BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: FC Barcelona - AFC Ajax (Champions League - dinsdag 21 oktober 2014, 20:45) 3-1

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Pietje
 Pietje - dinsdag 21 oktober 2014 - 22:52   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2014 - 22:50 schreef Loetje het volgende:

[..]

Floot niet slecht. Alleen waarom die laatste gele kaart voor iets wat hij enkele minuten ervoor bij schone wel afdoet met alleen een overtreding? Dar zag ik meerdere malen.
Ajax stond ook weer onder hoogspanning. Wel jammer dat zelfs wanneer Barca gas terugneemt ze er nog niet aan te pas komen
Je kunt Barcelona en Ajax gewoon niet vergelijken. De reserves van Barca zijn veel meer waard dan de eerste mannen van Ajax. De begrotingen van die clubs kun je echt niet vergelijken. Het is triest maar wel een simpel feit.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - dinsdag 21 oktober 2014 - 22:52   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2014 - 22:51 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Riedewalt, Milik, Veltman en van Rhijn een voldoende....
De keeper tel ik dan even niet mee, maar dan mis ik er nog 6 (zes!!!!!!)
Pietje
 Pietje - dinsdag 21 oktober 2014 - 22:54   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2014 - 22:51 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Riedewalt, Milik, Veltman en van Rhijn een voldoende....
Ik heb wel wat twijfels over het optreden van Van Rhijn: ik vond, dat hij zijn man wel veel "los" liet, die kreeg veel te veel vrijheid. Verder ben ik het wel met je eens.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - dinsdag 21 oktober 2014 - 22:54   quote  deeplink  
Ajax *doet* pas wat in de tweede helft, weet Ajax wel dat er 2 helften zijn....eerste helft is altijd maar aanvoelen en zoeken....flikker op kleun er gelijk op
Loetje
 Loetje - dinsdag 21 oktober 2014 - 22:56   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2014 - 22:52 schreef Pietje het volgende:

[..]

Je kunt Barcelona en Ajax gewoon niet vergelijken. De reserves van Barca zijn veel meer waard dan de eerste mannen van Ajax. De begrotingen van die clubs kun je echt niet vergelijken. Het is triest maar wel een simpel feit.
En toch vind ik dat te simpel. Ajax hanteert hetzelfde systeem als Barca. Gaat om balbezit. Wanneer Barca of Ajax NIET aan de bal is zijn het 2 zwakke teams. Juist Barcelona is een topclub waar tegen Ajax een kansje heeft. Maar dan moet het ballen tonen. Durven voetballen en zelf de bal willen hebben. Het gebeurde zelden maar wanneer Ajax druk zette is Barca heel weinig
Pietje
 Pietje - dinsdag 21 oktober 2014 - 22:57   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2014 - 22:54 schreef Nenam_tiL het volgende:
Ajax *doet* pas wat in de tweede helft, weet Ajax wel dat er 2 helften zijn....eerste helft is altijd maar aanvoelen en zoeken....flikker op kleun er gelijk op
Maar dat is ALTIJD het euvel bij Ajax. Ook in de nationale competitie: Ze moeten eerst met 1-0 achterstaan en dan pas gaat het wat beter lopen.
Geloof me, DIT lamlendige Ajax gaat het heel erg moeilijk krijgen a.s. zaterdagavond tegen een zeer fel Go Ahead Eagles!
Ronald 1960
 Ronald 1960 - dinsdag 21 oktober 2014 - 22:57   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2014 - 22:54 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ik heb wel wat twijfels over het optreden van Van Rhijn: ik vond, dat hij zijn man wel veel "los" liet, die kreeg veel te veel vrijheid. Verder ben ik het wel met je eens.
Ik vind überhaupt dat ajax te vaak ze zijkant en dan met name achterin te veel vrijheid laat....
Pietje
 Pietje - dinsdag 21 oktober 2014 - 22:58   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2014 - 22:56 schreef Loetje het volgende:

[..]

En toch vind ik dat te simpel. Ajax hanteert hetzelfde systeem als Barca. Gaat om balbezit. Wanneer Barca of Ajax NIET aan de bal is zijn het 2 zwakke teams. Juist Barcelona is een topclub waar tegen Ajax een kansje heeft. Maar dan moet het ballen tonen. Durven voetballen en zelf de bal willen hebben. Het gebeurde zelden maar wanneer Ajax druk zette is Barca heel weinig
Dat klopt wel, Loetje, maar de uitvoering kun je niet vergelijken. Bij Barcelona komt elke bal aan, bij Ajax niet. Zelfs niet over 3 of 4 meter.
Loetje
 Loetje - dinsdag 21 oktober 2014 - 22:58   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2014 - 22:51 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Riedewalt, Milik, Veltman en van Rhijn een voldoende....
Van Rhijn deze keer niet. 2 goals komen vanaf zijn directe tegenstander.
Bij die goal deed Ajax precies waar Barcelona zo goed in is. Fysiek niet sterk maar toch slim zijn.
Pietje
 Pietje - dinsdag 21 oktober 2014 - 22:59   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2014 - 22:58 schreef Loetje het volgende:

[..]

