BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Liverpool - Ajax (UCL, dinsdag 13 september 2022, 21:00); 2 - 1

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 14 september 2022 - 12:20   quote  deeplink  
Schreuder is misschien niet schadevrij maar dat was ten Hag in het begin ook niet.
Ik hoop wel dat hij naast de spelers hier ook van leert
p111
 p111 - woensdag 14 september 2022 - 12:34   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 14 september 2022 - 12:02 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Het middenveld op Alvarez na kwam te kort, met Klaassen had je het net zo niet gered.
Hun middenveld met Thiago stak er met kop en schouders boven uit

Hier door konden wij niet aan aanvallen toekomen, daarnaast kon onze voorhoede de bal ook niet vast houden.

Kwaliteitsverschil, Schreuder had kunnen wisselen naar had waarschijnlijk niet veel uit gemaakt
Je zegt het goed waarschijnlijk,maar die 2-1 zag je aankomen omdat het hele middenveld dus Berghuis/Taylor en Alavares incl Tadic er doorheen zaten,dus moet je wat gaan proberen met verse wissels die misschien niet die kwaliteit hebben maar wel de fitheid om de tegenstander te blokkeren in de opbouw,nu deed Schreuder 2 wissels die Oostenrijker en Brobbey .Ik denk dat je had moeten proberen een overtal te krijgen op het middenveld in minuut 80 met Klaasen/OCampus/Grillitis/Alvares.Of dat had gelukt we zullen het nooit weten,maar ik had al een weddenschap gemaakt op minuut 75 dat ze in deze formatie de laatste 10 minuten een goal tegen zouden krijgen we hadden namelijk geen middenveld meer alleen Alvares schoffelde iedereen onderuit om wat rust te krijgen,want Taylor en Berghuis en Tadic waren op.
nummer10
 nummer10 - woensdag 14 september 2022 - 12:42   quote  deeplink  
We vergeten ook even de extra rust wat ze hebben gehad trouwens.. maar goed neemt niet weg dat Liverpool ook gewoon beter was, wat geen schande is overigens..
Ajax we love you
 Ajax we love you - woensdag 14 september 2022 - 13:05   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 14 september 2022 - 12:20 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Schreuder is misschien niet schadevrij maar dat was ten Hag in het begin ook niet.
Ik hoop wel dat hij naast de spelers hier ook van leert
Denk dat je hier wel het verschil ziet tussen Ten Hag die de tegenstanders over anayseerd en de zwakke punten weet te vinden en zijn manier van spelen iets aan gaat passen en Schreuder die in mijn optiek gewoon hetzelfde spelletje als altijd wil spelen ongeacht de tegenstander.

Liverpool had ook het weekend vrij, dus konden ze zich helemaal op Ajax richten, inclusief staff.

Ik hoop een beetje dat Ajax gewoon derde word in deze poule, we hebben nog niets te zoeken tegen de echte grote clubs in de CL. Maar als ik dan kijk dat Rangers vorig jaar in de finale stonden van de EL, dan denk ik echt dat Ajax die cup wel kan winnen. Dat heb ik liever dan meteen na de poule fase eruit liggen in de CL.
remco k
 remco k - woensdag 14 september 2022 - 14:40   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 14 september 2022 - 12:13 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Thiago ziet Klaassen niet eens staan, is een klasse apart.

Ik denk niet dat dit veel uit had gemaakt.
Heel het elftal van Liverpool draaide beter, er zijn maar bitter weinig ploegen die gister had kunnen winnen
Je ziet veel vaker spelers van een minder kaliber zich opofferen om iemand uit de wedstrijd te houden.
remco k
 remco k - woensdag 14 september 2022 - 15:08   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 14 september 2022 - 12:20 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Schreuder is misschien niet schadevrij maar dat was ten Hag in het begin ook niet.
Ik hoop wel dat hij naast de spelers hier ook van leert
Het gaat ook niet om ten Hag toch, het gaat om het hier en nu.

Ik hang er ook geen waardeoordeel aan.

Maar ik vind dat hij de ploeg gisteren tactisch slecht had staan, ik vind dat hij niet heeft ingegrepen om iets te veranderen, dat is ook echt wel heel bijzonder gezien het spelbeeld, en ik denk dat door dit late wisselen wat niet de eerste keer is, hij spelers over de jank gaat jagen, en nog erger, je neemt gewoon het risico om te verliezen.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 14 september 2022 - 15:26   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 14 september 2022 - 14:40 schreef remco k het volgende:

[..]

Je ziet veel vaker spelers van een minder kaliber zich opofferen om iemand uit de wedstrijd te houden.
Dat wel maar betwijfel of Klaassen dan de uitgelezen man was, Liverpool was meer gebrand om te winnen, ze moesten wel voor het thuispubliek met 0 punten.

Daarnaast zakten veel Ajacieden door de ondergrens.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 14 september 2022 - 15:28   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 14 september 2022 - 15:08 schreef remco k het volgende:

[..]

