BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Sigthorsson

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Pietje
 Pietje - woensdag 12 november 2014 - 14:05   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 12 november 2014 - 07:13 schreef Eide het volgende:
Milik vs. Sigthórsson: volkomen logisch als De Boer wél voor Milik kiest

De discussie over de spitspositie bij Ajax is al enige tijd aan de gang. Supporters pleitten al weken voor een eerlijke kans voor Arek Milik, die de Poolse spits zondag eindelijk kreeg. Met twee goals pakte Milik die kans met beide handen aan, maar Frank de Boer schrijft Kolbeinn Sigthórsson nog niet af. Terecht? VoetbalPrimeur legt de voetballers onder een vergrootglas.

We hebben het over twee spitsen en dus is het eerste waarnaar we kijken het aantal gemaakte competitiedoelpunten. Sigthórsson was in elf wedstrijden goed voor vier doelpunten, terwijl Milik in zes optredens vijf keer scoorde. De IJslander scoort gemiddeld één keer per 185 minuten, de Pool scoort gemiddeld één keer per 69 minuten. Dat is een gemiddelde van liefst 1,3 doelpunt per wedstrijd, waarmee hij er in de Eredivisie ver bovenuit steekt.

De goals van Milik:
[ afbeelding ]

De goals van Sigthórsson:
[ afbeelding ]

Dat is dus een flinke plus voor Milik. Maar is dat bijvoorbeeld omdat de spits veel vaker op doel schiet en dus ook veel kansen verprutst? Nee. Milik schoot zestien keer richting doel: acht keer op doel, vijf keer naast en drie keer werd zijn poging geblokt. Dat betekent dat hij gemiddeld slechts 3,2 schoten per doelpunt nodig heeft. Sigthórsson doet het wat dat betreft veel slechter. Hij ondernam 26 pogingen: elf op doel, elf naast het doel en vier keer in het blok. Dat komt neer op een gemiddelde van 6,5 schot per doelpunt.

De schoten van Milik:
[ afbeelding ]

De schoten van Sigthórsson:
[ afbeelding ]

Milik heeft dus minder minuten én minder pogingen nodig om tot scoren te komen. De Pool brengt zichzelf bovendien ook vaker in scoringspositie dan zijn concurrent. Milik schiet gemiddeld 2,7 keer per wedstrijd, Sigthórsson doet dat gemiddeld 2,4 keer per wedstrijd. En waar Milik in 345 minuten vijf kansen creëerde (vijf key passes), deed Sigthórsson hetzelfde in liefst 740 minuten (twee assists, drie key passes).

Is er dan helemaal niets dat in het voordeel van Sigthórsson spreekt? Ja, toch wel. Met 52 procent gewonnen duels doet hij het op dat gebied beter dan Milik, die slechts 34 procent van zijn duels wint. Vooral in de lucht is Sigthórsson sterker: hij wint daar 39 van de 75 duels, waar Milik slechts 10 van de 27 duels won. Daar staat echter weer tegenover dat Milik nauwkeuriger passt (74 procent om 68 procent). Kortom: op basis van statistieken zou het volkomen logisch zijn als De Boer Milik wél tot zijn eerste spits uitroept.
Bron
Dit laat aan duidelijkheid helemaal niks te wensen over.
Natuurlijk is het logisch dat De Boer Milik tot zijn eerste spits zou uitroepen. Maar ja... hij is en blijft Frank de Boer en die ziet dingen die wij niet zien ;) vrees ik.
Hasjkoph
 Hasjkoph - woensdag 12 november 2014 - 14:07   quote  deeplink  
Zou Milik de volgende keer weer spelen? Ik heb werkelijk geen idee, maar ik denk het nu wel.
Pietje
 Pietje - woensdag 12 november 2014 - 14:20   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 12 november 2014 - 14:07 schreef Hasjkoph het volgende:
Zou Milik de volgende keer weer spelen? Ik heb werkelijk geen idee, maar ik denk het nu wel.
In principe wel. Maar ja... Frank de Boer is "wat" eigenwijs... Als iedereen nou zegt dat Sightórsson moet spelen, pas dan komt hij met Milik op de proppen. Nu is het precies het tegenovergestelde.
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 12 november 2014 - 23:04   quote  deeplink  
Dan moet Sigthorsson spelen veel en veel beter! ;-)
Ronald 1960
 Ronald 1960 - woensdag 12 november 2014 - 23:24   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 12 november 2014 - 23:04 schreef Hummel10 het volgende:
Dan moet Sigthorsson spelen veel en veel beter! ;-)
Heeft vanavond ook niet gespeeld tegen België, IJsland verloor.....
Bobby1972
 Bobby1972 - donderdag 13 november 2014 - 01:32   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 12 november 2014 - 07:13 schreef Eide het volgende:
Milik vs. Sigthórsson: volkomen logisch als De Boer wél voor Milik kiest

