BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: VERNIEUWBOUWPLAN DE KUIP VAN DE BAAN

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
Stylzz
 Stylzz - maandag 09 maart 2015 - 19:49   quote  deeplink  
De directies en raden van commissarissen van Stadion Feijenoord en BVO Feyenoord en Feyenoord Founders Consortium (FFC), bestaande uit BAM, AM en Siemens, hebben geen overeenstemming bereikt over de vernieuwbouw van De Kuip. Na een uiterst zorgvuldig proces zijn beide partijen tot deze conclusie gekomen.

In april 2014 hebben de verkenners (Wim van Sluis, Hans Vervat en Jos van der Vegt), die onderzoek deden naar een toekomstbestendige huisvesting van Feyenoord, hun voorkeur uitgesproken voor de vernieuwbouwvariant van FFC. In de periode april tot en met november 2014 is deze variant verder uitgewerkt. Daarbij bleken de kosten uiteindelijk veel hoger uit te vallen.

Vanaf november is door alle partijen hard gewerkt aan een alternatief plan voor een stadion dat te financieren was en op een gezonde wijze te exploiteren. Op woensdag 4 maart gingen de onderhandelingen de laatste fase in en leek een positieve afloop mogelijk. Op 9 maart hebben partijen gezamenlijk vastgesteld dat deze onderhandelingen niet tot een voor beide partijen bevredigend resultaat zullen leiden. Daarop is besloten de onderhandelingen te staken. Dat staat los van de plannen voor de verhuizing van de trainingslocatie naar Hillesluis en voor de accommodatie van de Sportclub Feyenoord op Varkenoord.

René van Ierschot namens de projectleiding: Ik betreur dat we dit besluit hebben moeten nemen. We gaan ons beraden op de nieuw ontstane situatie. Ik spreek mijn dank en waardering uit vooral naar FFC maar ook naar de Gemeente Rotterdam en alle anderen die zich hebben ingezet voor dit plan. Zij hebben net zoals wij er alles aan gedaan om dit te laten slagen. Het is helaas niet gelukt.

http://www.feyenoord.nl/nieuws/nieuwsoverzicht/vernieuwbouwplan-de-kuip-van-de-baan
Stylzz
 Stylzz - maandag 09 maart 2015 - 19:49   quote  deeplink  
Weer achteruitgang.
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 09 maart 2015 - 19:52   quote  deeplink  
Godverdegodverregodgodgodverred....

Ut mag ook nooit eens voor de wind gaan.
moa
 moa - maandag 09 maart 2015 - 19:59   quote  deeplink  
Over twee weken liggen er al weer nieuwe plannen op tafel.
ar
 ar - maandag 09 maart 2015 - 20:00   quote  deeplink  
Helemaal beu deze soap.
Niet meer zeiken en een nieuw stadion bouwen..klaar.
theezakje
 theezakje - maandag 09 maart 2015 - 20:22   quote  deeplink  
Ik denk toch echt dat het nieuwbouw moet worden, wel goed bewaken daarna het proces om de eisen te stellen die nodig zijn om zoveel mogelijk sfeer te creëren in het nieuwe stadion.
Maar er zijn voorbeelden genoeg in stadions van een aantal andere landen.
Geen snelkookpan zoals in 020 graag, en ook geen te klein stadion, maar een stadion met Rotterdamse lef is hard nodig.
R()b
 R()b - maandag 09 maart 2015 - 20:27   quote  deeplink  
Feyenoord moet gewoon eigen geld vergaren, is makkelijk te doen op basis van een 10 jaren plan.
Aangezien dit gezeik toch nog 10 jaar duurt,.
Tegen die tijd hebben we al een vergroot model van De Kuip staan.
Eigen kracht toch...
Bosifyable
 Bosifyable - maandag 09 maart 2015 - 20:30   quote  deeplink  
Als vooral geld een probleem is, zal een nieuw stadion op het moment ook niet zomaar te realiseren zijn. Of zullen andere partijen er dan wél in willen stappen?

