je eruit.. alleen vind ik het ook tenhag zijn schuld door niet of te laat ingrijpen, en dat is niet de eerste keer, dus nee ik verwijt niet enkel onana wat.. en timber verwijt ik zeker niks aangezien hij 1 nooit tegen die speler had mogen (organisatie van wie wie was niet goed) en 2 hij niet sprong omdat de keeper komt en roept..

Maar goed we liggen eruit dus we kunnen hier lang en breed over doorgaan het heeft geen zin meer... Enige wat ik wel hoop is dat ze nu elke eredivisie pot 200% gaan spelen en tenhag niks geks meer doet en de juiste keuzes gaat maken..
Dat was geen fout, die kwam later...dan spreek je van een fout.
Voor het zelfde geld wordt er een bal vanuit een hoekschop ingekopt dan lul je toch ook niet meer over die hoekschop, nee hij had hem niet vrij in mogen koppen
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 16 maart 2022 - 21:50   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 maart 2022 - 20:39 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Door die fout lig je eruit.. alleen vind ik het ook tenhag zijn schuld door niet of te laat ingrijpen, en dat is niet de eerste keer, dus nee ik verwijt niet enkel onana wat.. en timber verwijt ik zeker niks aangezien hij 1 nooit tegen die speler had mogen (organisatie van wie wie was niet goed) en 2 hij niet sprong omdat de keeper komt en roept..

Maar goed we liggen eruit dus we kunnen hier lang en breed over doorgaan het heeft geen zin meer... Enige wat ik wel hoop is dat ze nu elke eredivisie pot 200% gaan spelen en tenhag niks geks meer doet en de juiste keuzes gaat maken..
Hoe de fuck heb jij de keeper horen roepen naar Timber? Je maakt er nu een eigen draai van! En nee, je ligt er niet uit door die fout! Je ligt eruit door hoe jezelf presteert in die 180 minuten. Niet enkel door een fout van Onana, maar door het stelselmatig missen van kansen, het maken van organisatorische blunders en 3x een mistastende keeper. We moeten eens stoppen ons nadruk te leggen op 1 punt, maar gewoon eens over de gehele 180 minuten kijken.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 16 maart 2022 - 22:11   quote  deeplink  
Precies, voor in het strafschopgebied waren we slordig, er kwam geen pass aan.
Vanaf de flanken kwam geen bal fatsoenlijk aan.
Hoeveel ballen heeft Haller gehad en later Brobbey?
Berghuis heb ik nauwelijks aan de bal gezien

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 16 maart 2022 door Jack Huntelaar --
nummer10
 nummer10 - woensdag 16 maart 2022 - 22:16   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 maart 2022 - 21:50 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Hoe de fuck heb jij de keeper horen roepen naar Timber? Je maakt er nu een eigen draai van! En nee, je ligt er niet uit door die fout! Je ligt eruit door hoe jezelf presteert in die 180 minuten. Niet enkel door een fout van Onana, maar door het stelselmatig missen van kansen, het maken van organisatorische blunders en 3x een mistastende keeper. We moeten eens stoppen ons nadruk te leggen op 1 punt, maar gewoon eens over de gehele 180 minuten kijken.
Dat leer je al als keeper in de fjes... Anyway zoals ik al zei is het niet enkel onana, ook tenhag, en zo nog een aantal dingen... Maar het zijn wel structuele dingen die er nog altijd niet goed inzitten of terugkerende fouten en daar is 1 iemand verantwoordelijk voor uiteindelijk..
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 16 maart 2022 - 22:43   quote  deeplink  
Wat lul je nou man, we waren heel de wedstrijd de meerdere, Benfica krijgt één kans en ze scoren.
Gaan we daar de fout niet in winnen we misschien de wedstrijd.
Nu heeft de trainer het weer in zijn eentje gedaan.
Je wordt wel lachwekkend nu hoor
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 16 maart 2022 - 22:45   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 maart 2022 - 22:11 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Precies, voor in het strafschopgebied waren we slordig, er kwam geen pass aan.
Vanaf de flanken kwam geen bal fatsoenlijk aan.
Hoeveel ballen heeft Haller gehad en later Brobbey?
Berghuis heb ik nauwelijks aan de bal gezien
Inderdaad Jack, en in duel 1 zijn er ook kansen gemist die ons al lang en breed een ruime voorsprong hadden moeten geven. We moeten niet kijken naar 1 ding, maar over heel die 180 minuten vallen en concluderen dat Ajax gewoon niet goed genoeg is op dit moment.
nummer10
 nummer10 - woensdag 16 maart 2022 - 22:51   quote  deeplink  
Zoals je kan lezen noem ik net als anderen meerdere factoren, behalve timber.. alleen is tenhag eind verantwoordelijke voor de terugkerende fouten.. je kan niet ontkennen dat het een structureel probleem is van tenhag, late of gekke wissels, onderschatting tegen mindere ploegen, lakse houding bij het ingaan van de 2de helft, uit laten dagen en uit het spel laten halen, nog geen manier gevonden tegen tegenstanders die zich ingraven.. en ja hij is eind verantwoordelijke, dus niks geks wat ik zeg.. hele mooie dingen gezien van Ajax maar zoals sommigen al aangeven het lijkt uitgewerkt..
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 16 maart 2022 - 22:53   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 maart 2022 - 22:45 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Inderdaad Jack, en in duel 1 zijn er ook kansen gemist die ons al lang en breed een ruime voorsprong hadden moeten geven. We moeten niet kijken naar 1 ding, maar over heel die 180 minuten vallen en concluderen dat Ajax gewoon niet goed genoeg is op dit moment.
Klopt Warrior, we waren voor de winterstop veel beter in het creëren van kansen, er zat meer swung in het elftal.
In uitwedstrijden deden we het altijd beter in Europa omdat we dan meer ruimte kregen.
Hier in Amsterdam gaan ze allemaal voor de pot liggen, we zijn dan niet creatief genoeg om daar door heen te komen

