BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het officiële Ronald Koeman topic

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
Beempjerotterdam
 Beempjerotterdam - woensdag 23 april 2014 - 12:48   quote  deeplink  
Zou een mooie beloning zijn voor Koeman!
FR-Henk
 FR-Henk - woensdag 23 april 2014 - 18:38   quote  deeplink  
Ja, gun ik 'm wel.
MMM
 MMM - woensdag 23 april 2014 - 18:48   quote  deeplink  
Eerst nog twee wedstrijden vlammen!

Ik gun hem het aller aller allerbeste!!

Koeman///HELD!!
de bluffer
 de bluffer - donderdag 24 april 2014 - 14:49   quote  deeplink  
Als hij gaat hoop ik niet dat hij Gio-J P Patrick & J K meeneemt
hotjumper
 hotjumper - vrijdag 25 april 2014 - 03:43   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 23 april 2014 - 12:48 schreef Beempjerotterdam het volgende:
Zou een mooie beloning zijn voor Koeman!
Zou een eer voor Barcelona zijn
Bosifyable
 Bosifyable - vrijdag 25 april 2014 - 21:11   quote  deeplink  
Koeman, bedankt!

We noteren zondag 27 april 2014. Het is niet alleen de laatste thuiswedstrijd dit seizoen, maar daarnaast ook de laatste thuiswedstrijd onder het bewind van Ronald Koeman. De trainer die zonder de grootste successen te hebben geboekt in het verleden, Feyenoord weer op de rit moest krijgen. De man die weggehoond was bij de Spaanse topclub Valencia. De man die op Sinterklaasavond te horen kreeg dat er geen vertrouwen meer was bij AZ. De man die De man die

Er moest iets veranderen. Niet alleen bij Koeman, maar ook bij Feyenoord. Er zat een duidelijk verschil tussen de voorgaande clubs waar Koeman de leiding had, en Feyenoord. Bij Ajax, PSV, Valencia en AZ liep het allemaal op rolletjes toen Koeman de leiding overnam. Dan is er sprake van een bepaald verwachtingspatroon, een hoge druk. Bij Feyenoord was dat er niet. Een rampseizoen was afgesloten, het vertrek van Leroy Fer en Georginio Wijnaldum was aanstaande en het geduld van Het Legioen was op.

Maandag 25 juli 2011, mijn verjaardag. Ronald Koeman loopt voor de eerste keer het trainingsveld van Feyenoord op. Naast het naderende vertrek van Wijnaldum en Fer, stapten Luc Castaignos en André Bahia ook voor één van de laatste keren uit de kleedkamer van De Kuip. Daarbovenop kwam nog het einde van het halve jaar Miyaichi in de Kuip. De Japanse publiekslieveling zorgde voor een (korte) opleving van de Rotterdammers, na de winterstop. Kortom, er was genoeg te doen rondom Feyenoord.
Toch was niet alle hoop vervlogen. Karim El Ahmadi komt terug naar De Kuip na een verhuurperiode bij Al-Ahli en Guyon Fernandez, Jordy Clasie, Miquel Nelom en Kaj Ramsteijn komen over van kleine broer Excelsior. Op de valreep, een aantal weken na de start van de competitie, worden ook Otman Bakkal en John Guidetti gehuurd van respectievelijk PSV en Manchester City.

Beide spelers scoren bij het debuut, uit bij NAC. Het begin van het seizoen verloopt in alle opzichten volgens plan en Koeman lijkt de touwtjes stevig in handen te hebben. De eerste zes wedstrijden leveren zes punten op en in de Klassieker in Amsterdam, worden de talenten van FC Arrogant helemaal zoek gespeeld. Waar men in Rotterdam vooraf zou tekenen voor een gelijkspel in de hoofdstad, heerste er na afloop toch vooral teleurstelling. Er werd gedurfd, aanvallend en met lef gespeeld, iets wat Feyenoord de afgelopen jaren niet eens durfde te dromen. Als de wedstrijden tegen PSV en FC Twente beide worden gewonnen, begint het geloof in eigen kunnen te groeien.

De kranten zijn lovend over Koeman. Niemand neemt Koeman in de maling, Feyenoord dendert door en zelfs Feyenoord droomt van de Champions League. Het staat allemaal prominent op de voorpaginas van de Nederlandse kranten. Waar een jaar geleden nog moest worden gevreesd voor het moeten spelen van nacompetitie, wordt nu de Cornelis Otto Otto Louis-singel weer geveegd. Het zal uiteindelijk niet zover komen, maar na vijf opeenvolgende overwinningen op rij om het seizoen mee af te sluiten, eindigt Feyenoord boven alle verwachtingen op de tweede plaats. Een enorme huldiging in De Kuip is het gevolg. Honderdmiljoen mensen verzamelen zich niet alleen in en naast de Kuip, maar ook op de viaducten tussen Heerenveen, waar Feyenoord haar laatste wedstrijd van het seizoen speelde en zich verzekerde van de voorronde van de Champions League, en Rotterdam, stonden honderden supporters met vlaggen en gezang te wachten op hún helden. Feyenoord is terug, en hoe!

