BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Kogel door de Kuip : Arup / OMA de bouwers van het nieuwe stadion ?

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
piet de paler
 piet de paler - donderdag 21 februari 2019 - 18:12   quote  deeplink  
Ik denk dat ze daar wel aan komen, er zijn nu veel mensen die nu geen kaart kunnen kopen.
Maar ja dan moet het op het veld beter
Stylzz
 Stylzz - donderdag 21 februari 2019 - 18:12   quote  deeplink  
Dat denk ik ook
Leon FR1908
 Leon FR1908 - donderdag 21 februari 2019 - 18:15   quote  deeplink  
Wat is de prijs dan van een seizoenskaart straks?
Stylzz
 Stylzz - donderdag 21 februari 2019 - 18:15   quote  deeplink  
Sowieso te duur
Leon FR1908
 Leon FR1908 - donderdag 21 februari 2019 - 18:17   quote  deeplink  
Dan wordt het eerst zien en dan geloven die 40.000
piet de paler
 piet de paler - donderdag 21 februari 2019 - 18:34   quote  deeplink  
Als ik nu al zie hoeveel seizoenkaart houders er zitten, is er nog marvweinig vrije verkoop , ik dat dit het enige punt is dat goed gaat komen.
Volgens mij betaal ik nu 375 dat is voor velen veel geld. Bij Ol Marseille betaal je dacht ik 450 eurie maar de faciliteiten zijn beter en natuurlijk het spelers matariaal. In de UK is het heel duur.
Ik hoop voor Feyenoord dat er eens een goede sponsor komt volgens mij was UNIBET in de race
Stylzz
 Stylzz - donderdag 21 februari 2019 - 18:34   quote  deeplink  
Ik denk wel dat t een aanzuigende werking heeft, maar dan moet er wel succes volgen
Leon FR1908
 Leon FR1908 - donderdag 21 februari 2019 - 20:22   quote  deeplink  
Als ze de totale bezetting van een vak in een andere vak gaan plaatsen is er een mogelijkheid
Stylzz
 Stylzz - donderdag 21 februari 2019 - 21:57   quote  deeplink  
https://www.fr-fans.nl/nieuws/39391/financiering-nieuwe-stadion-verduidelijkt-zo-moet-het-geld-worden-opgehaald
FR-Henk
 FR-Henk - donderdag 21 februari 2019 - 22:05   quote  deeplink  
Bepaald geen somber stuk.
Stylzz
 Stylzz - donderdag 21 februari 2019 - 22:06   quote  deeplink  
De waarheid zit ergens tussen dit stuk en t stuk in t FD in
van geil
 van geil - donderdag 21 februari 2019 - 22:07   quote  deeplink  
Ik zou het nog eens lezen.
Stylzz
 Stylzz - donderdag 21 februari 2019 - 22:09   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 februari 2019 - 22:05 schreef FR-Henk het volgende:
Bepaald geen somber stuk.
Oh wacht, blijkbaar hebben we t weer mis. Toch fijn wanneer mensen voor je denken
van geil
 van geil - donderdag 21 februari 2019 - 22:12   quote  deeplink  
224 miljoen wordt geleend bij banken , dat is goed te doen staat er .
Daarnaast moet er nog even 160 miljoen opgehaald(geleend) worden.
Waarvan 100 miljoen aan preferente aandelen , oftewel aandelen met een gegarandeerde jaarlijkse uitkering.
Met andere woorden , de banken vinden het teveel risico om de overige 160 miljoen ook te verstrekken.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 21 februari 2019 door van geil --
FR-Henk
 FR-Henk - donderdag 21 februari 2019 - 22:25   quote  deeplink  
Bepaald geen somber stuk.
AD ziet mogelijkheden, is optimistisch, constateert optimisme.
Leidraad.
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 22 februari 2019 - 06:51   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 februari 2019 - 22:25 schreef FR-Henk het volgende:
Bepaald geen somber stuk.
AD ziet mogelijkheden, is optimistisch, constateert optimisme.
Leidraad.
Ik heb van de week ook de plaat gezien wie nu precies wel risico lijdt, dat geeft ook een bijzonder beeld voor de club
FR-Henk
 FR-Henk - vrijdag 22 februari 2019 - 08:52   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 februari 2019 - 06:51 schreef Stylzz het volgende:

[..]