Van Rhijn deze keer niet. 2 goals komen vanaf zijn directe tegenstander.
Bij die goal deed Ajax precies waar Barcelona zo goed in is. Fysiek niet sterk maar toch slim zijn.
Klopt helemaal
nieuwe ajax
 nieuwe ajax - dinsdag 21 oktober 2014 - 23:00   quote  deeplink  
Het blijft DE PROBLEEM dat ons Ajax veel te zwak is voor de CL, zolang ze geen acties ondernemen. Dan blijft het logisch dat ze de derde ronde niet halen.
Qua percentage is ons Ajax ca. 40% zwakker dan de beste 8 van Europa.

Is wel jammer, natuurlijk. Ajax kan ( denkelijk ) geen 3 of 4 goede spelers kopen. Waarom dan niet huren voor minimaal 2 jaar ? Is nog altijd goedkoper. Zelfs Frank vond de jongens ver onder hun eigen niveau spelen. Is logisch.
Loetje
 Loetje - dinsdag 21 oktober 2014 - 23:00   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2014 - 22:58 schreef Pietje het volgende:

[..]

Dat klopt wel, Loetje, maar de uitvoering kun je niet vergelijken. Bij Barcelona komt elke bal aan, bij Ajax niet. Zelfs niet over 3 of 4 meter.
Daarom was Ajax - Barca voor mij ook geen verassing. Toen ging alles snel, druk en Barca was niks. En iedereen mag weer janken dat Barca niet wilde. Maar ze liepen schaamrood het veld af.
Alleen flikte Barca dat nu en Ajax niet. In de ArenA met een voetballende 6 spelen. Als Ajax kan winnen van een topclub is het Barcelona wel!
Pietje
 Pietje - dinsdag 21 oktober 2014 - 23:02   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2014 - 23:00 schreef Loetje het volgende:

[..]

Daarom was Ajax - Barca voor mij ook geen verassing. Toen ging alles snel, druk en Barca was niks. En iedereen mag weer janken dat Barca niet wilde. Maar ze liepen schaamrood het veld af.
Alleen flikte Barca dat nu en Ajax niet. In de ArenA met een voetballende 6 spelen. Als Ajax kan winnen van een topclub is het Barcelona wel!
Nou ja, de volgende keer dan. In de ArenA tegen datzelfde Barcelona. Laten we daar maar op hopen.
Loetje
 Loetje - dinsdag 21 oktober 2014 - 23:07   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2014 - 23:02 schreef Pietje het volgende:

[..]

Nou ja, de volgende keer dan. In de ArenA tegen datzelfde Barcelona. Laten we daar maar op hopen.
Met of zonder Messi, Barcelona onder druk is echt niet goed!
En ik ben misschien te positief maar als er een ploeg is die weet hoe je voetballend kunt domineren tegen Barca is het Ajax wel
Loetje
 Loetje - dinsdag 21 oktober 2014 - 23:08   quote  deeplink  
Godzijdank dat PSG nog wint zeg
Loetje
 Loetje - dinsdag 21 oktober 2014 - 23:10   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2014 - 23:00 schreef nieuwe ajax het volgende:
Het blijft DE PROBLEEM dat ons Ajax veel te zwak is voor de CL, zolang ze geen acties ondernemen. Dan blijft het logisch dat ze de derde ronde niet halen.
Qua percentage is ons Ajax ca. 40% zwakker dan de beste 8 van Europa.

Is wel jammer, natuurlijk. Ajax kan ( denkelijk ) geen 3 of 4 goede spelers kopen. Waarom dan niet huren voor minimaal 2 jaar ? Is nog altijd goedkoper. Zelfs Frank vond de jongens ver onder hun eigen niveau spelen. Is logisch.
2 teamplayers die een wedstrijd kunnen opengooien. Ala Ruiz bij Twente destijds. Dat is genoeg
biebie
 biebie - dinsdag 21 oktober 2014 - 23:12   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2014 - 21:44 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Kssssssssssst biebie.....ga slapen

[ afbeelding ]
Ik was al in slaap gevallen van het knullige voetbal van ajax, wat een sneu gedoe, zielig, pathetisch, knullig, amateuristisch, passieloos. En heb je na afloop interview gezien met FdB? Die gaat dus inderdaad weg na dit seizoen. Gelijk heeft ie.
Pietje
 Pietje - dinsdag 21 oktober 2014 - 23:12   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2014 - 23:07 schreef Loetje het volgende:

[..]

