|
|
Leon FR1908
|
|
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote: Die is voor het zure Leuv topic |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
Leuv
|
|
|
quote: Die kom ik liever ergens in een donker steegje tegen zonder getuigen. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
bijft007
|
|
|
| Voor zulke spelers zou je toch een jaar seizoenkaart overslaan enzo, denk dat mocht psv hem terug kunnen halen ze het absoluut niet meer zouden doen eigenlijk omdat nooit goed is imago club en niks dan gezeik,, zegt ook wel wat voor club Ajax is dat ze er voor gaan terug te halen. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
|
|
|
kenny
|
|
|
| sorry leon mijn japans is niet meer wat het geweest is haha |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote: Japan National Team FW Ayase Ueda Acquisition Move
Brighton, where Kaoru Mitoma also plays, has reportedly begun serious moves to acquire Ueda.
Feyenoord is prepared to agree to a sale if their desired valuation is met |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
| hahaha, staat dat Brighton concreet aan het worden zou zijn |
|
|
|
|
kenny
|
|
|
quote:Op donderdag 06 augustus 2026 - 12:00 schreef Leon FR1908 het volgende:[..] Japan National Team FW Ayase Ueda Acquisition Move Brighton, where Kaoru Mitoma also plays, has reportedly begun serious moves to acquire Ueda. Feyenoord is prepared to agree to a sale if their desired valuation is met thanks leon , zou ook een mooie club voor hem zijn |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
| Jazeker maar blijft vooralsnog een gerucht |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
'Feyenoord neemt bod op Ueda serieus en heeft vraagprijs bepaald'

Ayase Ueda kan Feyenoord deze zomer verlaten. Fenerbahçe heeft een serieus bod uitgebracht op de 27-jarige spits en de Rotterdammers zijn bereid om met de Turkse topclub in gesprek te gaan. Dat meldt Voetbal International.
De afgelopen weken werd Ueda al in verband gebracht met Brighton & Hove Albion en Leeds United. Beide clubs toonden interesse, maar werden volgens VI niet concreet. Fenerbahçe heeft inmiddels wel doorgepakt en een bod bij Feyenoord neergelegd.
Binnen de Rotterdamse club wordt het voorstel serieus genomen. Feyenoord staat open voor een verkoop van de Japanner en hoopt daarmee extra budget te genereren voor de resterende weken van de transferperiode. Naar verluidt verlangt de club ongeveer 25 miljoen euro voor Ueda.
Technisch directeur Dévy Rigaux is bereid om de onderhandelingen met Fenerbahçe aan te gaan. Ueda geldt, net als Anis Hadj Moussa, als een van de spelers die Feyenoord deze zomer een aanzienlijke transfersom moet opleveren.
Met Nacho Ferri haalde Feyenoord eerder al een mogelijke opvolger naar Rotterdam. De 21-jarige Spanjaard kwam voor negen miljoen euro over van Westerlo. Ook de leeftijd van Ueda speelt mee in de bereidheid om mee te werken aan een transfer. De spits is inmiddels 27 jaar.
De vraag is nog of Ueda zelf openstaat voor een overstap naar Turkije. De Japans international zou zijn zinnen hebben gezet op een transfer naar de Premier League en kan besluiten te wachten op concrete belangstelling vanuit Engeland.