"Kom er maar in L.. "

Maar ach, van mij mogen ze RedDeKuip ook wel weer benaderen met hun plan van 190 miljoen.
Stylzz
 Stylzz - maandag 09 maart 2015 - 20:32   quote  deeplink  
Precies. Of....
Al praat Gullit trouwens meestal poep, zijn laatste uitlatingen snijden wel hour.
Stylzz
 Stylzz - maandag 09 maart 2015 - 20:33   quote  deeplink  
http://reddekuip.nl/
Alexi
 Alexi - maandag 09 maart 2015 - 20:40   quote  deeplink  
Nu moeten ze weer helemaal op nul beginnen!
Er moet zelfs weer een nieuwe Europese aanbesteding worden aangevraagd en dat kan, zegt men, nog wel een jaar of wat gaan duren voordat deze is goedgekeurd!
Pffff, wat hebben ze toch al die tijd zitten doen?!
Ongelofelijk, nu zijn we zelfs op dit niveau geen concurrentie meer voor de rest van het [buiten-] land!
Stilstand is achteruitgang!
Stylzz
 Stylzz - maandag 09 maart 2015 - 20:42   quote  deeplink  
''Proces loopt jaren vertraging op door nieuwe aanbesteding''

Volgens Jan Dirk Stouten gaat het hele proces rond een nieuw stadion van Feyenoord opnieuw jaren in beslag nemen. Maandagavond werd bekend dat de Rotterdamse club de onderhandelingen met BAM staakt. Beide partijen zijn niet tot een akkoord gekomen over een nieuwe vernieuwde Kuip.

''In een eerder stadium hebben Vervat en Van Sluis (oud-verkenners, red.) gezegd dat ze dan automatisch overschakelen naar ReddeKuip, maar de laatste weken is duidelijk geworden dat ook dat niet direct een optie is'', vertelt de journalist tegen RTV Rijnmond. ''Waarschijnlijk moet er een nieuwe Europese aanbesteding komen en dan loopt het proces vele jaren vertraging op.''

http://www.fr12.nl/nieuws/30867-proces-loopt-jaren-vertraging-op-door-nieuwe.html
Bosifyable
 Bosifyable - maandag 09 maart 2015 - 20:53   quote  deeplink  
Om te huilen.
van geil
 van geil - maandag 09 maart 2015 - 20:53   quote  deeplink  
Alles wijst er al tijden op dat Feyenoord helemaal geen zin heeft in vernieuwbouw.
maar nieuwbouw, en gelijk hebben ze.
Boudewijn
 Boudewijn - maandag 09 maart 2015 - 20:57   quote  deeplink  
Hoeveel extra zou het kosten? En wie heeft dat beoordeeld?
Stylzz
 Stylzz - maandag 09 maart 2015 - 21:08   quote  deeplink  
De commissie.

Hoeveel is niet vermeld.
lijdensweg
 lijdensweg - maandag 09 maart 2015 - 21:13   quote  deeplink  
Vervat en van Sluis hebben hun huiswerk dan blijkbaar niet goed gedaan door BAM te selecteren ...
lijdensweg
 lijdensweg - maandag 09 maart 2015 - 21:14   quote  deeplink  
Ben ik niet rouwig om, aangezien ik een nieuw stadion het beste voor Feyenoord vind!
Bosifyable
 Bosifyable - maandag 09 maart 2015 - 21:16   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 maart 2015 - 21:13 schreef lijdensweg het volgende:
Vervat en van Sluis hebben hun huiswerk dan blijkbaar niet goed gedaan door BAM te selecteren ...
Nou ja, ze hebben BAM gekozen op basis van wat BAM op dat moment presenteerde. Toen dat 'tekeningetje' realiteit moest worden, bleek dat gebouwen gesloopt moesten worden, bepaalde beloofde (en geëiste) aspecten niet gerealiseerd konden worden, etc. Dat kon je van te voren toch niet allemaal weten lijkt me?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 09 maart 2015 door Bosifyable --
lijdensweg
 lijdensweg - maandag 09 maart 2015 - 21:19   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 maart 2015 - 21:16 schreef Bosifyable het volgende:

[..]

Nou ja, ze hebben BAM gekozen op basis van wat BAM op dat moment presenteerde. Toen dat 'tekeningetje' realiteit moest worden, bleek dat gebouwen gesloopt moesten worden, bepaalde beloofde (en geëiste) aspecten niet gerealiseerd konden worden, etc. Dat kon je van te voren toch niet allemaal weten lijkt me?
Bij goed ondernemerschap kan je ALLES van te voren tot in de puntjes uitzoeken, alleen kost het vaak te veel moeite !!!
Door BAM en degene die het moeten toewijzen ...

