BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Sigthorsson

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Pietje
 Pietje - donderdag 06 november 2014 - 16:16   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 november 2014 - 16:10 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik vind het een geweldenaar, en zoiets kan gebeuren, echter moet hij wel zien dat Messi die bal te ver voor zich uit speelt en van Rhijn nog makkelijk kon corrigeren..

ik baal echt van gister want tot aan de goal waren wij gewoon de betere ploeg..
Absoluut! Behoudens de eerste 20 minuten. Toen vond ik Ajax toch wat te timide spelen. Maar in eens was daar die omschakeling. Ik vond het een prima wedstrijd. Alleen jammer van die twee fouten. En de scheidsrechter natuurlijk, want als hij Ajax een penalty geeft (nog bij 0-0), dan krijg je toch vleugels. Mits die pingel er uiteraard was ingegaan. Ik mocht willen, dat Ajax dit niveau in de ED kan opbrengen en volhouden. En tja, Messi is en blijft natuurlijk wel Messi: een fenomeen. Je kunt alleen maar hopen, dat de jonge Ajacieden iets van hem geleerd hebben.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 07 november 2014 - 22:53   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 november 2014 - 13:49 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Dat vind hij zelf ook. Zag zijn teleurstelring.

Maar er is wel een verschil tussen een gele kaart pakken(zijn 2de) of iemand bijten.
Suarez bijt doelbewust 3X, hij hoopt natuurlijk dat de scheids dat niet ziet. Hij weet immers wat voor straf daarop staat.
Veltman maakt een doelbewuste overtreding, maar hoopt dat hij daar niet een gele kaart voor krijgt.
Wat ook logisch zou zijn, maar ja de scheids, had zijn tong ingeslikt en bestrafte alles met een kaart, maakt een wedstrijd niet leuker op. Andere scheidsrechters fluiten nog wel in de geest van de wedstrijd en Veltman had daar op gehoopt.
Voor Suarez geld dat natuurlijk niet, elke scheids moet daar een rode kaart voor geven.
Daarnaast krijg je voor een 2de gele kaart 1 duel schorssing(hij was voor zijn 1ste gele kaart ook al geschorst voor de volgende wedstrijd).
Voor bijten of een zware overtreding, krijg je meer dan 1 wedstrijd schorsing.

Maar nogmaals hij vond het zelf ook maar de 1 is natuurlijk erger dan de ander.
Cillissen zou ook niet lekker hebben geslapen over die fout die hij maakte.
Dat gezeik over dat bijten! Met bijten zorg je er niet voor dat een tegenstander daarna niet meer kan voetballen! Zoals Nenam eerder al terecht opmerkte zijn er spelers die de poten van hun tegenstander doorzagen! Die tegenstander speelt vervolgens een hele lange tijd niet of zoals in het geval van Kokmeijer nooit meer. Dit soort overtredingen vind ik juist veel schandaliger!
Ronald 1960
 Ronald 1960 - vrijdag 07 november 2014 - 22:57   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 07 november 2014 - 22:53 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Dat gezeik over dat bijten! Met bijten zorg je er niet voor dat een tegenstander daarna niet meer kan voetballen! Zoals Nenam eerder al terecht opmerkte zijn er spelers die de poten van hun tegenstander doorzagen! Die tegenstander speelt vervolgens een hele lange tijd niet of zoals in het geval van Kokmeijer nooit meer. Dit soort overtredingen vind ik juist veel schandaliger!
of Danny Hesp, die nooit meer zijn niveau heeft kunnen halen......
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 07 november 2014 - 23:01   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 07 november 2014 - 22:57 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

of Danny Hesp, die nooit meer zijn niveau heeft kunnen halen......
Inderdaad Ronald, er zijn diverse voorbeelden van!
Eide
 Eide - zondag 09 november 2014 - 22:32   quote  deeplink  
Sightorsson
11 wedstrijden
740 minuten
4 goals

Milik
6 wedstrijden
344 minuten
5 goals

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 09 november 2014 door Eide --
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zondag 09 november 2014 - 22:39   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 09 november 2014 - 22:32 schreef Eide het volgende:
Sightorsson
11 wedstrijden
740 minuten
4 goals

