BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Selectie en transfers: Seizoen 2022/23

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Pietje
 Pietje - woensdag 16 augustus 2023 - 07:56   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 augustus 2023 - 00:28 schreef remco k het volgende:
En toch.

Nico ging weg bij Ajax als een bank speler. In hoeverre is hij nog de speler waar iedereen verliefd op werd. Hij heeft veel gespeeld in Frankrijk, maar is me niet heel positief opgevallen.

Is het niet de naam waar iedereen zo blij van wordt?
Je zou best wel eens gelijk kunnen hebben. Het heeft vooral te maken met de romantiek van "vroeger".
p111
 p111 - woensdag 16 augustus 2023 - 08:51   quote  deeplink  
Nou wat hij in de afgelopen jaren heeft laten zien dat verleer je niet,maar elke voetballer heeft natuurlijk een mindere periode en kan minder worden als zijn leeftijd parten gaat spelen,maar Nico is 30 dus die zou zeker in onze eredivisie nog een prima speler moeten zijn.En laten we eerlijk zijn op dit moment zijn onze vleugelverdedigers de achilleshiel.
remco k
 remco k - woensdag 16 augustus 2023 - 09:19   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 augustus 2023 - 08:51 schreef p111 het volgende:
Nou wat hij in de afgelopen jaren heeft laten zien dat verleer je niet,maar elke voetballer heeft natuurlijk een mindere periode en kan minder worden als zijn leeftijd parten gaat spelen,maar Nico is 30 dus die zou zeker in onze eredivisie nog een prima speler moeten zijn.En laten we eerlijk zijn op dit moment zijn onze vleugelverdedigers de achilleshiel.
Ik vind dat oprecht wel meevallen. Ik heb grotere issues met het niet nakomen van afspraken vanuit de voorhoede. Daar laten jongens hun man lopen waardoor de back keuzes moet maken en het lijkt alsof het daar fout gaat. Overigens hebben we tegen Heracles echt vrijwel niks weggegeven aan echte kansen.

Afwachten hoe dat is tegen betere jongens.

Nico is overigens van harte welkom hoor, ik vraag me alleen af of de verwachtingen terecht en realistisch zijn.
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 16 augustus 2023 - 15:46   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 augustus 2023 - 08:51 schreef p111 het volgende:
Nou wat hij in de afgelopen jaren heeft laten zien dat verleer je niet,maar elke voetballer heeft natuurlijk een mindere periode en kan minder worden als zijn leeftijd parten gaat spelen,maar Nico is 30 dus die zou zeker in onze eredivisie nog een prima speler moeten zijn.En laten we eerlijk zijn op dit moment zijn onze vleugelverdedigers de achilleshiel.
Zeker eens linkerflank is al een tijdje een probleem, snap ook echt niet dat Wijndal er geen aanspraak op maakt. Die heeft denk ik echt een hele slechte instelling dat niemand het in hem ziet zitten.

Rensch heeft te vaak momenten dat hij in slaap valt.
Is gewoon geen killer en mist de scherpte om 90 minuten gefocust te zijn.
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 16 augustus 2023 - 15:50   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 augustus 2023 - 09:19 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik vind dat oprecht wel meevallen. Ik heb grotere issues met het niet nakomen van afspraken vanuit de voorhoede. Daar laten jongens hun man lopen waardoor de back keuzes moet maken en het lijkt alsof het daar fout gaat. Overigens hebben we tegen Heracles echt vrijwel niks weggegeven aan echte kansen.

Afwachten hoe dat is tegen betere jongens.

Nico is overigens van harte welkom hoor, ik vraag me alleen af of de verwachtingen terecht en realistisch zijn.
Tegen Heracles gaven ze anders november een flinke kans weg bij 2-1 stand. Omdat er geen rest verdediging was. Kwamen door vanaf links/centrum.