Ook in de voorbereiding op het volgende seizoen verlieten de nodige spelers De Kuip om hun heil ergens anders te zoeken. Jerson Cabral, die louter tijdens de eerste thuiswedstrijd van het vorige seizoen goed uit de verf kwam, zocht een uitweg bij FC Twente, Otman Bakkal verliet Feyenoord voor een buitenlands avontuur in Rusland, Karim El Ahmadi en Ron Vlaar vertrokken beide naar Aston Villa en topscorer John Guidetti, die de laatste paar wedstrijden mistte door een blessure, vertrekt weer terug naar Manchester City.

De eerste (Europese) wedstrijden worden gespeeld met een incompleet team. Ondanks de vechtlust van nieuweling Lex Immers en de kwaliteiten van eveneens nieuwkomers Daryl Janmaat en Joris Mathijsen, wordt er niet doorgedrongen tot een Europees toernooi. Op de valreep wordt Graziano Pellè gehuurd van Parma. Pellè, dezelfde Pellè die bij AZ weed uitgelachen en in Italië werd gezien als een verdwaald model van Dolce & Gabanna., moest John Guidetti doen vergeten

Op zondag 28 oktober 2012 was het opnieuw de beurt aan Feyenoord en FC Arrogant om onderling te beslissen wie de beste was. Graziano Pellè had zich in voorgaande wedstrijden ontpopt tot publiekslieveling en goaltjesdief die, zonder twijfel, het net goed wist te vinden. Wat nog ontbrak, was een doelpunt in een belangrijke wedstrijd. Op deze vijfde zondag van oktober, vuurde Pellè Feyenoord in de slotminuut naar een punt en Het Legioen sloot hem in haar armen.

Als er in de laatste speelronde van het kalenderjaar 2012 wéér in de slotminuut een overwinning uit het vuur wordt gesleept, kan er met een tevreden gevoel terug worden gekeken naar de eerste seizoenshelft.
Waar de media een terugval verwachtten na het vertrek van de meeste bepalende spelers, blijkt Koeman ook dit seizoen te beschikken over een gouden gedachte. Toch blijkt Feyenoord kwetsbaar, in het geval dat Pellè wegvalt door een schorsing. Het zijn de standaardsituaties, schorsingen, het gebrek aan concentratie of arbitrale dwalingen die Feyenoord de punten kosten, en dus een eventueel kampioenschap.
Toch werd er op dit seizoen ook met een tevreden gevoel teruggekeken. Er werd weliswaar geen Champions League gehaald, maar Feyenoord stond weer waar het hoort te staan: In de top-3, in een gevecht om de bovenste plek met PSV en FC Arrogant.

Het derde seizoen onder het bewind van Ronald Koeman, zou het seizoen moeten worden dat men massaal naar de Coolsingel zou afreizen. Bijna de gehele selectie bleef intact, de concurrenten verloren belangrijke sterkhouders en trainers werden ontslagen.
Dat de laatste vijf wedstrijden voor de winterstop niet verloren gingen, werd met luid gejuich ontvangen. De laatste wedstrijd voor de winterstop, PEC Zwolle thuis, tevens de 2000e officiële wedstrijd in het betaald voetbal van Feyenoord, werd met 3-0 gewonnen en de aansluiting met de top was, na de slechtste seizoensstart in honderddertig jaar, weer definitief gevonden.
Afbeelding
Nu het eind van het tijdperk Ronald Koeman steeds dichterbij komt, komt daarmee ook een tijd van terugblikken. Ronald Koeman bracht Feyenoord terug aan de top. In een perfecte samenwerking met de directie, de staf en de jeugdige selectie, werd ervoor gezorgd dat iedereen met een rood-wit hart weer vol trots naar zijn of haar werk kon afreizen. Er werden geen prijzen gewonnen, maar Ronald Koeman was de juiste man op de juiste plaats op het juiste moment. De comeback die Feyenoord onder zijn leiding heeft gemaakt, was nog niet in de donkerste kamers van onze stoutste dromen te vinden.

Nu er nog slechts één thuiswedstrijd voor Koeman op het programma staat, moet men zich in de Kuip ook realiseren dat deze trainer Feyenoord weer kleur gaf.
Laten we zorgen voor een gepast afscheid met een gepaste uitslag. Want, Koeman is de man die Feyenoord weer liet voetballen. De man die De Kuip weer liet trillen. De man die voor niks of niemand bang was. De man die De man die

Ronald, BEDANKT!!

http://wijzijnfey.nl/2014/04/25/koeman-bedankt/
ar
 ar - vrijdag 25 april 2014 - 22:21   quote  deeplink  
Fantastisch Bosi!
ar
 ar - vrijdag 25 april 2014 - 22:23   quote  deeplink  
En toen zag ik de link..maar goed..fantastisch stuk.
sportverteller
 sportverteller - zaterdag 26 april 2014 - 08:39   quote  deeplink  
Bron: http://www.fr12.nl/nieuws/25881-minimale-investering-zet-prestatie-feyenoord-in-perspectief.html

Minimale investering zet prestatie Feyenoord in perspectief

Feyenoord krijgt zondagmiddag de kans om de tweede plaats in de competitie veilig te stellen. Cambuur Leeuwarden moet de laatste horde worden in het bereiken van voorronde Champions League. Een beste prestatie wanneer men kijkt naar geïnvesteerde transfersommen en salarisbudgetten.

