BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Liverpool - Ajax (UCL, dinsdag 13 september 2022, 21:00); 2 - 1

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Eide
 Eide - maandag 12 september 2022 - 21:08   quote  deeplink  
6318a3302aed0.png

Een wedstrijd met een prachtig affiche. Liverpool en Ajax zijn twee roemruchtige namen in het Europese voetbal.Ajax en Liverpool wonnen samen de Champions League en voorganger Europa Cup I maar liefst tien maal! Ajax bewaard niet hele goede herinneringen aan Engelse clubs. Het goede intensiteitsniveau van Engelse ploegen leent zich minder goed voor de pressing die Ajax graag speelt. Doordat Ajax dit soort ploegen conditioneel niet kan breken wordt het dan vaak lastiger voor de Amsterdammers. Toch zal de matige seizoenstart van Liverpool velen goede hoop geven richting dit eerste uitduel op het majestueuze Anfield Road.

ajax-speelschema-cl-22-23-1080x1080.png

De Historie

Ondanks het roemruchte verleden van beide ploegen troffen Ajax en Liverpool slechts vijf keer eerder. Ajax won slechts één van deze duels en verloor twee maal. Het duel einigde ook twee maal in een gelijkspel. Ajax troffen de Engelse ploeg in de groepsfase van het seizoen 2020/21. Toen verloor Ajax zowel uit als thuis met 1-0. De enige wedstrijd die Ajax ooit won van Liverpool was in 1966 toen Ajax thuis met 5-1 won in de Europa Cup I. Ten opzichte van de ploegen die elkaar troffen in 2020 is van beide niet veel overgebleven. Slechts vijf Ajacieden die er destijds bij waren maken nu ook deel uit van de selectie (Dusan Tadic, Daley Blind, Davy Klaassen, Edson Alvarez, Mohammed Kudus). Liverpool verloor in dezelfde periode zes spelers die destijds minuten maakten tegen Ajax.

Liverpool

Liverpool is het seizoen matig begonnen en staat nu 7e in de Premier League met twee maal winst, drie maal gelijk en één verliespartij. In de Champions Leahue werden de Engelsen verrassend weggeblazen door een ontketend Napoli dat met 4-1 won. Hierdoor staat er voor Jurgen Klopp veel druk op dit duel met Ajax. Zowel voor de kansen voor Champions League overwintering als de positie van Klopp als hoofdtrainer zal puntverlies een forse beschadiging opleveren.

Klopp speelt 4-3-3 met Liverpool. De grote ster op Anfield Road is zonder twijfel Mohammed Salah. Samen met Firminho en Diaz hebben de Reds een uiterst getalenteerde aanval met veel technische klasse, snelheid en het vermogen individuele duels te winnen. Liverpool wordt vooral gevaarlijk over de rechterzijde via Alexander-Arnold en Salah. Defensief is Allison Becker misschien wel de beste keeper op de Europese velden. Vooral Joe Gomez lijkt een kwetsbare schakel achterin bij Liverpool, zeker als hij uit de zone wordt gelokt en geen rugdekking meer heeft van Van Dijk. Ten slotte zit Ajaxbeul Darwin Nunez, die names Benfica Ajax uitschakelde, op de bank in Liverpool.

Ajax

Ajax lijkt de vorm precies op tijd te hebben gevonden. Na een wisselvallige seizoenstart liet Ajax tegen zowel Rangers als Heerenveen geen spaan heel van de tegenstander. Liverpool is natuurlijk wel een tegenstander van een heel ander kaliver. Het lijkt voor de hand te liggen dat Schreuder gaat kiezen voor de elf die het de voorgaande twee wedstrijden zo uitstekend deden. Alleen op het middenveld is er mogelijk een discussie over de invulling, aangezien de Engelsen hier drie oersterke mannen hebben lopen.Naast Alvarez valt er voor Taylor, Berghuis maar ook Klaassen echt wel wat te zeggen. Verder lijkt de opstelling een vanzelfsprekendheid met dus wederom een basisplaats in de spits voor Kudus.

De Beelden

Op een leeg Anfield Road verloor Ajax in 2020/21 met 1-0 van Liverpool door een knullige inschattingsfout van Onana.



