BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Kogel door de Kuip : Arup / OMA de bouwers van het nieuwe stadion ?

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
neliz
 neliz - vrijdag 04 april 2014 - 13:30   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 03 april 2014 - 22:03 schreef freduc het volgende:

[..]

inderdaad , ik vind het een afgang als rdk het zou worden
Ben jij gewoon een sub-account van luldensweg? elke keer als luldensweg post sta jij meteen mee te kankeren.

Het enige positieve aan BAM is dat ze inmiddels die lelijke joodse kutshirts van hun plaatjes hebben gehaald, maar de plaatjes van RDK laten op dit moment een veel indrukwekkendere Kuip zien.

Ook lijkt het RDK plan het meest op het nieuwe Camp Nou plan wat mij ook erg aanspreekt. Die zijn ook eerlijk dat, om bij de top te blijven je elke 30-60 jaar moet verbouwen of nieuwbouw moet starten. En verbouwing is op dit moment gewoon economisch het meest gezond voor de club en de stad.

quote:
Respect voor RDK, dat van een hobbyclubje is uitgegroeid tot een zeer professionele kandidaat. Mochten ze winnen (wat ik niet hoop) dan krijgen ze ook mijn ondersteuning.
Achter deze groep fans zit gewoon een betrouwbaar bouwbedrijf, dus ik zie daar het probleem niet.

BAM = Feyenoord investeerders
RDK = Feyenoord fans

je weet zelf al wie dit uiteindelijk gaat winnen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 04 april 2014 door neliz --
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 04 april 2014 - 13:54   quote  deeplink  
Heel veel Feyenoord supporters kunnen zich in plan BAM vinden, dus ach.
Wat jouw voorkeur heeft was al duidelijk voor RdK echt met plannen kwam, dat noem ik tunnelvisie.
neliz
 neliz - vrijdag 04 april 2014 - 14:15   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 04 april 2014 - 13:54 schreef Stylzz het volgende:
Heel veel Feyenoord supporters kunnen zich in plan BAM vinden, dus ach.
Wat jouw voorkeur heeft was al duidelijk voor RdK echt met plannen kwam, dat noem ik tunnelvisie.
De SuperKuip had mijn voorkeur dus de enige tunnelvisie die hier is komt omdat jouw hoofd ergens in een anus zit.

zo.
Nick4F
 Nick4F - vrijdag 04 april 2014 - 14:26   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 04 april 2014 - 13:54 schreef Stylzz het volgende:
Heel veel Feyenoord supporters kunnen zich in plan BAM vinden, dus ach.
Wat jouw voorkeur heeft was al duidelijk voor RdK echt met plannen kwam, dat noem ik tunnelvisie.
Bedoel je mij?
Bosifyable
 Bosifyable - vrijdag 04 april 2014 - 14:37   quote  deeplink  
Deja vu.
van geil
 van geil - vrijdag 04 april 2014 - 14:54   quote  deeplink  
ik vind t alle twee mooi, en heb eigenlijk te weinig kennis hierover om n keuze te maken.
dus wat t wordt??? go for it.
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 04 april 2014 - 15:15   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 04 april 2014 - 14:15 schreef neliz het volgende:

[..]

De SuperKuip had mijn voorkeur dus de enige tunnelvisie die hier is komt omdat jouw hoofd ergens in een anus zit.

zo.
*gaap*
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 04 april 2014 - 15:16   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 04 april 2014 - 14:54 schreef van geil het volgende:
ik vind t alle twee mooi, en heb eigenlijk te weinig kennis hierover om n keuze te maken.
dus wat t wordt??? go for it.
Tis geen bindend advies he.
van geil
 van geil - vrijdag 04 april 2014 - 15:34   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 04 april 2014 - 15:16 schreef Stylzz het volgende:

[..]

Tis geen bindend advies he.
oh, jammer.
als er maar schot in komt en breed gedragen wordt dan vind ik t prima.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - vrijdag 04 april 2014 - 15:43   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 04 april 2014 - 15:16 schreef Stylzz het volgende:

[..]

