BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het Officiële Transfergeruchtentopic.

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
van geil
 van geil - dinsdag 14 januari 2014 - 22:12   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 januari 2014 - 22:06 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Lul verhaal ...
Niet helemaal vind ik.
Leon heeft n punt.
Fart
 Fart - dinsdag 14 januari 2014 - 22:20   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 januari 2014 - 22:06 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Lul verhaal ...
Want?
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 14 januari 2014 - 22:28   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 januari 2014 - 22:12 schreef van geil het volgende:

[..]

Niet helemaal vind ik.
Leon heeft n punt.
Ja en nee.
Fart
 Fart - dinsdag 14 januari 2014 - 22:34   quote  deeplink  
Vage shit hier .. is het de bedoeling dat we zelf naar antwoorden gaan raden? :P
Vincent1970
 Vincent1970 - dinsdag 14 januari 2014 - 22:40   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 januari 2014 - 22:34 schreef Fart het volgende:
Vage shit hier .. is het de bedoeling dat we zelf naar antwoorden gaan raden? :P
Jij zou gaan voegen..
Fart
 Fart - dinsdag 14 januari 2014 - 22:41   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 januari 2014 - 22:40 schreef Vincent1970 het volgende:

[..]

Jij zou gaan voegen..
Dat is niet te betalen rond dit tijdstip, die gouden tijden zijn voorbij.
lijdensweg
 lijdensweg - dinsdag 14 januari 2014 - 22:46   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 januari 2014 - 22:07 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

In je kont.
Zou je wel willen ...
Vincent1970
 Vincent1970 - dinsdag 14 januari 2014 - 22:48   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 januari 2014 - 22:46 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Zou je wel willen ...
doe dit ff prive stel geilpeuken..
lijdensweg
 lijdensweg - dinsdag 14 januari 2014 - 22:49   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 januari 2014 - 22:48 schreef Vincent1970 het volgende:

[..]

doe dit ff prive stel geilpeuken..
Ben je nu jaloers?
Vincent1970
 Vincent1970 - dinsdag 14 januari 2014 - 22:51   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 januari 2014 - 22:49 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Ben je nu jaloers?
Nee L, he`s yours ;-)
moa
 moa - woensdag 15 januari 2014 - 01:39   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 januari 2014 - 21:38 schreef van geil het volgende:

[..]

als ik eerlijk ben vind ik dit geen door selecteren.
maar af stoten van nr 26 en 27.
door selecteren daar maak je de eerste 16 beter mee.
Doorselecteren doe je op alle niveaus lijkt me, door het afstoten van cisse en singh maak je plaats in de selectie voor nieuwe jeugd, met als doel/hoop dat die beter zijn/worden.
feyenoord!!!
 feyenoord!!! - woensdag 15 januari 2014 - 12:06   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 januari 2014 - 22:05 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Onze TD heeft het er allemaal maar druk mee?
Misschien dat hij weer loonsverhoging kan vragen met een papiertje
waar een aanbieding van een andere club opstaat!
Dat verhaal van die loonsverhoging schijnt niet waar te zijn. Feyenoord zou daar zelf mee zijn gekomen, zonder dat van Geel erom vroeg. Of dit waar is, is natuurlijk niet zeker, maar of wat jij vertelt klopt, is natuurlijk ook allerminst zeker.

Bovendien vind ik dat je momenteel niet kan zeuren over van Geel. Wat moet hij dan doen op dit moment? Zolang er geen speler wordt verkocht is er geen geld, althans in ieder geval heel weinig geld. Daar kun je dus ook maar weinig mee. En een speler verkopen wil je ook niet, want dat zou dan gaan om één van de sterkhouders (lees: Pellè, Clasie etc.).
JanM
 JanM - woensdag 15 januari 2014 - 12:12   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 15 januari 2014 - 12:06 schreef feyenoord!!! het volgende:

[..]

Dat verhaal van die loonsverhoging schijnt niet waar te zijn. Feyenoord zou daar zelf mee zijn gekomen, zonder dat van Geel erom vroeg. Of dit waar is, is natuurlijk niet zeker, maar of wat jij vertelt klopt, is natuurlijk ook allerminst zeker.

Bovendien vind ik dat je momenteel niet kan zeuren over van Geel. Wat moet hij dan doen op dit moment? Zolang er geen speler wordt verkocht is er geen geld, althans in ieder geval heel weinig geld. Daar kun je dus ook maar weinig mee. En een speler verkopen wil je ook niet, want dat zou dan gaan om één van de sterkhouders (lees: Pellè, Clasie etc.).
Van Geel is iedere €uro waard vind ik. En zonder geld kun je idd niets, maar daar kan Van Geel niets aan doen. Wel goed dat Manu verhuurd is en Cissé en Singh weg zijn/gaan. Lukt Van Geel denk ik ook nog wel om voor Singh nog iets te beuren. En verder heeft hij alle contracten inmiddels volgens mij ook zeer behoorlijk op orde!

Hopelijk gaat er nu niemand weg en worden alle voorbereidingen getroffen voor transfergeweld komende zomer. Daarvan is nu natuurlijk niets zichtbaar, maar m.i. is Van Geel al volop bezig met mogelijke versterkingen komende zomer!
feyenoord!!!
 feyenoord!!! - woensdag 15 januari 2014 - 12:15   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 januari 2014 - 21:54 schreef piet de paler het volgende:
net gelezen Feyenoord heeft geen budget, we willen dus geen kampioen worden, laf als we nu geen kans gehad hadden dan begrijp ik het dat je zuinig bent. Maar nu had ik de gok durven nemen.desnoods met behulp van de vrienden. maar toch de deadline is nog niet verstreken ik gok op een verkoop van Vilhena of Janmaat en dan ???????
De gok nemen lijkt met het domste wat je in dit geval kunt doen. Feyenoord heeft weinig tot geen geld. Voor een speler die echt kwalitatief iets toevoegt, ben je gewoon veel geld kwijt. Zoals bijvoorbeeld PSV voor een Ruìz. Bovendien lijk je dan wel erg snel vergeten waar we vandaan komen. Hebben we niet net jarenlang keihard gewerkt om de schuld terug te dringen. En hoe kwamen we aan die schuld? Ook voor een groot deel door de gok te nemen met ervaren, duurdere spelers. We zouden dan wel even kampioen worden en dus CL spelen, waardoor het geld als vanzelf werd terugverdiend. Maar wat gebeurde er? We werden geen kampioen, geen CL en de dure contracten bleven. Waardoor er alleen maar schuld ontstond. Laten we deze fout nu alsjeblieft niet nogmaals maken. Ook al haal je nu een goede speler erbij, je hebt geen enkele garantie dat je kampioen wordt. Het spijt me om dit te moeten zeggen, maar Ajax lijkt weer in vorm te zijn gekomen voor de winterstop. En we weten dat ze altijd sterk zijn na de winterstop. Ik wil niet zeggen dat we geen kampioen kunnen worden, want dat kunnen we wel degelijk. Ik wil alleen maar zeggen dat er geen enkele garantie is dat je het wordt. Ook niet met een versterking erbij. En daarom moet je dat risico dan ook niet nemen, vind ik.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - woensdag 15 januari 2014 - 12:17   quote  deeplink  
Eens
feyenoord!!!
 feyenoord!!! - woensdag 15 januari 2014 - 12:20   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 15 januari 2014 - 12:12 schreef JanM het volgende:

[..]

Van Geel is iedere €uro waard vind ik. En zonder geld kun je idd niets, maar daar kan Van Geel niets aan doen. Wel goed dat Manu verhuurd is en Cissé en Singh weg zijn/gaan. Lukt Van Geel denk ik ook nog wel om voor Singh nog iets te beuren. En verder heeft hij alle contracten inmiddels volgens mij ook zeer behoorlijk op orde!

Hopelijk gaat er nu niemand weg en worden alle voorbereidingen getroffen voor transfergeweld komende zomer. Daarvan is nu natuurlijk niets zichtbaar, maar m.i. is Van Geel al volop bezig met mogelijke versterkingen komende zomer!
Oké, dan heb ik je verhaal verkeerd geïnterpreteerd. Ik dacht op te merken dat je van Geel te duur vond, maar dan zat ik daarin fout. Persoonlijk vind ik ook dat hij goed werk verricht. Cissé en Singh weg is prima. Dat leek toch allebei niets meer te worden en kost dan alleen maar geld. Bovendien zullen ze de sfeer in de groep ook niet direct hebben verhoogd. Manu verhuren lijkt me inderdaad ook prima. Ervaring en speelminuten opdoen bij Cambuur is gewoon prima. En dan van de zomer verder kijken.

Van de zomer zullen er beslist een aantal spelers bij ons worden weggekocht. Denk bijvoorbeeld aan Martins Indi, Janmaat, Clasie en Pellè. Van Geel zal zeker al bezig zijn met komende zomer. En we weten allemaal toch dat van Geel al heel zijn leven met een schaduwlijst werkt. Dus ook nu zal van Geel al precies weten wie hij wil halen als er iemand verkocht wordt. Ik heb er vertrouwen in dat dat komende zomer gewoon goed gaat komen. Tot nog toe heeft van Geel het naar mijn idee goed gedaan, dus ik vertrouw erop dat het van de zomer ook weer goed gaat. In mijn ogen is hij gewoon de beste technisch directeur die we in jaren hebben gehad!
JanM
 JanM - woensdag 15 januari 2014 - 12:33   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 15 januari 2014 - 12:20 schreef feyenoord!!! het volgende:

[..]

Oké, dan heb ik je verhaal verkeerd geïnterpreteerd. Ik dacht op te merken dat je van Geel te duur vond, maar dan zat ik daarin fout. Persoonlijk vind ik ook dat hij goed werk verricht. Cissé en Singh weg is prima. Dat leek toch allebei niets meer te worden en kost dan alleen maar geld. Bovendien zullen ze de sfeer in de groep ook niet direct hebben verhoogd. Manu verhuren lijkt me inderdaad ook prima. Ervaring en speelminuten opdoen bij Cambuur is gewoon prima. En dan van de zomer verder kijken.

Van de zomer zullen er beslist een aantal spelers bij ons worden weggekocht. Denk bijvoorbeeld aan Martins Indi, Janmaat, Clasie en Pellè. Van Geel zal zeker al bezig zijn met komende zomer. En we weten allemaal toch dat van Geel al heel zijn leven met een schaduwlijst werkt. Dus ook nu zal van Geel al precies weten wie hij wil halen als er iemand verkocht wordt. Ik heb er vertrouwen in dat dat komende zomer gewoon goed gaat komen. Tot nog toe heeft van Geel het naar mijn idee goed gedaan, dus ik vertrouw erop dat het van de zomer ook weer goed gaat. In mijn ogen is hij gewoon de beste technisch directeur die we in jaren hebben gehad!
Wij zijn (en waren het al) het eens. Reageerden eigenlijk beiden op Leon ...
feyenoord!!!
 feyenoord!!! - woensdag 15 januari 2014 - 12:51   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 15 januari 2014 - 12:33 schreef JanM het volgende:

[..]

Wij zijn (en waren het al) het eens. Reageerden eigenlijk beiden op Leon ...
Oh, sorry. Ik dacht dat jij degene (Leon dus) was waarop ik had gereageerd, haha.
Maar dan zijn we het in elk geval eens ;)
sportverteller
 sportverteller - woensdag 15 januari 2014 - 12:56   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 15 januari 2014 - 12:15 schreef feyenoord!!! het volgende:

[..]

