BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het officiële Shaqueel van Persie topic

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
ar
 ar - donderdag 16 juli 2026 - 23:38   quote  deeplink  
Ja,eens.
Openbreken en tot 2030 verlengen.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - woensdag 22 juli 2026 - 20:50   quote  deeplink  
Zit goed met deze jongen!

Shaqueel van Persie heeft gereageerd op het ontslag van zijn vader. De spits van Feyenoord baalt natuurlijk dat hij niet meer met zijn vader kan samenwerken, maar de familie kan de carrières van vader en zoon ook altijd goed gescheiden houden.

“Ik vind het jammer”, is de eerste reactie van de jonge Van Persie als het Algemeen Dagblad hem vraagt naar het ontslag van zijn vader. “Ik had langer met hem samen willen werken. Maar zo werkt dat in de voetbalwereld. Hij gaat zijn eigen pad en ik ga ook mijn eigen pad. Het is jammer, maar je moet door.” Van Persie stond achttien maanden aan het roer bij Feyenoord totdat hij werd ontslagen.

De teleurstelling sloeg bij Van Persie al snel om in hoop, toen hij zag dat Giovanni van Bronckhorst de nieuwe trainer van Feyenoord werd. “Als ik iemand anders had moeten kiezen dan is het Gio. Ik ken Gio al heel lang. Hij heeft ook met mijn vader gewerkt en nu werken wij ook samen. Ik heb een goede band met hem
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 22 juli 2026 - 20:55   quote  deeplink  
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - woensdag 22 juli 2026 - 21:33   quote  deeplink  
Klinkt positief. Hopelijk zien we zijn vader ook weer snel terug in De Kuip. Als supporter.
van geil
 van geil - woensdag 22 juli 2026 - 21:35   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 juli 2026 - 21:33 schreef T-FeYeN00rD het volgende:
Klinkt positief. Hopelijk zien we zijn vader ook weer snel terug in De Kuip. Als supporter.
Niet voor eind september, nog op vakantie met Hanssie
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - woensdag 22 juli 2026 - 21:37   quote  deeplink  
Het is ze gegund!
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 25 juli 2026 - 11:29   quote  deeplink  
Van Persie over blessure en ontslag vader: "Ik geloof in mijn eigen kwaliteiten"

IMG-0371.webp

Het Legioen heeft het afgelopen seizoen al op momenten kunnen genieten van de kwaliteiten van Shaqueel van Persie. Het talent raakte daarna echter geblesseerd en kreeg te maken met het ontslag van zijn vader als trainer. Het Algemeen Dagblad sprak met hem, nu Van Persie in de voorbereiding op een nieuw seizoen een optie blijkt te zijn op een andere positie.

Van Persie kwam in de oefenwedstrijden tegen Club Brugge en Charleroi telkens een half uur in actie als rechtsbuiten. "Ik ben van nature spits. Ik denk ook dat het mijn beste positie is. Maar voor mij maakt het echt niet uit waar ik speel. Rechts of links, op 10 of spits. Als je kunt voetballen, kun je overal staan. Ik heb wel techniek, dus ik denk wel dat ik dat kan op rechts. Ik vind het ook leuk. Je komt wat vaker aan de bal."

Van Persie is in ieder geval populair in De Kuip. Tijdens het Feyenoord Festival kon hij op een groot applaus rekenen. "Mooi. Daar droom je van als klein kind. Niet vanwege de status, maar dat ik met mijn voeten mensen blij kan maken. Ik waardeer het heel erg dat mensen dat zo mooi vinden."

Blessure
Zijn populariteit zal onder meer te maken hebben met de fenomenale wijze waarop hij in januari zijn eerste twee doelpunten maakte, in een desondanks verloren derby tegen Sparta. "Ik denk daar nog veel aan en zie de doelpunten nog vaak voorbijkomen. Die omhaal kijk ik vaak terug, want ik geniet daar ook van. De ontlading en adrenaline bij de tweede goal ... Het is heel moeilijk te omschrijven, maar het was een van de mooiste momenten van mijn leven."