Tijd voor vers bloed

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 16 maart 2022 door Jack Huntelaar --
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 16 maart 2022 - 22:55   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 maart 2022 - 22:51 schreef nummer10 het volgende:
Zoals je kan lezen noem ik net als anderen meerdere factoren, behalve timber.. alleen is tenhag eind verantwoordelijke voor de terugkerende fouten.. je kan niet ontkennen dat het een structureel probleem is van tenhag, late of gekke wissels, onderschatting tegen mindere ploegen, lakse houding bij het ingaan van de 2de helft, uit laten dagen en uit het spel laten halen, nog geen manier gevonden tegen tegenstanders die zich ingraven.. en ja hij is eind verantwoordelijke, dus niks geks wat ik zeg.. hele mooie dingen gezien van Ajax maar zoals sommigen al aangeven het lijkt uitgewerkt..
En voor mij is Timber net zo schuldig. Blij dat hij terug is want verdedigend was het de afgelopen weken zonder hem echt dramatisch, maar ik vond dat hij meer had kunnen doen! Maar dan nog is dit ene doelpunt niet het enige wat ons de uitschakeling heeft gekost.
nummer10
 nummer10 - woensdag 16 maart 2022 - 23:22   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 maart 2022 - 22:55 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

En voor mij is Timber net zo schuldig. Blij dat hij terug is want verdedigend was het de afgelopen weken zonder hem echt dramatisch, maar ik vond dat hij meer had kunnen doen! Maar dan nog is dit ene doelpunt niet het enige wat ons de uitschakeling heeft gekost.
Eerste verschillen we van mening en dat mag natuurlijk! Rest absoluut mee eens, en ik vrees dat die fouten zich blijven voor doen.. maar hoop zo dat ik ernaast zit!
nummer10
 nummer10 - woensdag 16 maart 2022 - 23:24   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 maart 2022 - 22:53 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Klopt Warrior, we waren voor de winterstop veel beter in het creëren van kansen, er zat meer swung in het elftal.
In uitwedstrijden deden we het altijd beter in Europa omdat we dan meer ruimte kregen.
Hier in Amsterdam gaan ze allemaal voor de pot liggen, we zijn dan niet creatief genoeg om daar door heen te komen

Tijd voor vers bloed
Maar dat zei ik toch.. dat is niet van gisteren hè dat we daar nog altijd geen antwoord op hebben en dan word er te laat of gek gewisseld wat niks uithaalt..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 16 maart 2022 door nummer10 --
Ajax we love you
 Ajax we love you - donderdag 17 maart 2022 - 09:55   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 15 maart 2022 - 23:16 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Geen excuses verzinnen, Fout uitkomen van Onana!!!!
Dit is al jaren een probleem bij Onana. In de CL heeft hij best veel blunders gemaakt, vooral bij hoge ballen.