Dit gebeurt iedere wedstrijd wel een aantal keer hoor. Was met Blind en Timber ook al het geval. Taylor loopt ook vaak verkeerd verdedigend.
Scout2
 Scout2 - woensdag 16 augustus 2023 - 17:59   quote  deeplink  
Yes we hebben een nieuwe spits, hopelijk is ie beter dan Brobbey anders ga ik janken. Xd
bertus bikkel
 bertus bikkel - woensdag 16 augustus 2023 - 19:06   quote  deeplink  
Gebeurt veel op transfer gebied, spits, rechtsback, linksback maar nu nog die CV!!!
Daarna nog een vervanger voor Kudus die bij City rond schijnt te lopen...
Na 1 september een geheel nieuw team. Gelukkig zijn we niet de enige club die daarmee zit dus kan alle kanten op....
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 16 augustus 2023 - 19:11   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 augustus 2023 - 15:50 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Tegen Heracles gaven ze anders november een flinke kans weg bij 2-1 stand. Omdat er geen rest verdediging was. Kwamen door vanaf links/centrum.

Dit gebeurt iedere wedstrijd wel een aantal keer hoor. Was met Blind en Timber ook al het geval. Taylor loopt ook vaak verkeerd verdedigend.
Taylor is verdedigend dramatisch
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 16 augustus 2023 - 19:13   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 augustus 2023 - 17:59 schreef Scout2 het volgende:
Yes we hebben een nieuwe spits, hopelijk is ie beter dan Brobbey anders ga ik janken. Xd
Alle credits voor Mislintat, wat ik gelezen heb was dat de deal grotendeels kwam door hem.
Scout2
 Scout2 - woensdag 16 augustus 2023 - 20:07   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 augustus 2023 - 19:13 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Alle credits voor Mislintat, wat ik gelezen heb was dat de deal grotendeels kwam door hem.
Klopt, nu nog hopen op succes van de aankopen.
Pietje
 Pietje - woensdag 16 augustus 2023 - 21:27   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 augustus 2023 - 20:07 schreef Scout2 het volgende:

[..]

Klopt, nu nog hopen op succes van de aankopen.
Dat is inderdaad nog maar afwachten. Wat spelers bij hun oude club hebben gedaan is nooit een 100% garantie.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 16 augustus 2023 door Pietje --
remco k
 remco k - donderdag 17 augustus 2023 - 11:31   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 augustus 2023 - 15:46 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Zeker eens linkerflank is al een tijdje een probleem, snap ook echt niet dat Wijndal er geen aanspraak op maakt. Die heeft denk ik echt een hele slechte instelling dat niemand het in hem ziet zitten.

Rensch heeft te vaak momenten dat hij in slaap valt.
Is gewoon geen killer en mist de scherpte om 90 minuten gefocust te zijn.
En welke leeftijd heeft Rensch. Kom op zeg. Behandel die jonge gasten eens niet alsof het al gearriveerde top spelers zijn waar 20 miljoen plus voor is betaald.

Is vooralsnog gewoon goed begonnen dit seizoen.
p111
 p111 - donderdag 17 augustus 2023 - 11:59   quote  deeplink  
Klopt Rensch is een talent maar door zijn leeftijd nog niet constant,dus duidelijk dat daar een backup achter moet staan,dat zal wel die Deen worden heb ik begrepen.
Pietje
 Pietje - donderdag 17 augustus 2023 - 13:25   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 augustus 2023 - 11:31 schreef remco k het volgende:

[..]

En welke leeftijd heeft Rensch. Kom op zeg. Behandel die jonge gasten eens niet alsof het al gearriveerde top spelers zijn waar 20 miljoen plus voor is betaald.

Is vooralsnog gewoon goed begonnen dit seizoen.
Ik ben het volkomen met je eens, Remco.
Laat al die kritische (soms onterecht) Ajacieden eens stoppen met het afbranden van de eigen spelers.
Ook ik vond Rensch bepaald niet bij de slechte spelers horen in de voorbereiding en tijdens de competitiewedstrijd tegen Heracles.
Wat jij ook schreef: hij is nog altijd jong, leert elke dag bij. Daarom is het zo belangrijk om balans in je elftal te hebben qua leeftijd om die jonge spelers te coachen op het veld.
nummer10
 nummer10 - donderdag 17 augustus 2023 - 19:04   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 augustus 2023 - 11:31 schreef remco k het volgende:

[..]

En welke leeftijd heeft Rensch. Kom op zeg. Behandel die jonge gasten eens niet alsof het al gearriveerde top spelers zijn waar 20 miljoen plus voor is betaald.