De gok nemen lijkt met het domste wat je in dit geval kunt doen. Feyenoord heeft weinig tot geen geld. Voor een speler die echt kwalitatief iets toevoegt, ben je gewoon veel geld kwijt. Zoals bijvoorbeeld PSV voor een Ruìz. Bovendien lijk je dan wel erg snel vergeten waar we vandaan komen. Hebben we niet net jarenlang keihard gewerkt om de schuld terug te dringen. En hoe kwamen we aan die schuld? Ook voor een groot deel door de gok te nemen met ervaren, duurdere spelers. We zouden dan wel even kampioen worden en dus CL spelen, waardoor het geld als vanzelf werd terugverdiend. Maar wat gebeurde er? We werden geen kampioen, geen CL en de dure contracten bleven. Waardoor er alleen maar schuld ontstond. Laten we deze fout nu alsjeblieft niet nogmaals maken. Ook al haal je nu een goede speler erbij, je hebt geen enkele garantie dat je kampioen wordt. Het spijt me om dit te moeten zeggen, maar Ajax lijkt weer in vorm te zijn gekomen voor de winterstop. En we weten dat ze altijd sterk zijn na de winterstop. Ik wil niet zeggen dat we geen kampioen kunnen worden, want dat kunnen we wel degelijk. Ik wil alleen maar zeggen dat er geen enkele garantie is dat je het wordt. Ook niet met een versterking erbij. En daarom moet je dat risico dan ook niet nemen, vind ik.
Ik onderschrijf dit verhaal.
JanM
 JanM - woensdag 15 januari 2014 - 13:05   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 15 januari 2014 - 12:51 schreef feyenoord!!! het volgende:

[..]

Oh, sorry. Ik dacht dat jij degene (Leon dus) was waarop ik had gereageerd, haha.
Maar dan zijn we het in elk geval eens ;)
Ik ben een stuk groter (sorry Leon ;-P)!
Leon FR1908
 Leon FR1908 - woensdag 15 januari 2014 - 14:56   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 15 januari 2014 - 13:05 schreef JanM het volgende:

[..]

Ik ben een stuk groter (sorry Leon ;-P)!
Geen probleem Jan!

Als de namen Clasie Janmaat Indi Pellè en de Vrij deze zomer vertrekken?
Dan word het voor van Geel echt het jaar van de waarheid...
tomson
 tomson - woensdag 15 januari 2014 - 15:40   quote  deeplink  
Geen idee waar ik dit kwijt moest.
http://feyenoord.netwerk.to/nieuws/artikel/30966__rss.php
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - woensdag 15 januari 2014 - 15:57   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 januari 2014 - 21:54 schreef piet de paler het volgende:
net gelezen Feyenoord heeft geen budget, we willen dus geen kampioen worden, laf als we nu geen kans gehad hadden dan begrijp ik het dat je zuinig bent. Maar nu had ik de gok durven nemen.desnoods met behulp van de vrienden. maar toch de deadline is nog niet verstreken ik gok op een verkoop van Vilhena of Janmaat en dan ???????
Piet, die fout van gokken op een kampioenschap hebben ze een stuk of wat geleden ook al gemaakt. We zitten nu nog op de blaren. Niet doen. Zo langzamerhand mag het wel een keer, maar we moeten niet vergeten dat we nog steeds gezond aan het worden zijn hè. We hebben nou eenmaal niets uit te geven. Dat komt wellicht ooit wel weer, maar dat zal zijn tijd nodig hebben. Wanneer we toch per ongeluk CL halen, zal het alleen maar versneld worden, maar ik vrees dat ajakkes momenteel zo gezond is, dat zij er de komende jaren wel bij blijven zitten en Vite$$e is de komende tien jaar kampioen; als ze het dit jaar al worden helemaal..., dus maak je geen illusies.... Na zeven magere jaren, komen zeven vette jaren.. Die magere zijn bijna voorbij (misschien letterlijk tot we eindelijk een nieuw stadion, dan wel verbouwde kuip hebben?)....
sportverteller
 sportverteller - woensdag 15 januari 2014 - 16:32   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 15 januari 2014 - 15:57 schreef Arie.Klooster het volgende:

[..]

Piet, die fout van gokken op een kampioenschap hebben ze een stuk of wat geleden ook al gemaakt. We zitten nu nog op de blaren. Niet doen. Zo langzamerhand mag het wel een keer, maar we moeten niet vergeten dat we nog steeds gezond aan het worden zijn hè. We hebben nou eenmaal niets uit te geven. Dat komt wellicht ooit wel weer, maar dat zal zijn tijd nodig hebben. Wanneer we toch per ongeluk CL halen, zal het alleen maar versneld worden, maar ik vrees dat ajakkes momenteel zo gezond is, dat zij er de komende jaren wel bij blijven zitten en Vite$$e is de komende tien jaar kampioen; als ze het dit jaar al worden helemaal..., dus maak je geen illusies.... Na zeven magere jaren, komen zeven vette jaren.. Die magere zijn bijna voorbij (misschien letterlijk tot we eindelijk een nieuw stadion, dan wel verbouwde kuip hebben?)....
Zo realistisch moet je wel zijn. Feit is dat het steeds beter gaat, maar dat we nog wel een weg te gaan hebben. En inderdaad kan het geluk daarbij hopelijk een beetje helpen en het proces versnellen.
moa
 moa - woensdag 15 januari 2014 - 16:39   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 15 januari 2014 - 15:57 schreef Arie.Klooster het volgende:

[..]

Piet, die fout van gokken op een kampioenschap hebben ze een stuk of wat geleden ook al gemaakt. We zitten nu nog op de blaren. Niet doen. Zo langzamerhand mag het wel een keer, maar we moeten niet vergeten dat we nog steeds gezond aan het worden zijn hè. We hebben nou eenmaal niets uit te geven. Dat komt wellicht ooit wel weer, maar dat zal zijn tijd nodig hebben. Wanneer we toch per ongeluk CL halen, zal het alleen maar versneld worden, maar ik vrees dat ajakkes momenteel zo gezond is, dat zij er de komende jaren wel bij blijven zitten en Vite$$e is de komende tien jaar kampioen; als ze het dit jaar al worden helemaal..., dus maak je geen illusies.... Na zeven magere jaren, komen zeven vette jaren.. Die magere zijn bijna voorbij (misschien letterlijk tot we eindelijk een nieuw stadion, dan wel verbouwde kuip hebben?)....
Vitesse de komende 10 jaar kampioen, wat een onzin.
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - woensdag 15 januari 2014 - 17:00   quote  deeplink  
Tja, je moet het niet letterlijk nemen natuurlijk, maar die zullen dan helemaal de spelers van Chelsea krijgen, die daar nog net niet goed genoeg zijn.... Ik vrees dus dat Vite$$e de te kloppen ploeg van de komende tien jaar is, dat is wat ik bedoel...
MMM
 MMM - woensdag 15 januari 2014 - 18:23   quote  deeplink  
Vind die Ziyech wel een interessante speler van Heerenveen, contract loopt af.
moa
 moa - woensdag 15 januari 2014 - 18:38   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 15 januari 2014 - 17:00 schreef Arie.Klooster het volgende:
Tja, je moet het niet letterlijk nemen natuurlijk, maar die zullen dan helemaal de spelers van Chelsea krijgen, die daar nog net niet goed genoeg zijn.... Ik vrees dus dat Vite$$e de te kloppen ploeg van de komende tien jaar is, dat is wat ik bedoel...
Snap ik, persoonlijk zie ik dat niet gebeuren. Natuurlijk is het een luxe positie voor Vitesse dat ze elk jaar tegen geringe kosten de nodige versterkingen kunnen krijgen, hetgeen niet betekend dat dit ook altijd in het voordeel werkt van Vitesse.