Milik
6 wedstrijden
344 minuten
5 goals
Tijd voor Zivkovic......
Hummel10
 Hummel10 - zondag 09 november 2014 - 22:47   quote  deeplink  
Haha
Eide
 Eide - zondag 09 november 2014 - 23:08   quote  deeplink  
Milik dus 1 competitiegoal elke 69 minuten. Sightorsson 1 elke 185 minuten.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zondag 09 november 2014 - 23:21   quote  deeplink  
Sigthorsson heeft zichzelf in de etalage gespeeld!
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zondag 09 november 2014 - 23:21   quote  deeplink  
Sorry, van de fanshop dan wel te verstaan.....
remco k
 remco k - maandag 10 november 2014 - 10:08   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 09 november 2014 - 23:08 schreef Eide het volgende:
Milik dus 1 competitiegoal elke 69 minuten. Sightorsson 1 elke 185 minuten.
En met zijn assists erbij opgeteld geloof ik iedere 38 minuten betrokken bij een Ajax goal..
Eide
 Eide - maandag 10 november 2014 - 10:18   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 10 november 2014 - 10:08 schreef remco k het volgende:

[..]

En met zijn assists erbij opgeteld geloof ik iedere 38 minuten betrokken bij een Ajax goal..
Het is maar wat je mee pakt, volgens mij is dat getal op basis van al zijn optredens, ook in de beker. Die 1 op 69 minuten is puur competitie.
remco k
 remco k - maandag 10 november 2014 - 10:19   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 10 november 2014 - 10:18 schreef Eide het volgende:

[..]

Het is maar wat je mee pakt, volgens mij is dat getal op basis van al zijn optredens, ook in de beker. Die 1 op 69 minuten is puur competitie.
Ok..
Beiden is overigens gewoon erg goed.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 10 november 2014 door remco k --
nora
 nora - maandag 10 november 2014 - 10:23   quote  deeplink  
discussie is zinloos het is duidelijk gewoon Milik een aantal wedstrijden de basis
Eide
 Eide - maandag 10 november 2014 - 10:26   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 10 november 2014 - 10:19 schreef remco k het volgende:

[..]

Ok..
Beiden is overigens gewoon erg goed.
Absoluut. Het spel sprak al in het voordeel van Milik in de ogen van velen. De statistieken zijn ondertussen vernederend voor Sightorsson. De vraag is hoe lang Frank de Boer Siggie hte handje nog boven het hoofd kan houden. FdB kiest altijd voor het steunen van spelers. Dat siert hem. Dat was voor iemand als Blind z'n doorbraak. Dat Frank de Boer dat doet is ontzettend goed.

Maar er komt een moment dat vertrouwen in een bepaalde speler de ploeg als geheel schaadt. Misschien is het niveauverschil niet eens zo groot als wij als supporters menen te zien, maar het rendement van Milik is zoveel beter dat je daar de ogen niet voor kan sluiten.

Bij min of meer gelijke kwaliteit, zoals De Boer dat uitlegt in de keuze tussen Milik en Sightorsson, moeten andere keuzes de doorslag geven. En rendement lijkt mij dan belangrijk.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 10 november 2014 door Eide --
remco k
 remco k - maandag 10 november 2014 - 10:37   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 10 november 2014 - 10:26 schreef Eide het volgende:

[..]

Absoluut. Het spel sprak al in het voordeel van Milik in de ogen van velen. De statistieken zijn ondertussen vernederd voor Sightorsson. De vraag is hoe lang Frank de Boer Siggie hte handje nog boven het hoofd kan houden. FdB kiest altijd voor het steunen van spelers. Dat siert hem. Dat was voor iemand als Blind z'n doorbraak. Dat Frank de Boer dat doet is ontzettend goed.

Maar er komt een moment dat vertrouwen in een bepaalde speler de ploeg als geheel schaadt. Misschien is het niveauverschil niet eens zo groot als wij als supporters menen te zien, maar het rendement van Milik is zoveel beter dat je daar de ogen niet voor kan sluiten.

Bij min of meer gelijke kwaliteit, zoals De Boer dat uitlegt in de keuze tussen Milik en Sightorsson, moeten andere keuzes de doorslag geven. En rendement lijkt mij dan belangrijk.
Ik ben het helemaal met je eens..

Ik ben ook wel fan van de vasthoudendheid van de Boer... Bij Moisander lijkt hij toch ook een beetje de keuze te maken op andere zaken dan kwaliteit.

