BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Vrienden van Feyenoord zijn de schuldeisers van Feyenoord

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
sportdwaas
 sportdwaas - dinsdag 16 augustus 2011 - 10:38   quote  deeplink  
Het is inmiddels wel duidelijk dat de vrienden van Feyenoord de schuldeisers van Feyenoord zijn, naast de Sportclub. Het is zonneklaar dat een aantal schuldeisers niet bereid is tot een akkoord over omzetting in aandelen anders kan ik niet begrijpen waarom de club nog in categorie 1 zit.

Dit betekent dus ook dat het verhaal van de schuldomzetting in aandelen als gebracht vorig jaar (er was nooit sprake van een kapitaalinjectie) nog steeds niet afgerond is. Het verhaal was dat 25 miljoen schuld is omgezet van de 50. Tel daarbij op de inkomsten van verkoop spelers en je komt op ongeveer 31 miljoen. 1 miljoen van de supporters is 32 miljoen.

Als Blokband het dus heeft over 33 miljoen denk ik dat hij dat bedrag bedoelt: 32 miljoen plus bereidheid van VvF nog 1 miljoen erin te steken voor een speler. Dan blijft er een schuld over van 19 miljoen.

Als je hierover 7,5% rente betaalt is dat ongeveer 1,4 miljoen per jaar. Uit seizoenkaarten en sponsoring haal je ongeveer 12 miljoen binnen. Dit bedrag is nodig salarissen en overhead te kunnen betalen van spelers, staf en personeel. De inkomsten zullen dalen als Feyenoord structureel een middenmoter wordt en de nationale aantrekkingskracht van de club afneemt.

Van Geel legt de beslissing over de acceptatie van het bod van Twente van Fer terecht bij directie en RvC want het gaat om meer dan alleen geld.

Vooralsnog geef ik de VvF het voordeel van de twijfel maar het lijkt meer op een voortzetting van de talentpoolen, in die zin dat ze hard bezig zijn hun geld veilig te stellen. Tussen de regels door merk je ook dat de SC Feyenoord (eigenaar Varkenoord en Stadion) alle zaken met argusogen volgt. Ook de kritiek van Varkenoordgroep moet serieus genomen worden.

Zolang de overeenkomsten tussen schuldeisers/VvF de sportclub en de BVO Feyenoord niet openbaar zijn denk ik dat het er slechter voorstaat dan men ons wil doen geloven. De licentiecommissie zal die overeenkomsten wel zien en concluderen dat er de facto nog steeds een schuld is van meer dan 40 miljoen.


Van Geel is binnengehaald om het sportieve tij te keren, een coherent aan- en verkoopbeleid te bewerkstelligen, het scoutingsapparaat te verbeteren zonder maar meteen al het zilverwerk voor een habbekrats te verpatsen. Hij is tot nu toe een witte raaf gebleken. Het feit dat hij pal voor het vertrek van spelers gaat liggen tot er echt realistische bedragen worden genoemd moet zowel bij supporters, spelers, investeerders en de tegenpartijen respect afdwingen.

Met de aanstelling van Ronald Koeman, Jean-Paul van Gastel en Giovanni van Bronckhorst is gekozen voor een voetbalkoers die vruchten af kan werpen.

Sneeuwvlokje ziet Immers graag komen na vertrek Fer:

Sneeuwvlokje is een geboren winnaar die als speler en coach succesvol is geweest op het hoogste niveau. Feyenoord mag zich gelukkig prijzen dat hij beschadigd is geraakt, ook door eigen schuld, bij zijn laatste clubs en nu beschikbaar was. Als er elke transferperiode 3 van de grootste talenten vertrekken wordt het voor deze mensen ook moeilijk om een hecht team te vormen dat mee kan draaien in de nationale top.

Op het bestuurlijke vlak moet Gudde laveren tussen druk van de schuldeisers (Sportclub, VvF, van de Herik en weet ik veel wie), de supporters die smachten naar goede resultaten en de technische staf en spelers die versterkingen willen.

Gezien die complexiteit vind ik dat Gudde het nog steeds aardig doet en ik vraag me af wie er in zijn schoenen zou willen staan.

Zelfs een rijke sjeik kan Feyenoord niet redden omdat de club zichzelf een traditievereniging vindt die zelstandig moet blijven.

Ondertussen blijft de club geleid worden als een ondoorzichtig syndicaat en blijft het daarom 5 voor 12.

www.sportdwaas.blogspot.com
@sportdwaas

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 16 augustus 2011 door sportdwaas --
hotjumper
 hotjumper - dinsdag 16 augustus 2011 - 10:51   quote  deeplink  
Je schetst het scenario waar ik zo bang voor ben, ik denk overigens dat Gudde wel moet vertrekken en plaats moet maken voor een doortastend type dat ervoor waakt dat Feyenoord niet wordt verkwanselt voor een "habbekrats". Want laten we wel wezen, de groep rond Ad Sint Nicolaas zou goed zijn voor 60 miljoen maar ketste af op de wens om inspraak. Nu lijken de VvF voor de helft al een flinke vinger in de pap te hebben.
We zoeken dus eigenlijk een type als van Geel als a.d.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 16 augustus 2011 door hotjumper --
freduc
 freduc - dinsdag 16 augustus 2011 - 10:58   quote  deeplink  
ik vind gudde het gewoon goed doen , die loopt niet van elke toren te blazen en is rustig al het puin aan het opruimen wat zijn voorgangers hebben veroorzaakt,
gewoon zijn werk af laten maken en binnen 1 a 2 jaar gaan we weer bouwen
craven
 craven - dinsdag 16 augustus 2011 - 10:59   quote  deeplink  
De bedragen die genoemd worden zijn in de media nogal variabel, enige transparantie zou op zijn plaats zijn. Omdat deze ontbreekt denk ik dat jouw verhaal wel eens werkelijkheid zou kunnen zijn/worden
sportdwaas
 sportdwaas - dinsdag 16 augustus 2011 - 11:03   quote  deeplink  
Gudde en van Well zitten erin vanwege dat nieuwe stadion maar hebben van de mores van de voetbalwereld natuurlijk geen kaas gegeten. Als het op de een of andere manier lukt om de schuld echt om te zetten in aandelen dan kan je wel in 1 klap een investeerder aantrekken maar die moet dan eerst de VvF uitkopen en vervolgens nieuwe investeringen willen doen daarnaast wil de Sportclub nooit en te nimmer de meerderheid van de aandelen kwijt omdat ze dan het onroerend goed prijsgeven en verkwanselen.

