BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het officiële Colin Kâzım-Richards topic..

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
Barabas
 Barabas - zaterdag 08 november 2014 - 11:48   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 08 november 2014 - 10:13 schreef Bosifyable het volgende:
RT @FR1908Nieuws Kazim-Richards: 'We hebben nu zeven van de laatste acht duels gewonnen en ik heb elke keer wel bijgedragen aan een doelpunt.' (NUSport)

Rare uitspraak. Distantieer je gewoon van de discussie, niet dit soort dingen gaan roepen.
Volgens mij sla je daarmee de spijker op z'n kop. In het veld maakt hij zich ook overal druk over, terwijl hij er beter 3 in kan knallen.
Appie53
 Appie53 - zaterdag 08 november 2014 - 12:08   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 08 november 2014 - 11:23 schreef VVout het volgende:
Kan ie gewoon weer schapenvlees gaan kauwen daar, maar laten we eerst eens zien of we wat fatsoenlijks binnen kunnen hengelen.
Eerst was Immers het slachtoffer, nu hij. Hou eens op met dat gezeik, wees eens te vreden.
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 08 november 2014 - 12:15   quote  deeplink  
Kazim maakt weinig goals: 'Dat is niet frustrerend voor mij'

155gujb.jpg

Colin Kazim-Richards staat al enkele weken droog. De aanvalsleider van Feyenoord heeft in elf officiële wedstrijden drie goals gemaakt. Toch is de spits, net als trainer Fred Rutten, niet ontevreden over zijn spel bij de Rotterdamse club.

"Als ik niet scoor en we verliezen, is het pas een probleem. We hebben nu zeven van de laatste acht duels gewonnen en ik heb elke keer wel bijgedragen aan een doelpunt", zegt de Engelse Turk tegen NU.nl. Kazim verzorgde inderdaad donderdag de assist bij de treffer van Karim El Ahmadi, maar hij miste zelf twee kansen. "Dat is niet frustrerend voor mij. Ik ben een ervaren speler en mijn tevredenheid komt voort uit de drie punten. Op de ranglijst staan we derde en in Europa tweede. Dat voelt beter dan 25 goals maken."

Kazim heeft een duidelijk doel voor ogen. "Dit is een club die prijzen moet winnen. De laatste titel dateert van 1999, we zijn het schuldig aan de fans om daarvoor te gaan. Die wil ik graag winnen en dan is vijftien goals ook goed'', vindt hij. "We spelen met heel veel vertrouwen en andere teams zien nu ook dat we de juiste mix van jong en oud hebben. Na de winterstop gaan we nog meer laten zien. We moeten erin blijven geloven dat we beter kunnen."
Bron:NU .nl
VVout
 VVout - zaterdag 08 november 2014 - 12:19   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 08 november 2014 - 12:08 schreef Appie53 het volgende:

[..]