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 09 maart 2015 door lijdensweg --
Bosifyable
 Bosifyable - maandag 09 maart 2015 - 21:29   quote  deeplink  
Dus bij BAM zijn het dan (ook) maar amateurs? Toch bijzonder dat je een plan inlevert wat niet uitgevoerd kan worden.

Ach ja, duurt allemaal sowieso al veel te lang. Het lijkt wel gisteren dat van geil zijn vertrek aankondigde na het nieuws over vernieuwbouw ;)
van geil
 van geil - maandag 09 maart 2015 - 21:32   quote  deeplink  
ik heb nu weer hoop op n boxje ja.
:)
Terminator1908
 Terminator1908 - maandag 09 maart 2015 - 21:32   quote  deeplink  
Gewoon een nieuwe kuip.dat is het beste.dat snapt toch iedereen?zolang de nieuwe kuip er nog niet is niet teveel geld meer uitgeven aan deze oude kuip hoe mooi die ook is.
Bosifyable
 Bosifyable - maandag 09 maart 2015 - 21:45   quote  deeplink  
Er moet gewoon wat geregeld worden, simpel. PSV haalt z'n miljoenen straks weer binnen met de Champions League, om maar niet te spreken over Ajax met hun eigen vermogen. Die haal je de komende jaren sowieso niet in, maar hoe langer er gewacht wordt met bouwen, hoe verder we achter op raken. En ik vind dat vooruitzicht ondertussen wel een beetje triest.

Open deur bericht van de dag.
lijdensweg
 lijdensweg - maandag 09 maart 2015 - 21:46   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 maart 2015 - 21:29 schreef Bosifyable het volgende:
Dus bij BAM zijn het dan (ook) maar amateurs? Toch bijzonder dat je een plan inlevert wat niet uitgevoerd kan worden.

Ach ja, duurt allemaal sowieso al veel te lang. Het lijkt wel gisteren dat van geil zijn vertrek aankondigde na het nieuws over vernieuwbouw ;)
Blijkbaar zijn het inderdaad amateurs. Nieuwbouw heeft mijn voorkeur, maar reddekuip mag wat mij betreft hun plannen toelichten bij de R v Commissarissen van Feyenoord en stadion Feyenoord ...
lijdensweg
 lijdensweg - maandag 09 maart 2015 - 21:47   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 maart 2015 - 21:45 schreef Bosifyable het volgende:
Er moet gewoon wat geregeld worden, simpel. PSV haalt z'n miljoenen straks weer binnen met de Champions League, om maar niet te spreken over Ajax met hun eigen vermogen. Die haal je de komende jaren sowieso niet in, maar hoe langer er gewacht wordt met bouwen, hoe verder we achter op raken. En ik vind dat vooruitzicht ondertussen wel een beetje triest.

Open deur bericht van de dag.
Ook zo jammer dat de gemeente Rotterdam zich niet inspant betreft het stadion voor Feyenoord !!!
van geil
 van geil - maandag 09 maart 2015 - 21:48   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 maart 2015 - 21:46 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Blijkbaar zijn het inderdaad amateurs. Nieuwbouw heeft mijn voorkeur, maar reddekuip mag wat mij betreft hun plannen toelichten bij de R v Commissarissen van Feyenoord en stadion Feyenoord ...
ik denk toch dat iedereen wel begrijpt dat dit eigenlijk n heel simpel klusje is .
Terminator1908
 Terminator1908 - maandag 09 maart 2015 - 21:49   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 maart 2015 - 21:45 schreef Bosifyable het volgende:
Er moet gewoon wat geregeld worden, simpel. PSV haalt z'n miljoenen straks weer binnen met de Champions League, om maar niet te spreken over Ajax met hun eigen vermogen. Die haal je de komende jaren sowieso niet in, maar hoe langer er gewacht wordt met bouwen, hoe verder we achter op raken. En ik vind dat vooruitzicht ondertussen wel een beetje triest.