Al met al is het bij Feyenoord op zijn minst zo ondoorzichtig als bij Ajax en staan mensen elkaar naar het leven want het gaat om veel geld en macht. Bij Ajax zijn ze in die zin verder dat ze een paar honderd miljoen hebben opgehaald op de beurs met het uitzetten van minder dan 40% van het aandelenkapitaal. Dat geld is ook weg maar dat gaat ten koste van aandeelhouders.
Royaal
 Royaal - dinsdag 16 augustus 2011 - 11:06   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2011 - 11:03 schreef sportdwaas het volgende:
Al met al is het bij Feyenoord op zijn minst zo ondoorzichtig als bij Ajax en staan mensen elkaar naar het leven want het gaat om veel geld en macht.
ondoorzichtig? daar? ze zijn beursgenoteerd he, dien alles transparant te communiceren, zal niet weten wat je niet kan komen te weten over dat bv'tje
sportdwaas
 sportdwaas - dinsdag 16 augustus 2011 - 11:09   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2011 - 10:59 schreef craven het volgende:
De bedragen die genoemd worden zijn in de media nogal variabel, enige transparantie zou op zijn plaats zijn. Omdat deze ontbreekt denk ik dat jouw verhaal wel eens werkelijkheid zou kunnen zijn/worden
Dat is mijn idee dus ook er wordt domweg nog teveel gegoocheld met cijfers. Daar moeten ze mee ophouden. In mei zeggen ze dat de verkoop van seizoenkaarten goed gaat in juli blijkt dat het er minder zijn dan vorig jaar.

Van Geel zegt waar het op staat. Hij zegt er is salarisruimte maar al de transferinkomsten zijn naar de schuldeisers gegaan. Dat betekent in mijn visie, gekoppeld aan kritiek van Sportclub, Varkenoordgroep en anderen dat de schuldpositie op zijn minst anders is dan Blokband cs ons willen doen geloven.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 16 augustus 2011 door sportdwaas --
GeenGelul
 GeenGelul - dinsdag 16 augustus 2011 - 11:12   quote  deeplink  
Omdat de vvf, Feyenoord uit de schulden wil helpen, betekend niet dat ze geld weggeven, die mensen zijn ook niet gek. Natuurlijk willen ze hun geld terug en natuurlijk met dikke winst.

Kijk naar onze vorige "redder" van den Herik, die spookt nog altijd rondom de kuip.
sportdwaas
 sportdwaas - dinsdag 16 augustus 2011 - 11:12   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2011 - 11:06 schreef Royaal het volgende:

[..]

ondoorzichtig? daar? ze zijn beursgenoteerd he, dien alles transparant te communiceren, zal niet weten wat je niet kan komen te weten over dat bv'tje
De cijfers lijken redelijk doorzichtig bij Ajax maar daar is dan ook alles mee gezegd. Er is een zeer onduidelijke bestuursstructuur omdat de vereniging en BV door elkaar lopen qua activiteiten, bezittingen, jeugdopleiding noem het maar op.
Verstand
 Verstand - dinsdag 16 augustus 2011 - 11:41   quote  deeplink  
Schuldeisers zijn ook banken en andere kredietverstrekkers waar meestal hoge rente over berekend wordt. De VvF hebben hun schuld omgezet in aandelen, maar degene die niet in de VvF kunnen ook nog steeds schuldeisers zijn (TalentenPool). Het is zaak deze zo snel mogelijk af te lossen, om ook de rentelast te verminderen. Dit heeft niks met de VvF te maken. Uitgaande van een schul van 43mln - 30 mln (per 12 sept 2012 VvF) - huidige verkopen (incl Fer) dan komt de schuld dicht bij 0 uit. Dit betekent dat Feyenoord per Aug. volgend jaar uit Cat. 1 is. En misschien wel eerder.
hotjumper
 hotjumper - dinsdag 16 augustus 2011 - 11:49   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2011 - 11:41 schreef Verstand het volgende:
Schuldeisers zijn ook banken en andere kredietverstrekkers waar meestal hoge rente over berekend wordt. De VvF hebben hun schuld omgezet in aandelen, maar degene die niet in de VvF kunnen ook nog steeds schuldeisers zijn (TalentenPool). Het is zaak deze zo snel mogelijk af te lossen, om ook de rentelast te verminderen. Dit heeft niks met de VvF te maken. Uitgaande van een schul van 43mln - 30 mln (per 12 sept 2012 VvF) - huidige verkopen (incl Fer) dan komt de schuld dicht bij 0 uit. Dit betekent dat Feyenoord per Aug. volgend jaar uit Cat. 1 is. En misschien wel eerder.
Volgens mij is het volgende ijkpunt in december.
F.L.E
 F.L.E - dinsdag 16 augustus 2011 - 12:34   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2011 - 11:41 schreef Verstand het volgende:
Schuldeisers zijn ook banken en andere kredietverstrekkers waar meestal hoge rente over berekend wordt. De VvF hebben hun schuld omgezet in aandelen, maar degene die niet in de VvF kunnen ook nog steeds schuldeisers zijn (TalentenPool). Het is zaak deze zo snel mogelijk af te lossen, om ook de rentelast te verminderen. Dit heeft niks met de VvF te maken. Uitgaande van een schul van 43mln - 30 mln (per 12 sept 2012 VvF) - huidige verkopen (incl Fer) dan komt de schuld dicht bij 0 uit. Dit betekent dat Feyenoord per Aug. volgend jaar uit Cat. 1 is. En misschien wel eerder.
Hoe kan je pas in September 2012 30 miljoen bij elkaar hebben maar al in Augustus uit catagorie 1 zijn?
En waar bazeer jij die 30 miljoen op? Omdat vriend Pim dat zegt. Ik heb mijn maandelijkse bijdrage aan de VvF inmiddels wel stopgezet, eerst maar eens de beloftes nakomen lijkt mij.
Zw' 28
 Zw' 28 - dinsdag 16 augustus 2011 - 12:35   quote  deeplink  
Feyenoord z'n financiële constructie zorgt dat ik me een beetje zorgen maak..

Zou zeggen als feyenoord zo'n volksclub is betrek die er dan ook meer bij om het Feyenoord terug te brengen en die gekke geldwolven uit te kopen..

Gene wat nog diebieler is.. Pim en vrienden kunnen niet gedwongen worden om hun aandelen te verkopen.. bedoel Feyenoord zou tegenover een lage waarde ook rustig termijn voor termijn hun aandelen terug kunnen kopen.. maar heb een gevoel dat
de aandelen alleen op een gegeven moment tegen een hoofdprijs worden verkocht..

Ik vind die lui maar eng en niet behoren tot "het volk" van de volksclub..

Wel een goed stuk sportdwaas ;) je word er steeds beter in.

Koeman heeft in zijn stuk gelijk.. hij kan alleen maar zorgen voor het sportieve met hetgene wat hij krijgt.. hoop dat hij er het beste van maakt en dat z'n elftal niet door het geld word bestuurd.