Eerst was Immers het slachtoffer, nu hij. Hou eens op met dat gezeik, wees eens te vreden.
Ben ik ook, tot dat er een mogelijkheid is dat het beter kan. Daar moet je naar blijven streven naar verbetering en dat is op die positie geen overbodige luxe. Het is niet voor niks dat ze ijverig aan het zoeken zijn toch?
Appie53
 Appie53 - zaterdag 08 november 2014 - 12:21   quote  deeplink  
Vorig jaar hadden we 2 redelijk spelende vleugel spelers, nu niet.
Hij krijgt ook amper een goede voorzet, laat nu door z'n spel wel anderen scoren.
Hij is voor mij nog niet afgeschreven. Liever een hecht team, dan blind om een spits zoeken!!!!!!
Vorig jaar werd Koeman afgebrand, nu weer een ander, wees eens trots op je club!!!!!!!!!!
Appie53
 Appie53 - zaterdag 08 november 2014 - 12:21   quote  deeplink  
Vorig jaar hadden we 2 redelijk spelende vleugel spelers, nu niet.
Hij krijgt ook amper een goede voorzet, laat nu door z'n spel wel anderen scoren.
Hij is voor mij nog niet afgeschreven. Liever een hecht team, dan blind om een spits zoeken!!!!!!
Vorig jaar werd Koeman afgebrand, nu weer een ander, wees eens trots op je club!!!!!!!!!!
Appie53
 Appie53 - zaterdag 08 november 2014 - 12:21   quote  deeplink  
Sorry, 1x was genoeg.
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 08 november 2014 - 12:32   quote  deeplink  
Is goed man..
lijdensweg
 lijdensweg - zaterdag 08 november 2014 - 12:35   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 08 november 2014 - 12:21 schreef Appie53 het volgende:
Vorig jaar hadden we 2 redelijk spelende vleugel spelers, nu niet.
Hij krijgt ook amper een goede voorzet, laat nu door z'n spel wel anderen scoren.
Hij is voor mij nog niet afgeschreven. Liever een hecht team, dan blind om een spits zoeken!!!!!!
Vorig jaar werd Koeman afgebrand, nu weer een ander, wees eens trots op je club!!!!!!!!!!
Redelijk spelende buitenspelers? Ik heb Schaken NOOIT een redelijk spelende buitenspeler gevonden!
VVout
 VVout - zaterdag 08 november 2014 - 12:42   quote  deeplink  
Appie, ik zie iets aan Kazim wat me niet bevalt. Een speler mag, moet gewoon opgetogen en enthousiast over het veld gaan.

Bij hem zie ik keer op keer de kop hangen inclusief zijn lip tot aan zijn broeksknoop.Ik had er meer van gehoopt plus, iedere verbetering juich ik toe.

Of wil jij niet dat het nog beter gaat?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 08 november 2014 door VVout --
lijdensweg
 lijdensweg - zaterdag 08 november 2014 - 12:46   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 08 november 2014 - 12:21 schreef Appie53 het volgende:
Vorig jaar hadden we 2 redelijk spelende vleugel spelers, nu niet.
Hij krijgt ook amper een goede voorzet, laat nu door z'n spel wel anderen scoren.
Hij is voor mij nog niet afgeschreven. Liever een hecht team, dan blind om een spits zoeken!!!!!!
Vorig jaar werd Koeman afgebrand, nu weer een ander, wees eens trots op je club!!!!!!!!!!
Zo is dat! Het lijkt wel of men liever een ´goeie´ spits wil en dan zo af en toe eens win ipv een goed draaiend elftal zonder een ´echte´ spits die de overwinningen aaneen rijt!
van geil
 van geil - zaterdag 08 november 2014 - 17:57   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 08 november 2014 - 12:08 schreef Appie53 het volgende:

[..]

Eerst was Immers het slachtoffer, nu hij. Hou eens op met dat gezeik, wees blij met te vrede
ok.
lijdensweg
 lijdensweg - zaterdag 08 november 2014 - 19:07   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 08 november 2014 - 12:08 schreef Appie53 het volgende:

[..]

Eerst was Immers het slachtoffer, nu hij. Hou eens op met dat gezeik, wees eens te vreden.
Immers, te Vrede en Kazim zijn in principe allemaal niks ...
FR-Henk
 FR-Henk - zaterdag 08 november 2014 - 19:16   quote  deeplink  
Ach, Immers heeft dan enige betekenis.
Kazim in winterstop over en uit.
Te Vrede geen betekenis.
VVout
 VVout - zaterdag 08 november 2014 - 20:32   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 08 november 2014 - 19:16 schreef FR-Henk het volgende:
Ach, Immers heeft dan enige betekenis.
Kazim in winterstop over en uit.
Te Vrede geen betekenis.
Kan ik wel te vrede mee zijn.
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 10 november 2014 - 14:46   quote  deeplink  
Balen onder rode koptelefoon

ojp855.jpg

Ook in Arnhem gaat het niet zoals hij wil. Colin Kazim-Richards rent, sleurt en worstelt. Weer geen goals. Voor even in zichzelf gekeerd zoekt hij naar voldoening. Het is zondag even voor 17.00 uur als hij om het hoekje kijkt in de catacomben van de GelreDome. Een steward houdt de deur richting de ontvangstruimte bij de hoofdingang van het stadion van Vitesse open.

