BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het officiële Ronald Koeman topic

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
FR-Henk
 FR-Henk - zondag 06 april 2014 - 21:28   quote  deeplink  
Tuurlijk, mag niet.
Maar het probleem vergroten is onnodig.
Teleurgestelde reserve mogelijk, even apart nemen.
Klaar.
MMM
 MMM - zondag 06 april 2014 - 22:50   quote  deeplink  
Rare wissels. Had Clasie en Boëtius moeten wisselen in plaats van Vormer en Verhoek.
Joosti 1908
 Joosti 1908 - zondag 06 april 2014 - 23:33   quote  deeplink  
Waarom hij Vormer wisselde was mij ook een raadsel.
FR-Henk
 FR-Henk - zondag 06 april 2014 - 23:36   quote  deeplink  
Rare move idd. Ik hoor Koeman z'n wissels ook nooit uitleggen.
't Wordt 'm ook nooit gevraagd.
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 06 april 2014 - 23:37   quote  deeplink  
Boëtius en Clasie waren er rijp voor..
Stylzz
 Stylzz - maandag 07 april 2014 - 08:39   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 06 april 2014 - 23:36 schreef FR-Henk het volgende:
Rare move idd. Ik hoor Koeman z'n wissels ook nooit uitleggen.
't Wordt 'm ook nooit gevraagd.
ja hoor gisteren nog uitleg over gegeven.
Hij wilde een signaal afgeven, gaf ook aan dat Vormer en Verhoek niet slechter speelden dan een behoorlijk aantal anderen, maar hij voor die posities de beste vervangers had zitten.
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 07 april 2014 - 18:49   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 april 2014 - 08:39 schreef Stylzz het volgende:

[..]

ja hoor gisteren nog uitleg over gegeven.
Hij wilde een signaal afgeven, gaf ook aan dat Vormer en Verhoek niet slechter speelden dan een behoorlijk aantal anderen, maar hij voor die posities de beste vervangers had zitten.
Yep, heb het gelezen.
van geil
 van geil - vrijdag 11 april 2014 - 20:29   quote  deeplink  
10247500_727980373889729_1490767665773359169_n.jpg
dr love
 dr love - vrijdag 11 april 2014 - 23:25   quote  deeplink  
Gelukkig pleurt ie op waardeloos choach is het niet en wordt het niet dat Feyenoord gelukkig toch max 2 plaats eindigt mischien met heel veel geluk als Ajax blundert worden we als nog kampioen en hebben we toch te danken aan pelle, bouituis,Janmaat,immers en op z,n tijd schaken,vilhena, Mulder, kongolo.

Zwakste schakels zijn :

R.koeman
De vrij
Clasie
Verhoek

Buiten de boot gehouden spelers

Bakkal, armenteros,vormer, achabar,Harmeet, en nog een paar.
van geil
 van geil - vrijdag 11 april 2014 - 23:27   quote  deeplink  
LSD.jpg
lekker, LSD.
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 13 april 2014 - 19:28   quote  deeplink  
KOEMAN: GROTE STAP GEZET RICHTING TWEEDE PLAATS

2eab985cef90e4e10bf159e72c8825e9_660_300_crop.jpg

Feyenoord kreeg zondagmiddag de beloning voor een prima optreden in Eindhoven, in de vorm van drie belangrijke punten. Aan de 0-2 overwinning op PSV viel weinig af te dingen, stelde trainer Ronald Koeman na afloop. Deze overwinning is verdiend, we hebben aangetoond dat we beter zijn dan PSV.

Feyenoord was in Eindhoven alleen in de beginfase van de wedstrijd de onderliggende partij. Koeman: We waren slordig aan de bal en hadden moeite met de vrije rol van Memphis Depay. Pas toen we rustiger werden in balbezit kwamen we echt in de wedstrijd. Dat resulteerde ook in de 0-1. We hadden voor rust eigenlijk ook een tweede goal moeten maken.

Na rust kwam Feyenoord geen moment meer in problemen en kreeg de ploeg grote kansen om de score verder uit te breiden. Zeker op basis van de tweede helft is dit een verdiende overwinning, zei de trainer. We hadden nog meer goals kunnen maken. Deze zege is een compliment aan de ploeg waard, ze hebben ervoor gevochten.