Is vooralsnog gewoon goed begonnen dit seizoen.
Hij vind zichzelf al een ervaren kracht... Zei die laatst in een interview en voelde zich 1 van de leiders...

Daarbij klopt het dat die jong is, maar de fouten die die maakt zijn elke keer identieke fouten.. dat had er echt al wel uitgemogen met al die wedstrijden in de benen..

Maar de linksback positie vind je wel zwak achterin met Salah ? Die jongen heeft volgens mij nog minder eredivisie wedstrijden gespeelt en is ongeveer even oud..
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 17 augustus 2023 - 20:58   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 augustus 2023 - 19:04 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Hij vind zichzelf al een ervaren kracht... Zei die laatst in een interview en voelde zich 1 van de leiders...

Daarbij klopt het dat die jong is, maar de fouten die die maakt zijn elke keer identieke fouten.. dat had er echt al wel uitgemogen met al die wedstrijden in de benen..

Maar de linksback positie vind je wel zwak achterin met Salah ? Die jongen heeft volgens mij nog minder eredivisie wedstrijden gespeelt en is ongeveer even oud..
Ze zijn beiden niet zwak, Ajax speelt met zijn backs heel hoog, dit kost enorm veel energie, het brengt aan de ene kant veel variatie in de aanval omdat je meer afspeel punten heeft.
Aan de andere kant moet je op tijd terug zijn om een tegenaanval te onderscheppen.

Deze posities zijn niet te benijden, ze doen het beiden naar behoren vind ik

Mislintat haalt waarschijnlijk 2 backs om een dubbele bezetting te hebben.
Het wil dus niet zeggen dat nieuwe spelers in één keer een basisplaats krijgen.

Het kan ook zo maar zijn dat ze de bank moeten warm houden
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 17 augustus 2023 - 21:32   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 augustus 2023 - 11:31 schreef remco k het volgende:

[..]

En welke leeftijd heeft Rensch. Kom op zeg. Behandel die jonge gasten eens niet alsof het al gearriveerde top spelers zijn waar 20 miljoen plus voor is betaald.

Is vooralsnog gewoon goed begonnen dit seizoen.
Zeg ik niet maar Rensch is gewoon te licht voor de top, Taylor gaat dat ook niet redden. Kunnen ze nog jong zijn soms zit het er gewoon niet in.

Met Wijndal zelfde verhaal en de alom hier geroemde Fitz-Jim ook niet.
Heb geen glazen bol maar vrees dat voor dit soort jongens Ajax hun plafond is.
En niet mee kunnen met het huidige topvoetbal.
nummer10
 nummer10 - donderdag 17 augustus 2023 - 22:09   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 augustus 2023 - 20:58 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Ze zijn beiden niet zwak, Ajax speelt met zijn backs heel hoog, dit kost enorm veel energie, het brengt aan de ene kant veel variatie in de aanval omdat je meer afspeel punten heeft.
Aan de andere kant moet je op tijd terug zijn om een tegenaanval te onderscheppen.

Deze posities zijn niet te benijden, ze doen het beiden naar behoren vind ik

Mislintat haalt waarschijnlijk 2 backs om een dubbele bezetting te hebben.
Het wil dus niet zeggen dat nieuwe spelers in één keer een basisplaats krijgen.

Het kan ook zo maar zijn dat ze de bank moeten warm houden
Wat ik veel al zie bij rensch is het gewoon mee terug rennen zonder echt ingrijpen.. en vaak aan de verkeerde kant staan te dekken.. dat zijn gewoon simpele basis dingen die hij allang onder de knie had moeten hebben met zijn aantal potten.. sterker nog dat leer je in de jeugd al aan welke kant je moet dekken..

Ik zeg overigens echt niet dat die er niks van kan he.. maar ik vind hem geen topper (hopen dat die me positief kan verrassen) idem voor Taylor overigens.. echter bij Taylor erger me ook nog eens aan zijn houding en maniertjes
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 17 augustus 2023 - 22:43   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 augustus 2023 - 22:09 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Wat ik veel al zie bij rensch is het gewoon mee terug rennen zonder echt ingrijpen.. en vaak aan de verkeerde kant staan te dekken.. dat zijn gewoon simpele basis dingen die hij allang onder de knie had moeten hebben met zijn aantal potten.. sterker nog dat leer je in de jeugd al aan welke kant je moet dekken..