Want voor alleen Graziano Pellè is echt geld betaald. De spits werd voor 2,1 miljoen euro overgenomen van Parma. Middenvelder Lex Immers kostte 9 ton, maar dat bedrag werd in een huurconstructie over twee periodes uitgesmeerd. Voor Samuel Armenteros werd 400.000 euro aan huursom overgemaakt, maar de Zweed krijgt geen salaris van Feyenoord. Harmeet Singh stelde teleur in De Kuip, keerde terug naar Noorwegen en kostte 300.000 euro.

Een kleine vier miljoen euro heeft technisch directeur Martin van Geel dus geïnvesteerd. Dat is minder dan Ajax betaalde voor verdediger Mike van de Hoorn, die nooit speelt. En dat is ook een schijntje vergeleken met wat PSV investeerde in Adam Maher en FC Twente in onder andere Luc Castaignos.

Ook qua salarisbudget is Feyenoord nog minder dan haar concurrenten. Feyenoord betaalt jaarlijks 11 miljoen euro aan loon uit. Bij Ajax (26), PSV (24), FC Twente (18) en Vitesse (14) is dat beduidend meer.

Het plaatst de prestaties van Feyenoord in perspectief. De tweede plek is misschien toch niet zo'n gekke prestatie. 'Dat gevoel hebben we ook', zegt trainer Ronald Koeman in het Algemeen Dagblad. 'Het is altijd makkelijker als je kunt investeren. Maar vanaf het eerste moment dat ik hier instapte als trainer wist ik dat dat niet mogelijk was. Daar heb ik ook nooit energie ingestopt. Binnen de mogelijkheden die we hadden, heeft iedereen fantastisch gewerkt.'
lijdensweg
 lijdensweg - zaterdag 26 april 2014 - 08:58   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 24 april 2014 - 14:49 schreef de bluffer het volgende:
Als hij gaat hoop ik niet dat hij Gio-J P Patrick & J K meeneemt
Patrick Lodewijks mag ie wat mij betreft meenemen ...
En ik hoop dat ie een mooie club krijg !!! Barça zou mooi zijn als dat waar is.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 26 april 2014 door lijdensweg --
Stylzz
 Stylzz - zaterdag 26 april 2014 - 10:27   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 26 april 2014 - 08:39 schreef sportverteller het volgende:
Bron: http://www.fr12.nl/nieuws/25881-minimale-investering-zet-prestatie-feyenoord-in-perspectief.html

Minimale investering zet prestatie Feyenoord in perspectief

Feyenoord krijgt zondagmiddag de kans om de tweede plaats in de competitie veilig te stellen. Cambuur Leeuwarden moet de laatste horde worden in het bereiken van voorronde Champions League. Een beste prestatie wanneer men kijkt naar geïnvesteerde transfersommen en salarisbudgetten.

Want voor alleen Graziano Pellè is echt geld betaald. De spits werd voor 2,1 miljoen euro overgenomen van Parma. Middenvelder Lex Immers kostte 9 ton, maar dat bedrag werd in een huurconstructie over twee periodes uitgesmeerd. Voor Samuel Armenteros werd 400.000 euro aan huursom overgemaakt, maar de Zweed krijgt geen salaris van Feyenoord. Harmeet Singh stelde teleur in De Kuip, keerde terug naar Noorwegen en kostte 300.000 euro.

Een kleine vier miljoen euro heeft technisch directeur Martin van Geel dus geïnvesteerd. Dat is minder dan Ajax betaalde voor verdediger Mike van de Hoorn, die nooit speelt. En dat is ook een schijntje vergeleken met wat PSV investeerde in Adam Maher en FC Twente in onder andere Luc Castaignos.

Ook qua salarisbudget is Feyenoord nog minder dan haar concurrenten. Feyenoord betaalt jaarlijks 11 miljoen euro aan loon uit. Bij Ajax (26), PSV (24), FC Twente (18) en Vitesse (14) is dat beduidend meer.

