|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote: Je haald de enige middenvelder eruit die nog normaal met snelheid kon lopen. Voor mij was Targ voor Valente logischer geweest. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
| Ja. In ieder geval een met oog voor rest verdediging |
|
|
|
|
Alexmem
|
|
|
Toch was t gek om Steijn voor hem te brengen bij 2-1. Bij 2-0 of bij 2-2 snap ik t wel beter.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 16 augustus 2026 door Alexmem -- |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
| Hij eruit kan maar dan wel Targhalline erin inderdaad. Echt heel raar nu. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
Vanhoutte ziet groot verschil met Nice: ''Bij Feyenoord is het een geheel''
Charles Vanhoutte heeft zijn eerste weken bij Feyenoord positief ervaren. De 27-jarige middenvelder voelt zich op zijn plek in Rotterdam en is onder de indruk van de professionaliteit en het teamgevoel binnen de club. De Belg ziet daarin een groot verschil met zijn eerdere periode bij OGC Nice en benadrukt in gesprek met het Algemeen Dagblad dat Feyenoord fysiek klaar is voor de komende wedstrijden.
Ook buiten het voetbal probeert Vanhoutte maatschappelijk betrokken te zijn. Zo is hij ambassadeur van het G-voetbal. Vanhoutte staat bovendien een gedeelte van zijn salaris af aan goede doelen. ''Ik loop niet zo te koop met mezelf, begrijp je?. Het klopt, maar ik wil er niet veel over kwijt. Het is gewoon een afspraak die ik heb gemaakt met mijn zaakwaarnemer. Een percentage van mijn salaris storten we door aan een goed doel. En dat doel varieert, we kiezen dat in onderling overleg.''
Op het veld heeft Vanhoutte zich in zijn eerste wedstrijden laten zien als de controlerende kracht op het middenveld. Al probeert de Belg zich niet bezig te houden met beoordelingen van buitenaf. ''Vroeger maakte ik soms screenshots van negatieve kritiek. Dat gebruikte ik dan als brandstof. Ik lees nu minder, ben wat ouder geworden. Ik kan het makkelijker accepteren; voetbal is nou eenmaal emotie en mensen hebben meningen. Ik ben er rustiger onder geworden. Jouw positieve woorden? Je kunt mij beter de grond in stampen voor wat extra brandstof, haha. Maar nee serieus, ik ben er niet meer zo mee bezig.''
De middenvelder noemt Feyenoord de meest professionele club waarvoor hij tot dusver heeft gespeeld. ''Ik speelde bij Nice, maar de mentaliteit was daar zo anders. Ik heb hier dat teamgevoel weer getroffen dat daar ontbrak. Bij Nice hadden we eilandjes, hier is het een geheel. Niet alleen bij de spelers, ook bij de mensen rond het elftal. Ik heb nog nooit eerder meegemaakt dat een club ervoor zorgt dat spelers alleen met voetballen bezig zijn. En de manier waarop wij trainen; overal zit een idee achter. Je ziet het soms al terug op het veld, al is het jammer dat we tweemaal in de laatste fase van de wedstrijd minder voor de dag kwamen.''
Dat Feyenoord in de slotfase van wedstrijden terrein prijsgaf, heeft volgens Vanhoutte niets met de fysieke gesteldheid van de selectie te maken. ''Nee, in mijn ogen is het fysieke gedeelte daar niet de oorzaak van. Onze data tegen Go Ahead was echt goed, er is ook echt hard getraind in de voorbereiding. We zijn fit. Soms gaat het ook om afstemming. Misschien ook wat minder de aanval zoeken als het al 2-0 staat. Natuurlijk, we speelden in de eigen Kuip en dan wil je iets geven aan de supporters. Maar 3-0 maken, de noodzaak was er niet. Dit moet beter
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 21 augustus 2026 door Leon FR1908 -- |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
| Fijne speler om erbij te hebben, rust, overzicht.. |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
| Solide indruk. Ook aanvallend zijn bijdrage. De 0-1 komt voor een groot deel op zijn conto. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Vanhoutte is steeds meer dominant aanwezig. En overal. En vaak slimme oplossingen. |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
| Geeft enigszins opvallend genoeg zelf aan dat het contact met Feyenoord er al was voordat Rigaux er zat. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
| Ik vind hem erg weinig verdedigen voor een 6 |
|
|
|
|
kenny
|
|
|
| begint zijn draai te vinden al was het tegen een zwakke tegenstander maar prima vandaag |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote: Liep als enige de bal loopzuiver van een tegenstander in de eigen 16 |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
quote:Op zondag 23 augustus 2026 - 19:54 schreef T-FeYeN00rD het volgende:Geeft enigszins opvallend genoeg zelf aan dat het contact met Feyenoord er al was voordat Rigaux er zat. Maar zal ook gelden inzake contact Rigaux voor hij aangesteld werd. |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote: Misschien, maar de contacten stammen wel uit een periode dat het nog een tijd onzeker was wie de nieuwe directie zou worden. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
Vanhoutte kent Feyenoord-icoon niet na vergelijking: 'Wie? Die ken ik niet...'
