BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Kogel door de Kuip : Arup / OMA de bouwers van het nieuwe stadion ?

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
Leon FR1908
 Leon FR1908 - donderdag 09 april 2020 - 17:32   quote  deeplink  
Er is ook nog een stikstof probleem .
1500 projecten wachten op vergunningen.
FR-Henk
 FR-Henk - donderdag 09 april 2020 - 18:12   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 09 april 2020 - 12:58 schreef Stylzz het volgende:
Ja precies, dus is de vraag hoe ga je ze lokken, naar t voetbal. Hoe hou je ze vast.
T is tegenwoordig meer een heel pakket wat je moet bieden, voor t voetbal bij een avondwedstrijd moet je nog iets kunnen doen en bij voorkeur er na ook nog. Zelfde geldt voor de zondagmiddag. Dat kan in de huidige Kuip niet.
Exact.
Mensen willen steeds meer quality-time. 2 tot 5 uur reizen voor 90 minuten matig voetbal bv. Weegt voor jongere generatie steeds zwaarder.
Oftewel: er moet dag/dagen rondom een vermaak pakket rondom en in het stadion zijn. Dan trek je jonge gezinnen, en hun kids.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 09 april 2020 door FR-Henk --
VVout
 VVout - vrijdag 10 april 2020 - 14:56   quote  deeplink  
Dan toch? Dit zijn gewoon concrete stappen die wissels zetten.

https://www.ad.nl/rotterdam/doorbraak-feyenoord-city-laboratorium-maakt-plaats-voor-nieuw-stadion~a28a5c55/
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 10 april 2020 - 18:29   quote  deeplink  
Ja nu is de rollende steen niet meer tegen te houden
MightyAce
 MightyAce - vrijdag 10 april 2020 - 18:33   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 10 april 2020 - 18:29 schreef Stylzz het volgende:
Ja nu is de rollende steen niet meer tegen te houden
Wordt saai, vanaf 2025 elk jaar kampioen.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 12 april 2020 - 11:35   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 10 april 2020 - 14:56 schreef VVout het volgende:
Dan toch? Dit zijn gewoon concrete stappen die wissels zetten.

https://www.ad.nl/rotterdam/doorbraak-feyenoord-city-laboratorium-maakt-plaats-voor-nieuw-stadion~a28a5c55/
Ja het zijn concrete stappen voor de gebiedsontwikkeling ,maar
toch echt nog niet voor een nieuw stadion.
Feyenoord wil niet voor niets garanties om eventueel in de Kuip te kunnen blijven.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 12 april 2020 - 11:45   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 09 april 2020 - 18:12 schreef FR-Henk het volgende:

[..]

Exact.
Mensen willen steeds meer quality-time. 2 tot 5 uur reizen voor 90 minuten matig voetbal bv. Weegt voor jongere generatie steeds zwaarder.
Oftewel: er moet dag/dagen rondom een vermaak pakket rondom en in het stadion zijn. Dan trek je jonge gezinnen, en hun kids.
Het enige dat ik weet dat heel veel mensen voor de wedstrijden
hun biertje willen doen.
Ook gaan er veel eten aan de veranda vooraf ,daarbij heb je idd een aantal familievakken
maar dat is echt een kleingedeelte van het totaal.
Daarbij zullen de gezinnen meer afnemen met een nieuw stadion.
Veel mensen gaan geen 3000 euro betalen per seizoen als je 2 kinderen heb.
De doelgroep zoals het altijd al geweest zijn grote groepen vrienden die zich verenigen.
VVout
 VVout - zondag 12 april 2020 - 12:52   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 april 2020 - 11:35 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Ja het zijn concrete stappen voor de gebiedsontwikkeling ,maar
toch echt nog niet voor een nieuw stadion.
Feyenoord wil niet voor niets garanties om eventueel in de Kuip te kunnen blijven.
Het gaat om het stadion, het verhaal er omheen weten we wel. Voorlopig staat het niet stil en dit was een noodzakelijke stap die al een tijdje dwars zat.
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 12 april 2020 - 13:21   quote  deeplink  
tja En wie lacht het hardst, dat laboratorium, die hebben na al die jaren hun zin gekregen natuurlijk, nieuw onderkomen gekregen en een bundel geld..
VVout
 VVout - zondag 12 april 2020 - 13:27   quote  deeplink  
Dat dacht ik ook al, zullen op grote lijnen er niet slechter van zijn geworden.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 12 april 2020 - 14:36   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 april 2020 - 13:21 schreef RenatoBos het volgende:
tja En wie lacht het hardst, dat laboratorium, die hebben na al die jaren hun zin gekregen natuurlijk, nieuw onderkomen gekregen en een bundel geld..
En nog steeds is volgens de rekenmodellen een verbouwde Kuip
beter voor Feyenoord dan nieuwbouw.
Prestige vind plaats op het veld en niet in een fanshop of bij een cafetaria .
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 12 april 2020 - 15:07   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 april 2020 - 14:36 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

