BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Selectie en transfers: Seizoen 2022/23

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 01 september 2023 - 18:11   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 01 september 2023 - 17:54 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Klopt maar Fitz Jim heeft wel potentie al is Vos verder

Ben hartstikke blij met Sosa, nu hebben we 2 internationals van Kroatië in de verdediging, de linkse kant vond ik dramatisch het afgelopen seizoen en gisteren
Ja Hato links was nog de beste keuze maar Edin en Wijndal zijn het daar ook niet.
Bassey ook inderdaad. Hoop dat die Argentijn en Kroataat een stuk beter zijn.

Rensch en Sanchez vind ik ook niet veel aan. Hoop ook dat die nieuw daar snel klaarstaat. Echt benieuwd als iedereen inzetbaar is.
nummer10
 nummer10 - vrijdag 01 september 2023 - 18:26   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 01 september 2023 - 17:26 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Na wat ik gisteren gezien heb verdiend Vos minimaal een invalbeurt.

Kian Fitz Jim had ook meer gebracht als bijvoorbeeld van den Boomen
Toch grappig dat van de boomen 1 van de beste was in de voorbereiding en dat riep nagenoeg iedereen hier... Sterker nog mensen zagen een nieuwe aanvoerder in hem, doet het ff een potje slecht en nu zal Fitz plots weer beter zijn 🤣
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 01 september 2023 - 19:16   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 01 september 2023 - 18:26 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Toch grappig dat van de boomen 1 van de beste was in de voorbereiding en dat riep nagenoeg iedereen hier... Sterker nog mensen zagen een nieuwe aanvoerder in hem, doet het ff een potje slecht en nu zal Fitz plots weer beter zijn 🤣
Niet in het geheel sterker, wel is Fitz Jim technischer
Van den Boomen heeft weer een betere trap over grote afstand, maar gisteren was hij niet best, al vond ik Taylor slechter maar die werd niet gewisseld

Wil niet zeggen dat hij de volgende wedstrijd weer goed is hoor, dus ik schrijf hem absoluut niet af
nummer10
 nummer10 - vrijdag 01 september 2023 - 19:34   quote  deeplink  
Gister was het hele team ruk en ik denk dat het onderschatting was, anders heb ik geen verklaring
remco k
 remco k - vrijdag 01 september 2023 - 20:26   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 01 september 2023 - 15:59 schreef nummer10 het volgende:
Die positie voldoet toch simpel weg niet ?

Maar nu zijn we plots een koopclub terwijl de roep om aankopen juist zo groot was omdat er niks in jong liep en dat we op elke positie te kort kwamen..

Bedoel de posities waar gekocht is, wat hadden we er anders mee moeten doen ?
Ah en dus hou je Wijndal salah edine avila en die nieuwe voor 1 positie. Ja echt heel erg logisch ja.

Salah edine is een talent die het erg goed deed bij Twente en eigenlijk best oké is begonnen. Maar een eigen speler uit de jeugd mag in zijn eerste wedstrijden niks fout doen want dan halen we iemand anders en ben je niet eens meer de nummer twee? Kom op zeg hoe vermoord je de eigen opleiding.

13 spelers gekocht verdomme man en maar 1 Nederlander. Dat is gewoon verschrikkelijk en in mijn beleving de vervolgstap in de teloorgang van Ajax als club.

En dan zijn er supporters die het goed praten. Jezus wat een hoop dom volk.
remco k
 remco k - vrijdag 01 september 2023 - 20:28   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 01 september 2023 - 16:01 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Ken zat aankopen de afgelopen jaren die niemand kende en enorme versterkingen bleken te zijn...
Zeg ik ergens dat ze niet zouden kunnen zijn? Nee en dus lees je weer eens niet.

Jij zegt alleen dat je nu al weer dat ze niet minder zijn dat Tadic Timber en Kudus Alvarez enzo. Nou dat is nogal een uitspraak.
remco k
 remco k - vrijdag 01 september 2023 - 20:43   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 01 september 2023 - 18:06 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Tadic was klaar bij Ajax. Kreeg het ook niet meer aan de praat.
Denk dat dit de enige manier was om de boel weer te laten groeien.