Even op een rijtje de gigantische blunders voor een zogenaamde Wereldkeeper.

-Sturm Graz - Ajax Aug 2018 (zonder gevolgen)
-Ajax - Benfica nov - 2018 (uiteindelijk zonder gevolgen en nog een goede redding)
-Ajax - Liverpool Dec-2020
-Liverpool - Ajax Feb-2021
-Verkeerd pilletje genomen, mag je toch ook wel onder de blunders scharen....
-Afrika cup blunder(s) Feb-2022 (zonder echte gevolgen)
-Ajax Benfica Mar-2022

En vergeet niet dat hij voor Jong Ajax echt een clown was met heel veel blunders.

Denk dat hij een concentratie probleem heeft. Het is bij hem alles of niets, hij heeft ook hele goede reddingen, door zijn reactie vermogen, maar toch blijven de blunders hem achtervolgen.

Ajax moet echt op zoek naar een goede betrouwbare keeper.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 17 maart 2022 - 12:16   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 maart 2022 - 09:55 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Dit is al jaren een probleem bij Onana. In de CL heeft hij best veel blunders gemaakt, vooral bij hoge ballen.

Even op een rijtje de gigantische blunders voor een zogenaamde Wereldkeeper.

-Sturm Graz - Ajax Aug 2018 (zonder gevolgen)
-Ajax - Benfica nov - 2018 (uiteindelijk zonder gevolgen en nog een goede redding)
-Ajax - Liverpool Dec-2020
-Liverpool - Ajax Feb-2021
-Verkeerd pilletje genomen, mag je toch ook wel onder de blunders scharen....
-Afrika cup blunder(s) Feb-2022 (zonder echte gevolgen)
-Ajax Benfica Mar-2022

En vergeet niet dat hij voor Jong Ajax echt een clown was met heel veel blunders.

Denk dat hij een concentratie probleem heeft. Het is bij hem alles of niets, hij heeft ook hele goede reddingen, door zijn reactie vermogen, maar toch blijven de blunders hem achtervolgen.

Ajax moet echt op zoek naar een goede betrouwbare keeper.
Dit heb ik ook op tv met gekregen, het feit is wel dat mensen vaker de weinige blunders aan halen dan de vele goede reddingen.

Zo ook het spel van Ajax dat best geweldig genoemd mag worden zonder dat ze echte toppers hebben rond lopen.

Dit is de verdienste van de trainer.
Nu verliezen ze door een fout en direct worden door sommigen dat de trainer er niets van kan of hij wisselt niet op tijd enzovoorts.

Je wint met zijn allen, verliest dan ook met zijn allen..,
Dus de leiding (zijn er ook meer dan1) inclusief de spelers
nummer10
 nummer10 - donderdag 17 maart 2022 - 12:32   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 maart 2022 - 12:16 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Dit heb ik ook op tv met gekregen, het feit is wel dat mensen vaker de weinige blunders aan halen dan de vele goede reddingen.

Zo ook het spel van Ajax dat best geweldig genoemd mag worden zonder dat ze echte toppers hebben rond lopen.

Dit is de verdienste van de trainer.
Nu verliezen ze door een fout en direct worden door sommigen dat de trainer er niets van kan of hij wisselt niet op tijd enzovoorts.