De discussie over de spitspositie bij Ajax is al enige tijd aan de gang. Supporters pleitten al weken voor een eerlijke kans voor Arek Milik, die de Poolse spits zondag eindelijk kreeg. Met twee goals pakte Milik die kans met beide handen aan, maar Frank de Boer schrijft Kolbeinn Sigthórsson nog niet af. Terecht? VoetbalPrimeur legt de voetballers onder een vergrootglas.

We hebben het over twee spitsen en dus is het eerste waarnaar we kijken het aantal gemaakte competitiedoelpunten. Sigthórsson was in elf wedstrijden goed voor vier doelpunten, terwijl Milik in zes optredens vijf keer scoorde. De IJslander scoort gemiddeld één keer per 185 minuten, de Pool scoort gemiddeld één keer per 69 minuten. Dat is een gemiddelde van liefst 1,3 doelpunt per wedstrijd, waarmee hij er in de Eredivisie ver bovenuit steekt.

De goals van Milik:
[ afbeelding ]

De goals van Sigthórsson:
[ afbeelding ]

Dat is dus een flinke plus voor Milik. Maar is dat bijvoorbeeld omdat de spits veel vaker op doel schiet en dus ook veel kansen verprutst? Nee. Milik schoot zestien keer richting doel: acht keer op doel, vijf keer naast en drie keer werd zijn poging geblokt. Dat betekent dat hij gemiddeld slechts 3,2 schoten per doelpunt nodig heeft. Sigthórsson doet het wat dat betreft veel slechter. Hij ondernam 26 pogingen: elf op doel, elf naast het doel en vier keer in het blok. Dat komt neer op een gemiddelde van 6,5 schot per doelpunt.

De schoten van Milik:
[ afbeelding ]

De schoten van Sigthórsson:
[ afbeelding ]

Milik heeft dus minder minuten én minder pogingen nodig om tot scoren te komen. De Pool brengt zichzelf bovendien ook vaker in scoringspositie dan zijn concurrent. Milik schiet gemiddeld 2,7 keer per wedstrijd, Sigthórsson doet dat gemiddeld 2,4 keer per wedstrijd. En waar Milik in 345 minuten vijf kansen creëerde (vijf key passes), deed Sigthórsson hetzelfde in liefst 740 minuten (twee assists, drie key passes).

Is er dan helemaal niets dat in het voordeel van Sigthórsson spreekt? Ja, toch wel. Met 52 procent gewonnen duels doet hij het op dat gebied beter dan Milik, die slechts 34 procent van zijn duels wint. Vooral in de lucht is Sigthórsson sterker: hij wint daar 39 van de 75 duels, waar Milik slechts 10 van de 27 duels won. Daar staat echter weer tegenover dat Milik nauwkeuriger passt (74 procent om 68 procent). Kortom: op basis van statistieken zou het volkomen logisch zijn als De Boer Milik wél tot zijn eerste spits uitroept.
Bron
Stuur dit ff naar Frank, duidelijker kan het niet. Hij heeft dat helaas wel nodig!
Ronald 1960
 Ronald 1960 - donderdag 13 november 2014 - 09:23   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 13 november 2014 - 01:32 schreef Bobby1972 het volgende:

[..]

Stuur dit ff naar Frank, duidelijker kan het niet. Hij heeft dat helaas wel nodig!
Done ;-)
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 14 november 2014 - 18:46   quote  deeplink  
Sigthorsson/////////HELD!!!
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - vrijdag 14 november 2014 - 18:51   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 13 november 2014 - 09:23 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