Met of zonder Messi, Barcelona onder druk is echt niet goed!
En ik ben misschien te positief maar als er een ploeg is die weet hoe je voetballend kunt domineren tegen Barca is het Ajax wel
Nou Loetje, ik ben het niet helemaal met je eens, wanneer je stelt dat Barcelona onder druk niet goed is. Zij hebben zoveel voetbalgogme dat ze weten hoe ze vaak onder die druk uit kunnen komen. De precisie van hun passing is over het algemeen nagenoeg perfect, waardoor zij weer snel tot een aanval kunnen komen. En hun aanvallen zijn een lust voor het oog. Bij Ajax, hoe talentvol sommige spelers ook zijn, missen veel te veel spelers voetbalgogme.
biebie
 biebie - dinsdag 21 oktober 2014 - 23:18   quote  deeplink  
De vraag is inmiddels ook wel gewettigd of FdB nog wel de juiste trainer is voor Ajax, ondanks het zootje ongeregeld van Overmars dat hij moet trainen. In ieder geval heeft hij ze niet kunnen opladen voor een wedstrijd tegen Barca. Ben benieuwd of het hem wel lukt zaterdag tegen GAE. Want dat wordt vast ook weer billenknijpen.
Loetje
 Loetje - dinsdag 21 oktober 2014 - 23:35   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2014 - 23:12 schreef Pietje het volgende:

[..]

Nou Loetje, ik ben het niet helemaal met je eens, wanneer je stelt dat Barcelona onder druk niet goed is. Zij hebben zoveel voetbalgogme dat ze weten hoe ze vaak onder die druk uit kunnen komen. De precisie van hun passing is over het algemeen nagenoeg perfect, waardoor zij weer snel tot een aanval kunnen komen. En hun aanvallen zijn een lust voor het oog. Bij Ajax, hoe talentvol sommige spelers ook zijn, missen veel te veel spelers voetbalgogme.
Juist Barcelona is goed wanneer de tegenstander inzakt en het geduld moeten hebben. Dat hebben ze. Komen ze zelf onder druk is het niet goed hoor

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 22 oktober 2014 door Loetje --
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 21 oktober 2014 - 23:36   quote  deeplink  
zo slecht was het toch niet?
dat barca een beetje op de rem speelde is ook wel logisch.
er zijn een aantal spelers die gewoon niet bij ajax thuis horen.
moisander, zimling, siggie, schone.

eigenlijk gewoon elke aankoop is niet goed genoeg.
elke speler in de eredivisie is niet goed genoeg.
zelfs cillissen is gewoon rijp voor een wissel, mis een goede 2de doelman.

we moeten enkel een speler aankopen van wereld formaat anders helemaal niks kopen.
Riedewald speelt wel leuk voetbal, viel goed in.
tijd om schoonschip te maken
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 21 oktober 2014 - 23:47   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2014 - 23:36 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
zo slecht was het toch niet?
dat barca een beetje op de rem speelde is ook wel logisch.
er zijn een aantal spelers die gewoon niet bij ajax thuis horen.
moisander, zimling, siggie, schone.

eigenlijk gewoon elke aankoop is niet goed genoeg.
elke speler in de eredivisie is niet goed genoeg.
zelfs cillissen is gewoon rijp voor een wissel, mis een goede 2de doelman.

we moeten enkel een speler aankopen van wereld formaat anders helemaal niks kopen.
Riedewald speelt wel leuk voetbal, viel goed in.
tijd om schoonschip te maken
Mee eens op Schone na....die heeft hele belangrijke doelpunten gemaakt zowel vorig seizoen als dit seizoen...
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 21 oktober 2014 - 23:49   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2014 - 22:54 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ik heb wel wat twijfels over het optreden van Van Rhijn: ik vond, dat hij zijn man wel veel "los" liet, die kreeg veel te veel vrijheid. Verder ben ik het wel met je eens.
Dat klopt helemaal Pietje maar de overige minuten kleunde hij er goed in...
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 21 oktober 2014 - 23:52   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2014 - 22:57 schreef Pietje het volgende:

[..]

Maar dat is ALTIJD het euvel bij Ajax. Ook in de nationale competitie: Ze moeten eerst met 1-0 achterstaan en dan pas gaat het wat beter lopen.
Geloof me, DIT lamlendige Ajax gaat het heel erg moeilijk krijgen a.s. zaterdagavond tegen een zeer fel Go Ahead Eagles!
Zeer zeker! Ben toch benieuwd hoe Overmars er intussen over denkt....De Boer gaat na dit seizoen weg dat is zeker....en dat is eigenlijk de verdienste van Overmars....(geen cent te veel)
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 22 oktober 2014 - 00:10   quote  deeplink  
overmars kan hier weinig aan doen.
geen enkele speler die hier ooit is aangedragen is zo goed dat we barca aankunnen.
die zijn een stuk duurder maar je hebt er niets aan, want het brengt je niet maar je wilt zijn.
spelers die op wereld niveau hebben gespeeld komen niet terug naar ajax.

dus kan je beter gewoon helemaal geen spelers halen.
schone komt gewoon tekort voor het middenveld en het is geen buitenspeler.
dus dat schone belangrijke doelpunten maakt maak mij geen donder uit want siggie maakt ook belangrijke doelpunten maar we willen hem ook niet meer zien.