Het gaat ook niet om ten Hag toch, het gaat om het hier en nu.

Ik hang er ook geen waardeoordeel aan.

Maar ik vind dat hij de ploeg gisteren tactisch slecht had staan, ik vind dat hij niet heeft ingegrepen om iets te veranderen, dat is ook echt wel heel bijzonder gezien het spelbeeld, en ik denk dat door dit late wisselen wat niet de eerste keer is, hij spelers over de jank gaat jagen, en nog erger, je neemt gewoon het risico om te verliezen.
Hij had wellicht iets moeten proberen maar over heel de wedstrijd gezien had hij dit niet meer kunnen keren
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 14 september 2022 - 15:30   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 14 september 2022 - 13:05 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Denk dat je hier wel het verschil ziet tussen Ten Hag die de tegenstanders over anayseerd en de zwakke punten weet te vinden en zijn manier van spelen iets aan gaat passen en Schreuder die in mijn optiek gewoon hetzelfde spelletje als altijd wil spelen ongeacht de tegenstander.

Liverpool had ook het weekend vrij, dus konden ze zich helemaal op Ajax richten, inclusief staff.

Ik hoop een beetje dat Ajax gewoon derde word in deze poule, we hebben nog niets te zoeken tegen de echte grote clubs in de CL. Maar als ik dan kijk dat Rangers vorig jaar in de finale stonden van de EL, dan denk ik echt dat Ajax die cup wel kan winnen. Dat heb ik liever dan meteen na de poule fase eruit liggen in de CL.
Ik hoop nog steeds dat we de poulefase overleven, natuurlijk gaan we de C.L. niet winnen maar verder komen lijkt me ook gaaf
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 14 september 2022 - 15:34   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 14 september 2022 - 12:34 schreef p111 het volgende:

[..]

Je zegt het goed waarschijnlijk,maar die 2-1 zag je aankomen omdat het hele middenveld dus Berghuis/Taylor en Alavares incl Tadic er doorheen zaten,dus moet je wat gaan proberen met verse wissels die misschien niet die kwaliteit hebben maar wel de fitheid om de tegenstander te blokkeren in de opbouw,nu deed Schreuder 2 wissels die Oostenrijker en Brobbey .Ik denk dat je had moeten proberen een overtal te krijgen op het middenveld in minuut 80 met Klaasen/OCampus/Grillitis/Alvares.Of dat had gelukt we zullen het nooit weten,maar ik had al een weddenschap gemaakt op minuut 75 dat ze in deze formatie de laatste 10 minuten een goal tegen zouden krijgen we hadden namelijk geen middenveld meer alleen Alvares schoffelde iedereen onderuit om wat rust te krijgen,want Taylor en Berghuis en Tadic waren op.
We hebben deze wedstrijd verloren door een stilstaand moment, Liverpool heeft meer lengte tijdens corners, hier komen wij op te kort.

Van Dijk had ook nog de kans om te scoren.

Maar goed kopt Blind die bal binnen gaan we met een gelijkspel terug naar Amsterdam.
Zo dicht zaten we bij een gelijkspel

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 14 september 2022 door Jack Huntelaar --
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 14 september 2022 - 15:34   quote  deeplink  
[

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 14 september 2022 door Jack Huntelaar --
remco k
 remco k - woensdag 14 september 2022 - 15:57   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 14 september 2022 - 15:26 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Dat wel maar betwijfel of Klaassen dan de uitgelezen man was, Liverpool was meer gebrand om te winnen, ze moesten wel voor het thuispubliek met 0 punten.

Daarnaast zakten veel Ajacieden door de ondergrens.
Ik denk dat we niet door de ondergrens zakte. Ik denk dat het tactisch plan van Liverpool geënt was op onze zwaktes. En ik denk dat wij op dit moment nog niet veel beter kunnen.

Klaassen heeft dat wel vaker gedaan in zo’n rol. Als je tiago namelijk op de huid gaat zitten, is hij lang niet zo goed als gisteren, wij hebben hem met onze tactiek beter gemaakt dan die daadwerkelijk was gisteren.

Iedere sterke pass kwam bij tiago weg. Dan moet je daar iets aan doen.
remco k
 remco k - woensdag 14 september 2022 - 15:58   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 14 september 2022 - 15:28 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Hij had wellicht iets moeten proberen maar over heel de wedstrijd gezien had hij dit niet meer kunnen keren
Ik denk dat wij met een beter tactisch plan wel degelijk kans hadden gehad om Liverpool verder bij de goal weg te houden.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 14 september 2022 - 16:55   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 14 september 2022 - 15:58 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik denk dat wij met een beter tactisch plan wel degelijk kans hadden gehad om Liverpool verder bij de goal weg te houden.
Echt niet, ze hadden onze voorhoede en middenveld in hun greep

Een meerderheid gecreëerd op het middenveld, We konden zodoende nauwelijks opbouwen
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 14 september 2022 - 16:58   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 14 september 2022 - 15:57 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik denk dat we niet door de ondergrens zakte. Ik denk dat het tactisch plan van Liverpool geënt was op onze zwaktes. En ik denk dat wij op dit moment nog niet veel beter kunnen.