-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 13 september 2022 door Eide --
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 12 september 2022 - 21:43   quote  deeplink  
Geweldig topic weer Eide, bedankt hier voor

Pasveer
Rensch Timber Bassey Blind

Alvarez Taylor
Berghuis

Tadic Bergwijn
Kudus

Ik denk dat we deze wedstrijd niet winnend afsluiten

2-1

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 12 september 2022 door Jack Huntelaar --
remco k
 remco k - maandag 12 september 2022 - 22:05   quote  deeplink  
Klasse eide.

Ik denk oprecht dat je Liverpool op een heel slecht moment treft. Juist doordat die wedstrijd van dit weekend is uitgevallen voor ze. Hierdoor hebben ze gewoon een volle week gehad om te herstellen. Daarnaast hebben ze het mooiste publiek van de wereld en zullen ze echt voor ere herstel gaan.

Ik ben bang voor een flinke nederlaag.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - maandag 12 september 2022 - 22:05   quote  deeplink  
1-3
nummer10
 nummer10 - dinsdag 13 september 2022 - 01:01   quote  deeplink  
Dankjewel Eide ! Sluit me aan bij Remco maar aan de andere kant misschien wel het juiste moment omdat het niet loopt.. maar wel extra rust, ook al weet ik niet of dat juist ten goede komt of juist niet, anyway alles boven verlies is meegenomen tegen een ploeg als Liverpool die je gewoon mag en kan verliezen.. maar toch zeg ik 1-3 omdat van Dijk Kudus niet kan handelen ;)
Jaccio
 Jaccio - dinsdag 13 september 2022 - 11:03   quote  deeplink  
Ik gok op een 2-2 uitslag. Liverpool heeft wat goed te maken en zal de druk voelen, waardoor ze ietwat geforceerd gaan voetballen, wat Ajax mogelijkheden zal bieden. Denk dat Ajax op dit moment hier zelfs kan winnen, maar dat er toch onnodig 2 punten worden weggegeven.
jodocus
 jodocus - dinsdag 13 september 2022 - 14:47   quote  deeplink  
1-2
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 13 september 2022 - 15:54   quote  deeplink  
Het zou zwaar klote zijn mocht Nunez ons straks weer de das om doen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 13 september 2022 door Jack Huntelaar --
nummer10
 nummer10 - dinsdag 13 september 2022 - 18:13   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 13 september 2022 - 15:54 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Het zou zwaar klote zijn mocht Nunez ons straks weer de das om doen.
Bassey pakt hem wel haha
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 13 september 2022 - 18:50   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 13 september 2022 - 18:13 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Bassey pakt hem wel haha
Denk wel dat hij hem flink aanpakt, laat hij het dan doen buiten ons strafschopgebied want liever geen penalty tegen
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 13 september 2022 - 18:50   quote  deeplink  
De opstelling van Ajax tegen Liverpool
Pasveer; Rensch, Timber, Bassey, Blind; Álvarez, Berghuis, Taylor; Tadic, Kudus en Bergwijn.
bertus bikkel
 bertus bikkel - dinsdag 13 september 2022 - 19:03   quote  deeplink  
Extra rust, alles voor volk en vaderland, zeker nu. En revanche gevoelens voor laatste weken. Publiek erachter en dan kan het zomaar ineens gaan lopen. Wij hebben nog geen enkele tegenstander gehad van formaat en dus zijn de hosanna verhalen van velen nog niet op zijn plaats. Nu krijgen we Liverpool en AZ uit en dan kunnen we een beetje zien waar we staan.
Ik hou het vanavond op 1-1 en dat zou echt een wereldprestatie zijn!!
Jaccio
 Jaccio - dinsdag 13 september 2022 - 20:00   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 13 september 2022 - 19:03 schreef bertus bikkel het volgende:
Extra rust, alles voor volk en vaderland, zeker nu. En revanche gevoelens voor laatste weken. Publiek erachter en dan kan het zomaar ineens gaan lopen. Wij hebben nog geen enkele tegenstander gehad van formaat en dus zijn de hosanna verhalen van velen nog niet op zijn plaats. Nu krijgen we Liverpool en AZ uit en dan kunnen we een beetje zien waar we staan.
Ik hou het vanavond op 1-1 en dat zou echt een wereldprestatie zijn!!
Wereldprestatie niet, maar wel een resultaat waar we ons niet voor hoeven te schamen.
remco k
 remco k - dinsdag 13 september 2022 - 20:50   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 13 september 2022 - 20:00 schreef Jaccio het volgende:

[..]