Pim is niet transparant en praat mee waar het op dat moment nodig is..
da zal ook wel de reden zijn waarom het clubbestuur niet transparant is.. omdat ze
dan weten dat het over is..

Als ik Gudde was, had ik de feiten openbaar naar buiten gebracht en dan had
de discussie over zijn positie ook voorbij geweest.. dat hij dit niet doet
vind ik lijken dat we in de shit zitten..
als de waarheid op tafel komt dat ze dan de lul zijn..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 16 augustus 2011 door Zw' 28 --
Verstand
 Verstand - dinsdag 16 augustus 2011 - 12:48   quote  deeplink  
1 sept 2012 is 3 jaar na startpunt cat.1 Feyenoord moet dan uiterlijk uit Cat 1 zijn. Vergeet niet dat de VvF vorig jaar sept Feyenoord van faillisement heeft behoed! Als VvF dit niet hadden gedaan konden we nu Excelsior steunen.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - dinsdag 16 augustus 2011 - 12:52   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2011 - 12:35 schreef Zw' 28 het volgende:
Feyenoord z'n financiële constructie zorgt dat ik me een beetje zorgen maak..

Zou zeggen als feyenoord zo'n volksclub is betrek die er dan ook meer bij om het Feyenoord terug te brengen en die gekke geldwolven uit te kopen..

Gene wat nog diebieler is.. Pim en vrienden kunnen niet gedwongen worden om hun aandelen te verkopen.. bedoel Feyenoord zou tegenover een lage waarde ook rustig termijn voor termijn hun aandelen terug kunnen kopen.. maar heb een gevoel dat
de aandelen alleen op een gegeven moment tegen een hoofdprijs worden verkocht..

Ik vind die lui maar eng en niet behoren tot "het volk" van de volksclub..
i
Wel een goed stuk sportdwaas ;) je word er steeds beter in.

Koeman heeft in zijn stuk gelijk.. hij kan alleen maar zorgen voor het sportieve met hetgene wat hij krijgt.. hoop dat hij er het beste van maakt en dat z'n elftal niet door het geld word bestuurd.

Pim is niet transparant en praat mee waar het op dat moment nodig is..
da zal ook wel de reden zijn waarom het clubbestuur niet transparant is.. omdat ze
dan weten dat het over is..

Als ik Gudde was, had ik de feiten openbaar naar buiten gebracht en dan had
de discussie over zijn positie ook voorbij geweest.. dat hij dit niet doet
vind ik lijken dat we in de shit zitten..
als de waarheid op tafel komt dat ze dan de lul zijn..
ik vind het allemaal maar erg moeilijk,laat ik het zo zeggen dat ik eigenlijk niemand
kan veroordelen op niets.dat niets is gebasseerd op idd wat jij ook zegt dat er totaal
geen overzicht is.bij de eerst volgende meting van de knvb moet de club uit de categorie 1 zijn
van de knvbb anders kan feyenoord zijn licentie kwijt zijn.ik ga er dus vanuit dat het
goed komt.de beloofde transperantie is ver te zoeken en vooralsnog vertrouw ik niemand
in het maasgebouw.en dat is hun eigenschuld.mocht het mis gaan dan kunnen de vrienden
en gudde beter gaan emigreren want er lopen figuren die dit nooit zullen pikken.
F.L.E
 F.L.E - dinsdag 16 augustus 2011 - 12:55   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2011 - 12:48 schreef Verstand het volgende:
1 sept 2012 is 3 jaar na startpunt cat.1 Feyenoord moet dan uiterlijk uit Cat 1 zijn. Vergeet niet dat de VvF vorig jaar sept Feyenoord van faillisement heeft behoed! Als VvF dit niet hadden gedaan konden we nu Excelsior steunen.
En waren ze zelf al hun geivesteerde geld kwijt. Vergeet dat ook niet.
sevillana
 sevillana - dinsdag 16 augustus 2011 - 12:55   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2011 - 12:48 schreef Verstand het volgende:
1 sept 2012 is 3 jaar na startpunt cat.1 Feyenoord moet dan uiterlijk uit Cat 1 zijn. Vergeet niet dat de VvF vorig jaar sept Feyenoord van faillisement heeft behoed! Als VvF dit niet hadden gedaan konden we nu Excelsior steunen.
bijvoorbeeld dus . . .
Verstand
 Verstand - dinsdag 16 augustus 2011 - 12:57   quote  deeplink  
So what? Feyenoord leeft nog. Hierbij een citaat uit een ander forum over 30 mln.

"We hebben inderdaad Rutjes al en binnenkort komt Boudewijn Poelmann terug. Dit gebeurt wanneer de VvF 30 miljoen binnengehaald hebben. "
michelvakkie v
 michelvakkie v - dinsdag 16 augustus 2011 - 13:07   quote  deeplink  
Ik voel me niet gauw geroepen om te reageren op de onzin die hier op het forum wordt rondgebazuind. Maar ik wil nu toch wel een keer reageren.

Ik ben met iedereen eens dat de situatie zoals die nu is, nog steeds zorgen baart. Het is voor iedereen die niet op de boekhouding van Feyenoord werkt een ondoorzichtige toestand. Maar dat neemt niet weg dat er hard gewerkt wordt om de schulden van Feyenoord weg te werken. Dat daarvoor een 'slimme' constructie is verzonnen met de schuldeisers is allang duidelijk, dat is echt geen nieuws meer. De schuldeisers hebben voor de bedragen die ze van de club konden eisen, aandelen gekregen. In feite is dit dus een papieren transactie en levert in die zin dus niet echt geld op.

De licentiecommissie van de KNVB kijkt alleen maar naar de optelsom van de inkomsten, de uitgaven en de uitstaande schulden. De optelsom daarvan was vorig jaar - €43 miljoen. Hoeveel daarvan inmiddels in omgezet in aandelen weet ik niet, maar duidelijk is wel dat de balans enorm is verbeterd. Dus, Sportdwaas, al je zegt dat de schuld nog steeds meer dan 40 miljoen is, dan heb je iets niet goed begrepen. Want daar hebben die mensen dus aandelen voor gekregen, in feite dus ongeveer dezelfde constructie als bij een beursgenoteerd bedrijf. En zo'n constructie is in de ogen van de KNVB dus wel OK.

Verder lees ik overal dat Feyenoord zoveel heeft bezuinigd op de expoitatie, dat met de huidige omzet en verwachte inkomsten, er al weer een sluitende begroting gedraaid kan worden. Daar gaan de inkomsten van de transfers dus bovenop komen. Die inkomsten zouden naar de deelnemers van de talentpools gaan, maar dat zijn dus de VvF. Die hebben hun schuldeneisen al omgezet in aandelen, dus de opbrengsten van de transfers gaan nu in de begroting als inkomsten. Dus: De schuld neemt verder af.