Tis geen bindend advies he.
Nee, maar wel behoorlijk zwaarwegend geloof ik. VW heeft het verlies al genomen naar aanleiding van het advies..
lijdensweg
 lijdensweg - vrijdag 04 april 2014 - 18:39   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 04 april 2014 - 13:30 schreef neliz het volgende:

[..]

Ben jij gewoon een sub-account van luldensweg? elke keer als luldensweg post sta jij meteen mee te kankeren.

Het enige positieve aan BAM is dat ze inmiddels die lelijke joodse kutshirts van hun plaatjes hebben gehaald, maar de plaatjes van RDK laten op dit moment een veel indrukwekkendere Kuip zien.

Ook lijkt het RDK plan het meest op het nieuwe Camp Nou plan wat mij ook erg aanspreekt. Die zijn ook eerlijk dat, om bij de top te blijven je elke 30-60 jaar moet verbouwen of nieuwbouw moet starten. En verbouwing is op dit moment gewoon economisch het meest gezond voor de club en de stad.

[..]

Achter deze groep fans zit gewoon een betrouwbaar bouwbedrijf, dus ik zie daar het probleem niet.

BAM = Feyenoord investeerders
RDK = Feyenoord fans

je weet zelf al wie dit uiteindelijk gaat winnen.
Mag jij vinden, ik vind RDK een gedrocht ... ieder zijn eigen smaak toch?
FR-Henk
 FR-Henk - vrijdag 04 april 2014 - 18:42   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 04 april 2014 - 13:30 schreef neliz het volgende:

BAM = Feyenoord investeerders
RDK = Feyenoord fans

je weet zelf al wie dit uiteindelijk gaat winnen.
Feiten graag, i.p.v. leeghoofdig gebral.
neliz
 neliz - vrijdag 04 april 2014 - 19:14   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 04 april 2014 - 18:42 schreef FR-Henk het volgende:

[..]

Feiten graag, i.p.v. leeghoofdig gebral.
Kun je gewoon googlen.
JanM
 JanM - vrijdag 04 april 2014 - 19:46   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 04 april 2014 - 18:39 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Mag jij vinden, ik vind RDK een gedrocht ... ieder zijn eigen smaak toch?
Wat vind je eigenlijk van RDK?
freduc
 freduc - vrijdag 04 april 2014 - 20:20   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 04 april 2014 - 13:30 schreef neliz het volgende:

[..]

Ben jij gewoon een sub-account van luldensweg? elke keer als luldensweg post sta jij meteen mee te kankeren.

Het enige positieve aan BAM is dat ze inmiddels die lelijke joodse kutshirts van hun plaatjes hebben gehaald, maar de plaatjes van RDK laten op dit moment een veel indrukwekkendere Kuip zien.

Ook lijkt het RDK plan het meest op het nieuwe Camp Nou plan wat mij ook erg aanspreekt. Die zijn ook eerlijk dat, om bij de top te blijven je elke 30-60 jaar moet verbouwen of nieuwbouw moet starten. En verbouwing is op dit moment gewoon economisch het meest gezond voor de club en de stad.

[..]

Achter deze groep fans zit gewoon een betrouwbaar bouwbedrijf, dus ik zie daar het probleem niet.

BAM = Feyenoord investeerders
RDK = Feyenoord fans

je weet zelf al wie dit uiteindelijk gaat winnen.
wat een gelul allemaal , in de meeste poll's staat bam ver voor op rdk of zijn dat ook allemaal investeerders ?
de meesten die voor rdk kiezen kiezen toch voor de nostalgie van de kuip , alleen hebben ze nog niet door als rdk zijn gang gaat er bar weinig over blijft van de good old kuip
neliz
 neliz - vrijdag 04 april 2014 - 21:27   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 04 april 2014 - 20:20 schreef freduc het volgende:

[..]

wat een gelul allemaal , in de meeste poll's staat bam ver voor op rdk of zijn dat ook allemaal investeerders ?
de meesten die voor rdk kiezen kiezen toch voor de nostalgie van de kuip , alleen hebben ze nog niet door als rdk zijn gang gaat er bar weinig over blijft van de good old kuip
Volgens, mij heb je het zelf nog niet helemaal door, begrijpend lezen enzo, context.