De kwaliteit is gelijkwaardig denk ik tussen Denswill en Moisander, maar ik denk dat de ervaring die Moisander heeft toch de doorslag geeft om hem op te stellen..
Ronald 1960
 Ronald 1960 - maandag 10 november 2014 - 10:38   quote  deeplink  
Daar komt bij dat ajax op dit moment toch wat meer vooruit probeert te spelen en minder breed tikken, waardoor het spel een stuk sneller is.
Een mooi vergelijk van Milik en Sigthorsson is de 1-1 gisteren van Milik en een aantal wedstrijden terug met Sigthorsson (tegen AZ??): een run ongeveer vanaf de middenlijn, waar Sigthorsson struikeld en de keeper de bal kan pakken en Milik keihard raak knalt.
Afgezien van alles, denk ik dat Sigthorsson niet in zijn beste vorm verkeerd en vaak gewoonweg niet (of te laat) op de goede plaats staat.
remco k
 remco k - maandag 10 november 2014 - 10:40   quote  deeplink  
Overigens heb ik hier op het forum zelden een discussie gezien waarin met zo eensgezind is als in de Siggy Millik discussie..
Brandje
 Brandje - maandag 10 november 2014 - 12:06   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 10 november 2014 - 10:40 schreef remco k het volgende:
Overigens heb ik hier op het forum zelden een discussie gezien waarin met zo eensgezind is als in de Siggy Millik discussie..
Ik denk dat heel nederland, (tot hopelijk voor kort) op een iemand na, eensgezind is in deze discussie.
Bobby1972
 Bobby1972 - maandag 10 november 2014 - 13:10   quote  deeplink  
Nu blijkt dat er voordat Sigthorsson er gisteren in kwam een pittige discussie is geweest tussen de Boer en Sigthorsson. Frank gaf alleen aan dat het er pittig aan toe ging maar wilde zich er niet over uitlaten. Maar dat geeft wel aan dat Sigthorsson inziet dat hij niet meer onomstreden is.

Uiteindelijk spreken de resultaten voor zich. Voor Ajax en Sigthorsson is het te hopen dat hij deze winter verkocht kan worden. Ook wanneer Zivkovic hierdoor op de bank beland is dat voor zijn ontwikkeling beter. En daarmee hoeft Ajax misschien niet eens een spits erbij te kopen.

We mogen toch tevreden zijn dat we een spits als Milik in huis hebben. Omdat hij de kwaliteiten in huis heeft om zelfstandig te kunnen scoren.

Ondanks dat Ajax er nog niet is, zie je wel dat het steeds beter wordt. En aangezien Ajax niet een heel zwaar programma heeft tot de winter zie ik Ajax en PSV verder uitlopen op de rest. En gaan we een leuke 2e helft van de competitie tegemoet. Ik kijk er erg naar uit!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 10 november 2014 door Bobby1972 --
Pietje
 Pietje - maandag 10 november 2014 - 13:15   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 10 november 2014 - 13:10 schreef Bobby1972 het volgende:
Nu blijkt dat er voordat Sigthorsson er gisteren in kwam een pittige discussie is geweest tussen de Boer en Sigthorsson. Frank gaf alleen aan dat het er pittig aan toe ging maar wilde zich er niet over uitlaten. Maar dat geeft wel aan dat Sigthorsson inziet dat hij niet meer onomstreden is.

Uiteindelijk spreken de resultaten voor zich. Voor Ajax en Sigthorsson is het te hopen dat hij deze winter verkocht kan worden. Ook wanneer Zivkovic hierdoor op de bank beland is dat voor zijn ontwikkeling beter. En daarmee hoeft Ajax misschien niet eens een spits erbij te kopen.

We mogen toch tevreden zijn dat we een spits als Milik in huis hebben. Omdat hij de kwaliteiten in huis heeft om zelfstandig te kunnen scoren.