We moeten niet maar blijven speculeren over hoe ernstig de situatie was/is. Dat heeft geen zin meer. De KNVB gaat heus Feyenoord niet uit categorie 1 laten als er nog één euro schuld over is. Eerst moet alles weggewerkt zijn, tot op de laatste cent. Dus als Feyenoord nu nog een schuld heeft van 1 of 2 miljoen euro, zou dat nog steeds niet voldoende zijn om weer in categorie 2 te komen. En ik denk dat Feyenoord pas weer naar buiten komt met cijfers als er daadwerkelijk geen euro schuld meer in de boeken staat.

Je hebt overigens wel gelijk als je zegt dat de VvF de belangrijkste schuldeisers zijn van de club. Maar we moeten ze wel ontzettend dankbaar zijn dat ze op deze manier meewerken aan het voorkomen van een faillissement van ons cluppie, want anders hadden we zaterdag niks te juichen gehad. Want wij hebben nou eenmaal geen gemeentebestuur in Rotterdam dat eens fijn over de brug komt met € 48 miljoen ofzo, zoals in Lampenkappentown.

Laat Gudde (ik geef toe, hij inspireert mij ook niet) zijn werk nou gewoon afmaken, want dat lijkt hem toch te lukken. En die laatste miljoenen komen misschien vandaag of morgen wel binnen als Fer tekent in Enschede en Biseswar naar Schotland gaat. Nog eventjes geduld en dan gaan we weer de weg naar boven in. En geef toe, zoals het zaterdag ging is het al in geen drie jaar meer geweest. Er is hoop!!!
Royaal
 Royaal - dinsdag 16 augustus 2011 - 13:18   quote  deeplink  
goed stuk ^^
michelvakkie v
 michelvakkie v - dinsdag 16 augustus 2011 - 13:20   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2011 - 12:35 schreef Zw' 28 het volgende:
Feyenoord z'n financiële constructie zorgt dat ik me een beetje zorgen maak..

Zou zeggen als feyenoord zo'n volksclub is betrek die er dan ook meer bij om het Feyenoord terug te brengen en die gekke geldwolven uit te kopen..

Ik vind die lui maar eng en niet behoren tot "het volk" van de volksclub..

quote:


Ik begrijp werkelijk niet wie het 'volk' dan zouden moeten zijn. Net alsof Gudde en Co en geen mensen zijn. Ik ben al ruim 30 zo gek van deze club dat ik elke week een kaartje koop/al jaren een seizoenkaart heb. Maar je maakt mij toch niet wijs dat jij en ik beter zouden zijn voor Feyenoord dan Eric Gudde en zijn collega's. Kan jij het beter? Dacht het niet.

Feit is gewoon dat wij er, ondanks dat we de club elke dag volgen en er mee opstaan en mee naar bed gaan, gewoon geen reet verstand van hebben. En dat geldt voor het hele 'volk'. Ik vindt heel die Varkenoordgroep maar eng, omdat dat mensen zijn die zich een betere supporter voelen dan ik. Ik vindt die mensen die zaterdagavond 'kankerbestuur' en 'Gudde, rot op' riepen maar eng. Mensen die zichzelf zo'n geweldige Feyenoord supporter voelen, maar wel elke week zorgen dat het onrustig is bij de club, dat mensen zich bedreigt voelen, en dat er alle mogelijke negatieve onzin wordt verkondigd.

Dus als jij en ik ook onderdeel zijn van dat 'volk', dan wil ik daar dus niet bijhoren. Ik wil gewoon elke week naar mijn cluppie toe, schreeuwen, juichen, zingen voor mijn cluppie, zodat ik op maandag geen stem meer heb. En al dat negatieve gelul, daar zit ik niet meer op te wachten.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 16 augustus 2011 door michelvakkie v --
nibali
 nibali - dinsdag 16 augustus 2011 - 13:22   quote  deeplink  
Zolang hier op dit forum allerlei speculaties langsvliegen, zonder dat die met zekerheid waar zijn vind ik juist dat ze het goed doen. Het zou pas raar zijn, als er iedere week weer met een tussenstand wordt gegoocheld. Dan riep iedereen op dit forum dat ze de boel niet binnenskamers kunnen houden. Laat Gudde cs nou maar lekker in stilte verder saneren, we horen vanzelf wel weer wat. Rust = zegen!
michelvakkie v
 michelvakkie v - dinsdag 16 augustus 2011 - 13:24   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2011 - 12:35 schreef Zw' 28 het volgende:
Feyenoord z'n financiële constructie zorgt dat ik me een beetje zorgen maak..

Zou zeggen als feyenoord zo'n volksclub is betrek die er dan ook meer bij om het Feyenoord terug te brengen en die gekke geldwolven uit te kopen..

Gene wat nog diebieler is.. Pim en vrienden kunnen niet gedwongen worden om hun aandelen te verkopen.. bedoel Feyenoord zou tegenover een lage waarde ook rustig termijn voor termijn hun aandelen terug kunnen kopen.. maar heb een gevoel dat
de aandelen alleen op een gegeven moment tegen een hoofdprijs worden verkocht..

Ik vind die lui maar eng en niet behoren tot "het volk" van de volksclub..

Ik begrijp werkelijk niet wie het 'volk' dan zouden moeten zijn. Net alsof Gudde en Co en geen mensen zijn. Ik ben al ruim 30 zo gek van deze club dat ik elke week een kaartje koop/al jaren een seizoenkaart heb. Maar je maakt mij toch niet wijs dat jij en ik beter zouden zijn voor Feyenoord dan Eric Gudde en zijn collega's. Kan jij het beter? Dacht het niet.

Feit is gewoon dat wij er, ondanks dat we de club elke dag volgen en er mee opstaan en mee naar bed gaan, gewoon geen reet verstand van hebben. En dat geldt voor het hele 'volk'. Ik vindt heel die Varkenoordgroep maar eng, omdat dat mensen zijn die zich een betere supporter voelen dan ik. Ik vindt die mensen die zaterdagavond 'kankerbestuur' en 'Gudde, rot op' riepen maar eng. Mensen die zichzelf zo'n geweldige Feyenoord supporter voelen, maar wel elke week zorgen dat het onrustig is bij de club, dat mensen zich bedreigt voelen, en dat er alle mogelijke negatieve onzin wordt verkondigd.