Klaassen heeft dat wel vaker gedaan in zo’n rol. Als je tiago namelijk op de huid gaat zitten, is hij lang niet zo goed als gisteren, wij hebben hem met onze tactiek beter gemaakt dan die daadwerkelijk was gisteren.

Iedere sterke pass kwam bij tiago weg. Dan moet je daar iets aan doen.
Maar niet tegen Thiago, Klaassen komt tov hem snelheid van handelen te kort
Is geen schande, hij is van wereldklasse
nummer10
 nummer10 - woensdag 14 september 2022 - 17:41   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 14 september 2022 - 15:58 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik denk dat wij met een beter tactisch plan wel degelijk kans hadden gehad om Liverpool verder bij de goal weg te houden.
Liverpool is thuis gewoon een klasse appart.. ben het wel eens met je dat Schreuder eerder iets anders had moeten proberen... Vind sws dat late wisselen al waardeloos...
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 14 september 2022 - 17:51   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 14 september 2022 - 17:41 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Liverpool is thuis gewoon een klasse appart.. ben het wel eens met je dat Schreuder eerder iets anders had moeten proberen... Vind sws dat late wisselen al waardeloos...
Schreuder had wel eerder moeten wisselen maar dat neemt niet weg dat we door 1 of 2 wissels wel het spel naar ons toe hadden getrokken

Liverpool was gisteren een klasse beter, ze wisten precies waar ze Ajax pijn konden doen.

Denk wel dat Schreuder en Ajax geleerd hebben van deze wedstrijd

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 14 september 2022 door Jack Huntelaar --
Ronald 1960
 Ronald 1960 - woensdag 14 september 2022 - 20:29   quote  deeplink  
1 echte uitblinker aan ajax kant: Remco Pasveer
Die gaat straks nog in oranje keepen! Mark my words ;-)
remco k
 remco k - woensdag 14 september 2022 - 20:51   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 14 september 2022 - 16:55 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Echt niet, ze hadden onze voorhoede en middenveld in hun greep

Een meerderheid gecreëerd op het middenveld, We konden zodoende nauwelijks opbouwen
En ieder bal kwam van tiago. Dan zorg je ervoor dat die geen bal krijgt. We deden niet eens moeite om hem uit z’n spel te krijgen.
remco k
 remco k - woensdag 14 september 2022 - 20:53   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 14 september 2022 - 16:58 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Maar niet tegen Thiago, Klaassen komt tov hem snelheid van handelen te kort
Is geen schande, hij is van wereldklasse
Je hebt geen handelingssnelheid nodig om iemand uit de wedstrijd te halen. Dan moet je gewoon irritant veel in de weg lopen en zorgen dat zo’n jongen geen tijd krijgt.
Nu kreeg hij de bal. Lekker aannemen. Alle tijd nemen om een goede pass te geven.
remco k
 remco k - woensdag 14 september 2022 - 20:54   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 14 september 2022 - 17:51 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Schreuder had wel eerder moeten wisselen maar dat neemt niet weg dat we door 1 of 2 wissels wel het spel naar ons toe hadden getrokken

Liverpool was gisteren een klasse beter, ze wisten precies waar ze Ajax pijn konden doen.

Denk wel dat Schreuder en Ajax geleerd hebben van deze wedstrijd
Wij hadden nooit het spel naar ons toegetrokken. Dat had na 30 minuten voetbal ook helemaal niet meer de intentie moeten zijn aangezien ze zo verschrikkelijk veel sterker waren.

Je had alleen tactisch gezien veel meer kunnen doen om
Liverpool minder sterk te maken dan dit.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 14 september 2022 - 22:04   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 14 september 2022 - 20:53 schreef remco k het volgende:

[..]

Je hebt geen handelingssnelheid nodig om iemand uit de wedstrijd te halen. Dan moet je gewoon irritant veel in de weg lopen en zorgen dat zo’n jongen geen tijd krijgt.
Nu kreeg hij de bal. Lekker aannemen. Alle tijd nemen om een goede pass te geven.
Hij kreeg inderdaad te veel tijd dit omdat Liverpool een overtal had op het middenveld.

Had liever een opstelling gehad met 4 middenvelders en 2 aanvallers met name omdat Bergwijn niet in het stuk voor kwam.

Misschien had hij Klaassen als extra man op het middenveld moeten brengen.

Moet zeggen dat de verdediging niet verkeerd stond
nummer10
 nummer10 - donderdag 15 september 2022 - 02:25   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 14 september 2022 - 22:04 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Hij kreeg inderdaad te veel tijd dit omdat Liverpool een overtal had op het middenveld.

Had liever een opstelling gehad met 4 middenvelders en 2 aanvallers met name omdat Bergwijn niet in het stuk voor kwam.