En nog steeds is volgens de rekenmodellen een verbouwde Kuip
beter voor Feyenoord dan nieuwbouw.
Prestige vind plaats op het veld en niet in een fanshop of bij een cafetaria .
Zo is het..
FR-Henk
 FR-Henk - zondag 12 april 2020 - 15:22   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 april 2020 - 11:45 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Het enige dat ik weet dat heel veel mensen voor de wedstrijden
hun biertje willen doen.
Ook gaan er veel eten aan de veranda vooraf ,daarbij heb je idd een aantal familievakken
maar dat is echt een kleingedeelte van het totaal.
Daarbij zullen de gezinnen meer afnemen met een nieuw stadion.
Veel mensen gaan geen 3000 euro betalen per seizoen als je 2 kinderen heb.
De doelgroep zoals het altijd al geweest zijn grote groepen vrienden die zich verenigen.
Mee eens, tis meer hoe kom je de jongere generatie tegemoet, en dan vooral jonge gezinnen met kinderen die vanuit her en der in het land ook het Feyenoord gevoel willen beleven en een weekend in de omgeving van het stadion willen veroeven: voor ieder wat wils. Je hebt strak een groter stadion, dan is dit ook een potentiële groep om sterker te verleidenn. Geen sk-houders, maar wel weekend+wedstrijd meemaken en (ook) kind(eren) die daarmee verknocht raken aan dat Feyenoord-gevoel.
VVout
 VVout - zondag 12 april 2020 - 15:22   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 april 2020 - 14:36 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

En nog steeds is volgens de rekenmodellen een verbouwde Kuip
beter voor Feyenoord dan nieuwbouw.
Prestige vind plaats op het veld en niet in een fanshop of bij een cafetaria .
Ik sta er vrij neutraal in, maar vind de verbouwing van de Kuip wel in de hele clubtraditie passen. Dat dingen niet kunnen enz. gezwam, alleen maar argumenten om hun gelijk te halen.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 12 april 2020 - 16:17   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 april 2020 - 15:22 schreef FR-Henk het volgende:

[..]

Mee eens, tis meer hoe kom je de jongere generatie tegemoet, en dan vooral jonge gezinnen met kinderen die vanuit her en der in het land ook het Feyenoord gevoel willen beleven en een weekend in de omgeving van het stadion willen veroeven: voor ieder wat wils. Je hebt strak een groter stadion, dan is dit ook een potentiële groep om sterker te verleidenn. Geen sk-houders, maar wel weekend+wedstrijd meemaken en (ook) kind(eren) die daarmee verknocht raken aan dat Feyenoord-gevoel.
Ja is waar ,meer plaatsen met meer mogelijkheden.
Ik ben overigens wel een voorstander voor meer gezinsvakken ,maar wel
liefst met zoveel mogelijk sk houders.
Anders blijft het waarschijnlijk aardig leeg bij wedstrijden tegen bv de RKC clubs in Nederland.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 12 april 2020 - 16:18   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 april 2020 - 15:22 schreef VVout het volgende:

[..]

