BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Kogel door de Kuip : Arup / OMA de bouwers van het nieuwe stadion ?

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
freduc
 freduc - maandag 28 april 2014 - 20:49   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 28 april 2014 - 19:01 schreef lijdensweg het volgende:
Als het spelletje van de Sluis doorgaat zal het wel RDK worden helaas ...
ben er ook ernstig bang voor
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 28 april 2014 - 20:57   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 28 april 2014 - 20:42 schreef neliz het volgende:

[..]

Ik moet zelfs gewoon wachten.
Waarom ?
neliz
 neliz - maandag 28 april 2014 - 21:03   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 28 april 2014 - 20:57 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Waarom ?
omdat iedereen moet wachten, en er geen "kan niet wachten" is.

Nieuwe plaatjes van RDK staan me zeer aan trouwens: https://twitter.com/reddekuip

Tevens, ik kom net WEER terug uit Spanje, wtf is dat met het EK en die jodenkookpan als speelstad?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 28 april 2014 door neliz --
Bosifyable
 Bosifyable - maandag 28 april 2014 - 21:25   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 28 april 2014 - 17:44 schreef T-FeYeN00rD het volgende:

[..]

Dat RDK achter vernieuwbouw staat lijkt me niet verwonderlijk! ;)
Fucking woordvoorspelling :') Teveel 'RdK' gebruikt, maar moet natuurlijk RVC zijn :P
Bosifyable
 Bosifyable - maandag 28 april 2014 - 21:26   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 28 april 2014 - 19:01 schreef lijdensweg het volgende:
Als het spelletje van de Sluis doorgaat zal het wel RDK worden helaas ...
Uiteraard, als iedereen achter die keuze staat, wat in hun ogen dus de beste keuze is, is het maar een spelletje wat v/d Sluis gespeeld heeft. Ik ben zo blij dat we een orakel als jij onder ons hebben, die altijd, ongeacht de situatie, alles beter weet en ziet.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - dinsdag 29 april 2014 - 02:57   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 28 april 2014 - 21:25 schreef Bosifyable het volgende:

[..]

Fucking woordvoorspelling :') Teveel 'RdK' gebruikt, maar moet natuurlijk RVC zijn :P
;)
lijdensweg
 lijdensweg - dinsdag 29 april 2014 - 05:52   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 28 april 2014 - 21:26 schreef Bosifyable het volgende:

[..]

Uiteraard, als iedereen achter die keuze staat, wat in hun ogen dus de beste keuze is, is het maar een spelletje wat v/d Sluis gespeeld heeft. Ik ben zo blij dat we een orakel als jij onder ons hebben, die altijd, ongeacht de situatie, alles beter weet en ziet.
Natuurlijk, die van Sluis is objectief! Hahaha, laat me niet lachen ...
Iedereen heeft zijn voorkeuren, ook zo'n troika. Alleen die zijn nu in de positie om een 'goed' advies uit te brengen , al moet ik daar om lachen.
Wat het ook wordt, we moeten het er mee doen !!!
Leon FR1908
 Leon FR1908 - dinsdag 29 april 2014 - 06:56   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 28 april 2014 - 21:03 schreef neliz het volgende:

[..]

omdat iedereen moet wachten, en er geen "kan niet wachten" is.

Nieuwe plaatjes van RDK staan me zeer aan trouwens: https://twitter.com/reddekuip

Tevens, ik kom net WEER terug uit Spanje, wtf is dat met het EK en die jodenkookpan als speelstad?
Klopt Neliz..

Tja ik hoorde ook iets over die snelkookpan maar die staat er al..Misschien daarom?
neliz
 neliz - dinsdag 29 april 2014 - 07:38   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 29 april 2014 - 06:56 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Klopt Neliz..

Tja ik hoorde ook iets over die snelkookpan maar die staat er al..Misschien daarom?
kuip verbouwing zou in 2018 klaar zijn WK is in 2020, is die van oostveen aandeelhouder in neusharen?
Bosifyable
 Bosifyable - dinsdag 29 april 2014 - 08:59   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 29 april 2014 - 05:52 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Natuurlijk, die van Sluis is objectief! Hahaha, laat me niet lachen ...
Iedereen heeft zijn voorkeuren, ook zo'n troika. Alleen die zijn nu in de positie om een 'goed' advies uit te brengen , al moet ik daar om lachen.
Wat het ook wordt, we moeten het er mee doen !!!
Dan hebben ze wel veel mooie praatjes, om met zulke slecht plannen de RVC en de VvF te overtuigen. Je weet wel, met cijfers en onderbouwing. Terwijl jij hier met jouw gebrabbel zonder enige kennis van feiten per se het VW plan wil. En zo lang dat het niet wordt, is de trojka niet te vertrouwen, zijn het prutsers en moet Feyenoord toch gewoon het VW plan kiezen.

