BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Willem van Hanegem

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 22 augustus 2022 - 07:42   quote  deeplink  
Willem van Hanegem is het niet eens met enkele conclusies die getrokken werden na de 0-1 zege van Feyenoord op RKC Waalwijk. De clubicoon zag dat de Rotterdammers een moeizame wedstrijd speelden in het Mandemakers Stadion, maar zag hij andere problemen dan die andere analisten aankaartten.

"Er wordt een nieuw elftal opgebouwd en dan hoor je altijd: 'Dat heeft tijd nodig'", begon hij in zijn column in het Algemeen Dagblad. "Of als het niet loopt, missen ze vaak een speler die nét weg is. Fredrik Aursnes was een leuke speler, daar zal iedereen het over eens zijn. Maar verleden week tegen Heerenveen deed hij nog mee bij Feyenoord en toen was het spelbeeld hetzelfde als tegen RKC: stroef en slordig. Anders gesteld: zou het tegen RKC als een trein hebben gedraaid al Aursnes mee had gedaan? Dat lijkt mij ook niet, toch?"

Van Hanegem vertelde vervolgens hoe hij de problemen bij Feyenoord zag. "Feyenoord moet het laten zien tegen ploegen die erg ver achterover leunen. Ik denk dat ze dan zelf de ruimtes te klein maken. Ik zie drie spelers op een lijn voorin, maar het middenveld en de verdedigers schuiven ook maar op naar voren. Dan is het logisch dat een spits als Danilo nauwelijks aan bod komt. Geloof me, dat is gewoon een goede speler. Maar de ruimtes zijn zo klein, hij kan geen kant op. Dat is ook geen kwestie van wennen of tijd nodig hebben. Als er straks tegenstanders komen die wél mee willen voetballen, dan zul je hem echt wel gaan zien."
piet de paler
 piet de paler - maandag 22 augustus 2022 - 09:09   quote  deeplink  
Goede collum, ik denk ook de spijker op zijn kop.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 22 augustus 2022 door piet de paler --
CobusIII
 CobusIII - maandag 22 augustus 2022 - 09:53   quote  deeplink  
Niet helemaal eens. Vond ze tegen Heerenveen beter spelen, meer kansen. Daarnaast is Heerenveen beter dan RKC. Het is onzin te denken dat één speler het verschil maakt. Dat zijn er maar heel weinig gegeven. maar het heeft in ieder geval niet geholpen.
Stylzz
 Stylzz - maandag 22 augustus 2022 - 10:43   quote  deeplink  
Dus je bent t er mee eens.
CobusIII
 CobusIII - maandag 22 augustus 2022 - 12:16   quote  deeplink  
Goed lezen...niet helemaal eens. de wedstrijd tegen heerenveen voelde echt anders dan tegen RKC. Willem vond dat niet. ik ben het er mee eens dat een speler het verschil niet in zijn eentje maakt, maar de afwezigheid van Aursners heeft zeker niet geholpen. ik denk namelijk dat timber niet geschikt is voor die positie en dat dus slechter heeft ingevuld.
ik ben een groot fan van Aursners als voetballer maar ik ga hem niet heilig verklaren en hem als onmisbaar betitelen, zoals sommige Dessers tot held hebben verheven.
van geil
 van geil - maandag 22 augustus 2022 - 19:14   quote  deeplink  
Ik vind t veel te makkelijk

RKC begroting 8 miljoen, wij 80 miljoen

RKC 10 nieuwe spelers 11 vertrokken, En dat soort taferelen gebruiken wij al tijden als excuus, ook in de oefenpotjes was het zwaar ruk.
Er is helemaal niets terug te zien van het zogenaamde Slot spel.
Volgens mij mag de kritische noot zo onderhand wel wat harder klinken
Met al die miljonairs tegen banketbakkers
Gerard_FR
 Gerard_FR - dinsdag 23 augustus 2022 - 08:35   quote  deeplink  
Ben het eens met de kern van de 3e alinea, Feyenoord maakt de ruimte te klein tegen dit soort tegenstanders.
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 18 september 2022 - 21:31   quote  deeplink  
Feyenoord had een uitstekende week in Europa goed kunnen afsluiten in Eindhoven. De Rotterdammers zagen zondagmiddag Ajax verliezen, maar gingen zelf eerder onderuit tegen PSV. Hierdoor gaat de ploeg van trainer Arne Slot niet als koploper de interlandbreak in, maar als de nummer vier van de Eredivisie.

''Dat Feyenoord niet profiteerde, al speelde die ploeg voor Ajax in actie kwam, dat maakte mij chagrijnig'', vertelt Van Hanegem in het Algemeen Dagblad. ''PSV was de laatste weken erbarmelijk en als je dan na drie minuten al op 0-1 staat in het Philips Stadion, dan heb je de wapens om PSV een enorme klets te geven. Maar Feyenoord ging met 0-1 opbouwen op een volgens mij spekglad veld en mensen inspelen die heel kort gedekt werden door PSV’ers, die uiteraard vooruit moesten na een achterstand.''