Ik zeg overigens echt niet dat die er niks van kan he.. maar ik vind hem geen topper (hopen dat die me positief kan verrassen) idem voor Taylor overigens.. echter bij Taylor erger me ook nog eens aan zijn houding en maniertjes
Het viel mij op dat jij meer iets had net Sanchez ipv Rensch, ik heb dit nooit begrepen want juist Sanchez liet zijn man lopen, hij dekte vaak aan de verkeerde kant.

Ben het eens met Taylor met zijn sterallures, ik irriteer me ook aan hem.
Ik denk dat hij straks het kind van de rekening wordt.
Zo ziet mijn middenveld er uit mochten er geen middenvelders meer komen:

Berghuis
Van den Boomen Tahirović
p111
 p111 - donderdag 17 augustus 2023 - 23:10   quote  deeplink  
Tylor gaat het afleggen tegen Berghuis,dus een middenveld met vd B en Tah en Berghuis is het meest waarschijnlijke.
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 18 augustus 2023 - 07:33   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 augustus 2023 - 23:10 schreef p111 het volgende:
Tylor gaat het afleggen tegen Berghuis,dus een middenveld met vd B en Tah en Berghuis is het meest waarschijnlijke.
Ik denk dat Berghuis het af gaat leggen tegen Akpom. Die kan als valse 9 maar mogelijk ook op 10. Taharovic, van de Boomen, Akpom is ook een optie.

Forbs geen idee of die er rechtsbuiten gelijk staat, Conceição lijkt uitgespeeld bij Ajax maar heeft nooit echt een kans gehad.

Brobbey mag wel echt zijn vorm gaan vinden. Anders speelt Berghuis wel op 10 en Akpom op 9.

Volgens mij is die Spertyan van die Russische club wel van de baan voor de 10 positie.
Anders is het ook einde verhaal Berghuis en Klaassen vrees ik.
p111
 p111 - vrijdag 18 augustus 2023 - 09:12   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 augustus 2023 - 20:58 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Ze zijn beiden niet zwak, Ajax speelt met zijn backs heel hoog, dit kost enorm veel energie, het brengt aan de ene kant veel variatie in de aanval omdat je meer afspeel punten heeft.
Aan de andere kant moet je op tijd terug zijn om een tegenaanval te onderscheppen.

Deze posities zijn niet te benijden, ze doen het beiden naar behoren vind ik

Mislintat haalt waarschijnlijk 2 backs om een dubbele bezetting te hebben.
Het wil dus niet zeggen dat nieuwe spelers in één keer een basisplaats krijgen.

Het kan ook zo maar zijn dat ze de bank moeten warm houden
Dat klopt Jack,maar je moet ook kijken naar de fysieke/techn/kwaliteiten van die spelers en die zijn op links met Sale en Wijndal niet goed genoeg,als ze in duel komen zijn ze niet sterk genoeg op dit moment en daar worden ze op beoordeeld.
p111
 p111 - vrijdag 18 augustus 2023 - 09:18   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 augustus 2023 - 21:32 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Zeg ik niet maar Rensch is gewoon te licht voor de top, Taylor gaat dat ook niet redden. Kunnen ze nog jong zijn soms zit het er gewoon niet in.

Met Wijndal zelfde verhaal en de alom hier geroemde Fitz-Jim ook niet.
Heb geen glazen bol maar vrees dat voor dit soort jongens Ajax hun plafond is.
En niet mee kunnen met het huidige topvoetbal.
Van de namen Rensch/Tylor/Sale/Wijndal en Fritz Jim, zie ik alleen nog voor Rensch en Fritz Jim potentie voor Ajax 1.
p111
 p111 - vrijdag 18 augustus 2023 - 09:21   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2023 - 07:33 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Ik denk dat Berghuis het af gaat leggen tegen Akpom. Die kan als valse 9 maar mogelijk ook op 10. Taharovic, van de Boomen, Akpom is ook een optie.