Done ;-)
Iek...wie is dat, Rene Schuman??
Brandje
 Brandje - vrijdag 14 november 2014 - 19:10   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 11 november 2014 - 14:09 schreef Bobby1972 het volgende:
Dan had Ajax maar duidelijker moeten zijn t.a.v. eventuele regels. Je kunt het hem niet kwalijk nemen dat hij wil spelen. Ik beoordeel hem op wat hij voor Ajax heeft betekend.
Ik niet. Er was al contact met f'noord en toen pas ging zijn zaakwaarnemer naar Ajax toe om dat ene miljoen te bedingen waarvoor hij weg mocht. Zeer achterbakse manier om weg te gaan bij de club die jou heeft groot gemaakt.
Bobby1972
 Bobby1972 - vrijdag 14 november 2014 - 19:39   quote  deeplink  
Ajax had gewoon duidelijker regels moeten opstellen, en tevens een hogere prijs. Overmars gaf vandaag toe dat hij te weinig geld voor Vermeer heeft gevraagd. Hij is er mede voor verantwoordelijk dat Vermeer zo gemakkelijk naar Feyenoord kon en ook voor het te lage bedrag. Bedankt Marc.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 14 november 2014 door Bobby1972 --
remco k
 remco k - vrijdag 14 november 2014 - 19:53   quote  deeplink  
Ach ja, ik snap Vermeer wel.. Hij wil voor het hoogst haalbare, en dan is Feyenoord na Ajax in Nederland het hoogste voor hem.. Daarnaast gewoon een mooi stadion met een mooi publiek..
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - vrijdag 14 november 2014 - 19:57   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 14 november 2014 - 19:53 schreef remco k het volgende:
Ach ja, ik snap Vermeer wel.. Hij wil voor het hoogst haalbare, en dan is Feyenoord na Ajax in Nederland het hoogste voor hem.. Daarnaast gewoon een mooi stadion met een mooi publiek..
Ben ik met je eens.....maar het is niet de bedoeling dat hij het zo goed doet
remco k
 remco k - vrijdag 14 november 2014 - 20:06   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 14 november 2014 - 19:57 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Ben ik met je eens.....maar het is niet de bedoeling dat hij het zo goed doet
Natuurlijk wel man.. Laat hij er maar voor zorgen dat onze spitsen beter worden...

Hoe hoger het niveau in Nederland, hoe beter dat is voor Ajax.. En ik vind het geweldig dat het niveau omhoog gaat bij andere clubs doordat daar oud Ajacieden spelen..

Geeft alleen maar aan hoe belangrijk Ajax is..

Een Ajacied is de missing link bij Feyenoord.. Dat is toch geweldig man.. Zelfs als ze kampioen worden is het nog dankzij Ajax...
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - vrijdag 14 november 2014 - 20:18   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 14 november 2014 - 20:06 schreef remco k het volgende:

[..]

Natuurlijk wel man.. Laat hij er maar voor zorgen dat onze spitsen beter worden...

Hoe hoger het niveau in Nederland, hoe beter dat is voor Ajax.. En ik vind het geweldig dat het niveau omhoog gaat bij andere clubs doordat daar oud Ajacieden spelen..

Geeft alleen maar aan hoe belangrijk Ajax is..

Een Ajacied is de missing link bij Feyenoord.. Dat is toch geweldig man.. Zelfs als ze kampioen worden is het nog dankzij Ajax...
Hahahahaha je hebt gelijk......dus Siggy maar naar Feijenoord ;-)
Bobby1972
 Bobby1972 - vrijdag 14 november 2014 - 20:26   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 14 november 2014 - 20:18 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Hahahahaha je hebt gelijk......dus Siggy maar naar Feijenoord ;-)
Precies......pure Ajax kwaliteit. Garant voor succes!
Pietje
 Pietje - zaterdag 15 november 2014 - 00:13   quote  deeplink  
En Milik heeft vanavond alweer gescoord voor Polen! Volgens mij scoort hij zo'n beetje elke wedstrijd, zowel bij Zjax als bij het Poolse nationale elftal.
Hummel10
 Hummel10 - zaterdag 15 november 2014 - 08:42   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 14 november 2014 - 20:18 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Hahahahaha je hebt gelijk......dus Siggy maar naar Feijenoord ;-)
Nee daar worden onze keepers niet beter door.. Wel goed voor het zelfvertrouwen van
keeper en verdediging
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zaterdag 15 november 2014 - 20:54   quote  deeplink  
Het zal niet de eerste keer zijn dat feyenoord kampioen wordt, vooral door een ajacied. Dat gebeurde namelijk al eerder door ene JOHAN CRUIJFF!!!......
freakie
 freakie - zaterdag 15 november 2014 - 22:06   quote  deeplink  
Die Milik is bijna een held aan het worden, het zegt ook wel wat over zijn mentaliteit. Doet me denken aan het verhaal van Suarez, coach heeft niet echt vertrouwen, hij gaat knokken, hij moet wel spelen wat is beter en wordt als held gezien👌
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 16 november 2014 - 01:05   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 12 november 2014 - 14:20 schreef Pietje het volgende:

[..]