Je wint met zijn allen, verliest dan ook met zijn allen..,
Dus de leiding (zijn er ook meer dan1) inclusief de spelers
Is niet van gisteren dat mensen dit roepen over tenhag en zijn gewoon structuele dingen, al jaren.. En geen toppers? Miljoenen aankopen en veruit de meest waardevolle selectie van Nederland en dan nog de zelfde fouten blijven maken tegen clubs die nog geen 1 speler kunnen kopen voor het bedrag van wat er bij ons rond loopt.. ik zeg nergens dat tenhag het ze niet mee geeft in het veld hè qua inzet, maar blijkbaar komt het niet aan ofzo of luisteren ze niet... Dus tjah, wie is dan de verantwoordelijke uiteindelijk.. En dan kijk ik puur even alleen naar de eredivisie, Europees terugkijken heeft geen zin want volgens tenhag zoals die maanden geleden zei was het doel al behaald en was die tevreden, ook zoiets maar goed.. Ik hoop oprecht dat tenhag de spelers nog scherp kan krijgen voor de rest van het seizoen, want met dit materiaal moet je gewoon kampioen worden en al helemaal nu je puur op de eredivisie kan focussen, en ja pak je beiden is het seizoen gewoon geslaagd..
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 17 maart 2022 - 18:02   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 maart 2022 - 12:32 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Is niet van gisteren dat mensen dit roepen over tenhag en zijn gewoon structuele dingen, al jaren.. En geen toppers? Miljoenen aankopen en veruit de meest waardevolle selectie van Nederland en dan nog de zelfde fouten blijven maken tegen clubs die nog geen 1 speler kunnen kopen voor het bedrag van wat er bij ons rond loopt.. ik zeg nergens dat tenhag het ze niet mee geeft in het veld hè qua inzet, maar blijkbaar komt het niet aan ofzo of luisteren ze niet... Dus tjah, wie is dan de verantwoordelijke uiteindelijk.. En dan kijk ik puur even alleen naar de eredivisie, Europees terugkijken heeft geen zin want volgens tenhag zoals die maanden geleden zei was het doel al behaald en was die tevreden, ook zoiets maar goed.. Ik hoop oprecht dat tenhag de spelers nog scherp kan krijgen voor de rest van het seizoen, want met dit materiaal moet je gewoon kampioen worden en al helemaal nu je puur op de eredivisie kan focussen, en ja pak je beiden is het seizoen gewoon geslaagd..
Hahahaha...die man kan echt niets als ik dit zo lees.
Ken jij zijn verleden, wat hij allemaal al gedaan heeft, heb jij interviews gezien dat spelers helemaal lyrisch over hem zijn?
Manchester United die achter hem aan zit, enfin wat moet ik hier nog meer schrijven ?

Ja klopt het zijn toppers hier in de Mickey Mousse competitie maar toch niet in Europa....
Bijna alle toppers die van Ajax naar het buitenland gegaan daar van zit het grootste deel op de reservebank, zijn niet meer terug te kopen voor Ajax omdat ze allemaal boven de 30 miljoen moeten opleveren.

Het materiaal wat PSV heeft doet niet veel onder dan wat Ajax heeft, daar vertrekken ze ook voor 30 miljoen of meer, voor veel minder gaan Madueke, Gakpo, Sangare, Gutierrez echt niet weg.

En wanneer geeft ten Hag al maanden geleden gezegd dat zijn doel al behaald was ?
Trouwens hij bepaald zijn doel niet, dat is Ajax.

Sorrij maar ik lees hier wederom een hoop onzin.
Niet dat ten Hag de beste coach is Die er rond loopt maar ik weet niet of een andere coach het beter gaat doen straks, want dat blijft ook de vraag

Ergens hoop ik het wel want Ajax is mijn club, en het maakt voor mij niet uit wie er voor de groep staat als er maar herkenbaar voetbal gespeeld wordt waar ik van hou.
nummer10
 nummer10 - donderdag 17 maart 2022 - 19:28   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 maart 2022 - 18:02 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Hahahaha...die man kan echt niets als ik dit zo lees.
Ken jij zijn verleden, wat hij allemaal al gedaan heeft, heb jij interviews gezien dat spelers helemaal lyrisch over hem zijn?
Manchester United die achter hem aan zit, enfin wat moet ik hier nog meer schrijven ?

Ja klopt het zijn toppers hier in de Mickey Mousse competitie maar toch niet in Europa....
Bijna alle toppers die van Ajax naar het buitenland gegaan daar van zit het grootste deel op de reservebank, zijn niet meer terug te kopen voor Ajax omdat ze allemaal boven de 30 miljoen moeten opleveren.

Het materiaal wat PSV heeft doet niet veel onder dan wat Ajax heeft, daar vertrekken ze ook voor 30 miljoen of meer, voor veel minder gaan Madueke, Gakpo, Sangare, Gutierrez echt niet weg.

En wanneer geeft ten Hag al maanden geleden gezegd dat zijn doel al behaald was ?
Trouwens hij bepaald zijn doel niet, dat is Ajax.