Ondanks dat Ajax er nog niet is, zie je wel dat het steeds beter wordt. En aangezien Ajax niet een heel zwaar programma heeft tot de winter zie ik Ajax en PSV verder uitlopen op de rest. En gaan we een leuke 2e helft van de competitie tegemoet. Ik kijk er erg naar uit!
Klopt! Sightórsson is aan zijn eigen ondergang bij Ajax aan het werken. Gisterenmiddag hoorde ik De Boer nog zeggen, dat de IJslander (voorlopig) zijn eerste spits zal blijven, maar vandaag hoorde ik hem duidelijk wat anders zeggen, namelijk dat hij er veel voor voelt om Arek Milik een tijdje te laten staan. Ik zou zeggen, Frank: DOEN!
freakie
 freakie - maandag 10 november 2014 - 13:34   quote  deeplink  
Dag dag Siggie😭
Bobby1972
 Bobby1972 - maandag 10 november 2014 - 14:59   quote  deeplink  
Ik denk dat het tijd is voor Sigthorsson om een nieuwe stap te maken......
Ronald 1960
 Ronald 1960 - maandag 10 november 2014 - 16:24   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 10 november 2014 - 14:59 schreef Bobby1972 het volgende:
Ik denk dat het tijd is voor Sigthorsson om een nieuwe stap te maken......
Die stapt wel in de etalage.... geintje, niet leuk, wel leuk ;-)
remco k
 remco k - maandag 10 november 2014 - 17:34   quote  deeplink  
Overigens vind ik niet dat we Siggy moeten behandelen als een stuk stront.. Die jongen heeft altijd hard gewerkt voor Ajax. Laat zich nooit slecht uit over de club..

Hij blijkt alleen niet de spits te zijn die Ajax nodig heeft en is gewoon niet goed genoeg.. Dat kan gebeuren maar is geen schande..
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - maandag 10 november 2014 - 17:48   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 10 november 2014 - 10:40 schreef remco k het volgende:
Overigens heb ik hier op het forum zelden een discussie gezien waarin met zo eensgezind is als in de Siggy Millik discussie..
Ik ben fan van Sigthorsson, maar ik zie liever Milik spelen 😄
remco k
 remco k - maandag 10 november 2014 - 17:56   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 10 november 2014 - 17:48 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:

[..]

Ik ben fan van Sigthorsson, maar ik zie liever Milik spelen 😄
Dus sluit jij je ook aan bij de rest..
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 10 november 2014 - 18:17   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 10 november 2014 - 17:34 schreef remco k het volgende:
Overigens vind ik niet dat we Siggy moeten behandelen als een stuk stront.. Die jongen heeft altijd hard gewerkt voor Ajax. Laat zich nooit slecht uit over de club..

Hij blijkt alleen niet de spits te zijn die Ajax nodig heeft en is gewoon niet goed genoeg.. Dat kan gebeuren maar is geen schande..
Mag ik zelf even bepalen hoe ik bepaalde spelers behandel? Sigthorsson is gewoon een zak stront en hopelijk zijn we er in de winterstop eindelijk van verlost!
Bobby1972
 Bobby1972 - maandag 10 november 2014 - 18:32   quote  deeplink  
Ik heb ook herhaaldelijk aangegeven dat hij belangrijke doelpunten voor Ajax heeft gemaakt. Maar op basis van het geheel te weinig gebracht heeft. En dat hij bij een ander ploeg het zomaar beter zal kunnen doen sluit ik niet uit. De combinatie met Ajax is allen echter niet de meest gelukkige.

Voor Vermeer is het nog erger. Hij heeft duidelijk zijn stempel gezet voor bepaalde kampioenschapen. En ik vind het belachelijk dat hij geen afscheid krijgt bij Ajax.
e

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 10 november 2014 door Bobby1972 --
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 10 november 2014 - 18:33   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 10 november 2014 - 18:32 schreef Bobby1972 het volgende:
Ik heb ook herhaaldelijk aangegeven dat hij belangrijke doelpunten voor Ajax heeft gemaakt. Maar op basis van het geheel te weinig gebracht heeft. En dat hij bij een ander ploeg het zomaar beter zal kunnen doen sluit ik niet uit. De combinatie met Ajax is allen echter niet de mest gelukkige.