Ik sta er vrij neutraal in, maar vind de verbouwing van de Kuip wel in de hele clubtraditie passen. Dat dingen niet kunnen enz. gezwam, alleen maar argumenten om hun gelijk te halen.
Ja eens VVout
piet de paler
 piet de paler - zondag 12 april 2020 - 17:27   quote  deeplink  
Dat laboratotrium is nu opgekocht, dus zou het toch gaan gebeuren ?
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 12 april 2020 - 17:31   quote  deeplink  
Nope..
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 13 april 2020 - 10:38   quote  deeplink  
Nog steeds is het geheel een onnavolgbare opeenstapeling van schaduwgevechten, vooruitschuven en pseudo-acties. Althans, voor mij.
Al zou ik willen: ik weet intussen niet meer wat beter voor de club is. Nieuw of renovatie. Laat staan het weten wát het gaat worden.
Het stompt intussen af.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - vrijdag 17 april 2020 - 19:40   quote  deeplink  
Voortbestaan van De Kuip in het geding: 'Verzoek aan gemeente niet uitgesloten'

De Kuip heeft het moeilijk tijdens de coronacrisis, meldt het Algemeen Dagblad. Nu Feyenoord geen wedstrijden speelt én er geen stadionconcerten georganiseerd kunnen worden, zit de stadiondirectie zonder inkomen.

Het AD maakt melding van een brief die rond is gegaan in de Rotterdamse gemeenteraad: het college van burgemeester en wethouders vraagt hierin aandacht voor de precaire financiële situatie van De Kuip. 'Een verzoek aan de gemeente om te helpen de tijd te overbruggen totdat alles weer in een normaal vaarwater is terechtgekomen, wordt niet uitgesloten', spreekt men duidelijke taal. Het college is bereid om bij te springen. 'Indien het voortbestaan van Stadion Feijenoord in het geding is.'

Eerder al werd duidelijk dat Feyenoord financieel in zwaar weer zou kunnen belanden als het voorlopig zonder publiek moet spelen óf helemaal niet kan voetballen. Of de club ook in aanmerking zou komen voor steun, laat het college echter in het midden. 'Hoe hard de club wordt getroffen, laat zich niet voorspellen. Veel zal afhangen van wanneer het normale leven en het voetbal weer op gang komen en met name of het komende seizoen 2020-2021 na de zomer gewoon van start kan onder normale omstandigheden.'

De toekomst van De Kuip is al vaker onderwerp van gesprek geweest in de gemeenteraad. Feyenoord hoopt het huidige onderkomen in 2024 te verruilen voor een nieuw stadion: tegenstanders van deze plannen pleiten juist voor een uitbouw van De Kuip
piet de paler
 piet de paler - zaterdag 18 april 2020 - 12:12   quote  deeplink  
Misschien nu de tijd om echt om tafel te gaan zitten, met bvo,stadion bv, en amateurs
Of klopt deze constructie niet meer ?
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zaterdag 18 april 2020 - 19:47   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 18 april 2020 - 12:12 schreef piet de paler het volgende:
Misschien nu de tijd om echt om tafel te gaan zitten, met bvo,stadion bv, en amateurs
Of klopt deze constructie niet meer ?
Ik weet het niet Piet ,in iedergeval is het stadion apart van de sportclub.
Zat te denken alsp het stadion nou failliet gaat ,word het een makkie voor de gemeente.
piet de paler
 piet de paler - zaterdag 18 april 2020 - 19:54   quote  deeplink  
Volgems mij zijn de amateurs voor een groot deel ook eigenaar van de kuip.
En praten ze al jaren niet met elkaar op goede voet dacht ik
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zaterdag 18 april 2020 - 20:48   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 18 april 2020 - 19:54 schreef piet de paler het volgende:
Volgems mij zijn de amateurs voor een groot deel ook eigenaar van de kuip.
En praten ze al jaren niet met elkaar op goede voet dacht ik
De amateurs en de sportclub zijn wel 1 geworden als het goed is ..
Ik weet t ook niet meer eigenlijk haha
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 08 mei 2020 - 07:52   quote  deeplink  
Feyenoord heeft de besluitvorming over een nieuw stadion opnieuw uitgesteld. De Rotterdamse voetbalclub, die volgende maand tot een eindoordeel zou komen, laat weten dat het stadiondossier pas na de zomer weer opgepakt wordt. “We hebben momenteel andere prioriteiten”, zegt algemeen directeur Mark Koevermans. “We willen nog steeds een nieuw stadion, maar eerst moeten de korte-termijnproblemen opgelost worden.”