Heeft Ajax veel gebracht en had nog prima statistieken maar de chemie was weg.
Nu opnieuw bouwen aan een succesvol team.
Kreeg hem niet meer aan de praat. Hij was afgelopen seizoen de speler die in de eredivisie de meeste kansen heeft gecreëerd, gecombineerd de meeste goals/assists had van de eredivisie en nu weer zo bezig is in Turkije.

Er staat een compleet ander team dus chemie was helemaal geen discussie.
remco k
 remco k - vrijdag 01 september 2023 - 20:44   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 01 september 2023 - 18:26 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Toch grappig dat van de boomen 1 van de beste was in de voorbereiding en dat riep nagenoeg iedereen hier... Sterker nog mensen zagen een nieuwe aanvoerder in hem, doet het ff een potje slecht en nu zal Fitz plots weer beter zijn 🤣
Eens hoor. Geen idee wat die jongen verkeerd heeft gedaan.
bertus bikkel
 bertus bikkel - vrijdag 01 september 2023 - 21:09   quote  deeplink  
Wel goed dat we afgelopen weekend onze jongens konden sparen voor de zware pot van gisteren....dat was ook te zien!
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 01 september 2023 - 21:19   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 01 september 2023 - 19:34 schreef nummer10 het volgende:
Gister was het hele team ruk en ik denk dat het onderschatting was, anders heb ik geen verklaring
Was dit het waar, opdrachten werden niet uitgevoerd, ze moesten druk zetten en dat werd niet opgevolgd.
Er was totaal geen intensiteit, sommigen lieten hun man lopen.
nummer10
 nummer10 - vrijdag 01 september 2023 - 22:46   quote  deeplink  
Die nieuwe linksback moet toch wel aardig zijn.. heeft in de belangstelling gestaan van toch aardig wat clubs... Wat ik wel vrees is dat Hato niet altijd meer basis is.. mjah 17 jaar, rustig mee aan doen met dat pareltje
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 01 september 2023 - 23:06   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 01 september 2023 - 22:46 schreef nummer10 het volgende:
Die nieuwe linksback moet toch wel aardig zijn.. heeft in de belangstelling gestaan van toch aardig wat clubs... Wat ik wel vrees is dat Hato niet altijd meer basis is.. mjah 17 jaar, rustig mee aan doen met dat pareltje
Zo zie ik het ook
remco k
 remco k - vrijdag 01 september 2023 - 23:32   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 01 september 2023 - 22:46 schreef nummer10 het volgende:
Die nieuwe linksback moet toch wel aardig zijn.. heeft in de belangstelling gestaan van toch aardig wat clubs... Wat ik wel vrees is dat Hato niet altijd meer basis is.. mjah 17 jaar, rustig mee aan doen met dat pareltje
Onzin toch. Hato is gewoon de beste verdediger geweest tot nu toe, eigen jeugd, echt heel erg goed en hoort gewoon basis speler te zijn zolang hij goed speelt.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 02 september 2023 - 00:12   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 01 september 2023 - 23:32 schreef remco k het volgende:

[..]

Onzin toch. Hato is gewoon de beste verdediger geweest tot nu toe, eigen jeugd, echt heel erg goed en hoort gewoon basis speler te zijn zolang hij goed speelt.
Ben het met je eens hoor dat hij tot nu toe de beste verdediger is maar ze hebben Avila niet aangetrokken om alleen de bank warm te houden.

Ik hoop zelfs dat Hato alle wedstrijden gaat spelen maar vermoed dat dit niet gaat gebeuren, vanwege zijn leeftijd zullen ze ongetwijfeld voorzichtig met hem omgaan.

Maar ook willen ze Avila zien naast Sutalo, Steyn zal iedereen minuten gaan geven

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 02 september 2023 door Jack Huntelaar --
nummer10
 nummer10 - zaterdag 02 september 2023 - 00:50   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 01 september 2023 - 23:32 schreef remco k het volgende:

[..]