Voor Vermeer is het nog erger. Hij heeft duidelijk zijn stempel gezet voor bepaalde kampioenschapen. En ik vind het belachelijk dat hij geen afscheid krijgt bij Ajax.
Blij toe dat deze verrader geen afscheid krijgt! Smerige kakkerlak!
Bobby1972
 Bobby1972 - maandag 10 november 2014 - 18:35   quote  deeplink  
Warrior mag vinden wat hij vind natuurlijk. Hij vind Vermeer ook een klootzak. Ik niet, ik vind dat hij belangrijk is geweest voor Ajax. En dat verdiend respect, ook al speel je nu bij Feyenoord.
Bobby1972
 Bobby1972 - maandag 10 november 2014 - 18:35   quote  deeplink  
Warrior mag vinden wat hij vind natuurlijk. Hij vind Vermeer ook een klootzak. Ik niet, ik vind dat hij belangrijk is geweest voor Ajax. En dat verdiend respect, ook al speel je nu bij Feyenoord.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 10 november 2014 - 18:36   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 10 november 2014 - 18:35 schreef Bobby1972 het volgende:
Warrior mag vinden wat hij vind natuurlijk. Hij vind Vermeer ook een klootzak. Ik niet, ik vind dat hij belangrijk is geweest voor Ajax. En dat verdiend respect, ook al speel je nu bij Feyenoord.
En dat mag jij weer vinden! ;-)
Bobby1972
 Bobby1972 - maandag 10 november 2014 - 18:39   quote  deeplink  
Ik heb alleen een hekel aan die kortzichtige mensen die steeds K roepen. % geestelijke dwergen die Feyenoord supporter is is best hoog. Dat bleek ook wel weer toen men Rotterdammers vroegen naar Ziggo.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 10 november 2014 door Bobby1972 --
Pietje
 Pietje - maandag 10 november 2014 - 18:57   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 10 november 2014 - 17:34 schreef remco k het volgende:
Overigens vind ik niet dat we Siggy moeten behandelen als een stuk stront.. Die jongen heeft altijd hard gewerkt voor Ajax. Laat zich nooit slecht uit over de club..

Hij blijkt alleen niet de spits te zijn die Ajax nodig heeft en is gewoon niet goed genoeg.. Dat kan gebeuren maar is geen schande..
Daar heb je uiteraard helemaal gelijk mee!
Ik beoordeel hem alleen maar als speler van Ajax en ik vind hem niet goed genoeg als spits van mijn club. Als mens heb ik natuurlijk niks tegen hem.
remco k
 remco k - maandag 10 november 2014 - 20:21   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 10 november 2014 - 18:17 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Mag ik zelf even bepalen hoe ik bepaalde spelers behandel? Sigthorsson is gewoon een zak stront en hopelijk zijn we er in de winterstop eindelijk van verlost!
En mag ik even zelf bepalen wat ik daarvan vind.. Precies je laatste zin past precies over dit soort opmerkingen...
Pietje
 Pietje - dinsdag 11 november 2014 - 13:08   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 10 november 2014 - 10:40 schreef remco k het volgende:
Overigens heb ik hier op het forum zelden een discussie gezien waarin met zo eensgezind is als in de Siggy Millik discussie..
Kun je nagaan hoe duidelijk het allemaal is!