Open deur bericht van de dag.
klopt hoe sneller hoe beter.....
Terminator1908
 Terminator1908 - maandag 09 maart 2015 - 21:50   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 maart 2015 - 21:47 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Ook zo jammer dat de gemeente Rotterdam zich niet inspant betreft het stadion voor Feyenoord !!!
nee de gemeentes in nederland helpen alleen ajaks en pisve.hoezo corrupt?
Stylzz
 Stylzz - maandag 09 maart 2015 - 21:55   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 maart 2015 - 21:47 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Ook zo jammer dat de gemeente Rotterdam zich niet inspant betreft het stadion voor Feyenoord !!!
Doen ze wel, de andere kant op.
Stylzz
 Stylzz - maandag 09 maart 2015 - 22:28   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 maart 2015 - 20:57 schreef Boudewijn het volgende:
Hoeveel extra zou het kosten? En wie heeft dat beoordeeld?
De onderhandelingen over de verbouwing van De Kuip zijn stukgelopen op een bedrag van zo'n vijftien miljoen euro. Dat zegt René van Ierschot, president-commissaris van Stadion Feijenoord. "Het is misgegaan omdat we geen exploiteerbaar stadion kunnen bouwen voor een betaalbaar bedrag. Het verschil was een miljoen of vijftien op een bedrag van tussen de 206 en 220 miljoen euro", aldus Van Ierschot.

http://www.fr12.nl/nieuws/30869-stadionplan-was-15-miljoen-euro-te-duur-voor-feyenoord.html
tomson
 tomson - maandag 09 maart 2015 - 23:28   quote  deeplink  
Op 15 miljoen.. dat maakt het alleen masr nog triester. Lijkt wel of er in due geleding ook niet de ambitie is om spijkers met koppen te slaan. Puik baantje, zit prima zo. De 15 miljoen hebben ze al 3 keer over de balk gerot met al hun praatgroepjes. wanprestatie geleverd dus oprotten
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 09 maart 2015 - 23:35   quote  deeplink  
ok nou tot over 2 jaar maar weer..
Wat een bagger directie en bestuur ,gelukkig leveren zij zelf het bewijs keer op keer.
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 10 maart 2015 - 08:23   quote  deeplink  
Wie zal er voor hangen?
MMM
 MMM - dinsdag 10 maart 2015 - 08:33   quote  deeplink  
Gudde zit er nu 8 jaar en heeft geen plan kunnen realiseren/uit kunnen laten voeren. Kan hij blijven zitten? Hoe verder?
MMM
 MMM - dinsdag 10 maart 2015 - 08:33   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 maart 2015 - 23:28 schreef tomson het volgende:
Op 15 miljoen.. dat maakt het alleen masr nog triester. Lijkt wel of er in due geleding ook niet de ambitie is om spijkers met koppen te slaan. Puik baantje, zit prima zo. De 15 miljoen hebben ze al 3 keer over de balk gerot met al hun praatgroepjes. wanprestatie geleverd dus oprotten
Volgens BAM 9 miljoen
Leon FR1908
 Leon FR1908 - dinsdag 10 maart 2015 - 09:03   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 maart 2015 - 08:23 schreef Stylzz het volgende:
Wie zal er voor hangen?
Niemand want zij houden elkaar het hand boven het hoofd.
VVout
 VVout - dinsdag 10 maart 2015 - 09:05   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 maart 2015 - 23:28 schreef tomson het volgende:
Op 15 miljoen.. dat maakt het alleen masr nog triester. Lijkt wel of er in due geleding ook niet de ambitie is om spijkers met koppen te slaan. Puik baantje, zit prima zo. De 15 miljoen hebben ze al 3 keer over de balk gerot met al hun praatgroepjes. wanprestatie geleverd dus oprotten
Die 15 Miljoen daar praat je alleen maar over het geld, de uitvoering is ook dusdanig gekort wat het eerder gedoemd maakt te mislukken.

Je verheugd je op een AMG maar dan blijf je hangen bij een E classe Mercedes maar blijft wel binnen je budget.
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 10 maart 2015 - 09:13   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 maart 2015 - 09:03 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Niemand want zij houden elkaar het hand boven het hoofd.
Nou er gaan nu wel meer stemmen op.
Wat ik overigens niet begrijp is hoe wij met de Kuip minder exploitatie kunnen draaien dan PSV met hun flut stadion?
jjh
 jjh - dinsdag 10 maart 2015 - 09:16   quote  deeplink  
Ga Red de Kuip nu maar bestuderen en anders maar gewoon een nieuw plan maken voor een geheel nieuw stadion. Alleen daar kleeft dan weer het nadeel aan dat je ook een plan moet bedenken voor de huidige Kuip.
dobias
 dobias - dinsdag 10 maart 2015 - 09:31   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 maart 2015 - 09:13 schreef Stylzz het volgende:

[..]

Nou er gaan nu wel meer stemmen op.
Wat ik overigens niet begrijp is hoe wij met de Kuip minder exploitatie kunnen draaien dan PSV met hun flut stadion?
PSV heeft rondom skyboxen daar zit het geld.

