BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Kogel door de Kuip : Arup / OMA de bouwers van het nieuwe stadion ?

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
Stylzz
 Stylzz - woensdag 16 april 2014 - 10:20   quote  deeplink  
Ik vind ze allebei hun charme hebben. Eigenlijk kan ik wel met elke oplossing leven zolang het maar de beste, of de meest overwogen keuze is.
Nick4F
 Nick4F - woensdag 16 april 2014 - 10:43   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 12 april 2014 - 09:30 schreef neliz het volgende:

[..]

En nu de huidige stand van eredivisie:

1 Ajax Amsterdam 65 miljoen
2 Feyenoord Rotterdam 35 miljoen
3 FC Twente 46 miljoen
4 Vitesse 30 miljoen
5 PSV Eindhoven 62 miljoen
6 SC Heerenveen 22 miljoen
7 AZ 26 miljoen
Als deze cijfers kloppen, wat is dan het probleem met de verwachte begroting van RDK? Die komen uit op 80 miljoen. Volgens bovenstaande cijfers, sta je dan meteen bovenaan.
Volgens mij zijn de werkelijke cijfers heel anders. Ik heb al gelezen dat ajaks boven de 100 miljoen zit.
neliz
 neliz - woensdag 16 april 2014 - 10:55   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 april 2014 - 10:43 schreef Nick4F het volgende:

[..]

Als deze cijfers kloppen, wat is dan het probleem met de verwachte begroting van RDK? Die komen uit op 80 miljoen. Volgens bovenstaande cijfers, sta je dan meteen bovenaan.
Volgens mij zijn de werkelijke cijfers heel anders. Ik heb al gelezen dat ajaks boven de 100 miljoen zit.
Dat ligt een beetje aan hoe je het jaarverslag interpreteert. de omzet van "ajax" is 105,6 Miljoen, maar de "voetbalomzet" van de club is €46.2 ..

Dit komt ook voor een gedeelte door hun oplossing met het stadion. Daarbij heeft 020 op dit moment veel hogere kortlopende schulden (€48M) tov van Feyenoord (€9M)
Nick4F
 Nick4F - woensdag 16 april 2014 - 11:19   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 april 2014 - 10:55 schreef neliz het volgende:

[..]

Dat ligt een beetje aan hoe je het jaarverslag interpreteert. de omzet van "ajax" is 105,6 Miljoen, maar de "voetbalomzet" van de club is €46.2 ..

Dit komt ook voor een gedeelte door hun oplossing met het stadion. Daarbij heeft 020 op dit moment veel hogere kortlopende schulden (€48M) tov van Feyenoord (€9M)
Ok Neliz, dank nog voor je zoekwerk en nu voor je toelichting.
neliz
 neliz - woensdag 16 april 2014 - 11:27   quote  deeplink  
geen probleem.

weet wel dat de meeste van deze zooi of midden in de nacht of tijdens het werk is uitgezocht dus er kunnen hier en daar wel eens steekjes vallen.. en ik weet echt niet meer waar ik half van deze informatie op gebasseerd heb :(
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 17 april 2014 - 19:13   quote  deeplink  
b49845102d6605eab72251a9c8893a6d.png

bam_feyenoord_01.jpg

Op 5 maart j.l. plaatsten we het eerste filmpje van de BAM (onderdeel van het Feyenoord Founders Consortium) met het ontwerp De Kuip groeit.

Vandaag plaatsen we een nieuw aangepast filmpje van de vernieuwbouw van De Kuip. Terwijl de verkenners druk aan het rekenen zijn geslagen waarna twee onafhankelijke partijen (KPMG en Fankton) de berekening dunnetjes over doen, zitten de twee nog over gebleven partijen (RDK en BAM) natuurlijk niet stil en blijven schaven aan het eigen ontwerp en de bijbehorende financiën.

Op 25 april zou de knoop door de verkenners worden doorgehakt, maar zeer waarschijnlijk is begin mei een reëler datum.