Ik heb van de week ook de plaat gezien wie nu precies wel risico lijdt, dat geeft ook een bijzonder beeld voor de club
Wat zag je?
Ik begrijp dat de club amper de dupe kan worden.
Maar okee, ik baseer me slechts op de wat meer serieuze pers. Niet op mijn beperkte kennis in dit wereldje.
MMM
 MMM - vrijdag 22 februari 2019 - 09:01   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 februari 2019 - 18:12 schreef piet de paler het volgende:
Ik denk dat ze daar wel aan komen, er zijn nu veel mensen die nu geen kaart kunnen kopen.
Maar ja dan moet het op het veld beter
Er zijn straks veel mensen die geen kaart meer kunnen kopen omdat het te duur word. Plus de lange wachtrijen waar jaren geleden over werd gesproken is nu niet meer.

En mensen raken de binding met Feyenoord kwijt wegens het wanbeleid/schijt hebben aan supporters.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - vrijdag 22 februari 2019 - 09:19   quote  deeplink  
Ik heb net ook gelezen dat de 25 miljoen per jaar alleen uitgekeerd word als het stadion
winst boekt.
FR-Henk
 FR-Henk - vrijdag 22 februari 2019 - 09:20   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 februari 2019 - 09:01 schreef MMM het volgende:

[..]

Er zijn straks veel mensen die geen kaart meer kunnen kopen omdat het te duur word. Plus de lange wachtrijen waar jaren geleden over werd gesproken is nu niet meer.

En mensen raken de binding met Feyenoord kwijt wegens het wanbeleid/schijt hebben aan supporters.
Het Legioen staat bekend om haar hardnekkige hoopvolle verwachting. Dat zit in het DNA. Hè nieuwe stadion zal al tijdens de bouw die hoop versterken. Ik ben daar dus niet zo bang voor.

Het is wel alle reden om nu al te gaan voorsorteren:
Van Geel kondigt zijn afscheid aan deze zomer en Feyenoord haalt een nieuwe onervaren trainer. Kees van Wonderen, wat mij betreft, die het roer omgooit: discipline en jeugd.

Van Geel kondigt zijn afscheid aan voor vertrek eind dit jaar, stelt eerst nog een ervaren tussenpaus aan, in afwachting van resultaat komst/afblazen nieuw stadion, nov. 2019.
Vanaf 2020 nieuwe koers. Jaar later dus.
van geil
 van geil - vrijdag 22 februari 2019 - 10:05   quote  deeplink  
https://feyenoord.headliner.nl/headliner.php?c=nl&id=48099&abbr=fr12
Leon FR1908
 Leon FR1908 - vrijdag 22 februari 2019 - 11:26   quote  deeplink  
Feyenoord krijgt gegarandeerde 25 miljoen pas bij winst nieuwe stadion.

Als er daadwerkelijk winst wordt gemaakt in het nieuw geplande Feyenoord-stadion krijgt de voetbaltak van Feyenoord gegarandeerd 25 miljoen euro per jaar. Dat staat in het nieuwe businessplan van het nieuwe stadion dat deze week aan de Rotterdamse gemeenteraad is gestuurd.

In de eerste versie van dat plan zou Feyenoord genoegen moeten nemen met een vaste prestatievergoeding van 17,5 miljoen euro en een variabel deel. Feyenoord-directeur Jan de Jong keerde zich vorig jaar tegen dat plan en eiste 25 miljoen euro per jaar.