Feyenoord, werkend met een begroting van ongeveer 68 miljoen euro, heeft net als veel andere voetbalclubs last van de coronacrisis. Terwijl de huur van Stadion Feijenoord doorloopt en ook de salarissen van het personeel maandelijks overgemaakt dienen te worden, heeft de club momenteel nauwelijks inkomsten. Koevermans berekent dat er ongeveer twintig tot dertig procent bezuinigd moet worden, al kan dat cijfer nog oplopen als er voor langere tijd geen publiek welkom is in De Kuip. Minister De Jonge (CDA, volksgezondheid, welzijn en sport) liet donderdag aan de Tweede Kamer weten betaald-voetbalduels pas weer met toeschouwers mogelijk zijn zodra er een vaccin is gevonden tegen het coronavirus.

Feyenoord wil eerst duidelijkheid over de financiële schade op de korte termijn voordat de club zich buigt over Feyenoord City, het prestigieuze project aan de oevers van de Maas. Vorig jaar december werd de mogelijke verhuizing naar dat gebied al met een jaar uitgesteld, naar 2025, omdat de aanvraag van de benodigde vergunningen extra tijd kostte en er meer tijd nodig was voor het verwerven van de gronden.

Feyenoord worstelt al jaren met het nieuwe stadion, dat plaats moet bieden aan 63 duizend toeschouwers en ongeveer 444 miljoen euro moet kosten. Het plan zorgt voor grote verdeeldheid onder de fans. Het ene deel koestert de nostalgie en functionaliteit van De Kuip, het andere deel ziet in een nieuw stadion een (financiële) impuls, die Feyenoord kan helpen concurreren met Ajax en PSV. Een woordvoerder van Feyenoord laat weten dat de eisen van de club – waaronder een garantie van de gemeente van jaarlijks 25 miljoen euro aan inkomsten in het nieuwe stadion – onveranderd zullen blijven.

Het is, zeker sinds de uitbraak van de coronacrisis, de vraag of Feyenoord City er ooit zal komen, al benadrukken bronnen op het Rotterdamse stadhuis dat de gebiedsontwikkeling vooralsnog op schema ligt. Er zijn echter wel zorgen. Uit een brief van het college van b. en w. aan de gemeenteraad blijkt dat twee belangrijke projectpartners in ernstige financiële problemen dreigen te komen en de financiering van de gebiedsontwikkeling stokt door de coronacrisis. Wie die twee partijen zijn, is onbekend.

Feyenoord heeft intussen andere dingen aan zijn hoofd. Eerst dient de korte termijn bewaakt te worden bij de nummer drie van het afgelopen seizoen.
MightyAce
 MightyAce - vrijdag 08 mei 2020 - 08:34   quote  deeplink  
Ah, het falen kan in de schoenen van corona worden geschoven. Komt dat even goed uit.
Cruzcontrol
 Cruzcontrol - vrijdag 08 mei 2020 - 12:11   quote  deeplink  
Aan de andere kant zijn bouwprojecten met veel staatssteun wel vaker gebruikt om de economie in tijden van crisis weer er bovenop te helpen.
piet de paler
 piet de paler - vrijdag 08 mei 2020 - 13:04   quote  deeplink  
Volgens mij de oude kuip ook ?
Cruzcontrol
 Cruzcontrol - vrijdag 08 mei 2020 - 13:32   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 08 mei 2020 - 13:04 schreef piet de paler het volgende:
Volgens mij de oude kuip ook ?
Eens opgezocht, het stadion zelf kennelijk niet, maar de infrastructuur (ook bijna de helft van de kosten van het stadion) was op kosten van de gemeente.