Klik op de url om het filmpje te bekijken..
http://youtu.be/YmZS-h0V69Y

Bron:Lunaticnews
Nibke
 Nibke - donderdag 17 april 2014 - 19:38   quote  deeplink  
Wasr zijn al die moskeen gebleven?
dennie
 dennie - donderdag 17 april 2014 - 19:52   quote  deeplink  
Kan iemand mij in begrijpelijke taal uitleggen waarom renovatie van de Kuip met een capaciteit van 70.000 plaatsen veel minder winstgevend zal zijn dan nieuwbouw met hetzelfde aantal toeschouwers?
lijdensweg
 lijdensweg - donderdag 17 april 2014 - 20:00   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 april 2014 - 19:52 schreef dennie het volgende:
Kan iemand mij in begrijpelijke taal uitleggen waarom renovatie van de Kuip met een capaciteit van 70.000 plaatsen veel minder winstgevend zal zijn dan nieuwbouw met hetzelfde aantal toeschouwers?
Dat zit in de commerciële ruimtes en inkomsten buiten het voetbal om ... denk ik.
neliz
 neliz - donderdag 17 april 2014 - 20:12   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 april 2014 - 20:00 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Dat zit in de commerciële ruimtes en inkomsten buiten het voetbal om ... denk ik.
En het feit dat een andere partij dan Feyenoord eigenaar wordt van het stadion.
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 18 april 2014 - 15:06   quote  deeplink  
Feyenoord wil hulp van de stad bij vernieuwing Kuip

600x400-bam-feyenoord_a01b.jpg

Feyenoord heeft de hulp van de gemeente Rotterdam hard nodig om De Kuip grondig te kunnen vernieuwen. Volgens voorzitter Wim van Sluis van de 'Kuip-trojka' zijn er twee opties voor gemeentesteun: een aandelenpakket á 35 miljoen euro, of een garantstelling voor een lening van 75 miljoen euro.

media_l_2215423.jpg
Schets van de verbouwde Kuip door BAM.

De voorkeur gaat uit naar de eerste optie - de Kuip-aandelen - omdat dit de betrokkenheid van de stad bij 'icoon De Kuip' helder maakt, zegt Van Sluis. 'Het is duidelijk, makkelijk te realiseren, bezit voor bezit, zoals de stad dat ook bij andere vastgoedprojecten doet.' Als de stad een aandelenpakket neemt, dan vergoedt Feyenoord dividend. Bij een garantiestelling voor een lening betaalt Feyenoord jaarlijks een vergoeding aan de stad, plus rente en aflossing. 'En dat drukt zwaarder op de begroting.'

Eigen vermogen
Bouwer BAM en de stichting Red de Kuip zijn nog in de running om de mega-klus in Rotterdam-Zuid in de wacht te slepen. In beide gevallen vergt het verbouwen van de voetbaltempel een investering van rond de 200 miljoen euro. Van Sluis hoopt dat de banken meedoen voor 45 miljoen euro, en beide partijen zelf een eigen vermogen van zo'n 80 miljoen euro op tafel kunnen leggen.

Overigens is de bedoeling dat een nieuwe trainingsaccommodatie voor de profs op het voormalige terrein van voetbalclub Hillesluis, een sportcomplex voor de jeugd én nieuwbouw voor de sportclub Feyenoord worden meegefinancierd. Van Sluis denkt daarvoor ongeveer 15 miljoen euro nodig te hebben. Dit is vooral voor de bvo goed nieuws: directeur Eric Gudde was al een poosje op zoek naar geld voor een nieuw oefencomplex op Varkenoord.

Begroting Feyenoord
Van Sluis heeft al eerder gezegd dat hij zowel met Red de Kuip als met het BAM-plan het spelersbudget van Feyenoord ziet verdubbelen, en op termijn zelfs verdrievoudigen. Ook de begroting van de bvo en het stadion zal fors omhoog gaan, zegt hij, op termijn zelfs naar 110 miljoen euro gezamenlijk. Hij vindt 'vernieuwbouw' de beste oplossing in vergelijking met een veel duurdere, complete nieuwbouw. 'Omdat het beter financierbaar is en omdat het rendement hoger is voor de club.'