Eerlijk gezegd heb ik best te doen met Sightórsson. Als mens, niet als speler. Wat Remco ook schrijft: hij werkt hard en laten we eerlijk zijn, het is niet zijn schuld, dat De Boer steeds voor hem kiest (koos?) als eerste spits. Maar wat iedereen al heel lang ziet, is dat Kolbeinn Sightórsson niet rendeert in het Ajax-systeem. Op zich is hij een prima doelpuntenmaker, dat bewijst hij keer op keer bij het nationale elftal van IJsland: daar scoort hij met regelmaat, door de "bediening" vanuit de flanken. Daarom is het evident, dat het aan het systeem ligt van Ajax, dat gewoon niet bij hem past. En als wij dat met z'n allen zien, kun je je afvragen, waarom Frank de Boer dat niet ziet, of niet wil zien. Maar wat ik gisteren van Frank gehoord heb, belooft hij min of meer voorlopig een basisplaats voor Arek Milik.
En toch, ik ben het volstrekt eens met Remco: Sightórsson verdient het niet om voor stront te worden uitgemaakt.
Bobby1972
 Bobby1972 - dinsdag 11 november 2014 - 13:24   quote  deeplink  
Dat verdiend hij ook niet, dat geldt voor Vermeer idem. Omdat ze alle twee belangrijk zijn geweest voor het kampioenschap. Je kunt hem persoonlijk niks kwalijk nemen. Ajax heeft hem aangesteld en die zijn verantwoordelijk voor wat hij brengt en kan.
Pietje
 Pietje - dinsdag 11 november 2014 - 13:29   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 11 november 2014 - 13:24 schreef Bobby1972 het volgende:
Dat verdiend hij ook niet, dat geldt voor Vermeer idem. Omdat ze alle twee belangrijk zijn geweest voor het kampioenschap. Je kunt hem persoonlijk niks kwalijk nemen. Ajax heeft hem aangesteld en die zijn verantwoordelijk voor wat hij brengt en kan.
Ik vind de situaties van Vermeer en Sightórsson pertinent niet te vergelijken. Sightórsson rendeert niet in het Ajax-systeem en werkt keihard voor Ajax. Vermeer heeft Ajax een hak gezet en is "doodleuk" overgestapt naar rivaal nummer 1. Dat is toch duidelijk wat anders.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 11 november 2014 door Pietje --
nora
 nora - dinsdag 11 november 2014 - 13:49   quote  deeplink  
Vermeer mag als echte Ajacied niet naar fc Kakkerlak dat is een doodzonde zou het andersom ook zijn.Dus geen afscheid beter voor beide partijen
Bobby1972
 Bobby1972 - dinsdag 11 november 2014 - 14:09   quote  deeplink  
Dan had Ajax maar duidelijker moeten zijn t.a.v. eventuele regels. Je kunt het hem niet kwalijk nemen dat hij wil spelen. Ik beoordeel hem op wat hij voor Ajax heeft betekend.
Pietje
 Pietje - dinsdag 11 november 2014 - 16:09   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 11 november 2014 - 14:09 schreef Bobby1972 het volgende:
Dan had Ajax maar duidelijker moeten zijn t.a.v. eventuele regels. Je kunt het hem niet kwalijk nemen dat hij wil spelen. Ik beoordeel hem op wat hij voor Ajax heeft betekend.
Dat is nobel van je. Zoals bekend hier, heb ik geen enkel probleem met Feyenoord, noch met hun (normale) supporters.
Ik redeneerde uitsluitend naar het gevoel van de gemiddelde Ajax-supporter.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 11 november 2014 - 16:54   quote  deeplink  
ik ben benieuwd naar de prestaties van die ijslander en die Pool.
spelen in een ander team met andere spelers.

kan je moeilijk met elkaar vergelijken, maar toch leuk of ze het daar beter of minder doen dan bij ajax

ik hoop dat ze beide lekker veel scoren
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 11 november 2014 - 17:14   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 10 november 2014 - 17:48 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:

[..]

Ik ben fan van Sigthorsson, maar ik zie liever Milik spelen 😄
Van begin af aan geen fan geweest van Sigthorsson en Moisander...kijk maar terug!
remco k
 remco k - dinsdag 11 november 2014 - 17:25   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 11 november 2014 - 16:54 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
ik ben benieuwd naar de prestaties van die ijslander en die Pool.
spelen in een ander team met andere spelers.

kan je moeilijk met elkaar vergelijken, maar toch leuk of ze het daar beter of minder doen dan bij ajax

ik hoop dat ze beide lekker veel scoren
De laatste tijden hebben ze het beide goed gedaan bij hun nationale ploegen..
Pietje
 Pietje - dinsdag 11 november 2014 - 17:44   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 11 november 2014 - 17:14 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Van begin af aan geen fan geweest van Sigthorsson en Moisander...kijk maar terug!
Toen Sightórsson overkwam van AZ had ik toch best wel hoop, dat hij het ging maken bij ons. De enige twijfel die ik bij hem had, was zijn fysieke gesteldheid. Bij AZ was hij vaak geblesseerd en in het begin bij ons ook. Gek genoeg is hij nu fitter dan ooit.
Eide
 Eide - dinsdag 11 november 2014 - 17:59   quote  deeplink  
Daar zit het hem ook. Al die jaren heeft hij feitelijk verloren. In die periode had hij helemaal het heertje kunnen worden. In plaats daarvan zat hij op de bank te kijken naar Siem de Jong. En nu is hij eindelijk fit en komt hij er achter dat hij waarschijnlijk ballast is geworden voor de club.

Dat is heel zuur maar Ajax heeft tegelijkertijd geen verantwoordelijkheid richting Sightorsson. Hij dwingt zelf speeltijd af, dat kan alleen hij. En daarin faalt hij verschrikkelijk dit seizoen.
Pietje
 Pietje - dinsdag 11 november 2014 - 18:13   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 11 november 2014 - 17:59 schreef Eide het volgende:
Daar zit het hem ook. Al die jaren heeft hij feitelijk verloren. In die periode had hij helemaal het heertje kunnen worden. In plaats daarvan zat hij op de bank te kijken naar Siem de Jong. En nu is hij eindelijk fit en komt hij er achter dat hij waarschijnlijk ballast is geworden voor de club.