Sorrij maar ik lees hier wederom een hoop onzin.
Niet dat ten Hag de beste coach is Die er rond loopt maar ik weet niet of een andere coach het beter gaat doen straks, want dat blijft ook de vraag

Ergens hoop ik het wel want Ajax is mijn club, en het maakt voor mij niet uit wie er voor de groep staat als er maar herkenbaar voetbal gespeeld wordt waar ik van hou.
De jong, de ligt, ziyech zijn allemaal prima terecht gekomen toch? Vd beek een verkeerde keuze van United maar doet het nu weer goed.. daarbij is die er tegen best wel mindere ploegen uitgevlogen door verkeerde keuzes en zijn ploeg niet klaar te hebben of verkeerd ingegrepen..

En interviews van spelers die dankzij de trainer basis speler zijn of zijn doorgebroken doe ik niet heel veel op uit tbh.. en nogmaals heb hele mooie dingen gezien onder tenhag, maar ook hele gekke verkeerde... Niet voor niks is er elk jaar wel kritiek op hem geweest ondanks de prestaties.. en ja denk net als jou, wie er komt maakt me niet uit.. als Ajax maar Ajax blijft..
remco k
 remco k - donderdag 17 maart 2022 - 21:02   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 maart 2022 - 19:49 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Het was geen goede inzet van Onana, maar evenmin van Timber die amper meespringt met zijn tegenstander.
Als een keeper komt schreeuwt die altijd LOS. een keeper zal niet komen zonder dat te zeggen, dan moet als verdediger ervan af blijven.

Dat zijn gewoon zaken die je in de jeugd al leert.

Dus of Onana is gekomen zonder los te roepen, dan zijn Onana en timber fout. ( kan me echt niet voorstellen dat Onana niet roept)

Of Onana roept wel en dan is het volkomen logisch dat Timber niks doet en moet Onana die bal gewoon hebben.

En ik snap dat je Onana koste wat het kost verdedigt tegen alles, in heel veel ga ik volledig met je mee, en ik reken hem het verlies ook niet persoon aan. Maar dat is in deze echt niet juist en hij gaat gewoon heel grof de fout in.

Wat is er mis mee om dat gewoon te benoemen.
remco k
 remco k - donderdag 17 maart 2022 - 21:06   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 maart 2022 - 12:32 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Is niet van gisteren dat mensen dit roepen over tenhag en zijn gewoon structuele dingen, al jaren.. En geen toppers? Miljoenen aankopen en veruit de meest waardevolle selectie van Nederland en dan nog de zelfde fouten blijven maken tegen clubs die nog geen 1 speler kunnen kopen voor het bedrag van wat er bij ons rond loopt.. ik zeg nergens dat tenhag het ze niet mee geeft in het veld hè qua inzet, maar blijkbaar komt het niet aan ofzo of luisteren ze niet... Dus tjah, wie is dan de verantwoordelijke uiteindelijk.. En dan kijk ik puur even alleen naar de eredivisie, Europees terugkijken heeft geen zin want volgens tenhag zoals die maanden geleden zei was het doel al behaald en was die tevreden, ook zoiets maar goed.. Ik hoop oprecht dat tenhag de spelers nog scherp kan krijgen voor de rest van het seizoen, want met dit materiaal moet je gewoon kampioen worden en al helemaal nu je puur op de eredivisie kan focussen, en ja pak je beiden is het seizoen gewoon geslaagd..
Hij is de meest succesvolle trainer in de eredivisie ooit op basis van punten en gespeelde wedstrijden.

Alleen dat bewijst dat wat je zegt gewoon kolder is.
remco k
 remco k - donderdag 17 maart 2022 - 21:08   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 maart 2022 - 21:50 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Hoe de fuck heb jij de keeper horen roepen naar Timber? Je maakt er nu een eigen draai van! En nee, je ligt er niet uit door die fout! Je ligt eruit door hoe jezelf presteert in die 180 minuten. Niet enkel door een fout van Onana, maar door het stelselmatig missen van kansen, het maken van organisatorische blunders en 3x een mistastende keeper. We moeten eens stoppen ons nadruk te leggen op 1 punt, maar gewoon eens over de gehele 180 minuten kijken.
Ik weet het niet zeker hoor.

Maar de 2 tegengoals in Portugal reken je volgens mij Pasveer volledig aan als ik zo terug lees.
nummer10
 nummer10 - donderdag 17 maart 2022 - 21:57   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 maart 2022 - 21:06 schreef remco k het volgende:

[..]