''Feyenoord heeft het echt zelf laten liggen en dat was niet nodig. En nee, ik schaal ze niet zo hoog in omdat ze van Sturm Graz hadden gewonnen. Die konden er heel weinig van, al kun je moeilijk nog meer doen dan 6-0 winnen. PSV zat er korter op dan die Oostenrijkers, maar ook die ploeg was radeloos geworden als het langer 0-1 was gebleven of als Feyenoord minder slordig was geweest en had gewacht op de ruimtes voor de 0-2.''
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 13 januari 2023 - 16:55   quote  deeplink  
https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/willem-van-hanegem-over-deel-achterban-feyenoord-die-horen-tijdens-de-wedstrijd-eigenlijk-in-een-inrichting~ae5ee37a/

Legend
tomson
 tomson - vrijdag 13 januari 2023 - 20:50   quote  deeplink  
quote:
Willem heeft groot gelijk. Dat die netten er moeten hangen is ook gewoon een aanfluiting voor t legioen.
Het zal rond het stadion wel weer een klerezooi worden als die bus aankomt.
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 13 januari 2023 - 21:00   quote  deeplink  
Ik hoorde gisteren ook weer ‘Joden publiek’ scanderen tegen nota bene PEC
tomson
 tomson - vrijdag 13 januari 2023 - 21:16   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 13 januari 2023 - 21:00 schreef Stylzz het volgende:
Ik hoorde gisteren ook weer ‘Joden publiek’ scanderen tegen nota bene PEC
Dat was goed hoorbaar idd, hoorde t ook. Echt WTF ?
Leon FR1908
 Leon FR1908 - vrijdag 13 januari 2023 - 21:36   quote  deeplink  
Maar dat waren Zwollenaren richting Feyenoord aanhang.
tomson
 tomson - vrijdag 13 januari 2023 - 21:38   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 13 januari 2023 - 21:36 schreef Leon FR1908 het volgende:
Maar dat waren Zwollenaren richting Feyenoord aanhang.
Ah op die fiets ..vanwege niet luidruchtig genoeg zijn waarschijnlijk? .. Legioen met pensioen tralala
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zaterdag 14 januari 2023 - 09:21   quote  deeplink  
Ja dat idd haha
MMM
 MMM - maandag 06 maart 2023 - 08:47   quote  deeplink  
''Ik merk dat mensen angstig beginnen te worden dat Feyenoord inderdaad de titel pakt'', vertelt Van Hanegem in zijn column in het Algemeen Dagblad. ''Dat zie je aan analyses, aan vragen die worden gesteld aan spelers en de trainer, aan onrust bij zogenaamde kenners. Dat Feyenoord lekker meedoet, vinden ze vaak prachtig. Alsof het een beetje aandoenlijk is dat Feyenoord er weer eens bij is. Maar als ze in Rotterdam eens echt de titel kunnen pakken, dan komt er een bepaald soort tegengas op gang. Want dát is voor veel mensen niet de bedoeling.''
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 06 maart 2023 - 08:55   quote  deeplink  
Dat aandoenlijke herken ik wel. Gunfactor en dat soort enge beweegredenen.
Dat tegengas zie ik minder, behalve dan van journalisten die aandacht willen blijven vangen en dus ten faveure van zichzelf kwesties maken die niet bestaan.
En de Telegraaf o.a. geeft ze een podium.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 06 maart 2023 - 16:25   quote  deeplink  
Tegengas geven dus ,in de hoop dat het voordeel opleverd.
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - maandag 06 maart 2023 - 19:38   quote  deeplink  
Mee eens hoor. De ajakkeslobby draait weer op volle toeren nu men ei delijk inziet dat Feyenoor de beste papieren heeft. Ze praten Heitinga naar de mond. De kritische vragen die Schreuder terecht wel kreeg, krijgt 'Godenzoon' Johnny niet. Eigenlijk is het schandalig dat wij niet voor Amsterdom zijn! Niet dan? Heel Nederland hoort blij te zijn dat ajakkes Europa in gaat, want dat is de enige club die een permanent verblijf in het Euro-bal hoort te krijgen en daar mogen we als Nederlanders best trots op zijn. Nee, dat moet, want anders deugen we niet... Ammehoela, krijg de tering. Van mij mogen ze er ieder jaar helemaal naast grijpen. Naast alles, elk jaar weer.
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - maandag 06 maart 2023 - 19:39   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 06 maart 2023 - 08:55 schreef FR-Henk het volgende:
Dat aandoenlijke herken ik wel. Gunfactor en dat soort enge beweegredenen.
Dat tegengas zie ik minder, behalve dan van journalisten die aandacht willen blijven vangen en dus ten faveure van zichzelf kwesties maken die niet bestaan.
En de Telegraaf o.a. geeft ze een podium.
Telegraaf is altijd al clubkrant van hun geweest
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 31 juli 2023 - 14:04   quote  deeplink  
Voor supporters van Feyenoord die gisteren tien minuten voor aanvang van de wedstrijd nog voor de poort in de rij stonden was het een bijzondere middag. Naast hen in de rij stond namelijk de populairste nog in leven zijnde Feyenoord-legende: Willem van Hanegem.