Feyenoord behoudt, met nog twee wedstrijden te spelen, een voorsprong van vier punten op FC Twente. Bij winst in de aanstaande thuiswedstrijd tegen sc Cambuur is de ploeg verzekerd van de tweede plaats. Vandaag hebben we wat dat betreft een gigantische stap gezet, besloot Koeman.
Bron:Officiële Feyenoord Clubsite
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 13 april 2014 - 20:52   quote  deeplink  
Ronald Koeman na PSV - Feyenoord

http://youtu.be/TLQV7YzHsnE
FR-Henk
 FR-Henk - zondag 13 april 2014 - 21:36   quote  deeplink  
volle winst laatste 6 wedstrijden, 15 x scoren, 1 tegengoal.
4 x 2-0.
Koeman sluit waardig af.
hotjumper
 hotjumper - zondag 13 april 2014 - 21:43   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 13 april 2014 - 21:36 schreef FR-Henk het volgende:
volle winst laatste 6 wedstrijden, 15 x scoren, 1 tegengoal.
4 x 2-0.
Koeman sluit waardig af.
Als hij eerder verstandig was geweest hadden we kampioen geweest
FR-Henk
 FR-Henk - zondag 13 april 2014 - 21:44   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 13 april 2014 - 21:43 schreef hotjumper het volgende:

[..]

Als hij eerder verstandig was geweest hadden we kampioen geweest
Tsja...Die 5-3-2 werkt wel bij dit team.
MMM
 MMM - zondag 13 april 2014 - 22:58   quote  deeplink  
Complimenten Ronald!
sportverteller
 sportverteller - maandag 14 april 2014 - 07:01   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 13 april 2014 - 22:58 schreef MMM het volgende:
Complimenten Ronald!
Eens.
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 14 april 2014 - 22:20   quote  deeplink  
Koeman wilde best assistent van Hiddink zijn

600x400-koemangae.jpg

Ronald Koeman had best als assistent onder bondscoach Guus Hiddink willen werken. Dat vertelt hij in een exclusief interview met Voetbal International.

Koeman bedankte om als assistent van de Oranje-keuzeheer aan de slag te gaan, maar deed dat niet omdat hij zich te groot voelde voor die functie. 'Het enige waarmee ik problemen heb, is de manier waarop alles is gelopen. Ik weet het nog steeds niet. Zodra ik Guus tegen het lijf loop, vraag ik hem dat nog een keer. Wist hij er niet van dat Bert van Oostveen (directeur betaald voetbal, red.) mijn zaakwaarnemer belde met de mededeling dat ik twee jaar onder hem kon werken om het daarna zelf te doen? Of was hij wel op de hoogte en waarom belde hij me dan zelf niet?'

Een gesprek en een kopje koffie had wellicht voor toenadering gezorgd. 'Natuurlijk. Als Guus mij een beeld zou hebben geschetst waarin ik goed kan functioneren Wat maakt mij het nou uit wie de persconferentie doet? Sterker: ik zou zo prima kunnen werken met het type coach dat Guus is. Voel ik me absoluut niet te groot voor. Ik had het best wel gewild.'
Bron:VI
van geil
 van geil - maandag 14 april 2014 - 22:27   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 13 april 2014 - 21:43 schreef hotjumper het volgende:

[..]

Als hij eerder verstandig was geweest hadden we kampioen geweest
is wel waar ja.
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 15 april 2014 - 13:06   quote  deeplink  
Koeman: de koning van Rotterdam-Zuid zonder kroon

ronald-koeman(feyenoord)(13-04-2014).jpg

Bij PSV speelde zondag Adam Maher mee. De middenvelder werd deze zomer voor 6,5 miljoen euro gehaald van AZ Alkmaar, een bedrag dat Feyenoord in de laatste vier jaar in totaal nog niet eens heeft uitgegeven op de transfermarkt. Toch was er in Eindhoven maar een ploeg die het spel maakte. De Rotterdammers domineerden en hadden met een iets scherpere afronding een monsterscore kunnen neerzetten. Het werd 0-2, en Feyenoord verzekerde zich daarmee van rechtstreeks Europees voetbal en een plaats boven PSV. Dat is knap, vooral van Ronald Koeman.

Voordat Koeman in Rotterdam arriveerde als trainer was op een tiende plek in de Eredivisie geëindigd met veertien nederlagen, waaronder een 10-0 oorwassing in het stadion waar Feyenoord zondag floreerde. Trots zijn op sportieve prestaties was een gevoel dat de supporters al tijden niet meer hadden ervaren, maar onder leiding van het Blonde Kanon kwam die trots langzaam weer terug.

Dat begon in de herfst van 2011 in de Amsterdom aRENa, waar Ajaks negentig minutenlang eigenlijk verpletterd werd door de bezoekers, maar op wonderbaarlijke wijze een punt overhield aan de Klassieker. Sindsdien was het Koning Koeman dat de klok sloeg in Rotterdam-Zuid. Met John Guidetti of Graziano Pellè of zonder een van beiden behaalde Feyenoord drie jaar lang uitstekende resultaten in de vaderlandse competitie.