Hij is de meest succesvolle trainer in de eredivisie ooit op basis van punten en gespeelde wedstrijden.

Alleen dat bewijst dat wat je zegt gewoon kolder is.
Gezien de miljoenen die in de selectie zijn gestoken onder tenhag kon dat ook nog wel eens een vertekend beeld zijn en misschien had een andere trainer het nog wel beter gedaan.. niemand die dat kan zeggen.. heb igg genoeg rare dingen gezien van tenhag en echt afhankelijk al 3 jaar van zijn eerste 11.. bij blessures had je vaak zat gekke keuzes of viel de selectie plots goed in elkaar.. maar dat is hier al vaker benoemd door meerdere mensen.. maar begrijp me niet verkeerd, ben blij dat die het goed heeft gedaan.. nu dit seizoen nog goed afsluiten
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 17 maart 2022 - 23:20   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 maart 2022 - 21:57 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Gezien de miljoenen die in de selectie zijn gestoken onder tenhag kon dat ook nog wel eens een vertekend beeld zijn en misschien had een andere trainer het nog wel beter gedaan.. niemand die dat kan zeggen.. heb igg genoeg rare dingen gezien van tenhag en echt afhankelijk al 3 jaar van zijn eerste 11.. bij blessures had je vaak zat gekke keuzes of viel de selectie plots goed in elkaar.. maar dat is hier al vaker benoemd door meerdere mensen.. maar begrijp me niet verkeerd, ben blij dat die het goed heeft gedaan.. nu dit seizoen nog goed afsluiten
Heeft hij het nou wel of niet goed gedaan ?
Of misschien wel?
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 17 maart 2022 - 23:41   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 maart 2022 - 21:02 schreef remco k het volgende:

[..]

Als een keeper komt schreeuwt die altijd LOS. een keeper zal niet komen zonder dat te zeggen, dan moet als verdediger ervan af blijven.

Dat zijn gewoon zaken die je in de jeugd al leert.

Dus of Onana is gekomen zonder los te roepen, dan zijn Onana en timber fout. ( kan me echt niet voorstellen dat Onana niet roept)

Of Onana roept wel en dan is het volkomen logisch dat Timber niks doet en moet Onana die bal gewoon hebben.

En ik snap dat je Onana koste wat het kost verdedigt tegen alles, in heel veel ga ik volledig met je mee, en ik reken hem het verlies ook niet persoon aan. Maar dat is in deze echt niet juist en hij gaat gewoon heel grof de fout in.

Wat is er mis mee om dat gewoon te benoemen.
Zoals je leest benoem ik het wel degelijk als een misser, maar ik vind het niet zoals anderen doen, geheel zijn schuld. Niemand weet of Onana daadwerkelijk "LOS" heeft geroepen, maar ik vind dat Timber gewoon ook matig ingrijpt en totaal weg wordt gezet door de spits van Benfica.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 17 maart 2022 - 23:44   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 maart 2022 - 21:08 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik weet het niet zeker hoor.

Maar de 2 tegengoals in Portugal reken je volgens mij Pasveer volledig aan als ik zo terug lees.
Ik reken deze goal zeker wel Onana aan hoor, maar ook Timber. Maar ik vind het te simpel om deze ene actie in 180 minuten te gemakkelijk om daaraan de schuld van de uitschakeling te leggen. Dat is wat ik al de hele tijd aangeef, maar als je zo'n beetje rondleest op FB, Instagram en andere fora's dat mensen niet meer kunnen relativeren en hun haat zo groot is tegen Onana dat ze hem als enige als de zwarte piet willen neerzetten.
nummer10
 nummer10 - vrijdag 18 maart 2022 - 00:35   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 maart 2022 - 23:20 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Heeft hij het nou wel of niet goed gedaan ?
Of misschien wel?
Ik vind het 50/50.. ik denk oprecht dat een beetje trainer met dit materiaal net zoveel had neer kunnen zetten.. dus tenhag heeft het goed gedaan, maar met een andere (goede) trainer was het denk ik niet veel minder geweest, en misschien wel beter.. maar goed, dit weet je nooit zeker.. op dit moment ook absoluut geen idee wie het stokje moet overnemen.. jonk? Grim? Misschien wel ron Jans (altijd al prima trainer gevonden) ik weet het simpel weg niet.. en buitenlandse haalbare trainers? Misschien weet jij iemand? Altijd fan geweest van Wenger bij Arsenal maar die zie ik het niet doen..
nummer10
 nummer10 - vrijdag 18 maart 2022 - 00:40   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 maart 2022 - 23:44 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Ik reken deze goal zeker wel Onana aan hoor, maar ook Timber. Maar ik vind het te simpel om deze ene actie in 180 minuten te gemakkelijk om daaraan de schuld van de uitschakeling te leggen. Dat is wat ik al de hele tijd aangeef, maar als je zo'n beetje rondleest op FB, Instagram en andere fora's dat mensen niet meer kunnen relativeren en hun haat zo groot is tegen Onana dat ze hem als enige als de zwarte piet willen neerzetten.
Ik was altijd onana fan.. en velen met mij denk ik... Zijn, in mijn ogen naaistreek heeft niet geholpen, en dan deze fout er bovenop is 1+1 en krijg je dubbelop kritiek.. niet te veel van aantrekken, zoals ik al zei niet enkel onana zijn fout deze uitschakeling.. ook de aanval en het niet lopen van bepaalde dingen die je weer op de trainer mag verantwoorden (laat ingrijpen en verkeerde wissels etc)