Beide kanshebbers hebben volgens hem nog wat huiswerk te doen. Het gaat daarbij soms om details. 'Wat krijgen we nu precies? Welke stoeltjes bijvoorbeeld, in wat voor kwaliteit?' Ook wat betreft de financiering moeten BAM en Red de Kuip nog een tandje bijzetten, en zijn er vragen over de exploitatie. Een nek-aan-nekrace is het, en blijft het, zegt Van Sluis. 'Het is nog allerminst duidelijk naar welke kant het dubbeltje zal vallen.'

Filmpje BAM vernieuwde Kuip
http://youtu.be/YmZS-h0V69Y

Filmpje Reddekuip 2014:
http://youtu.be/zkxUxpUcF6w
Bron:AD
jjh
 jjh - vrijdag 18 april 2014 - 15:09   quote  deeplink  
BAM! Zal wel na 25 april worden voordat we een uitslag krijgen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 18 april 2014 door jjh --
Leonidas
 Leonidas - vrijdag 18 april 2014 - 15:21   quote  deeplink  
Bedankt Renato voor het ons zo goed op de hoogte houden van de laatste ontwikkelingen rond onze club.
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 18 april 2014 - 15:25   quote  deeplink  
Graag gedaan, blijf zelf ook graag op de hoogte van alle ontwikkelingen dus delen is dan een kleine moeite d:-)
lijdensweg
 lijdensweg - vrijdag 18 april 2014 - 17:59   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 18 april 2014 - 15:06 schreef RenatoBos het volgende:
Feyenoord wil hulp van de stad bij vernieuwing Kuip

[ afbeelding ]

Feyenoord heeft de hulp van de gemeente Rotterdam hard nodig om De Kuip grondig te kunnen vernieuwen. Volgens voorzitter Wim van Sluis van de 'Kuip-trojka' zijn er twee opties voor gemeentesteun: een aandelenpakket á 35 miljoen euro, of een garantstelling voor een lening van 75 miljoen euro.

[ afbeelding ]
Schets van de verbouwde Kuip door BAM.

De voorkeur gaat uit naar de eerste optie - de Kuip-aandelen - omdat dit de betrokkenheid van de stad bij 'icoon De Kuip' helder maakt, zegt Van Sluis. 'Het is duidelijk, makkelijk te realiseren, bezit voor bezit, zoals de stad dat ook bij andere vastgoedprojecten doet.' Als de stad een aandelenpakket neemt, dan vergoedt Feyenoord dividend. Bij een garantiestelling voor een lening betaalt Feyenoord jaarlijks een vergoeding aan de stad, plus rente en aflossing. 'En dat drukt zwaarder op de begroting.'

Eigen vermogen
Bouwer BAM en de stichting Red de Kuip zijn nog in de running om de mega-klus in Rotterdam-Zuid in de wacht te slepen. In beide gevallen vergt het verbouwen van de voetbaltempel een investering van rond de 200 miljoen euro. Van Sluis hoopt dat de banken meedoen voor 45 miljoen euro, en beide partijen zelf een eigen vermogen van zo'n 80 miljoen euro op tafel kunnen leggen.

Overigens is de bedoeling dat een nieuwe trainingsaccommodatie voor de profs op het voormalige terrein van voetbalclub Hillesluis, een sportcomplex voor de jeugd én nieuwbouw voor de sportclub Feyenoord worden meegefinancierd. Van Sluis denkt daarvoor ongeveer 15 miljoen euro nodig te hebben. Dit is vooral voor de bvo goed nieuws: directeur Eric Gudde was al een poosje op zoek naar geld voor een nieuw oefencomplex op Varkenoord.

Begroting Feyenoord
Van Sluis heeft al eerder gezegd dat hij zowel met Red de Kuip als met het BAM-plan het spelersbudget van Feyenoord ziet verdubbelen, en op termijn zelfs verdrievoudigen. Ook de begroting van de bvo en het stadion zal fors omhoog gaan, zegt hij, op termijn zelfs naar 110 miljoen euro gezamenlijk. Hij vindt 'vernieuwbouw' de beste oplossing in vergelijking met een veel duurdere, complete nieuwbouw. 'Omdat het beter financierbaar is en omdat het rendement hoger is voor de club.'