BAM = FFC
RDK = Fans
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 04 april 2014 - 21:39   quote  deeplink  
De mensen die meewerken aan RdK hebben uiteraard geen enkel belang....
FR-Henk
 FR-Henk - vrijdag 04 april 2014 - 21:43   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 04 april 2014 - 19:14 schreef neliz het volgende:

[..]

Kun je gewoon googlen.
Nee, word ik net zo'n meeloper als jij bent.
freduc
 freduc - vrijdag 04 april 2014 - 21:50   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 04 april 2014 - 21:27 schreef neliz het volgende:

[..]

Volgens, mij heb je het zelf nog niet helemaal door, begrijpend lezen enzo, context.

BAM = FFC
RDK = Fans
begrijp het prima , dat je verhaal slap gelul is en dat ik rdk een lelijk stadion vind
feyenoordq
 feyenoordq - vrijdag 04 april 2014 - 22:37   quote  deeplink  
Het verkennerstrio denkt dat een vernieuwd stadion van BAM of Red de Kuip de beste optie voor Feyenoord is. Als het aan Jan van Merwijk zou liggen, worden beide plannen echter uiteindelijk niet uitgevoerd. Dat zou de stadiondirecteur achter de schermen hebben laten doorschemeren.

Op een sponsorbijeenkomst in het topsportcentrum nabij De Kuip zou Van Merwijk tegen omstanders hebben gezegd dat ´beide plannen niet goed zijn´, meldt RTV Rijnmond-journalist Jan Dirk Stouten. Van Merwijk lijkt daarmee de integriteit van de trojka in twijfel te trekken.

Bron: FR12.

Dan rot die van Merwijf toch lekker op, Voor hem 10 andere! met zijn tunnelvisie op dat Volkers Wessels... lekker op vakantie op de kosten van VW. het beste voor Feyenoord is duidelijk niet dat (te) dure plan van VW...
Joosti 1908
 Joosti 1908 - vrijdag 04 april 2014 - 22:46   quote  deeplink  
BAM heeft een strak design, en het is gewoon
schitterend en ook voor de toekomst denk ik het beste.
En betreft de vergroting van de zitplaatsen er komen dan ook meer optie,s voor verschillende seizoenskaarten.
Dus het zal altijd meer mensen trekken.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 04 april 2014 door Joosti 1908 --
Leon FR1908
 Leon FR1908 - vrijdag 04 april 2014 - 23:01   quote  deeplink  
Ik vind dat die van Merwijk in aanmerking komt om zich digitaal in te schrijven bij het uwv.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - vrijdag 04 april 2014 - 23:01   quote  deeplink  
Paardelul van een vent..bah
freduc
 freduc - vrijdag 04 april 2014 - 23:14   quote  deeplink  
hij mag toch zeggen wat hij vind ? als hij het VW plan beter vind mag dat toch , ook ik vind het VW stadion geweldig om te zien en misschien wel de beste optie voor feyenoord
heb je gelijk een van de mooiste en grootste stadion van Europa , al vind ik bam een waardige vevanger
feyenoordq
 feyenoordq - vrijdag 04 april 2014 - 23:34   quote  deeplink  
iedereen mag zijn mening hebben natuurlijk. Maar we hebben het wel hier over de directeur van de Kuip... de bestuurder. Mijn mening is dat er een directeur neutraal moet zijn, of achter het plan moet staan... oprotten dus. Het maakt mij niks uit wie gaat winnen nu, als het maar eerlijk is en het beste voor de club... Van merwijk is samen met VW op vakantie geweest... Zal ook wel een flinke bonus belooft zijn als ze voor VW kiezen...
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - vrijdag 04 april 2014 - 23:50   quote  deeplink  
Van Merwijk moet dit inderdaad niet zeggen. Zijn kans is geweest. Natuurlijk mag hij zijn voorkeur hebben, maar je moet ten minste het advies van de trojka respecteren. Zeker als je ziet hoe hij zelf is afgegaan met HNS.
de bluffer
 de bluffer - vrijdag 04 april 2014 - 23:58   quote  deeplink  
Maakt mij niks uit welke van de twee de KUIP bouwt
als ik maar droog zit
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - vrijdag 04 april 2014 - 23:59   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 04 april 2014 - 23:58 schreef de bluffer het volgende:
Maakt mij niks uit welke van de twee de KUIP bouwt
als ik maar droog zit
heb je geen dak boven je tv dan? ;)
hotjumper
 hotjumper - zaterdag 05 april 2014 - 04:38   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 04 april 2014 - 23:58 schreef de bluffer het volgende:
Maakt mij niks uit welke van de twee de KUIP bouwt
als ik maar droog zit
Tena lady aan trekken
lijdensweg
 lijdensweg - zaterdag 05 april 2014 - 07:28   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 04 april 2014 - 22:37 schreef feyenoordq het volgende:
Het verkennerstrio denkt dat een vernieuwd stadion van BAM of Red de Kuip de beste optie voor Feyenoord is. Als het aan Jan van Merwijk zou liggen, worden beide plannen echter uiteindelijk niet uitgevoerd. Dat zou de stadiondirecteur achter de schermen hebben laten doorschemeren.

