BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - ADO Den Haag (zondag 22 maart 2015, 16:45); 1 - 0

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Eide
 Eide - vrijdag 20 maart 2015 - 15:21   quote  deeplink  
197003_339_AFC_Redactioneel_Header_600x338_Ajax_ADO_600x338.jpg

Ajax kreeg donderdag een enorme domper te verwerken. Ondanks een 2-1 overwinning in de ArenA werd ons aller Ajax op basis van de uitgescoorde goal uitgeschakeld in de Europa League. Daarmeedoor is het teleurstellende seizoen nu toch als niets anders als een mislukking te bestempelen. Toch zal Ajax nog voldoende redenen zien om er vol voor te gaan de laatste wedstrijden. Allereerst moet natuurlijk de 2e plaats in de competitie worden zeker gesteld om zo deelname aan de voorrondes voor de Champions League af te dwingen. Daarnaast zal Ajax alle wedstrijden willen gebruiken om de ultra-jonge selectie zo veel mogelijk ervaring op te laten doen.

Ajax speelde in haar historie maar liefst 84 duels tegen ADO Den Haag. Daarvan won Ajax er 55 en gingen er 14 verloren. De overigens 15 wedstrijden werden de punten gedeeld. ADO bleek tde afgelopen seizoen regelmatig een lastige tegenstander voor Ajax. In het seizoen 2011/12 werd voor het laatst twee maal in hetzelfde siezoen gewonnen van de Hagenezen. Sindsdien moest Ajax het elk seizoen doen met een overwinning en een gelijkspel. Het eerste onderlinge treffen eindigde in een gelijkspel, dus is het nu weer tijd voor een overwinning.

Duels tegen ADO zijn beladen duels vanwegen de zeer gespannen relatie tussen de beide supportersgroepen. Daarom zijn uitsupporters niet toegestaan bij de duels tussen beide clubs.
ADO beleeft een teleurstellend seizoen in de Eredivise. De afgelopen 2 jaren deed de Residentieclub steeds mee in het linkerrtijtje en eindigde het keurig 9e. Dit seizoen is ADO echter een laagvlieger. Met 5 punten voorsprong op Go Ahead Eagles lijkt de ploeg van Henk Fraser zich geen zorgen te hoeven maken voor degradatievoetbal hoewel ADO zeker niet veilig is.
ADO is, traditiegetrouw, een ploeg die het moet hebben van werklust. De ploeg heeft weinig echte uitblinkers en leunt zwaar op het scorend vermogen van Kramer die met 14 goals de enige echte afmaker is. Andere trefzekere spelers zijn Van Duinen en Alberg waarmee ADO qua goals mee doet met de middenmoot. ADO krijgt echter heel veel goals tegen dit seizoen. Alleen nummer laatst Dordrecht kreeg meer goals tegen dan de Hagenezen. Verdedigend is ADO dus een kwetsbare ploeg.

Ajax zel de teleurstelling van donderdag moeten verwerken en door moeten gaan met het zoeken naar de stijgende lijn en vooral beter voetbal. Daarbij lijkt Frank de Boer eindelijk over een vrijwel geheel fitte selectie en kan hij er dus voor kiezen te spelen met de basis zoals die ook overwinningen boekte tegen Heerenveen en Dnipro. De enige vraagtekens lijken daarbij Boilesen en Kishna te zijn. Kishna is zonder twijfel een zeer getalenteerde voetballer maar alle ophef rond zijn persoon lijkt op zijn benen te slaan. Hij speelt zeer wisselvallig waardoor het inbrengen van Schone een reeele optie is. Nicolai Boilesen is zonder twijfel de zwakste speler van Ajax op dit moment en dat al vele wedstrijden lang. De opeenvolgende slechte voorstellingen leiden ertoe dat het publiek zich tegen de jonge Deen keert, iets waar Klaassen zich terecht kritisch over uit liet na de wedstrijd tegen Dnipro. Frank de Boer zal zelf echter ook beseffen dat hij Boilesen geen plezier doet met basisplaatsen op dit moment en heeft met Riedewald een meer dan capable vervanger op de bank zitten.