Laat me niet lachen.
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 29 april 2014 - 09:07   quote  deeplink  
Niemand is objectief.
Bosifyable
 Bosifyable - dinsdag 29 april 2014 - 10:13   quote  deeplink  
Natuurlijk niet, maar met z'n 3-en plannen beoordelen, daaruit 2 kiezen en dan nog een heel leger aan Feyenoorders zien te overtuigen, ondanks dat die de artikelen in de Telegraaf ook lazen, dan zal er aan de plannen weinig schelen.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - dinsdag 29 april 2014 - 10:24   quote  deeplink  
Denk het ook!
Leon FR1908
 Leon FR1908 - dinsdag 29 april 2014 - 10:25   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 29 april 2014 - 07:38 schreef neliz het volgende:

[..]

kuip verbouwing zou in 2018 klaar zijn WK is in 2020, is die van oostveen aandeelhouder in neusharen?
Joh Neliz ,wat kan ons oranje en van Oostveen schelen? Niks toch ;-)
freduc
 freduc - dinsdag 29 april 2014 - 10:29   quote  deeplink  
inderdaad , als het zo is dat ze de VvF en rvc hebben weten te overtuigen zal er wel het een en ander goed zijn aan die 2 plannen , nu maar hopen dat het BAM wordt al had ik persoonlijk 10x liever VW
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 29 april 2014 - 10:36   quote  deeplink  
Nog 2 nachten slapen
neliz
 neliz - dinsdag 29 april 2014 - 10:44   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 29 april 2014 - 10:25 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Joh Neliz ,wat kan ons oranje en van Oostveen schelen? Niks toch ;-)
Van mij mag hij vanmiddag nog overreden worden door van Praag op het terrein in Zeist, daar niet van. Het gaat mij om "inkomsten voor de club" als interlands en EL/CL finales ook een doel van de vernieuwingen was, zou Feyenoord en de Gemeente zich dan niet het snot voor de ogen moeten werken om Rotterdam als speelstad te krijgen voor het EK2020? De bijkomende inkomsten voor de stad zouden een extra stimulans moeten zijn om de herverbouwing te bespoedigen en de opties te maximalizeren.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - dinsdag 29 april 2014 - 13:24   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 29 april 2014 - 10:44 schreef neliz het volgende:

[..]

Van mij mag hij vanmiddag nog overreden worden door van Praag op het terrein in Zeist, daar niet van. Het gaat mij om "inkomsten voor de club" als interlands en EL/CL finales ook een doel van de vernieuwingen was, zou Feyenoord en de Gemeente zich dan niet het snot voor de ogen moeten werken om Rotterdam als speelstad te krijgen voor het EK2020? De bijkomende inkomsten voor de stad zouden een extra stimulans moeten zijn om de herverbouwing te bespoedigen en de opties te maximalizeren.
Kan me goed voorstellen dat de gemeente Rotterdam zijn vingers niet gaat branden
aan een stadion soap ..Wel of geen stadion ,gerenoveerd of nieuwbouw..
Niemand weet wat?
neliz
 neliz - dinsdag 29 april 2014 - 21:11   quote  deeplink  
Net op de mail de reden waarom we lijdenswegs favoriet niet moeten volgen:

Aanstaande donderdag maken de verkenners hun advies over het beste stadionplan voor Feyenoord bekend. Een spannend en belangrijk moment voor iedereen die de club een warm hart toe draagt. Wordt het ons plan of kiest men voor de BAM? We nemen jullie graag mee in de voorbeschouwing...

Hoe het begon
Een kleine 3 jaar geleden zijn we gestart met enkele schetsen. Ons doel was vanaf het begin om een stadionplan te maken waarin de groei van Feyenoord wordt gecombineerd met behoud van De Kuip. Dit idee sprak veel mensen aan. De media pikte het op en stichting ReddeKuip werd opgericht.Al snel hadden we meer dan 20.000 handtekeningen. Ook ons team groeide snel tot 25 - 30 professionals die zich vrijwillig hebben ingezet om het plan verder uit te werken.
Met dank aan jullie, de supporters en de gemeenteraad, kwam de planontwikkeling vanaf de zomer van 2013 in de volgende fase. We hebben bewust ingezet op uitbreiding van ons team met de expertise van Hypercube en de slagkracht van Besix. In een aantal rondes hebben we ons plan verder geoptimaliseerd en onderbouwd.
image1.jpg

De verkenners
Afgelopen december is door Feyenoord en het stadion een verkennerstrio aangesteld. Wim van Sluis, Hans Vervat en Jos van der Vegt kregen de uitdagende opdracht om alle stadioninitiatieven te inventariseren en een advies uit te brengen. Dit advies moet een uitspraak doen over het beste plan voor Feyenoord en "Dat wij gaan voor een stadion dat enerzijds state of the art is op Europees niveau en anderzijds de kenmerken en stijl heeft van het Rotterdamse icoon de Kuip

Uit alle inzendingen is een eerste selectie van 7 partijen gemaakt en na de 2e ronde bleven ReddeKuip/Besix en BAM over. De afgelopen weken zijn beide partijen in de gelegenheid geweest het plan verder te onderbouwen, optimaliseren en aan alle geledingen binnen de Feyenoordfamilie te presenteren.

