|
|
RenatoBos
|
|
|

Feyenoord heeft een akkoord bereikt over de komst van Charles Vanhoutte. De 27-jarige middenvelder maakt de overstap van het Franse OGC Nice naar Rotterdam en moet in De Kuip een belangrijke rol gaan vervullen op het middenveld. De laatste details worden momenteel afgerond, waarna de transfer officieel kan worden gemaakt. Dit meldt HLN.
De Rotterdammers waren al geruime tijd op zoek naar een nieuwe controlerende middenvelder en zijn daarbij uitgekomen bij Vanhoutte. De Belg staat intern hoog aangeschreven vanwege zijn tactische discipline, loopvermogen en vermogen om balans te brengen op het middenveld. Feyenoord maakt volgens het Belgische medium een bedrag van rond de zes miljoen euro over naar Frankrijk.
Vanhoutte verruilde vorig jaar nog Union Saint-Gilloise voor OGC Nice. De Franse club betaalde destijds circa zes miljoen euro voor de middenvelder, maar zijn eerste seizoen in de Ligue 1 verliep minder succesvol dan gehoopt. Hoewel hij regelmatig minuten maakte, wist hij zich niet definitief te verzekeren van een vaste basisplaats. Daardoor ontstond ruimte voor een vertrek.
De middenvelder voelde zelf eveneens dat het moment was aangebroken om een nieuwe stap in zijn loopbaan te zetten. Feyenoord bood hem een sportief aantrekkelijk perspectief met uitzicht op een belangrijke rol in De Kuip én deelname aan de Champions League. Voor Vanhoutte wordt het de eerste keer in zijn carrière dat hij actief zal zijn in het miljardenbal.
Nieuwe nummer zes Binnen Feyenoord wordt Vanhoutte gezien als de beoogde nieuwe nummer zes. De ontwikkelingen rond de Belg bevestigen dat de club serieus rekening houdt met wijzigingen op het middenveld. Een vertrek van In-beom Hwang en Jakub Moder is bespreekbaar en Feyenoord verwacht deze zomer mogelijkheden te krijgen om beide internationals te verkopen. De komst van Vanhoutte moet ervoor zorgen dat de Rotterdammers ook op die positie tijdig kunnen doorselecteren richting het nieuwe seizoen.
https://youtu.be/cCtmwo_AgbU?is=JZKi7r9CX_CR16LI Wat ouder filmpje, maar iets recenters kon ik niet vinden.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 14 juni 2026 door RenatoBos -- |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
CobusIII
|
|
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
|
|
|
MightyAce
|
|
|
|
|
|
bijft007
|
|
|
| Succes als het al rond is, weet hij Union niveau 1e a 2e jaar te halen gaan we plezier aan beleven, zoals ik me kan herinneren dan. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
| Ga het op me af laten komen en het een kans geven. Vooral heel erg welkom en veel succes. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
|
|
|
kenny
|
|
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
| Hé ChatGPT schrijf eens een stukje waarom deze Belg wel een goed idee is. |
|
|
|
|
R()b
|
|
|
Feyenoord heeft een waterdrager gekocht. Gezien de data knapt hij wat meer vuil werk op dan de rest. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Bijzondere data, defensief beter dan Targhaline, 'leest' wedstrijden goed, dekt ruimtes goed af en zelden balverlies. Minder van de lange pass. Vergelijk is er met Mats Wieffer.
Op basis daarvan lijkt het een goede aankoop. Ook ervaring erbij. Enne, was het niet Valente die dit voorjaar aangaf dat communicatie in het veld beter moest? Vandaar ook ervaring erbij en Nederlandstalig?
