BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - ADO Den Haag (zondag 22 maart 2015, 16:45); 1 - 0

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
remco k
 remco k - dinsdag 24 maart 2015 - 14:19   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 maart 2015 - 14:14 schreef Eide het volgende:
Moisander was altijd wel veel kritiek op hoor. Boilesen wel mee eens. Dat wat hij nu laat zien staat in geen verhouding tot wat hij om voorgaande seizoenen liet zien, in de periodes dat hij fit was.

Even klinisch bekeken kan Ajax voor elke positie versterkingen gebruiken. Als je niet Messi, Suarez, Ronaldo, Neuer en dergelijke in je ploeg hebt kan je altijd versterken. Is natuurlijk een onzinnige vergelijking maar het gaat even om de roep om versterkingen. Er is letterlijk geen enkele positie waar Ajax niet een betere speler zou kunnen opstellen, ware het niet voor de financiele overwegingen.

Als ik dan, heel persoonlijk, kijk naar waar ik vind dat Ajax versterkingen het hardst nodig heeft is dat LCV en spits. LCV omdat ik Viergever goed voor de breedte vindt maar niet voor de diepte. En omdat een CV positie een uitgelezen plekje is voor een ervaren man. En spits omdat Milik en Sightorsson gewoon niet voldoen en Zivkovic naar mijn mening nog niet ver genoeg is om dat als een Ajax spits in te vullen.
Een overweging een de CVM positie. Ik denk dat Bazoer een hele goede kan worden op die positie. Als Ajax Bazoer als een 10 ziet is dat misschien wel de allergrootste prioriteit waaraan Ajax invulling moet geven.

Het systeem dat FdB wil spelen is prima. Dat systeem werkt in het buitenland en internationaal prima. Er is geen enkele reden dat systeem in twijfel te trekken. Maar Ajax moet wel de spelers hebben die dat naar behoren kunnen invullen. Of FdB moet er wat opportunistischer mee gaan werken, zoals dat bijvoorbeeld tegen PSV goed uitpakte.

Ik denk dat de twee meest essentiële posities om dat echt goed te gaan doen de 6 en de 9 posities zijn. De CVM omdat daar al het voetbal begint in aanvallend opzicht en de 9 omdat je daar onrust en onvoorspelbaarheid moet creëren waardoor de aanvallende middenvelders en buitenspelers ruimte krijgen om te voetballen.
Ik persoonlijk vond Moisander de afgelopen twee seizoenen gewoon een sterkhouder bij Ajax.
Dit jaar is ie dat zeker niet en behoort ie tot de minste spelers.

Verder ben ik het volledig met je eens..
Bobby1972
 Bobby1972 - dinsdag 24 maart 2015 - 14:42   quote  deeplink  
"Dus als de ploeg fitter en frisser aan het komende seizoen begint dan afgelopen jaar, dan draai je de boel al om en zul je zien dat het een hele goede ploeg is "

Dit vind persoonlijk onzin. Je doet net of het kinderlijk eenvoudig is om het op te lossen. En wat ik meest zwak vind aan jou is dat je dan de Boer persoonlijk nooit erop verantwoordelijk stelt.

Zwak onderbouwd noem ik dat, en net of dat jij persoonlijk w l ff de oplossing voor Ajax in pacht hebt.

Wanneer je kwaliteit mist op bepaalde posities, wordt dat nooit door de aanwezige spelers opgelost. Omdat wat er niet is, er niet is en niet gaat komen.
Bobby1972
 Bobby1972 - dinsdag 24 maart 2015 - 14:44   quote  deeplink  
"Dus als de ploeg fitter en frisser aan het komende seizoen begint dan afgelopen jaar, dan draai je de boel al om en zul je zien dat het een hele goede ploeg is. "

Als je dit zo leest zou je bijna gaan afvragen waarom Remco niet voor Ajax werkt. Omdat dit nergens op gebaseerd is. Er is geen enkele garantie dat deze ploeg wanneer het fit is wel voldoende kwaliteit heeft.
Bobby1972
 Bobby1972 - dinsdag 24 maart 2015 - 14:50   quote  deeplink  
Je moet spelers beoordelen op basis van wat ze momenteel presteren. En dan kom je tot een andere conclusie dan wanneer je naar het verleden blijft kijken en oordelen.

Het spel dat Ajax speelt werkt feitelijk niet omdat er gebrek is aan kwaliteit. Dan moet je of ervoor zorgen dat die kwaliteit er wel komt of je moet je aanpassen. Het lijkt er vaak op dat Ajax vast blijft houden aan het spel en de uitvoering ervan. Dan is er maar 1 optie over; meer kwaliteit in spelers erbij om het zo uit te voeren. Ik zie Ajax ook niet veranderen in spelwijze.
Eide
 Eide - dinsdag 24 maart 2015 - 15:00   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 maart 2015 - 14:50 schreef Bobby1972 het volgende:
Je moet spelers beoordelen op basis van wat ze momenteel presteren.
Dat is een aardige dooddoener waarmee je elke wedstrijd als een eindexamen kan gaan beoordelen voor een speler. Je kan het hier en nu niet los zien van wat een speler in het verleden heeft laten zien en wat zijn potentieel is.
remco k
 remco k - dinsdag 24 maart 2015 - 15:22   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 maart 2015 - 14:42 schreef Bobby1972 het volgende:
"Dus als de ploeg fitter en frisser aan het komende seizoen begint dan afgelopen jaar, dan draai je de boel al om en zul je zien dat het een hele goede ploeg is "

Dit vind persoonlijk onzin. Je doet net of het kinderlijk eenvoudig is om het op te lossen. En wat ik meest zwak vind aan jou is dat je dan de Boer persoonlijk nooit erop verantwoordelijk stelt.