Onzin toch. Hato is gewoon de beste verdediger geweest tot nu toe, eigen jeugd, echt heel erg goed en hoort gewoon basis speler te zijn zolang hij goed speelt.
Ik snap je, Hato is geweldig tot nu toe... Maar wel nog maar 17...
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 02 september 2023 - 10:41   quote  deeplink  
Ik zie graag een opstelling zonder Brobbey, Medic, Taylor en Wijndal, voor de rest maakt het niet veel uit, ven zeer benieuwd naar de spelers die nog niet hebben gespeeld
p111
 p111 - zaterdag 02 september 2023 - 12:18   quote  deeplink  
Gaan we morgen zien
remco k
 remco k - zaterdag 02 september 2023 - 13:17   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 02 september 2023 - 00:50 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Ik snap je, Hato is geweldig tot nu toe... Maar wel nog maar 17...
Als hij gewoon goed blijft maakt die leeftijd toch helemaal niks uit.
p111
 p111 - zaterdag 02 september 2023 - 13:55   quote  deeplink  
Op je 17 jarige leeftijd is het best wel moeilijk om constant te blijven presteren,zal ook wel zijn dippie krijgen.
remco k
 remco k - zaterdag 02 september 2023 - 15:17   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 02 september 2023 - 13:55 schreef p111 het volgende:
Op je 17 jarige leeftijd is het best wel moeilijk om constant te blijven presteren,zal ook wel zijn dippie krijgen.
Dat zal ook zeker wel gebeuren. Maar als dat niet gebeurt is het prima dat die jongen gewoon veel speelt toch.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 02 september 2023 - 15:46   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 02 september 2023 - 15:17 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat zal ook zeker wel gebeuren. Maar als dat niet gebeurt is het prima dat die jongen gewoon veel speelt toch.
Zeker weten, Ik vind het stimulerend naar de rest van de jeugd

Dus geef je eigen jeugd spelers voorrang
nummer10
 nummer10 - zondag 03 september 2023 - 00:05   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 02 september 2023 - 15:17 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat zal ook zeker wel gebeuren. Maar als dat niet gebeurt is het prima dat die jongen gewoon veel speelt toch.
Absoluut ! Maar ik doelde indd op een dipje.. maar goed, de beste speelt natuurlijk en Hato gaat echt genoeg minuten maken, ben ik van overtuigd
bertus bikkel
 bertus bikkel - zondag 03 september 2023 - 13:35   quote  deeplink  
Hato gewoon weer basis, nu Vos nog wat minuten maken ipv Hlynsson.
Voor de rest n fantasie opstelling?
Middenveld heeft wel n probleem denk ik...
bertus bikkel
 bertus bikkel - zondag 03 september 2023 - 13:43   quote  deeplink  
Even over het begrip vreemdelingen legioen....
In Rotterdam spelen ze daar nu al 2 jaar mee en hoor ik niemand daarover zeuren in de media!!! Het is Slot daar gelukt om er n team van te maken dat nauwelijks nog verliest. Het is nu dus aan Steyn om dat ook te doen.
nummer10
 nummer10 - zondag 03 september 2023 - 16:17   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 september 2023 - 13:43 schreef bertus bikkel het volgende:
Even over het begrip vreemdelingen legioen....
In Rotterdam spelen ze daar nu al 2 jaar mee en hoor ik niemand daarover zeuren in de media!!! Het is Slot daar gelukt om er n team van te maken dat nauwelijks nog verliest. Het is nu dus aan Steyn om dat ook te doen.
Volgens mij lopen we nu gelijk qua buitenlanders met psv en Feyenoord en nationaliteiten.. het is dus echt iets voor Steijn nu inderdaad
nummer10
 nummer10 - zondag 03 september 2023 - 19:41   quote  deeplink  
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/1150661/mislintat-verdedigt-transferkeuzes-wil-geen-superbedragen-besteden.html?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=paid&utm_content=textlink&utm_campaign=ajax

Hier heeft die Duitser natuurlijk wel een punt
remco k
 remco k - maandag 04 september 2023 - 13:26   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 september 2023 - 16:17 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Volgens mij lopen we nu gelijk qua buitenlanders met psv en Feyenoord en nationaliteiten.. het is dus echt iets voor Steijn nu inderdaad
Dat is bij hun al van alle jaren en bij ons dit seizoen pas zo extreem.
Ajax we love you
 Ajax we love you - maandag 04 september 2023 - 13:27   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 30 augustus 2023 - 09:54 schreef AkaS het volgende:
Van Basten, Rijkaard, Seedorf, Kluivert, Bergkamp, Jonk, Molenaar... Er moet toch een of andere modus te bedenken zijn om deze namen of enkele van deze namen aan Ajax te verbinden!!!