Van Persie leerde afgelopen winter dat het snel kan gaan, want tegen Real Betis in de Europa League enkele weken later landde hij heel naar op zijn been. Hij miste zo goed als de rest van het seizoen. "Binnen twee weken van zo'n piek naar slecht nieuws. Voor mijn blessure was ik goed onderweg. Ik bracht veel en toen kwam dat moment." Van Persie mocht volgens de dokter blij zijn met het resultaat van de MRI-scan. "Ik had geen scheur of iets anders in mijn knie. Het was een overstrekking waarbij mijn kapsel aan de achterkant een tik heeft gekregen."

Van Persie maakte in het laatste competitieduel met zijn PEC Zwolle zijn rentree en stond in de oefenwedstrijd tegen Charleroi in de basiself. "Ik denk dat ik inmiddels wel 45 minuten aankan. Het doel is helemaal fit worden en constant 90 minuten maken." Van angst is geen sprake bij Van Persie. "Als je jezelf niet vrij voelt, heb je niet lang genoeg gerevalideerd. Alles gaat goed."

Robin
Shaqueel toont niet te negeren gelijkenissen met zijn vader. "Ik hoor het vaak. Onze motoriek is bijna hetzelfde. Het zullen de genen zijn en we houden allebei van spelletjes. Voetvolley of tafeltennis. Dat is echt niet leuk om tegen hem te spelen. Als jongen nam ik al die kleine dingen mee en probeerde het na te doen. Ik heb van hem veel meegekregen."

Zijn vader was vorig jaar ook Shaqueels trainer. Na een lastig seizoen, waarin wel de tweede plaats en dus Champions League-voetbal werd binnengehaald, volgde echter een ontslag voor Robin. Shaqueel moet daar als zoon en speler mee omgaan. "Ik vind het jammer, maar zo werkt dat in de voetbalwereld. Hij gaat zijn eigen pad en ik ook. Uiteindelijk maakt het voor mij niet heel veel uit. Ik ben gewoon voetballer. Ik geloof in mijn eigen kwaliteiten. Het is aan mij om die te laten zien."

Met Giovanni van Bronckhorst heeft Feyenoord een goede opvolger gekozen, denkt Shaqueel. "Als ik iemand anders had moet kiezen, dan is het Gio. Ik ken Gio al heel lang. Hij heeft ook met mijn vader gewerkt en nu werken wij ook samen. Ik heb een goede band met hem."

Nu begint Van Persie dus aan een seizoen zonder zijn vader. "Ik kijk niet naar zijn carrière en wil het zelf maken. Nu is het mijn beurt om het te laten zien. Spelen in de Kuip is magisch. Ik kom er al vanaf mijn tiende of elfde. Op die leeftijd verwacht je niet daar ooit te spelen en goals te scoren. De kans dat je het haalt, is zo klein."

Interlandkeuze
Op het WK deze zomer werd Nederland uitgeschakeld door Marokko. Van Persie zou voor beide landen kunnen spelen. "Mijn moeder was denk ik toch voor Marokko en mijn vader voor Nederland. Maar die wedstrijd begon om drie uur 's nachts en ik moest gewoon om acht uur op om daarna te trainen. Mijn ouders hebben gekeken en ik heb de volgende dag highlights gezien."