Vitesse blijft namelijk weinig aantrekkelijk voor sponsors, de club straalt geen warmte of verbondenheid uit, er zullen zich weinig merken kunnen identificeren met een leeg stadion en een handelshuis in voetbalspelers.

Verder verwacht ik niet dat Vitesse op deze wijze ooit in staat zal zijn om echt een team op te bouwen dat jaar op jaar het gewenste niveau haalt, er zijn te veel instabiele factoren in de club aanwezig hetgeen resulteert in waarschijnlijk elke paar jaar een andere eigenaar, elke transferperiode een waslijst aan transfers en continue trainers wissels. Het resultaat daarvan zie je nu bijvoorbeeld dat Kakuta en Hutchinson zonder aankondiging ineens weer terug gehaald worden, deze 2 weken vertrokken er overigens al 4 spelers uit de A-Selectie van Vitesse.

Komt bovenop dat Vitesse elke zomer een renovatie zal ondergaan om de enige aandeelhouder van Vitesse tevreden te stellen met zijn speeltje. Komende zomer het lijstje vertrekkers:

- Atsu
- Labyad
- Piazon
- van Aanholt
- Cuevas
- Francisco
- Traore

Allemaal spelers die Vitesse deze zomer weer kwijt is na verhuur, kost alleen maar geld en je leid ze op voor een andere club. Chelsea verkoopt ze vervolgens t.e.a.b. wanneer ze het Chelsea niveau niet kunnen halen. (25% van de Vitesse A Selectie)

Hier komen nog de volgende spelers bij met een aflopend contract: (29%)

- Meerits
- Van der Struijk
- Vink
- Lieftink
- Propper
- Qazaishvili
- Chanturia
- Ibarra
- Havenaar

Het zou mij verbazen als er meer dan een paar van deze spelers de club trouw blijven, het meerendeel zal eenvoudig de overstap kunnen maken naar de echte topclubs in Nederland, PSV, Ajax, Feyenoord, Twente die allemaal minimaal een 50-60% grotere begroting hebben. De enkelingen die een buitensporig salaris eisen zullen de stap naar het buitenland wel kunnen maken.

Samenvattend lijken dit mij niet de ingrediënten die het fundament moeten vormen onder grote successen in de nabije toekomst.
MMM
 MMM - woensdag 15 januari 2014 - 19:10   quote  deeplink  
Van Aanholt zit er al een tijdje, zal dus nog wel blijven.. En Labyad hebben ze voor 1,5 jaar gehuurd
moa
 moa - woensdag 15 januari 2014 - 19:22   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 15 januari 2014 - 19:10 schreef MMM het volgende:
Van Aanholt zit er al een tijdje, zal dus nog wel blijven.. En Labyad hebben ze voor 1,5 jaar gehuurd
Van Aanholt heeft na dit seizoen nog voor 1 jaar een contract bij Chelsea en is al 23, dus of Chelsea gaat hem willen verkopen of hij zal komend seizoen zich moeten gaan bewijzen bij Chelsea.

Labyad mag dan wel voor 1,5 jaar gehuurd zijn, wanneer die Portugezen voor hem kunnen cashen of wanneer ze hem nodig denken te hebben kunnen ze hem wanneer ze maar willen terug halen.
van geil
 van geil - woensdag 15 januari 2014 - 19:22   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 15 januari 2014 - 18:38 schreef moa het volgende:

[..]

Snap ik, persoonlijk zie ik dat niet gebeuren. Natuurlijk is het een luxe positie voor Vitesse dat ze elk jaar tegen geringe kosten de nodige versterkingen kunnen krijgen, hetgeen niet betekend dat dit ook altijd in het voordeel werkt van Vitesse.

Vitesse blijft namelijk weinig aantrekkelijk voor sponsors, de club straalt geen warmte of verbondenheid uit, er zullen zich weinig merken kunnen identificeren met een leeg stadion en een handelshuis in voetbalspelers.

Verder verwacht ik niet dat Vitesse op deze wijze ooit in staat zal zijn om echt een team op te bouwen dat jaar op jaar het gewenste niveau haalt, er zijn te veel instabiele factoren in de club aanwezig hetgeen resulteert in waarschijnlijk elke paar jaar een andere eigenaar, elke transferperiode een waslijst aan transfers en continue trainers wissels. Het resultaat daarvan zie je nu bijvoorbeeld dat Kakuta en Hutchinson zonder aankondiging ineens weer terug gehaald worden, deze 2 weken vertrokken er overigens al 4 spelers uit de A-Selectie van Vitesse.

Komt bovenop dat Vitesse elke zomer een renovatie zal ondergaan om de enige aandeelhouder van Vitesse tevreden te stellen met zijn speeltje. Komende zomer het lijstje vertrekkers:

- Atsu
- Labyad
- Piazon
- van Aanholt
- Cuevas
- Francisco
- Traore

Allemaal spelers die Vitesse deze zomer weer kwijt is na verhuur, kost alleen maar geld en je leid ze op voor een andere club. Chelsea verkoopt ze vervolgens t.e.a.b. wanneer ze het Chelsea niveau niet kunnen halen. (25% van de Vitesse A Selectie)

Hier komen nog de volgende spelers bij met een aflopend contract: (29%)

- Meerits
- Van der Struijk
- Vink
- Lieftink
- Propper
- Qazaishvili
- Chanturia
- Ibarra
- Havenaar

Het zou mij verbazen als er meer dan een paar van deze spelers de club trouw blijven, het meerendeel zal eenvoudig de overstap kunnen maken naar de echte topclubs in Nederland, PSV, Ajax, Feyenoord, Twente die allemaal minimaal een 50-60% grotere begroting hebben. De enkelingen die een buitensporig salaris eisen zullen de stap naar het buitenland wel kunnen maken.