Wereldprestatie niet, maar wel een resultaat waar we ons niet voor hoeven te schamen.
Ik zou dat ook een echte prestatie van formaat vinden hoor.
remco k
 remco k - dinsdag 13 september 2022 - 20:50   quote  deeplink  
Maar ik vrees het ergste.
Loetje
 Loetje - dinsdag 13 september 2022 - 20:56   quote  deeplink  
Prachtig affiche. Liverpool misschien deels zoekende, maar wel een ervaren elftal en dat kan zomaar weer terug zijn. Kijk ze tegen een Bournemouth, dat was echt goed

Daarbij, geen enkele Nederlandse club kan de intensiteit van Engelsen aan. Dus als het daarop aankomt en Liverpool weet het tempo conform Engelse Premier League te krijgen, heeft Ajax geen kans.

Ik denk 3-0
remco k
 remco k - dinsdag 13 september 2022 - 20:59   quote  deeplink  
Succes mannen.

Wat is dit toch ook een voetbal tempel zeg.

Kippenvel van dat publiek.
remco k
 remco k - dinsdag 13 september 2022 - 21:08   quote  deeplink  
Eerste 7 minuten heel matig van Ajax. Ze lijken geen idee te hebben anders dan het tempo eruit halen.
Loetje
 Loetje - dinsdag 13 september 2022 - 21:14   quote  deeplink  
Ajax komt totaal niet in het spel voor. Oogt allemaal heel angstig en niemand durft echt iets.

Ajax heeft tevens totaal geen antwoord op Jota die overal aan het zwerven is en bij Liverpool merk je dat Thiago terug is
remco k
 remco k - dinsdag 13 september 2022 - 21:16   quote  deeplink  
Taylor Alvarez en Berghuis staan telkens verkeerd waardoor hun middenveld echt heel makkelijk aangespeeld kan worden in de ruimte.

Ajax begint wel wat meer te voetballen.
Jaccio
 Jaccio - dinsdag 13 september 2022 - 21:16   quote  deeplink  
Liverpool zoals verwacht energiek begonnen en echt op jacht naar die snelle voorsprong. Ze moeten, de druk is enorm. Ze gaan straks uit ongeduldigheid slordigheidjes laten zien en hopelijk kunnen we daar van profiteren.
remco k
 remco k - dinsdag 13 september 2022 - 21:17   quote  deeplink  
Bergwijn doet al meerdere keren zijn defensieve werk niet. Dan moeten Taylor en Blind andere keuzes gaan maken.
Loetje
 Loetje - dinsdag 13 september 2022 - 21:19   quote  deeplink  
Geef Salah gewoon 10 meter joh.

Ajax schijt echt 7 kleuren stront.
Jaccio
 Jaccio - dinsdag 13 september 2022 - 21:19   quote  deeplink  
Ok mijn theorie kan het raam uit haha
remco k
 remco k - dinsdag 13 september 2022 - 21:19   quote  deeplink  
Nou daar ga je. Daaaag ajax.

Het is echt allemaal niet zo goed als sommige hier denken.

Het lijkt nergens op. Een klein beetje tegenstand en we worden werkelijk volledig overklast.

We lijken wel amateurs.
remco k
 remco k - dinsdag 13 september 2022 - 21:20   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 13 september 2022 - 21:19 schreef Loetje het volgende:
Geef Salah gewoon 10 meter joh.

Ajax schijt echt 7 kleuren stront.
Dit Ajax is gewoon niet heel goed tot nu toe. Iedereen die anders beweer is echt knettergek.

Deze ruimtes lieten we namelijk in iedere wedstrijd zien en een fatsoenlijk team straft het wel af.
Loetje
 Loetje - dinsdag 13 september 2022 - 21:22   quote  deeplink  
Het was buitenspel, maar hoe krijgt Berghuis die op de lat dan...
Loetje
 Loetje - dinsdag 13 september 2022 - 21:22   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 13 september 2022 - 21:20 schreef remco k het volgende:

[..]

Dit Ajax is gewoon niet heel goed tot nu toe. Iedereen die anders beweer is echt knettergek.