Wanneer Ueda instemt met een vertrek naar Fenerbahçe, lijkt een akkoord tussen de clubs snel tot stand te kunnen komen. De spits komt zondag mogelijk nog in actie voor Feyenoord in de stadsderby tegen Sparta Rotterdam op Het Kasteel. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
| Heel veel kansen gemist ,na een minuut ofzo had tie al moeten hangen. |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
| Is bezig met zijn transfer denk ik, maar even geloven jullie dat hij in de PL zou renderen? |
|
|
|
|
CobusIII
|
|
|
quote:Op zondag 09 augustus 2026 - 14:24 schreef piet de paler het volgende:Is bezig met zijn transfer denk ik, maar even geloven jullie dat hij in de PL zou renderen? Je bedoelt Turkije? |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Ik dacht dat er ook een ploeg was uit de PL, maar ook in Turkije weet ik het niet. Denk Duitse competitie is wat voor hem .....maar €€€€ is belangrijker |
|
|
|
|
CobusIII
|
|
|
quote:Op zondag 09 augustus 2026 - 14:27 schreef piet de paler het volgende:Ik dacht dat er ook een ploeg was uit de PL, maar ook in Turkije weet ik het niet. Denk Duitse competitie is wat voor hem .....maar €€€€ is belangrijker fener heeft een groot bod neergelegd. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote:Op zondag 09 augustus 2026 - 14:24 schreef piet de paler het volgende:Is bezig met zijn transfer denk ik, maar even geloven jullie dat hij in de PL zou renderen? Belangrijkste is dat we centjes krijgen ,daarna hoop ik voor hemzelf dat hij slaagt waar hij ook gaat. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
| Ik was al geen fan, maar vandaag vond ik hem verschrikkelijk. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
| Jammer als ie gaat, ook al omdat de alternatieven ook nog geen zekerheden zijn. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
Nou Ferri zal de volgende wedstrijd net zoveel scoren als Ayase vandaag.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 09 augustus 2026 door Leon FR1908 -- |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
| Hahaha, das een gerustelling. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
| hahaha ja slechter dan Ueda vandaag kan niet. |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
| Zou je zeggen, maar er deden er een paar het laatste kwart hun best om dat toch voor elkaar te krijgen. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote:Op zondag 09 augustus 2026 - 23:07 schreef T-FeYeN00rD het volgende:Zou je zeggen, maar er deden er een paar het laatste kwart hun best om dat toch voor elkaar te krijgen. bedoelde meer als scorende spits . Verders eens ja |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote: Ah ja, had er wel een paar mogen maken ja. Wat dat betreft wat Ferri niet minder ;)
Maar goed, zijn juist de jongens waar je de goals van verwacht (Ueda, Hadj-Moussa en Zechiël) die de grootste kansen er niet in kregen. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
Moussa had er 1 maar stond net buitenspel helaas,die had moeten hangen dan hadden ze het hun zelf makkelijker gemaakt. Zechiël komt wel ,juist Valente scoorde waar je het niet van had verwacht. |
|
|
|
|
CobusIII
|
|
|
quote:Op zondag 09 augustus 2026 - 23:38 schreef Leon FR1908 het volgende:Moussa had er 1 maar stond net buitenspel helaas,die had moeten hangen dan hadden ze het hun zelf makkelijker gemaakt. Zechiël komt wel ,juist Valente scoorde waar je het niet van had verwacht. Valente had er ook wel meer mogen maken. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
| Moussa en Ueda verprutsen regelmatig kansen, af en toe afgewisseld met een knappe goal. Lijkt me erg ver gaan om te zeggen dat hun rendement dodelijk is, ja voor Feyenoord omdat je het tegen het einde weer eens zowat weg gooit. |
|
|
|
|
CobusIII
|
|
|
quote:Op maandag 10 augustus 2026 - 08:37 schreef VVout het volgende:Moussa en Ueda verprutsen regelmatig kansen, af en toe afgewisseld met een knappe goal. Lijkt me erg ver gaan om te zeggen dat hun rendement dodelijk is, ja voor Feyenoord omdat je het tegen het einde weer eens zowat weg gooit. Ik weet niet waar deze uitspraak op gebaseerd is? Op de eerste wedstrijd van het seizoen? Met name gisteren kwamen Valente en Zechiel in de echt grote scoringsposities. Als zij er met elkaar nog 3 hadden ingeprikt dan was dat heel normaal geweest. Ueda had ook er in ieder geval één mogen maken. Hij was wel betrokken bij de goal van Valente. Als je in een seizoen 25 goals maakt zonder de penalty's te nemen, dan doe je het gewoon goed. Het zou goed zijn als hij voor een mooi bedrag verkocht wordt. Hij zal nooit een publiekslieveling worden, maar zijn goals zouden we dit seizoen nog wel eens behoorlijk kunnen gaan missen. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
VVout
|
|
|
quote:Op maandag 10 augustus 2026 - 08:48 schreef CobusIII het volgende:[..] Ik weet niet waar deze uitspraak op gebaseerd is? Op de eerste wedstrijd van het seizoen? Met name gisteren kwamen Valente en Zechiel in de echt grote scoringsposities. Als zij er met elkaar nog 3 hadden ingeprikt dan was dat heel normaal geweest. Ueda had ook er in ieder geval één mogen maken. Hij was wel betrokken bij de goal van Valente. Als je in een seizoen 25 goals maakt zonder de penalty's te nemen, dan doe je het gewoon goed. Het zou goed zijn als hij voor een mooi bedrag verkocht wordt. Hij zal nooit een publiekslieveling worden, maar zijn goals zouden we dit seizoen nog wel eens behoorlijk kunnen gaan missen. Nee zolang ze al bij Feyenoord zitten, of wil je nou echt beweren dat deze meestal dodelijk efficient met de mogelijkheden om te scoren om springen.