De gemeente laat het nieuwe businessplan extern toetsen. Rotterdam wil alleen miljoenen steken in het nieuwe stadion als aan bepaalde voorwaarden wordt voldaan. Zo koopt de stad voor 60 miljoen euro de grond voor het nieuwe stadion en geeft dat in erfpacht uit. Constructie: Schiekadeblok en Calypso uit 2009. Ook wordt de stad voor 40 miljoen euro aandeelhouder in het complex. De bouw kost ongeveer 444 miljoen euro en moet in 2020 beginnen. Het definitief doorgaan van het nieuwe stadion is afhankelijk van de geldelijke ontwikkeling rond de voorbereidingen (het vinden van sponsors). De N.V. Stadion Feyenoord is daarvoor verantwoordelijk.
piet de paler
 piet de paler - vrijdag 22 februari 2019 - 13:37   quote  deeplink  
Geen woorden maar daden
Anders niet meer praten en dit idee verlaten
Alexi
 Alexi - vrijdag 22 februari 2019 - 14:32   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 februari 2019 - 18:34 schreef piet de paler het volgende:
Als ik nu al zie hoeveel seizoenkaart houders er zitten, is er nog marvweinig vrije verkoop , ik dat dit het enige punt is dat goed gaat komen.
Volgens mij betaal ik nu 375 dat is voor velen veel geld. Bij Ol Marseille betaal je dacht ik 450 eurie maar de faciliteiten zijn beter en natuurlijk het spelers matariaal. In de UK is het heel duur.
Ik hoop voor Feyenoord dat er eens een goede sponsor komt volgens mij was UNIBET in de race
Ik hoop dat het Unilever word!
Leon FR1908
 Leon FR1908 - vrijdag 22 februari 2019 - 15:32   quote  deeplink  
Shell en unilever ,letterlijk en figuurlijk stank voor dank van deze bedrijven.
Laat die bedrijven eerst maar eens fatsoenlijke belastingen gaan betalen.
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 22 februari 2019 - 16:48   quote  deeplink  
Calvé pindakaas arena
ar
 ar - vrijdag 22 februari 2019 - 17:49   quote  deeplink  
Lol
Leon FR1908
 Leon FR1908 - vrijdag 22 februari 2019 - 20:19   quote  deeplink  
Wie is er niet groot mee geworden ?
Leon FR1908
 Leon FR1908 - vrijdag 22 februari 2019 - 20:19   quote  deeplink  
Toezegging 40 miljoen euro gemeente Rotterdam ligt onder vuur
Feyenoord zou vooraan staan bij de verdeling van de gelden die het nieuwe Feyenoord stadion op zouden brengen: 25 miljoen euro was gegarandeerd, pas nadat dat bedrag bereikt is krijgen andere investeerders een deel van de opbrengsten. De oppositie partijen van de gemeente Rotterdam zijn er helemaal niet happig op om aan die afspraak te voldoen en ze eisen nieuw onderzoek.

Tegenstanders
Leefbaar-raadslid Robert Simons vertrouwt de nieuwe afspraak niet. "Als de gemeente Rotterdam de sluitpost op de begroting wordt, dan nemen we een enorm risico."

Fractievoorzitter Ruud van der Velden van de Partij voor de Dieren is inmiddels de draad kwijt. "Hoe het zit met de positie van de gemeente, is me volkomen onduidelijk. En oud-wethouder Visser (inmiddels afgetreden wegens het 'lekken' van belangrijke informatie - red.) heeft altijd verkondigd dat de gemeente Rotterdam eerst zijn geld zou krijgen. Feyenoord staat in dat opzicht nu bovenaan. En dat is in tegenspraak met wat wij steeds in de raad te horen hebben gekregen."

Ook 50Plus fractievoorzitter Ellen Verkoelen vreest er voor dat de gemeente Rotterdam de geïnvesteerde 40 miljoen nooit meer terugziet. "Het stadion gaat die inkomsten niet binnenhalen. Er is geen enkele garantie dat dit gebeurt. En die twijfel was er altijd al, vandaar dat de gemeente dit zo nauwkeurig heeft laten vastleggen.’’