Het plaatst de prestaties van Feyenoord in perspectief. De tweede plek is misschien toch niet zo'n gekke prestatie. 'Dat gevoel hebben we ook', zegt trainer Ronald Koeman in het Algemeen Dagblad. 'Het is altijd makkelijker als je kunt investeren. Maar vanaf het eerste moment dat ik hier instapte als trainer wist ik dat dat niet mogelijk was. Daar heb ik ook nooit energie ingestopt. Binnen de mogelijkheden die we hadden, heeft iedereen fantastisch gewerkt.'
imposant.
FR-Henk
 FR-Henk - zaterdag 26 april 2014 - 11:50   quote  deeplink  
Eraan toevoegen dat Feyenoord als eerste van de grote clubs een salarisplafond ging hanteren, 1 miljoen max.
Dat is ook al verstandig beleid.
sportverteller
 sportverteller - zaterdag 26 april 2014 - 11:55   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 26 april 2014 - 11:50 schreef FR-Henk het volgende:
Eraan toevoegen dat Feyenoord als eerste van de grote clubs een salarisplafond ging hanteren, 1 miljoen max.
Dat is ook al verstandig beleid.
Eens. Overigens was het salarisbuget dit seizoen niet elf, maar twaalf miljoen euro. Dat verandert verder niets aan het verhaal.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - zaterdag 26 april 2014 - 18:26   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 26 april 2014 - 11:50 schreef FR-Henk het volgende:
Eraan toevoegen dat Feyenoord als eerste van de grote clubs een salarisplafond ging hanteren, 1 miljoen max.
Dat is ook al verstandig beleid.
Bedoel je die 500.000 van een paar jaar terug? Want het huidige plafond is geen 1 miljoen. Pellè verdient meer dan dat.
van geil
 van geil - zaterdag 26 april 2014 - 18:30   quote  deeplink  
en t plafond van de directie is ook aardig opgekrikt
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - zaterdag 26 april 2014 - 18:33   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 26 april 2014 - 18:30 schreef van geil het volgende:
en t plafond van de directie is ook aardig opgekrikt
Ik weet niet of daar ooit sprake van een plafond is geweest.
tomson
 tomson - zondag 27 april 2014 - 19:30   quote  deeplink  
Is er misschien een dokter in de zaal ? dr love ! Hij is weg hoor !
van geil
 van geil - zondag 27 april 2014 - 19:53   quote  deeplink  
Mooi afscheid.
Heeft hij verdiend, n gentleman.al was t denk ik n jaar te lang.
Maakt verder niets uit, heeft mede Feyenoord weer smoel gegeven.
Ronald bedankt.
FR-Henk
 FR-Henk - zondag 27 april 2014 - 20:56   quote  deeplink  
Idd jaartje te lang, maar een waardig afscheid voor een prima trainer.
Heeft Feyenoord weer smoel gegeven.
muisje1966
 muisje1966 - zondag 27 april 2014 - 21:03   quote  deeplink  
Ronald Bedankt Ronald Bedankt en heel veel geluk
lijdensweg
 lijdensweg - zondag 27 april 2014 - 21:19   quote  deeplink  
Ronald bedankt voor de 3 fantastische seizoenen!!
Jammer dat er geen betere keeper in de selectie aanwezig was, dan hadden we zeker een keer op de coolsingel gestaan .
Veel succes in de toekomst en ik hoop dat er een mooie club op je pad komt ...
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 27 april 2014 - 22:09   quote  deeplink  
Jammer van deze post, maar bedankt allen
Ronald+Koeman.jpg
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 28 april 2014 - 00:23   quote  deeplink  
KOEMAN: EENS EEN FEYENOORDER, ALTIJD EEN FEYENOORDER

4858a3ea0d9dac5d0fdf5a9acd023abd_800_600.jpg

Ronald Koeman heeft zondag na afloop van de 5-1 overwinning op Cambuur op schitterende wijze afscheid genomen van Feyenoord. De hoofdtrainer werd op de middenstip van een bomvolle Kuip toegesproken door technisch directeur Martin van Geel, die Koeman bedankte voor de drie jaar dat hij hoofdtrainer was van Feyenoord. Met een tweede plaats, een gedeelde tweede plaats en opnieuw een tweede plaats heb je een ongelooflijk knappe prestatie geleverd, sprak Van Geel. Je gaat door de voordeur naar buiten bij Feyenoord. Die voordeur zal in de toekomst ook altijd open staan voor jou.

Afscheid nemende Koeman:'Feyenoorder blijf je voor eeuwig'
http://youtu.be/EC0t8RhGalE

Koeman, die zowel namens Feyenoord als namens de Feyenoord Supportersvereniging een cadeau kreeg overhandigd, bedankte op zijn beurt de club, de spelers, de staf en niet op de laatste plaats het legioen. We hebben in de afgelopen drie jaar maximaal gepresteerd met elkaar, zei Koeman. Elke twee weken was het een feestje hier in De Kuip. Ik wil alle supporters van deze fantastische club enorm bedanken voor hun steun en hun begrip in de afgelopen jaren. We weten allemaal: eens een Feyenoorder, altijd een Feyenoorder.

Koeman kreeg vervolgens een ovatie van het legioen, dat daarmee haar waardering uitsprak voor de prestaties die de afgelopen drie seizoenen zijn geleverd. Het applaus in De Kuip verstomde pas nadat de volledige selectie van Feyenoord een erehaag had gevormd voor Koeman en de volledige groep vervolgens een ereronde liep over het veld, met de trainer voorop.

2cb9b76c33b623b7d36aeb933cd8aad2_800_600.jpg

30d46db737a95725aa5ffbbca7c1103e_800_600.jpg

ff49f5337acbc24506a009f6d04e1065_800_600.jpg
Bron:Officiële Feyenoord Clubsite

KOE KOE KOEMAN
http://youtu.be/LiUPP3PYSM8

KOEMAN DANKBAAR VOOR PERIODE BIJ FEYENOORD

832264dd5ad4cbcda2fb6cf74cb7f924_660_300_crop.jpg

Ronald Koeman neemt afscheid van Feyenoord met een tweede plaats. Na de 5-1 overwinning op sc Cambuur is Feyenoord niet meer in te halen door achtervolger FC Twente. Die tweede plaats is terecht, vertelde Koeman na afloop van de wedstrijd in De Kuip. Aan het begin van het seizoen hadden we hier niet voor getekend, omdat we intern hadden besproken dat we voor de titel wilden gaan. Daar zijn we alleen niet regelmatig genoeg voor geweest. Met name de nederlaag thuis tegen Ajaks was een domper, maar het is een compliment waard hoe we daar met zn alleen op hebben gereageerd.