Samenvattend lijken dit mij niet de ingrediënten die het fundament moeten vormen onder grote successen in de nabije toekomst.
Geen enkele speler zal Vitesse verlaten voor n andere nederlandse club.
of ze moeten m beu zijn.
Verder heeft Vitesse t "voordeel" nauwelijks met jeugdcontracten te werken, dat scheelt miljoenen t o v bv 020 en Feyenoord.
lijdensweg
 lijdensweg - woensdag 15 januari 2014 - 19:23   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 15 januari 2014 - 18:23 schreef MMM het volgende:
Vind die Ziyech wel een interessante speler van Heerenveen, contract loopt af.
Ja , die zou ik wel in de kuip willen zien ... als speler van Feyenoord! Voor de dombo's onder ons!
lijdensweg
 lijdensweg - woensdag 15 januari 2014 - 19:24   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 15 januari 2014 - 17:00 schreef Arie.Klooster het volgende:
Tja, je moet het niet letterlijk nemen natuurlijk, maar die zullen dan helemaal de spelers van Chelsea krijgen, die daar nog net niet goed genoeg zijn.... Ik vrees dus dat Vite$$e de te kloppen ploeg van de komende tien jaar is, dat is wat ik bedoel...
Dat zou goed kunnen, het kan ook net zo goed verkeerd aflopen aangezien ze nog steeds zonder shirtsponsor rond dwarrelen en weinig aantrekkelijk voor sponsors om geld in een handelshuis te moeten stoppen ...
moa
 moa - woensdag 15 januari 2014 - 19:27   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 15 januari 2014 - 19:22 schreef van geil het volgende:

[..]

Geen enkele speler zal Vitesse verlaten voor n andere nederlandse club.
of ze moeten m beu zijn.
Verder heeft Vitesse t "voordeel" nauwelijks met jeugdcontracten te werken, dat scheelt miljoenen t o v bv 020 en Feyenoord.
Waarom niet? PSV, Ajax en Feyenoord hebben een groter budget voor salarissen dan Vitesse, daarnaast is Vitesse 1 groot vreemdelingen legioen waarin niemand iets om de club geeft. Als Wijnaldum, Fer, Leerdam etc.. de stap kunnen maken, dan kan dit ook andersom.
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - woensdag 15 januari 2014 - 19:28   quote  deeplink  
Tegenwoordig is elke BVO handelshuis. Laten we niet vromer doen dan de paus....
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - woensdag 15 januari 2014 - 19:29   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 15 januari 2014 - 19:27 schreef moa het volgende:

[..]

Waarom niet? PSV, Ajax en Feyenoord hebben een groter budget voor salarissen dan Vitesse, daarnaast is Vitesse 1 groot vreemdelingen legioen waarin niemand iets om de club geeft. Als Wijnaldum, Fer, Leerdam etc.. de stap kunnen maken, dan kan dit ook andersom.
Zo sprak men een tijdje terug ook over Chelsea zelf...... Maar mooi dat ze toch bij de beste ploegen horen...
van geil
 van geil - woensdag 15 januari 2014 - 19:29   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 15 januari 2014 - 19:27 schreef moa het volgende:

[..]

Waarom niet? PSV, Ajax en Feyenoord hebben een groter budget voor salarissen dan Vitesse, daarnaast is Vitesse 1 groot vreemdelingen legioen waarin niemand iets om de club geeft. Als Wijnaldum, Fer, Leerdam etc.. de stap kunnen maken, dan kan dit ook andersom.
het antwoord stond er al.
van geil
 van geil - woensdag 15 januari 2014 - 19:30   quote  deeplink  
Vitesse heeft veel! minder spelers onder contract!
moa
 moa - woensdag 15 januari 2014 - 19:31   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 15 januari 2014 - 19:28 schreef Arie.Klooster het volgende:
Tegenwoordig is elke BVO handelshuis. Laten we niet vromer doen dan de paus....
Steek je kop maar terug in het zand als je geen verschil ziet in aantrekkingskracht tussen een Vitesse of Feyenoord.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 15 januari 2014 door moa --
moa
 moa - woensdag 15 januari 2014 - 19:34   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 15 januari 2014 - 19:30 schreef van geil het volgende:
Vitesse heeft veel! minder spelers onder contract!
Volstrekte onzin, Feyenoord heeft 25 spelers in de A selectie, Vitesse 27. Daarbij komt een groot deel uit de eigen jeugd met kleine contractjes, waar Vitesse juist dure niet EU spelers ophaalt. Een niet-EU speler kost meer dan onze hele jeugdopleiding aan jeugdcontracten.
van geil
 van geil - woensdag 15 januari 2014 - 19:37   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 15 januari 2014 - 19:34 schreef moa het volgende:

[..]

Volstrekte onzin, Feyenoord heeft 25 spelers in de A selectie, Vitesse 27. Daarbij komt een groot deel uit de eigen jeugd met kleine contractjes, waar Vitesse juist dure niet EU spelers ophaalt. Een niet-EU speler kost meer dan onze hele jeugdopleiding aan jeugdcontracten.
Nee man...
Feyenoord en 020 hebben daarbuiten nog vele contracten met jeugdspelers.
die niet in de A selectie zitten.
van geil
 van geil - woensdag 15 januari 2014 - 19:41   quote  deeplink  
even gegoogled 020 op dit moment 69.
Feyenoord kan ik even niet vinden

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 15 januari 2014 door van geil --
moa
 moa - woensdag 15 januari 2014 - 19:43   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 15 januari 2014 - 19:29 schreef Arie.Klooster het volgende:

[..]

Zo sprak men een tijdje terug ook over Chelsea zelf...... Maar mooi dat ze toch bij de beste ploegen horen...
Chelsea is dan ook een enorme club met een rijke historie, een groot stadion en een grote achterban, bovendien kwam deze al uit in de best betaalde competitie ter wereld. Na 1,5 miljard aan uitgegeven transfersommen in 10 jaar tijd mag je eigenlijk gewoon spreken van bedroevende resultaten.

