|
|
kenny
|
|
|
data is niet leidend , we zien toch dat hij er niks van kan , hij is gekocht voor zijn doelpunten maar in de praktijk zien we toch dat een stap hogerop te hoog is voor hem blijft een erg domme aankoop en ook nog veel te veel voor betaald |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Sinds de eerste blessure van Steijn zijn de resultaten minder geworden.
Kan toeval zijn Of niet |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
Niet perse mijn type speler maar ik blijf erbij dat als hij fit is en consequent basis staat hij er 10-15 maakt.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 20 februari 2026 door MMM -- |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
| Schijnt weer fit te zijn, als je zijn vader mag geloven. Zal uiteraard nog wel wedstrijfit moeten worden. Maar het lijkt erop dat hij dit seizoen nog minuten kan maken. |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
Fijn.
Ik wil hem nog niet afschrijven. Ik had hem niet gekocht en zeker niet voor dat bedrag. Maar die jongen kan het scoren niet verleerd zijn, 12-15 goals in de Eredivisie moet hij halen als hij een seizoen lang fit is. |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
Vind inderdaad ook dat we het nog een seizoen moeten proberen. Met iets minder druk op hem en iets meer ervaring. En hopelijk ook fit.
Feyenoord moet tegelijk wel een manier vinden om hem bij het spel te betrekken, als hij middenvelder is. Het is m.i. te beperkend als hij alleen naast de spits staat. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
| Ik denk dat we m meer gemist hebben dan je denkt. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
Steijn was goed voor meer dan vijftien goals bij FC Twente. Misschien moet Feyenoord wel anders spelen, want Steijn loopt zich helemaal verrot. Hij komt overal te laat en bij Twente was hij overal op tijd. Het aanvoerder maken en die band weer afpakken, sloeg natuurlijk ook nergens op.
Jan Boskamp gisteren. |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote: Hij is wel duidelijk een ander type dan onze overige middenvelders. Die drie die nu spelen zijn ook niet echt complementair aan elkaar. Dus ja, in dat opzicht alleen al mis je iemand die voor de bal kan spelen. |
|
|
|
|
kenny
|
|
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
| Kom te kort aan speeltijd, en hoe je hem gebruikt |
|
|
|
|
R()b
|
|
|
| Geen topspeler, maar een zeer goede speler. |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
|
|
|
kenny
|
|
|
| hij heeft zin om CL te gaan spelen , ik heb zin om hem te zien vertrekken |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
quote:Op zondag 17 mei 2026 - 17:54 schreef kenny het volgende:hij heeft zin om CL te gaan spelen , ik heb zin om hem te zien vertrekken Ik niet 😀 |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
| Die blijft wel, denk niet dat bij een van de partijen serieus wordt overwogen om er een punt achter te zetten. Enige uitzondering is denk ik als er echt iets stuk is tussen hem en Van Persie. |
|
|
|
|
kenny
|
|
|
quote: je kijkt graag naar middelmaat |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
| Weinig gespeeld, en op nummer drie van onze topscoorders. |
|
|
|
|
kenny
|
|
|
| hoe je hier 15milj voor kan betalen is echt onbegrijpelijk , heeft niks te zoeken op dit niveau , vlug lozen |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
| Standaardsituaties gingen wel goed bij hem zo te zien. |
|
|
|
|
CobusIII
|
|
|
| Ik vind hem fysiek zo matig. Hoe ga je dat compenseren? Door uitzonderlijk te zijn in techniek en/of enorm spelinzicht. De vraag is of hij dat heeft. |
|
|
|
|
kenny
|
|
|
quote:Op zaterdag 11 juli 2026 - 14:38 schreef CobusIII het volgende:Ik vind hem fysiek zo matig. Hoe ga je dat compenseren? Door uitzonderlijk te zijn in techniek en/of enorm spelinzicht. De vraag is of hij dat heeft. volkomen mee eens , ik denk dat dit zijn niveau is en dat is veel te weinig |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
Ik vond hem vorig seizoen fysiek ook erg tegenvallen inderdaad. Terwijl ik op voorhand een beetje verwachtte dat het een sterk punt van hem zou zijn. Maar had moeite met het overbruggen van de afstanden. Dat verklaart misschien waarom hij bij Twente altijd zo hoog stond (naast de spits). Misschien dat hij loopvermogen voor lager op het veld mist.