De beelden zijn van het duel eerder dit seizoen toen Ajax vroeg op 0-1 voorsprong kwam maar in de laatste minuten een tegentreffer van Kramer moest toelaten.


-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 22 maart 2015 door Eide --
Ronald 1960
 Ronald 1960 - vrijdag 20 maart 2015 - 16:08   quote  deeplink  
Wederom mooi geschreven vriend! Echt een genot om te lezen.
OT. Ado blijkt de laatste seizoenen een lastig te bespelen tegenstander en zoals ajax op dit moment geen al te sterke indruk maakt,zal het elke wedstrijd ladtig zijn om een overwinning uit het vuur te slepen.
Maar omdat ik een ras-optimist ben ga ik toch weer voor een ruime overwinning en zeg ik deze keer :

4-0

We hebben enkele zeer goede talenten in de selectie zitten en met het huidige middenveld Bazoer, Klaassen en Sinkgraven, maar ook Fischer die op de weg terug is en ook nog Andersen.
Ik heb trouwens het voorgevoel dat zondag Moisander een basisplaats krijgt, al weet ik niet waarom. Ik hoop trouwens wel op Riedewald in de basis voor Boilesen. Die kan op dit moment weinig goeds doenen verspeelt te makkelijk ballen over een afstand van 5 meter en loopt zich constant vast. hoewel de 1e helft gisteren, vond ik hem wel meevallen.
Maar nogmaals, ik ga vooor 4-0. Ik zal erbij zijn om onze jongens aan te moedigen.
Eide
 Eide - vrijdag 20 maart 2015 - 16:17   quote  deeplink  
Eigen huis tegen een ploeg die makkelijk en veel goals tegen krijgt. En Ajax heeft, ondanks de uitschakeling gister, het ergste wel achter zich qua vorm. Het is nog niet goed te noemen maar het moet ruim goed genoeg te zijn om dit ADO in eigen huis aan de kant te schuiven.
biebie
 biebie - vrijdag 20 maart 2015 - 17:11   quote  deeplink  
Ajax-ADO. Who gives a shit?
Eide
 Eide - vrijdag 20 maart 2015 - 17:15   quote  deeplink  
Elke Ajacied.
Bobby1972
 Bobby1972 - vrijdag 20 maart 2015 - 17:28   quote  deeplink  
Voor de 2e plaats is het nog zeker belangrijk voor Ajax. Winst is daarom niet voor niks. Gelukkig gaat het nog om 'iets'.

Ik denk 3-0
biebie
 biebie - vrijdag 20 maart 2015 - 17:41   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 20 maart 2015 - 17:15 schreef Eide het volgende:
Elke Ajacied.
Elke masochistische Ajacied, zul je bedoelen.
Eide
 Eide - vrijdag 20 maart 2015 - 17:47   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 20 maart 2015 - 17:41 schreef biebie het volgende:

[..]

Elke masochistische Ajacied, zul je bedoelen.
Nee, ik bedoel het precies zoals het daar staat. Fan ben je door dik en dun. In goede maar zeker ook in slechte tijden. Tegen elke tegenstander, ongeacht wat er al dan niet op het spel staat.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 20 maart 2015 door Eide --
Pietje
 Pietje - vrijdag 20 maart 2015 - 17:48   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 20 maart 2015 - 16:17 schreef Eide het volgende:
Eigen huis tegen een ploeg die makkelijk en veel goals tegen krijgt. En Ajax heeft, ondanks de uitschakeling gister, het ergste wel achter zich qua vorm. Het is nog niet goed te noemen maar het moet ruim goed genoeg te zijn om dit ADO in eigen huis aan de kant te schuiven.
Op zich heb je natuurlijk voor de volle 100% gelijk, Eide. Ajax MOET winnen! Maar gezien bijvoorbeeld de wedstrijd van twee weken geleden, thuis tegen Excelsior... Ik weet het zo net nog niet. Misschien erg pessimistisch. ADO heeft erg veel scoren vermogen (Kramer, Alberg, Van Duinen) en Ajax speelt gewoon niet goed. Daarnaast leeft deze wedstrijd gigantisch in Den Haag. Ook voor de Hagenezen, net als in Utrecht, geldt dat ze 32 wedstrijden "mogen" verliezen, als ze maar 2 keer goed spelen tegen Ajax. Ik zou al meer dan tevreden zijn met een kleine overwinning. 1-0 of 2-1.