Forbs geen idee of die er rechtsbuiten gelijk staat, Conceição lijkt uitgespeeld bij Ajax maar heeft nooit echt een kans gehad.

Brobbey mag wel echt zijn vorm gaan vinden. Anders speelt Berghuis wel op 10 en Akpom op 9.

Volgens mij is die Spertyan van die Russische club wel van de baan voor de 10 positie.
Anders is het ook einde verhaal Berghuis en Klaassen vrees ik.
Je vergeet even de extra creativiteit die Berghuis bezit wat wij als Ajacieden altijd zo waarderen.Ik moet er niet aan denken dat je alleen een elftal hebt met fysieke krachtpatsers.
nummer10
 nummer10 - vrijdag 18 augustus 2023 - 12:51   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 augustus 2023 - 22:43 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Het viel mij op dat jij meer iets had net Sanchez ipv Rensch, ik heb dit nooit begrepen want juist Sanchez liet zijn man lopen, hij dekte vaak aan de verkeerde kant.

Ben het eens met Taylor met zijn sterallures, ik irriteer me ook aan hem.
Ik denk dat hij straks het kind van de rekening wordt.
Zo ziet mijn middenveld er uit mochten er geen middenvelders meer komen:

Berghuis
Van den Boomen Tahirović
Vond Sanchez ook niet bijzonder... Maar die is/was er net een jaar... Maar goed we hebben nu gaeei erbij, nooit gezien verder dus we wachten af..

Hoe jij het middenveld nu neerzet hoop ik ook op.. echter las ik ergers dat chuba heel veel als 10 heeft gespeelt en vandaaruit de meeste goals heeft gemaakt (of het klopt weet ik niet, nog niet uitgezocht)
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 18 augustus 2023 - 13:29   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2023 - 09:21 schreef p111 het volgende:

[..]

Je vergeet even de extra creativiteit die Berghuis bezit wat wij als Ajacieden altijd zo waarderen.Ik moet er niet aan denken dat je alleen een elftal hebt met fysieke krachtpatsers.
Helemaal met je eens hoor maar maar ik vind Berghuis gewoon niet goed genoeg.
Zit nu in het zelfde schuitje als Klaassen. Lopen richting einde carrière waardoor hun niveau ook eerder minder wordt dan beter.

Zie ik liever Kudus, Forbs of Conceição die iets moet groeien qua rendement als creatieve spelers. Daar zit gewoon meer potentie in.

Spertyan mogelijk ook nog. Dan heb je Berghuis en Klaassen voor de breedte.
Wat ook prima is.
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 18 augustus 2023 - 13:30   quote  deeplink  
Dubbel

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 18 augustus 2023 door Hummel10 --
Pietje
 Pietje - vrijdag 18 augustus 2023 - 16:52   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2023 - 13:29 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Helemaal met je eens hoor maar maar ik vind Berghuis gewoon niet goed genoeg.
Zit nu in het zelfde schuitje als Klaassen. Lopen richting einde carrière waardoor hun niveau ook eerder minder wordt dan beter.

Zie ik liever Kudus, Forbs of Conceição die iets moet groeien qua rendement als creatieve spelers. Daar zit gewoon meer potentie in.

Spertyan mogelijk ook nog. Dan heb je Berghuis en Klaassen voor de breedte.
Wat ook prima is.
Spertyan komt definitief niet heb ik begrepen. Zaken doen met een Russisch "bedrijf" (voetbalclub) ligt te gevoelig.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 18 augustus 2023 door Pietje --
nummer10
 nummer10 - vrijdag 18 augustus 2023 - 18:57   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2023 - 16:52 schreef Pietje het volgende:

[..]