De Kromme bezoekt vaker wedstrijden van zijn geliefde club. Wat vooral opvallend was, is dat op hetzelfde moment de jaarlijkse traditionele foto van alle oud-Feyenoord spelers werd genomen.

Tijdens de openingswedstrijd eert Feyenoord sinds jaar en dag alle oud-gedienden door hen uit te nodigen om een grote groepsfoto te maken op het veld. Het markante gezelschap van oude en jonge mannen die allen minimaal één wedstrijd in het eerste van Feyenoord hebben gespeeld geniet elk jaar zichtbaar van de aandacht. Sommige oud-spelers laten uit eigen wil de gelegenheid passeren, maar niet in het geval van Van Hanegem.

Navraag leert dat 'De Kromme' per abuis dit jaar niet is uitgenodigd. Het is voor nu onduidelijk hoe dit zo heeft kunnen gebeuren. Het was in elk geval reden genoeg voor het clubicoon om in het geheel het ereterras over te slaan en tussen de mensen plaats te nemen op de tribune. Dit tot groot enthousiasme van de daar zittende Feyenoordsupporters die hem zien als een boegbeeld van de club.

Onder het toeziend oog van de linkspoot speelde Feyenoord een uitstekende wedstrijd tegen Benfica, die de Rotterdammers met 2-1 wisten te winnen. De tweede winst kan worden geboekt door Van Hanegem bovenaan de uitnodigingenlijst te zetten voor de oud-Feyenoord reünie van volgend jaar.
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 31 juli 2023 - 14:04   quote  deeplink  
Hoe dan..
CobusIII
 CobusIII - maandag 31 juli 2023 - 14:17   quote  deeplink  
Blunder....als het waar is.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 31 juli 2023 - 14:25   quote  deeplink  
Man hoe is dat eigenlijk mogelijk.
Je maakt een lijst en de eerste naam is toch altijd Willem.

Wel fraai dat hij zich niet heeft laten kennen en tussen zijn mensen
heeft plaatsgenomen.
Stylzz
 Stylzz - maandag 31 juli 2023 - 14:29   quote  deeplink  
Hij had ook best gewoon erheen kunnen lopen.
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 31 juli 2023 - 14:43   quote  deeplink  
Zolang er maar niets achter wordt gezocht.
Gerard_FR
 Gerard_FR - maandag 31 juli 2023 - 17:09   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 31 juli 2023 - 14:43 schreef FR-Henk het volgende:
Zolang er maar niets achter wordt gezocht.
Ga ff achter niets zoeken.
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 31 juli 2023 - 17:33   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 31 juli 2023 - 17:09 schreef Gerard_FR het volgende:

[..]

Ga ff achter niets zoeken.
😂
Henk Engel de wappie..
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 31 juli 2023 - 19:21   quote  deeplink  
Tijd dat er ook een net rond dit forum komt.
bijft007
 bijft007 - maandag 31 juli 2023 - 19:29   quote  deeplink  
1908 waar het vandaan komt kan het maar beter goed hebben dat hij vergeten is, want kan ook gewoon zijn dat hij er geen behoefte aan had deze keer toch en ze hoeven ook niet altijd journalisten of watchers hier voor in te lichten ed, zie ik hem ook gewoon voor aan ook, mooie vent😄 dus mag hopen ze zeer goed ingelicht zijn en kan ook hij het wel vooraf aan iemand had medegedeeld

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 31 juli 2023 door bijft007 --
Stylzz
 Stylzz - maandag 31 juli 2023 - 19:54   quote  deeplink  
Komt bij Alies vandaan…
bijft007
 bijft007 - maandag 31 juli 2023 - 20:01   quote  deeplink  
Oja zie het nu, dan klopt het ja haha, aardig knudde wel