Deze week maken de verkenners hun eindadvies bekend. We kijken in ieder geval terug op een intensief en gedegen verkenningsproces dat in een goede sfeer is verlopen. Dit met dank aan de verkenners en hun ondersteuningsteam.

Het beste voor Feyenoord staat voorop
Wij zijn blij dat op dit moment het belang van Feyenoord voorop staat en behoud van de Kuip het vertrekpunt is. Beide plannen voorzien in het gewenste programma en de financiële en sportieve vooruitgang van de club. Dit is waar het ons vanaf het begin om te doen is geweest.

De belangrijkste verschillen tussen RDK en BAM
Toch zijn er een aantal belangrijke onderscheidende elementen in het plan van ReddeKuip/ Besix. Dit zijn ook direct de belangrijkste verschillen met de BAM.
Ten eerste hebben we gekeken naar de tribunemogelijkheden. Varianten waar het veld wordt verlaagd en de bestaande ringen voor of achter worden verlengd zijn bewust afgevallen. Dit gaat ten koste van de originele tribune en de intense sfeer doordat het publiek verder van het veld zit. Met een 3e vrij hangende ring zit je dicht op het veld met de mooie zichtlijnen. Daarnaast biedt het ruimte voor een extra omloop met publieksvoorzieningen en zicht op het veld. BAM gaat in het ontwerp voor het verlengen van de 2e ring.

image2.jpg

Ook het behouden van het Maasgebouw en/of andere losstaande gebouwen zijn gedurende het proces bewust afgevallen omdat dit ten koste gaat van de exploitatie. De business faciliteiten inpandig en aan één zijde bieden de beste beleving en optimale exploitatie. BAM realiseert twee gebouwen aan beide lange zijdes.

image3.png

Tenslotte hebben we verschillende dak varianten onderzocht. Als eerste het opvijzelen van het bestaande dak, daarna het verlengen van het dak en tenslotte verschillende dichte daken (permanent dak, tentdak en schuifdak). Op basis van deze studies en de wensen van Feyenoord hebben wij gekozen voor het schuifdak. Het voordeel van dit schuifdak is dat hiermee de grootste dagopening gecreëerd kan worden, dit bestendig is tegen elk weertype en dakbelasting, zelfs bij zware weerbelasting geopend en gesloten kan worden, geluidsdicht is en een langere levensduur heeft. BAM gaat in hun plan uit van een tentdak.
image4.jpg

Uiteindelijk hebben al deze studies geleid tot een optimaal model met een derde vrij hangende ring, de business faciliteiten aan één zijde in de schil van het stadion en een schuifbaar dak. Hiermee wordt het unieke ontwerp uit 1937 doorgezet in een 3e levensfase.
Donderdag: de uitslag

Aankomende donderdag maken de verkenners hun keuze kenbaar tijdens een persconferentie in De Kuip. Indien de keuze op ons plan valt is dat een fantastisch resultaat. Wat het advies ook moge zijn, het doel van de stichting (behoud van de Kuip en een kansrijke toekomst voor Feyenoord) is al behaald!

We hebben ons de afgelopen jaren met veel enthousiasme ingezet en kijken terug op een prachtige periode en samenwerking. Hopelijk krijgt dit mooie traject een nog veel mooier vervolg.

Voor dit moment willen we jullie bedanken voor alle steun tot zover. Rest ons de verkenners en Feyenoordfamilie veel succes te wensen bij het maken van de uiteindelijke keuze. Wij wachten vol spanning af.
Het ReddeKuip-team
In samenwerking met Besix

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 29 april 2014 door neliz --
lijdensweg
 lijdensweg - dinsdag 29 april 2014 - 21:25   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 29 april 2014 - 08:59 schreef Bosifyable het volgende:

[..]

Dan hebben ze wel veel mooie praatjes, om met zulke slecht plannen de RVC en de VvF te overtuigen. Je weet wel, met cijfers en onderbouwing. Terwijl jij hier met jouw gebrabbel zonder enige kennis van feiten per se het VW plan wil. En zo lang dat het niet wordt, is de trojka niet te vertrouwen, zijn het prutsers en moet Feyenoord toch gewoon het VW plan kiezen.