Spertyan komt definitief niet heb ik begrepen. Zaken doen met een Russisch "bedrijf" (voetbalclub) ligt te gevoelig.
Bij 2 leden van de rvc... Laten dat nu net degene zijn die weg moeten volgens een aantal hier.. En het is natuurlijk dikke cult, sport en politiek gescheiden houden zou ik zeggen..
nummer10
 nummer10 - vrijdag 18 augustus 2023 - 18:57   quote  deeplink  
-

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 18 augustus 2023 door nummer10 --
Pietje
 Pietje - vrijdag 18 augustus 2023 - 20:36   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2023 - 18:57 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Bij 2 leden van de rvc... Laten dat nu net degene zijn die weg moeten volgens een aantal hier.. En het is natuurlijk dikke cult, sport en politiek gescheiden houden zou ik zeggen..
Ik sta daar ook zeker niet achter hoor.
Sterker: ik hoop dat Ajax deze Armeen wèl gaat halen, want het is volgens kenners een fantastische voetballer.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 18 augustus 2023 - 20:53   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2023 - 20:36 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ik sta daar ook zeker niet achter hoor.
Sterker: ik hoop dat Ajax deze Armeen wèl gaat halen, want het is volgens kenners een fantastische voetballer.
Hier ben ik het ook mee eens
Pietje
 Pietje - vrijdag 18 augustus 2023 - 21:23   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2023 - 20:53 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Hier ben ik het ook mee eens
Haha. We zijn het vaker eens!
nummer10
 nummer10 - zaterdag 19 augustus 2023 - 01:19   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2023 - 20:36 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ik sta daar ook zeker niet achter hoor.
Sterker: ik hoop dat Ajax deze Armeen wèl gaat halen, want het is volgens kenners een fantastische voetballer.
Eens
remco k
 remco k - zaterdag 19 augustus 2023 - 16:56   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 augustus 2023 - 19:04 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Hij vind zichzelf al een ervaren kracht... Zei die laatst in een interview en voelde zich 1 van de leiders...

Daarbij klopt het dat die jong is, maar de fouten die die maakt zijn elke keer identieke fouten.. dat had er echt al wel uitgemogen met al die wedstrijden in de benen..

Maar de linksback positie vind je wel zwak achterin met Salah ? Die jongen heeft volgens mij nog minder eredivisie wedstrijden gespeelt en is ongeveer even oud..
Ik vind salah helemaal niet zwak. Hoe kom je daarbij. Ik vind beide jongens gewoon goede talenten
nummer10
 nummer10 - zaterdag 19 augustus 2023 - 19:36   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2023 - 16:56 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik vind salah helemaal niet zwak. Hoe kom je daarbij. Ik vind beide jongens gewoon goede talenten
Dan heb ik dat fout en was het iemand anders, excuus..
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 22 augustus 2023 - 15:56   quote  deeplink  
Ajax is bereidt mee te denken met Davy Klaassen, mocht hij willen vertrekken. Voetbal International meldt dat Olympique Lyon een van de clubs met interesse is.
Pietje
 Pietje - dinsdag 22 augustus 2023 - 16:58   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2023 - 15:56 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Ajax is bereidt mee te denken met Davy Klaassen, mocht hij willen vertrekken. Voetbal International meldt dat Olympique Lyon een van de clubs met interesse is.
Als ik alles en iedereen moet geloven, dan heeft Davy Klaassen een aanbod uit Frankrijk gekregen. Ben zeer benieuwd.
Loetje
 Loetje - dinsdag 22 augustus 2023 - 18:11   quote  deeplink  
En hoe trap je iedereen die ook maar een beetje Ajax uitstraalt, ineens allemaal buiten?

Los van of sommige goed of minder spelen, de wijze waarop Blind en Tadic buitengewerkt zijn, is schandalig. En het laatste stukje Ajax DNA met leiderschap gaat nu ook weg. Echt waar, briljant.

Kan er oprecht met mijn verstand niet bij.
Pietje
 Pietje - dinsdag 22 augustus 2023 - 19:56   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2023 - 18:11 schreef Loetje het volgende:
En hoe trap je iedereen die ook maar een beetje Ajax uitstraalt, ineens allemaal buiten?

Los van of sommige goed of minder spelen, de wijze waarop Blind en Tadic buitengewerkt zijn, is schandalig. En het laatste stukje Ajax DNA met leiderschap gaat nu ook weg. Echt waar, briljant.