Misschien had hij Klaassen als extra man op het middenveld moeten brengen.

Moet zeggen dat de verdediging niet verkeerd stond
Bergwijn is al een paar wedstrijden minder.. persoonlijk denk ik dat het een duo wijndal Bergwijn beter is.. en als we puur verdedigend kijken doet wijndal echt niks onder dan blind, opbouwend hebben we ook andere spelers nu, zelfs Alvarez.. wat is die gegroeid zeg...
remco k
 remco k - donderdag 15 september 2022 - 08:01   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 15 september 2022 - 02:25 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Bergwijn is al een paar wedstrijden minder.. persoonlijk denk ik dat het een duo wijndal Bergwijn beter is.. en als we puur verdedigend kijken doet wijndal echt niks onder dan blind, opbouwend hebben we ook andere spelers nu, zelfs Alvarez.. wat is die gegroeid zeg...
Op de goals van Bergwijn na vind ik hem helemaal nog niet zo goed spelen binnen dit systeem.

Wijndal is defensief echt nog een stuk minder dan Blind.
nummer10
 nummer10 - donderdag 15 september 2022 - 09:19   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 15 september 2022 - 08:01 schreef remco k het volgende:

[..]

Op de goals van Bergwijn na vind ik hem helemaal nog niet zo goed spelen binnen dit systeem.

Wijndal is defensief echt nog een stuk minder dan Blind.
Ik zou wijndal wel een langere periode daar willen zien, vrees alleen dat dat pas gaat gebeuren als blind geblesseerd raakt..
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 15 september 2022 - 11:18   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 15 september 2022 - 09:19 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Ik zou wijndal wel een langere periode daar willen zien, vrees alleen dat dat pas gaat gebeuren als blind geblesseerd raakt..
Ik niet, komt te kort voor Ajax of het moet banken worden
nummer10
 nummer10 - donderdag 15 september 2022 - 11:32   quote  deeplink  
Hoe kan je nu al zeggen dat die tekort komt... Gebasseerd op die paar minuutjes in Ajax 1 ? Vind hem en rensch vergelijkbaar op dit moment, rensch wint ook amper zijn duels
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 15 september 2022 - 12:27   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 15 september 2022 - 11:32 schreef nummer10 het volgende:
Hoe kan je nu al zeggen dat die tekort komt... Gebasseerd op die paar minuutjes in Ajax 1 ? Vind hem en rensch vergelijkbaar op dit moment, rensch wint ook amper zijn duels
Heb hem bij AZ zien spelen maar ook al bij Ajax, hij is opbouwend naar behoren maar verdedigend matig.
Had liever Malacia zien komen
nummer10
 nummer10 - donderdag 15 september 2022 - 12:59   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 15 september 2022 - 12:27 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Heb hem bij AZ zien spelen maar ook al bij Ajax, hij is opbouwend naar behoren maar verdedigend matig.
Had liever Malacia zien komen
Rensch is toch ook gewoon matig verdedigend, blind idem op de back positie... Malacia was simpelweg onhaalbaar.. wijndal heeft toch best vaak onze Ajax aanvallers het erg lastig gemaakt..
remco k
 remco k - donderdag 15 september 2022 - 13:47   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 15 september 2022 - 12:59 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Rensch is toch ook gewoon matig verdedigend, blind idem op de back positie... Malacia was simpelweg onhaalbaar.. wijndal heeft toch best vaak onze Ajax aanvallers het erg lastig gemaakt..
Rensch defensief juist heel goed gespeeld tot nu toe.
nummer10
 nummer10 - donderdag 15 september 2022 - 14:11   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 15 september 2022 - 13:47 schreef remco k het volgende:

[..]

Rensch defensief juist heel goed gespeeld tot nu toe.
Sorry heb hem amper 1 tegen 1 zien winnen en laat de voorzetten gewoon komen, igg te vaak..
remco k
 remco k - donderdag 15 september 2022 - 14:38   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 15 september 2022 - 14:11 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Sorry heb hem amper 1 tegen 1 zien winnen en laat de voorzetten gewoon komen, igg te vaak..
Hij heeft van alle basis spelers de meeste geslaagde tackles per wedstrijd is nummer 3 van het elftal in intercepties, maakt van al onze verdedigers de minste overtredingen. Is derde in het buitenspel zetten van zijn eigen tegenstander. Heeft de meeste geslaagde dribbels van de verdedigers.

Enige minpunt is dat hij vanuit zijn positie te wel balverlies lijdt.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 15 september 2022 - 14:40   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 15 september 2022 - 13:47 schreef remco k het volgende:

[..]

Rensch defensief juist heel goed gespeeld tot nu toe.
Vond ik ook, vond hem ook goed tegen Liverpool
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 15 september 2022 - 14:41   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 15 september 2022 - 14:38 schreef remco k het volgende:

[..]