Totaal onvergelijkbaar met handelshuis Vitesse, club heeft geen historie en geen toekomst, geen achterban, er is gewoon niks daar. Een eigenaar die de ene week roept dat hij zoveel liefde voor de club heeft en een week later de hele boel verkoopt. Niet voor niets hebben ze eerst gewacht tot ze Vitesse voor een prikje konden krijgen, pas toen er uitstel van betalingen werd aangevraagd en er eigenlijk niets meer te redden viel kwamen de heren aan zetten. Zodra Vitesse zijn schulden een beetje kwijt is, kan zo'n club waarschijnlijk makkelijk aan een volgende olie sjeik verkocht worden voor een miljoentje of 50 en hebben de heren die nu de leiding hebben goed belegt. Als dat gepaart gaat met sportief succes is dat bijvangst.
moa
 moa - woensdag 15 januari 2014 - 19:51   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 15 januari 2014 - 19:37 schreef van geil het volgende:

[..]

Nee man...
Feyenoord en 020 hebben daarbuiten nog vele contracten met jeugdspelers.
die niet in de A selectie zitten.
Die contracten zijn toch niet te vergelijken?! Een Mathijssen verdient bijv. al meer dan wat die jeugdspelers allemaal bij elkaar kosten.
van geil
 van geil - woensdag 15 januari 2014 - 20:02   quote  deeplink  
ik zal t eens anders zeggen..
stel jij verdiend bij n baas 4000 bruto.per maand.
wat is n baas dan kwijt aan jou salaris per maand?
moa
 moa - woensdag 15 januari 2014 - 20:14   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 15 januari 2014 - 20:02 schreef van geil het volgende:
ik zal t eens anders zeggen..
stel jij verdiend bij n baas 4000 bruto.per maand.
wat is n baas dan kwijt aan jou salaris per maand?
Ik heb een eigen onderneming, ik snap waar je heen wil en het gaat niets toevoegen aan de discussie.
van geil
 van geil - woensdag 15 januari 2014 - 20:16   quote  deeplink  
Wat ik wil zeggen is dat wij zo'n beetje aan ons salarisplafond zitten.
Terwijl Vitesse met kunstgrepen het zomaar nog eens kan verdubbelen.
Zeker met huurconstructies van Chelsea.
MMM
 MMM - woensdag 15 januari 2014 - 20:16   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 15 januari 2014 - 19:22 schreef moa het volgende:

[..]

Van Aanholt heeft na dit seizoen nog voor 1 jaar een contract bij Chelsea en is al 23, dus of Chelsea gaat hem willen verkopen of hij zal komend seizoen zich moeten gaan bewijzen bij Chelsea.

Labyad mag dan wel voor 1,5 jaar gehuurd zijn, wanneer die Portugezen voor hem kunnen cashen of wanneer ze hem nodig denken te hebben kunnen ze hem wanneer ze maar willen terug halen.
Zie in van Aanholt wel een speler die dat niveau aan zou kunnen.

Dat lijkt me niet. Als Vitesse een deal heeft gesloten met Sporting voor 1,5 jaar, geldt dat. En anders moet er een bedrag overgemaakt worden richting Vitesse mocht Sporting zich daar niet aan willen houden.
moa
 moa - woensdag 15 januari 2014 - 20:19   quote  deeplink  
quote:


Even een citaat:

Financial Fair Play. Bij het uitspreken van de gevreesde UEFA-regel schieten in Arnhem plotseling enkele nekharen overeind. Het gaat Vitesse financieel gezien namelijk niet voor de wind. De Arnhemmers kunnen door financiële problemen geen vervangers regelen voor voormalig sterkhouders Wilfried Bony en Marco van Ginkel en zo lijken ook de sportieve ambities -voorlopig- een halt toegeroepen. Vitesse moet de hand op de knip houden, anders speelt het in de toekomst mogelijk geen Europees voetbal.

Financial Fair Play (FFP) is een regel die de UEFA bedacht om de ongelijkheid te verminderen tussen clubs die willen uitkomen in de Champions- en Europa League, maar vooral ook om meer discipline aan te brengen in de financiële huishouding van voetbalclubs. Die mogen niet meer dan 45 miljoen euro verlies maken over drie jaar en de eigenaar van de club is verplicht het verlies boven de vijf miljoen aan te vullen uit eigen zak. Het niet naleven van deze regels resulteert in een straf van de UEFA, zoals onder meer Málaga ondertussen al heeft ondervonden. Een club die over de seizoenen 2011/2012 en 2012/2013 bij elkaar meer dan 45 miljoen euro verlies maakt, kan fluiten naar Europees voetbal in het seizoen 2014/2015. Investeringen in jeugdopleiding en complex tellen overigens niet mee, omdat de UEFA vreest dat bezuinigingen anders ten koste gaan van de ontwikkeling van jeugdspelers. Dat zou de regelgeving rond FFP namelijk contraproductief maken.

Monitoring-Periods-470x218.jpg

Monitoring Periods

Het schema hierboven spreekt voor zich. In het begin is het maximale verlies nog 45 miljoen over twee seizoenen, zodat de clubs de tijd hebben om wat aan de financiële situatie te doen. Bovendien kunnen loonverplichtingen die zijn aangegaan voor 2010 eveneens worden afgetrokken in de transitiefase. Later beperkt het maximale verlies zich tot maximaal dertig miljoen over drie seizoenen.

Vitesse

Voordat Merab Jordania voet in het Gelredome zette, beleefde Vitesse een roerige financiële periode. Het was er vaak dermate onrustig dat de club uit Arnhem de naam FC Hollywood aan de Rijn opgespeld kreeg. Met een structureel negatief eigen vermogen en veel schuldeisers moest Vitesse in 2008 zelfs om uitstel van betaling vragen bij de rechtbank in Arnhem. Uiteindelijk ging de gemeente overstag. Een schuld van twaalf miljoen werd uiteindelijk gesaneerd tegen een afkoopsom van acht ton. Na deze periode ging het beter en boekte Vitesse jarenlang een positief nettoresultaat. Bovendien daalden de totale kosten in het seizoen 2009/2010 met twee miljoen euro vergeleken met een seizoen daarvoor en stonden de salariskosten in vergelijking met de omzet nog redelijk in verhouding. Op sportief gebied ging het in Arnhem echter niet voor de wind. Het versleet in de seizoenen 2007/2008, 2008/2009 en 2009/2010 twee trainers (Aad de Mos en Hans Westerhof) en eindigde respectievelijk op een twaalfde, tiende en veertiende plek. Met de komst van Merab Jordania in augustus 2010 is er op financieel en sportief gebied veel veranderd.