Beide kanshebbers hebben volgens hem nog wat huiswerk te doen. Het gaat daarbij soms om details. 'Wat krijgen we nu precies? Welke stoeltjes bijvoorbeeld, in wat voor kwaliteit?' Ook wat betreft de financiering moeten BAM en Red de Kuip nog een tandje bijzetten, en zijn er vragen over de exploitatie. Een nek-aan-nekrace is het, en blijft het, zegt Van Sluis. 'Het is nog allerminst duidelijk naar welke kant het dubbeltje zal vallen.'

Filmpje BAM vernieuwde Kuip
http://youtu.be/YmZS-h0V69Y

Filmpje Reddekuip 2014:
http://youtu.be/zkxUxpUcF6w
Bron:AD
Ik dacht dat beide plannen zonder hulp van de gemeente was !
JanM
 JanM - vrijdag 18 april 2014 - 18:14   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 18 april 2014 - 17:59 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Ik dacht dat beide plannen zonder hulp van de gemeente was !
Denken kun je echt beter aan anderen overlaten!
van geil
 van geil - vrijdag 18 april 2014 - 18:19   quote  deeplink  
ik ben effe de draad kwijt.
zei ik toch

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 18 april 2014 door van geil --
lijdensweg
 lijdensweg - vrijdag 18 april 2014 - 19:55   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 18 april 2014 - 18:14 schreef JanM het volgende:

[..]

Denken kun je echt beter aan anderen overlaten!
Ja aan Erwin Mulder zeker? Hahaha, LOL
neliz
 neliz - vrijdag 18 april 2014 - 20:19   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 18 april 2014 - 19:55 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Ja aan Erwin Mulder zeker? Hahaha, LOL
Dit nieuws is van twee April:
http://www.fr12.nl/nieuws/25574-gemeente-moet-bijdragen-aan-nieuwe-kuip.html

Hieruit mag ik concluderen dat een goudvis over het algemeen dingen beter kan onthouden dan jij, dat verklaart ook dat je niet meer weet dat je terugkrabbelt.
van geil
 van geil - vrijdag 18 april 2014 - 20:22   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 18 april 2014 - 20:19 schreef neliz het volgende:

[..]

Dit nieuws is van twee April:
http://www.fr12.nl/nieuws/25574-gemeente-moet-bijdragen-aan-nieuwe-kuip.html

Hieruit mag ik concluderen dat een goudvis over het algemeen dingen beter kan onthouden dan jij, dat verklaart ook dat je niet meer weet dat je terugkrabbelt.
Pavlov?
neliz
 neliz - vrijdag 18 april 2014 - 20:25   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 18 april 2014 - 20:22 schreef van geil het volgende:

[..]

Pavlov?
Je hebt m weer opgepakt zo te zien.
van geil
 van geil - vrijdag 18 april 2014 - 20:38   quote  deeplink  
;)
lijdensweg
 lijdensweg - vrijdag 18 april 2014 - 22:07   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 18 april 2014 - 20:19 schreef neliz het volgende:

[..]

Dit nieuws is van twee April:
http://www.fr12.nl/nieuws/25574-gemeente-moet-bijdragen-aan-nieuwe-kuip.html