Hij heeft van alle basis spelers de meeste geslaagde tackles per wedstrijd is nummer 3 van het elftal in intercepties, maakt van al onze verdedigers de minste overtredingen. Is derde in het buitenspel zetten van zijn eigen tegenstander. Heeft de meeste geslaagde dribbels van de verdedigers.

Enige minpunt is dat hij vanuit zijn positie te wel balverlies lijdt.
Zijn zeer goede cijfers
remco k
 remco k - donderdag 15 september 2022 - 15:04   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 15 september 2022 - 14:40 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Vond ik ook, vond hem ook goed tegen Liverpool
Ja eigenlijk daar 1 slecht moment dat hij leek te denken dat die bal uit zou gaan waar een grote kans uit kwam.
nummer10
 nummer10 - donderdag 15 september 2022 - 15:42   quote  deeplink  
Ok en de 1 v 1 ? Kijk hoe makkelijk hij de voorzetten laat komen..
AkaS
 AkaS - donderdag 15 september 2022 - 16:26   quote  deeplink  
Hallo mannen, ik heb nog niet kunnen reageren maar heb wel de wedstrijd op het puntje van mijn stoel gekeken van begin tot eind.

Het lijkt erop dat Schreuder zoekt naar een formatie waarin hij alle sterkhouders tevreden kan stellen en tot op heden lukte dit aardig. Echter kon dit omdat de tegenstand beperkt was.

Ondanks het doelpunt van Kudus vind ik toch echt dat het een verkeerde inschatting is om hem in de spits te zetten. Tegen een sterke tegenstander althans.

Geen moment heb ik Ajax gezien zoals Ajax de laatste jaren zich manifisteerde op het CL podium. En mijns inziens kwam dit omdat er geen lef was om op te bouwen. En dat was misschien wel het gevolg omdat er op het middenveld geen balvast aanspeelpunt was die in staat was om in de dekking aangespeeld te worden en een mannetje uit te spelen. Deze rol zou Kudus heel goed passen. Alvarez had zich moeten vastbijten in Thiago, dat kan hij, dat weet ik zeker. Dus met Alvarez op Thiago en Kudus als balvaste en creatieve middenvelder had Ajax veel meer kans gehad om het eigen spel te spelen en onder de druk van Liverpool uit te combineren en bijvoorbeeld Bergwijn in stelling te brengen. Met Kudus uit de spits had daar ruimte ontstaan voor Brobbey, een echte spits. Nu moest alles breed, terug en kwam er vervolgens uit wanhoop een lange bal. Als dit de tactiek was van Schreuder dan had onze boomlange Italiaan in de spits gemoeten. Maar anyway we hebben tegen goede tegenstanders die een hoog tempo hanteren en veel druk op de bal geven, een creatieve en balvaste spelmaker nodig.... Taylor ontwikkelt zich goed maar is er nog niet en dus zou een middenveld met Alvarez, Kudus en Berghuis of Klaassen veel meer voor de hand liggen voor mij.

Ook werd weer eens pijnlijk duidelijk dat Blind ondanks zijn opbouwende vaardigheden toch echt tekort komt als verdediger. En ik weet dat er voorstanders van hem zijn die nu weer zullen denken dat hij grotendeels prima meevoetbalde en zelfs een mooie kans had op een doelpunt. Maar de waarheid is dat hij dat doelpunt niet maakte. En dat als ik Cruijff even mag aanhalen, dat voetbal op details wordt beslist en op die beslissende details breekt het gebrek aan snelheid bij Blind ons gewoon op. Daarnaast is hij positioneel ook nog te vaak even de weg kwijt. Op eredivisie niveau kan hij hiermee wegkomen. Maar tegen een sterke CL waardige tegenstander kost het je gewoon dure tegendoelpunten. Eeuwig jammer dat hij zo traag is maar het is wel werkelijkheid. Hadden we hier Nico gehad dan zou de goal van Salah zomaar niet gevallen zijn en had de kopkans van Blind door Nico wel verzilverd geworden. Details en natuurlijk niet te bewijzen, maar voor mij gevoelsmatig weldegelijk een realisme.

Bassey is hoopgevend maar moet ook nog even wennen, toch verder prima net als Timber.

Mijn elftal zou er zo uitzien...

----------------- Pasveer ----------------

---------- Timber ------ Bassey ----------

Sanchez ---------------------------- Baas

----------- Alvarez --- Berghuis --------- (Berghuis of Klaassen)

---------------- Kudus -------------------

Tadic --------------------------- Bergwijn

----------------- Brobbey --------------
p111
 p111 - donderdag 15 september 2022 - 16:50   quote  deeplink  
AkaS Ik kan mij in jou opstelling redelijk in vinden, mijn twijfels gaan nog naar Baas die moet nog wat uren draalen,maar zijn basis is oke.Wat mij wel erg teleurstelde was de niet gedane actie van Schreuder,ik lees daar weinig over.Iedereen heeft kunnen zien dat wij geen moment het middenveld in handen kregen tot groot genoegen van Thiago,dat is toch de taak van de coach dat hij ingrijpt als het niet goed gaat.Dus als je ziet dat je middenveld niet loopt of niet goed gaat dan moet je in elk geval wat gaan doen,poppetjes wijzigen of een aanvaller terug zetten enz enz helaas niks gezien en dat vond ik het grootste gemis tegen Liverpool.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 15 september 2022 door p111 --
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 15 september 2022 - 19:33   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 15 september 2022 - 16:26 schreef AkaS het volgende:
Hallo mannen, ik heb nog niet kunnen reageren maar heb wel de wedstrijd op het puntje van mijn stoel gekeken van begin tot eind.