De bouw van de Kuip kostte 1,2 miljoen gulden. Een schijntje in vergelijking met de begroting die nu voorligt, maar destijds een astronomisch bedrag.

Dat het in crisistijd toch lukte, was vooral te danken aan de financiering van hte project door twee machtige en rijke Rotterdammers, havenbaron D.G. van Beuningen en K.P. van der Mandelen van de Rotterdamsche Bankvereeniging. Ook leden konden aandelen en obligaties kopen. Van Beuningen zorgde ook voor het perceel in Varkensoord (Rotterdam-Zuid).

De gemeente stond een snelle opening in de weg. Rotterdam zou zorgen voor de infrastructuur rond het stadion (kosten: 400.000 gulden). Nu bleek het geld er niet te zijn. De gemeente beriep zich op overmacht. Ze was min of meer onder curatele gesteld van het ministerie van financiën. Een boze Van Beuningen voorzag "dat het stadion leeg zal blijven staan totdat het verroest ineenvalt, tot schande van Rotterdam!"

Zo ver kwam het niet. Uitstel werd geen afstel. Op 27 maart 1937 verrichte burgemeester Drooglever Fortuyn de aftrap voor de eerste wedstrijd in het nieuwe stadion. Feyenoord won met 5-2 van het Belgische Beerschot. Ruim een maand later had de Kuip met een echte Nederland-België zijn eerste interland. Nederland won met 1-0.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 08 mei 2020 door Cruzcontrol --
Cruzcontrol
 Cruzcontrol - vrijdag 08 mei 2020 - 18:57   quote  deeplink  
Was toen ook crisis, en een VEEL heftiger crisis dan nu, met mensen die honger leden etc.. Maar ze zetten wel een stadion neer, dat nu nog staat... 83 jaar lang al... Als iedereen toen zo negatief was als velen nu, speelden we waarschijnlijk nu amateur voetbal aan de Kromme Zandweg, of als amateur opleiding voor Excelsior..

Waar zijn de durvers nu, de zieners, de echte Haven baronnen van nu? Nu kan dat kennelijk niet meer, maar 3 jaar voor de uitbraak van de Tweede Wereld Oorlog wel?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 08 mei 2020 door Cruzcontrol --
piet de paler
 piet de paler - vrijdag 08 mei 2020 - 19:12   quote  deeplink  
Ik denk ( gelsvhreven door een positieve econoom) dat de deuk in Nederland wel mee gaat vallen
Nederlandse industrie is doorgegaan, En nu kan langzaam de inhaalslag beginnen bv Kappers, mondhygienisten, pedicures moeten aan de bak. Dus de uitgestelde uitgaves komen weer binnen. De bouw is gewoon doorgegaan.
Auto verkoop gestagneerd echter onderhoud niet.
Vakantiehuisjes worden weer gewoon verhuurd , en met het oog op de vakantie in eigen land gaan die een top zomer tegemoet, evenals de Horeca als dit weer los mag in de zomer.
Het meeste geld gaat nu uitgegeven worden in Nederland.
Ja er gaan klappen vallen maar het glas in vergeljking met Italie, Frankrijk, Spanje is nu al groot.
De enige angst die ik heb is dat de EU gaat roepen een voor allen.