Nu door en kampioen worden, want dat is toch echt een verplichting met deze miljoenen selectie..
remco k
 remco k - vrijdag 18 maart 2022 - 08:06   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 maart 2022 - 21:57 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Gezien de miljoenen die in de selectie zijn gestoken onder tenhag kon dat ook nog wel eens een vertekend beeld zijn en misschien had een andere trainer het nog wel beter gedaan.. niemand die dat kan zeggen.. heb igg genoeg rare dingen gezien van tenhag en echt afhankelijk al 3 jaar van zijn eerste 11.. bij blessures had je vaak zat gekke keuzes of viel de selectie plots goed in elkaar.. maar dat is hier al vaker benoemd door meerdere mensen.. maar begrijp me niet verkeerd, ben blij dat die het goed heeft gedaan.. nu dit seizoen nog goed afsluiten
Onzin. Ook in de jaren 90 hadden we naar verhouding een veel betere selectie dan de concurrentie.

En vergeet even niet dat psv ook gigantisch geïnvesteerd heeft en bijzondere constructies bedenkt om spelers te halen.

Maar goed. Blijf lekker de meest succesvolle trainer die Ajax in de ed gehad heeft met de grond gelijk maken zonder zijn positieve dingen te benoemen.

Maar goed. Je kan ook niet anders dan dit.
remco k
 remco k - vrijdag 18 maart 2022 - 08:09   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 maart 2022 - 23:41 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Zoals je leest benoem ik het wel degelijk als een misser, maar ik vind het niet zoals anderen doen, geheel zijn schuld. Niemand weet of Onana daadwerkelijk "LOS" heeft geroepen, maar ik vind dat Timber gewoon ook matig ingrijpt en totaal weg wordt gezet door de spits van Benfica.
Als hij dat niet heeft geroepen is zijn aandeel in de fout alleen maar groter. En ja dan kan je Timber ook een deel aanrekenen.

Ik stel ook nergens dat dit niet zo is hè. Alleen lijkt het alsof jij koste wat het kost Onana probeert te beschermen waar dat nu even niet terecht is.

De statistieken liegen ook niet hè over Onana sinds zijn terugkeer.

Die is echt extreem slecht begonnen aan deze periode en dat kan ons zomaar eens de titel gaan kosten.

We zijn van de keeper met het hoogste reddingsoercentage in de eredivisie naar de keeper met het laagste percentage gegaan.

Ik hoop oprecht dat hij het heel snel beter gaat doen, want we hebben hem keihard nodig.
remco k
 remco k - vrijdag 18 maart 2022 - 08:11   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 maart 2022 - 23:44 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Ik reken deze goal zeker wel Onana aan hoor, maar ook Timber. Maar ik vind het te simpel om deze ene actie in 180 minuten te gemakkelijk om daaraan de schuld van de uitschakeling te leggen. Dat is wat ik al de hele tijd aangeef, maar als je zo'n beetje rondleest op FB, Instagram en andere fora's dat mensen niet meer kunnen relativeren en hun haat zo groot is tegen Onana dat ze hem als enige als de zwarte piet willen neerzetten.
Ik ben het zoals je weet volledig eens over je haat verhaal. Dat gaat nergens over en op zijn best help je Onana hiermee onzeker worden.