Op een sponsorbijeenkomst in het topsportcentrum nabij De Kuip zou Van Merwijk tegen omstanders hebben gezegd dat ´beide plannen niet goed zijn´, meldt RTV Rijnmond-journalist Jan Dirk Stouten. Van Merwijk lijkt daarmee de integriteit van de trojka in twijfel te trekken.

Bron: FR12.

Dan rot die van Merwijf toch lekker op, Voor hem 10 andere! met zijn tunnelvisie op dat Volkers Wessels... lekker op vakantie op de kosten van VW. het beste voor Feyenoord is duidelijk niet dat (te) dure plan van VW...
Mijn voorkeur heeft het ook niet , maar je moet wel je verlies erkennen en achter de plannen van de troika gaan staan. Ongeacht de uitkomst ...
Ik was/ben nog steeds van mening dat volledige nieuwbouw de beste optie is voor de langere termijn! Maar er is helaas anders besloten.
lijdensweg
 lijdensweg - zaterdag 05 april 2014 - 07:29   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 04 april 2014 - 20:20 schreef freduc het volgende:

[..]

wat een gelul allemaal , in de meeste poll's staat bam ver voor op rdk of zijn dat ook allemaal investeerders ?
de meesten die voor rdk kiezen kiezen toch voor de nostalgie van de kuip , alleen hebben ze nog niet door als rdk zijn gang gaat er bar weinig over blijft van de good old kuip
Daarom is NIEUWBOUW in mijn optiek de beste optie ...
lijdensweg
 lijdensweg - zaterdag 05 april 2014 - 07:36   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 04 april 2014 - 19:46 schreef JanM het volgende:

[..]

Wat vind je eigenlijk van RDK?
In vind RedDeKuip eigenlijk een verkeerde uitspraak.
Want er wordt niks gered, alleen maar verlengd , dus: VerlengDeKuip was beter geweest.