Zo en nu koffie

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 08 mei 2020 door piet de paler --
Cruzcontrol
 Cruzcontrol - vrijdag 08 mei 2020 - 20:09   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 08 mei 2020 - 19:12 schreef piet de paler het volgende:
Ik denk ( gelsvhreven door een positieve econoom) dat de deuk in Nederland wel mee gaat vallen
Nederlandse industrie is doorgegaan, En nu kan langzaam de inhaalslag beginnen bv Kappers, mondhygienisten, pedicures moeten aan de bak. Dus de uitgestelde uitgaves komen weer binnen. De bouw is gewoon doorgegaan.
Auto verkoop gestagneerd echter onderhoud niet.
Vakantiehuisjes worden weer gewoon verhuurd , en met het oog op de vakantie in eigen land gaan die een top zomer tegemoet, evenals de Horeca als dit weer los mag in de zomer.
Het meeste geld gaat nu uitgegeven worden in Nederland.
Ja er gaan klappen vallen maar het glas in vergeljking met Italie, Frankrijk, Spanje is nu al groot.
De enige angst die ik heb is dat de EU gaat roepen een voor allen.

Zo en nu koffie
Inderdaad, de EU zal dan de sta in de weg zijn... Maar de EU, is de verzameling van Europese landen die daar lid van zijn.... Als ik lid ben van een vereniging, en ik ben het niet eens met het beleid, kan ik er uitstappen. Kan NL ook... of in ieder geval de stem laten horen als één van de grootste netto bijdragers aan de EU..
van geil
 van geil - vrijdag 08 mei 2020 - 22:36   quote  deeplink  
Een groot fiasco dat Europa.
ar
 ar - zaterdag 09 mei 2020 - 12:26   quote  deeplink  
Verbouwing? Liverpool model een optie nu weer.
Op het veld je geld verdienen, waar ik ook voorstander van ben.
Maarja is dat haalbaar voor Feyenoord.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zaterdag 09 mei 2020 - 12:27   quote  deeplink  
Nu even niet haha
VVout
 VVout - zaterdag 09 mei 2020 - 12:34   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 08 mei 2020 - 22:36 schreef van geil het volgende:
Een groot fiasco dat Europa.
Geef crypto een kans, kan je gewoon over de wereld je geld uitgeven en het is een op zich zelf staande en regulerende valuta. Verder geen bemoeials nodig, kan je als land zelf bepalen aan wie je je geld verschenkt.
ar
 ar - zaterdag 09 mei 2020 - 13:07   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 09 mei 2020 - 12:27 schreef Leon FR1908 het volgende:
Nu even niet haha
Nee.
Of ze verkopen om te beginnen Berghuis voor 70 miljoen
piet de paler
 piet de paler - dinsdag 26 mei 2020 - 16:14   quote  deeplink  
Nogmaals optie:
Bv stadion Feyenoord failliet laten gaan
BVO Feyenoord kopen die kuip ( spaart je zo wie zo 4 milj per jaar uit)
Amateur tak buiten spel zetten ( eindelijk)
Renovatie kuip, uitwijken naar Kasteel , er wordt toch voorlopig niet voor publiek gespeelt
Al die bedragen voor dat geluchtfiets Feyenoord city en al die dure adviseurs weg
Grond van gemeente Rotterdam huren.
Al aangekochte grond betaald parkeerplaatsen maken
En doordat je een stadion hebt durven investeerders meer.

Of Gemeente Rotterdam moet een gedeelte van de 1,2 miljard investeren in Feyenoord city maar anders zie boven

Hup Feyenoord
FR-Henk
 FR-Henk - dinsdag 26 mei 2020 - 18:47   quote  deeplink  
Zo, da's ook weer klaar.
piet de paler
 piet de paler - dinsdag 26 mei 2020 - 21:21   quote  deeplink  
Gelukkig een man met visie
Henk beste brave man het duurt toch te lang ?
Die machtsblokken werken elkaar al jaren tegen, er is al veel ste veel geld over de balk gesmeten.
Expertise ingehuurd, pak de lijst eens voor je met commissarissen en lees de verslagen eens door.
Gewoon NU een keer doorpakken.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 26 mei 2020 door piet de paler --
FR-Henk
 FR-Henk - dinsdag 26 mei 2020 - 22:04   quote  deeplink  
Juist omdat het zo lang duurt kun je daar ook uit opmaken dat er behoorlijk draagvlak is en de Corona-crisis de zaak on hold heeft gezet.
Het gaat er om: wie willen er allemaal baat uit halen, juist ook diegenen die er al geld in geinvesteerd hebben. De trein moet dan blijven rijden.