Overigens opnieuw een prachtig en zeer lezenswaardig topic. Grote klasse.
Eide
 Eide - vrijdag 20 maart 2015 - 17:56   quote  deeplink  
Ik roep ook zeker niet dat Ajax dit wel even gaat klaren Pietje. Maar zelfs in minder goede doen moet Ajax tegen dit Den Haag de drie punten gewoon in Amsterdam houden.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 20 maart 2015 door Eide --
Pietje
 Pietje - vrijdag 20 maart 2015 - 17:57   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 20 maart 2015 - 17:56 schreef Eide het volgende:
Ik roep ook zeker niet dat Ajax dit wel even gaat klaren Pietje. Maar zelfs in minder goede doen moet Ajax tegen dit Den Haag de drie punten gewoon in Amsterdam houden.
Ik hoop het oprecht, maar niets is zeker op dit moment.
biebie
 biebie - vrijdag 20 maart 2015 - 18:27   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 20 maart 2015 - 17:47 schreef Eide het volgende:

[..]

Nee, ik bedoel het precies zoals het daar staat. Fan ben je door dik en dun. In goede maar zeker ook in slechte tijden. Tegen elke tegenstander, ongeacht wat er al dan niet op het spel staat.
Nou, nou, wat een ayatollah praatjes. Kennelijk is je gevoel voor humor al heel lang geleden verdampt - ervan uitgaande dat het er ooit was.
Eide
 Eide - vrijdag 20 maart 2015 - 18:29   quote  deeplink  
52801289.jpg

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 20 maart 2015 door Eide --
jodocus
 jodocus - vrijdag 20 maart 2015 - 18:47   quote  deeplink  
2-1 net voor tijd
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 20 maart 2015 - 19:26   quote  deeplink  
Ik begon er voor Dnipro er ook al over.
Het ligt eraan wie er word opgesteld en hoe ze zijn hersteld van de vorige pot.
Het heeft wel pijn gedaan, zowel fysiek als mentaal.

Over de opstelling: Tja, wie moet er wel spelen en wie niet.
De lijst van spelers die ik niet wil zien, is intussen langer dan de lijst die ik wel wil zien.

Ik denk dat ik 2 spelers zeker wil zien, op hun plek die ze donderdag ook bezette.
Cilissen, Veltman.
De rest is voor mij een vraag teken.

Aanval van donderdag was gewoon waardeloos.

Middenveld heeft te veel gegeven donderdag, weet niet of iedereen daar goed genoeg is voor hersteld. Bazoer heeft net 2 maanden basisspeler maar dit is wel zijn 7 wedstrijd achter elkaar, op een gegeven moment gaat daar het kaarsje uit.
Sinkgraven geld het net zo voor, al speelt hij natuurlijk niet elke wedstrijd de volle 90 min.
Klaassen, tja ik twijfel of ik hem wil zien op 6. Is dit echt goed voor het team, ik twijfel. Is zijn oude positie niet gewoon beter voor het team. Team dat amper gevaarlijk is.

Backs van rhijn en Boilissen, daar word ik niet vrolijk van.
Soms liepen ze vrij maar werden ze niet aangespeeld maar soms ook wel, maar dan zag je ook meteen waarom ze eerder niet werden aangespeeld, er kwam gewoon niks van hun terecht.
Ik heb toch een vraag teken bij Viergever, hoe kan het dat hij door de mand zakte bij AZ toen hij Moissander daar moest vervangen en hier toch redelijk speelt.
Kan Viergever echt het niveau aan of is hij het toekomstige probleem als het team een stapje omhoog gaat. Ik twijfel.

Maar jah, de vervangers? De enige die mij kan bekoren is Riedewald.
En dat zegt eigenlijk al genoeg.

Dus ik ben bang dat zondag niet zo mooie wedstrijd word.