En ik heb het wel een seerder gezegd. Renoveren doe je voor 30 jaar nieuw stadion staat er weer voor 75 jaar.

In renovatie gaat men geen geld investeren. In nieuw wel. ik vind 200 miljoen voor renovatie veel te veel geld. Dat verdien je alleen terug met nieuwbouw. Hoe zeer dat ook pijn doet. Maar we moeten vooruit.
MMM
 MMM - dinsdag 10 maart 2015 - 09:55   quote  deeplink  
Bestuur wil nieuwbouw, advies gekregen dat niet te doen. Moesten toen met BAM in zee gaan, ketst af op 15 miljoen (volgens BAM is het 9 miljoen) zodat er gewoon nieuwbouw kan komen. Dat is mijn gevoel erbij.
dobias
 dobias - dinsdag 10 maart 2015 - 10:35   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 maart 2015 - 09:55 schreef MMM het volgende:
Bestuur wil nieuwbouw, advies gekregen dat niet te doen. Moesten toen met BAM in zee gaan, ketst af op 15 miljoen (volgens BAM is het 9 miljoen) zodat er gewoon nieuwbouw kan komen. Dat is mijn gevoel erbij.
Niet alleen bestuur wil nieuwbouw. Ook veel supporters.
Met nieuwbouw ga je weer mee doen met renovatie niet. dat is een lapmiddel.
Voorlopig zijn we weer paar jaar terug geworpen. door dit gezeik.
kenny
 kenny - dinsdag 10 maart 2015 - 10:45   quote  deeplink  
ook hier moeten we ophouden met die tweespalt , feyenoord gaat nu voor nieuwbouw (wat ik altijd al het beste vond)en daar moeten we als 1 front achter gaan staan ,
geef de gemeente en sommige partijen nou geen aanleiding meer om het niet te steunen
dobias
 dobias - dinsdag 10 maart 2015 - 11:02   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 maart 2015 - 10:45 schreef kenny het volgende:
ook hier moeten we ophouden met die tweespalt , feyenoord gaat nu voor nieuwbouw (wat ik altijd al het beste vond)en daar moeten we als 1 front achter gaan staan ,
geef de gemeente en sommige partijen nou geen aanleiding meer om het niet te steunen
En dat is een zinnige opmerking.
Anders komen we nooit verder.
Zet je trots op zei en steun met ze allen de volgende stap wat deze dan ook is,
Bosifyable
 Bosifyable - dinsdag 10 maart 2015 - 11:11   quote  deeplink  
De vorige berekeningen lieten zien dat Feyenoord met (toentertijd) HNS keihard failliet zou zijn gegaan na verloop van tijd. Sorry, maar daar ga ik dan echt niet 'als een front' achter staan.

Of ze renoveren of nieuw willen bouwen interesseert me niet, als Feyenoord er maar beter van wordt.
jjh
 jjh - dinsdag 10 maart 2015 - 11:12   quote  deeplink  
Ik sta ook achter nieuwbouw. Vol voor gaan dan maar.
kenny
 kenny - dinsdag 10 maart 2015 - 11:21   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 maart 2015 - 11:11 schreef Bosifyable het volgende:
De vorige berekeningen lieten zien dat Feyenoord met (toentertijd) HNS keihard failliet zou zijn gegaan na verloop van tijd. Sorry, maar daar ga ik dan echt niet 'als een front' achter staan.

Of ze renoveren of nieuw willen bouwen interesseert me niet, als Feyenoord er maar beter van wordt.
ga maar weer door met tweespalt , je kan een hoop zeggen over Gudde maar dat hij zuinig en krenterig zonder risico's beleid neerzet valt niet over te twisten
zou hij dan inzake nieuw stadion wel alle risico's nemen ?? daar geloof ik niks van
Jan Tol
 Jan Tol - dinsdag 10 maart 2015 - 11:33   quote  deeplink  
Mijnheer Gudde u bent de Voorzitter van onze club, wilt u nu eindelijk eens een daad stellen inzake ons nieuwe stadion (toon ballen)!
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 10 maart 2015 - 11:37   quote  deeplink  
Dit niet door laten gaan getuigt van ballen.
Wel duurt t nu véél te lang.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3145
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: VERNIEUWBOUWPLAN DE KUIP VAN DE BAAN









0.0070710