Tot slot spreekt ook SP-fractievoorzitter Aart van Zevenbergen zijn zorgen uit in het Algemeen Dagblad. "Wat voor garanties hebben we nog? Ik heb sowieso moeite met het feit dat gemeenschapsgeld voor dit doel wordt aangewend. En volgens mij heeft de raad niet ingestemd met deze opzet. Zo simpel is het.’’

Voorstanders
Voorstander en CDA-fractievoorzitter Christine Eskes ziet het probleem niet. "We laten nu een doorrekening doen van de businesscase en zullen dan zien wat dit betekent voor de risico’s van de gemeente. En of die zijn veranderd. Op basis daarvan kijken we of er aanpassingen nodig zijn. Wat nog wel hoog staat is de erfpachtcanon. Da’s pure winst."

VVD’er Jan-Willem Verheij is het eens met zijn collega. "Ik heb het gevoel dat de boel nu zo conservatief in elkaar zit, dat ik ‘m voor de gemeente wel aandurf. Het is een goede zaak dat Feyenoord hoger in de ‘geldwaterval’ staat dan in de vorige businesscase. En er dus meer zekerheden zijn voor het spelersbudget van de club. Ik zie op dit moment geen hele gekke dingen in dit plan.’’

Wethouder Bas Kurvers (VVD, bouwen en wonen) denkt ook dat de gemeente een 'verantwoord rendement' uit de investering gaat halen. "De huidige stand van zaken is een momentopname. In de komende periode spreken we met elkaar over de definitieve invulling van de financiële afspraken tussen stad en stadion.‘’

'Dit kan worden uitgelegd als verboden staatssteun'
Hoogleraar Europees recht Flora Goudappel vreest dat de gemeente Rotterdam op de vingers getikt gaat worden door 'Brussel' omdat de Europese Unie staatssteun aan betaald voetbalclubs verbiedt. "Dit kan worden uitgelegd als verboden staatssteun."

"Het financieringsmodel dat nu op tafel ligt, is geheel gericht op het weer internationaal tot bloei brengen van Feyenoord. Een lovenswaardig doel, maar dat betekent wél dat gemeenschapsgeld wordt gebruikt om uiteindelijk spelers te financieren. En je ziet dat dit soort constructies in Brussel telkens weer wordt afgestraft. Hier loopt het op stuk."

"Maar voor Rotterdam, en uiteindelijk óók voor de club, is het geen goed nieuws als alles straks moet worden teruggedraaid. Daarom is het goed als je dat van tevoren afstemt. Het verschil met het vorige plan is dat Feyenoord nu gegarandeerd zijn geld krijgt en de stad maar moet afwachten of er wat overblijft. Zeker als het een jaartje slecht gaat", zo legt Goudappel uit in het Algemeen Dagblad. "Als Feyenoord het zou kunnen doen met 40 miljoen minder aan gemeenschapsgeld, dan zou het probleem zijn opgelost.’’

Bas Kurvers (VVD, bouwen en wonen) denkt dat 'Europa' akkoord gaat als er voldaan wordt aan de voorwaarden die de stad stelt aan het aandelenpakket van 40 miljoen euro. "Dan is er geen risico dat we meewerken aan welke vorm van staatssteun dan ook.
MMM
 MMM - maandag 04 maart 2019 - 07:39   quote  deeplink  
Lekker mee doorgaan joh hahaha, gisteren zat het al flink leeg.
Stylzz
 Stylzz - maandag 04 maart 2019 - 07:41   quote  deeplink  
Oké, dan halen we de tweede ring eraf
MMM
 MMM - maandag 04 maart 2019 - 08:19   quote  deeplink  
De Kuip renoveren.
Stylzz
 Stylzz - maandag 04 maart 2019 - 09:01   quote  deeplink  
Waarom? Zit nu ook niet vol.
MMM
 MMM - maandag 04 maart 2019 - 09:32   quote  deeplink  
Als er toch een keus gemaakt moet worden. Plus de Kuip zit vaak wel vol, bij een nieuw stadion krijg je meer plaatsen wat niet gevuld gaat worden. Al gaat de Kuip ook meer leegstromen misschien ja, heel veel supporters zijn klaar met dit wanbeleid.