Hieruit mag ik concluderen dat een goudvis over het algemeen dingen beter kan onthouden dan jij, dat verklaart ook dat je niet meer weet dat je terugkrabbelt.
Ja leuk, maar beide plannen werden ge-presenteert zonder een bijdrage van de gemeente. Alleen RDK is daarop terug gekomen nadat ze de plannen moesten aanpassen ...
Dus beste GOUDVIS neliz , beter opletten !!!
Nick4F
 Nick4F - vrijdag 18 april 2014 - 22:22   quote  deeplink  
Nu meldt de trojka dat Feyenoord het oorspronkelijke HNS mogelijk niet had overleeft. RDK wil participatie van de gemeente. BAM is een nichtendisco. Kan iemand nog uitleggen wat het nu moet worden?
van geil
 van geil - vrijdag 18 april 2014 - 22:23   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 18 april 2014 - 22:22 schreef Nick4F het volgende:
Nu meldt de trojka dat Feyenoord het oorspronkelijke HNS mogelijk niet had overleeft. RDK wil participatie van de gemeente. BAM is een nichtendisco. Kan iemand nog uitleggen wat het nu moet worden?
,
van geil
 van geil - vrijdag 18 april 2014 - 22:24   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 18 april 2014 - 18:19 schreef van geil het volgende:
ik ben effe de draad kwijt.
zei ik toch
,
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 18 april 2014 - 22:31   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 18 april 2014 - 22:22 schreef Nick4F het volgende:
. BAM is een nichtendisco.
De aRENa ook..
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 18 april 2014 - 22:39   quote  deeplink  
Van Sluis: 'Feyenoord gaat over spelersbudget Ajaks heen'

Wim-van-Sluis.jpg

Feyenoord zal als het kiest voor één van de twee huidige varianten (van bouwbedrijf BAM of stichting Red de Kuip) qua spelersbudget over Ajaks en PSV heen gaan. Dat heeft Wim van Sluis, het hoofd van de drie verkenners voor de stadionplannen, gezegd in de voetbaltalkshow FC Rijnmond.

René van Ierschot (president commissaris van het stadion) en algemeen directeur Eric Gudde twijfelen daar nog aan. Eerstgenoemde noemt de twee plannen 'suboptimaal' en Gudde zei deze week op Radio Rijnmond dat dat berekeningen dat eerst maar eens moeten aantonen. "Zij willen ook hun rekensommen maken, dat is volkomen terecht. Maar ze hebben misschien net iets te weinig inzicht in hoe de cijfers liggen."

De verkenners zullen iets later dan gepland hun definitieve advies bekend maken, namelijk op 1 mei. Ze brengen dan ook een advies uit over een nieuw trainingscomplex voor Feyenoord op Varkenoord. Er is een overeenkomst waarbij de proftak velden huurt van de amateurs, die daardoor financieel de zaken op orde hebben. De profs wilden daar van af, maar Van Sluis heeft dat deze week afgeraden. "Daar hebben wij een gesprek over gehad. De overeenkomst blijft gehandhaafd. Wij willen voor de totale huisvesting van Feyenoord een oplossing bieden en dat kan alleen als je het met elkaar doet op de meest slimme manier."

Als gevolg van deze overeenkomst zullen de amateurs, die meerderheidsaandeelhouder in het stadion zijn, hun aandelen overdragen aan de Stichting Feyenoord waarin zij zelf ook zitting hebben.

In tegenstelling tot eerder de bedoeling was is nu wel een financiële bijdrage van de gemeente nodig om de Kuip te verbouwen. De verkenners willen een garantstelling van 75 miljoen euro of een aandelenpakket ter waarde van 35 miljoen euro aan de gemeente verkopen. "De businesscase wordt ontspannener als de gemeente mee doet, omdat we dan ook toegang krijgen tot veel langduriger kapitaal. We hebben 35 miljoen gevraagd voor aandelenkapitaal, dat is een investering. Het toont hun maatschappelijke betrokkenheid bij het project en de rest van de financiering daardoor gaat makkelijker. De gemeente wil dat het stadion de aanjager is voor Zuid en de sportcampus. Dan moet je er wat instoppen, kan je het bijsturen en ben je een constante factor."