Dus als jij en ik ook onderdeel zijn van dat 'volk', dan wil ik daar dus niet bijhoren. Ik wil gewoon elke week naar mijn cluppie toe, schreeuwen, juichen, zingen voor mijn cluppie, zodat ik op maandag geen stem meer heb. En al dat negatieve gelul, daar zit ik niet meer op te wachten.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 16 augustus 2011 door michelvakkie v --
craven
 craven - dinsdag 16 augustus 2011 - 13:24   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2011 - 13:22 schreef nibali het volgende:
Zolang hier op dit forum allerlei speculaties langsvliegen, zonder dat die met zekerheid waar zijn vind ik juist dat ze het goed doen. Het zou pas raar zijn, als er iedere week weer met een tussenstand wordt gegoocheld. Dan riep iedereen op dit forum dat ze de boel niet binnenskamers kunnen houden. Laat Gudde cs nou maar lekker in stilte verder saneren, we horen vanzelf wel weer wat. Rust = zegen!
zit een verschil in iedere week of per maand/kwartaal.
Je kan ieder geval niet zeggen dat ze transparant zijn...
sportdwaas
 sportdwaas - dinsdag 16 augustus 2011 - 13:25   quote  deeplink  
@michelvakkie v Tot voor een paar dagen geleden kon ik jouw verhaal onderschrijven en ikzelf was vorig jaar een van de eersten die aangaf dat de VvF hun vorderingen omzetten in aandelen in de BVO waar in de media werd gesuggereerd dat er cash over de brug kwam.

Echter ik ben er niet zo zeker van dat die omzetting ook daadwerkelijk heeft plaatsgevonden. Er kunnen allerlei voorwaarden zijn gesteld door de schuldeisers/VvF die er voor zorgen dat er naast die aandelen ook is overeengekomen bijvoorbeeld dat de eerste 20 miljoen aan binnenkomend transfergeld terug gaat naar de VvF en andere schuldeisers. Kortom we weten het niet.

De VvF hoeven wat mij betreft niet voor Sinterklaas te spelen en ik waardeer hun enorme financiele inspanningen maar ook naar supporters toe zou het goed zijn als er glashelder wordt uitgelegd hoe het zit. Overigens is het zo dat via de aandelenconstructie en de integratie met de Sportclub Feyenoord de VvF eventueel een 25% belang zouden kunnen krijgen in de Sportclub. De Sportclub bezit volgens mij het Stadion Feijenoord en Varkenoord. Dit onroerend goed is miljoenen waard. Maar als gezegd een duidelijk (juridisch) verhaal over de integratie heb ik nog nergens gezien en het lijkt me gek dat de Sportclub zomaar met een half failliete BVO fuseert.

Als men niet precies kan uitleggen hoe het zit, hoe hoog de schuld is en er alleen bij de KNVB bekend is hoe het zit maak ik me toch zorgen. Ook het feit dat er voortdurend andere cijfers circuleren over hoogte van de schuld en het bedrag dat de VvF claimt te hebben opgehaald maakt de zaak nog gecompliceerder. Zeker is dat supporters 1 miljoen bijeen hebben gebracht in cash.

Ook is het zo dat de directie stelt dat M. Been zich coulant heeft opgesteld terwijl hijzelf bij Eredivisie-live beweert dat zijn en Vlemings salaris nog een jaar moet worden doorbetaald.

Om kort te gaan om wat voor redenen dan ook is er weinig duidelijk

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 16 augustus 2011 door sportdwaas --
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 16 augustus 2011 - 13:29   quote  deeplink  
Dit zijn wederom allemaal aannames
Zonder openheid van de club blijft het speculeren
michelvakkie v
 michelvakkie v - dinsdag 16 augustus 2011 - 13:29   quote  deeplink  
Dit jaar is (hopelijk) het laatste jaar dat we dit soort discussie moeten voeren. Ik wil iedereen oproepen hetzelfde te doen als Jerson Cabral afgelopen zaterdag. Want toen onze geweldige fijne Varkenoordgroep-jongens in de 12e minuut een fluitconcert wilden organiseren, schoot hij fijn een balletje in de kruising!! En zo hoort het. Opzouten met die negatievelingen, 'Kein geloel, fussballen'.
sportdwaas
 sportdwaas - dinsdag 16 augustus 2011 - 13:32   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2011 - 13:29 schreef michelvakkie v het volgende:
Dit jaar is (hopelijk) het laatste jaar dat we dit soort discussie moeten voeren. Ik wil iedereen oproepen hetzelfde te doen als Jerson Cabral afgelopen zaterdag. Want toen onze geweldige fijne Varkenoordgroep-jongens in de 12e minuut een fluitconcert wilden organiseren, schoot hij fijn een balletje in de kruising!! En zo hoort het. Opzouten met die negatievelingen, 'Kein geloel, fussballen'.
Als Cabral dan een paar weken later wordt verkocht voor 3 miljoen omdat de schuldenlast hoog is praat jij ook weer anders.

Ik vind dat er duidelijkheid moet komen over wat er de supporters nog allemaal te wachten staat.
nibali
 nibali - dinsdag 16 augustus 2011 - 13:33   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2011 - 13:24 schreef craven het volgende:

[..]

zit een verschil in iedere week of per maand/kwartaal.
Je kan ieder geval niet zeggen dat ze transparant zijn...
Ben ik met je eens, maar wij zijn natuurlijk ook wel erg nieuwsgierig. Wat mij betreft melden ze zich pas weer als er echt wat nieuws te melden is. Hieruit zou je kunnen opmaken dat er weinig gebeurt op dit moment. Wij gaan echter met z'n allen lopen speculeren dat het daardoor allemaal niet klopt, en daar ben ik het niet mee eens.
sportdwaas
 sportdwaas - dinsdag 16 augustus 2011 - 13:35   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2011 - 13:29 schreef Stylzz het volgende:
Dit zijn wederom allemaal aannames
Zonder openheid van de club blijft het speculeren
Dat is zo maar omdat die openheid ontbreekt krijg je dat supporters zich gaan roeren. Misschien valt het allemaal mee maar als je zelfs een eventuele opbrengst van Fer niet mag herinvesteren denk ik dat het minder goed is dan wordt voorgesteld.
michelvakkie v
 michelvakkie v - dinsdag 16 augustus 2011 - 13:41   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2011 - 13:25 schreef sportdwaas het volgende:
@michelvakkie v Tot voor een paar dagen geleden kon ik jouw verhaal onderschrijven en ikzelf was vorig jaar een van de eersten die aangaf dat de VvF hun vorderingen omzetten in aandelen in de BVO waar in de media werd gesuggereerd dat er cash over de brug kwam.

Echter ik ben er niet zo zeker van dat die omzetting ook daadwerkelijk heeft plaatsgevonden. Er kunnen allerlei voorwaarden zijn gesteld door de schuldeisers/VvF die er voor zorgen dat er naast die aandelen ook is overeengekomen bijvoorbeeld dat de eerste 20 miljoen aan binnenkomend transfergeld terug gaat naar de VvF en andere schuldeisers. Kortom we weten het niet.