Het enige wat ontbreekt aan die drie seizoenen Koeman bij Feyenoord is een mooie kroon om hem te inaugureren. Geen groot Europees avontuur met een knappe zege ertussen, geen landstitel en zelfs geen KNVB-bekertje. Maar eigenlijk mag dat de glans van zijn prestaties niet wegnemen. Bij een club die op financieel gebied tot de derde wereld van de Eredivisie behoorde, waren de prestaties - op die van Ajaks na - het beste van iedereen. Mede door de rust die hij op het sportieve gebied (en dus ook onder de eigen aanhang) creëerde, kon het bestuur de geldproblemen bestrijden. Maandag kwam zelfs naar buiten dat Feyenoord door de KNVB weer in de veilige categorie III is geplaatst. Een zege voor de hele club.

Je kan nog altijd niet zeggen dat Fred Rutten deze zomer in een gespreid bedje belandt, daarvoor is er toch nog te weinig mogelijk op de transfermarkt. Maar mocht de troonopvolger in de komende twee seizoenen een prijs weten te pakken, dan is de die daarbij hoort kroon voor een groot gedeelte van Koeman.
bron:Soccernews
Vincent1970
 Vincent1970 - dinsdag 15 april 2014 - 15:32   quote  deeplink  
En zo is het.
Sensi
 Sensi - dinsdag 15 april 2014 - 15:51   quote  deeplink  
100% eens! Al heeft ie niet echt een prijs kunnen pakken deze 3 jaar, ik denk wel dat we hem een waardig afscheid moeten geven!
sportverteller
 sportverteller - dinsdag 15 april 2014 - 16:26   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 15 april 2014 - 15:32 schreef Vincent1970 het volgende:
En zo is het.
Inderdaad.
sportverteller
 sportverteller - dinsdag 15 april 2014 - 16:27   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 15 april 2014 - 15:51 schreef Sensi het volgende:
100% eens! Al heeft ie niet echt een prijs kunnen pakken deze 3 jaar, ik denk wel dat we hem een waardig afscheid moeten geven!
Eens.
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 15 april 2014 - 16:35   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 15 april 2014 - 16:27 schreef sportverteller het volgende:

[..]

Eens.
+1908..!!!!!
sportverteller
 sportverteller - dinsdag 15 april 2014 - 17:09   quote  deeplink  
quote:
Koeman over drie jaar Feyenoord: We wonnen wel de trots van de mensen terug. Misschien is dat wel veel meer waard dan een prijs. (VI)
Voor nu is dat zeker waar, maar uiteindelijk wil je toch dat je club meedoet om het kampioenschap en ook eens in de drie of vier jaar ook daadwerkelijk kampioen wordt. Maar ik zie de voortuitgang en ik weet dat we nog extra geduld moeten hebben. Als we dit beleid echter vasthouden en er komt een (ver)nieuw(d) stadion, dan gaat het ook op zeker gebeuren. We komen er aan.
JanM
 JanM - dinsdag 15 april 2014 - 17:36   quote  deeplink  
Koeman heeft absoluut boven verwachting gepresteerd met Feyenoord, maar had dit seizoen natuurlijk wel 'gewoon' met de titel kunnen en moeten afsluiten ...
de bluffer
 de bluffer - dinsdag 15 april 2014 - 17:39   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 15 april 2014 - 17:36 schreef JanM het volgende:
Koeman heeft absoluut boven verwachting gepresteerd met Feyenoord, maar had dit seizoen natuurlijk wel 'gewoon' met de titel kunnen en moeten afsluiten ...
Dat heeft niet aan Ronald gelegen
JanM
 JanM - dinsdag 15 april 2014 - 17:43   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 15 april 2014 - 17:39 schreef de bluffer het volgende:

[..]

Dat heeft niet aan Ronald gelegen
Trainer is (mede)verantwoordelijk voor de resultaten op het veld!
sportverteller
 sportverteller - dinsdag 15 april 2014 - 17:50   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 15 april 2014 - 17:36 schreef JanM het volgende:
Koeman heeft absoluut boven verwachting gepresteerd met Feyenoord, maar had dit seizoen natuurlijk wel 'gewoon' met de titel kunnen en moeten afsluiten ...
Er waren zeker kansen voor Feyenoord dit jaar, maar geldt dat eigenlijk ook niet vor Vitesse of bijvoorbeeld Twente? Kijkend naar de financiële mogelijkheden en kijkend naar de selectie (of beter gezegd het ontbreken van voldoende kwalitatief goede bankspelers) dan heeft de technische staf de afgelopen drie jaar gewoon naar vermogen gepresteerd. Ik durf te zeggen dat Koeman het maximale uit deze selectie heeft weten te halen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 15 april 2014 door sportverteller --
van geil
 van geil - dinsdag 15 april 2014 - 18:17   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 15 april 2014 - 17:36 schreef JanM het volgende:
Koeman heeft absoluut boven verwachting gepresteerd met Feyenoord, maar had dit seizoen natuurlijk wel 'gewoon' met de titel kunnen en moeten afsluiten ...
vind ik ook.
zette de boel pas op scherp toen duidelijk was dat hij wegging.
FR-Henk
 FR-Henk - dinsdag 15 april 2014 - 20:11   quote  deeplink  
Nou...Pas toen Pelle geschorst was.
hotjumper
 hotjumper - woensdag 16 april 2014 - 07:32   quote  deeplink  
Te behoudend gebleken, jammer had veel eerder moeten ingrijpen toen het zo kut ging aan het begin van de competitie
Milo
 Milo - woensdag 16 april 2014 - 09:58   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 13 april 2014 - 21:43 schreef hotjumper het volgende:

[..]

Als hij eerder verstandig was geweest hadden we kampioen geweest
nee hoor, ze hadden gewoon 2x van die joden moeten winnen! in wat voor systeem dan ook! ik vind sowieso dat ze altijd moeten winnen! ik had het al eens eerder gezegd, dit was het seizoen om kampioen te worden!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 16 april 2014 door Milo --
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 16 april 2014 - 18:28   quote  deeplink  
Afscheid Koeman nadert: 'Feyenoord was simpelweg uniek'

600x400-wd-1451977.jpg

Ronald Koeman staat nog twee competitiewedstrijden als hoofdtrainer van Feyenoord op het veld. De oefenmeester bracht de club weer terug aan de top van de eredivisie. Dat resulteerde uiteindelijk niet tot een tastbare prijs, maar Koeman betitelt zijn periode in De Kuip als de mooiste in zijn trainerscarrière.

'Feyenoord is toch anders. Hier deden we het met beperkte financiële middelen en hoewel we geen prijs pakten, wonnen we wel de trots van de mensen terug. Misschien is dat wel veel meer waard dan een prijs. De trots van de Feyenoord-supporter is groter en gaat dieper dan waar dan ook', vertelt Koeman in Voetbal International.

'Die dertigduizend mensen in De Kuip na die tweede plaats in mijn eerste seizoen', blikt hij trots terug. 'Tweede worden is géén prijs, maar als je het in het perspectief plaatst van Feyenoord, begreep iedereen de blijdschap wel. Voor mij persoonlijk was dit als trainer dan toch mijn mooiste periode.'

Tegen Cambuur zal hij voor het laatst als eindverantwoordelijke in De Kuip actief zijn. Dat brengt emoties met zich mee. 'Niet in de zin van tranen, of zo, maar ik zal dan misschien wel even moeten slikken, omdat ik heel goed besef dat er een einde komt aan iets heel moois. Ik koester de manier waarop we hebben gewerkt, de ontwikkeling van spelers, die club die nu weer meedoet bovenin, de wedstrijden in De Kuip met dat publiek. Feyenoord was simpelweg uniek.'
Bron:VI
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 16 april 2014 - 18:29   quote  deeplink  
Mooie woorden HELD..!
Alexi
 Alexi - woensdag 16 april 2014 - 18:39   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 20 juli 2011 - 15:01 schreef Ajax Is The Best het volgende:

[..]

Ik wou kijken wie de nieuwe Trainer van Feyenoord gaat worden. En ik heb het nu gezien. Ik ga nu weer lekker naar het Ajax Forum. Later!
Rot ff op!!
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 16 april 2014 - 18:40   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 april 2014 - 18:39 schreef Alexi het volgende:

[..]

Rot ff op!!
Die zal inmiddels toch al wel weg zijn..d:-)))
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 18 april 2014 - 13:55   quote  deeplink  
Verheijen: 'Koeman heeft naar zichzelf gekeken'

600x400-koemanher.jpg

De afgelopen jaren heeft inspanningsfysioloog Raymond Verheijen zich verdiept in voetbalspecifieke psychologie. Met de World Football Academy Nederland was deze week de kick-off van zijn nieuwste project Football Braining. Experts vanuit de hele wereld gaven presentaties aan zestig coaches uit binnen- en buitenland.
Verheijen, in het verleden onder meer werkzaam als trainer van Jong Feyenoord, kwam op de masterclass ook zelf aan het woord. Trainers als Peter Bosz (Vitesse), Michel Jansen (FC Twente) en Ernest Faber (PSV) behoorden samen met ongeveer acht andere trainers met ervaring uit het betaalde voetbal tot het aandachtige publiek, maar dat is niet de opkomst waar Verheijen op gehoopt had. 'Het zegt iets over hun, maar het gros is hier niet.'