Schermafbeelding-2013-08-21-om-14.34.13.png

Bedragen x1000

Vitesse boekte over de seizoenen 2010/2011 en 2011/2012 in totaal een megaverlies van 37,7 miljoen euro. Een bedrag waar men in Arnhem alles behalve trots op kan zijn. Vitesse boekte voor het tijdperk Jordania jarenlang een -weliswaar minimaal- positief nettoresultaat. Bovendien draaide nog nooit een Nederlandse club zon fors verlies over twee seizoenen. Ondertussen moet Jordania zelf financieel bijspringen om de gaten te dichten.

Schermafbeelding-2013-08-21-om-14.20.09.png

Bedragen x1000

De lucratieve eigenaar stak in twee seizoenen via agiostortingen al meer dan 55 miljoen euro in de club. Ondanks deze fikse investeringen ging het juist slecht met de omzet van de club. De financiële injecties moeten van Vitesse een Nederlandse topclub maken en dus op korte en lange termijn de omzet verhogen- maar vooralsnog werken de investeringen averechts.

Schermafbeelding-2013-08-21-om-14.37.55.png

Bedragen x1000

De omzet is sinds de komst van de Georgiër namelijk nog nooit zo laag geweest, met als dieptepunt het seizoen 2010/2011. Vitesse moet zo snel mogelijk een shirtsponsor gaan zoeken om de broodnodige omzetstijging te bewerkstelligen. Daarvoor stelde Vitesse inmiddels commercieel directeur Peter Gansler aan, maar hij boekt tot dusver weinig progressie in zijn zoektocht.

Schermafbeelding-2013-08-20-om-15.07.50.png

Bedragen x1000

De explosieve toename van de kosten draagt ook bij aan de enorme verliezen van Vitesse. Zowel de salariskosten, de transfergelden, als de exploitatiekosten stegen fors onder het bewind van Jordania. Hij zorgde voor het eerst in jaren voor een negatieve transferbalans, door voor aanvang van het seizoen 2010/2011 5,8 miljoen euro te spenderen, terwijl het toen slechts 1,3 miljoen ontving. Een seizoen later herhaalde hij dit kunstje. Om nog maar te zwijgen over de torenhoge salarissen die voetballers verdien(d)en bij Vitesse. In twee jaar Jordania is de totale salarispost in Arnhem meer dan verdubbeld.

Schermafbeelding-2013-08-21-om-15.28.53.png

Bedragen x1000

In diezelfde periode namen die totale kosten met veertien miljoen euro toe tot dertig miljoen per jaar. Hiermee ontstond er een structureel tekort op de begroting van Vitesse van vijftien miljoen euro. Nu wordt dat netjes aangevuld vanuit de zakken van Jordania, maar de vraag is wat er gebeurt als de Georgiër zijn speeltje zat is.

Schermafbeelding-2013-08-19-om-23.09.31.png

Bovenstaande afbeelding schetst de problemen in Arnhem in een notendop. Maar liefst 160 procent van de omzet wordt uitgegeven aan salarissen. Oftewel: van iedere euro die binnenkomt in Arnhem, wordt €1,60 besteed aan salarissen. Een nogal onverantwoorde situatie. Als ook de afschrijvingen op spelers meegeteld worden, dan wordt het beeld nog schrijnender. Meer dan tweehonderd procent van de omzet van Vitesse gaat namelijk op aan spelerskosten.

Schermafbeelding-2013-08-21-om-14.28.03.png

Bedragen x1000

Vitesse wist door Jordania wel een reusachtige sprong te maken omtrent het eigen vermogen. Het eigen vermogen kwam voor het eerst in jaren uit op een getal boven de nul. Van ruim 27 miljoen in de min in 2006/2007, naar vijftien miljoen euro eigen vermogen in seizoen 2011/2012. Onder Jordania nam Vitesse ook grotendeels afscheid van de langlopende schulden waar de club mee kampte.

Schermafbeelding-2013-08-21-om-15.36.58.png

Bedragen x1000

Sportieve aspect

De negatieve cijfers hebben voor een groot deel te maken met het feit dat Vitesse op sportief gebied nog niet kan realiseren wat je op basis van de financiële injecties eigenlijk verwacht. Waar heel de Nederlandse competitie bezuinigde, pompte Jordania in twee jaar tijd doodleuk ruim 55 miljoen euro in de club. Vitesse bereikte daardoor weliswaar plekken op de ranglijst waar het voorheen alleen van mocht dromen (twee keer zevende en één keer vierde), maar wist nog niet mee te doen in de groepsfase van de Europa League. Omdat het uit die competitie nog geen inkomsten verkreeg, kan de selectie de investeringen van Jordania nog niet terugverdienen. Die zijn immers bedoeld om van Vitesse een topclub te maken. Zolang de prestaties uitblijven, zal ook de omzet nauwelijks groeien.

Jordania liet de kosten de vrije loop in de hoop op groot sportief succes, maar op de korte termijn levert het vooral een zeer lage omzet en tientallen miljoenen verlies op. Gezien het sportieve jarenplan van Vitesse, de financiële steun van Jordania en de verwachting dat de rode cijfers over enkele jaren weer zwart worden, lijkt dat helemaal niet zo erg. De FFP-regel van de UEFA gooit echter roet in het eten voor Vitesse.