dus doe het gewoon met de jeugd en laat de volgende keer de kneuzen thuis
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 22 oktober 2014 - 00:10   quote  deeplink  
overmars kan hier weinig aan doen.
geen enkele speler die hier ooit is aangedragen is zo goed dat we barca aankunnen.
die zijn een stuk duurder maar je hebt er niets aan, want het brengt je niet maar je wilt zijn.
spelers die op wereld niveau hebben gespeeld komen niet terug naar ajax.

dus kan je beter gewoon helemaal geen spelers halen.
schone komt gewoon tekort voor het middenveld en het is geen buitenspeler.
dus dat schone belangrijke doelpunten maakt maak mij geen donder uit want siggie maakt ook belangrijke doelpunten maar we willen hem ook niet meer zien.

dus doe het gewoon met de jeugd en laat de volgende keer de kneuzen thuis
Loetje
 Loetje - woensdag 22 oktober 2014 - 00:33   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2014 - 23:18 schreef biebie het volgende:
De vraag is inmiddels ook wel gewettigd of FdB nog wel de juiste trainer is voor Ajax, ondanks het zootje ongeregeld van Overmars dat hij moet trainen. In ieder geval heeft hij ze niet kunnen opladen voor een wedstrijd tegen Barca. Ben benieuwd of het hem wel lukt zaterdag tegen GAE. Want dat wordt vast ook weer billenknijpen.
Elk jaar een nieuwe groep, kwaliteit inleveren en meestal het maximale eruit halen. Heel raar om je dan af te vragen of De Boer wel goed genoeg is. Het enige waar het struikelblok kan liggen is dat De Boer meer wil dan eigenlijk mogelijk is.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 22 oktober 2014 - 00:38   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 oktober 2014 - 00:33 schreef Loetje het volgende:

[..]

Elk jaar een nieuwe groep, kwaliteit inleveren en meestal het maximale eruit halen. Heel raar om je dan af te vragen of De Boer wel goed genoeg is. Het enige waar het struikelblok kan liggen is dat De Boer meer wil dan eigenlijk mogelijk is.
Klopt Brabo en dan kijk ik toch even met een schuin oog naar Overmars en consorten....
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 22 oktober 2014 - 01:07   quote  deeplink  
Je kunt je ook afvragen waarom frank zulke spelers op blijft stellen.
Moissander, Zimling, Schone, Siggie.

Die gewoon te kort komen voor het voetbal wat Ajax wil spelen.

Moisander is dan 27 jaar maar leiding geeft hij niet, maakt blunders alsof hij nog 17 is. Is net zo groen als gras, zo lijkt het tenminste. Rijp voor het einde voor een transfer en dan niet hoger op.

Zimling, leuk om mee te kaarten en waarschijnlijk om mee uit te gaan. Maar voetballen dat kan hij niet. In ieder geval heb ik hem niet zien doen waarvoor hij is gehaald. Totaal overbodig.

Schone, komt te kort op 6. Komt te kort op het middenveld in het algemeen, namelijk zijn loopvermogen is nogal slecht. Als hij te veel moet lopen levert hij kwaliteiten in qua passing. We spelen in Europa op een veel te groot veld, dus niet geschikt voor het middenveld. Schone is ook geen buitenspeler, mist snelheid.
Schone is ook geen spits, wellicht hanngend. Maar dat wil de boer niet proberen.
Misschien een enkeltje bank zitten.

Siggie, waar het normaal altijd over gaat. Ik vind Siggie een goede spits. Maar het type spel past niet bij siggie die ajax wil spelen. We hebben de spelers niet, die de kwaliteiten van hem benutten en we spelen niet met een 10(een speler lekker dichtbij hem). Pantelic is namelijk ook geen geweldenaar, maar de jong vond het wel lekker voetballen in de rug van hem. Pantelic scoorde ook nog op het laatst regelmatig. Pantelic zou nu ook verzuipen, want dit spel licht hem ook niet.

Neem het verlies van deze speler en neem gewoon afscheid.

De boer kijk naar deze opstelling en begin tegen Go Ahead en urk met deze opstelling.

Doel: Cillissen (moet wel eens beter gaan keepen want dit slaat natuurlijk nergens op, niet vaak de nul gehouden sinds het WK)
Linksback: Boillissen
Linksachter: Viergever
Rechtsachter: Veltman
Rechtsback: Van rhijn (zag er verdedigend niet sterk uit vandaag, had gewoon bij zijn man moeten blijven)
Centrale verdedigende middenvelder: Riedewald
Linkermiddenvelder: Andersen
Rechtermiddenvelder: Klaassen
Linkeraanvaller: Kishna
Spits: Millik
Rechterspits: El Gazi

Denk dat je hiermee veel beter tot voetballen komt.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 22 oktober 2014 - 03:23   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2014 - 23:12 schreef biebie het volgende:

[..]