Kan er oprecht met mijn verstand niet bij.
Wat betreft dat laatste ben je niet alleen. Ook ik begrijp niet waar de directie en/of RvC mee bezig is.
Ik ben van mening dat Blind en Tadic een ander afscheid hadden verdiend.
Een paar dagen geleden stond er een machtig mooi interview met Daley Blind in de Volkskrant. Niets van natrappen of iets dergelijks. Fantastische gozer!
Pietje
 Pietje - dinsdag 22 augustus 2023 - 19:56   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2023 - 18:11 schreef Loetje het volgende:
En hoe trap je iedereen die ook maar een beetje Ajax uitstraalt, ineens allemaal buiten?

Los van of sommige goed of minder spelen, de wijze waarop Blind en Tadic buitengewerkt zijn, is schandalig. En het laatste stukje Ajax DNA met leiderschap gaat nu ook weg. Echt waar, briljant.

Kan er oprecht met mijn verstand niet bij.
Wat betreft dat laatste ben je niet alleen. Ook ik begrijp niet waar de directie en/of RvC mee bezig is.
Ik ben van mening dat Blind en Tadic een ander afscheid hadden verdiend.
Een paar dagen geleden stond er een machtig mooi interview met Daley Blind in de Volkskrant. Niets van natrappen of iets dergelijks. Fantastische gozer!
remco k
 remco k - dinsdag 22 augustus 2023 - 20:17   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2023 - 18:11 schreef Loetje het volgende:
En hoe trap je iedereen die ook maar een beetje Ajax uitstraalt, ineens allemaal buiten?

Los van of sommige goed of minder spelen, de wijze waarop Blind en Tadic buitengewerkt zijn, is schandalig. En het laatste stukje Ajax DNA met leiderschap gaat nu ook weg. Echt waar, briljant.

Kan er oprecht met mijn verstand niet bij.
Tadic is toch niet weggewerkt? Overigens eens dat er te weinig Ajacieden bij Ajax werken en spelen.

Maar Tadic wou gewoon weg omdat hij andere en meer kwaliteit bij de club wou hebben.
p111
 p111 - dinsdag 22 augustus 2023 - 23:10   quote  deeplink  
Hierin moet ik Verweij gelijk in geven,Dest hadden ze zo voor het grijpen nu een Deen ?
========================================================================================
Voor Mike Verweij is het niet te bevatten dat Ajax geen poging heeft gewaagd voor Sergiño Dest. De Amsterdammers kozen voor Anton Gaaei uit Denemarken en de Ajax-watcher van De Telegraaf wijst nog maar eens naar de woorden van Maurice Steijn eerder. De trainer wilde Nederlanders halen.

"Steijn heeft ervoor gekozen om Nederlands als voertaal te gebruiken", vertelt Verweij over de gang van zaken bij Ajax. "Misschien heeft Sven Mislintat dat niet helemaal goed begrepen. Een jongen als Dest, geboren in Almere, nota bene door Ajax opgeleid, bij Ajax groot geworden, bij Ajax een transfer naar FC Barcelona afgedwongen. Dat je zo'n jongen niet ziet staan en een speler uit Denemarken haalt, dat vind ik onbegrijpelijk."

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 22 augustus 2023 door p111 --
hjf
 hjf - woensdag 23 augustus 2023 - 08:42   quote  deeplink  
Als Johan Cruijff vanuit zijn graf kon zien wat er nu allemaal bij onze club gebeurt, dan draait hij zich meteen weer om.
Loetje
 Loetje - woensdag 23 augustus 2023 - 11:20   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2023 - 20:17 schreef remco k het volgende:

[..]

Tadic is toch niet weggewerkt? Overigens eens dat er te weinig Ajacieden bij Ajax werken en spelen.

Maar Tadic wou gewoon weg omdat hij andere en meer kwaliteit bij de club wou hebben.
Als ik hoor hoe Tadic behandeld is ten opzichte van voorgaande jaren, ik vind dat oprecht erg. Want deze jongen heeft zich wel echt helemaal ingezet voor Ajax, meer dan extreem zelfs.