We hebben het dan niet over hoe vaak maar waar ze op cruciale momenten beslissend moeten zijn, of oog moeten hebben voor iemand anders die in een scoringspositie staat.
Daarom vooral op het laatste punt er helemaal mee eens, als je er een mooi bedrag voor kan krijgen doen en door.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 10 augustus 2026 door VVout -- |
|
|
|
|
CobusIII
|
|
|
| Wat bedoel je met dodelijk efficient? Haaland? Maar nogmaals, als je er 25 inschiet in een seizoen, dan is dat toch een prima score? |
|
|
|
|
MightyAce
|
|
|
quote:Op maandag 10 augustus 2026 - 09:14 schreef CobusIII het volgende:Wat bedoel je met dodelijk efficient? Haaland? Maar nogmaals, als je er 25 inschiet in een seizoen, dan is dat toch een prima score? Qua stats 1 vd beste van deze eeuw bij ons lijkt me. |
|
|
|
|
Leuv
|
|
|
| Ik vind de kans in de 1e minuut echt tekenend voor Ueda. Die bal kopt een goede maar ook alerte spits erin. |
|
|
|
|
CobusIII
|
|
|
quote:Op maandag 10 augustus 2026 - 10:16 schreef Leuv het volgende:Ik vind de kans in de 1e minuut echt tekenend voor Ueda. Die bal kopt een goede maar ook alerte spits erin. Dat is wel te verklaren. Hij heeft in de voorbereiding amper gespeeld onder de nieuwe trainer, daarnaast transferperikelen en eerste wedstrijd. Ueda heeft altijd al ritme nodig gehad. Maar om nou te zeggen dat dit tekenend is, gaat nergens over. Een Ueda in goede doen is juist uitermate alert. |
|
|
|
|
Leuv
|
|
|
quote:Op maandag 10 augustus 2026 - 10:23 schreef CobusIII het volgende:[..] Dat is wel te verklaren. Hij heeft in de voorbereiding amper gespeeld onder de nieuwe trainer, daarnaast transferperikelen en eerste wedstrijd. Ueda heeft altijd al ritme nodig gehad. Maar om nou te zeggen dat dit tekenend is, gaat nergens over. Een Ueda in goede doen is juist uitermate alert. Ik ben er geen fan van en zal dat nooit worden. Voor mij worden er teveel excuses gezocht waarom iets niet loopt of weer een kans wordt gemist. Ik mis bij hem echt de drive. Hij moet die bal er gewoon inkoppen die had bijna iedere spits gemaakt.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 10 augustus 2026 door Leuv -- |
|
|
|
|
CobusIII
|
|
|
quote:Op maandag 10 augustus 2026 - 10:37 schreef Leuv het volgende:[..] Ik ben er geen fan van en zal dat nooit worden. Voor mij worden er teveel excuses gezocht waarom iets niet loopt of weer een kans wordt gemist. Ik mis bij hem echt de drive. dat je geen fan van hem bent dat snap ik. Dat zijn er meerdere niet. Maar dat is ook een beetje het punt. het is zijn tragiek dat hij niet echt appelleert bij de meeste supporters. Maar ik vind dat hij daardoor een beetje te veel neergehaald wordt als het ff niet loopt. De zagen worden snel te voorschijn gehaald. Feit blijft dat hij het in een moeilijk seizoen voor Feijenoord uitstekend heeft gedaan. En als hij straks voor 20M+ weggaat ons ook financieel een aardige duit heeft opgeleverd. |
|
|
|
|
Leuv
|
|
|
quote:Op maandag 10 augustus 2026 - 10:44 schreef CobusIII het volgende:[..] dat je geen fan van hem bent dat snap ik. Dat zijn er meerdere niet. Maar dat is ook een beetje het punt. het is zijn tragiek dat hij niet echt appelleert bij de meeste supporters. Maar ik vind dat hij daardoor een beetje te veel neergehaald wordt als het ff niet loopt. De zagen worden snel te voorschijn gehaald. Feit blijft dat hij het in een moeilijk seizoen voor Feijenoord uitstekend heeft gedaan. En als hij straks voor 20M+ weggaat ons ook financieel een aardige duit heeft opgeleverd. Hij roept dit echt over zichzelf af. Altijd maar druk met zijn haarband en weinig peper in zijn kont. Een parodie op een spits! Had hij maar de inzet wat alle Japanners hebben.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 10 augustus 2026 door Leuv -- |
|
|
|
|
DMD
|
|
|
quote:Op maandag 10 augustus 2026 - 09:14 schreef CobusIII het volgende:Wat bedoel je met dodelijk efficient? Haaland? Maar nogmaals, als je er 25 inschiet in een seizoen, dan is dat toch een prima score? Scoreboard journalistiek.