En dan nog: het is allemaal giswerk, van mij, van jou, van ons.
Het duurt te lang voor ons, maar wij zijn het publiek dat naar een ontzettend saaie wedstrijd moeten kijken. Dat duurt nog langer.

En wat jij schetst: werkte het maar zo makkelijk. Daarvoor zijn intussen teveel andere belangen/partijen gemoeid.
Cruzcontrol
 Cruzcontrol - dinsdag 26 mei 2020 - 22:24   quote  deeplink  
Onze Kuip is er ook niet over één nacht ijs gekomen indertijd, wat ook nog eens hevige crisisjaren waren.
Maar zie, 84 jaar alweer...
Zo moet je ook naar een evt nieuw stadion kijken in verhouding met al het gesteggel nu.

Maar zoals Henk terecht aangeeft het is nu nog allemaal giswerk, en niet eens zo slecht dat het nu on hold staat. Wie weet wat er nog allemaal weer voor gelden komen voor heropstart economie etc...

Wat ik mij trouwens afvraag, de huidige staalconstructies, hoe lang kunnen die nog veilig mee? Las ergens iets van nog 20 jaar of zo... Dan is een verbouw misschien uiteindelijk wel duurder dan een nieuw stadion als je praat over een levensduur van 100 jaar.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - dinsdag 26 mei 2020 - 23:33   quote  deeplink  
Dit is het tweede topic ,en deze is al 9 jaar oud.
Ze gaan zeker niet over 1 dag ijs.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - dinsdag 26 mei 2020 - 23:35   quote  deeplink  
Het is gewoon lachwekkend om nog te zeggen dat er verstandige keuzes gemaakt worden of zijn gemaakt tot nu toe.
VVout
 VVout - dinsdag 26 mei 2020 - 23:48   quote  deeplink  
tomson schreef - vrijdag 18 mei 2012 - 07:46
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 26 mei 2020 - 23:52   quote  deeplink  
Hele verhaal is lachwekkend..
Stylzz
 Stylzz - woensdag 27 mei 2020 - 06:53   quote  deeplink  
Werkelijk alles wat mis kon gaan of tegen kom zitten is ook daadwerkelijk gebeurd.
piet de paler
 piet de paler - woensdag 27 mei 2020 - 09:13   quote  deeplink  
Ik hou hoop
Maar ik meen het wel, de bv stadion ( mijn info ) zit in zwaar weer.
En hebben bij de gemeente aangeklopt,het probleem met de BVO Feyenoord is dat ze geen onderpand hebben voor investeerders.
Ook weten jullie dat er veel belangen zijn tussen de diverse groepen.

En misschien is het stilte voor de bouwstorm van de nieuwe kuip....we wachten maar weer af

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 27 mei 2020 door piet de paler --
Cruzcontrol
 Cruzcontrol - woensdag 27 mei 2020 - 11:42   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 27 mei 2020 - 09:13 schreef piet de paler het volgende:
Ik hou hoop
Maar ik meen het wel, de bv stadion ( mijn info ) zit in zwaar weer.
En hebben bij de gemeente aangeklopt,het probleem met de BVO Feyenoord is dat ze geen onderpand hebben voor investeerders.
Ook weten jullie dat er veel belangen zijn tussen de diverse groepen.

En misschien is het stilte voor de bouwstorm van de nieuwe kuip....we wachten maar weer af
C'est comme ça, camarade!
piet de paler
 piet de paler - woensdag 27 mei 2020 - 13:21   quote  deeplink  
Netjes , Frans gestudeerd ?
Mijn Frans in geschrift is niet zo heel goed, spreken daarentegen zonder na te denken.
Ik heb het op de harde manier geleerd hahaha

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 27 mei 2020 door piet de paler --

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3164
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Kogel door de Kuip : Arup / OMA de bouwers van het nieuwe stadion ?









0.1132738