Na de thuiswedstrijd tegen Ajaks boekte Feyenoord zeven overwinningen op rij, met de tweede plaats als uiteindelijk resultaat. Dat voelt heel goed, zei Koeman. Drie jaar geleden toen ik bij Feyenoord kwam stond de club er zowel sportief als financieel niet goed voor. De afgelopen drie seizoenen hebben spelers zich ontwikkeld, jongens zijn international geworden en we hebben goede resultaten geboekt. Dat maakt dat ik met veel voldoening kan terugkijken op mijn tijd bij Feyenoord. Ik ben dankbaar voor de mooie tijd die ik hier heb meegemaakt.

Koeman werd na afloop van de wedstrijd tegen Cambuur bedankt door de club en de supporters. De waardering die ik hier voel is enorm en heel mooi, vertelde Koeman daarover. Feyenoord heeft een twaalfde man die je nergens anders ziet. De onvoorwaardelijke steun van de supporters is onbeschrijflijk. Ik wens Feyenoord heel veel succes voor de toekomst en hoop dat de club de volgende stap kan maken. Dat verdient Feyenoord ook.
Bron:Officiële Feyenoord Clubsite

Ronald Koeman in gesprek met verslaggever Jan Dirk Stouten
http://youtu.be/Dupt27Fl85Y
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 28 april 2014 - 23:33   quote  deeplink  
Eerste dag Ronald Koeman

http://youtu.be/8FvlnLs0log
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 30 april 2014 - 23:58   quote  deeplink  
Harry Vermegen en Ronald Koeman

http://youtu.be/JN_9Xc288ok
MMM
 MMM - vrijdag 02 mei 2014 - 14:39   quote  deeplink  
Bosifyable
 Bosifyable - vrijdag 02 mei 2014 - 15:15   quote  deeplink  
Mooie filmpjes maakt die gozer altijd.
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 02 mei 2014 - 23:28   quote  deeplink  
Persconferentie met Ronald Koeman

http://youtu.be/ok0a6Qe-lgQ
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 03 mei 2014 - 23:18   quote  deeplink  
KOEMAN: ECHTE AFSCHEID WAS VORIGE WEEK

600x400-giovangastelkoeman.JPG

Ronald Koeman stond zaterdagavond met een gek gevoel de pers te woord. De coach stond immers voor het laatst als trainer van Feyenoord op het veld. 'Dit was het. Dat is een gek gevoel. Maar aan alles komt een einde', zei de coach tegenover RTV Rijnmond.

Zijn laatste wedstrijd had hij echter liever willen winnen. 'We hebben de kansen gehad op minimaal 2-0. Maar als zij hem zo in de kruising schieten dan moet je alleen maar klappen. Je merkte aan alles dat de druk van de ketel was. We begonnen slap en groeiden wel wat beter in de wedstrijd. We wilden met een overwinning afsluiten, maar ik kan de ploeg niets kwalijk nemen.'

45c70a876bed4db72d502b3b45a5d586_660_300_crop.jpg

Daryl Janmaat werd met het oog op het WK met een lichte blessure aan de kant gehouden. Koeman vindt dat zijn vervanger Sven van Beek een uitstekende wedstrijd heeft gespeeld. 'Hij was zeer goed. Verdedigend bijna niet in de problemen geweest. Ook offensief heeft hij een rol gespeeld.'

De oefenmeester gunde derde keeper Ronald Graafland daarnaast zijn debuut in Feyenoord één. 'Graafland heb ik er ingebracht voor zijn verdienste als derde doelman. Dat heeft hij fantastisch ingevuld.'

Koeman is niet van plan om nog met de selectie stil te staan bij de wedstrijd. Dinsdag geeft hij zijn afscheidsspeech en daar laat hij het bij. 'Nee, ik ga niet meer nabeschouwen. Ik laat het hierbij. We sluiten het dinsdag met de groep af. Ik wil nog een aantal mensen in het zonnetje zetten en daar heb ik dinsdag voor.'
Bron:Rijnmond
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 10 mei 2014 - 20:39   quote  deeplink  
Koeman: 'Feyenoord is de mooiste club van Nederland'

600x400-je-1438532.jpg

Ronald Koeman was als speler en trainer actief bij de gehele traditionele top-drie. Zijn driejarig durende loopbaan als coach bij Feyenoord kan hij niet in één woord omschrijven. Daar heeft hij er zeven voor nodig: Feyenoord is de mooiste club van Nederland, vat Koeman zijn periode in De Kuip samen.

Feyenoord en Koeman is een perfecte combinatie geweest, concludeert hij in een dertig minuten durende afscheidsinterview met Fox Sports. Zowel de club als ik had iets nodig en het viel goed bij elkaar. Dat weet je natuurlijk nooit van tevoren, maar het is gewoon perfect gegaan.