https://twitter.com/hanegem10van/status/1685999154441363457
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 20 februari 2024 - 16:26   quote  deeplink  
80 jaar alweer, hopelijk ga je nog lang mee..
Gefeliciteerd ouwe reus..
Leon FR1908
 Leon FR1908 - dinsdag 20 februari 2024 - 17:44   quote  deeplink  
+80 gefeliciteerd Willem!!!
FR-Henk
 FR-Henk - dinsdag 20 februari 2024 - 17:46   quote  deeplink  
Gefeliciteerd Willem.
Eerlijke, oprechte Feyenoorder, icoon!
MightyAce
 MightyAce - dinsdag 20 februari 2024 - 17:48   quote  deeplink  
Van harte!!
VVout
 VVout - dinsdag 20 februari 2024 - 19:02   quote  deeplink  
Feli Willem, da fuck time flies.
Bowie
 Bowie - dinsdag 20 februari 2024 - 19:09   quote  deeplink  
Van harte Willem.
Held vanaf mijn eerste wedstrijd thuis in 1970 tot nu.
tomson
 tomson - dinsdag 20 februari 2024 - 20:34   quote  deeplink  
Willem is er eentje die mooi oud wordt. Een beetje haarverf, dat wel.
Maar voor 80 jaar is Willem nog heel fit en scherp van geest. Eentje die de 100 wel kan aantikken :)
Gerard_FR
 Gerard_FR - woensdag 28 februari 2024 - 21:07   quote  deeplink  
Verhalen uit de goeie oude tijd 😂
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 03 maart 2024 - 21:34   quote  deeplink  
Van Hanegem begrijpt Gimenez niet: ''Hou daar gewoon mee op''
vandaag, 21:00 108 reacties
Willem van Hanegem heeft aandachtig gekeken naar de uitwedstrijd van Feyenoord tegen PSV. De Kromme vindt het terecht dat de topper in een gelijkspel eindigde en is verder van mening dat diverse spelers wat minder overspannen moeten reageren.

''Guus Til liep maar te zaniken, zelfs toen er spelers op het veld bleven liggen met hoofdblessures. Het komt zo overspannen over'', begint Van Hanegem in het Algemeen Dagblad. ''Dat gevoel krijg ik de laatste tijd toch al steeds vaker. Ik zag ook Santiago Gimenez keer op keer om gele kaarten vragen. Hou daar gewoon mee op en zorg dat je die eerste twee grote kansen achter de keeper jaagt. Oké, hij maakte de 1-2, maar dat was natuurlijk vooral het werk van Lutsharel Geertruida, die de bal panklaar neerlegde.''

''Ook buiten de lijnen proef ik dan weer een soort overspannen gedrag. Luuk de Jong, die ook werkelijk bij elke beslissing van de scheidsrechter voor zijn neus verschijnt om nog even te vertellen wat hij er precies van vond, heeft bij elkaar bijna 24 uur op het veld gestaan tegen Feyenoord zonder te scoren. Maar dan vallen mensen weer in katzwijm omdat hij een bal over de verdediger heen tikt in de loop van Til. Geloof me, dan kan vrijwel iedere voetballer. Zo moeilijk was dat gewoon echt niet.''

Uitblinkers bij Feyenoord
Van Hanegem was bij Feyenoord onder de indruk van Quinten Timber en Mats Wieffer. ''En uiteraard was Yankuba Minteh ook goed. Iedereen heeft een mening over die jongen en vaak is die negatief. Ze doen vaak interessant over het afstoppen van verdedigers door aanvallers, maar Minteh doet dat er fluitend bij. En hij is offensief sterk en gevaarlijk. Ja, hij maakt weleens de verkeerde keuze. Nou, het is wat. Alsof de rest van de eredivisie zo vlekkeloos speelt.''
FR-Henk
 FR-Henk - zondag 03 maart 2024 - 22:00   quote  deeplink  
Overdreven.
Willem mag er wel bij zeggen dat Minteh tot 2 weken terug heel veel fout deed, en daarmee telkenmale een aanval verbraste.
De laatste wedstrijden laat ie al meer substantieels zien.
Dat ook.
VVout
 VVout - zondag 03 maart 2024 - 23:44   quote  deeplink  
Laten we dan maar niet te ver terug kijken en vooral vooruit.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 04 maart 2024 - 05:20   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 maart 2024 - 22:00 schreef FR-Henk het volgende:
Overdreven.
Willem mag er wel bij zeggen dat Minteh tot 2 weken terug heel veel fout deed, en daarmee telkenmale een aanval verbraste.
De laatste wedstrijden laat ie al meer substantieels zien.
Dat ook.
Behalve scoren haha
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 04 maart 2024 - 05:21   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 maart 2024 - 23:44 schreef VVout het volgende:
Laten we dan maar niet te ver terug kijken en vooral vooruit.
+1
Gerard_FR
 Gerard_FR - maandag 04 maart 2024 - 18:15   quote  deeplink  
Ik weet zeker dat Willem dit forum niet leest.
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - maandag 04 maart 2024 - 18:32   quote  deeplink  
Niets dan goed over Willem lui....
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 04 maart 2024 - 20:18   quote  deeplink  
Willem///held!!!

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 6010
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Willem van Hanegem









0.0296249