Ik was al in slaap gevallen van het knullige voetbal van ajax, wat een sneu gedoe, zielig, pathetisch, knullig, amateuristisch, passieloos. En heb je na afloop interview gezien met FdB? Die gaat dus inderdaad weg na dit seizoen. Gelijk heeft ie.
Ow? Heeft ie dat gezegd, of heb jij een glazen bol???
Stanley
 Stanley - woensdag 22 oktober 2014 - 07:59   quote  deeplink  
Begroting, geld. ... In het voetbal is de bal altijd rond. Clichés te over. Maar wel waar. Het had bij rust 5-0 kunnen staan. Maar met een iets beter Ajax ook 2-2! Teveel ruimte weggegeven en soms kinderlijk en onnodig de bal in de voeten van de tegenstander passen! En bij de 1-0 had Schöne volgens mij een vrije trap mogen krijgen en had die goal niet gevallen!
remco k
 remco k - woensdag 22 oktober 2014 - 08:18   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2014 - 22:36 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Ben ik het niet mee eens Remco.....die floot meer als Thijs van Leer op een avondje bij Focus
Ach doe normaal man, wat heeft die in vredesnaam voor invloed gehad dan..
remco k
 remco k - woensdag 22 oktober 2014 - 08:26   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2014 - 23:12 schreef Pietje het volgende:

[..]

Nou Loetje, ik ben het niet helemaal met je eens, wanneer je stelt dat Barcelona onder druk niet goed is. Zij hebben zoveel voetbalgogme dat ze weten hoe ze vaak onder die druk uit kunnen komen. De precisie van hun passing is over het algemeen nagenoeg perfect, waardoor zij weer snel tot een aanval kunnen komen. En hun aanvallen zijn een lust voor het oog. Bij Ajax, hoe talentvol sommige spelers ook zijn, missen veel te veel spelers voetbalgogme.
Ik denk niet dat ze het missen, ze hebben het wel maar in mindere mate.

Als ik naar dit Barca kijk zit het bij de twee of 3 beste clubs van de wereld, met de ervaring van 3 Cl titels een europees en wK winst en al die andere schatten aan ervaring..
Daarnaastr is die ploeg ook nog eens een keer echt heel erg gretig...
De eerste helft was bang, de tweede helft een heel stuk beter..
remco k
 remco k - woensdag 22 oktober 2014 - 08:27   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2014 - 23:35 schreef Loetje het volgende:

[..]

Juist Barcelona is goed wanneer de tegenstander inzakt en het geduld moeten hebben. Dat hebben ze. Komen ze zelf onder druk is het niet goed hoor
Nou dat ben ik totaal niet met je eens, dit Barca is weer het oude Barca zoals onder Guardiola. Misschioen niet niet even goed, maar wel in speelstijl..

En Barca zorgt dat ze nooit onder druk komen te staan..
remco k
 remco k - woensdag 22 oktober 2014 - 08:28   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2014 - 23:47 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Mee eens op Schone na....die heeft hele belangrijke doelpunten gemaakt zowel vorig seizoen als dit seizoen...
Dat is waar, maar speelt ie ook goed dan?? Help hij met zijn spel het elftal ook echt verder??
remco k
 remco k - woensdag 22 oktober 2014 - 08:28   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2014 - 23:52 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Zeer zeker! Ben toch benieuwd hoe Overmars er intussen over denkt....De Boer gaat na dit seizoen weg dat is zeker....en dat is eigenlijk de verdienste van Overmars....(geen cent te veel)
Vind ik echt onzin, de Boer was afgelopen seizoen al bijna weg, en dat heeft niets met Overmars te maken.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 22 oktober 2014 - 08:44   quote  deeplink  
De Boer weg?
Als hij vandaag op cd de samenvatting krijgt van Barca A1-Ajax A1 dan zou die gek zijn.
Die spelers zijn al beter dan sommige spelers van Ajax zelf, ze misten alleen wat body.
Als de spelers bij Ajax blijven en dan bedoel ik de spelers waarvan Ajax in de jeugd heeft geïnvesteerd dan komt het wel goed.
Spelers van nu, daar kan gewoon een streep doorheen.

Iedereen denkt dat dit het plafond is van Ajax maar dat is natuurlijk niet het geval. Als je de wedstrijd op Eurosport hebt gezien dan weet je wat ik bedoel.

Dat frank kampioen is geworden in 4 jaar tijd, is een bewijs dat hij een uitstekende trainer is. Want zo is er niet naar gehandeld.
Ajax wil niet alleen kampioen worden van Nederland, maar liever van Europa.
Dat kan alleen als er veel jeugdspelers van de zelfde leeftijd doorbreken.
Dat duurt gewoon een aantal jaar.

Ajax wil wel geld trekken, enkel voor spelers die het verdienen.
Alle spelers die hier intussen voorbij zijn gekomen, zijn te licht bevonden voor het niveau wat Ajax na streeft voor het geld wat ze kosten.

Dat frank in de 4 jaar kampioen is geworden mag een wonder heten, want Ajax streefde er niet naar. Natuurlijk moet Ajax strijden om het kampioenschap, maar als dat niet gebeurd was dan was Frank niet weggestuurd. Ajax wil het met veel jeugd doen, maar moet er wel jeugd zijn. Als de jeugd er niet is, dan koop je voor min mogelijk geld redelijke spelers. Voor dat geld mag je namelijk zulke spelers wel afschrijven.