Verhalen die opdoken over een keuze die Van Persie voor Marokko zou hebben gemaakt, zijn slechts fabels. "Ik zie het heel vaak voorbijkomen, maar heb de vraag nog niet eens gekregen en kan die ook niet beantwoorden. Ik heb er ook niet echt over nagedacht en ben er nu niet mee bezig. Het liefst speel ik voor beide landen."
piet de paler
 piet de paler - zaterdag 25 juli 2026 - 13:54   quote  deeplink  
Zou hij jongens of meisjes leuk vinden ?
Zou hij ook over Marokko zo praten toen ze nog 70 ste stonden op de fifa lijst
Keuzes moet je zien in je leven heb ik ook moeten doen.
En dat dubbele paspoort is gewoon onzin.
Ik moest mijn Nederlandse paspoort inleveren, want ja ik ben een Europeaan .
Hopelijk zegt Pa iets tegen hem
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 25 juli 2026 - 14:16   quote  deeplink  
Waar gaat dit over..
FR-Henk
 FR-Henk - zaterdag 25 juli 2026 - 15:20   quote  deeplink  
Topicvulling.
bijft007
 bijft007 - zaterdag 25 juli 2026 - 16:56   quote  deeplink  
Komkommer tijd
ar
 ar - zondag 26 juli 2026 - 12:02   quote  deeplink  
Piet wilt dat hij voor Nederland kiest in de toekomst.
ar
 ar - zondag 26 juli 2026 - 12:12   quote  deeplink  
Deze mag je nooit wegdoen btw.
piet de paler
 piet de paler - maandag 27 juli 2026 - 20:10   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 26 juli 2026 - 12:02 schreef ar het volgende:
Piet wilt dat hij voor Nederland kiest in de toekomst.
Ja zeker......
bijft007
 bijft007 - maandag 27 juli 2026 - 20:17   quote  deeplink  
Hij bewijst, in wat potten echt bijzonder talent is tov Sauer.
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 27 juli 2026 - 20:23   quote  deeplink  
Maarzou tie nou meisjes of jongens leuk vinden,,
Stylzz
 Stylzz - maandag 27 juli 2026 - 22:00   quote  deeplink  
Overigens bizar hoe deze speler wereldwijd gehyped wordt op de socials
van geil
 van geil - maandag 27 juli 2026 - 22:04   quote  deeplink  
Het is ook een bizar talent
kenny
 kenny - maandag 27 juli 2026 - 22:45   quote  deeplink  
ook bizar hoe hij in zijn spel op zijn vader lijkt , techniek en patent op mooie doelpunten
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 27 juli 2026 - 23:41   quote  deeplink  
Veelbelovend in ieder geval. Liet z'n talent al direct zien vorig seizoen.
Stylzz
 Stylzz - zondag 02 augustus 2026 - 20:26   quote  deeplink  
Topper
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 02 augustus 2026 - 20:29   quote  deeplink  
Yup..
van geil
 van geil - zondag 02 augustus 2026 - 21:40   quote  deeplink  
Diamant
ar
 ar - maandag 03 augustus 2026 - 22:29   quote  deeplink  
Lange tijd niet zo'n parel gehad.
Alleen wegdoen voor Messi bedragen.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 03 augustus 2026 - 22:30   quote  deeplink  
Ik hoop alleen maar dat hij heel blijft 🙏🏼
kenny
 kenny - maandag 03 augustus 2026 - 22:44   quote  deeplink  
dat buitenkant voet voorzetje van hem gisteren al , heeft dna duidelijk van zijn vader geerfd
bijft007
 bijft007 - maandag 03 augustus 2026 - 23:06   quote  deeplink  
Sommige spelers hebben al gelijk bij kansjes het he, dat speciale, of hij er al best wat wedstrijden klaar voor is, denk beter dit seizoen onze joker op 10, in de spits en sporadisch op rechts, niks mis mee, en zo gaandeweg wordt hij echt basis maar wel voorzichtig mee zijn en opbouwen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 03 augustus 2026 door bijft007 --
Alexmem
 Alexmem - maandag 03 augustus 2026 - 23:08   quote  deeplink  
Maar geef die gast ook gelijk een top contract. Dan kan je ook de hoofdprijs vragen.
van geil
 van geil - maandag 03 augustus 2026 - 23:09   quote  deeplink  
Nooit eerder gezien bij ons, dit is echt een fantastische speler.
bijft007
 bijft007 - maandag 03 augustus 2026 - 23:12   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 augustus 2026 - 23:08 schreef Alexmem het volgende:
Maar geef die gast ook gelijk een top contract. Dan kan je ook de hoofdprijs vragen.
Nee ook dat moet je opbouwen en niet te snel willen gaan, want anders zit hij al snel op onze top qua salaris enz + scheve gezichten in selectie