Koeman heeft de club en zichzelf weer op de kaart gezet. Drie jaar Rotterdam heeft aangetoond dat ik een goede trainer kan zijn. Je bent zo goed als je laatste club. Ik heb altijd geloofd in mijzelf, maar je moet dat wel middels resultaten en een werkwijze laten zien. Dat is bij Feyenoord gelukt.
Bron:FoxSports
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 11 mei 2014 - 15:23   quote  deeplink  
Koeman: Meeste interesse komt uit Engeland

koeman_afscheid.jpg

Ronald Koeman heeft deze week afscheid genomen van Feyenoord. Na drie succesvolle seizoenen wordt de Zaandammer na de zomerstop opgevolgd door Fred Rutten.

Waar de toekomst van Koeman ligt is nog niet bekend, al lijkt een Engelse club de meest logische optie.

Tijdens de laatste competitiewedstrijd op eigen veld tegen SC Cambuur enkele weken geleden werd Koeman op indrukwekkende wijze uitgezwaaid door het Feyenoord-publiek. Een prachtig moment voor de oefenmeester. "Ik had toen ik hier kwam niet durven dromen dat ik op die manier zou worden uitgezwaaid. Uniek. Deze club is uniek, het Legioen is uniek. Ik heb niet eens een prijs gewonnen, als je dat ook nog eens doet als trainer ... hopelijk met de volgende trainer."

"Er is veel gebeurd," vervolgt Koeman. "Feyenoord kwam van een tiende plaats in de competitie. Nu hebben mensen en club hun trots weer terug en gaat het financieel beter. Daar ben ik onderdeel van geweest. Men komt weer naar de Kuip om een mooie middag tegemoet te gaan. Feyenoord is thuis bijna weer onverslaanbaar. Dat maakt de club en het publiek sterker."

Koeman gaat de club missen. "En dan met name de staf, vooral de technische staf waarmee ik drie jaar lang heb samengewerkt en op één kantoor heb gezeten. Met hun heb ik veel mooie momenten gehad. We kenden elkaar natuurlijk al, met Patrick (Lodewijks, red), Giovanni (Van Bronckhorst, red) en Jean-Paul (Van Gastel, red) heb ik gevoetbald. Toen had ik al een goede band met ze, die is alleen maar sterker geworden. Je moet je veilig voelen als hoofdtrainer met de staf die er is. Dat gevoel was goed."

guidetti234334000.jpg

Feyenoord behoort weer tot de top van Nederland. Koeman geeft eerlijk toe dat het ook wel heeft meegezeten in zijn periode in de Kuip. "Ik ben ook afhankelijk geweest van spelers als John Guidetti en Graziano Pellè, dat is duidelijk. Ik weet nog dat ik een dvd had gezien van Guidetti van Zweden - Nederland onder de 21 jaar. Ik was niet overtuigd, maar we konden niemand anders halen. Ik zei 'laat maar komen', we gaan met hem aan het werk. En dat dat eindigde in de Guidetti die wij hebben gezien, ja, dat heb ik niet durven dromen. Hetzelfde met Pellè, ik had niet verwacht dat hij 50 doelpunten zou maken, dat moet meezitten."

Het is nog niet duidelijk waar de toekomst van Koeman ligt. Wel verwacht hij snel duidelijkheid. "Er is de laatste weken wel regelmatig gebeld, maar nog niets concreet. Dat goed de komende weken wel gebeuren. De prijzen worden nu pas verdeeld in de grote competities," vervolgt Koeman. "Engeland kan een logische stap zijn, daar komt ook de meeste interesse vandaan. Iedere club in Engeland heeft naam, een groot verleden en financiele mogelijkheden. Ik wacht af, als er niets bij zit wat in interessant vind, wordt mijn vakantie nog wat langer."

Voor het intervieuw klik op onderstaande url:
http://youtu.be/lbA8ITrAmKE
Bron: Rijnmond

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 11 mei 2014 door RenatoBos --
Wim2
 Wim2 - zondag 11 mei 2014 - 17:44   quote  deeplink  
Bye Ronald. We zullen je nooit vergeten.. Alleen de Immers blunder blijft een zwarte bladzijde
Stylzz
 Stylzz - maandag 19 mei 2014 - 20:13   quote  deeplink  
Luis Enrique trainer Barcelona.
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 28 mei 2014 - 15:39   quote  deeplink  
'Koeman kandidaat voor gewilde Premier League-baan'

600x400-01431280.jpg

Mauricio Pochettino stapt van Southampton over naar Tottenham Hotspur en dat wil zeggen dat eerstgenoemde club op zoek moet naar een nieuwe hoofdtrainer. Er is een Nederlander in beeld bij the Saints, zo meldt Sky Sports. De naam van Ronald Koeman staat op de door de clubleiding opgestelde shortlist.

Murat Yakin van FC Basel is de topkandidaat voor Southampton, laat verslaggever Roger Clarke optekenen. Hij is een aantal keer kampioen geworden en met FC Basel versloeg hij Chelsea in de Champions League. Hij is ook nog eens een Zwitser en Southampton heeft eigenaren uit Zwitserland. Andere belangrijke kandidaten zijn Ronald Koeman, Michael Laudrup en Gustavo Poyet.