Het lijkt erop dat Schreuder zoekt naar een formatie waarin hij alle sterkhouders tevreden kan stellen en tot op heden lukte dit aardig. Echter kon dit omdat de tegenstand beperkt was.

Ondanks het doelpunt van Kudus vind ik toch echt dat het een verkeerde inschatting is om hem in de spits te zetten. Tegen een sterke tegenstander althans.

Geen moment heb ik Ajax gezien zoals Ajax de laatste jaren zich manifisteerde op het CL podium. En mijns inziens kwam dit omdat er geen lef was om op te bouwen. En dat was misschien wel het gevolg omdat er op het middenveld geen balvast aanspeelpunt was die in staat was om in de dekking aangespeeld te worden en een mannetje uit te spelen. Deze rol zou Kudus heel goed passen. Alvarez had zich moeten vastbijten in Thiago, dat kan hij, dat weet ik zeker. Dus met Alvarez op Thiago en Kudus als balvaste en creatieve middenvelder had Ajax veel meer kans gehad om het eigen spel te spelen en onder de druk van Liverpool uit te combineren en bijvoorbeeld Bergwijn in stelling te brengen. Met Kudus uit de spits had daar ruimte ontstaan voor Brobbey, een echte spits. Nu moest alles breed, terug en kwam er vervolgens uit wanhoop een lange bal. Als dit de tactiek was van Schreuder dan had onze boomlange Italiaan in de spits gemoeten. Maar anyway we hebben tegen goede tegenstanders die een hoog tempo hanteren en veel druk op de bal geven, een creatieve en balvaste spelmaker nodig.... Taylor ontwikkelt zich goed maar is er nog niet en dus zou een middenveld met Alvarez, Kudus en Berghuis of Klaassen veel meer voor de hand liggen voor mij.

Ook werd weer eens pijnlijk duidelijk dat Blind ondanks zijn opbouwende vaardigheden toch echt tekort komt als verdediger. En ik weet dat er voorstanders van hem zijn die nu weer zullen denken dat hij grotendeels prima meevoetbalde en zelfs een mooie kans had op een doelpunt. Maar de waarheid is dat hij dat doelpunt niet maakte. En dat als ik Cruijff even mag aanhalen, dat voetbal op details wordt beslist en op die beslissende details breekt het gebrek aan snelheid bij Blind ons gewoon op. Daarnaast is hij positioneel ook nog te vaak even de weg kwijt. Op eredivisie niveau kan hij hiermee wegkomen. Maar tegen een sterke CL waardige tegenstander kost het je gewoon dure tegendoelpunten. Eeuwig jammer dat hij zo traag is maar het is wel werkelijkheid. Hadden we hier Nico gehad dan zou de goal van Salah zomaar niet gevallen zijn en had de kopkans van Blind door Nico wel verzilverd geworden. Details en natuurlijk niet te bewijzen, maar voor mij gevoelsmatig weldegelijk een realisme.

Bassey is hoopgevend maar moet ook nog even wennen, toch verder prima net als Timber.

Mijn elftal zou er zo uitzien...

----------------- Pasveer ----------------

---------- Timber ------ Bassey ----------

Sanchez ---------------------------- Baas

----------- Alvarez --- Berghuis --------- (Berghuis of Klaassen)

---------------- Kudus -------------------

Tadic --------------------------- Bergwijn

----------------- Brobbey --------------
Ons middenveld kwam te kort, mede omdat Liverpool een kwalitatief overtal creëerde op onze helft van hoog niveau.
Een aantal spelers waren niet in vorm of kwamen te kort.

Taylor, Berghuis (1ehelft) Bergwijn maar ook Tadic kwam nauwelijks zijn man voorbij.

Schreuder had misschien iets eerder moeten wisselen, dacht misschien de kansen komen nog wel
Wachtte te lang om Grillitsch te brengen, had wellicht de meer ervaren Klaassen eerder moeten brengen voor Taylor of Bergwijn.

In ieder geval wou hij geen aanpassingen doen omdat het nog gelijk stond.

Het is in ieder geval geen schande dat we deze wedstrijd eigenlijk minimaal verloren want we kwamen een aantal malen echt goed weg

Naar jouw opstelling kijkend ga ik nog steeds voor Blind ipv Baas.
Alleen moet Blind vanwege zijn snelheid niet te hoog spelen.
Hij zou wat soberder moeten spelen.