Voor veel spelers van Ajax 1 is dit hun top, maar de jeugd komt eraan. Dat betekend dat er leuke tijden aan zitten te komen.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 22 oktober 2014 - 08:48   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 oktober 2014 - 08:28 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat is waar, maar speelt ie ook goed dan?? Help hij met zijn spel het elftal ook echt verder??
Welke spelers doen dat op dit moment wel dan?
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 22 oktober 2014 - 08:53   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 oktober 2014 - 08:48 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Welke spelers doen dat op dit moment wel dan?
Klaassen en Veltman, vond ik wel redelijk voetballen.

De rest kan van mij de prullenbak in.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 22 oktober 2014 - 09:18   quote  deeplink  
Ik hoop dat Ajax er een aantal spelers gaan evalueren.
Er zijn echt een aantal spelers die eigenlijk niet meer in het basis team thuis horen. Die spelers blokkeren de groei van dit team.

Dan gaat het om Moissander met zijn 27 jaar een van de ouderen, maar speelt als iemand die 17 is. Zijn slechte passes in de opbouw, ik word er al zenuwachtig van laat staan de spelers rond hem heen.

Zimling, niet echt geschikt om op 6 te spelen, wellicht op de bank in een ooijer rol. leuk om mee te kaarten.

Serero, niet dwingend genoeg. ik krijg niet het gevoel dat als ik tegen hem moet spelen dat ik hem echt in de gaten moet houden. Het is te makkelijk om de rollen om te draaien, namelijk dat hij mij moet volgen. Dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Schone, Niet geschikt op 6 en niet op de linker en of de rechterkant op het middenveld. Speelt zijn beste wedstrijden als hij zwervend aan de zijkant speelt, toch minder verdedigende taken. Maar het is ook een buitenspeler. Dus kan je tot de conclusie komen dat hij gewoon te zwak is. Vrije trappen en corners zijn wel redelijk verzorgd maar dit is een ander ook aan te leren.

Siggie, daar is al veel over geschreven. Ajax en Siggie passen niet bij elkaar. Net als dat sommige kleuren en smaak combinaties niet bij elkaar passen.

als ajax dit zou meenemen, dan kunnen kijken weer verder kijken.
Wie er wel en wie er niet schikt zijn, ben namelijk bang dat er nog wel meer zijn.
nora
 nora - woensdag 22 oktober 2014 - 09:48   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 oktober 2014 - 00:10 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
overmars kan hier weinig aan doen.
geen enkele speler die hier ooit is aangedragen is zo goed dat we barca aankunnen.
die zijn een stuk duurder maar je hebt er niets aan, want het brengt je niet maar je wilt zijn.
spelers die op wereld niveau hebben gespeeld komen niet terug naar ajax.

dus kan je beter gewoon helemaal geen spelers halen.
schone komt gewoon tekort voor het middenveld en het is geen buitenspeler.
dus dat schone belangrijke doelpunten maakt maak mij geen donder uit want siggie maakt ook belangrijke doelpunten maar we willen hem ook niet meer zien.

dus doe het gewoon met de jeugd en laat de volgende keer de kneuzen thuis
Dus als je 100 miljoen op de bank hebt dan kan je er niks aan doen dat je moet voetballen met v/dHoorn/Duarte/Siggi/Moisander/Schone/Zimler/Viergever.Je hebt genoeg tijd gehad om je te versterken en dat hoeft geen 10 of 20 miljoen per speler te zijn maar 2 spelers onder de 10 milj.daar had je wel versterking voor kunnen kopen.
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 22 oktober 2014 - 09:59   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2014 - 22:40 schreef Ronald 1960 het volgende:
Als je nou zegt: Hé lullo, oké, maar hij is zeker geen eikel....
Wie zegt er tegenwoordig nog lullo?
Peterhs
 Peterhs - woensdag 22 oktober 2014 - 10:00   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 oktober 2014 - 09:59 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Wie zegt er tegenwoordig nog lullo?
hahaha
nora
 nora - woensdag 22 oktober 2014 - 10:15   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 oktober 2014 - 08:44 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
De Boer weg?
Als hij vandaag op cd de samenvatting krijgt van Barca A1-Ajax A1 dan zou die gek zijn.
Die spelers zijn al beter dan sommige spelers van Ajax zelf, ze misten alleen wat body.
Als de spelers bij Ajax blijven en dan bedoel ik de spelers waarvan Ajax in de jeugd heeft geïnvesteerd dan komt het wel goed.
Spelers van nu, daar kan gewoon een streep doorheen.

Iedereen denkt dat dit het plafond is van Ajax maar dat is natuurlijk niet het geval. Als je de wedstrijd op Eurosport hebt gezien dan weet je wat ik bedoel.

Dat frank kampioen is geworden in 4 jaar tijd, is een bewijs dat hij een uitstekende trainer is. Want zo is er niet naar gehandeld.
Ajax wil niet alleen kampioen worden van Nederland, maar liever van Europa.
Dat kan alleen als er veel jeugdspelers van de zelfde leeftijd doorbreken.
Dat duurt gewoon een aantal jaar.