Koeman lijkt wel oren te hebben naar een avontuur in St Marys, maar Laudrup en Poyet zijn vermoedelijk geen reële optie. Laudrup lijkt op weg naar Spanje (Granada), terwijl Poyet niet mag vertrekken bij Sunderland. De namen van Steve McClaren, Malky Mackay en David Moyes worden ook genoemd bij Southampton, maar zij lijken minder waarschijnlijke kandidaten dan Yakin en Koeman.
Bron:Voetbalzone
van geil
 van geil - vrijdag 30 mei 2014 - 12:38   quote  deeplink  
mooi, kan hij Immers meenemen.
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 15 juni 2014 - 19:53   quote  deeplink  
Koeman maandag gepresenteerd en Pellè moet volgen

600x400-pellehee.JPG

Ronald Koeman is de nieuwe trainer van Southampton. De voormalig oefenmeester van Feyenoord zal morgenmiddag tezamen met broer Erwin gepresenteerd worden bij The Saints. Dat bevestigt Fox Sports zojuist op zijn website.

De coach zal echter snel weer op de stoep staan bij zijn oude werkgever. Naar verluidt wil Ronald zijn voormalige spits Graziano Pellè namelijk meenemen naar Southampton. Mirror schrijft dat Pellè zo'n 12,5 miljoen euro moet kosten. Koeman gaf eerder al aan dat hij denkt dat de doelpuntenmaker uitstekend zou passen in de Premier League.

Op diverse persconferenties in zijn periode in De Kuip liet hij de aanwezige pers weten dat Pellè in Nederland onderschat wordt. Kort voor het einde van het seizoen uitte hij zelfs de wens om de Italiaan mee te nemen naar zijn nieuwe club.
Bron:FoxSports
Stylzz
 Stylzz - maandag 16 juni 2014 - 17:15   quote  deeplink  
Nu officieel
Barabas
 Barabas - maandag 16 juni 2014 - 17:41   quote  deeplink  
12,5 miljoen euro voor Piet Pelle....

Een paar erbij en we doen er een bosje bloemen bij.
piet de paler
 piet de paler - maandag 16 juni 2014 - 17:55   quote  deeplink  
Gefeliciteerd Ronald je hebt het verdiend
sportverteller
 sportverteller - maandag 16 juni 2014 - 18:50   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 16 juni 2014 - 17:55 schreef piet de paler het volgende:
Gefeliciteerd Ronald je hebt het verdiend
Vind ik ook.
Barabas
 Barabas - maandag 16 juni 2014 - 19:13   quote  deeplink  
Dat inderdaad zeker wel....
lijdensweg
 lijdensweg - dinsdag 17 juni 2014 - 00:07   quote  deeplink  
Veel succes Ronald samen met je broer !!!
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 16 juli 2014 - 11:49   quote  deeplink  
'Feyenoord zit in mijn hart, wie weet kom ik ooit terug'

VIDEO--interview-broers-Koeman-CSO140715UU_1.jpg

Ronald Koeman is van mening dat het vertrek van enkele bepalende spelers bij Feyenoord ook positieve gevolgen heeft voor zijn oude club. Het vertrek van Bruno Martins Indi, Graziano Pellè en Daryl Janmaat is sportief gezien een aderlating, maar op financieel gebied een meevaller. "Dat is ook belangrijk," zegt Koeman tegenover RTV Rijnmond.

"Het geeft Feyenoord een financiële armslag en dat geeft rust. Het is soms ook moeilijk, want er gaan nu wel heel veel spelers weg. Je moet nu misschien je doelstelling bijstellen, maar dat is niet meer aan mij," vervolgt de trainer van Southampton. "Ik blijf Feyenoord wel volgen, want ik heb er drie fantastische jaren gehad. De club zit in mijn hart en het kan mij niet goed genoeg gaan met ze. Wie weet komen we er ooit een keer terug."

Versterkingen
De oefenmeester droeg overigens zelf bij aan de 'leegloop' die momenteel plaatsvindt in De Kuip door topscorer Pellè mee te nemen naar Engeland. De Italiaan tekende een contract voor drie seizoenen. "Ik heb altijd laten blijken dat hij een fantastische speler is. Na het vertrek van Rickie Lambert waren we op zoek naar een spits en dan kan je op je vingers natellen dat Pellè een mogelijkheid was. Ik heb altijd gezegd dat hij ook een hoger niveau aan kan. Die kans krijgt hij nu."

Koeman heeft tijdens zijn eerste weken in Southampton een goede indruk gekregen van de club waar hij samen met zijn broer Erwin aan de slag gaat. "De mogelijkheden en de faciliteiten zijn gigantisch. De spelersgroep is nog lang niet compleet, maar er is heel veel talent. Er is net als bij Feyenoord een hele goede jeugdopleiding waaruit veel spelers zijn doorgekomen, maar wij hebben wij wel de financiële mogelijkheden om ons verder te versterken. Dat zullen we ook gaan doen."​

'Mijn jongens'
Tijdens het afgelopen WK in Brazilië maakten veel spelers waar de coach de afgelopen seizoenen bij Feyenoord mee gewerkt heeft furore met het Nederlands elftal. Met Stefan de Vrij, Daryl Janmaat, Bruno Martins Indi, Jordy Clasie en Terence Kongolo in de selectie eindigde Oranje als derde op het mondiale eindtoernooi. "Ik kreeg het gevoel dat ik naar 'mijn' jongens keek. We hebben met elkaar grote stappen gemaakt bij Feyenoord."