In principe wel. Maar ja... Frank de Boer is "wat" eigenwijs... Als iedereen nou zegt dat Sightórsson moet spelen, pas dan komt hij met Milik op de proppen. Nu is het precies het tegenovergestelde.
Wie weet....hahaha....nou dan roepen we hier allemaal om Sigtorsson...
Bobby1972
 Bobby1972 - zondag 16 november 2014 - 03:12   quote  deeplink  
De Boer moet gewoon zijn gezonde verstand gebruiken.....
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 16 november 2014 - 11:30   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 15 november 2014 - 20:54 schreef Ronald 1960 het volgende:
Het zal niet de eerste keer zijn dat feyenoord kampioen wordt, vooral door een ajacied. Dat gebeurde namelijk al eerder door ene JOHAN CRUIJFF!!!......
Dit jaar weer niet ook al hebben ze een ajacied, eerder PSV....
Al 4 seizoenen laat de concurrentie het met name na de winterstop liggen, dat houdt een keer op.

Ik zeg PSV of we moeten nog een middenvelder aantrekken, heb het dan over CVM positie die is van levensbelang. Ook zou Sigthorsson niet meer moeten spelen, die heeft genoeg krediet gehad.
Pietje
 Pietje - zondag 16 november 2014 - 13:07   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 16 november 2014 - 01:05 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Wie weet....hahaha....nou dan roepen we hier allemaal om Sigtorsson...
Maar niet te hard hè? Dadelijk gaat-ie het nog doen ook... ;-) Hahahaha
Ronald 1960
 Ronald 1960 - maandag 17 november 2014 - 00:07   quote  deeplink  
Siggie vanavond ook weer niet gescoord met IJsland....
Hasjkoph
 Hasjkoph - maandag 17 november 2014 - 11:07   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 november 2014 - 00:07 schreef Ronald 1960 het volgende:
Siggie vanavond ook weer niet gescoord met IJsland....
Had je wat anders verwacht dan?
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 17 november 2014 - 11:16   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 november 2014 - 11:07 schreef Hasjkoph het volgende:

[..]

Had je wat anders verwacht dan?
ja, daar heeft hij wel een mooi gemiddelde.
alleen is hij die daar nu ook aan het verpesten.
hij neemt zijn vorm van ajax mee naar ijsland
Hasjkoph
 Hasjkoph - maandag 17 november 2014 - 11:19   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 november 2014 - 11:16 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

ja, daar heeft hij wel een mooi gemiddelde.
alleen is hij die daar nu ook aan het verpesten.
hij neemt zijn vorm van ajax mee naar ijsland
In heel 2014 nog maar 3 keer gescoord, waarvan 2 in vriendschappelijke wedstrijden, dus dat valt nog wel mee.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 17 november 2014 - 11:22   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 november 2014 - 11:19 schreef Hasjkoph het volgende:

[..]

In heel 2014 nog maar 3 keer gescoord, waarvan 2 in vriendschappelijke wedstrijden, dus dat valt nog wel mee.
oh maakte hij zijn debuut in 2014?

overigens was hij wel belangrijk voor het elftal, hij diende namelijk als aanspeelpunt
Hasjkoph
 Hasjkoph - maandag 17 november 2014 - 11:24   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 november 2014 - 11:22 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

oh maakte hij zijn debuut in 2014?

overigens was hij wel belangrijk voor het elftal, hij diende namelijk als aanspeelpunt
Nee, maar lijkt me dat je niet verder terug gaat kijken in de tijd omdat dat gewoon niet nuttig is. Het gaat om de combinatie Ijsland en Ajax en dat gaat om nu. En nu heeftie gewoon in de afgelopen tijd niet veel gescoord.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 17 november 2014 - 12:07   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 november 2014 - 11:24 schreef Hasjkoph het volgende:

[..]