Charles Vanhoutte begint zijn draai steeds beter te vinden bij Feyenoord. De middenvelder speelde zondag een belangrijke rol in de 2-5-overwinning op SC Cambuur en ziet de Rotterdammers een duidelijke ontwikkeling doormaken. Vanhoutte is in de ogen van Hans Kraay Jr. te vergelijken met Wim Jansen, maar de Belg kent het Feyenoord-icoon niet.
"Het loopt momenteel goed", begint Vanhoutte na afloop van het duel voor de camera's van ESPN. Hij is erg te spreken over de start van de Rotterdammers, maar ziet ook nog ruimte voor verbetering. "We voetballen leuk, maar we moeten nog wel verbeteren in kleine details. Dat doen we iedere wedstrijd. Ik zie een stijgende lijn."
De Belg weet ondertussen ook wat zijn taak is binnen het elftal. "Ik hou ervan om het vuile werk op te knappen. Dat is ook wel een beetje mijn rol nu. Ik ben een echte balafpakker. Je zal mij niet snel veel goals zien maken." Met het aanvallend ingestelde middenveld van Feyenoord ligt daar juist een belangrijke verantwoordelijkheid. "Ik moet voor de balans en controle zorgen."
Vanhoutte benadrukt dat niet iedere speler dezelfde rol heeft. "Iedereen heeft zijn eigen rol, ook de jongens op de bank. Het zal er per type wedstrijd vanaf hangen welke spelers er gaan spelen. Ik val niet altijd op, maar ik probeer met simpel spel het juiste te doen." Vervolgens vergelijkt Kraay Jr. de Belg met Jansen, die bij Feyenoord jarenlang een vergelijkbare rol vervulde. Vanhoutte moet passen. "Wie? Nee, sorry, die ken ik niet. Ik hoop dat ik hem niet beledig, maar ik vat het op als een compliment. Ik ga zijn naam eens opzoeken in de kleedkamer
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 23 augustus 2026 door Leon FR1908 -- |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
| Lijkt overigens overwegend vooral mis te gaan als hij niet speelt. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Vanhoutte zit vaker op de directe tegenstander dan Targ bv. Daarnaast zijn Valente en Zechiel ook zeer regelmatig afwezig als tegenstander omschakelt. Teveel ruimte, wat voor een verdediging lastig in keuzes maakt. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Zou deze nu wel prevaleren boven Targ Maar feitelijk vind ik ze allebei nu niet de juiste speler bij Valente en Zechiel |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
quote:Op zondag 30 augustus 2026 - 17:52 schreef Stylzz het volgende:Zou deze nu wel prevaleren boven Targ Maar feitelijk vind ik ze allebei nu niet de juiste speler bij Valente en Zechiel Vind de terugval bij met name Valente opvallend, in 2e helft. Vraag me echt af of je Valente en Zechiel wel tezamen moet inzetten als je met een zwaar verdedigend bastion te maken hebt. We hebben de creativiteit niet voldoende om in kleine ruimtes het verschil te maken, de traagheid vandaag was tenenkrommend, de oplossingen eveneens. Traagheid rond de 16 maakt dat je zelf de kleine ruimtes laat ontstaan. Inspeelpasses naar het midden waren zinloos, aan de buitenkanten is het behelpen. |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
| Gio roept dat de combi Vanhoutte st Juste een tandem is, en dat er nu een niet ingespeelde verdediging stond..,.ja zucht |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
| Super, ben je dan ergens op vergeten te trainen? |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
MMM
|
|
|
Bevalt mij wel.
Geen spannende speler maar wel belangrijk. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
| fijne degelijke speler idd |
|
|
|
|
MightyAce
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
CobusIII
|
|
|
| Heeft rigaux goed gezien. Net als Marmol. vind ik ook een zeer prettige speler. |
|
|
|
|
ar
|
|
|
quote: Dit type hadden we nodig |
|
|
|
|
bijft007
|
|
|
Kan wel is hele hele bekeken aankoop zijn, qua type echt perfect voor ons, qua niveau kan misschien beter
Maar voor ons overduidelijk van meerwaarde tussen al die uit positie lopende middenvelders, en is ook veel degelijker in zn spel zonder teveel te willen doen Hoeft voor hem niet.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 05 september 2026 door bijft007 -- |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
Tis alleen nog even wachten tot van Geil over de streep getrokken is.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 05 september 2026 door Leon FR1908 -- |
|
|
|
|
kenny
|
|
|
quote: eens , vond marmol wel goed vandaag |
|
|
|
|
kenny
|
|
|
quote: haha we gaan een actie opstarten "trek geile over de streep" |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Is zo’n onopvallende nuttige speler. Maar niet bijzonder maar we hadden er niet echt 1 |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote: Hahaha let's goooooo |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
| Net als Aursnes destijds. Onopvallend, bescheiden maar o zo belangrijk qua stabiliteit in je elftal. |
|
|
|