Dit zijn de clubs waar Ueda tegen heeft gescoord;
NAC 3 Excelsior 3 Sparta 2 Fortuna 1 Groningen 3 Utrecht 2 Heracles 3 Volendam 2 Telstar 1 Pec zwolle 4 NEC 1
Wat valt op?
19(!) van de 25 doelpunten werden gemaakt tegen clubs uit het rechterrijtje. Hij heeft 1 goal gemaakt tegen een club uit de (sub)top, namelijk tegen NEC.
Als je nog wat dieper duikt dan zie je dat 8(!) van de 25 doelpunten gemaakt zijn tegen de degradatie kandidaten (onderste 3).
76% van de doelpunten zijn dus gemaakt tegen de onderste 9 teams van vorig seizoen. 42% van de doelpunten tegen de onderste 9 zijn dus gemaakt tegen de onderste 3 teams.
In Europa heeft die trouwens 1x gescoord, tegen Celtic. Hij heeft 602 minuten gespeeld in Europa, omgerekend is dat 1 goal per 6,6(!) wedstrijden.
Ueda wordt onterecht opgehemeld. Als je 20M kan krijgen, dan moet je hem meteen verkopen. |
|
|
|
|
CobusIII
|
|
|
De analyse van je verhaal is niet volledig aangezien Feijenoord het als geheel slecht deed tegen het linker rijtje. Dat kan je niet afschrijven alleen op Ueda. Wat was het scorend vermogen van de rest van het team. Zonder Ueda had je nu geen CL-ticket gehad. hoeveel spitsen in de geschiedenis van Feijenoord hebben er meer gescoord dan 25 in één seizoen? Zijn er niet veel. Dan laat ik de huidige egocentrische flankspelers nog even buiten beschouwing. gisteren ook weer. Als Moussa het balletje breed legt, sta je 2-0 voor.
Tegen Europa stelde v persie zijn 2e elftal op in de eerste wedstrijd.
Daarnaast nam Ueda de penalty's ook niet. Vaak een aantal waar andere spitsen hun moyenne flink mee op krikken. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Wat DMD schrijft probeer ik met efficiënt te zeggen, scoort een aantal keren 3 en zelfs 4 keer en dat is een mooie prestatie op zich.
Maar in andere wedstrijden laat hij te veel kansen onbenut, daar heeft hij dan wel kans toe en met name gisteren had ie er zeker 1 of misschien zelfs 2 moeten maken.