'Tegenwoordig klagen mensen over het Nederlandse voetbal en het niveau van spelers, maar ik denk dat we in eerste instantie moeten klagen over het niveau van trainers. Die zitten sinds het totaalvoetbal al decennia lang lekker in hun comfort-zone. Dat het gros van de trainers hier niet aanwezig is, zegt veel meer over de huidige staat van het Nederlandse voetbal,' zegt Verheijen.

Feyenoord

Op de dag van FC Groningen - Feyenoord (0-2) uitte Verheijen nog openlijk zijn kritiek op Feyenoord-coach Ronald Koeman. Volgens de inspanningsfysioloog zouden de Rotterdammers bij de geringste weerstand al de lange bal op spits Graziano Pellè hanteren en zouden trainers als Louis van Gaal en Frank de Boer in staat zijn om Feyenoord na tweeënhalf jaar minimaal twee keer zo vaak de bal rond te laten spelen. Uitgerekend sinds dat moment won Feyenoord zes keer op rij, waarvan overigens vier keer zonder Pellè.

Verheijen: 'Nog mooier dan die zes overwinningen vind ik de opmerking van Ronald dat ze voor die gewonnen wedstrijden met de staf bij elkaar hebben gezeten en zichzelf de vraag hebben gesteld: "Hoe nu verder?" Dat is voor zowel de spelers áls de trainers een wake-up-call geweest. Dat vond ik een hele opmerkelijke uitspraak, want dat is heel eerlijk. Dat betekent dat je echt naar jezelf hebt gekeken en dat je als staf gezamenlijk de lat omhoog hebt gelegd. Als je die stap weet te maken, dan ben je echt een voorbeeld voor alle andere trainers.'

'Spelers onder druk zetten en dwingen hun lat te verhogen doe je niet met woorden, maar met acties. Dat is de laatste zes weken heel goed gegaan. In de wedstrijd tegen FC Groningen is het team door elkaar gehusseld. Dat was letterlijk een wake-up-call, want daardoor was niet iedereen meer zeker van zijn plek. Dát is hoe je spelers raakt. En niet om zeven uur 's ochtends een bosloop doen, want dat is psychologie van de koude grond. Het is razend knap wat Feyenoord heeft gedaan,' aldus Verheijen tegenover RTV Rijnmond.
Bron:Rijnmond

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 18 april 2014 door RenatoBos --
hotjumper
 hotjumper - vrijdag 18 april 2014 - 20:41   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 18 april 2014 - 13:55 schreef RenatoBos het volgende:
Verheijen: 'Koeman heeft naar zichzelf gekeken'

[ afbeelding ]

De afgelopen jaren heeft inspanningsfysioloog Raymond Verheijen zich verdiept in voetbalspecifieke psychologie. Met de World Football Academy Nederland was deze week de kick-off van zijn nieuwste project Football Braining. Experts vanuit de hele wereld gaven presentaties aan zestig coaches uit binnen- en buitenland.
Verheijen, in het verleden onder meer werkzaam als trainer van Jong Feyenoord, kwam op de masterclass ook zelf aan het woord. Trainers als Peter Bosz (Vitesse), Michel Jansen (FC Twente) en Ernest Faber (PSV) behoorden samen met ongeveer acht andere trainers met ervaring uit het betaalde voetbal tot het aandachtige publiek, maar dat is niet de opkomst waar Verheijen op gehoopt had. 'Het zegt iets over hun, maar het gros is hier niet.'


'Tegenwoordig klagen mensen over het Nederlandse voetbal en het niveau van spelers, maar ik denk dat we in eerste instantie moeten klagen over het niveau van trainers. Die zitten sinds het totaalvoetbal al decennia lang lekker in hun comfort-zone. Dat het gros van de trainers hier niet aanwezig is, zegt veel meer over de huidige staat van het Nederlandse voetbal,' zegt Verheijen.

Feyenoord

Op de dag van FC Groningen - Feyenoord (0-2) uitte Verheijen nog openlijk zijn kritiek op Feyenoord-coach Ronald Koeman. Volgens de inspanningsfysioloog zouden de Rotterdammers bij de geringste weerstand al de lange bal op spits Graziano Pellè hanteren en zouden trainers als Louis van Gaal en Frank de Boer in staat zijn om Feyenoord na tweeënhalf jaar minimaal twee keer zo vaak de bal rond te laten spelen. Uitgerekend sinds dat moment won Feyenoord zes keer op rij, waarvan overigens vier keer zonder Pellè.