Ik denk dat alleen Riedewald gaat spelen voor Boilissen.
De rest zal wel gewoon gaan spelen
Maar jah, ik zie het toch niet. Ik ben werken.
Ik hoop natuurlijk op een mooie wedstrijd, maar bovenal een mooie uitslag.
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - vrijdag 20 maart 2015 - 20:45   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 20 maart 2015 - 18:29 schreef Eide het volgende:
[ afbeelding ]
Whahahahaha
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - vrijdag 20 maart 2015 - 20:46   quote  deeplink  
5-1 makkie. Kampioenen ole oleeeeee!
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 20 maart 2015 - 21:34   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 20 maart 2015 - 18:27 schreef biebie het volgende:

[..]

Nou, nou, wat een ayatollah praatjes. Kennelijk is je gevoel voor humor al heel lang geleden verdampt - ervan uitgaande dat het er ooit was.
En hij heeft nog gelijk ook, maar blijkbaar kunnen we jouw scharen onder het kopje successupporters. Uiteindelijk heeft zo'n seizoen een voordeel. Kunnen de successupporters weer verder hoppen naar de volgende club!
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 20 maart 2015 - 21:49   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 20 maart 2015 - 21:34 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

En hij heeft nog gelijk ook, maar blijkbaar kunnen we jouw scharen onder het kopje successupporters. Uiteindelijk heeft zo'n seizoen een voordeel. Kunnen de successupporters weer verder hoppen naar de volgende club!
Helaas komen ze vrij snel weer terug, (omdat het gras niet groener was aan de overkant).
biebie
 biebie - zaterdag 21 maart 2015 - 00:18   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 20 maart 2015 - 18:29 schreef Eide het volgende:
[ afbeelding ]
Geleende humor, sterk hoor, knul...
biebie
 biebie - zaterdag 21 maart 2015 - 00:21   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 20 maart 2015 - 21:34 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

En hij heeft nog gelijk ook, maar blijkbaar kunnen we jouw scharen onder het kopje successupporters. Uiteindelijk heeft zo'n seizoen een voordeel. Kunnen de successupporters weer verder hoppen naar de volgende club!
Nee hoor, pipo, heb al 15 jaar seizoenkaarten bij MIJN club, maar mag ik misschien iets kritisch zeggen als ik ieder jaar het volle bedrag moet betalen om naar een jeugdelftal te kijken dat geen vooruitgang boekt? Er is een verschil tussen blinde supporters zoals jij en die maffe eide en vele anderen.
Hummel10
 Hummel10 - zaterdag 21 maart 2015 - 08:06   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 21 maart 2015 - 00:21 schreef biebie het volgende:

[..]

Nee hoor, pipo, heb al 15 jaar seizoenkaarten bij MIJN club, maar mag ik misschien iets kritisch zeggen als ik ieder jaar het volle bedrag moet betalen om naar een jeugdelftal te kijken dat geen vooruitgang boekt? Er is een verschil tussen blinde supporters zoals jij en die maffe eide en vele anderen.
Zelfs zonder seizoenkaart verlang ik al meer van Ajax.. ;-)
Dit seizoen is gewoon het resultaat van de huidig zittende mensen.
Dat er sterkhouders vertrekken bij Ajax weet iedereen. Geeft ook niks
maar dat je dan 100 miljoen op de bank laat staan (hopelijk hebben
ze dit gedaan om selectie te versterken zodra de A talenten beginnen in te stromen).
Want een Duarte, Zimling, vd Hoorn enz. Zijn geen directe versterkingen geweest en juist
zulke aankopen bepalen de positie waar je staat. Na vier kampioenschappen
gewoon geen meter opgechoten qua spel eerder achteruit gegaan en dat is onacceptabel.
Eide
 Eide - zaterdag 21 maart 2015 - 10:46   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 21 maart 2015 - 00:21 schreef biebie het volgende:

[..]

Er is een verschil tussen blinde supporters zoals jij en die maffe eide en vele anderen.
22ac8884fd0df07355f0ae5a940a4cde42cd257b9387ab734ac927a1653b2dd1.jpg

Oh jeetje. Ik heb geen humor EN ik ben maf. Hoe kom ik nu de dag door!? En hoe moet ik vanavond nou slapen...