Nee, maar lijkt me dat je niet verder terug gaat kijken in de tijd omdat dat gewoon niet nuttig is. Het gaat om de combinatie Ijsland en Ajax en dat gaat om nu. En nu heeftie gewoon in de afgelopen tijd niet veel gescoord.
dat klopt.
maar voor alsnog moet je ook niet blind staren op het aantal doelpunten of assist die iemand maakt.

maar naar het hele geheel en hoe hij zich manifesteert in het team.

als je met 10-0 wint en geen doelpunten en geen assist op zijn naam staat, dan denk je meteen die heeft slecht gespeeld.
maar dat is niet altijd zo. je kan goed spelen zonder dat je scoort en je kan scoren zonder dat je goed speelt.

bij ijsland speelt hij beter dan bij ajax, al zie ik natuurlijk enkel de samenvatting
Pietje
 Pietje - maandag 17 november 2014 - 12:13   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 november 2014 - 12:07 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

dat klopt.
maar voor alsnog moet je ook niet blind staren op het aantal doelpunten of assist die iemand maakt.

maar naar het hele geheel en hoe hij zich manifesteert in het team.

als je met 10-0 wint en geen doelpunten en geen assist op zijn naam staat, dan denk je meteen die heeft slecht gespeeld.
maar dat is niet altijd zo. je kan goed spelen zonder dat je scoort en je kan scoren zonder dat je goed speelt.

bij ijsland speelt hij beter dan bij ajax, al zie ik natuurlijk enkel de samenvatting
Op zich heb je wel gelijk. Maar er is meer. Ik zie in Sightórsson een speler die geen enkel zelfvertrouwen heeft. Hij maakt veel te veel verkeerde keuzes, hij maakt verkeerde loopacties, is veel te traag en straalt uit "ik heb het niet naar mijn zin".
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 17 november 2014 - 13:12   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 november 2014 - 12:13 schreef Pietje het volgende:

[..]

Op zich heb je wel gelijk. Maar er is meer. Ik zie in Sightórsson een speler die geen enkel zelfvertrouwen heeft. Hij maakt veel te veel verkeerde keuzes, hij maakt verkeerde loopacties, is veel te traag en straalt uit "ik heb het niet naar mijn zin".
natuurlijk, is er meer. dat hij niet tevreden is, dat ziet iedereen.
waarom is hij niet tevreden, dat heeft te maken met dat hij beslissend wil zijn.
dat wil iedereen, maar spitsen meer.
je bent spits geworden om doelpunten te maken.
bij ajax hoeft de spits niet alleen doelpunten maken.
hij moet er voor zorgen dat het team wint, wie die doelpunten maakt is niet belangrijk.
daarom is het ook een mismatch
Eide
 Eide - dinsdag 18 november 2014 - 08:46   quote  deeplink  
Engelse columnist raadt Ajax-spits aan

Hoewel Kolbeinn Sigthorsson een nog allerminst succesvol seizoen kent, is men in Engeland nog altijd positief over de IJslandse spits. Althans, columnist Billy Hawkins denkt dat hij een versterking kan zijn voor Tottenham Hotspur.

De Londenaren zijn niet tevreden over Roberto Soldado en zijn naarstig op zoek naar een vervanger in de punt van de voorhoede. "Vanwege een tekort aan topspitsen op de huidige transfermarkt, zet Spurs nu iets lager in", opent Hawkins op de website van Here is the City. "De 24-jarige Sigthorsson heeft in dat kader laten zien dat hij in beeld hoort te zijn."

"Hij speelt al in een systeem waarin hoog druk wordt gezet bij Ajax en naast een afmaker zakt hij ook vaak goed terug. Vier goals en twee assists leverde hij dit seizoen. Niet slecht, want zijn club heeft het lastig in de Eredivisie", vervolgt Hawkins, die erkent dat het niveau van de Nederlandse competitie geen uiterst betrouwbare factor is voor de Engelse top.

"Het aantrekken van spitsen uit de Eredivisie is zeker een risico. Zo flopten Afonso Alves en Luuk de Jong over de grens. Aan de andere kant zijn Dusan Tadic en Graziano Pellè bij Southampton een regelrecht succes. Sigthorsson kan de volgende worden die de klaar is voor die stap."

Bron

Willen ze Kolbeinn gister of eergister?
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 18 november 2014 - 11:03   quote  deeplink  
Kolbein is een prima spits, alleen niet voor Ajax.
Er zijn weinig spelers die passen in elk systeem.

Speel je de lange bal en je kan messi halen dan raad ik je af om hem te halen.
Speel je veelvuldig alles over de grond, dan raad ik je af om een statische lange spits aan te trekken.
Heb je veel balbezit, dan moet je verdedigers hebben die goed kunnen voetballen.
Heb je weinig balbezit, dan moet je verdedigers hebben die goed kunnen verdedigen.