Ajax wil wel geld trekken, enkel voor spelers die het verdienen.
Alle spelers die hier intussen voorbij zijn gekomen, zijn te licht bevonden voor het niveau wat Ajax na streeft voor het geld wat ze kosten.

Dat frank in de 4 jaar kampioen is geworden mag een wonder heten, want Ajax streefde er niet naar. Natuurlijk moet Ajax strijden om het kampioenschap, maar als dat niet gebeurd was dan was Frank niet weggestuurd. Ajax wil het met veel jeugd doen, maar moet er wel jeugd zijn. Als de jeugd er niet is, dan koop je voor min mogelijk geld redelijke spelers. Voor dat geld mag je namelijk zulke spelers wel afschrijven.

Voor veel spelers van Ajax 1 is dit hun top, maar de jeugd komt eraan. Dat betekend dat er leuke tijden aan zitten te komen.
En gij denkt dat die jeugdspelers bij Ajax niet weg gekocht worden dit zelfde verhaal horen wij al jaren en de geldmakelaars zitten niet te slapen ze staan eerdaags al bij ze op de stoep en geloof me voor ze goed en wel een seizoen bij Ajax 1 zitten zijn ze al weer weg, met een pak geld en een mooi huis voor de familie en Ajax kan weer opnieuw beginnen.
Ajax heeft alleen nog een kans als de 6-5 regeling weer van kracht word.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 22 oktober 2014 - 10:53   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 oktober 2014 - 09:48 schreef nora het volgende:

[..]

Dus als je 100 miljoen op de bank hebt dan kan je er niks aan doen dat je moet voetballen met v/dHoorn/Duarte/Siggi/Moisander/Schone/Zimler/Viergever.Je hebt genoeg tijd gehad om je te versterken en dat hoeft geen 10 of 20 miljoen per speler te zijn maar 2 spelers onder de 10 milj.daar had je wel versterking voor kunnen kopen.
Waarom zou je investeren in spelers die jou niet verder brengt?

maher is natuurlijk beter dan duarte.
tadic of kostic is natuurlijk beter dan een sana.

Maar die spelers brengen je niet naar de wereldtop.
Dan is het onzinnig om te inversteren in zulke spelers, kampioen worden we ook zonder hun.
Met hun stellen we in Europa ook niks voor, dus wat is de winst.

Helemaal niks.
Wereldtoppers komen niet naar ons toe, dus dan moeten we ze opleiden.
Ajax investeert in de langer termijn.

Dat frank in de afgelopen 4 jaar 4x kampioen is geworden is alleen hem aan te prijzen, daar was revolutie niet op uit.
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 22 oktober 2014 - 10:57   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 oktober 2014 - 09:48 schreef nora het volgende:

[..]

Dus als je 100 miljoen op de bank hebt dan kan je er niks aan doen dat je moet voetballen met v/dHoorn/Duarte/Siggi/Moisander/Schone/Zimler/Viergever.Je hebt genoeg tijd gehad om je te versterken en dat hoeft geen 10 of 20 miljoen per speler te zijn maar 2 spelers onder de 10 milj.daar had je wel versterking voor kunnen kopen.
Had nog hoop met Zimling dat het een verrassing zou zijn..
Heb er een jaar geleden nog een topic van gemaakt doorselecteren vd zomer.
1 a 2 sterke aankopen en aanvullen met grote talenten.
Schone, Moisander, Zimling, Sigthorsson, ect. ect. Nu
loop je zoals voorspeld achter de feiten aan.
Zelfs Frank ziet eindelijk in dat je tov vorig jaar geen stappen hebt gemaakt.
Omdat allemaal aan het vertrek van Daley te hangen vind ik ook kolder.
Ze hebben gewoon zitten slapen afgelopen transferperiode!
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 22 oktober 2014 - 11:03   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 oktober 2014 - 10:15 schreef nora het volgende:

[..]

En gij denkt dat die jeugdspelers bij Ajax niet weg gekocht worden dit zelfde verhaal horen wij al jaren en de geldmakelaars zitten niet te slapen ze staan eerdaags al bij ze op de stoep en geloof me voor ze goed en wel een seizoen bij Ajax 1 zitten zijn ze al weer weg, met een pak geld en een mooi huis voor de familie en Ajax kan weer opnieuw beginnen.
Ajax heeft alleen nog een kans als de 6-5 regeling weer van kracht word.
Welke jeugd speler breekt er in Europa door als er geen Nederlander de baas is?

Xavi en een messi heb je niet zo snel getraind he;)

Ajax trekt de portemonnee pas als het een grote speler in hem zien.
Dat Ajax spelers heeft gehaald voor max 4 miljoen dat is eigenlijk om wat gaten te vullen en die spelers weer makkelijk af te kunnen schrijven.