Wat van Basten zei klopt natuurlijk wel. Wie is nu het gezicht van Ajax???

Een Duitse heer die tot voor kort een ieder onbekend was is nu het gezicht van Ajax en koopt zich een slag in de rondte onder toezicht van een vrouwelijke advocaat en een voormalig hockeybestuurder!

Whahaha, je hebt helemaal gelijk!! We zijn erg afgegleden en de vraag is door wie?
nummer10
 nummer10 - maandag 04 september 2023 - 15:43   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 04 september 2023 - 13:26 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat is bij hun al van alle jaren en bij ons dit seizoen pas zo extreem.
Klopt.. echter lopen die clubs (supporters) nu het hardst te roepen dat wij een vreemdelingen legioen hebben..

Laten we hopen dat Steijn er wat van kan maken..
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 04 september 2023 - 16:50   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 04 september 2023 - 15:43 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Klopt.. echter lopen die clubs (supporters) nu het hardst te roepen dat wij een vreemdelingen legioen hebben..

Laten we hopen dat Steijn er wat van kan maken..
Degene die dit het hardste roepen zijn de Ajax supporters zelf joh.

Weet je, dit interesseert me geen ene moer als het elftal maar attractief op z'n Ajax voetbal speelt
nummer10
 nummer10 - maandag 04 september 2023 - 17:33   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 04 september 2023 - 16:50 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Degene die dit het hardste roepen zijn de Ajax supporters zelf joh.

Weet je, dit interesseert me geen ene moer als het elftal maar attractief op z'n Ajax voetbal speelt
Op andere fora zie ik merendeel psvers en Feyenoorders dit roepen.. en dan zijn ze stil als je aangeeft dat we nu allemaal ongeveer gelijk zitten qua buitenlanders..

Weet je, zo heel veel goede Nederlandse alternatieven zijn er volgens mij niet beschikbaar, niet voor Nederlandse clubs tenminste.. geld gegeerd helaas (als je ziet voor welke bedragen talenten uit Nederland worden opgepikt)
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 04 september 2023 - 17:57   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 04 september 2023 - 17:33 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Op andere fora zie ik merendeel psvers en Feyenoorders dit roepen.. en dan zijn ze stil als je aangeeft dat we nu allemaal ongeveer gelijk zitten qua buitenlanders..

Weet je, zo heel veel goede Nederlandse alternatieven zijn er volgens mij niet beschikbaar, niet voor Nederlandse clubs tenminste.. geld gegeerd helaas (als je ziet voor welke bedragen talenten uit Nederland worden opgepikt)
Ook daar maak ik me niet druk over, het gaat mij meer om dat spelers een niveau halen die acceptabel is.
En dat Steyn van deze wanorde een team vormt die wedstrijden gaat winnen
nummer10
 nummer10 - maandag 04 september 2023 - 19:06   quote  deeplink  
Qua niveau kunnen we nog weinig zeggen op videobeelden na die best veel belovend zijn van de aanwinsten...

We gaan het zien wat Steijn ermee kan..

Moet wel zeggen dat ik de uitspraken van Steijn best vreemd vind..

Spelers als satulo kan die mee leven, wat zullen de rest van de aankopen hiervan denken van zulke uitspraken ? Dan doe je simpelweg toch geen stap teveel meer voor de trainer om je te bewijzen..
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 04 september 2023 - 19:51   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 04 september 2023 - 19:06 schreef nummer10 het volgende:
Qua niveau kunnen we nog weinig zeggen op videobeelden na die best veel belovend zijn van de aanwinsten...

We gaan het zien wat Steijn ermee kan..

Moet wel zeggen dat ik de uitspraken van Steijn best vreemd vind..

Spelers als satulo kan die mee leven, wat zullen de rest van de aankopen hiervan denken van zulke uitspraken ? Dan doe je simpelweg toch geen stap teveel meer voor de trainer om je te bewijzen..
Ik vind het ook een vreemde uitspraak, ook dat hij andere spelers op zijn lijstje had staan waar Mislintat niet mee akkoord ging.