En 440 miljoen voor een nieuw stadion, lachwekkend.
Stylzz
 Stylzz - maandag 04 maart 2019 - 09:45   quote  deeplink  
Maar dat geld betaalt de club niet.
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 04 maart 2019 - 09:52   quote  deeplink  
Lijkt wel of alles nu kommer en kwel is.....
kenny
 kenny - maandag 04 maart 2019 - 10:09   quote  deeplink  
ben wel voor een nieuw stadion alleen vraag ik me af waarom een nieuw stadion als je geen beleid voert en de club blijft zwalken , je zag het gisteren al dat de mensen het zat worden , ga je geen beleid voeren en koers veranderen blijf dan lekker in de oude kuip
Stylzz
 Stylzz - maandag 04 maart 2019 - 10:12   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 04 maart 2019 - 09:52 schreef FR-Henk het volgende:
Lijkt wel of alles nu kommer en kwel is.....
Is t ook.
Milo
 Milo - maandag 04 maart 2019 - 10:12   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 februari 2019 - 20:19 schreef Leon FR1908 het volgende:
Wie is er niet groot mee geworden ?
Jij niet hahaha
MMM
 MMM - maandag 04 maart 2019 - 10:20   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 04 maart 2019 - 09:45 schreef Stylzz het volgende:
Maar dat geld betaalt de club niet.
Maar de club heeft wel al miljoenen(!) uitgegeven voordat er maar één paal in de grond geslagen is.
Stylzz
 Stylzz - maandag 04 maart 2019 - 15:36   quote  deeplink  
https://www.rijnmond.nl/nieuws/178975/VIDEO-S-Feyenoord-presenteert-nieuwe-visuals-Feyenoord-City

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 04 maart 2019 door Stylzz --
piet de paler
 piet de paler - maandag 04 maart 2019 - 15:42   quote  deeplink  
Volgens VZ loopt Feyenoord geen risico bij de nieuwbouw
en krijgt 25 milj om daar te spelen. Tja ik kan weer slapen
tomson
 tomson - maandag 04 maart 2019 - 16:21   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 01 december 2016 - 09:22 schreef MMM het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
tomson
 tomson - maandag 04 maart 2019 - 16:22   quote  deeplink  
Hoe nieuw zijn die nieuwe visuals ?
Stylzz
 Stylzz - maandag 04 maart 2019 - 16:25   quote  deeplink  
T gaat om de filmpjes
VVout
 VVout - maandag 04 maart 2019 - 16:33   quote  deeplink  
Ik schrok wel van die dakconstructie, maar laat ik daar ff net als die haatbaard geen conclusies aan vast knopen.
MMM
 MMM - maandag 04 maart 2019 - 18:16   quote  deeplink  
Ik zal maar niks zeggen.
ar
 ar - maandag 04 maart 2019 - 18:51   quote  deeplink  
Lijkt zeker op de arena?
Stylzz
 Stylzz - maandag 04 maart 2019 - 19:21   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 04 maart 2019 - 18:51 schreef ar het volgende:
Lijkt zeker op de arena?
Ja man wit staal
tomson
 tomson - maandag 04 maart 2019 - 20:06   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 04 maart 2019 - 16:25 schreef Stylzz het volgende:
T gaat om de filmpjes
Ah. Owkee

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5149
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Kogel door de Kuip : Arup / OMA de bouwers van het nieuwe stadion ?









0.0945761