Daar kom je met een smoes van 3 weekjes vakantie niet vanaf, we zien dat daarvoor ook al en kost je gisteren nog zowat de winst. |
|
|
|
|
CobusIII
|
|
|
| Ayase Ueda kent een zeer hoog rendement. Hij scoort structureel meer doelpunten dan de geavanceerde kansdata (Expected Goals of xG) voorspellen, wat zijn status als effectieve afmaker onderstreept.Rendement en xGRuim boven verwachting: Tijdens zijn sterkste Eredivisie-seizoen tot nu toe (2025/26) kwam Feyenoord uit op ongeveer 17,88 xG, maar hij maakte liefst 25 doelpunten. Hij presteerde daarmee ruim zeven doelpunten boven de verwachting.Schot- en doelpuntverhouding: Hij had in datzelfde seizoen zo'n 102 doelpogingen nodig voor 25 treffers, wat neerkomt op een doelpunt uit ongeveer elke vier schoten.Schotpensioen en precisie: Bijna de helft van al zijn schoten (ongeveer 46%) is direct op het doel gericht.Type Kansen en KrachtKoppen: Een groot deel van zijn effectiviteit komt uit de lucht. Zo scoorde hij negen doelpunten uit kopballen, waarmee hij een constant gevaar vormt bij voorzetten.Variatie in waarde: Zijn doelpunten variëren enorm qua moeilijkheidsgraad; hij benut zowel grote kansen (hoog xG) feilloos als moeilijke of kleinere kansen (laag xG) door zijn sterke intuïtie en positiegevoel in het strafschopgebied. |
|
|
|
|
CobusIII
|
|
|
In vergelijking met andere spitsen uit de Eredivisie presteert Ayase Ueda qua effectiviteit en kans-goalverhouding op een buitengewoon elitair niveau. Waar de meeste spitsen de wetten van de statistiek volgen (hun doelpuntenaantal ligt vaak dicht bij hun xG), springt Ueda er met zijn enorme overperformance ver bovenuit.De onderstaande vergelijking met de andere topschutters uit het Eredivisie-seizoen 2025/26 laat zien hoe efficiënt hij omgaat met zijn kansen:SpitsDoelpuntenxG Karakteristiek & RendementAyase Ueda (Feyenoord)25Extreem efficiënt. Scoort ruim 7 goals méér dan verwacht (17,88 xG). Converteert 1 op de 4 schoten. Mika Godts (Ajax)17Normaal rendement. Doelpunten lopen nagenoeg gelijk met zijn xG. Heeft als vleugelfitser/aanvaller vaak meer balcontacten nodig voor een goal. Troy Parrott (AZ)16Volume-schutter. Komt tot veel schoten vanuit een dominantere positie in de zestien, maar haalt niet Ueda's extreme scoringspercentage per schot. Ricardo Pepi (PSV)16Scherp maar afhankelijk. Haalt een hoog rendement per minuut, maar profiteert sterk van de grote, 'makkelijke' kansen (hoge xG-waarde) die het PSV-systeem creëert. Wat maakt Ueda uniek ten opzichte van de rest?De xG-wetten tarten: In het moderne voetbal is een structurele overperformance van +7 op xG zeldzaam. Spitsen zoals Pepi of Parrott scoren voornamelijk wanneer de aanvoer constant is en de kansen groot zijn. Ueda maakt doelpunten uit situaties die statistisch gezien nauwelijks een kans worden genoemd (laag xG).Kopkracht als wapen: Met 9 kopgoals troeft hij fysiek grotere spitsen in de competitie af. Waar andere spitsen voornamelijk met de voet gevaarlijk zijn, reikt Ueda door zijn extreme sprongkracht (tot wel 2,50 meter hoog) letterlijk tot een eenzaam niveau in de lucht.Minder schoten nodig: Topspitsen in Europa hebben gemiddeld 5,5 tot 7 schoten nodig per doelpunt. Ueda's gemiddelde van 1 goal per 4 schoten zet hem in een efficiëntie-rijtje waar normaal gesproken alleen de absolute wereldtop (zoals Erling Haaland of Harry Kane) aan kan tippen. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Is mooi hoor als je alleen de cijfers, dus de 3 en 4 keer in een wedstrijd scoren gaat uitsmeren over zijn gespeelde wedstrijden.
Hij heeft ook vorig seizoen in de eredivisie van de 31 gespeelde wedstrijden 17 keer niet gescoord en maar 2 assists op zijn naam staan.
Positief durf ik best te stellen dat hij veel ballen voorin vast weet te houden, kopsterk is en natuurlijk best wat keren gescoord heeft, maar kijk dan wel op wat voor manier in welke wedstrijden. |
|
|
|
|
Alexmem
|
|
|
| Normaliter maakt een spits die elke wedstrijd speelt al snel zoveel goals (beetje meer, beetje minder). Slecht is t natuurlijk niet. Maar dodelijk efficiënt ook niet. Dat was een Steijn bij Twente wel. Bij ons ook niet. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Tegen de topclubs of betere clubs speelde heel Feyenoord beroerd Logisch dat je spits dan niet schoort
Echter is Ueda gewoon beperkt. En mag prima weg |
|
|
|