De man wijst met zijn hand door de deuropening. Daar moet Colin Kazim-Richards (28) naartoe. Naar de spelersbus van Feyenoord. De motor van de bus draait. Kazim-Richards knikt en geeft aan dat hij nog even wacht. Hij leunt tegen een muur. De steward sluit de deur. Kazim-Richards kijkt gekleed in een trainingspak van Feyenoord op zijn smartphone. In de ene hand een trolleykoffer vasthoudend en in de andere hand een rode koptelefoon.

Feyenoord-spelers Khalid Boulahrouz, Karim El Ahmadi en Mitchell te Vrede praten een paar meter verder op met journalisten. Een geregeld breeduit lachende Vitesse-aanvoerder Guram Kashia is omringd door drie journalisten, die ook breeduit mee lachen tijdens een interview. Geen lach bij Kazim-Richards. Het was niet zijn middag.

Achtergrond

Voor het competitieduel met Vitesse hinkelt Kazim-Richards over de zijlijn tussen de dugouts. Een vast ritueel dat hij overnam van Fenerbahçe-teamgenoot Alex de Souza. Hij zegent naar eigen zeggen het veld, voor hemzelf en zijn teamgenoten. Elke wedstrijd weer. De handen gaan over zijn gezicht en daarna wijzen zijn wijsvingers naar de lucht. Rekenend op de steun van god.

Geloof speelt een grote rol in het leven van de geboren Engelsman, opgegroeid in een achterstandswijk in Londen. Op een paar minuten rijden van de gevaarlijkste delen van de metropool. Zijn vader is een christen afkomstig van het Carabische eiland Antigua en zijn moeder is een moslim met Turks-Cypriotisch bloed. Zijn ouders waren achttien en zeventien toen Kazim-Richards werd geboren.

Alleen was hij nooit. Zijn ouders zorgden voor verschillende neefjes en nichtjes. In totaal heeft hij er 44 van de kant van zijn vader en 37 in de familie van zijn moeder. Hij zou eigenlijk Colin-Kazim Richards heten, maar door een administratieve fout heet hij nu Colin Kazim-Richards. Op de achterkant van zijn rood-witte Feyenoord-shirt staat Kazim, boven zijn rugnummer 15.

Hand in hand

Vader en moeder kregen twee jaar na de geboorte van Kazim-Richards nog een zoon. Die overleed acht maanden later. Hij had het Edwardssyndroom, een basischromosoom ontbrak in zijn lichaam. Kazim-Richards liet onlangs in een interview in het supportersmagazine van Feyenoord weten dat hij het idee heeft dat zijn broertje over hem waakt. "Now he's one of my angels."

Familie en geloof gaan hand in hand bij Kazim-Richards. Hij heeft een zoon en een dochter. Het woord Familia heeft Kazim-Richards onderaan zijn nek laten tatoeëren. Net zichtbaar boven de kraag van zijn shirt. Zijn nek, borstkas, rug, armen en handen zijn bedekt met tatoeages.

De gespierde borstkas doet het shirt bollen wanneer Kazim-Richards om 14.29 uur het veld oploopt in Arnhem. Gemillimeterd haar met een weggeschoren streep en een ringbaardje. Zo'n drie kwartier later weer hinkelend over de zijlijn. De handen blijven langs zijn lichaam. De ogen gericht op de grond. Voordat hij de spelerstunnel in loopt geeft hij twee kinderen in Vitesse-trainingspakken een highfive.