De VvF hoeven wat mij betreft niet voor Sinterklaas te spelen en ik waardeer hun enorme financiele inspanningen maar ook naar supporters toe zou het goed zijn als er glashelder wordt uitgelegd hoe het zit. Overigens is het zo dat via de aandelenconstructie en de integratie met de Sportclub Feyenoord de VvF eventueel een 25% belang zouden kunnen krijgen in de Sportclub. De Sportclub bezit volgens mij het Stadion Feijenoord en Varkenoord. Dit onroerend goed is miljoenen waard. Maar als gezegd een duidelijk (juridisch) verhaal over de integratie heb ik nog nergens gezien en het lijkt me gek dat de Sportclub zomaar met een half failliete BVO fuseert.

Als men niet precies kan uitleggen hoe het zit, hoe hoog de schuld is en er alleen bij de KNVB bekend is hoe het zit maak ik me toch zorgen. Ook het feit dat er voortdurend andere cijfers circuleren over hoogte van de schuld en het bedrag dat de VvF claimt te hebben opgehaald maakt de zaak nog gecompliceerder. Zeker is dat supporters 1 miljoen bijeen hebben gebracht in cash.

Ook is het zo dat de directie stelt dat M. Been zich coulant heeft opgesteld terwijl hijzelf bij Eredivisie-live beweert dat zijn en Vlemings salaris nog een jaar moet worden doorbetaald.

Om kort te gaan om wat voor redenen dan ook is er weinig duidelijk
Je moet je daar niet zo druk over maken. Feyenoord is verplicht, zoals elk bedrijf, om een goede boekhouding te voeren. Dat betekent dus, dat de KNVB, of in ieder geval de financiele mensen die daarnaar kijken, kunnen beoordelen hoe de vlag erbij hangt. En dat wij daar geen inzicht in krijgen is, helaas, niet meer dan normaal. Bij 020 hebben ze een groter probleem, want daar zijn de cijfers wel openbaar, omdat het een beursgenoteerd bedrijf is. Dat betekent concreet dat het volledige kapitaal van die club in aandelen zit. Als de wind tegen is, en de aandelen kelderen, kan je zomaar failiiet zijn, terwijl je wel een sluitende begroting op papier hebt!!! Die situatie kan bij Feyenoord niet, omdat die 'aandelen' een heel andere gebruiksaanwijzing hebben, en niet erhandelbaar zijn. Dat zorgt voor stabiliteit.

Op meer transparatie hoef je echt niet rekenen, want ik vertel ook aan niemand dat ik in feite miljardair ben (Lol). Gaat gewoon echt niet gebeuren. En als wij, het 'volk', denken dat we daar recht op hebben, dan hebben we het mis. Het is al heel vreemd dat we weten hoeveel onze spelers ongeveer verdienen. Dat is toch raar? Waar is de privacy gebleven? En dat geldt dus ook voor de club. Want als de financiele cijfers exact bij iedereen bekand zouden zijn, zouden clubs, zaakwaarnemers en spelers daar gebruik/misbruik van kunnen maken.

Ik ben ervan overtuigd dat er nog steeds wantoestanden zijn waar we niets vanaf weten, en hopelijk ook nooit iets over zullen horen. Maar ik ben er ook van overtuigd dat geen enkele directeur of commissaris bij Feyenoord werkt om de boel failliet te laten gaan. Als dat zou dreigen, zouden er al mensen zijn opgestapt die hun hachje wilden redden. Het feit dat iedereen er nog zit, zegt mij alleen maar dat ze super-gemotiveerd zijn om de boel weer op de rails te zetten. En dat gaat ze lukken, als de resultaten op het veld ook een beetje meezitten.

En dat gaat goedkomen, ech wel.
Zw' 28
 Zw' 28 - dinsdag 16 augustus 2011 - 13:48   quote  deeplink  
Heb al vaker constructies genoemd die ook Feyenoord helpen zie voorbeeld van geel zoekt investeerders..

Ben alleen van mening dat transparantie de club alleen maar kan helpen op alle fronten.. ook in het vertrouwen van Gudde te herstellen.

Dat stuk kan je niet ontkennen..

Dit kan je ook niet ontkennen.. grote investeerders gooien geen geld weg.. als die beleggen doen ze dit om geld te verdienen.. anders gooi je het wel tegen een hoge rente bij een bank of in de aandelen..

Doet Pim dat niet zitten er best wel andere vrienden bij die de centen willen zien..

De vraag is alleen hoe krijgen ze het geld? vaste rente per jaar? of verkoop van aandelen tegen een hoog bedrag..

je hoeft voor de VvF niets over voetbal te weten.. alleen over investeren

Ff voor de duidelijkheid:

Sponsors: betalen geld voor reclame ruimte
Investeerders: belegen geld in een poging meer geld te verdienen, het liefste
tegen een minimaal risico.

tot welke groep behoord de VvF?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 16 augustus 2011 door Zw' 28 --
sportdwaas
 sportdwaas - dinsdag 16 augustus 2011 - 13:49   quote  deeplink  
In de VS weet iedereen van elkaar wat ze verdienen, het is maar wat je afspreekt. Als aandelen kelderen wil dat niet zeggen dat een bedrijf failliet gaat als ze gewoon winst maken. De aandelen zijn dan niks waard maar het bedrijf hoeft daardoor niet failliet te gaan. Als een bedrijf niet meer aan de verplichtingen voldoet gaan ze op de fles. Aandeelhouders krijgen nooit wat dan.

Als de VvF, de directie etc een voortdurend beroep doen op supporters om maar seizoenskaarten, merchandise etc aan te schaffen en daarenboven ook nog vraagt (collecteert) om cash en ook nog eens vraagt genoegen te nemen met een sportieve uitverkoop van spelers lijkt het me niet meer dan netjes om in ieder geval duidelijk te zijn over de staat waarin de club zich bevindt.
hotjumper
 hotjumper - dinsdag 16 augustus 2011 - 13:51   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2011 - 13:33 schreef nibali het volgende:

[..]

Ben ik met je eens, maar wij zijn natuurlijk ook wel erg nieuwsgierig. Wat mij betreft melden ze zich pas weer als er echt wat nieuws te melden is.
Het liefst melden ze zich niet want als Gudde een persconferentie belegd is het tot nu toe vooral negatief nieuws
craven
 craven - dinsdag 16 augustus 2011 - 13:52   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2011 - 13:33 schreef nibali het volgende:

[..]