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 21 maart 2015 door Eide --
NatjosFC
 NatjosFC - zaterdag 21 maart 2015 - 11:01   quote  deeplink  
Ik zou het een beetje omgooien.

Cillessen
Rhijn Veltman Hoorn Viergever
Serero
Klaassen Bazoer
El Ghazi Milik Sinkgraven

Kishna gelijk verkopen aan het eind van het seizoen.
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - zaterdag 21 maart 2015 - 11:06   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 21 maart 2015 - 00:21 schreef biebie het volgende:

[..]

Nee hoor, pipo, heb al 15 jaar seizoenkaarten bij MIJN club, maar mag ik misschien iets kritisch zeggen als ik ieder jaar het volle bedrag moet betalen om naar een jeugdelftal te kijken dat geen vooruitgang boekt? Er is een verschil tussen blinde supporters zoals jij en die maffe eide en vele anderen.
Krijg de tering jij baby.
wat wil je nou eigenlijk duidelijk maken? Dat je eigen mini clubje weer niet presteert is niet ons probleem, dus ga daar huilen met je collega havenslaven.

Ajax gaat nooit minder worden dan welke club dan ook in Nederland en zelfs in europa zijn we 100 x meer waard dan jouw clubje.

Het gaat je goed knoet!
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - zaterdag 21 maart 2015 - 11:07   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 21 maart 2015 - 10:46 schreef Eide het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Oh jeetje. Ik heb geen humor EN ik ben maf. Hoe kom ik nu de dag door!? En hoe moet ik vanavond nou slapen...
Whahahahahahahaha wordt steeds beter!
Eide
 Eide - zaterdag 21 maart 2015 - 11:10   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 21 maart 2015 - 11:01 schreef NatjosFC het volgende:
Ik zou het een beetje omgooien.

Cillessen
Rhijn Veltman Hoorn Viergever
Serero
Klaassen Bazoer
El Ghazi Milik Sinkgraven

Kishna gelijk verkopen aan het eind van het seizoen.
Ik zou dat toch anders doen.

Riedewald op linksback in ieder geval, of misschien zelfs centraal achterin. Bazoer wil ik wel eens op 6 zien met Sinkengraven en Klaassen als aanvallende middenvelders en voorin zou ik toch vasthouden aan Kishna, El Ghazi en Milik. Daar zit meer in dan er nu uit komt.
NatjosFC
 NatjosFC - zaterdag 21 maart 2015 - 11:22   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 21 maart 2015 - 11:10 schreef Eide het volgende:

[..]

Ik zou dat toch anders doen.

Riedewald op linksback in ieder geval, of misschien zelfs centraal achterin. Bazoer wil ik wel eens op 6 zien met Sinkengraven en Klaassen als aanvallende middenvelders en voorin zou ik toch vasthouden aan Kishna, El Ghazi en Milik. Daar zit meer in dan er nu uit komt.
Sinkgraven vind ik momenteel in deze vorm samen met Klaassen de beste spelers, daarom wil ik die aanvallend opstellen. Ik zou van der Hoorn opstellen omdat hij in de lucht wat meer brengt dan Riedewald, dat lijkt me in deze wedstrijd wel nodig tegen Kramer.
Bazoer op cvm zou kunnen, maar ik vind hem tot nu aanvallend prima spelen, is erg rustig aan de bal en ik denk dat hij goed vanaf links op het middenveld zou kunnen spelen naast Klaassen die veel meters maakt. Daarnaast vind ik Serero sowieso een goede cvm voor Ajax met zijn passing.