Mocht hij nu een paar wedstrijden niet winnen tekent Steyns zijn eigen doodvonnis.
Zou hij er nou al geen zin meer in hebben?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 04 september 2023 door Jack Huntelaar --
nummer10
 nummer10 - maandag 04 september 2023 - 20:45   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 04 september 2023 - 19:51 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Ik vind het ook een vreemde uitspraak, ook dat hij andere spelers op zijn lijstje had staan waar Mislintat niet mee akkoord ging.

Mocht hij nu een paar wedstrijden niet winnen tekent Steyns zijn eigen doodvonnis.
Zou hij er nou al geen zin meer in hebben?
Of is die met iemand aan het samenspannen tegen Sven.. ik heb echt geen idee, maar vreemde uitspraken zijn het wel

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 04 september 2023 door nummer10 --
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 04 september 2023 - 21:48   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 04 september 2023 - 20:45 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Of is die met iemand aan het samenspannen tegen Sven.. ik heb echt geen idee, maar vreemde uitspraken zijn het wel
Hoezo met iemand samen spannen?

Hij moet gewoon zijn werk doen, zorgen dat er een goede ploeg op het veld staat.

Steyn heeft tijdens de gesprekken niet afgedwongen dat hij mee mag beslissen met het aankopen van spelers.
Hij heeft daar destijds mee ingestemd, dan moet hij dit nu niet ter sprake brengen
nummer10
 nummer10 - maandag 04 september 2023 - 21:59   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 04 september 2023 - 21:48 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Hoezo met iemand samen spannen?

Hij moet gewoon zijn werk doen, zorgen dat er een goede ploeg op het veld staat.

Steyn heeft tijdens de gesprekken niet afgedwongen dat hij mee mag beslissen met het aankopen van spelers.
Hij heeft daar destijds mee ingestemd, dan moet hij dit nu niet ter sprake brengen
Eens hoor begrijp me niet verkeerd :)

En nog iets, met het materiaal wat die al had (buiten de aankopen om) had die toch echt wel beter veld spel moeten laten zien dan wat Steijn nu laat zien ? Fortuna... Zelfs Heracles laat beter spel zien vooralsnog..
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 04 september 2023 - 22:04   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 04 september 2023 - 21:59 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Eens hoor begrijp me niet verkeerd :)

En nog iets, met het materiaal wat die al had (buiten de aankopen om) had die toch echt wel beter veld spel moeten laten zien dan wat Steijn nu laat zien ? Fortuna... Zelfs Heracles laat beter spel zien vooralsnog..
Ik denk dat het nog te vroeg is om Steyn te beoordelen, heb wel vertrouwen in het inzicht van Maduro
nummer10
 nummer10 - maandag 04 september 2023 - 22:31   quote  deeplink  
O nee krijgt van mij zeker de kans hoor... Maar als ik bijv naar ploegen kijk die echt wel minder materiaal hebben is het spel gewoon wel vele malen beter.. neem bijv een fortuna, dat zag er nog verzorgder uit dan ons..
Loetje
 Loetje - maandag 04 september 2023 - 23:05   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 04 september 2023 - 22:04 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Ik denk dat het nog te vroeg is om Steyn te beoordelen, heb wel vertrouwen in het inzicht van Maduro
Welk inzicht je ook hebt, kwaliteit zal er zijn of niet. Dat is echt afwachten.

Wat ik bijvoorbeeld al genant vind, Rensch speelt al tijden mak. Uit bij Ludogorets even goed, maar verder zwak. Gaaei traint inmiddels al even mee. Dan zou je toch zeggen dat als hij beter is, hij gewoon speelt?

Dan ga ik me dus zorgen maken over de kwaliteit, zonder daar een definitief oordeel over te bellen. Want daar is het veel te vroeg voor.