Rotterdamse muur

Kazim-Richards, dit seizoen gehuurd van het Turkse Bursaspor, worstelt. Met zichzelf en zijn tegenstanders. "Ik vloog bijna de tribune in", zegt Jan-Arie van der Heijden tegen Goal. De verdediger van Vitesse lacht erbij. "Ja, die Kazim is fysiek echt heel sterk. Het is af en toe alsof je tegen een muur aanloopt."
Van der Heijden ging in de eerste helft aan de zijlijn een duel aan met de aanvaller van Feyenoord en ging naar het gras. "Kazim is fysiek heel sterk. Het is af en toe alsof je tegen een muur aanloopt."

Samen met ploeggenoot Guram Kashia moest Van der Heijden Kazim-Richards van scoren houden. Dat lukte. Soms met een worsteling. Andere keren sprong de bal van de voet van de aanvaller. Kazim-Richards wees en riep naar teamgenoten dat hij de bal wilde, maar ook excuserend, als iets wat hij in zijn hoofd had niet lukte.

"Hij heeft volgens mij geen echte kans gehad. We wisten van tevoren wat zijn kwaliteiten waren, maar we hebben hem goed bespeeld. Nee, hij is niet iemand die door veel te praten een tegenstander uit z'n spel wil halen. Dat heb ik niet gemerkt. Of hij zelf lekker in zijn vel ziet kan ik niet zeggen. Dat zou je aan hem moeten vragen", aldus Van der Heijden.

Koptelefoon

Kazim-Richards wandelt om 15.39 uur naar de dugout van Feyenoord. Een Feyenoord-winterjas beschermt het gedouchte lijf tegen de herfstwind in Arnhem. Kazim-Richards zakt wat onderuit in de stoel en praat met Boulahrouz, die in de stoel naast hem zit. Aan zijn linkerkant kijkt buurman Bilal Basacikoglu vooral naar wat er op veld gebeurt.

De capuchon van zijn jas trekt Kazim-Richards halverwege de tweede helft van de wedstrijd over zijn hoofd. De stoel rechts naast hem is dan bezet door Rick Karsdorp. Een kwartier voor het einde van de wedstrijd geeft Kazim-Richards teamgenoot Elvis Manu een boks. De aanvaller is gewisseld en gaat de rij spelers op de bank af met een groet.

Drie kwartier later leunt Kazim-Richards tegen een muur in de catacomben van de GelreDome. Hij wil niet met de media praten, zegt persmedewerker Samuel Sanches van Feyenoord. Heeft Kazim-Richards geen zin? "Hij wil gewoon niet. Laten we het daarbij houden. Wil je iemand anders spreken? Ik heb het ook druk", aldus Sanches, die daarna weg loopt.

Kazim-Richards loopt met de koptelefoon op zijn hoofd door de deuropening, langs de wijzende steward en richting de spelersbus. Kinderen die om het rode voertuig staan roepen: Kazim, Kazim. De teller blijft op drie goals na twaalf wedstrijden. Hij zwaait en stapt in. Niet hinkelend of met de vingers naar de lucht wijzend, maar in zichzelf gekeerd. Wellicht met opbeurende klanken vanuit zijn koptelefoon. Terug naar Rotterdam-Zuid. Terug naar zijn familie.

Door Guus Hetterscheid. Goal.com
van geil
 van geil - maandag 10 november 2014 - 21:17   quote  deeplink  
kan hij terug in de winterstop?
Stylzz
 Stylzz - maandag 10 november 2014 - 21:34   quote  deeplink  
Ja, maar dan hebben we niets meer.
van geil
 van geil - maandag 10 november 2014 - 21:36   quote  deeplink  
ze zijn met kramer bezig volgens "jou vriend"
moeten alleen salarisbudget vrij zien te maken.
Stylzz
 Stylzz - maandag 10 november 2014 - 21:39   quote  deeplink  
Ik heb niets gezegd?