Zo doende is de 1 geschikt en de ander ongeschikt.

Ajax heeft in de competitie veel balbezit.
Dan heb je spelers en zelfs een keeper nodig die goed kan voetballen.

Ajax heeft in de CL niet veel balbezit, dan heb je spelers nodig die goed kunnen verdedigen.

Dus ik stel voor.
Millik in de Eredivisie, Siggy in de CL.
Zijn jullie daar mee eens?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 18 november 2014 door Positieve Arrogantie --
Eide
 Eide - dinsdag 18 november 2014 - 11:38   quote  deeplink  
Eh.... wat? Dit meen je toch niet setieus of wel?
Eide
 Eide - dinsdag 18 november 2014 - 11:38   quote  deeplink  
Eh.... wat? Dit meen je toch niet setieus of wel?
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 18 november 2014 - 11:53   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 18 november 2014 - 11:03 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Kolbein is een prima spits, alleen niet voor Ajax.
Er zijn weinig spelers die passen in elk systeem.

Speel je de lange bal en je kan messi halen dan raad ik je af om hem te halen.
Speel je veelvuldig alles over de grond, dan raad ik je af om een statische lange spits aan te trekken.
Heb je veel balbezit, dan moet je verdedigers hebben die goed kunnen voetballen.
Heb je weinig balbezit, dan moet je verdedigers hebben die goed kunnen verdedigen.

Zo doende is de 1 geschikt en de ander ongeschikt.

Ajax heeft in de competitie veel balbezit.
Dan heb je spelers en zelfs een keeper nodig die goed kan voetballen.

Ajax heeft in de CL niet veel balbezit, dan heb je spelers nodig die goed kunnen verdedigen.

Dus ik stel voor.
Millik in de Eredivisie, Siggy in de CL.
Zijn jullie daar mee eens?
Ehm nee Sigthorsson is in bijna alles minder dan Milik.
Snelheid, balbehandeling ect. Gewoon Milik erin
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 18 november 2014 - 11:54   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 18 november 2014 - 08:46 schreef Eide het volgende:
Engelse columnist raadt Ajax-spits aan

Hoewel Kolbeinn Sigthorsson een nog allerminst succesvol seizoen kent, is men in Engeland nog altijd positief over de IJslandse spits. Althans, columnist Billy Hawkins denkt dat hij een versterking kan zijn voor Tottenham Hotspur.

De Londenaren zijn niet tevreden over Roberto Soldado en zijn naarstig op zoek naar een vervanger in de punt van de voorhoede. "Vanwege een tekort aan topspitsen op de huidige transfermarkt, zet Spurs nu iets lager in", opent Hawkins op de website van Here is the City. "De 24-jarige Sigthorsson heeft in dat kader laten zien dat hij in beeld hoort te zijn."

"Hij speelt al in een systeem waarin hoog druk wordt gezet bij Ajax en naast een afmaker zakt hij ook vaak goed terug. Vier goals en twee assists leverde hij dit seizoen. Niet slecht, want zijn club heeft het lastig in de Eredivisie", vervolgt Hawkins, die erkent dat het niveau van de Nederlandse competitie geen uiterst betrouwbare factor is voor de Engelse top.

"Het aantrekken van spitsen uit de Eredivisie is zeker een risico. Zo flopten Afonso Alves en Luuk de Jong over de grens. Aan de andere kant zijn Dusan Tadic en Graziano Pellè bij Southampton een regelrecht succes. Sigthorsson kan de volgende worden die de klaar is voor die stap."

Bron

Willen ze Kolbeinn gister of eergister?
Liever vandaag of morgen
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 18 november 2014 - 12:00   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 november 2014 - 12:07 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

dat klopt.
maar voor alsnog moet je ook niet blind staren op het aantal doelpunten of assist die iemand maakt.

maar naar het hele geheel en hoe hij zich manifesteert in het team.

als je met 10-0 wint en geen doelpunten en geen assist op zijn naam staat, dan denk je meteen die heeft slecht gespeeld.
maar dat is niet altijd zo. je kan goed spelen zonder dat je scoort en je kan scoren zonder dat je goed speelt.