Ben ik met je eens, maar wij zijn natuurlijk ook wel erg nieuwsgierig. Wat mij betreft melden ze zich pas weer als er echt wat nieuws te melden is. Hieruit zou je kunnen opmaken dat er weinig gebeurt op dit moment. Wij gaan echter met z'n allen lopen speculeren dat het daardoor allemaal niet klopt, en daar ben ik het niet mee eens.
Door onduidelijkheid creëer je onvrede bij de achterban, wat gebeurd er bij je club?
Tegenstrijdige berichten in de media, daar moet je als club inspringen d.m.v. inzicht te geven in je financiele huishouding. Natuurlijk hoef je niet bij ieder bericht dat te doen
nibali
 nibali - dinsdag 16 augustus 2011 - 13:53   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2011 - 13:51 schreef hotjumper het volgende:

[..]

Het liefst melden ze zich niet want als Gudde een persconferentie belegd is het tot nu toe vooral negatief nieuws
Dan kunnen we op dit moment dus allemaal rustig ademhalen.
hotjumper
 hotjumper - dinsdag 16 augustus 2011 - 13:53   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2011 - 13:49 schreef sportdwaas het volgende:
In de VS weet iedereen van elkaar wat ze verdienen, het is maar wat je afspreekt. Als aandelen kelderen wil dat niet zeggen dat een bedrijf failliet gaat als ze gewoon winst maken. De aandelen zijn dan niks waard maar het bedrijf hoeft daardoor niet failliet te gaan. Als een bedrijf niet meer aan de verplichtingen voldoet gaan ze op de fles. Aandeelhouders krijgen nooit wat dan.

Als de VvF, de directie etc een voortdurend beroep doen op supporters om maar seizoenskaarten, merchandise etc aan te schaffen en daarenboven ook nog vraagt (collecteert) om cash en ook nog eens vraagt genoegen te nemen met een sportieve uitverkoop van spelers lijkt het me niet meer dan netjes om in ieder geval duidelijk te zijn over de staat waarin de club zich bevindt.
En vergeet niet dat ze uitingen van bezorgdheid verbieden in het stadion....
nibali
 nibali - dinsdag 16 augustus 2011 - 13:55   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2011 - 13:52 schreef craven het volgende:

[..]

Door onduidelijkheid creëer je onvrede bij de achterban, wat gebeurd er bij je club?
Tegenstrijdige berichten in de media, daar moet je als club inspringen d.m.v. inzicht te geven in je financiele huishouding. Natuurlijk hoef je niet bij ieder bericht dat te doen
1x per maand standaard + bij groot nieuws melden. Mooi compromis!
schippertje
 schippertje - dinsdag 16 augustus 2011 - 13:55   quote  deeplink  
dit hele topic hangt aan elkaar van suggestie's en stemmingmakerij
volgens mij heeft de knvb aangegeven dat feyenoord nog 1 lucratieve transfer nodig had alvorens zich weer op de transfermarkt te kunnen begeven ,in feite kon dit al maar achtte de knvb dit niet verstandig i.v.m de krappe begroting
voor dit seizoen
ik denk dat de knvb daarmee geen transfersom van c.a 50 miljoen voor ogen had om de schuld ineens af te lossen
dan mag het bestuur niet transparant zijn maar ik denk dat het signaal van de knvb duidelijk is
denk men nou echt dat gudde openlijk toestemming aan de knvb gaat vragen als hij weet dat de schuld nog steeds 40 tot 50 miljoen is zoals mhr sportdwaas hier suggereert ik denk het niet
daarom lijkt dit hel topic op stemmingmakerij van een feyenoord negatieveling
stop hier toch eens mee en geef die mensen de kans om de club gezond te maken
want dat we nog steeds in cat 1 zitten is logisch en had de knvb ook al aangegeven dus was geen verassing
we hebben nog steeds een beetje schuld en moeten dit seizoen voor het eerst zwarte cijfers schrijven
om uit die categorie te komen
daarom heeft de knvb ook aangegeven dat feyenoord nog even voorzichtig moest doen om die begroting niet in gevaar te brengen
dit zijn feiten en geen suggestie's
craven
 craven - dinsdag 16 augustus 2011 - 13:58   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2011 - 13:55 schreef schippertje het volgende:
dit hele topic hangt aan elkaar van suggestie's en stemmingmakerij
volgens mij heeft de knvb aangegeven dat feyenoord nog 1 lucratieve transfer nodig had alvorens zich weer op de transfermarkt te kunnen begeven ,in feite kon dit al maar achtte de knvb dit niet verstandig i.v.m de krappe begroting
voor dit seizoen
ik denk dat de knvb daarmee geen transfersom van c.a 50 miljoen voor ogen had om de schuld ineens af te lossen
dan mag het bestuur niet transparant zijn maar ik denk dat het signaal van de knvb duidelijk is
denk men nou echt dat gudde openlijk toestemming aan de knvb gaat vragen als hij weet dat de schuld nog steeds 40 tot 50 miljoen is zoals mhr sportdwaas hier suggereert ik denk het niet
daarom lijkt dit hel topic op stemmingmakerij van een feyenoord negatieveling
stop hier toch eens mee en geef die mensen de kans om de club gezond te maken
want dat we nog steeds in cat 1 zitten is logisch en had de knvb ook al aangegeven dus was geen verassing
we hebben nog steeds een beetje schuld en moeten dit seizoen voor het eerst zwarte cijfers schrijven
om uit die categorie te komen
daarom heeft de knvb ook aangegeven dat feyenoord nog even voorzichtig moest doen om die begroting niet in gevaar te brengen
dit zijn feiten en geen suggestie's
Waar het omgaat is dat niemand precies weet wat de schuld is van feyenoord(behalve het bestuur) en dat de transparantie ver te zoeken is(wel vaker met transparantie :) )
craven
 craven - dinsdag 16 augustus 2011 - 13:59   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2011 - 13:55 schreef nibali het volgende:

[..]