Deze ruimtes lieten we namelijk in iedere wedstrijd zien en een fatsoenlijk team straft het wel af.
Veel te veel spelers zijn zich echt aam het verstoppen.
remco k
 remco k - dinsdag 13 september 2022 - 21:23   quote  deeplink  
Dit kon echt nog weleens een flinke oorwassing worden.
Eide
 Eide - dinsdag 13 september 2022 - 21:24   quote  deeplink  
Het valt vooralsnog niet mee. Ajax heeft geen enkele vat op Liverpool.
Jaccio
 Jaccio - dinsdag 13 september 2022 - 21:24   quote  deeplink  
Oef, dit kan nog wel eens een zware kutavond worden. Weet niet of ik Liverpool heb onderschat of Ajax overschat, maar ik zat er iniedergeval compleet naast.
remco k
 remco k - dinsdag 13 september 2022 - 21:25   quote  deeplink  
Het kost Liverpool amper moeite om ons zo onder druk te houden.
remco k
 remco k - dinsdag 13 september 2022 - 21:26   quote  deeplink  
We hadden al 4-0 achter kunnen staan als Liverpool voor de goal wat scherper is.
Jaccio
 Jaccio - dinsdag 13 september 2022 - 21:27   quote  deeplink  
Moeten echt even de rust vinden en onszelf herpakken voordat die 2e erin ligt
remco k
 remco k - dinsdag 13 september 2022 - 21:27   quote  deeplink  
Ajax moet Alvarez op tiago laten spelen en hem 1 op 1 uitschakelen. Klaassen voor berghuis zodat daar meer geknokt kan worden.

Een grote blunder om te denken dat je hier zonder straf je eigen spel aan Liverpool kan opleggen. Dan kan zelfs city niet.
remco k
 remco k - dinsdag 13 september 2022 - 21:28   quote  deeplink  
Hahahahhaa en dan schiet je hem zo binnen.

Weergaloos.
Jaccio
 Jaccio - dinsdag 13 september 2022 - 21:28   quote  deeplink  
Wow wat een goal
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 13 september 2022 - 21:29   quote  deeplink  
Niet te voorbarig ddusssss
remco k
 remco k - dinsdag 13 september 2022 - 21:29   quote  deeplink  
Schreuder haalt volledig zijn gelijk met Kudus.
Loetje
 Loetje - dinsdag 13 september 2022 - 21:29   quote  deeplink  
WAT EEN GOAL VAN ACHTERUIT.

Hier toont Ajax alles wat ze 25 minuten niet getoond hebben. Zichzelf zijn, geen ontzag en zonder angst.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 13 september 2022 door Loetje --
remco k
 remco k - dinsdag 13 september 2022 - 21:30   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 13 september 2022 - 21:29 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Niet te voorbarig ddusssss
Het voetbal is toch gewoon verschrikkelijk slecht geweest tot nu toe.
Loetje
 Loetje - dinsdag 13 september 2022 - 21:30   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 13 september 2022 - 21:29 schreef remco k het volgende:
Schreuder haalt volledig zijn gelijk met Kudus.
Toch zie ik in Kudus met Brobbey op 9 en 10 pas echt gevaar
remco k
 remco k - dinsdag 13 september 2022 - 21:30   quote  deeplink  
Nu doordrukken.
remco k
 remco k - dinsdag 13 september 2022 - 21:31   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 13 september 2022 - 21:30 schreef Loetje het volgende:

[..]

Toch zie ik in Kudus met Brobbey op 9 en 10 pas echt gevaar
Sorry maar ik zie het niet zo in Brobbey. Hij is eigenlijk alleen nog maar goed geweest als invaller.
Loetje
 Loetje - dinsdag 13 september 2022 - 21:31   quote  deeplink  
Oh Kudus, die glijdt gewoon weg.
remco k
 remco k - dinsdag 13 september 2022 - 21:31   quote  deeplink  
Domme overtreding van Alvarez zeg.
Loetje
 Loetje - dinsdag 13 september 2022 - 21:32   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 13 september 2022 - 21:31 schreef remco k het volgende:

[..]

Sorry maar ik zie het niet zo in Brobbey. Hij is eigenlijk alleen nog maar goed geweest als invaller.
Dat mag ;-)
remco k
 remco k - dinsdag 13 september 2022 - 21:33   quote  deeplink  
Hmm. Liverpool heeft zich weer herpakt
remco k
 remco k - dinsdag 13 september 2022 - 21:34   quote  deeplink  
Pfff. Lekker hoor Bassey.
Jaccio
 Jaccio - dinsdag 13 september 2022 - 21:35   quote  deeplink  
Lekker hoor Bassey. Beest

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3164
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Liverpool - Ajax (UCL, dinsdag 13 september 2022, 21:00); 2 - 1









0.0102181