bij ijsland speelt hij beter dan bij ajax, al zie ik natuurlijk enkel de samenvatting
Vind je hem dan nu zo belangrijk voor het team? Hij werkt misschien harder dan hij zou moeten
daardoor is nu zijn enige wapen ook nog onschadelijk gemaakt. Namelijk
in de 16 komen en afmaken. Ik zie hem nu soms zelfs op het middenveld
waar je totaal niks aan hem hebt. Alle ballen springen van zijn voet, loopacties zijn vaak verkeerd,
Niet op tijd op de goede plek, kan geen actie maken, te langzaam om goed druk te zetten.
Nee je hebt niks aan hem.
Dat doelpunt laatst op snelheid van Milik dat heb je nodig om af en toe een bal achter de verdediging te leggen..
nora
 nora - dinsdag 18 november 2014 - 12:08   quote  deeplink  
Siggi naar FC Knudde dat is beter
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 18 november 2014 - 12:14   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 18 november 2014 - 11:38 schreef Eide het volgende:
Eh.... wat? Dit meen je toch niet setieus of wel?
Er staat toch in dat Siggy meer duels wint dan Millik, als je voetballend niet de betere bent dan moet je toch over een andere boeg gooien?
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 18 november 2014 - 12:17   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 18 november 2014 - 11:53 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Ehm nee Sigthorsson is in bijna alles minder dan Milik.
Snelheid, balbehandeling ect. Gewoon Milik erin
Ik verwacht dat Ajax tegen PSG de bal eerder door de lucht moet spelen dan over de grond.
Omdat Ajax over de grond het zeer lastig heeft als de tegenstander hoog druk zet.
PSG speelt thuis en is een beter team, dat vraagt om de bal door de lucht te spelen.
Zeker als Serrero en Schone er niet bij zijn word voetbal een stuk lastigere voor Ajax.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 18 november 2014 - 12:26   quote  deeplink  
Ik wil het liefst met de beste voetballers spelen, maar Serrero en schone zijn onzeker voor zaterdag, de kans is groot dat ze niet beide gaan spelen.
Dat betekend dat het voetballend minder word.
Je speelt niet tegen RKC of Volendam, maar tegen PSG.
Kan je zonder hun PSG kapot spelen, of moet je voor deze wedstrijd anders gaan spelen?
Iets meer de lange bal gaan spelen.

Ik ben voorstander van Millik in elke wedstrijd, maar ik denk dat de boer toch voor Siggy gaat.
Pietje
 Pietje - dinsdag 18 november 2014 - 13:17   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 18 november 2014 - 12:26 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Ik wil het liefst met de beste voetballers spelen, maar Serrero en schone zijn onzeker voor zaterdag, de kans is groot dat ze niet beide gaan spelen.
Dat betekend dat het voetballend minder word.
Je speelt niet tegen RKC of Volendam, maar tegen PSG.
Kan je zonder hun PSG kapot spelen, of moet je voor deze wedstrijd anders gaan spelen?
Iets meer de lange bal gaan spelen.

Ik ben voorstander van Millik in elke wedstrijd, maar ik denk dat de boer toch voor Siggy gaat.
Vooropgesteld denk ik niet dat Ajax bij machte is om Paris SG kapot te spelen, met of zonder Serero en Schöne. Paris SG is een Europese topploeg, vol overbetaalde vedetten. Dat is een keus van de eigenaar, een keus die Ajax zeer bewust niet maakt.
De kracht van Ajax is, dat zij zoveel als mogelijk hun eigen spelletje blijven spelen, ongeacht de tegenstander. Verder hoop ik uiteraard op een goed resultaat van onze mannen met Milik op "negen".
Mocht De Boer tóch voor Sightórsson kiezen, dan is hij waarschijnlijk omgekocht en wil hij bewust verliezen. ;-) Dat rijmt overigens en dat kan ook geen kwaad, zo vlak voor 5 december...
remco k
 remco k - dinsdag 18 november 2014 - 18:30   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 18 november 2014 - 11:03 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Kolbein is een prima spits, alleen niet voor Ajax.
Er zijn weinig spelers die passen in elk systeem.

Speel je de lange bal en je kan messi halen dan raad ik je af om hem te halen.
Speel je veelvuldig alles over de grond, dan raad ik je af om een statische lange spits aan te trekken.
Heb je veel balbezit, dan moet je verdedigers hebben die goed kunnen voetballen.
Heb je weinig balbezit, dan moet je verdedigers hebben die goed kunnen verdedigen.

Zo doende is de 1 geschikt en de ander ongeschikt.