Maar je hebt bijvoorbeeld die Georgiër gehaald he... Waarom? Je hebt Akpom en Brobbey. Je hebt een rechtsbuiten en misschien wel een 10 nodig. Nu heb je eigenlijk 3 aanvallers die allemaal rondom de 9 kunnen spelen.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 04 september 2023 - 23:07   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 04 september 2023 - 22:31 schreef nummer10 het volgende:
O nee krijgt van mij zeker de kans hoor... Maar als ik bijv naar ploegen kijk die echt wel minder materiaal hebben is het spel gewoon wel vele malen beter.. neem bijv een fortuna, dat zag er nog verzorgder uit dan ons..
Fortuna speelde tegen Feijenoord in de Kuip ook een puike wedstrijd, was ook een gelijkspel.

Deze ploeg is verder dan wij denken, Danny Buys heeft het goed voor elkaar met kwalitatief goede spelers
nummer10
 nummer10 - dinsdag 05 september 2023 - 00:42   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 04 september 2023 - 23:07 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Fortuna speelde tegen Feijenoord in de Kuip ook een puike wedstrijd, was ook een gelijkspel.

Deze ploeg is verder dan wij denken, Danny Buys heeft het goed voor elkaar met kwalitatief goede spelers
En toch zijn die spelers kwalitatief minder...
nummer10
 nummer10 - dinsdag 05 september 2023 - 00:46   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 04 september 2023 - 23:05 schreef Loetje het volgende:

[..]

Welk inzicht je ook hebt, kwaliteit zal er zijn of niet. Dat is echt afwachten.

Wat ik bijvoorbeeld al genant vind, Rensch speelt al tijden mak. Uit bij Ludogorets even goed, maar verder zwak. Gaaei traint inmiddels al even mee. Dan zou je toch zeggen dat als hij beter is, hij gewoon speelt?

Dan ga ik me dus zorgen maken over de kwaliteit, zonder daar een definitief oordeel over te bellen. Want daar is het veel te vroeg voor.

Maar je hebt bijvoorbeeld die Georgiër gehaald he... Waarom? Je hebt Akpom en Brobbey. Je hebt een rechtsbuiten en misschien wel een 10 nodig. Nu heb je eigenlijk 3 aanvallers die allemaal rondom de 9 kunnen spelen.
Of zou Steijn hem er niet in zetten omdat het een aankoop is van Sven..

Akpom heeft volgens mij het meeste gescoord vanaf de 10 (zoals Klaassen vroeger)

Ik twijfel echter over alles hoor... Zowel Sven, Steijn en ook de rest... Maar blijf positief omdat ik vind dat je met deze groep (zelfs zonder alle aankopen) beter moet spelen als nu..

Moet zeggen dat ik een samenvatting van 017 heb gezien, die mannetjes kunnen wel ballen.. dus is de jeugd wel zo slecht of hebben we nu gewoon echt een kut lichting
..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 05 september 2023 door nummer10 --
wvb
 wvb - dinsdag 05 september 2023 - 04:49   quote  deeplink  
Het begint langszaam aan tot de voetbalwereld door te dringen, dat onze "duitse vriend ", de TD, een soort van vrijbrief heeft gekregen, om te kopen en te verkopen, de scouting is er nauwelijks aan te pas gekomen, de trainer evenmin. Dat is hoog spel spelen, met een gigantisch risico. Koren op de molen van zakenwaarnemers en voetbal makelaars.
De aankopen zijn dan wel gefinancierd middels verkoop van spelers uit de bestaande selectie.
Echter wat er aangekocht is, is zoals nu lijkt, voor een groot deel ondermaats.
De trainer krijgt een een allegaartje in de schoot geworpen, het aangekocht materiaal, zeker niet zijn 1e keuze.
De club heeft vanuit een paniek stemming een onverantwoord bedrijfs risico genomen, wat kan gaan leiden tot immense verliesposten.
Heel het opgebouwde eigen vermogen van de club verdwijnt als sneeuw voor de zon.
Er zijn diverse spelers voor veel te veel geld aangekocht, welke niet eens
Op het hoogste niveau, in hun eigen competitie speelden.
Bij Ajax moeten ze nu ineens wel eerste elftal spelers worden.
Beloftes uit eigen jeugd, daar is grotendeels aan voorbij gegaan.
De stemming die er heerst, is al omgeslagen in een grafstemming en in een paniekstemming, ruzies en conflicten laaien wederom op, het grijpt als een brandend vuur om zich heen. De media ruikt bloed.
Ik geef de trainer en de TD nog een maand of twee, als Ajax ergens in de middenmoot van de vaderlandse competitie positie aanbeland is.
Wat een amateuristische bedrijfsvoering, wat een aanfluiting, de concurrentie, ze lachen in hun vuistje. De club Ajax gaat in een ijltempo naar de klote.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 05 september 2023 door wvb --
remco k
 remco k - dinsdag 05 september 2023 - 08:22   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 04 september 2023 - 15:43 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Klopt.. echter lopen die clubs (supporters) nu het hardst te roepen dat wij een vreemdelingen legioen hebben..