Verheijen: 'Nog mooier dan die zes overwinningen vind ik de opmerking van Ronald dat ze voor die gewonnen wedstrijden met de staf bij elkaar hebben gezeten en zichzelf de vraag hebben gesteld: "Hoe nu verder?" Dat is voor zowel de spelers áls de trainers een wake-up-call geweest. Dat vond ik een hele opmerkelijke uitspraak, want dat is heel eerlijk. Dat betekent dat je echt naar jezelf hebt gekeken en dat je als staf gezamenlijk de lat omhoog hebt gelegd. Als je die stap weet te maken, dan ben je echt een voorbeeld voor alle andere trainers.'

'Spelers onder druk zetten en dwingen hun lat te verhogen doe je niet met woorden, maar met acties. Dat is de laatste zes weken heel goed gegaan. In de wedstrijd tegen FC Groningen is het team door elkaar gehusseld. Dat was letterlijk een wake-up-call, want daardoor was niet iedereen meer zeker van zijn plek. Dát is hoe je spelers raakt. En niet om zeven uur 's ochtends een bosloop doen, want dat is psychologie van de koude grond. Het is razend knap wat Feyenoord heeft gedaan,' aldus Verheijen tegenover RTV Rijnmond.
Bron:Rijnmond
Wat een zeik wijf, kort geleden zei hij nog dat Feyenoord nooit 2de zou worden en dat de trainers slecht bezig waren.
Stylzz
 Stylzz - zaterdag 19 april 2014 - 13:01   quote  deeplink  
quote:
Alles begint met je eigen verantwoordelijkheid en weten waar je mee bezig bent", zo vertelde de trainer van Feyenoord aan Voetbal International. "Erwin Mulder, ik neem hem even als voorbeeld, wist niet hoeveel punten wij achter stonden op FC Twente. Dat gold overigens voor meer spelers."

Lees verder: http://www.soccernews.nl/news/247133/Koeman_schrok_van_eigen_ploeg:_%22Hij_wist_dat_niet_en_dat_gold_voor_meer%22#ixzz2zKSMKbE0
Dat zegt genoeg over de jeugd van tegenwoordig.
Geen bezieling. Te snel financieel onafhankelijk.
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 19 april 2014 - 13:10   quote  deeplink  
Best belachelijk ook ja, triest zeg..
FR-Henk
 FR-Henk - zaterdag 19 april 2014 - 13:49   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 april 2014 - 13:01 schreef Stylzz het volgende:

[..]

Dat zegt genoeg over de jeugd van tegenwoordig.
Geen bezieling. Te snel financieel onafhankelijk.
Dat niet alleen.
Geeft ook aan dat de gemiddelde voetballer (en Mulder ook), behoorlijk achterlijk is.
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 19 april 2014 - 14:53   quote  deeplink  
Column: Koeman beste prijsloze trainer ooit bij Feyenoord

600x400-jb-915739.jpg

Toen Ronald Koeman, nu bijna drie jaar geleden, werd aangesteld als trainer van Feyenoord was lang niet iedereen daar enthousiast over. De carrière van Koeman zat enigszins in het slop. Na eerdere succesvolle perioden bij o.a. Ajaks en PSV was hij bij zijn laatste twee clubs , Valencia en AZ, voortijdig de laan uitgestuurd. Verder wilde Koeman nogal eens zelf voortijdig vertrekken door op een voorbijrazende trein (wat overigens nog best lastig is) te stappen richting een nog grotere club met een nog groter budget. Ook ik twijfelde of Koeman, die niet echt bekend stond als opbouwtrainer, de juiste man was om Feyenoord aan het voetballen te krijgen.

Op het moment van aantreden van Koeman stond Feyenoord er belabberd voor. Supporters hadden hun pijlen gericht op de directie, er was sprake van een financiële malaise en hij moest het gaan doen met een matige selectie waar onze grootste talenten net waren vertrokken of op het punt stonden van vertrekken. Koeman moest dus beginnen met een selectie die na het dramatische verlopen seizoen 2010/2011 niet overliep van vertrouwen en er was ook geen geld om deze selectie op korte termijn te versterken. Wel kwamen er een aantal spelers over van stadsgenoot Excelsior, maar of die echt goed genoeg voor Feyenoord 1 zouden zijn?

Toch slaagde Koeman er meteen in een stempel te drukken op het spel van Feyenoord. Het oogde fris en er werd gewonnen wat onze jonge groep weer het nodige vertrouwen bezorgde. Vlak voor het verstrijken van de transfermarkt slaagde Feyenoord er toch nog in de selectie te versterken door Guidetti en Bakkal voor een jaar te huren. Het duo bleek een schot in de roos. Spelers geloofden weer in zichzelf. Eerder afgeschreven spelers als El Ahmadi en Schaken beleefden een geweldig jaar. Jeugdspelers braken door en werden zelfs international. De van Excelsior overgekomen Clasie bleek bovendieneen geweldige versterking voor ons middenveld.