Ik blijf van mening dat een { renovatie } geen goeie investering voor de langere termijn is.
Het is een noodoplossing voor de komende 20 jaar ... en dan zal alsnog een NIEUW stadion wenselijk zijn. Niet dat ik het dan zal mee maken, maar dat vind ik dus zonde van het geld.
Dan wordt het uiteindelijk alsnog veel duurder dan € 500 miljoen alles bij elkaar.
Stylzz
 Stylzz - zaterdag 05 april 2014 - 08:07   quote  deeplink  
Ook RdK is geen renovatie meer
lijdensweg
 lijdensweg - zaterdag 05 april 2014 - 08:58   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 05 april 2014 - 08:07 schreef Stylzz het volgende:
Ook RdK is geen renovatie meer
BAM en RDK zijn in mijn ogen beide een renovatie, wat de troika vernieuwbouw noemt ...
Stylzz
 Stylzz - zaterdag 05 april 2014 - 09:18   quote  deeplink  
RdK wordt 78% van de Kuip vernieuwd.
BAM is helemaal nieuwbouw op dezelfde plek, maar wordt in delen uitgevoerd en laat gedeeltes tijdens de bouw staan zodat door gevoetbald kan worden.

althans zo begrijp ik t.
lijdensweg
 lijdensweg - zaterdag 05 april 2014 - 09:24   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 05 april 2014 - 09:18 schreef Stylzz het volgende:
RdK wordt 78% van de Kuip vernieuwd.
BAM is helemaal nieuwbouw op dezelfde plek, maar wordt in delen uitgevoerd en laat gedeeltes tijdens de bouw staan zodat door gevoetbald kan worden.

althans zo begrijp ik t.
Volgens mij was VolkerWessels de enige die volledig nieuwbouw plannen had van de huidige kuip
Stylzz
 Stylzz - zaterdag 05 april 2014 - 09:32   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 05 april 2014 - 09:24 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Volgens mij was VolkerWessels de enige die volledig nieuwbouw plannen had van de huidige kuip
nee, op een andere locatie.
Maar ik kan t mis hebben.
freduc
 freduc - zaterdag 05 april 2014 - 10:13   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 05 april 2014 - 09:18 schreef Stylzz het volgende:
RdK wordt 78% van de Kuip vernieuwd.
BAM is helemaal nieuwbouw op dezelfde plek, maar wordt in delen uitgevoerd en laat gedeeltes tijdens de bouw staan zodat door gevoetbald kan worden.

althans zo begrijp ik t.
zo begreep ik het ook , rdk red de kuip helemaal niet , dus al dat gelul van ze kan overboord
en dan is het bam toch de enigste en beste optie , al blijf ik zeggen dat ik liever het VW heb , kost 40 milj meer maar wat is 40 milj over 50 jaar , dat is minder dan 1 milj per jaar
lijdensweg
 lijdensweg - zaterdag 05 april 2014 - 10:21   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 05 april 2014 - 09:32 schreef Stylzz het volgende:

[..]

nee, op een andere locatie.
Maar ik kan t mis hebben.
Gewoon op de huidige locatie ...
Nick4F
 Nick4F - zaterdag 05 april 2014 - 11:34   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 05 april 2014 - 10:13 schreef freduc het volgende:

[..]

is het bam toch de enigste en beste optie , al blijf ik zeggen dat ik liever het VW heb , kost 40 milj meer maar wat is 40 milj over 50 jaar , dat is minder dan 1 milj per jaar
Niet 40 maar 100 miljoen meer toch? Het verschil was dat VW in 75 jaar kon worden afbetaald omdat het helemaal nieuwbouw is, waar de restauraties/nieuwbouw (BAM en RDK) in 50 jaar moeten worden afbetaald. Afbetalingen zijn dan dus nagenoeg gelijk. Maar het is een gepasseerd station. Ik vind BAM gewoon een veel mooier stadion en echt iets van de 21e eeuw, terwijl RDK toch al een iets verouderde uitstraling heeft; typisch een stadion van het eind van de 20e eeuw.
lijdensweg
 lijdensweg - zaterdag 05 april 2014 - 12:19   quote  deeplink  
Oud