Laten we hopen dat Steijn er wat van kan maken..
Veel Ajacieden roepen juist dat we een vreemdelingen legioen zijn en dat ben ik
Volledig met ze eens.
remco k
 remco k - dinsdag 05 september 2023 - 08:23   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 04 september 2023 - 17:33 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Op andere fora zie ik merendeel psvers en Feyenoorders dit roepen.. en dan zijn ze stil als je aangeeft dat we nu allemaal ongeveer gelijk zitten qua buitenlanders..

Weet je, zo heel veel goede Nederlandse alternatieven zijn er volgens mij niet beschikbaar, niet voor Nederlandse clubs tenminste.. geld gegeerd helaas (als je ziet voor welke bedragen talenten uit Nederland worden opgepikt)
Lang Dest en Schouten waren voor Ajax haalbaar geweest. Dan ziet de wereld er al heel anders uit hè.
remco k
 remco k - dinsdag 05 september 2023 - 08:24   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 04 september 2023 - 23:05 schreef Loetje het volgende:

[..]

Welk inzicht je ook hebt, kwaliteit zal er zijn of niet. Dat is echt afwachten.

Wat ik bijvoorbeeld al genant vind, Rensch speelt al tijden mak. Uit bij Ludogorets even goed, maar verder zwak. Gaaei traint inmiddels al even mee. Dan zou je toch zeggen dat als hij beter is, hij gewoon speelt?

Dan ga ik me dus zorgen maken over de kwaliteit, zonder daar een definitief oordeel over te bellen. Want daar is het veel te vroeg voor.

Maar je hebt bijvoorbeeld die Georgiër gehaald he... Waarom? Je hebt Akpom en Brobbey. Je hebt een rechtsbuiten en misschien wel een 10 nodig. Nu heb je eigenlijk 3 aanvallers die allemaal rondom de 9 kunnen spelen.
Dit dus. Gewoon een heel matig transfer beleid deze zomer.
remco k
 remco k - dinsdag 05 september 2023 - 08:25   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 05 september 2023 - 00:46 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Of zou Steijn hem er niet in zetten omdat het een aankoop is van Sven..

Akpom heeft volgens mij het meeste gescoord vanaf de 10 (zoals Klaassen vroeger)

Ik twijfel echter over alles hoor... Zowel Sven, Steijn en ook de rest... Maar blijf positief omdat ik vind dat je met deze groep (zelfs zonder alle aankopen) beter moet spelen als nu..

Moet zeggen dat ik een samenvatting van 017 heb gezien, die mannetjes kunnen wel ballen.. dus is de jeugd wel zo slecht of hebben we nu gewoon echt een kut lichting
..
Alle aankopen zijn van mislintat en Steijn weet prima dat zijn hele carrière afhangt van wat hij bij Ajax presteert. Die gaat echt geen spelers ernaast zetten die beter zijn.
p111
 p111 - dinsdag 05 september 2023 - 09:52   quote  deeplink  
Deze lichting is gewoon een mindere ,dat hou je altijd goede en mindere lichtingen.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 05 september 2023 - 12:21   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 05 september 2023 - 08:25 schreef remco k het volgende:

[..]

Alle aankopen zijn van mislintat en Steijn weet prima dat zijn hele carrière afhangt van wat hij bij Ajax presteert. Die gaat echt geen spelers ernaast zetten die beter zijn.
Daarom zie ik Vos ook in de basis beginnen.

Al is het alleen al om te zieken richting Mislintat

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 8734
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Selectie en transfers: Seizoen 2022/23









0.1026639