Geen brekebeen, amper blessures. Voortekenen zien er aardig uit. |
|
|
|
|
kenny
|
|
|
quote: en jij bepaald dat het een slecht idee is terwijl je hem nooit heb zien spelen , |
|
|
|
|
kenny
|
|
|
quote:Op zondag 14 juni 2026 - 12:38 schreef FR-Henk het volgende:Bijzondere data, defensief beter dan Targhaline, 'leest' wedstrijden goed, dekt ruimtes goed af en zelden balverlies. Minder van de lange pass. Vergelijk is er met Mats Wieffer. Op basis daarvan lijkt het een goede aankoop. Ook ervaring erbij. Enne, was het niet Valente die dit voorjaar aangaf dat communicatie in het veld beter moest? Vandaar ook ervaring erbij en Nederlandstalig? Geen brekebeen, amper blessures. Voortekenen zien er aardig uit. vind ik ook , hij mag het laten zien , dan mogen we oordelen |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote: Grok
Hoewel Nice als team een moeizaam seizoen draaide, blonk Vanhoutte individueel wekelijks uit. In de Franse Ligue 1 – fysiek een van de zwaarste competities van Europa – overlegde hij defensief topstatistieken:Balveroveringen: Hij behoort volgens de data tot de beste balveroveraars op het Franse middenveld, met een score van 86% op defensieve bijdragen.Luchtduels: Met een winstpercentage van 88% in de lucht is hij een absolute muur voor de verdediging.Passing: Ondanks de hoge druk in Frankrijk behield hij een passnauwkeurigheid van 85%. Hij levert de bal dus bijna nooit zomaar in |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote:Op zondag 14 juni 2026 - 12:38 schreef kenny het volgende:[..] en jij bepaald dat het een slecht idee is terwijl je hem nooit heb zien spelen , Ja |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote: Jij bent Socrates op X he? 😂😂😂 |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote: Nee dat is de bever
Ik heb m geblokkeerd |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote: Weet je dat zeker want de manier van posten is behoorlijk anders |
|
|
|
|
bijft007
|
|
|
Vond bij Union echt een baas 2 3 jaar terug in ieder geval, misschien geen vergelijk Belgische competitie hoor maar was toen wel mede het gezicht van dat onbekende verassende ploegie daar
Maar echt liep op alles en fysiek meer dan in orde en oogde echt als zon speler die elk team zou moeten hebben dat idee, no nonsense rauwdouwer soortje van
Hoop gewoon dat hij ook kans krijgt bij ons en ook dat bij ons kan tonen, zeker als het hier daar compact staat en echt als team kan hij zo lijkt me van meerwaarde zijn. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
| Ik krijg er een houten kop van. |
|
|
|
|
feyenoord!!!
|
|
|
quote: Wel bijzonder, want Rutger is zelf behoorlijk positief op dit moment. Dat zegt verder niets over hoe dit gaat uitpakken, maar is wel bijzonder dat hij met ene account dan positief is en met de andere alles afkraakt. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
T is gewoon te oud, heeft geen restwaarde. Een beetje een Hwang, Moder en Deijl aankoop. (Deijl deed t ook heel goed bij zijn vorige club) |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote:Op zondag 14 juni 2026 - 13:12 schreef feyenoord!!! het volgende:[..] Wel bijzonder, want Rutger is zelf behoorlijk positief op dit moment. Dat zegt verder niets over hoe dit gaat uitpakken, maar is wel bijzonder dat hij met ene account dan positief is en met de andere alles afkraakt. Hij heeft waarschijnlijk zelfs nog meer accounts. Maakt ook niet uit. Die gast is totaal niet relevant |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
feyenoord!!!
|
|
|
quote:Op zondag 14 juni 2026 - 13:12 schreef Stylzz het volgende:T is gewoon te oud, heeft geen restwaarde. Een beetje een Hwang, Moder en Deijl aankoop. (Deijl deed t ook heel goed bij zijn vorige club) Maar je kunt toch ook niet alleen maar spelers van 20-22 jaar halen? Je hebt ook wat ervaring nodig. En ik denk heel erg dat de club voorsorteert op een vertrek van Hwang, Moder, Zerrouki. Dan heb je nu het volgende:
6: Targhalline, Vanhoutte 8: Valente, Zechiël 10: Steijn, vd Elshout
En dan heb je Kraaijeveld als extra optie voor zowel middenveld als achterin. Ik vind het gezien de vele blessures en spelen van CL niet heel gek. Je kunt het bovendien pas echt beoordelen aan het einde van de window als de hele selectie rond is. Er gaat nog zoveel veranderen in de selectie.. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Vanhoutte verruilde Union Sint-Gillis pas een jaar geleden voor Nice, dat destijds ongeveer zes miljoen euro betaalde voor zijn komst. In Frankrijk kende de 27-jarige controleur een wisselvallig seizoen. Hij kwam tot 26 competitiewedstrijden in de Ligue 1, maar verloor in de slotfase van het seizoen zijn basisplaats.
Bij Nice. Een bijna degradant. De tering wat een aankoop
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 14 juni 2026 door Stylzz -- |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote:Op zondag 14 juni 2026 - 13:15 schreef feyenoord!!! het volgende:[..] Maar je kunt toch ook niet alleen maar spelers van 20-22 jaar halen? Je hebt ook wat ervaring nodig. En ik denk heel erg dat de club voorsorteert op een vertrek van Hwang, Moder, Zerrouki. Dan heb je nu het volgende: 6: Targhalline, Vanhoutte 8: Valente, Zechiël 10: Steijn, vd Elshout En dan heb je Kraaijeveld als extra optie voor zowel middenveld als achterin. Ik vind het gezien de vele blessures en spelen van CL niet heel gek. Je kunt het bovendien pas echt beoordelen aan het einde van de window als de hele selectie rond is. Er gaat nog zoveel veranderen in de selectie.. Als dit t gaat zijn, dan is dat echt veel te mager. |
|
|
|
|
feyenoord!!!
|
|
|
Ik vraag mij echt af wat je dan verwacht? Basisspelers uit de Premier League en Bundesliga? Dat is niet de vijver waarin wij vissen. Je moet het hebben van jong talent of een ervaren speler waar het om een reden niet uitkomt bij zijn club. Er kunnen redenen zijn waarom een speler niet rendeert bij zijn club. Ik wacht het eerst even af hoe het gaat zijn. Ik lees ook genoeg berichten over dat dit gewoon een heel degelijke speler is.