Ipv Berghuis zou ik kiezen voor Klaassen in Europese wedstrijden omdat hij verdedigend beter is
Opbouwend zou ik toch voor Rensch kiezen al deed Sanchez het verdedigend niet verkeerd

Maar het kan zeker jouw opstelling
remco k
 remco k - donderdag 15 september 2022 - 21:43   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 15 september 2022 - 16:26 schreef AkaS het volgende:
Hallo mannen, ik heb nog niet kunnen reageren maar heb wel de wedstrijd op het puntje van mijn stoel gekeken van begin tot eind.

Het lijkt erop dat Schreuder zoekt naar een formatie waarin hij alle sterkhouders tevreden kan stellen en tot op heden lukte dit aardig. Echter kon dit omdat de tegenstand beperkt was.

Ondanks het doelpunt van Kudus vind ik toch echt dat het een verkeerde inschatting is om hem in de spits te zetten. Tegen een sterke tegenstander althans.

Geen moment heb ik Ajax gezien zoals Ajax de laatste jaren zich manifisteerde op het CL podium. En mijns inziens kwam dit omdat er geen lef was om op te bouwen. En dat was misschien wel het gevolg omdat er op het middenveld geen balvast aanspeelpunt was die in staat was om in de dekking aangespeeld te worden en een mannetje uit te spelen. Deze rol zou Kudus heel goed passen. Alvarez had zich moeten vastbijten in Thiago, dat kan hij, dat weet ik zeker. Dus met Alvarez op Thiago en Kudus als balvaste en creatieve middenvelder had Ajax veel meer kans gehad om het eigen spel te spelen en onder de druk van Liverpool uit te combineren en bijvoorbeeld Bergwijn in stelling te brengen. Met Kudus uit de spits had daar ruimte ontstaan voor Brobbey, een echte spits. Nu moest alles breed, terug en kwam er vervolgens uit wanhoop een lange bal. Als dit de tactiek was van Schreuder dan had onze boomlange Italiaan in de spits gemoeten. Maar anyway we hebben tegen goede tegenstanders die een hoog tempo hanteren en veel druk op de bal geven, een creatieve en balvaste spelmaker nodig.... Taylor ontwikkelt zich goed maar is er nog niet en dus zou een middenveld met Alvarez, Kudus en Berghuis of Klaassen veel meer voor de hand liggen voor mij.

Ook werd weer eens pijnlijk duidelijk dat Blind ondanks zijn opbouwende vaardigheden toch echt tekort komt als verdediger. En ik weet dat er voorstanders van hem zijn die nu weer zullen denken dat hij grotendeels prima meevoetbalde en zelfs een mooie kans had op een doelpunt. Maar de waarheid is dat hij dat doelpunt niet maakte. En dat als ik Cruijff even mag aanhalen, dat voetbal op details wordt beslist en op die beslissende details breekt het gebrek aan snelheid bij Blind ons gewoon op. Daarnaast is hij positioneel ook nog te vaak even de weg kwijt. Op eredivisie niveau kan hij hiermee wegkomen. Maar tegen een sterke CL waardige tegenstander kost het je gewoon dure tegendoelpunten. Eeuwig jammer dat hij zo traag is maar het is wel werkelijkheid. Hadden we hier Nico gehad dan zou de goal van Salah zomaar niet gevallen zijn en had de kopkans van Blind door Nico wel verzilverd geworden. Details en natuurlijk niet te bewijzen, maar voor mij gevoelsmatig weldegelijk een realisme.

Bassey is hoopgevend maar moet ook nog even wennen, toch verder prima net als Timber.

Mijn elftal zou er zo uitzien...

----------------- Pasveer ----------------

---------- Timber ------ Bassey ----------

Sanchez ---------------------------- Baas

----------- Alvarez --- Berghuis --------- (Berghuis of Klaassen)

---------------- Kudus -------------------

Tadic --------------------------- Bergwijn

----------------- Brobbey --------------
Mooie analyse. Je hebt het over beslissend zijn aan de bal. Helemaal eens, helaas vergeet je de voorassist bij de goal van Kudus. Juist dat is de kracht die niemand anders heeft in onze defensie en die goal zorgde ervoor dat we nog heel lang in de wedstrijd zijn gebleven.

Als je de statistieken terug kijkt kwam defensief heel Ajax eigenlijk te kort.

We hadden inderdaad iemand moeten opofferen om tiago uit het spel te halen, dat ben ik volledig met je eens.
AkaS
 AkaS - zaterdag 17 september 2022 - 08:23   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 15 september 2022 - 21:43 schreef remco k het volgende:

[..]

Mooie analyse. Je hebt het over beslissend zijn aan de bal. Helemaal eens, helaas vergeet je de voorassist bij de goal van Kudus. Juist dat is de kracht die niemand anders heeft in onze defensie en die goal zorgde ervoor dat we nog heel lang in de wedstrijd zijn gebleven.

Als je de statistieken terug kijkt kwam defensief heel Ajax eigenlijk te kort.