Laat me niet lachen.
Wat jij wil joh, laat jij je lekker overtuigen.
Ik blijf het een grote FOUT vinden dat men maar 2 partijen hebben mee genomen als finalisten, het was beter geweest om ook VolkerWessels er ook bij te hebben.
Als men dan voor RdK of Bam of VW hadden gekozen had ik er geen moeite mee gehad en met mij vele vermoed ik. Kijk wordt het RdK , oke . Wordt het BAM , oke. Al blijf ik RdK een gedrocht vinden maar dat is een voorkeur qua uitstraling ...
We zullen wel zien over , laat ik zeggen 10 jaar als men voor RdK of BAM heeft gekozen.
Mark this words ...
lijdensweg
 lijdensweg - dinsdag 29 april 2014 - 21:28   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 29 april 2014 - 10:44 schreef neliz het volgende:

[..]

Van mij mag hij vanmiddag nog overreden worden door van Praag op het terrein in Zeist, daar niet van. Het gaat mij om "inkomsten voor de club" als interlands en EL/CL finales ook een doel van de vernieuwingen was, zou Feyenoord en de Gemeente zich dan niet het snot voor de ogen moeten werken om Rotterdam als speelstad te krijgen voor het EK2020? De bijkomende inkomsten voor de stad zouden een extra stimulans moeten zijn om de herverbouwing te bespoedigen en de opties te maximalizeren.
Ten eerste ben je te laat met een 'bid' , daarvoor is de termijn gesloten!
En dus kan de 'kuip' zich niet meer inschrijven hiervoor.
Als alles veel eerder rond was geweest dan had de KNVB zeker Rotterdam de voorkeur gegeven boven Amsterdam, daar ben ik 100% van overtuigd. Meer toeschouwers, wat belangrijk is voor de UEFA zou en dat zou de doorslag hebben gegeven ...
lijdensweg
 lijdensweg - dinsdag 29 april 2014 - 21:29   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 29 april 2014 - 21:11 schreef neliz het volgende:
Net op de mail de reden waarom we lijdenswegs favoriet niet moeten volgen:

Aanstaande donderdag maken de verkenners hun advies over het beste stadionplan voor Feyenoord bekend. Een spannend en belangrijk moment voor iedereen die de club een warm hart toe draagt. Wordt het ons plan of kiest men voor de BAM? We nemen jullie graag mee in de voorbeschouwing...

Hoe het begon
Een kleine 3 jaar geleden zijn we gestart met enkele schetsen. Ons doel was vanaf het begin om een stadionplan te maken waarin de groei van Feyenoord wordt gecombineerd met behoud van De Kuip. Dit idee sprak veel mensen aan. De media pikte het op en stichting ReddeKuip werd opgericht.Al snel hadden we meer dan 20.000 handtekeningen. Ook ons team groeide snel tot 25 - 30 professionals die zich vrijwillig hebben ingezet om het plan verder uit te werken.
Met dank aan jullie, de supporters en de gemeenteraad, kwam de planontwikkeling vanaf de zomer van 2013 in de volgende fase. We hebben bewust ingezet op uitbreiding van ons team met de expertise van Hypercube en de slagkracht van Besix. In een aantal rondes hebben we ons plan verder geoptimaliseerd en onderbouwd.
[ afbeelding ]

De verkenners
Afgelopen december is door Feyenoord en het stadion een verkennerstrio aangesteld. Wim van Sluis, Hans Vervat en Jos van der Vegt kregen de uitdagende opdracht om alle stadioninitiatieven te inventariseren en een advies uit te brengen. Dit advies moet een uitspraak doen over het beste plan voor Feyenoord en "Dat wij gaan voor een stadion dat enerzijds state of the art is op Europees niveau en anderzijds de kenmerken en stijl heeft van het Rotterdamse icoon de Kuip

Uit alle inzendingen is een eerste selectie van 7 partijen gemaakt en na de 2e ronde bleven ReddeKuip/Besix en BAM over. De afgelopen weken zijn beide partijen in de gelegenheid geweest het plan verder te onderbouwen, optimaliseren en aan alle geledingen binnen de Feyenoordfamilie te presenteren.

Deze week maken de verkenners hun eindadvies bekend. We kijken in ieder geval terug op een intensief en gedegen verkenningsproces dat in een goede sfeer is verlopen. Dit met dank aan de verkenners en hun ondersteuningsteam.

Het beste voor Feyenoord staat voorop
Wij zijn blij dat op dit moment het belang van Feyenoord voorop staat en behoud van de Kuip het vertrekpunt is. Beide plannen voorzien in het gewenste programma en de financiële en sportieve vooruitgang van de club. Dit is waar het ons vanaf het begin om te doen is geweest.