Je moet dus de aankopen van Marc in 2 groepen in delen.
Spelers die worden gebruikt om gaten op te vullen en makkelijk af te schrijven zijn.
Overbruggins jaren.
andere groep zijn grote spelers, of het nou talenten zijn of al grote spelers zijn.

meesten aankopen vallen in de 1ste groep.

Volgens mij gaan ze salaris plafond wel degelijk vergroten, alleen moet je dat wel doen met je beste spelers.
als je een goede lichting hebt dan blijven ze eerder bij elkaar, vervolgens gaan ze echt wel meer verdienen.
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 22 oktober 2014 - 11:08   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 oktober 2014 - 10:53 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Waarom zou je investeren in spelers die jou niet verder brengt?

maher is natuurlijk beter dan duarte.
tadic of kostic is natuurlijk beter dan een sana.

Maar die spelers brengen je niet naar de wereldtop.
Dan is het onzinnig om te inversteren in zulke spelers, kampioen worden we ook zonder hun.
Met hun stellen we in Europa ook niks voor, dus wat is de winst.

Helemaal niks.
Wereldtoppers komen niet naar ons toe, dus dan moeten we ze opleiden.
Ajax investeert in de langer termijn.

Dat frank in de afgelopen 4 jaar 4x kampioen is geworden is alleen hem aan te prijzen, daar was revolutie niet op uit.
Donder toch op man.
Tadic geeft afgelopen wedstrijd 4 assists en scoort ook nog 10x liever op dit moment
dan Kishna en wat er nog meer kan spelen op dit moment.
Zelfs Kostic had je nu meer aangehad want die vind ik iets minder dan Tadic.

Maher is momenteel ook beter aan het worden dan Andersen.
Dus genoemde spelers hadden gewoon in aanmerking kunnen komen voor de basis.

Tuurlijk kun je geen Messi's kopen maar moet ze al heel jong scouten/opleiden.

Maar je speelt ook in heden en met 100 miljoen op de bank mag je toch vandaag een sterker selectie verwachten?
Waarom niet en en? Waarom moet het zijn opleiden, niks kopen en in de toekomst keertje meedoen in
de Champions League?

Nu wat investeren in je selectie betekent ook investeren in de toekomst.
Niveau wordt hoger in wedstrijden en op de training, talenten worden beter getest en sterker.

Nu een sterkere selectie is in de toekomst sterkere talenten als je dat niet kunt zien
dan heb je er echt totaal geen verstand van.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 22 oktober 2014 - 11:12   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 oktober 2014 - 10:57 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Had nog hoop met Zimling dat het een verrassing zou zijn..
Heb er een jaar geleden nog een topic van gemaakt doorselecteren vd zomer.
1 a 2 sterke aankopen en aanvullen met grote talenten.
Schone, Moisander, Zimling, Sigthorsson, ect. ect. Nu
loop je zoals voorspeld achter de feiten aan.
Zelfs Frank ziet eindelijk in dat je tov vorig jaar geen stappen hebt gemaakt.
Omdat allemaal aan het vertrek van Daley te hangen vind ik ook kolder.
Ze hebben gewoon zitten slapen afgelopen transferperiode!
Ik heb het idee dat veel mensen dingen door elkaar halen.
Sinds wanneer was het de bedoeling dat we een vervanger gingen kopen.
Kopen dat kunnen we niet, we leveren altijd kwaliteit in als een speler word verkocht.
Jeugdopleiding is niet sterk genoeg, dat er meteen een vervanger klaar staat.
Maar je moet er toch 11 opstellen, vandaar dat voor klein bedrag een selectie word samengesteld dat kampioenswaardig is.
Dat is samen met Frank aardig gelukt.

Spelers die frank heeft gekocht is puur aanvulling, eigenlijk een beleid dat zo gehaat werd. Maar je kan ook voor iets meer geld, een betere selectie kopen. Je word dan ook kampioen, maar je schiet er verder niks mee op in Europa.
Of was twente en Psv zo goed bezig in Europa, daar waren de spelers toch naar toe gegaan die jullie zo graag wouden hebben?

Kortom Ajax heeft gewoon gelijk gehad.
Kampioen word je toch wel, ook met dit team.
met of zonder die aankopen word er het toch niks in Europa, of had maher en tadic wel wat kunnen doen in Camp Nou?
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 22 oktober 2014 - 11:22   quote  deeplink  
----------------Cilissen----------
Rhijn---Veltman---Denswil---Boilesen
------------------Mokotjo------------
-----Klaasen--------------Ziyech--------
Ghazi-----------Milik--------Kostic

10 miljoen en ik durf het wel aan hoor tegen huidig team

--------------------Cilissen-------------
Rhijn--Veltman---Viergever--Boilesen
--------------------Toornstra-----------
-------Klaasen-------------Piazon
Ghazi--------------Milik-------------Djuricic

Toornstra 4 Piazon en Djuricic had je kunnen huren? 2 miljoen? = max. 8 miljoen?

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3098
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: FC Barcelona - AFC Ajax (Champions League - dinsdag 21 oktober 2014, 20:45) 3-1









0.0161449