En natuurlijk is hij niet alleen schuldig. Maar het is wel het beslissende moment.
p111
 p111 - vrijdag 18 maart 2022 - 08:54   quote  deeplink  
gewoon blunder van die keeper
nummer10
 nummer10 - vrijdag 18 maart 2022 - 09:03   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 18 maart 2022 - 08:06 schreef remco k het volgende:

[..]

Onzin. Ook in de jaren 90 hadden we naar verhouding een veel betere selectie dan de concurrentie.

En vergeet even niet dat psv ook gigantisch geïnvesteerd heeft en bijzondere constructies bedenkt om spelers te halen.

Maar goed. Blijf lekker de meest succesvolle trainer die Ajax in de ed gehad heeft met de grond gelijk maken zonder zijn positieve dingen te benoemen.

Maar goed. Je kan ook niet anders dan dit.
Volgens mij zeg ik gewoon dat ik mooie dingen heb gezien toch ;)
remco k
 remco k - vrijdag 18 maart 2022 - 10:07   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 18 maart 2022 - 09:03 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Volgens mij zeg ik gewoon dat ik mooie dingen heb gezien toch ;)
Ja en je gebruikt 250000 Posts om te schreeuwen dat het zo’n verschrikkelijke kut trainer is.

Een aantal hier gaan echt nog heel veel spijt krijgen dat hij straks vertrekt.

Ajax gaat na ten Hag in een gat vallen en we gaan het veel minder goed krijgen. Dat weet ik vrij zeker.
nummer10
 nummer10 - vrijdag 18 maart 2022 - 10:23   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 18 maart 2022 - 10:07 schreef remco k het volgende:

[..]

Ja en je gebruikt 250000 Posts om te schreeuwen dat het zo’n verschrikkelijke kut trainer is.

Een aantal hier gaan echt nog heel veel spijt krijgen dat hij straks vertrekt.

Ajax gaat na ten Hag in een gat vallen en we gaan het veel minder goed krijgen. Dat weet ik vrij zeker.
Afhankelijk wat ze met de selectie doen, en welke trainer er voorkomt te staan.. Als er net zoveel word geïnvesteerd en ze kwaliteit kopen verwacht ik het zelfde van de nieuwe trainer... Geen idee wie het moet worden overigens..
Loetje
 Loetje - vrijdag 18 maart 2022 - 11:48   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 18 maart 2022 - 10:07 schreef remco k het volgende:

[..]

Ja en je gebruikt 250000 Posts om te schreeuwen dat het zo’n verschrikkelijke kut trainer is.

Een aantal hier gaan echt nog heel veel spijt krijgen dat hij straks vertrekt.

Ajax gaat na ten Hag in een gat vallen en we gaan het veel minder goed krijgen. Dat weet ik vrij zeker.
Dit ben ik grotendeels met je eens. Er is echt wel op het veld en rondom de club wat opgebouwd door Ten Hag en Overmars en dus ga je dat merken.

Ondanks dat je het gaat merken, denk ik echt dat er nieuw elan nodig is. Puur omdat ik veel structurele dingen zie. En dat werkt van 2 kanten he, Remco. Ten Hag doet 100% alles om bepaalde dingen eruit te krijgen maar een speler moet het ook oppakken. Een team moet dat oppakken...

Ik denk echt dat er diverse spelers Ajax op dit moment niet als een grote uitdaging zien bij ons, behalve in de CL. En een aantal raken op hun einde.

Dan kan het geen kwaad iets nieuws op te gaan bouwen, ook als er eerst een verschil zichtbaar zal zijn.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 18 maart 2022 - 13:33   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 18 maart 2022 - 10:07 schreef remco k het volgende:

[..]

Ja en je gebruikt 250000 Posts om te schreeuwen dat het zo’n verschrikkelijke kut trainer is.

Een aantal hier gaan echt nog heel veel spijt krijgen dat hij straks vertrekt.

Ajax gaat na ten Hag in een gat vallen en we gaan het veel minder goed krijgen. Dat weet ik vrij zeker.
Zeker weten!!!

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5988
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Benfica (Champions League, woensdag 23 februari 2022, 21:00 / dinsdag 15 maart 2022, 21:00); 2 - 2 /









0.0084919