De belangrijkste verschillen tussen RDK en BAM
Toch zijn er een aantal belangrijke onderscheidende elementen in het plan van ReddeKuip/ Besix. Dit zijn ook direct de belangrijkste verschillen met de BAM.
Ten eerste hebben we gekeken naar de tribunemogelijkheden. Varianten waar het veld wordt verlaagd en de bestaande ringen voor of achter worden verlengd zijn bewust afgevallen. Dit gaat ten koste van de originele tribune en de intense sfeer doordat het publiek verder van het veld zit. Met een 3e vrij hangende ring zit je dicht op het veld met de mooie zichtlijnen. Daarnaast biedt het ruimte voor een extra omloop met publieksvoorzieningen en zicht op het veld. BAM gaat in het ontwerp voor het verlengen van de 2e ring.

[ afbeelding ]

Ook het behouden van het Maasgebouw en/of andere losstaande gebouwen zijn gedurende het proces bewust afgevallen omdat dit ten koste gaat van de exploitatie. De business faciliteiten inpandig en aan één zijde bieden de beste beleving en optimale exploitatie. BAM realiseert twee gebouwen aan beide lange zijdes.

[ afbeelding ]

Tenslotte hebben we verschillende dak varianten onderzocht. Als eerste het opvijzelen van het bestaande dak, daarna het verlengen van het dak en tenslotte verschillende dichte daken (permanent dak, tentdak en schuifdak). Op basis van deze studies en de wensen van Feyenoord hebben wij gekozen voor het schuifdak. Het voordeel van dit schuifdak is dat hiermee de grootste dagopening gecreëerd kan worden, dit bestendig is tegen elk weertype en dakbelasting, zelfs bij zware weerbelasting geopend en gesloten kan worden, geluidsdicht is en een langere levensduur heeft. BAM gaat in hun plan uit van een tentdak.
[ afbeelding ]

Uiteindelijk hebben al deze studies geleid tot een optimaal model met een derde vrij hangende ring, de business faciliteiten aan één zijde in de schil van het stadion en een schuifbaar dak. Hiermee wordt het unieke ontwerp uit 1937 doorgezet in een 3e levensfase.
Donderdag: de uitslag

Aankomende donderdag maken de verkenners hun keuze kenbaar tijdens een persconferentie in De Kuip. Indien de keuze op ons plan valt is dat een fantastisch resultaat. Wat het advies ook moge zijn, het doel van de stichting (behoud van de Kuip en een kansrijke toekomst voor Feyenoord) is al behaald!

We hebben ons de afgelopen jaren met veel enthousiasme ingezet en kijken terug op een prachtige periode en samenwerking. Hopelijk krijgt dit mooie traject een nog veel mooier vervolg.

Voor dit moment willen we jullie bedanken voor alle steun tot zover. Rest ons de verkenners en Feyenoordfamilie veel succes te wensen bij het maken van de uiteindelijke keuze. Wij wachten vol spanning af.
Het ReddeKuip-team
In samenwerking met Besix
Hahaha, ons team ??? Net of jij ook maar 1 vinger in de pap heb ...
Bosifyable
 Bosifyable - dinsdag 29 april 2014 - 21:36   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 29 april 2014 - 21:25 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Wat jij wil joh, laat jij je lekker overtuigen.
Ik blijf het een grote FOUT vinden dat men maar 2 partijen hebben mee genomen als finalisten, het was beter geweest om ook VolkerWessels er ook bij te hebben.
Als men dan voor RdK of Bam of VW hadden gekozen had ik er geen moeite mee gehad en met mij vele vermoed ik. Kijk wordt het RdK , oke . Wordt het BAM , oke. Al blijf ik RdK een gedrocht vinden maar dat is een voorkeur qua uitstraling ...
We zullen wel zien over , laat ik zeggen 10 jaar als men voor RdK of BAM heeft gekozen.
Mark this words ...
Houd het maar bij Nederlands.
freduc
 freduc - dinsdag 29 april 2014 - 22:28   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 29 april 2014 - 21:25 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Wat jij wil joh, laat jij je lekker overtuigen.
Ik blijf het een grote FOUT vinden dat men maar 2 partijen hebben mee genomen als finalisten, het was beter geweest om ook VolkerWessels er ook bij te hebben.
Als men dan voor RdK of Bam of VW hadden gekozen had ik er geen moeite mee gehad en met mij vele vermoed ik. Kijk wordt het RdK , oke . Wordt het BAM , oke. Al blijf ik RdK een gedrocht vinden maar dat is een voorkeur qua uitstraling ...
We zullen wel zien over , laat ik zeggen 10 jaar als men voor RdK of BAM heeft gekozen.
Mark this words ...
ik ben het helemaal met je eens , het blijft raar dat het VW geen kans heeft gekregen terwijl ze het financieel rond hadden
al begrijp ik dat de RVC en VvF nu ook om zijn in de plannen van verbouw , er zal dan misschien toch wel iets goeds zijn in deze 2 plannen
als het dan maar BAM wordt en niet dat lelijke rdk plan
freduc
 freduc - dinsdag 29 april 2014 - 22:31   quote  deeplink  
daarbij denk ik haast zeker dat het RDK wordt , troika had meer tijd nodig maar dat had meer te maken dat het RDK de financien nog niet rond had , die hebben het nu rond dus de troika is er uit
van geil
 van geil - dinsdag 29 april 2014 - 22:33   quote  deeplink  
t ziet er naar uit dat t n grote gemiste kans wordt.
de grootste uit de historie. en waarschijnlijk n definitief einde als topclub.
jjh
 jjh - dinsdag 29 april 2014 - 22:34   quote  deeplink  
We zien wel. Feyenoord bepaalt uiteindelijk zelf
Bosifyable
 Bosifyable - dinsdag 29 april 2014 - 22:35   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 29 april 2014 - 22:28 schreef freduc het volgende:

[..]

ik ben het helemaal met je eens , het blijft raar dat het VW geen kans heeft gekregen terwijl ze het financieel rond hadden
al begrijp ik dat de RVC en VvF nu ook om zijn in de plannen van verbouw , er zal dan misschien toch wel iets goeds zijn in deze 2 plannen
als het dan maar BAM wordt en niet dat lelijke rdk plan
Zij hebben toch net zo goed hun kans gekregen..? Plan ingestuurd, beoordeeld en NIET GOED GENOEG bevonden. Blijkbaar zijn deze twee plannen beter voor Feyenoord, zowel op de korte als de lange termijn. Voor zover dat op dit moment te berekenen is dan.
Bosifyable
 Bosifyable - dinsdag 29 april 2014 - 22:35   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 29 april 2014 - 22:33 schreef van geil het volgende:
t ziet er naar uit dat t n grote gemiste kans wordt.
de grootste uit de historie. en waarschijnlijk n definitief einde als topclub.
Als we vorig jaar naar jou hadden geluisterd, hadden we met HNS opgescheept gezeten. En dat is van alle verschillende kanten uiteindelijk als slecht bevonden.
van geil
 van geil - dinsdag 29 april 2014 - 22:36   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 29 april 2014 - 22:35 schreef Bosifyable het volgende:

[..]

Als we vorig jaar naar jou hadden geluisterd, hadden we met HNS opgescheept gezeten. En dat is van alle verschillende kanten uiteindelijk als slecht bevonden.
ik was voor t maasstadion.
en t HNS was n veel betere optie als deze variant in mijn ogen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 29 april 2014 door van geil --
freduc
 freduc - dinsdag 29 april 2014 - 22:47   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 29 april 2014 - 22:35 schreef Bosifyable het volgende:

[..]

Zij hebben toch net zo goed hun kans gekregen..? Plan ingestuurd, beoordeeld en NIET GOED GENOEG bevonden. Blijkbaar zijn deze twee plannen beter voor Feyenoord, zowel op de korte als de lange termijn. Voor zover dat op dit moment te berekenen is dan.
nou dat weet ik zo net nog niet en jij ook niet , ik krijg toch sterk het idee dat die v/d sluis geil is van dat rdk
niemand weet het precies , het is voor ons allemaal gissen maar niemand kan ontkennen dat in een compleet nieuwbouw er veel meer mogelijkheden zijn
en zoals ze altijd zeggen is goedkoop vaak duurkoop

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 29 april 2014 door freduc --
van geil
 van geil - dinsdag 29 april 2014 - 22:51   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 29 april 2014 - 22:47 schreef freduc het volgende:

[..]

nou dat weet ik zo net nog niet en jij ook niet , ik krijg toch sterk het idee dat die v/d sluis geil is van dat rdk
niemand weet het precies , het is voor ons allemaal gissen maar niemand kan ontkennen dat in een compleet nieuwbouw er veel meer mogelijkheden zijn
en zoals ze altijd zeggen is goedkoop vaak duurkoop
+1
lijdensweg
 lijdensweg - dinsdag 29 april 2014 - 23:06   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 29 april 2014 - 22:47 schreef freduc het volgende:

[..]

nou dat weet ik zo net nog niet en jij ook niet , ik krijg toch sterk het idee dat die v/d sluis geil is van dat rdk
niemand weet het precies , het is voor ons allemaal gissen maar niemand kan ontkennen dat in een compleet nieuwbouw er veel meer mogelijkheden zijn
en zoals ze altijd zeggen is goedkoop vaak duurkoop
Niet vaak, altijd zal je bedoelen.
Bosifyable
 Bosifyable - dinsdag 29 april 2014 - 23:12   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 29 april 2014 - 22:36 schreef van geil het volgende:

[..]

ik was voor t maasstadion.
en t HNS was n veel betere optie als deze variant in mijn ogen.
Ik kan me nog een discussie herinneren waar je de voorstanders van RdK als dom wegzette, en je duidelijk je voorkeur voor HNS uitsprak en verdedigde. Sterker nog, toen HNS werd weggestemd in de gemeenteraad, vertrok je voor onbepaalde tijd.
lijdensweg
 lijdensweg - dinsdag 29 april 2014 - 23:13   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 29 april 2014 - 22:34 schreef jjh het volgende:
We zien wel. Feyenoord bepaalt uiteindelijk zelf
Wat dat betreft hoop ik dat Feyenoord zelf voor nieuwbouw gaat kiezen.
Aan de andere kant, waarom dan een troika in het leven roepen?