Het seizoen werd afgesloten op een mooie tweede plaats, goed voor voorronde CLm maar de grootste winst wat mij betreft was dat Feyenoord weer echt terug was bij de nationale top. Het nadeel van dit eerste Koeman jaar was dat er volop belangstelling kwam voor de belangrijkste spelers, Vlaar en El Ahmadi vertrokken naar Engeland, Guidetti moest terug om de reservebank van City te versterken en Bakkal ging voor het grote geld naar Rusland.

Wederom had ik en velen met mij twijfels of Koeman er in zou slagen om Feyenoord na het vertrek van zijn belangrijkste spelers weer aan het voetballen te krijgen. Als opvolger van Guidetti werd de vrijwel overal mislukte Pellè gehaald, die toch blijkt te kunnen voetballen. Vele journalisten zien Pellè als een mazzeltje voor Feyenoord die ons per toeval in de schoot werd geworpen. Ik zie het vooral als de verdienste van Koeman dat hij een tactiek heeft bedacht waar Pellè en dus ook Feyenoord het best in rendeert. Iets wat vorige trainers nooit gelukt was.

Het tweede Koeman jaar werd afgesloten op een (teleurstellende ?) derde plaats maar ook in dit jaar braken er weer enkele jeugdspelers door onder zijn leiding en werden er wederom spelers opgeroepen voor Oranje. Er kwam zoals verwacht volop belangstelling voor spelers van Feyenoord, met name voor Indi, de Vrij, Janmaat, Clasie en Pellè. Toch slaagde Feyenoord er in, al dan niet door eigen verdienste, de selectie intact te houden.

Het seizoen 2013/2014 moest het jaar van Feyenoord worden, Ajaks, PSV en Vitesse zagen hun beste spelers vertrekken en wij zouden vol voor de titel gaan. Het geplande kampioensjaar was nog maar nauwelijks begonnen of wij waren terug te vinden op een teleurstellende 18e plaats met nul punten uit drie wedstrijden. Spelers lekten naar de pers dat er iets was veranderd in de houding van Koeman. Er was wat onderlinge irritatie, niemand leek de druk van de aanvoerdersband aan te kunnen. Juist nu, in hét jaar dat het moet gebeuren woog het eigenbelang groter dan het clubbelang. Koeman lukte het echter wederom het gezeur te laten verstommen. Er werd gewonnen en kampioenshoop keerde terug. Helaas lieten wij het afweten op de beslissende momenten. Doodzonde.

De laatste keer dat het moest gebeuren, thuis tegen het addergebroedging het faliekant mis en leek alles er op te wijzen dat het seizoen als een nachtkaars uit zou gaan. Titel uit zicht, Pellè geschorst , lastig programma, het zou nog moeilijk genoeg worden om ons rechtstreeks te plaatsen voor Europees voetbal. Koeman bleek echter wederom onze redding. Hij haalde trucs uit, goochelde met de tactiek en opstelling, waardoor Feyenoord afstevent op een meer dan terechte tweede plaats.

Ronald Koeman heeft in drie seizoen meerdere malen laten blijken een absolute toptrainer te zijn. Dat dit niet heeft geleid tot prijzen is treurig, maar dat is wat mij betreft zeker niet het gevolg van verkeerde beslissingen van Ronald Koeman.

Ronald, bedankt voor het terugbrengen van Feyenoord aan de top. Het ga je goed! En laten wij als supporters in de laatste thuiswedstrijd van het seizoen de gelegenheid pakken om op gepaste wijze van onze toptrainer afscheid te nemen. Dat verdient hij!

@FRGerardo

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 19 april 2014 door RenatoBos --
Gerard_FR
 Gerard_FR - zaterdag 19 april 2014 - 15:23   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 april 2014 - 13:49 schreef FR-Henk het volgende:

[..]

Dat niet alleen.
Geeft ook aan dat de gemiddelde voetballer (en Mulder ook), behoorlijk achterlijk is.
Ze verdienen dan ook achterlijk veel geld.
MMM
 MMM - zondag 20 april 2014 - 13:01   quote  deeplink  
quote:
Koeman: 'Hij wist niet hoeveel punten we achter stonden'

Ronald Koeman is dit seizoen geschrokken van zijn eigen ploeg. De trainer van Feyenoord vroeg na de nederlaag tegen Ajax hoeveel punten zijn team achterstond op FC Twente. Een groot aantal spelers wist dat niet te beantwoorden.

"Alles begint met je eigen verantwoordelijkheid en weten waar je mee bezig bent", zo vertelde de trainer van Feyenoord aan Voetbal International. "Erwin Mulder, ik neem hem even als voorbeeld, wist niet hoeveel punten wij achter stonden op FC Twente. Dat gold overigens voor meer spelers."