1x per maand standaard + bij groot nieuws melden. Mooi compromis!
van mij mag het ook per kwartaal + bij groot nieuws ;)
nibali
 nibali - dinsdag 16 augustus 2011 - 14:00   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2011 - 13:59 schreef craven het volgende:

[..]

van mij mag het ook per kwartaal + bij groot nieuws ;)
Deal!
sportdwaas
 sportdwaas - dinsdag 16 augustus 2011 - 14:06   quote  deeplink  
Het is heel simpel zolang we de exacte voorwaarden van de omzetting van schuld in aandelen niet kennen moet je ervan uitgaan dat het een voorwaardelijke omzetting betreft. Ik vermoed (en dat is inderdaad een vermoeden dat ik baseer op wat ik feitelijk zie gebeuren is) dat er nog niet aan alle voorwaarden is voldaan en dat tot die tijd alle transferinkomsten rechtstreeks naar de schuldeisers gaan (waaronder de VvF)

Want een volgens het rekensommetje van VvF en de transferinkomsten zou de schuld, uitgaande van een begin van € 51 mio staan op 10 miljoen. 10 miljoen is een restschuld op basis waarvan de KNVB Feyenoord niet in categorie 1 kan houden. Met andere woorden de schuld moet dus wel hoger zijn en dat kan mede komen door een slecht exploitatieresultaat in 2010/2011
nibali
 nibali - dinsdag 16 augustus 2011 - 14:10   quote  deeplink  
Het kan toch ook gewoon een keuze van Feijenoord zelf zijn. Nu zijn ze toch ook bezig met Guidetti en mogelijk Alves. Eerst schuldenvrij, daarna opbouwen is het credo! Blijft speculeren Sportdwaas, ik weet het niet, jij weet het niet. Waarschijnlijk weten ze het zelf niet eens
schippertje
 schippertje - dinsdag 16 augustus 2011 - 14:12   quote  deeplink  
dit hele topic hangt aan elkaar van suggestie's en stemmingmakerij
volgens mij heeft de knvb aangegeven dat feyenoord nog 1 lucratieve transfer nodig had alvorens zich weer op de transfermarkt te kunnen begeven ,in feite kon dit al maar achtte de knvb dit niet verstandig i.v.m de krappe begroting
voor dit seizoen
ik denk dat de knvb daarmee geen transfersom van c.a 50 miljoen voor ogen had om de schuld ineens af te lossen
dan mag het bestuur niet transparant zijn maar ik denk dat het signaal van de knvb duidelijk is
denk men nou echt dat gudde openlijk toestemming aan de knvb gaat vragen als hij weet dat de schuld nog steeds 40 tot 50 miljoen is zoals mhr sportdwaas hier suggereert ik denk het niet
daarom lijkt dit hel topic op stemmingmakerij van een feyenoord negatieveling
stop hier toch eens mee en geef die mensen de kans om de club gezond te maken
want dat we nog steeds in cat 1 zitten is logisch en had de knvb ook al aangegeven dus was geen verassing
we hebben nog steeds een beetje schuld en moeten dit seizoen voor het eerst zwarte cijfers schrijven
om uit die categorie te komen
daarom heeft de knvb ook aangegeven dat feyenoord nog even voorzichtig moest doen om die begroting niet in gevaar te brengen
dit zijn feiten en geen suggestie's
nibali
 nibali - dinsdag 16 augustus 2011 - 14:13   quote  deeplink  
Deja vu
Pietje1
 Pietje1 - dinsdag 16 augustus 2011 - 15:15   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2011 - 11:09 schreef sportdwaas het volgende:

[..]

Dat is mijn idee dus ook er wordt domweg nog teveel gegoocheld met cijfers. Daar moeten ze mee ophouden. In mei zeggen ze dat de verkoop van seizoenkaarten goed gaat in juli blijkt dat het er minder zijn dan vorig jaar.

Van Geel zegt waar het op staat. Hij zegt er is salarisruimte maar al de transferinkomsten zijn naar de schuldeisers gegaan. Dat betekent in mijn visie, gekoppeld aan kritiek van Sportclub, Varkenoordgroep en anderen dat de schuldpositie op zijn minst anders is dan Blokband cs ons willen doen geloven.
Niet helemaal, het belangrijkste is dat er zwarte cijfers gedraaid worden, dat is nog niet gebeurd. Daarom zitten we nog in Cat. 1. De schuld is naar verluid 19 mijoen (zeg je zelf ook). Hoe kleiner die rentedragende schuld wordt hoe beter het is voor de positie van Feyenoord.

Het kapitaal op het veld is niet meer zoals het vroeger was, daarom hebben we nog steeds een negatief eigen vermogen. Daarmee ben je geen gezonde brsdrijf en blijf je in de gevaren zone.
hotjumper
 hotjumper - dinsdag 16 augustus 2011 - 15:22   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2011 - 14:10 schreef nibali het volgende:
...... Waarschijnlijk weten ze het zelf niet eens
dat idee heb ik ook.
sevillana
 sevillana - dinsdag 16 augustus 2011 - 15:36   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2011 - 15:22 schreef hotjumper het volgende:

[..]

dat idee heb ik ook.
wat? . . dat ze zelf niet weten dat ze hiermee bezig zijn?

Nu zijn ze toch ook bezig met Guidetti en mogelijk Alves.
Marsco
 Marsco - dinsdag 16 augustus 2011 - 16:03   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2011 - 14:06 schreef sportdwaas het volgende:
Het is heel simpel zolang we de exacte voorwaarden van de omzetting van schuld in aandelen niet kennen moet je ervan uitgaan dat het een voorwaardelijke omzetting betreft. Ik vermoed (en dat is inderdaad een vermoeden dat ik baseer op wat ik feitelijk zie gebeuren is) dat er nog niet aan alle voorwaarden is voldaan en dat tot die tijd alle transferinkomsten rechtstreeks naar de schuldeisers gaan (waaronder de VvF)

Want een volgens het rekensommetje van VvF en de transferinkomsten zou de schuld, uitgaande van een begin van € 51 mio staan op 10 miljoen. 10 miljoen is een restschuld op basis waarvan de KNVB Feyenoord niet in categorie 1 kan houden. Met andere woorden de schuld moet dus wel hoger zijn en dat kan mede komen door een slecht exploitatieresultaat in 2010/2011
Waarom zou ik daarvan uitgaan omdat jij dat zegt?
Het is voor mij heel duidelijk. Feyenoord heeft aandeel verkocht voor geld. Dat zijn in dit geval schulden die omgezet zijn in aandelen. Elke euro die terug gaat naar schuldeisers staat daar volledig los van.

Dat zou mooi zijn ok he. aandelen uitgeven voor laten we zeggen 25 miljoen. En gratis geld overmaken bij transferinkomsten zonder dat daar een vermindering aan schuld tegenover staat. Dat bestaat niet, zo achterlijk zijn ze nou ook weer niet in het maasgebouw.

Je hebt te maken met een situatie dat de club 0 euro schuld uit mag hebben staan eind dit seizoen. Anders staat de licentie op het spel. Ondanks de 'investering' (in de vorm van omzetting schuld naar aandelen in club) van de VvF en inkomsten transfers, staat er gewoon nog een substantieel bedrag open. Dat MOET weggewerkt zijn dit seizoen. Of dat nou nog 10 miljoen is, 20 miljoen of nog slechts 5... Het betekent dus dat er geen enkel risico genomen kan worden.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5979
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Vrienden van Feyenoord zijn de schuldeisers van Feyenoord









0.0104339