Ik denk als Tadic enigzins betrokken was gehouden, hij er nog was. En zijn leiderschap ga je missen
nummer10
 nummer10 - woensdag 23 augustus 2023 - 11:26   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 23 augustus 2023 - 08:42 schreef hjf het volgende:
Als Johan Cruijff vanuit zijn graf kon zien wat er nu allemaal bij onze club gebeurt, dan draait hij zich meteen weer om.
Hoezo ? Ajax haalt spelers met enorm veel potentie omdat je jeugd niet goed genoeg blijkt te zijn.. want de aankopen wat ik zie zijn op posities waar er gewoon echt wat moest gebeuren..

Dat er teveel echte Ajacieden vertrekken ben ik met iedereen eens, dat had ik graag anders gezien maar wil bijv Klaassen wel zoon rol ?
nummer10
 nummer10 - woensdag 23 augustus 2023 - 11:28   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 23 augustus 2023 - 11:20 schreef Loetje het volgende:

[..]

Als ik hoor hoe Tadic behandeld is ten opzichte van voorgaande jaren, ik vind dat oprecht erg. Want deze jongen heeft zich wel echt helemaal ingezet voor Ajax, meer dan extreem zelfs.

Ik denk als Tadic enigzins betrokken was gehouden, hij er nog was. En zijn leiderschap ga je missen
Dan zat je ook met zijn zaakwaarnemer, en ik vermoed dat Ajax daarvan af wou.. maar goed tadic zou niet zijn gebelt tijdens zijn vakantie hoe het er voorstond etc.. niks geks aan vind ik..
remco k
 remco k - woensdag 23 augustus 2023 - 11:31   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 23 augustus 2023 - 11:20 schreef Loetje het volgende:

[..]

Als ik hoor hoe Tadic behandeld is ten opzichte van voorgaande jaren, ik vind dat oprecht erg. Want deze jongen heeft zich wel echt helemaal ingezet voor Ajax, meer dan extreem zelfs.

Ik denk als Tadic enigzins betrokken was gehouden, hij er nog was. En zijn leiderschap ga je missen
Ik denk dat hij niet te houden was.

Ik denk ook dat de overdreven kritiek vanuit supporters hem een doorn in het oog is geweest. Supporters is voor hem altijd mega belangrijk geweest en zoals er over hem werd geroepen en geschreven is echt schandalig.

Feit is dat er een hoop jongens zijn gekomen, er echt flink is ingekocht met op het oog een hoop talent en ervaring waarbij tahirovic een echte defensieve Ajax middenvelder is. Vd Boomen een prachtige spelverdeler, Forbes een echte Ajax vleugel speler en sutaolo een echte complete Ajax verdediger lijkt te zijn op voorhand. Keeper is een rare aankoop maar dat is de enige die ik niet snap van de aangekochte jongens.

Dan hebben ze hem dat of niet goed uit weten te leggen of hij was klaar met de kritiek vanuit supporters in mijn optiek.

Maar inderdaad. Die gaan we heel erg missen.
hjf
 hjf - woensdag 23 augustus 2023 - 11:35   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 23 augustus 2023 - 11:26 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Hoezo ? Ajax haalt spelers met enorm veel potentie omdat je jeugd niet goed genoeg blijkt te zijn.. want de aankopen wat ik zie zijn op posities waar er gewoon echt wat moest gebeuren..

Dat er teveel echte Ajacieden vertrekken ben ik met iedereen eens, dat had ik graag anders gezien maar wil bijv Klaassen wel zoon rol ?
En dat de jeugd niet goed genoeg blijkt te zijn daar ligt naar mijn mening het probleem. Hoe kan het toch zo zijn dat de jeugdopleiding in een glijdende schaal terecht is gekomen. AZ is zelfs daar in ons voorbij gegaan. Het is een vreemdelingenlegioen geworden. En als ik het goed begrijpt zegt Loetje dat ook. En bereid je maar voor. Het gaat tijd kosten om al die nieuwe spelers in te passen en daar een ingespeeld geheel van te maken. Ik hoop dat Maurice Steijn die tijd wordt gegund.
nummer10
 nummer10 - woensdag 23 augustus 2023 - 11:39   quote  deeplink  
Maar dat ben ik met iedereen eens hè mbt de jeugd... Wat ik me alleen afvraag is het niet gewoon zoon cirkel ? Tijden een goede lichting en een tijdje wat minder ?

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5977
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Selectie en transfers: Seizoen 2022/23









0.0990660