Ik ken hem niet, dus ga hem niet nu al volledig afbranden. En qua selectie: het is allemaal nog helemaal niet rond. laten we over 2 maanden eens kijken hoe de selectie is. Ik vermoed zomaar dat er naast Vanhoutte nog een nieuwe '10' bij gaat komen voor het middenveld. En misschien wordt een vd. Elshout dan wel verhuurd. Achterin en voorin gaat er ook nog veel gebeuren. Er zullen ook spelers weggaan die ook vervangen gaan worden.
Maar wat verwacht jij? Want we gaan niet even 5 spelers halen van 10-15 miljoen per stuk natuurlijk. |
|
|
|
|
bijft007
|
|
|
| Wel n type we zeker nog niet hebben dat wat meer controlerend fysiek in de strijd gooi type denk ik, want middenveld van ons bli kt daar momenteel niet echt in uit. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote:Op zondag 14 juni 2026 - 13:12 schreef feyenoord!!! het volgende:[..] Wel bijzonder, want Rutger is zelf behoorlijk positief op dit moment. Dat zegt verder niets over hoe dit gaat uitpakken, maar is wel bijzonder dat hij met ene account dan positief is en met de andere alles afkraakt. Dat valt mij ook op . Je moet wel een hele grote toneelspeler zijn om zo verschillend te kunnen posten. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote:Op zondag 14 juni 2026 - 13:25 schreef feyenoord!!! het volgende:Ik vraag mij echt af wat je dan verwacht? Basisspelers uit de Premier League en Bundesliga? Dat is niet de vijver waarin wij vissen. Je moet het hebben van jong talent of een ervaren speler waar het om een reden niet uitkomt bij zijn club. Er kunnen redenen zijn waarom een speler niet rendeert bij zijn club. Ik wacht het eerst even af hoe het gaat zijn. Ik lees ook genoeg berichten over dat dit gewoon een heel degelijke speler is. Ik ken hem niet, dus ga hem niet nu al volledig afbranden. En qua selectie: het is allemaal nog helemaal niet rond. laten we over 2 maanden eens kijken hoe de selectie is. Ik vermoed zomaar dat er naast Vanhoutte nog een nieuwe '10' bij gaat komen voor het middenveld. En misschien wordt een vd. Elshout dan wel verhuurd. Achterin en voorin gaat er ook nog veel gebeuren. Er zullen ook spelers weggaan die ook vervangen gaan worden. Maar wat verwacht jij? Want we gaan niet even 5 spelers halen van 10-15 miljoen per stuk natuurlijk. Ik vind het dat ook . De laatse 3 Belgen werden bij ons afgezeken maar waren gewoon goed. Ben even de namen kwijt maar de laatste ging naar Psv en was daar behoorlijk aanwezig . |
|
|
|
|
R()b
|
|
|
quote:Op zondag 14 juni 2026 - 13:51 schreef Leon FR1908 het volgende:[..] Ik vind het dat ook . De laatse 3 Belgen werden bij ons afgezeken maar waren gewoon goed. Ben even de namen kwijt maar de laatste ging naar Psv en was daar behoorlijk aanwezig . Buffel, Goor, De rest durf ik niet meer te noemen! |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote: Ik moest even goed zoeken maar het was ook Timmy Simons
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 14 juni 2026 door Leon FR1908 -- |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Phillipe Leonard, linksback, zo'n 20 jaar terug. Eersteklas sof. Memorabele ramp. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
| Haha de meeste Belgen waren dramatisch bij ons |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
Goor en Simons waren meer dan prima ,en gingen snel weg want konden niet zo goed tegen de cynisme. Cynisme is vaak een beschermingsmechanisme tegen teleurstelling. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Goor was voor dat niveau toen prima. Dat was niet te best Simons was bij PSV goed. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
Ja en toch waren zij destijds de betere binnen de selectie. Moussa zag er ook niet super uit afgelopen seizoen. |
|
|
|
|
feyenoord!!!
|
|
|
| Vanwaar deze discussie over Belgen? Alsof we nu ineens 10 Belgische spelers krijgen.. er is vooralsnog gesproken over 1 Belg.. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
| Kan er ook geen mayonaise van maken, zo rap al. |
|
|
|