Ze hadden beter een andere samenstelling kunnen kiezen:

1 van Feyenoord, 1 van de kuip, 1 sport marketeer, 1 gemeente-raadslid, 1 vertegenwoordiger van de banken uit R'dam en omstreken, 1 financieel adviseur en 1 bouwkundig adviseur ...
lijdensweg
 lijdensweg - dinsdag 29 april 2014 - 23:14   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 29 april 2014 - 21:36 schreef Bosifyable het volgende:

[..]

Houd het maar bij Nederlands.
Maakt niet uit welke taal , mijn grammatica zal nooit wat worden ...
Bosifyable
 Bosifyable - dinsdag 29 april 2014 - 23:15   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 29 april 2014 - 22:47 schreef freduc het volgende:

[..]

nou dat weet ik zo net nog niet en jij ook niet , ik krijg toch sterk het idee dat die v/d sluis geil is van dat rdk
niemand weet het precies , het is voor ons allemaal gissen maar niemand kan ontkennen dat in een compleet nieuwbouw er veel meer mogelijkheden zijn
en zoals ze altijd zeggen is goedkoop vaak duurkoop
Je mag er toch vanuit gaan dat de mannen die er verstand van hebben, en er nu mee bezig zijn, die plannen juist beoordeeld hebben. En niet op basis van hun voorkeur een plan naar voren schuiven en die bij iedereen naar binnen proberen te douwen.

Dat idee krijg ik namelijk meer bij jou. Tunnelvisie op VW, en nu VW van de baan is, is van Sluis geil van RdK. Nog steeds roep je 'nieuwbouw is beter'. Blijkbaar op het moment niet, anders zouden ze daar toch wel voor zijn gegaan?
van geil
 van geil - dinsdag 29 april 2014 - 23:16   quote  deeplink  
klopt. daar heb ik persoonlijke redenen voor.
ik vind alle renovaties verloren geld.
jij niet , maakt niet uit.
En als supporter hoop ik dat t goed gaat komen.
Maar m'n verstand zegt dat dit geld dumpen is in n diepe put.
ps, dit was n reactie op Bosi.
en ik noem niemand dom, wel kortzichtig.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 29 april 2014 door van geil --
lijdensweg
 lijdensweg - dinsdag 29 april 2014 - 23:16   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 29 april 2014 - 23:12 schreef Bosifyable het volgende:

[..]

Ik kan me nog een discussie herinneren waar je de voorstanders van RdK als dom wegzette, en je duidelijk je voorkeur voor HNS uitsprak en verdedigde. Sterker nog, toen HNS werd weggestemd in de gemeenteraad, vertrok je voor onbepaalde tijd.
Ik vind die RdK nog steeds dombo's ... meer vanwege het feit dat de weg omhoog voor Feyenoord in de vernieling is gedraaid door RdK.
van geil
 van geil - dinsdag 29 april 2014 - 23:17   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 29 april 2014 - 23:16 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Ik vind die RdK nog steeds dombo's ... meer vanwege het feit dat de weg omhoog voor Feyenoord in de vernieling is gedraaid door RdK.
vind ik ook. en met mij velen.
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 29 april 2014 - 23:18   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 29 april 2014 - 23:14 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Maakt niet uit welke taal , mijn grammatica zal nooit wat worden ...
OOK nooit, niet te bescheiden L..
lijdensweg
 lijdensweg - dinsdag 29 april 2014 - 23:19   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 29 april 2014 - 23:15 schreef Bosifyable het volgende:

[..]

Je mag er toch vanuit gaan dat de mannen die er verstand van hebben, en er nu mee bezig zijn, die plannen juist beoordeeld hebben. En niet op basis van hun voorkeur een plan naar voren schuiven en die bij iedereen naar binnen proberen te douwen.