Speler huur komt uit transfer budget.
Dus ze moetrn afval lozen.
van geil
 van geil - maandag 10 november 2014 - 21:41   quote  deeplink  
Kazim is ook afval.
en zijn salaris valt volgens mij niet in t transfer budget.
alleen de huur.
van geil
 van geil - maandag 10 november 2014 - 21:44   quote  deeplink  
Zie topic vacature spits mooiste club van nl.
Vincent1970
 Vincent1970 - maandag 10 november 2014 - 21:58   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 10 november 2014 - 21:41 schreef van geil het volgende:
Kazim is ook afval.
en zijn salaris valt volgens mij niet in t transfer budget.
alleen de huur.
Heerlijk hè, Feyenoordspelers afzeiken ;-)
van geil
 van geil - maandag 10 november 2014 - 22:00   quote  deeplink  
ook eenkennig?
speelt Te Vrede bij Sparta dan.?
Stylzz
 Stylzz - maandag 10 november 2014 - 22:07   quote  deeplink  
Niemand noemde te Vrede afval.
Maar is t wel ja.
Vincent1970
 Vincent1970 - maandag 10 november 2014 - 22:07   quote  deeplink  
Ah je bedoelde met "afval" Kazim Te Vrede.
van geil
 van geil - maandag 10 november 2014 - 22:08   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 10 november 2014 - 21:39 schreef Stylzz het volgende:
Ik heb niets gezegd?

Speler huur komt uit transfer budget.
Dus ze moetrn afval lozen.
ik lees hier afval.
dus noem de namen maar.
van geil
 van geil - maandag 10 november 2014 - 22:09   quote  deeplink  
wedden dat ze bij Feyenoord spelen.
Stylzz
 Stylzz - maandag 10 november 2014 - 22:14   quote  deeplink  
Klopt.
Vincent1970
 Vincent1970 - maandag 10 november 2014 - 22:18   quote  deeplink  
Feyenoorders zijn geen afval.
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 10 november 2014 - 22:23   quote  deeplink  
Klopt..
Stylzz
 Stylzz - maandag 10 november 2014 - 22:23   quote  deeplink  
Gechargeerd uiteraard.
Als we alles letterlijk nemen....
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 10 november 2014 - 22:24   quote  deeplink  
Klopt..d:-)
Vincent1970
 Vincent1970 - maandag 10 november 2014 - 22:25   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 10 november 2014 - 22:23 schreef Stylzz het volgende:
Gechargeerd uiteraard.
Als we alles letterlijk nemen....
Daarom reageer ik op jou ook niet; -)
van geil
 van geil - maandag 10 november 2014 - 22:30   quote  deeplink  
Kleuterschool
Vincent1970
 Vincent1970 - maandag 10 november 2014 - 22:41   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 10 november 2014 - 22:30 schreef van geil het volgende:
Kleuterschool
Niet weer afscheid nemen hoor. Ik zou je gewauwel missen.
Stylzz
 Stylzz - maandag 10 november 2014 - 22:43   quote  deeplink  
Ik pak ff popcorn
VVout
 VVout - dinsdag 11 november 2014 - 10:27   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 10 november 2014 - 21:39 schreef Stylzz het volgende:
Ik heb niets gezegd?

Speler huur komt uit transfer budget.
Dus ze moetrn afval lozen.
Huur komt uit het transferbudget om zijn salaris te bekostigen. Als hij weg zou zijn kan je dat geld niet gebruiken om het salaris van een andere speler te bekostigen. Yes das pas dynamisch denken, dan zou ik als kleine zelfstandige voortdurend klem zitten als ik zo zou denken.

Gelul... gewoon ff een interne overboeking op je kruispost met een commentaar dat dit een overschot is op besparende maatregelen en klaar is het, pfffffff.
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 11 november 2014 - 11:42   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 11 november 2014 - 10:27 schreef VVout het volgende:

[..]

Huur komt uit het transferbudget om zijn salaris te bekostigen. Als hij weg zou zijn kan je dat geld niet gebruiken om het salaris van een andere speler te bekostigen. Yes das pas dynamisch denken, dan zou ik als kleine zelfstandige voortdurend klem zitten als ik zo zou denken.