Vitesse en Financial Fair Play

Door de Financial Fair Play-regel kan Jordania namelijk niet meer onverminderd geld blijven uitgeven. Zoals gezegd mag Vitesse over de afgelopen drie seizoenen (2010-2011, 2011-2012 en 2012-2013) slechts 45 miljoen euro verlies lijden. In de eerste twee seizoenen kwamen de Arnhemmers al aan een verlies van 37,7 miljoen euro. Vitesse mag van dat bedrag nog wel de investeringen in de jeugdopleiding en het gloednieuwe trainingscomplex aftrekken. Vitesse spendeert per seizoen tien procent van de begroting (van dertig miljoen) aan de jeugdopleiding, dus dat is zes miljoen over twee seizoenen. Vitesse spendeerde vanaf het boekjaar 2011-2012 twaalf miljoen aan het trainingscomplex en wil dat bedrag binnen vijf jaar aflossen. Voor de investeringen in het trainingscomplex en de jeugdopleiding mag je over die twee seizoenen dus bij elkaar 8,4 miljoen euro aftrekken.

Dat betekent dat Vitesse, volgens de regels van de FFP, 29,3 miljoen euro verlies heeft geleden over de seizoenen 2010/2011 en 2011/2012. Dit bedrag valt nog ruim binnen de grenzen van de 45 miljoen die de UEFA als maximum over die twee seizoenen hanteert. Echter, als Vitesse op dezelfde voet verder leeft, maakt het in totaal 44,1 miljoen euro verlies over drie jaar. In dat geval spelen de Arnhemmers met vuur, aangezien het maximum over drie seizoenen straks ook 45 miljoen euro bedraagt.

Hoewel de rode cijfers tevens te maken hebben met de ambities van de club en Vitesse ervan uitgaat dat de verliezen over enkele jaren zijn weggewerkt, is de FFP onverbiddelijk. Grote verliezen over een langere periode zijn niet meer toegestaan, ook al denk je er zeker van te zijn dat je over enkele jaren weer break-even draait. Als Vitesse over het seizoen 2012/2013 weer een megaverlies boekt, kan het Europees voetbal in het seizoen 2015/2016 hoogstwaarschijnlijk op de buik schrijven. De jaren daarna wordt dat alleen nog maar erger, omdat het maximale verlies dan beperkt wordt naar dertig miljoen in drie jaar. Een verlies dat Vitesse nu al boekte in twee jaar.

Niet alleen Vitesse als club, maar ook Jordania zelf heeft als eigenaar baat bij het verminderen van de kosten. Zolang Vitesse verliezen blijft boeken boven de vijf miljoen, is het immers Jordania die zijn portemonnee moet trekken. Hij geeft Vitesse voor aanvang van elk seizoen een betalingsgarantie van achttien maanden en vooralsnog kan hij die bedragen gemakkelijk ophoesten. Je kan er echter op wachten dat hij weinig zin heeft om elk seizoen miljoenen in de club te moeten pompen, alleen omdat Vitesse de financiële huishouding niet op orde heeft. Wanneer de Georgiër de geldkraan dichtdraait, heeft Vitesse een probleem. De club is weliswaar schuldenvrij en heeft een stevig eigen vermogen, maar kampt wel met een structureel gat in de begroting van vijftien miljoen euro. Zolang de club afhankelijk blijft van de euros van Jordania, zal het voorlopig ook niet naar categorie 3 in het licentiesysteem van de KNVB verhuizen.

Hand op de knip

Vitesse ziet de ernst van het FFP probleem inmiddels ook onder ogen. ,,Het is een beetje een cynisch systeem, zei interim-directeur Ted van Leeuwen tegenover FOX Sports. ,,We moeten levelen met de regels, anders wacht ons eenzelfde scenario als Malaga. De Spaanse club mag komend seizoen geen Europees voetbal spelen van de UEFA en sindsdien heeft de eigenaar de geldkraan dichtgedraaid. Dure spelers moeten weg en de sportieve ambities verdwijnen voorlopig de prullenbak in. De Arnhemmers zijn gewaarschuwd en laten zich niet voor niets gelden als een bikkelharde zakenpartner als het gaat om binnenkomende en uitgaande transfers. Bij spelers die verkassen moet het onderste uit de kan worden gehaald en nieuwe spelers mogen niet veel meer kosten. Je zag dit bij het binnenhalen van Kelvin Leerdam, maar ook bij de transfer van Wilfried Bony naar Swansea City. Leerdam kwam uiteindelijk niet in de winterstop voor een transfersom, maar transfervrij in de zomer. In de onderhandelingen met Swansea City rondom de transfer van Bony zorgden de de Arnhemmers ervoor dat de ploeg uit de Premier League uiteindelijk zover moest gaan dat het een recordbedrag op tafel legde. Bovendien geeft Vitesse het geld van Van Ginkel, Büttner en Bony niet uit aan vervangers, want die miljoenen zijn hard nodig om de verliezen en het structurele tekort te compenseren. Peter Bosz moet het dit seizoen doen met spelers die worden gehuurd, op transfervrije basis komen en spelers die al onder contract stonden in Arnhem.

Conclusie

Jordania gaf inmiddels tientallen miljoenen uit om van Vitesse een grote club te maken, maar de selectie is vooralsnog niet goed genoeg gebleken om de financiële verwachtingen waar te maken. Het leidde tot grote verliezen, een gat in de begroting en uiteindelijk bezuinigingen vanwege de Financial Fair Play-regel. Vitesse kan de selectie hierdoor niet versterken en dat heeft direct betrekking op de sportieve prestaties en ambities. In de Europa League liep het al tegen de eerste sportieve wanprestatie op en in de eerste drie competitiewedstrijden wist Vitesse slechts één keer te winnen. Waar Vitesse dé club was met de grote ambities, lijkt het door de financiële regels van de UEFA sportief gezien een pas op de plaats te maken. Hoewel Nederland de grootste mond heeft in de discussie omtrent het effect van de regel, blijkt de FFP in Nederland wel degelijk effect te hebben. Op Europees niveau zorgt de regel weliswaar nog niet voor een Nederlandse aansluiting bij de top, maar op nationaal niveau wordt wel de opmars van Vitesse erdoor gestuit. Vitesse moet snel weer financieel gezond worden, anders blijven de ambities van Jordania ook voor wat het zijn: ambities.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 15 januari 2014 door moa --
ar
 ar - woensdag 15 januari 2014 - 20:21   quote  deeplink  
Misschien een mogelijkheid om Chadli te huren voor de flank?
Goede speler.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5998
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het Officiële Transfergeruchtentopic.









0.0168659