Kishna gaat weg, die moet je ook niet willen houden denk ik. gewoon verkopen en focussen op wie wel blijft en er blijft genoeg talent over. Sinkgraven heeft bij H'veen ook al vanaf links gespeeld en dat ging prima.
Eide
 Eide - zaterdag 21 maart 2015 - 11:27   quote  deeplink  
Ik vind de passing van Serero dramatisch. Balletjes breed gaat nog wel maar alle diepgang ontbreekt bij Thuli. Die zou ik dus momenteel niet opstellen. En Sinkgraven moet gewoon vanaf het middenveld spelen vind ik.
NatjosFC
 NatjosFC - zaterdag 21 maart 2015 - 11:28   quote  deeplink  
Ik vind Serero vanaf de CVM spot juist wel een goede passer, aanvallend zou ik hem nooit opstellen.
Waarom vind je dat Sinkgraven vanaf het middenveld moet?
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - zaterdag 21 maart 2015 - 11:31   quote  deeplink  
We moeten circus Atuba terughalen!
Eide
 Eide - zaterdag 21 maart 2015 - 11:41   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 21 maart 2015 - 11:28 schreef NatjosFC het volgende:
Ik vind Serero vanaf de CVM spot juist wel een goede passer, aanvallend zou ik hem nooit opstellen.
Waarom vind je dat Sinkgraven vanaf het middenveld moet?
Serero is prima met balletjes opzij of over 3 meter maar een bal de diepte in of een steekpass in gewoon dik onvoldoende bij Serero. En daar doet zijn geweldige aanname niets aan af. Serero brengt voetballend niet voldoende vind ik.

Sinkgraven zou ik altijd vanaf het middenveld laten spelen omdat zijn grootste kracht is om tussen de linies te spelen. Sinkgraven vind makkelijk ruimtes op het middenveld en is in staat om van daaruit meteen een beslissende pass te geven. Vanaf linksbuiten is hij veel meer gedwongen om de actie te maken waarmee juist zijn kracht in de ruimtes verloren gaat. Bovendien brengt Sinkgraven dynamiek op het middenveld waarmee het voor verdedigers een stuk minder voorspelbaar wordt.

Ik zou dus zelf de optie Bazoer op 6 willen zien. Bazoer toont zich voetballend stabiel, fysiek sterk en in staat zowel op safe als diep te spelen. Hij is bij Ajax ook van origine een CVM. Daarmee krijgt Klaassen weer de kans aanvallend te spelen. Dan heb je met Sinkgraven en Klaassen twee dynamische middenvelders en krijg je het scorend vermogen van Klaassen terug.
biebie
 biebie - zaterdag 21 maart 2015 - 11:43   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 21 maart 2015 - 11:06 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:

[..]

Krijg de tering jij baby.
wat wil je nou eigenlijk duidelijk maken? Dat je eigen mini clubje weer niet presteert is niet ons probleem, dus ga daar huilen met je collega havenslaven.

Ajax gaat nooit minder worden dan welke club dan ook in Nederland en zelfs in europa zijn we 100 x meer waard dan jouw clubje.

Het gaat je goed knoet!
Zeker niet zo goed opgelet op de lagere school tijdens de les 'hoe leer ik lezen'
NatjosFC
 NatjosFC - zaterdag 21 maart 2015 - 11:46   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 21 maart 2015 - 11:41 schreef Eide het volgende:

[..]

Serero is prima met balletjes opzij of over 3 meter maar een bal de diepte in of een steekpass in gewoon dik onvoldoende bij Serero. En daar doet zijn geweldige aanname niets aan af. Serero brengt voetballend niet voldoende vind ik.

Sinkgraven zou ik altijd vanaf het middenveld laten spelen omdat zijn grootste kracht is om tussen de linies te spelen. Sinkgraven vind makkelijk ruimtes op het middenveld en is in staat om van daaruit meteen een beslissende pass te geven. Vanaf linksbuiten is hij veel meer gedwongen om de actie te maken waarmee juist zijn kracht in de ruimtes verloren gaat. Bovendien brengt Sinkgraven dynamiek op het middenveld waarmee het voor verdedigers een stuk minder voorspelbaar wordt.