"Ik was vooraf best sceptisch, maar het is een fantastisch toernooi geweest. Er werd weleens gezegd dat de Nederlandse verdedigers niet goed genoeg zijn voor dat niveau, maar ze hebben aangetoond dat ze het zeer goed aan kunnen. Daar hebben we keihard voor gewerkt en de jongens in geholpen. Uiteindelijk hebben ze het zelf gedaan. Nu moeten ze zich de komende jaren definitief op dat niveau bewijzen," aldus Koeman.
Bron:Rijnmond
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 16 juli 2014 - 11:49   quote  deeplink  
.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 16 juli 2014 door RenatoBos --
lijdensweg
 lijdensweg - woensdag 16 juli 2014 - 13:15   quote  deeplink  
Ik hoop dat de Koemannen gaan slagen bij Southampton ...
van geil
 van geil - woensdag 16 juli 2014 - 16:36   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 juli 2014 - 13:15 schreef lijdensweg het volgende:
Ik hoop dat de Koemannen gaan slagen bij Southampton ...
lukt niet zonder lex.
Laten die niet vergeten te halen voor n bom duiten!
FR-Henk
 FR-Henk - donderdag 17 juli 2014 - 00:22   quote  deeplink  
10 miljoen, ja.
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 17 augustus 2014 - 12:56   quote  deeplink  
MISSCHIEN KIJKT ONZE VADER VAN BOVEN AF MEE

erwin-koeman-ronald-koeman(southampton)(06-08-2014).jpg

Het avontuur van Ronald en Erwin Koeman bij Southampton begint vandaag echt met de uitwedstrijd in de Premier League tegen Liverpool. En met hun samenwerking gaat een wens van vader Martin, die in december overleed, in vervulling. Frits Barend ging op bezoek bij de broers.

Alles bij Southampton is groter dan bij Feyenoord, behalve het Legioen en de naam van de club. Ik merkte dat ze heel verrast waren dat ik hier wilde werken, zegt Ronald Koeman tegen Helden. Na drie jaar Feyenoord was hij toe aan een nieuw, buitenlands avontuur. Ik voelde dat ze me hier heel groot achten en daarom niet hadden verwacht dat ik bij een betrekkelijk kleine club wilde werken. Ongelooflijk, maar ze zien zich zelf als een betrekkelijk kleine club. Er heerst ook een echte familiesfeer, Erwin en ik voelden ons meteen thuis.

Ronald vroeg broer Erwin, die het na afgelopen seizoen voor gezien hield bij RKC Waalwijk, als assistent. Erwin Koeman: Toen we voor het eerst met alle medewerkers kennis maakten, wilde iedereen Ronald een hand geven, ze waren echt trots dat hij bij Southampton kwam werken. Als ik met Ronald samen ben, word ik ook wel herkend. De meesten moesten denk ik eerst mijn naam googelen, zegt hij met een brede glimlach, om erachter te komen dat ik in 1988 ook Europees kampioen ben geworden.

'Hij zou ongelooflijk trots zijn, als hij ons hier zou kunnen zien werken'

Hoe mooi zou jullie in december overleden vader Martin het hebben gevonden dat jullie nu samen aan de slag gaan bij Southampton?

Ronald: Hij heeft altijd geopperd dat hij het leuk zou vinden als we ooit iets samen zouden doen. En juist nu hij er niet meer is, gebeurt het. Hij zou ongelooflijk trots zijn, als hij ons hier zou kunnen zien werken. Mijn moeder is helemaal in alle staten van opwinding. Ze heeft geloof ik alle thuiswedstrijden al in haar agenda gezet. Ze vindt het prachtig dat haar twee zoons nu samen werken. Het belangrijkste is dat we het zelf wilden, dat we het zagen zitten, en dan is het een leuke bijkomstigheid dat je weet dat je vader het fantastisch zou hebben gevonden, dat je moeder zo trots is als een pauw, dat onze vrouwen en kinderen zich allemaal verheugen op onze samenwerking.

Erwin: Het is natuurlijk wel jammer dat hij ons nu niet samen kan meemaken bij Southampton. Misschien kijkt onze vader van boven af mee, het blijft toch uniek dat jouw twee kinderen in de Premier League werken. Het was voor onze ouders altijd ingewikkeld, omdat Ronald en ik bijna 35 jaar ver van elkaar hebben gewerkt en gewoond. Ze konden niet overal tegelijk zijn. Daardoor hadden we meer telefonisch dan echt contact. Maar het contact was er wel altijd.
Bron:Heldenonline
van geil
 van geil - maandag 18 augustus 2014 - 14:49   quote  deeplink  
we hebben nog wat leuke spelers voor je!!!
voor weinig!!!.
die ene! ook...je weet wel ;)
Barabas
 Barabas - maandag 18 augustus 2014 - 14:56   quote  deeplink  
Gisteren maakte hij een dikke fout; bracht Shane Long in voor Tadic terwijl juist Pelle, die onzichtbaar was, eraf had gemoeten. Na die wissel was de balans zoek en de winnende treffer kwam ook over links... Long speelt altijd centraal, nooit op links.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3096
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het officiële Ronald Koeman topic









0.0350160