Eerst zn doorbraak bij ons met nog meer inval beurten en wedstrijden mooi man laat het maar zien en hopelijk veel genieten als het talent er echt uitkomt, en echt speciale talenten zeker voorhoede enz kun je echt knaken voor vragen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 03 augustus 2026 door bijft007 --
Alexmem
 Alexmem - maandag 03 augustus 2026 - 23:16   quote  deeplink  
Nee joh. Die speelt sowieso geen 3 seizoenen bij ons. Hoe lager t salaris hoe lager de transfersom.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 03 augustus 2026 - 23:25   quote  deeplink  
Het is inderdaad het grootste talent na zijn eigen vader .
1 seizoen met redelijk wat minuten en hij is weg .
Maar hij heeft wel een veel ingetogener karakter als zijn vader dus wie weet?
Alexmem
 Alexmem - maandag 03 augustus 2026 - 23:38   quote  deeplink  
Ik vind het typisch iemand die oom nog gaat groeien van vertrouwen. Ik zou hem iedere wedstrijd laten spelen. Of dat nu is als basis of als inval. Maar ik zou m eerst opwaarderen. En heel snel.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 03 augustus 2026 - 23:52   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 augustus 2026 - 23:38 schreef Alexmem het volgende:
Ik vind het typisch iemand die oom nog gaat groeien van vertrouwen. Ik zou hem iedere wedstrijd laten spelen. Of dat nu is als basis of als inval. Maar ik zou m eerst opwaarderen. En heel snel.
Zeker en voorzichtig mee omgaan.
Alleen die contractverlengingen willen nog niet echt van de grond komen.
Met Zechiël nog niet ,en ook met Targhalinne nog niet .
Maar hoop dat ze gaandeweg wel verlengen ja.
bijft007
 bijft007 - dinsdag 04 augustus 2026 - 00:25   quote  deeplink  
Contractverlenging oke natuurlijk, maar niet gelijk top feyenoord contract, bv Sauer contract eerst, hij heeft nu wss nog jeugd contract ofzo.
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 04 augustus 2026 - 07:17   quote  deeplink  
Goed signaal om dan een project van 5 miljoen te halen.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - dinsdag 04 augustus 2026 - 07:44   quote  deeplink  
Je kan er nog 1 van 30 miljoen halen die nog niet
beter is dan Shaqueel.
Waar haal je dat toch vandaan dat hij Shaqueel op de bank gaat houden?
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 04 augustus 2026 - 08:03   quote  deeplink  
Ook Van Persie heeft zichzelf nadrukkelijk laten zien in de voorbereiding, zo stelt de ochtendkrant. De jonge aanvaller wist drie keer te scoren en zijn naam werd regelmatig gescandeerd door de supporters. 'Wie weet kan hij dit seizoen wel uitgroeien tot basisspeler of publiekslieveling.

Mits fit is hij dit al lang natuurlijk. zelfs boven Moussa
Leon FR1908
 Leon FR1908 - dinsdag 04 augustus 2026 - 08:24   quote  deeplink  
Ja eens maar dat ziet iedereen toch !
CobusIII
 CobusIII - woensdag 05 augustus 2026 - 18:11   quote  deeplink  
Seizoen 25/26: Knieblessure van circa 107 dagen (opgelopen in januari 2026).Seizoen 23/24: Langere afwezigheid door een onbekende blessure (216 dagen).Seizoen 22/23: Langere afwezigheid door een onbekende blessure (211 dagen).
kenny
 kenny - donderdag 06 augustus 2026 - 11:35   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 augustus 2026 - 18:11 schreef CobusIII het volgende:
Seizoen 25/26: Knieblessure van circa 107 dagen (opgelopen in januari 2026).Seizoen 23/24: Langere afwezigheid door een onbekende blessure (216 dagen).Seizoen 22/23: Langere afwezigheid door een onbekende blessure (211 dagen).
het is te hopen dat hij nu een periode vrij blijft van blessures , talent spat ervan af , gelukkig overhaast Gio niet en brengt hem langzaam terug
CobusIII
 CobusIII - donderdag 06 augustus 2026 - 13:24   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 augustus 2026 - 11:35 schreef kenny het volgende:

[..]

het is te hopen dat hij nu een periode vrij blijft van blessures , talent spat ervan af , gelukkig overhaast Gio niet en brengt hem langzaam terug
Een aantal hier willen hem in de basis zetten en al eerste spits maken en aan alle competities mee laten doen. Zeer onverstandig.
FR-Henk
 FR-Henk - donderdag 06 augustus 2026 - 13:40   quote  deeplink  
Tis een talent, duidelijk, maar nog niet zover. Fysiek zeker niet.
Stylzz
 Stylzz - donderdag 06 augustus 2026 - 14:41   quote  deeplink  
Alleen fysiek niet.
De rest is op niveau en wordt alleen maar beter
CobusIII
 CobusIII - donderdag 06 augustus 2026 - 15:02   quote  deeplink  
Hij is de afgelopen jaren 534 dagen geblesseerd geweest. Dat doet ook wat met je ontwikkeling en vertrouwen.
Ik heb ook talent alleen zit mijn buik me in de weg.
Wat ik wil aangeven is dat er veel meer factoren spelen om te slagen dan puur voetbaltalent.
En v Persie heeft heel, heel veel talent.
R()b
 R()b - donderdag 06 augustus 2026 - 15:39   quote  deeplink  
Fysiek kan je aan werken, maar of dat lukt in topsport?
Dan moet je niet aankomen met 6x gefilterde biogarde en havermoutvlokjes op je cracker.
Zuurkool, boerenkool borden vol en veel spek!
Broodjes kroket in de rust potver!

Zonder gekheid.
Als hij fit blijft, zonder meer een sterspeler van dit team!
van geil
 van geil - donderdag 06 augustus 2026 - 17:19   quote  deeplink  
Hij is het woord talent al mijlenver voorbij.
Frobin1974
 Frobin1974 - donderdag 06 augustus 2026 - 17:39   quote  deeplink  
RvP zag dat goed, SvP is een topper in wording.
Ook andere clubs volgen hem aandachtig, al is het alleen al om zijn vader.
Door de langdurige blessures zit hij nog bij ons en heeft hij nog een hongerloontje....
Zaak is wel, aan dat hongerloontje wat te gaan doen de komende tijd. Ga met hem zitten, schets zijn nabije toekomst en schets waar je met Feyenoord heen wilt. Laat hem geloven dat hij de komende jaren bij Feyenoord goed zit.Dat moet ook goed beloont gaan worden. Ja dat is een risico, maar als je het niet doet op korte termijn worst hij nog intressanter voor andere clubs en raak je hem relatie goedkoop kwijt.
Voor onze nieuwe td een hele lastige kwestie.
Hoop snel op witte rook, ook wat betreft Zechiel.
Als ze die hadden willen verkopen, had dat al eerder gebeurt moeten zijn, nu te laat. Geniet van deze 2 juwelen!
Stylzz
 Stylzz - donderdag 06 augustus 2026 - 17:41   quote  deeplink  
Die laatste blessure was ook gewoon pech hoor.
Gewoon verkeerd geland
Frobin1974
 Frobin1974 - donderdag 06 augustus 2026 - 17:49   quote  deeplink  
Ja dat was zo. Hij wordt er wel door gehard. Mentaal daardoor ook erg sterk denk ik. Veel vertrouwen in die jongen.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3628
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het officiële Shaqueel van Persie topic

0.0082421