Gelul... gewoon ff een interne overboeking op je kruispost met een commentaar dat dit een overschot is op besparende maatregelen en klaar is het, pfffffff.
ze hebben onderling een salaris Max budget afgesproken.
Beleid schijnt dat te heten.
Daar willen ze niet overheen, dus zullen er eerst mensen van die kostenpost verkocht of op een andere manier van verlost moeten worden.

Gelul of niet.
Barabas
 Barabas - dinsdag 11 november 2014 - 12:08   quote  deeplink  
Kunnen we hem niet onderverhuren of zo?

Ik ben klaar met het experiment Kazim. We zijn geen revalidatiekliniek voor gemankeerde voetballers... Hij staat de ontwikkeling van anderen in de weg.
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 11 november 2014 - 12:36   quote  deeplink  
Van wie dan?
JoopieKlepzeikerT
 JoopieKlepzeikerT - dinsdag 11 november 2014 - 13:03   quote  deeplink  
Als spits is het niks maar ik zou hem op rechtbuiten proberen met Tevrede in de punt en Toornstra op 10. Roeien met de riemen die je hebt en in de wintertransferperiode maar is verder kijken.
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 11 november 2014 - 14:09   quote  deeplink  
Tot die tijd moet er inderdaad wel wat gebeuren..LEX IN DE SPITS..
Nick4F
 Nick4F - dinsdag 11 november 2014 - 14:10   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 11 november 2014 - 10:27 schreef VVout het volgende:

[..]

Huur komt uit het transferbudget om zijn salaris te bekostigen. Als hij weg zou zijn kan je dat geld niet gebruiken om het salaris van een andere speler te bekostigen. Yes das pas dynamisch denken, dan zou ik als kleine zelfstandige voortdurend klem zitten als ik zo zou denken.

Gelul... gewoon ff een interne overboeking op je kruispost met een commentaar dat dit een overschot is op besparende maatregelen en klaar is het, pfffffff.
Precies zoals jij zegt: het geld wordt dan bespaard en is er dus, maar alleen voor dit seizoen. Dat komt mooi uit, want volgend jaar verdwijnen er genoeg spelers van de loonlijst. Alleen die hulp van de vvF. Zouden die niet gewoon een extra pakketje aandelen kunnen aanschaffen, zonder dat ze een meerderheid in het totaal pakket krijgen? Gewoon omdat de club veel meer waard is geworden? En wie weet heeft Feyenoord inmiddels al wat terug betaald, en biedt dat mogelijkheden.
Barabas
 Barabas - dinsdag 11 november 2014 - 14:11   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 11 november 2014 - 12:36 schreef Stylzz het volgende:
Van wie dan?
Iedere willekeurige speler in de selectie...
Barabas
 Barabas - dinsdag 11 november 2014 - 14:14   quote  deeplink  
Laten we maar eens zonder hem aan de wedstrijd beginnen.
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 11 november 2014 - 14:16   quote  deeplink  
Zou hij niet het type kunnen zijn dat als je hem op de bank gaat zetten die moeilijk zou kunnen gaan doen..(?)
Barabas
 Barabas - dinsdag 11 november 2014 - 14:22   quote  deeplink  
Tsja.... Eerlijk gezegd maakt mij dat niet veel uit. Het is ronduit teleurstellend wat hij heeft laten zien. Ik snap de gok van MvG, die is te rechtvaardigen, maar het is mooi geweest. Bovendien, in het veld doet ie ook al moeilijk... met zijn geïrriteerde houding.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 11 november 2014 door Barabas --
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 11 november 2014 - 14:25   quote  deeplink  
Is de beste optie tot nu toe.
De rest van de spitsen is nog treuriger.
Barabas
 Barabas - dinsdag 11 november 2014 - 14:27   quote  deeplink  
Tsja... ik ben het met je eens hoor Stylzz, maar ik zie bij wijze van spreken nog liever Nelom op die plek.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5984
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het officiële Colin Kâzım-Richards topic..









0.0148749