We hadden inderdaad iemand moeten opofferen om tiago uit het spel te halen, dat ben ik volledig met je eens.
Remco, het is overduidelijk dat Blind kwaliteiten heeft, anders zou hij geen profvoetballer geworden kunnen zijn bij de clubs waar hij heeft gespeeld en nu speelt.

Maar de grote boodschap van mijn post was dat wij de bepalende middenvelder van Liverpool vrij spel gaven. Plus dat we zelf niemand op het middenveld hadden die het mogelijk maakte om onder de druk uit te combineren zoals het spel van Ajax eigenlijk bedoeld is en hoort te zijn. Kudus laat telkens zien dat hij de speler is die we nodig hebben op het middenveld

Ajax speelt geen lange ballen en als je dat wel doet moet je daarvoor sowieso een andere spits opstellen.

Dus ondanks mijn tevredenheid over de aanstelling van Schreuder vind ik dit wel een grove fout.

En we zijn inmiddels een paar dagen verder en wat ik zoal gehoord heb op televisie van oud topvoetballers is dat zij dezelfde mening zijn toegedaan over Blind als dat ik dit heb. Zij hebben er toch wel een beetje verstand van denk ik zo...
remco k
 remco k - zaterdag 17 september 2022 - 12:14   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 17 september 2022 - 08:23 schreef AkaS het volgende:

[..]

Remco, het is overduidelijk dat Blind kwaliteiten heeft, anders zou hij geen profvoetballer geworden kunnen zijn bij de clubs waar hij heeft gespeeld en nu speelt.

Maar de grote boodschap van mijn post was dat wij de bepalende middenvelder van Liverpool vrij spel gaven. Plus dat we zelf niemand op het middenveld hadden die het mogelijk maakte om onder de druk uit te combineren zoals het spel van Ajax eigenlijk bedoeld is en hoort te zijn. Kudus laat telkens zien dat hij de speler is die we nodig hebben op het middenveld

Ajax speelt geen lange ballen en als je dat wel doet moet je daarvoor sowieso een andere spits opstellen.

Dus ondanks mijn tevredenheid over de aanstelling van Schreuder vind ik dit wel een grove fout.

En we zijn inmiddels een paar dagen verder en wat ik zoal gehoord heb op televisie van oud topvoetballers is dat zij dezelfde mening zijn toegedaan over Blind als dat ik dit heb. Zij hebben er toch wel een beetje verstand van denk ik zo...
Volgens mij schreef ik tijdens de wedstrijd exact hetzelfde op blind na.

Er had gewoon iemand op Tiago moeten spelen. En Bergwijn had na 10 minuten geen druk meer op hun cv moeten gaan zetten maar op Arnold moeten blijven spelen, Blind en Taylor stonden beiden daardoor constant tegen twee man. Zo simpel is het.

Ik vind het kwalijk dat geen enkele speler dit in het veld oplost, en ik vind het nog schrijnender dat we in de tweede helft op exact dezelfde manier verder gingen.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 18 september 2022 - 11:42   quote  deeplink  
Het lijkt er op dat Schreuder het dus niet ziet of dat hij niet op tijd ingrijpt of goed ingrijpt

Wat betreft Taylor zag hij het wel alleen had ik Klaassen ingebracht vanwege zijn vechtlust en ervaring ipv Grillitsch.

Niet dat Grillitsch beter of slechter is want in zoverre heb ik nog te weinig van hem gezien

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 18 september 2022 door Jack Huntelaar --
remco k
 remco k - zondag 18 september 2022 - 13:22   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 18 september 2022 - 11:42 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Het lijkt er op dat Schreuder het dus niet ziet of dat hij niet op tijd ingrijpt of goed ingrijpt

Wat betreft Taylor zag hij het wel alleen had ik Klaassen ingebracht vanwege zijn vechtlust en ervaring ipv Grillitsch.

Niet dat Grillitsch beter of slechter is want in zoverre heb ik nog te weinig van hem gezien
Ik oordeel niet over schreuder in zijn algemeenheid. Maar over zijn tactische plan en aanpassing in de wedstrijd tegen Liverpool.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 18 september 2022 - 17:27   quote  deeplink  
Wat een geprul, Tjonge jonge jonge
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 18 september 2022 - 17:28   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 18 september 2022 - 13:22 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik oordeel niet over schreuder in zijn algemeenheid. Maar over zijn tactische plan en aanpassing in de wedstrijd tegen Liverpool.
Tja die easwel magertjes
remco k
 remco k - maandag 19 september 2022 - 07:09   quote  deeplink  
Napoli de koppositie gepakt in Italië na een 2-1 overwinning op naaste concurrent ac milan lees ik net.

Daar gaan wij extreem veel moeite mee krijgen.

Ik denk echt dat we alles moeten proberen om in ieder geval derde te worden.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3097
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Liverpool - Ajax (UCL, dinsdag 13 september 2022, 21:00); 2 - 1









0.0103099