"Hoe kun je iets bereiken als je niet weet wat de situatie is?", vervolgde Koeman enigszins verbaasd zijn relaas. "Ik heb toen iedere week een vel papier opgehangen met de top vijf in de Eredivisie. In ieder geval hebben we de scherpte op tijd teruggevonden."
Droevig hoor dit.. Van Mulder verbaasd het me niet maar blijkbaar meer domme spelers..
piet de paler
 piet de paler - zondag 20 april 2014 - 13:41   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 11 april 2014 - 23:27 schreef van geil het volgende:
[ afbeelding ]
lekker, LSD.
Jesus bestaat dat nog???????????
ar
 ar - zondag 20 april 2014 - 14:00   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 april 2014 - 13:01 schreef MMM het volgende:

[..]

Droevig hoor dit.. Van Mulder verbaasd het me niet maar blijkbaar meer domme spelers..
Het interesseert ze toch allemaal geen ene zak..ze beseffen niet waar ze mee bezig zijn,triest en schandalig voor Feyenoord.
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 23 april 2014 - 12:36   quote  deeplink  
'Spaanse krant linkt Koeman aan FC Barcalona'

koeman.jpg

Ronald Koeman maakte enkele weken geleden bekend dat hij niet van zins was om zijn aflopende contract met Feyenoord te verlengen. Sindsdien werd de oefenmeester met enkele buitenlandse clubs in verband gebracht, maar het is tot dusver bij oriënterende belangstelling gebleven. Sport, de grootste sportkrant van Catalonië, schrijft woensdag een opvallend positief relaas over de 51-jarige Koeman, die als de meest geschikte kandidaat wordt gezien om Gerardo Martino te vervangen.

Koeman zette in de zomer van 1997 een punt achter zijn actieve loopbaan en sindsdien werd zijn naam altijd aan Barcelona verbonden. De held van Wembley, de maker van de winnende treffer in de Europa Cup I-finale van 1992, keerde echter alleen als assistent-trainer terug naar het Camp Nou, als rechterhand van Louis van Gaal. In 2003 zou hij de nieuwe trainer van Barcelona worden als Lluis Bassat de presidentsverkiezingen zou winnen. Joan Laporta kwam echter als winnaar uit de bus, maar ook hij flirtte met Koeman. Beide partijen kwamen er op financieel gebied echter niet uit en zodoende koos Laporta voor een andere tip van Johan Cruijff: Frank Rijkaard.

Koeman is nimmer uit de herinneringen van de socios van Barcelona verdwenen en dat weet de directie maar al te goed. Technisch directeur Andoni Zubizarreta, de aangewezen persoon om een eventueel vertrek van Martino en de zoektocht naar een opvolger in goede banen te leiden, kent zijn voormalig ploeggenoot tot in de perfectie en volgde ook zijn trainersloopbaan met meer dan gemiddelde interesse. Sport is lyrisch over de laatste drie seizoenen van Koeman in dienst van Feyenoord en wijst op de uitstekende conduitestaat van de voormalig topverdediger.

Koeman was in 2007/08 al in Spanje werkzaam, als hoofdtrainer van Valencia. Onder leiding van de Nederlander veroverden los Che de Copa del Rey en dat is nog immer de laatste prijs van de Oost-Spaanse club. Hij maakte zich niet geliefd door Santiago Cañizares, José Maria Angulo en David Albelda uit de kleedkamer te verdrijven, maar in een moeilijk werkklimaat slaagde hij er toch in om de club aan een prijs te helpen. Het einde van het Primera División-seizoen mocht hij echter niet meemaken; hij werd verantwoordelijk gehouden voor de sportieve malaise. De trainerswissel sorteerde geen effect.

De filosofie van Koeman past perfect bij Barcelona, zo luidt het oordeel van de scribent. Hij heeft uit de bron van Cruijff gedronken en is ploeggenoot van Josep Guardiola geweest. Hij houdt van offensief voetbal, van kwaliteit, maar zonder het defensieve aspect uit het oog te verliezen. Koeman beheerst bovendien de taal van een kleedkamer vol topvoetballers; personen waar hij altijd mee te maken heeft gehad. Hij weet als geen ander hoe de druk in het Camp Nou voelt en is voorstander van het inpassen van jeugdvoetballers. Daarnaast heeft zijn methodologie zich de laatste jaren sterk ontwikkeld. De fans zouden graag zien dat Koeman, eindelijk, naar het Camp Nou terugkeert.
Bron:Voetbalzone
Beempjerotterdam
 Beempjerotterdam - woensdag 23 april 2014 - 12:48   quote  deeplink  
Zou een mooie beloning zijn voor Koeman!

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5148
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het officiële Ronald Koeman topic









0.0390410