Ajax heeft in de competitie veel balbezit.
Dan heb je spelers en zelfs een keeper nodig die goed kan voetballen.

Ajax heeft in de CL niet veel balbezit, dan heb je spelers nodig die goed kunnen verdedigen.

Dus ik stel voor.
Millik in de Eredivisie, Siggy in de CL.
Zijn jullie daar mee eens?
Op Barca na hadden we tegen alle tegenstanders de afgelopen jaren meer balbezit dan de tegenstander, je theorie gaat dus niet eens op als ik het niet al een belachelijk idee zou vinden..
remco k
 remco k - dinsdag 18 november 2014 - 18:30   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 18 november 2014 - 12:14 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Er staat toch in dat Siggy meer duels wint dan Millik, als je voetballend niet de betere bent dan moet je toch over een andere boeg gooien?
Millik wint juist meer duels dan Siggy..
remco k
 remco k - dinsdag 18 november 2014 - 18:39   quote  deeplink  
Sigthorson wint zelden luchtduels en nog veel minder vaak komt dan de tweede bal in de buurt van een Ajacied..

Sigthorson is in alles een mindere schakel gebleken dan Millik, die ook in de duels veel en veel sterker is dan Siggy..

Siggy, je bent de zwakste schakel.. Tot ziens..
Eide
 Eide - dinsdag 18 november 2014 - 18:41   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 18 november 2014 - 18:39 schreef remco k het volgende:
Sigthorson wint zelden luchtduels en nog veel minder vaak komt dan de tweede bal in de buurt van een Ajacied..

Sigthorson is in alles een mindere schakel gebleken dan Millik, die ook in de duels veel en veel sterker is dan Siggy..

Siggy, je bent de zwakste schakel.. Tot ziens..
quote:
Op dinsdag 18 november 2014 - 18:39 schreef Eide het volgende:
Is er dan helemaal niets dat in het voordeel van Sigthórsson spreekt? Ja, toch wel. Met 52 procent gewonnen duels doet hij het op dat gebied beter dan Milik, die slechts 34 procent van zijn duels wint. Vooral in de lucht is Sigthórsson sterker: hij wint daar 39 van de 75 duels, waar Milik slechts 10 van de 27 duels won. Daar staat echter weer tegenover dat Milik nauwkeuriger passt (74 procent om 68 procent). Kortom: op basis van statistieken zou het volkomen logisch zijn als De Boer Milik wél tot zijn eerste spits uitroept.
Bron
Statistisch blijkt dat Siggie wel degelijk meer duels wint. Maar hij leidt vaker balverlies en heeft nadrukkelijk minder rendement. Het percentage gewoon duels is niet dusdanig dat dat zwaar kan meewegen in een afweging tussen die twee.

@PA omdat Siggie dus ook meer balverlies leidt zal hem opstellen ook geen enkel effect hebben op balbezit. Geen idee hoe je van die brainfart bent bevallen. Ik zit er de hele dag al naar te kijken maar ik kan alleen concluderen dat je dat in een vlaag van verstandverbijstering hebt geschreven...

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 18 november 2014 door Eide --
remco k
 remco k - dinsdag 18 november 2014 - 18:51   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 18 november 2014 - 18:41 schreef Eide het volgende:

[..]

[..]

Statistisch blijkt dat Siggie wel degelijk meer duels wint. Maar hij leidt vaker balverlies en heeft nadrukkelijk minder rendement. Het percentage gewoon duels is niet dusdanig dat dat zwaar kan meewegen in een afweging tussen die twee.

@PA omdat Siggie dus ook meer balverlies leidt zal hem opstellen ook geen enkel effect hebben op balbezit. Geen idee hoe je van die brainfart bent bevallen. Ik zit er de hele dag al naar te kijken maar ik kan alleen concluderen dat je dat in een vlaag van verstandverbijstering hebt geschreven...
het enige dat ik voor ogen zie is dat Millik twee goals maakt nadat ie een goed duel wint ( tellen dat soort duels ook mee??) en dat Siggy gewoon in twee van dat soort vergelijkbare acties over zijn eigen benen struikelt..

Een bal per ongeluk op je hoofd krijgen als je de lucht in springt en die bal die dan ergens beland waar niemand loopt. Zie je dat als een duel winnen??
Of is dat zowel onderdeel van een duel winnen, maar ook van een onzuivere passing???

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5966
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Sigthorsson









0.0235149