Dat is heel zuur maar Ajax heeft tegelijkertijd geen verantwoordelijkheid richting Sightorsson. Hij dwingt zelf speeltijd af, dat kan alleen hij. En daarin faalt hij verschrikkelijk dit seizoen.
Je hebt beslist helemaal gelijk. Maar opvallend is het wel dat hij nu eindelijk fit is.
Eide
 Eide - woensdag 12 november 2014 - 07:13   quote  deeplink  
Milik vs. Sigthórsson: volkomen logisch als De Boer wél voor Milik kiest

De discussie over de spitspositie bij Ajax is al enige tijd aan de gang. Supporters pleitten al weken voor een eerlijke kans voor Arek Milik, die de Poolse spits zondag eindelijk kreeg. Met twee goals pakte Milik die kans met beide handen aan, maar Frank de Boer schrijft Kolbeinn Sigthórsson nog niet af. Terecht? VoetbalPrimeur legt de voetballers onder een vergrootglas.

We hebben het over twee spitsen en dus is het eerste waarnaar we kijken het aantal gemaakte competitiedoelpunten. Sigthórsson was in elf wedstrijden goed voor vier doelpunten, terwijl Milik in zes optredens vijf keer scoorde. De IJslander scoort gemiddeld één keer per 185 minuten, de Pool scoort gemiddeld één keer per 69 minuten. Dat is een gemiddelde van liefst 1,3 doelpunt per wedstrijd, waarmee hij er in de Eredivisie ver bovenuit steekt.

De goals van Milik:
b8ee71c70bd4d3300c2ee95de0a24306.png

De goals van Sigthórsson:
9b21e9220b4ae0d8a46c653efff82706.png

Dat is dus een flinke plus voor Milik. Maar is dat bijvoorbeeld omdat de spits veel vaker op doel schiet en dus ook veel kansen verprutst? Nee. Milik schoot zestien keer richting doel: acht keer op doel, vijf keer naast en drie keer werd zijn poging geblokt. Dat betekent dat hij gemiddeld slechts 3,2 schoten per doelpunt nodig heeft. Sigthórsson doet het wat dat betreft veel slechter. Hij ondernam 26 pogingen: elf op doel, elf naast het doel en vier keer in het blok. Dat komt neer op een gemiddelde van 6,5 schot per doelpunt.

De schoten van Milik:
95c584d6124777eb739dee1ed8060c98.png

De schoten van Sigthórsson:
a0f1813082d28c59781cd2cab2c67137.png

Milik heeft dus minder minuten én minder pogingen nodig om tot scoren te komen. De Pool brengt zichzelf bovendien ook vaker in scoringspositie dan zijn concurrent. Milik schiet gemiddeld 2,7 keer per wedstrijd, Sigthórsson doet dat gemiddeld 2,4 keer per wedstrijd. En waar Milik in 345 minuten vijf kansen creëerde (vijf key passes), deed Sigthórsson hetzelfde in liefst 740 minuten (twee assists, drie key passes).

Is er dan helemaal niets dat in het voordeel van Sigthórsson spreekt? Ja, toch wel. Met 52 procent gewonnen duels doet hij het op dat gebied beter dan Milik, die slechts 34 procent van zijn duels wint. Vooral in de lucht is Sigthórsson sterker: hij wint daar 39 van de 75 duels, waar Milik slechts 10 van de 27 duels won. Daar staat echter weer tegenover dat Milik nauwkeuriger passt (74 procent om 68 procent). Kortom: op basis van statistieken zou het volkomen logisch zijn als De Boer Milik wél tot zijn eerste spits uitroept.
Bron
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 12 november 2014 - 08:08   quote  deeplink  
Duidelijke cijfers maar weinig verrassend iedereen die er ook maar een klein beetje kijk op heeft
ziet dat een beweegelijkere spits in dit systeem beter rendeert.
Hoesen tov Sigthorsson liet dat al zien omdat wat diepgang/actie gewenst zijn.
Milik is veel doelgerichter dan Hoesen en kan ook nog aardig meevoetballen nu maar hopen
dat hij voorlopig mag blijven staan. Met een Ghazi en Milik is het spel een stuk
verassender en leuker om naar te kijken.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3166
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Sigthorsson









0.0235159