Opmerkelijk was verder de uitspraak van Van Sluis dat het plan voor het nieuwe stadion, waarvoor geen politieke steun was, tot de ondergang van Feyenoord had kunnen leiden. "Het had nog maar de vraag geweest of Feyenoord dit plan had overleefd. Als je goed naar die cijfers kijkt, dat hebben wij natuurlijk gedaan, moet je constateren dat dat nieuwe stadion veel te duur was."

http://youtu.be/Epg3ohfYy3w
Bron:Rijnmond
lijdensweg
 lijdensweg - vrijdag 18 april 2014 - 22:55   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 18 april 2014 - 22:22 schreef Nick4F het volgende:
Nu meldt de trojka dat Feyenoord het oorspronkelijke HNS mogelijk niet had overleeft. RDK wil participatie van de gemeente. BAM is een nichtendisco. Kan iemand nog uitleggen wat het nu moet worden?
Vind ik weer een media geile opmerking! Ik heb zo mijn twijfels of de troika wel het beste voor Feyenoord wil! Ik hoop dat Feyenoord vast hou aan een NIEUW stadion ... Dan nog maar even wachten , anders gaan we 2 keer geld uitgeven. Eerst voor de vernieuw bouw en later alsnog voor een nieuw stadion!
van geil
 van geil - vrijdag 18 april 2014 - 22:58   quote  deeplink  
ik sta ook weer achter mijn eerste standpunt, na al dit gepruts.
het eerste plan was en is het beste, punt.
freduc
 freduc - vrijdag 18 april 2014 - 23:14   quote  deeplink  
liefst heb ik ook een nieuw stadion , daar heb je toch veel meer mogelijkheden om op alle vlakken door te groeien naar een topclub
al die bang makerij dat het financieel niet haalbaar is , wat een gelul allemaal zeg
inkomsten zijn veel groter als bij die 2 verbouw varianten daarbij moeten deze 2 binnen 50 jaar afgelost worden en bij een nieuw stadion 75jaar of misschien nog meer
de 2 verbouw varianten helpen feyenoord wel verder maar met een nieuw stadion kan je echt uitgroeien tot een topclub
en als het dan toch tussen deze 2 gaat worden laat het dan bam worden dat rdk ziet er echt niet uit net een kampeertent , nou niet echt een stadion die feyenoord en rotterdam weer op de kaart zet
dat bam vind ik wel mooi maar keuze 1 blijft nieuwbouw

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 18 april 2014 door freduc --
FR-Henk
 FR-Henk - vrijdag 18 april 2014 - 23:52   quote  deeplink  
Ik weet het niet.
Teveel partijen, teveel belangen, te ondoorzichtig.
Ik waag er geen oordeel meer aan.

Zelfs google kan dat niet verhelderen.
Boudewijn
 Boudewijn - zaterdag 19 april 2014 - 06:30   quote  deeplink  
De telegraaf komt met het verhaal dat de financiering van een gloednieuwe superKuip rond is ZONDER hulp van gemeente Rotterdam.

Daarom een nieuw (vervolg) topic om het overzichtelijk te maken:

Financiering gloednieuwe superKuip rond zonder hulp gemeente! - deel 2
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zaterdag 19 april 2014 - 22:46   quote  deeplink  
Goed topic!
jjh
 jjh - zaterdag 19 april 2014 - 23:09   quote  deeplink  
Weer open
tomson
 tomson - zondag 20 april 2014 - 00:32   quote  deeplink  
keep-calm-yes-were-open-1.png
neliz
 neliz - zondag 20 april 2014 - 01:00   quote  deeplink  
"zonder" hulp van de gemeente is simpel, Feyenoord wordt dan niet de eigenaar.
tomson
 tomson - zondag 20 april 2014 - 06:32   quote  deeplink  
Mooi he...
Vandaag komen die snavels ook weer eens in een echt stadion.
ezhabo.jpg

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 20 april 2014 door tomson --
Stylzz
 Stylzz - zondag 20 april 2014 - 07:49   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 april 2014 - 01:00 schreef neliz het volgende:
"zonder" hulp van de gemeente is simpel, Feyenoord wordt dan niet de eigenaar.
In de andere constructies ook niet toch?
neliz
 neliz - zondag 20 april 2014 - 09:34   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 april 2014 - 07:49 schreef Stylzz het volgende:

[..]