Ik zou dus zelf de optie Bazoer op 6 willen zien. Bazoer toont zich voetballend stabiel, fysiek sterk en in staat zowel op safe als diep te spelen. Hij is bij Ajax ook van origine een CVM. Daarmee krijgt Klaassen weer de kans aanvallend te spelen. Dan heb je met Sinkgraven en Klaassen twee dynamische middenvelders en krijg je het scorend vermogen van Klaassen terug.
Sinkgraven kan ook een vrije rol op links krijgen zoals Schöne dat vanaf rechts had.
Bazoer op cvm is opzich een prima optie want Klaassen moet naar mijn mening altijd aanvallend spelen, maar Bazoer mist wel ervaring op die plek.

voor de rest ben ik het zeker met je eens.
Eide
 Eide - zaterdag 21 maart 2015 - 12:11   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 21 maart 2015 - 11:46 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Sinkgraven kan ook een vrije rol op links krijgen zoals Schöne dat vanaf rechts had.
Bij Schone zie je ook dat zodra hij acties moet gaan maken het snel fout gaat. Dat werkt alleen als je de ruimte krijgt om te voetballen door een dynamische middenvelder en een opkomende back die blijven gaan. En dat heeft Ajax momenteel gewoon niet als je Sinkgraven van 8 haalt.
nora
 nora - zaterdag 21 maart 2015 - 12:48   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 21 maart 2015 - 11:10 schreef Eide het volgende:

[..]

Ik zou dat toch anders doen.

Riedewald op linksback in ieder geval, of misschien zelfs centraal achterin. Bazoer wil ik wel eens op 6 zien met Sinkengraven en Klaassen als aanvallende middenvelders en voorin zou ik toch vasthouden aan Kishna, El Ghazi en Milik. Daar zit meer in dan er nu uit komt.
Klopt het middenveld is wijzigen Bazoer op 6 en Klaasen oude stek en Daley links en voorhoede houden zoals afgelopen donderdag en Riedewalt voor Boilessen.
Brandje
 Brandje - zaterdag 21 maart 2015 - 13:49   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 21 maart 2015 - 12:48 schreef nora het volgende:

[..]

Klopt het middenveld is wijzigen Bazoer op 6 en Klaasen oude stek en Daley links en voorhoede houden zoals afgelopen donderdag en Riedewalt voor Boilessen.
Laat het middenveld maar even lekker zo staan. Verder zou ik Viergever back zetten en Riedewald centraal want Viergever doet voetballend helemaal niks dan slappe ballen breed. Riedewald heeft een veel betere inspeelpass en oogt veel sterker dan Viergever.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - zaterdag 21 maart 2015 - 15:11   quote  deeplink  
zozo frank heeft Boilissen en Sinkgraven niet meegenomen in zijn selectie voor zondag:
beide zijn geblesseerd volgens frank:

Selectie voor Zondag:

Jasper Cillessen
Ricardo van Rhijn
Joël Veltman
Niklas Moisander
Mike van der Hoorn
Kolbeinn Sigthórsson
Davy Klaassen
Ricardo Kishna
Jairo Riedewald
Lucas Andersen
Arek Milik
Lasse Schöne
Anwar El Ghazi
Thulani Serero
Nick Viergever
Riechedly Bazoer
Diederik Boer
Donny van de Beek

We kunnen onze favoriete opstelling maken voor deze wedstrijd

De mijne:

Cillessen
Van Rhijn Veltman Viergever Riedewald
Serero
Klaassen Bazoer
El Ghazi Millik Kishna

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 21 maart 2015 door Positieve Arrogantie --
Eide
 Eide - zaterdag 21 maart 2015 - 19:22   quote  deeplink  
Donny van de Beek bij Ajax 1. Geweldig voor die gozer. 17 jaar pas.
Brandje
 Brandje - zaterdag 21 maart 2015 - 21:06   quote  deeplink  
Ik kan er echt met mijn volle verstand niet hij dat menSen Viergever centraal willen zien staan. Die gozer is de laatste wedstrijden wel zo ongelooflijk zwak. Afgelopen donderdag geen pass naar voren gegeven op de bal na Klaassen die niks anders kan doen dan terug kaatsen. Zet daar het uitstekende opbouwen van Riedewald tegenover zoals tegen Heerenveen en de keuze is makkelijk. Plus het feit dat Riedewald wel het middenveld durft in te dribbelen.
Wil willen nu eenmaal graag opbouwen zet daar dan ook je beste spelers voor in dus dat zijn Riedewald en Veltman en geen Viergever.
remco k
 remco k - zaterdag 21 maart 2015 - 23:46   quote  deeplink  
Ik zeg niet dat het een goede opstelling is. Maar als het verdedigende beter moet staan. Zou het volgende dan mogelijk zijn.
Veltman vd Hoorn riedewald viergever.
NatjosFC
 NatjosFC - zondag 22 maart 2015 - 00:37   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 21 maart 2015 - 12:11 schreef Eide het volgende:

[..]