Maar goed, positief gezien kan/gaat hij daarin dit seizoen nog stappen maken. Letterlijk en figuurlijk.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 11 juli 2026 door T-FeYeN00rD -- |
|
|
|
|
kenny
|
|
|
quote:Op zaterdag 11 juli 2026 - 14:41 schreef T-FeYeN00rD het volgende:Ik vond hem vorig seizoen fysiek ook erg tegenvallen inderdaad. Terwijl ik op voorhand een beetje verwachtte dat het een sterk punt van hem zou zijn. Maar had moeite met het overbruggen van de afstanden. Dat verklaart misschien waarom hij bij Twente altijd zo hoog stond (naast de spits). Misschien dat hij loopvermogen voor lager op het veld mist. Maar goed, positief gezien kan/gaat hij daarin dit seizoen nog stappen maken. Letterlijk en figuurlijk. eerlijk gezegd denk ik dat niet , dit is zijn plafond |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote: Ja, dat zullen veel mensen gedacht hebben toen hij van Twente kwam, dat er niet veel extra's opzat. Ik ook. En dat daarom die (ruim) 10 miljoen duur betaald was. Maar goed, we gaan het zien. Misschien dat hij onder een nieuwe trainer beter kan worden. Optimistisch gezien heeft hij al eerder in zijn carriere (bij andere clubs) dat toch te kunnen, ondanks dat veel mensen het niet heel erg in hem zagen zitten. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Toch behoorlijk rendement dat hij mee deed en toen hij wegviel was t beduidend minder Kan toeval zijn |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
| Dat klopt. Doelpunten maakt hij wel. Wel tegen de 'kleintjes' meestal. Kan betekenen dat Steijn meer een speler gaat zijn voor de eredivisie en dat we in de CL en in topwedstrijden zonder hem spelen. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Steijn tevreden na zege op Club Brugge: ''Ik wil belangrijk zijn voor Feyenoord''

Sem Steijn kijkt met een goed gevoel terug op de oefenzege van Feyenoord op Club Brugge. De middenvelder was met twee assists belangrijk in de 3-1 overwinning en ziet dat de ploeg van Giovanni van Bronckhorst stappen zet in de voorbereiding. Na afloop sprak Steijn met Feyenoord ONE over zijn eigen optreden, de ontwikkeling van het elftal en de samenwerking onder de nieuwe trainer.
''Ik kijk heel positief terug op de wedstrijd'', opent hij. ''Een 3-1 overwinning tegen een goed Brugge, met twee assists, wat lekker is. Die kan ik in mijn zak steken, dat is lekker.'' De middenvelder ziet bovendien een goede sfeer binnen de selectie, maar weet ook dat er nog veel wisselingen gaan plaatsvinden. ''We moeten vooral positief zijn en het samen doen. We mogen voetballen en dat is heel leuk. Ik wil weer belangrijk zijn voor Feyenoord, mijn statistieken halen waarvoor ik naar Feyenoord ben gekomen. Dat is voor mij nu het belangrijkste.''
Ook over het spel van de ploeg was hij overwegend tevreden. ''Heel positief, we hebben een hoop kansen gecreëerd. De uitslag had ook groter kunnen zijn, maar we kregen ook wat kansen tegen waar we naar moeten kijken. Het was vooral heel leerzaam vandaag. We moeten elkaar beter leren kennen, de puntjes op de i zetten in de tactiek, waar de voorbereiding natuurlijk voor bedoeld is. Ook moeten we weer fitter worden. De trainingen onder Van Bronckhorst voelen ook positief aan.''
Janmaat over Steijn Ook analist Daryl Janmaat was na afloop lovend over de middenvelder. ''Hij werkt zich altijd drie slagen in de rondte en is vandaag ook weer belangrijk met twee assists. Eerst een goede corner, bij de tweede goal was de bal ook van hem. Hij heeft een supergoede trap. Hij heeft me afgelopen seizoen niet helemaal overtuigd bij Feyenoord, mede door wat blessures. Ik denk dat hij een enorm belangrijke schakel voor dit Feyenoord kan gaan worden. Er zit een enorme drive in hem, dat is mooi om te zien.''
De voormalig international kent Steijn bovendien al langer en zag zijn ontwikkeling van dichtbij. ''Bij ADO had hij het ook een tijd moeilijk, toen kwam hij van ver. Niemand zag het in hem zitten. Toen ik daar als routinier terugkwam, kwam hij een beetje op. Sindsdien is het als een speer omhoog gegaan. Ik gun het hem van harte, want het is ook nog eens een aardige gozer.'' |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
|
|
|
Frobin1974
|
|
|
| Fijne aanvulling als hij maar in een systeem komt voetballen dat hem ligt. Dit systeem t.o.v. het RvP systeem laat hem meer in zijn sterkte spelen. Nu ritme opdoen, fit blojven en we gaan heel veel plezier aan deze jongen hebben, dan is hij de 12,5 miljoen meer dan waard. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
|
|
|
kenny
|
|
|
| miskoop en lozen , heb je niks aan , geef liever v elshout de kans heeft veel meer potentie en is eigen jeugd |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
| Sem schrijf ik zeker niet af. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
| Nee. Maar wel goed om meerdere smaken op die positie te hebben |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
| Zeker als die smaak goed is voor goals |
|
|
|
|
Alexmem
|
|
|
| Ik vind dit typisch een gozer die alleen redeneert bij 1000% vertrouwen. Dan maakt ie 20 goals. Heb t idee dat ie dat bij ons never gaat krijgen vanwege z’n beperkingen. Maar goed, datvwwren orecies mijn overwegingen voordat we hem haalde. |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
quote: Altijd voor de underdog he ;) |
|
|
|