In de andere constructies ook niet toch?
De BVO of de SC?
Milo
 Milo - zondag 20 april 2014 - 09:48   quote  deeplink  
Heel eerlijk? niemand snapt het meer!
hotjumper
 hotjumper - vrijdag 25 april 2014 - 04:14   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 18 april 2014 - 23:14 schreef freduc het volgende:
liefst heb ik ook een nieuw stadion , daar heb je toch veel meer mogelijkheden om op alle vlakken door te groeien naar een topclub
al die bang makerij dat het financieel niet haalbaar is , wat een gelul allemaal zeg
inkomsten zijn veel groter als bij die 2 verbouw varianten daarbij moeten deze 2 binnen 50 jaar afgelost worden en bij een nieuw stadion 75jaar of misschien nog meer
de 2 verbouw varianten helpen feyenoord wel verder maar met een nieuw stadion kan je echt uitgroeien tot een topclub
en als het dan toch tussen deze 2 gaat worden laat het dan bam worden dat rdk ziet er echt niet uit net een kampeertent , nou niet echt een stadion die feyenoord en rotterdam weer op de kaart zet
dat bam vind ik wel mooi maar keuze 1 blijft nieuwbouw
Zelfs met een nieuw stadion kom je budgettair niet in de buurt van de Europese top.
Zelfs met het budget van Ajax en psv, wordt je geen structurele player op CL niveau wat nodig is voor de inkomsten.

Overigens zijn de stadions van oa Twente en Ajax al binnen 10 jaar ingrijpend verbouwd, daar hoor ik nooit wat over in het HNS verhaal.
hotjumper
 hotjumper - vrijdag 25 april 2014 - 04:15   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 april 2014 - 09:48 schreef Milo het volgende:
Heel eerlijk? niemand snapt het meer!
Daar heb je waarschijnlijk wel een punt.
Bosifyable
 Bosifyable - maandag 28 april 2014 - 09:00   quote  deeplink  
Gister een interessant interview met v/d Sluis op Rijnmond. RDK en ook de VvF staan achter de keuze van vernieuwbouw. Bovendien is er in het plan van VW niets veranderd sinds zij het hebben beoordeeld, dus ook zij stonden verbaasd van het charme offensief van de Telegraaf en VW.

Zal nog eens kijken of ik het terug kan vinden.
Stylzz
 Stylzz - maandag 28 april 2014 - 09:01   quote  deeplink  
Deze week komen ze met advies.
Praten nog met een aantal stakeholders, dan 01-05 persco, 10:30 waarschijnlijk live op Rijnmond.
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - maandag 28 april 2014 - 09:14   quote  deeplink  
Laat dat "waarschijnlijk" maar achterwege. Tenminste, ik hoorde gisteren bij FCRijnmond een aankondiging..... Woensdagavond zenden ze trouwens ook nog wat uit over beide finalisten (voor diegenen die dit nog niet hebben meegekregen en het toch graag willen zien)...
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - maandag 28 april 2014 - 17:44   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 28 april 2014 - 09:00 schreef Bosifyable het volgende:
Gister een interessant interview met v/d Sluis op Rijnmond. RDK en ook de VvF staan achter de keuze van vernieuwbouw. Bovendien is er in het plan van VW niets veranderd sinds zij het hebben beoordeeld, dus ook zij stonden verbaasd van het charme offensief van de Telegraaf en VW.

Zal nog eens kijken of ik het terug kan vinden.
Dat RDK achter vernieuwbouw staat lijkt me niet verwonderlijk! ;)
lijdensweg
 lijdensweg - maandag 28 april 2014 - 19:01   quote  deeplink  
Als het spelletje van de Sluis doorgaat zal het wel RDK worden helaas ...
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 28 april 2014 - 20:02   quote  deeplink  
Kan niet wachten
neliz
 neliz - maandag 28 april 2014 - 20:42   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 28 april 2014 - 20:02 schreef Leon FR1908 het volgende:
Kan niet wachten
Ik moet zelfs gewoon wachten.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 8734
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Kogel door de Kuip : Arup / OMA de bouwers van het nieuwe stadion ?









0.0693960