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 05 april 2014 door lijdensweg --
jjh
 jjh - zaterdag 05 april 2014 - 12:44   quote  deeplink  
Ik ben benieuwd wat er precies over blijft van de oude Kuip bij beide plannen. Ik lees niks over de bestaande stoelen en de beperkte zitruimte die je hebt. Het is allemaal zo krap bemeten. Alleen daarom al zou het fijn zijn als hier ook grondig naar gekeken wordt.
lijdensweg
 lijdensweg - zaterdag 05 april 2014 - 12:47   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 05 april 2014 - 12:44 schreef jjh het volgende:
Ik ben benieuwd wat er precies over blijft van de oude Kuip bij beide plannen. Ik lees niks over de bestaande stoelen en de beperkte zitruimte die je hebt. Het is allemaal zo krap bemeten. Alleen daarom al zou het fijn zijn als hier ook grondig naar gekeken wordt.
Moet je even vermelden bij www.RedDeKuip.nl of www.DeKuipGroeit.nl
freduc
 freduc - zaterdag 05 april 2014 - 15:25   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 05 april 2014 - 11:34 schreef Nick4F het volgende:

[..]

Niet 40 maar 100 miljoen meer toch? Het verschil was dat VW in 75 jaar kon worden afbetaald omdat het helemaal nieuwbouw is, waar de restauraties/nieuwbouw (BAM en RDK) in 50 jaar moeten worden afbetaald. Afbetalingen zijn dan dus nagenoeg gelijk. Maar het is een gepasseerd station. Ik vind BAM gewoon een veel mooier stadion en echt iets van de 21e eeuw, terwijl RDK toch al een iets verouderde uitstraling heeft; typisch een stadion van het eind van de 20e eeuw.
VW plan kost toch 240milj ? dus het verbouw op zelfde plaats plan , echt jammer dat dit stadion er niet komt , vind ik echt een wereld stadion met die staal constructie , en onbegrijpelijk dat hij wordt afgeserveerd en dat ze zo'n rdk plan de voorkeur geven
dat hele rdk plan ziet er zo oudbollig uit beter gezegd helemaal niet uit , dat moet je toch als feyenoorder niet willen
er moet gewoon een stadion komen die zijn weerga niet kent , waar finales gespeeld gaan worden , waardoor je europees trots en respect mee afdwingt , waar tegenstanders de ogen uitkijken en het al in de broek doen
vooral een stadion waar menig club in binnenland en buitenland jaloers op is , en dat is dus geen rdk plan wat eerder een lachertje is en een net niet stadion

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 05 april 2014 door freduc --
neliz
 neliz - zaterdag 05 april 2014 - 15:37   quote  deeplink  
Als nieuwe Kuip niet doorgaat, kunnen we de hele teringzooi opdoeken

Voor Feyenoord is dit het allerbeste. Sterker nog: als Het Nieuwe Stadion niet doorgaat, dan kunnen we de hele teringzooi wel opdoeken hier. Dan is Feyenoord aan de goden overgeleverd. Dan wordt deze club een soort Heracles.

Sorry. Het stadion is niet meer te redden. Wij begrijpen de emoties van de supporters, jazeker, maar het is niet anders. We hebben het zelfs laten onderzoeken, meneer. Door onafhankelijke onderzoekers!

Het is zoals het is: een gloednieuw stadion is de enige optie.

De Kuip kan gewoon niet meer. Renovatie is onmogelijk. Dat zeg ik met pijn in het hart, hoor. Ik ging vroeger aan de hand van mijn vader naar het stadion. Kinderkaartje voor Vak W, één gulden vijftig, vertel mij wat. De Kuip heeft het 75 jaar fantastisch gedaan. Icoon van de stad enzo. Chapeau.

Maar we moeten verder.

We moeten vóóruit.

U bent een romanticus. Dat is niet erg hoor, die moeten er ook zijn, maar op sentiment kan Feyenoord natuurlijk geen toekomst bouwen. U laat uzelf leiden door emoties. Wij niet. Wij hebben alles opgeteld en afgetrokken en er is maar één conclusie mogelijk.

Dit is het. Dit is het enige plan.

Voor Feyenoord is dit het allerbeste. Sterker nog: als Het Nieuwe Stadion niet doorgaat, dan kunnen we de hele teringzooi wel opdoeken hier. Dan is Feyenoord aan de goden overgeleverd. Dan wordt deze club een soort Heracles.