Bij Schone zie je ook dat zodra hij acties moet gaan maken het snel fout gaat. Dat werkt alleen als je de ruimte krijgt om te voetballen door een dynamische middenvelder en een opkomende back die blijven gaan. En dat heeft Ajax momenteel gewoon niet als je Sinkgraven van 8 haalt.
Maar Sinkgraven heeft die actie juist wel, dat heeft hij al bewezen. Erg handig aan de bal.
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - zondag 22 maart 2015 - 01:09   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 21 maart 2015 - 11:43 schreef biebie het volgende:

[..]

Zeker niet zo goed opgelet op de lagere school tijdens de les 'hoe leer ik lezen'
Lagere school? Hahaha die moest ik overslaan...
Brandje
 Brandje - zondag 22 maart 2015 - 09:11   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 21 maart 2015 - 23:46 schreef remco k het volgende:
Ik zeg niet dat het een goede opstelling is. Maar als het verdedigende beter moet staan. Zou het volgende dan mogelijk zijn.
Veltman vd Hoorn riedewald viergever.
Persoonlijk vind ik van Rhijn gewoon een basisklant ondanks zijn zwakke optreden donderdag maar hij speelde tegen PSV Depay volledig uit de wedstrijd. Oom Neymar had het zwaar tegen hem dus laat Ricardo maar gewoon staan en geef hem de kans zich te herstellen.
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - zondag 22 maart 2015 - 13:29   quote  deeplink  
5-1 ik zit klaar!
Pietje
 Pietje - zondag 22 maart 2015 - 13:38   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 maart 2015 - 13:29 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:
5-1 ik zit klaar!
Veel te vroeg, vriend. De wedstrijd begint pas om 16:45 uur... ;-)
remco k
 remco k - zondag 22 maart 2015 - 13:41   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 maart 2015 - 09:11 schreef Brandje het volgende:

[..]

Persoonlijk vind ik van Rhijn gewoon een basisklant ondanks zijn zwakke optreden donderdag maar hij speelde tegen PSV Depay volledig uit de wedstrijd. Oom Neymar had het zwaar tegen hem dus laat Ricardo maar gewoon staan en geef hem de kans zich te herstellen.
Ik houd ook wel van Ricardo, maar veel mensen hebben het over onze defensieve zwakheid.

Daarom dacht ik dit, een nachtje verder en ik begrijp uberhaubt niet waarom ik verdedigend denk, dat doe ik normaal ook niet..:-)
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - zondag 22 maart 2015 - 13:50   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 maart 2015 - 13:38 schreef Pietje het volgende:

[..]

Veel te vroeg, vriend. De wedstrijd begint pas om 16:45 uur... ;-)
Pietje, vriend....ik zit klaar met de muziek op 100 en de blikken en flessen speciaalbier vliegen erdoorheen
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - zondag 22 maart 2015 - 13:50   quote  deeplink  
Nog tips trouwens mbt speciaalbieren?
Pietje
 Pietje - zondag 22 maart 2015 - 13:59   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 maart 2015 - 13:50 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:

[..]

Pietje, vriend....ik zit klaar met de muziek op 100 en de blikken en flessen speciaalbier vliegen erdoorheen
Dat klinkt goed! Dat kan ik helaas niet zeggen. Mijn vrouw heeft een een beknelde zenuw in haar rug en sterft van de pijn. Pas morgenochtend kan zij terecht bij huisarts/fysio. Pijnstillers en spierverslappers helpen niet. Ik kan dus ook de deur niet uit, terwijl we vandaag de verjaardag van onze kleindochter zouden vieren. Balen. Nou maar hopen, dat we als beloning/troost een mooie overwinning op ADO gaan krijgen.

Nee, ik heb geen tips voor je wat betreft speciaalbier. Ik ben een wijn- en whiskeydrinker.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3144
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - ADO Den Haag (zondag 22 maart 2015, 16:45); 1 - 0









0.0096290