Dat idee krijg ik namelijk meer bij jou. Tunnelvisie op VW, en nu VW van de baan is, is van Sluis geil van RdK. Nog steeds roep je 'nieuwbouw is beter'. Blijkbaar op het moment niet, anders zouden ze daar toch wel voor zijn gegaan?
Daarom was het handiger geweest om ook VW tot de finalisten door te laten gaan.
Een gemiste kans van de 'troika' naar mijn mening, had veel discussies kunnen voorkomen.
Bosifyable
 Bosifyable - dinsdag 29 april 2014 - 23:20   quote  deeplink  
Als zo'n grondige renovatie/vernieuwbouw beter is voor Feyenoord dan een nieuwbouwplan als dat van VW, dan sta ik daar achter ja. Als duidelijk was geworden dat VW toch echt het beste plan was van alle ingezonden plannen, was ik daar achter gaan staan.

Nu door bedrijven, instanties en experts is berekend dat deze twee plannen goed in elkaar zitten en Feyenoord naar een (veel) hoger plan zullen tillen, ben ik eigenlijk gek dat ik mijn tijd verdoe met mensen als freduc.

Edit: of lijdensweg, want die kan ook zo lekker 'onderbouwd' zijn mening op het toetsenbord rammen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 29 april 2014 door Bosifyable --
Bosifyable
 Bosifyable - dinsdag 29 april 2014 - 23:21   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 29 april 2014 - 23:19 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Daarom was het handiger geweest om ook VW tot de finalisten door te laten gaan.
Een gemiste kans van de 'troika' naar mijn mening, had veel discussies kunnen voorkomen.
Waarom..? Het plan wat ingediend is, is niet meer veranderd. Dus waarom doorstromen naar de finale? Het was blijkbaar slechter dan RdK of BAM.
lijdensweg
 lijdensweg - dinsdag 29 april 2014 - 23:21   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 29 april 2014 - 23:16 schreef van geil het volgende:
klopt. daar heb ik persoonlijke redenen voor.
ik vind alle renovaties verloren geld.
jij niet , maakt niet uit.
En als supporter hoop ik dat t goed gaat komen.
Maar m'n verstand zegt dat dit geld dumpen is in n diepe put.
ps, dit was n reactie op Bosi.
en ik noem niemand dom, wel kortzichtig.
Vind ik ook: een renovatie / vernieuwbouw is leuk voor de korte termijn.
Maar gaat op de langere termijn veel meer geld kosten.
Dat is ook de voornaamste redenen dat ik een voorstander van nieuwbouw ben!
lijdensweg
 lijdensweg - dinsdag 29 april 2014 - 23:22   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 29 april 2014 - 23:18 schreef RenatoBos het volgende:

[..]

OOK nooit, niet te bescheiden L..
Hier het bewijs!!
Bosifyable
 Bosifyable - dinsdag 29 april 2014 - 23:22   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 29 april 2014 - 23:16 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Ik vind die RdK nog steeds dombo's ... meer vanwege het feit dat de weg omhoog voor Feyenoord in de vernieling is gedraaid door RdK.
Ah oké, vandaar dat herberekeningen lieten zien dat HNS de doodsteek voor Feyenoord zou zijn geweest. Veel te duur en niet rendabel en zo.

Is natuurlijk allemaal onzin, die van Sluis is gewoon een RdK hippie.
van geil
 van geil - dinsdag 29 april 2014 - 23:23   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 29 april 2014 - 23:20 schreef Bosifyable het volgende:
Als zo'n grondige renovatie/vernieuwbouw beter is voor Feyenoord dan een nieuwbouwplan als dat van VW, dan sta ik daar achter ja. Als duidelijk was geworden dat VW toch echt het beste plan was van alle ingezonden plannen, was ik daar achter gaan staan.

Nu door bedrijven, instanties en experts is berekend dat deze twee plannen goed in elkaar zitten en Feyenoord naar een (veel) hoger plan zullen tillen, ben ik eigenlijk gek dat ik mijn tijd verdoe met mensen als freduc.
heb je enig idee hoeveel bedrijven instanties en experts de betuwelijn berekend hebben.
het grootste fiasco ooit in NL.
hoe meer partijen hoe meer gedonder.
dit had gewoon de directie van Feyenoord moeten doen, en niet de aanhang ed.
lijdensweg
 lijdensweg - dinsdag 29 april 2014 - 23:24   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 29 april 2014 - 23:21 schreef Bosifyable het volgende:

[..]

Waarom..? Het plan wat ingediend is, is niet meer veranderd. Dus waarom doorstromen naar de finale? Het was blijkbaar slechter dan RdK of BAM.
Dat het slechter is , dat durf ik te bestrijden!
Ik denk dat het handiger was geweest , vanwege de discussie over vernieuwbouw en nieuwbouw.
Bosifyable
 Bosifyable - dinsdag 29 april 2014 - 23:25   quote  deeplink  
Groot gelijk, ik geloof jou maar gewoon.

Ik hoop dat ze morgen bij FC Rijnmond bekend maken dat de HNS plannen weer uit het archief komen. Gaaf was dat zeg.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3096
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Kogel door de Kuip : Arup / OMA de bouwers van het nieuwe stadion ?









0.0596289