Is dat wat u wilt?

U vindt 400 miljoen euro wat veel geld voor een stadion? Dat kunt u nu wel zeggen, maar wat weet u nou van financiën? We hebben het hele financiële plaatje heel nauwkeurig uitgedokterd, met allemaal heel slimme mensen erbij. Bedrijfseconomen, raketgeleerden, de hele rataplan.

Die 165 miljoen euro bijdrage van de gemeente, dat is maar een garantstelling hè? Weet u wel wat dat is, een garantstelling? Dat is iets heel anders dan een lening, hoor. Het is een garantstelling. Geen lening. Geen subsidie. Niks.

Meneer, dit begint een beetje vervelend te worden. Ik begin zo langzamerhand een complot te vermoeden. U werkt ons tegen. U speelt in op de onderbuik van de schreeuwende minderheid. Lekker makkelijk is dat.

U heeft het niet van mij hoor, maar even tussen u en mij gezegd: dat nieuwe stadion is allang beklonken. Dan weet u dat vast. Ik kan er verder niks over zeggen hoor, maar meneer Aboutaleb en de coalitie zien het helemaal zitten.

Het is kat in 't bakkie.

Maar wacht nog heel even. U luistert toch niet naar die jongens van Red de Kuip hè? Moewhaha. Dat zijn amateurs, meneer. Prutsers. Fantasten. Idioten. Die denken dat je de Kuip nog kunt verbouwen, met een derde ring en een nieuw dak erop - en dat de club daar iets wijzer van wordt.

Laat me niet lachen.

Zo dadelijk laten we een statement op de officiële website zetten door onze communicatiemanager. Dan maken we gehakt van ze. Dan zullen we alle mensen nog eens fijntjes uitleggen dat iedereen die denkt dat De Kuip nog te renoveren is, een enorme plaat voor zijn kop heeft.

Ieder weldenkend mens zal begrijpen dat wij gelijk hebben. Dat wij uiteindelijk de professionals zijn - en jullie allemaal de sentimentalisten.

Wat wij doen als het straks allemaal tóch anders loopt? Dat vind ik een rare, suggestieve vraag. Er is maar één optie, dat begrijpt u zelf zo onderhand ook wel.

Maar mocht iedereen straks totaal krankjorum zijn geworden. Mocht het straks tóch nog mis lopen omdat de onderbuik het wint van de ratio, en dat er opeens allemaal nieuwe plannen worden gemaakt, waaruit blijkt dat de Kuip tóch gerenoveerd kan worden, voor ongeveer de helft van het geld.

Stel dat hè?

Dan stappen wij als directeuren van de Feyenoord-familie gewoon 'over onze schaduw heen', meneer. Dan blijven wij gewoon zitten waar we zitten.

Want wij zijn overlevers.
http://www.ad.nl/ad/nl/5619/Feyenoord/article/detail/3629343/2014/04/05/Als-nieuwe-Kuip-niet-doorgaat-kunnen-we-de-hele-teringzooi-opdoeken.dhtml

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 05 april 2014 door neliz --
Bosifyable
 Bosifyable - zaterdag 05 april 2014 - 16:09   quote  deeplink  
Goede column van Sjoerd.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - zaterdag 05 april 2014 - 17:31   quote  deeplink  
Jep
Stylzz
 Stylzz - zaterdag 05 april 2014 - 18:16   quote  deeplink  
Beetje laat.
lijdensweg
 lijdensweg - zaterdag 05 april 2014 - 19:36   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 05 april 2014 - 16:09 schreef Bosifyable het volgende:
Goede column van Sjoerd.
LUL van een journalist, waait met alle winden mee!
Maar een eigen mening hebben , nee ........
Bosifyable
 Bosifyable - zaterdag 05 april 2014 - 19:42   quote  deeplink  
Oké.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3165
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Kogel door de Kuip : Arup / OMA de bouwers van het nieuwe stadion ?









0.0733330