Zwak onderbouwd noem ik dat, en net of dat jij persoonlijk w l ff de oplossing voor Ajax in pacht hebt.

Wanneer je kwaliteit mist op bepaalde posities, wordt dat nooit door de aanwezige spelers opgelost. Omdat wat er niet is, er niet is en niet gaat komen.
Wat lul je nou. Ik zeg constant dat ik de Boer het kwalijk neem dat de ploeg niet fit is.
Je zou eens wat moeten lezen wat een ander post.

En ja, ik denk inderdaad dat daar de oplossing voor een groot deel in zit ja.

En zoals Eide terecht al aanstipt. Ajax is een ploeg waarbij er op iedere positie in de wereld wel betere spelers lopen, en ik heb een verassing voor je, wel meer dan 1 per positie ook..
remco k
 remco k - dinsdag 24 maart 2015 - 15:23   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 maart 2015 - 14:44 schreef Bobby1972 het volgende:
"Dus als de ploeg fitter en frisser aan het komende seizoen begint dan afgelopen jaar, dan draai je de boel al om en zul je zien dat het een hele goede ploeg is. "

Als je dit zo leest zou je bijna gaan afvragen waarom Remco niet voor Ajax werkt. Omdat dit nergens op gebaseerd is. Er is geen enkele garantie dat deze ploeg wanneer het fit is wel voldoende kwaliteit heeft.
Wat lul je nou toch weer dom kerel. Iedereen hier heeft een mening, net zoals jij je mening hebt, ik ga van jou toch ook niet roepen dat ik me afvraag waarom je niet bij Ajax werkt..

Overigens zou ik er ook absoluut niet willen werken. Heb echt een meer dan prima baan, waarin ik heel gelukkig ben en zou dat absoluut niet willen opgeven om te werken met verwende oudvoetballers..
remco k
 remco k - dinsdag 24 maart 2015 - 15:24   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 maart 2015 - 14:50 schreef Bobby1972 het volgende:
Je moet spelers beoordelen op basis van wat ze momenteel presteren. En dan kom je tot een andere conclusie dan wanneer je naar het verleden blijft kijken en oordelen.

Het spel dat Ajax speelt werkt feitelijk niet omdat er gebrek is aan kwaliteit. Dan moet je of ervoor zorgen dat die kwaliteit er wel komt of je moet je aanpassen. Het lijkt er vaak op dat Ajax vast blijft houden aan het spel en de uitvoering ervan. Dan is er maar 1 optie over; meer kwaliteit in spelers erbij om het zo uit te voeren. Ik zie Ajax ook niet veranderen in spelwijze.
En weer heel veel woorden zonder ook maar iets te zeggen..
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 24 maart 2015 - 16:43   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 maart 2015 - 14:01 schreef remco k het volgende:

[..]

Volgens mij was Moisander de afgelopen twee seizoenen gewoon een sterkhouder bij Ajax en dat die dit seizoen zo slecht is had geen mens verwacht. Ook had iedereen verwacht dat Boilesen een betere ontwikkeling door zou maken op linksback waar helemaal niets van terecht is gekomen. Als je dan Viergever haalt waar vrijwel iedereen hier blij mee was, dan is dat op voorhand gewoon prima ingevuld. Dat de CVM positie belangrijker is dan welke andere roep ik hier al jaren. De 9 positie was op voorhand ook prima ingevuld met Zivkovic Sigthorson en Millik.

Dat deze keuzes niet allemaal goed zijn uitgepakt moge duidelijk zijn, maar er is geen mensen die dit op voorhand allemaal kon voorspellen..
http://forum.headliner.nl/topic-28009/

Lees mijn topic van vorig jaar zelfde tijd als maar even door.
Begin zelfs met de linksback positie. Stukje verderop over Sigthorsson en een ervaren spits erbij.
(Dit was voordat Milik er was dat wel)

En lees deze van voor dit seizoen ook maar even

http://forum.headliner.nl/topic-28498/

Schöne, Moisander en Sigthorsson had ik er al niet eens meer instaan..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 24 maart 2015 door Hummel10 --
Bobby1972
 Bobby1972 - dinsdag 24 maart 2015 - 16:48   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 maart 2015 - 15:00 schreef Eide het volgende:

[..]

Dat is een aardige dooddoener waarmee je elke wedstrijd als een eindexamen kan gaan beoordelen voor een speler. Je kan het hier en nu niet los zien van wat een speler in het verleden heeft laten zien en wat zijn potentieel is.
He gaat natuurlijk niet om 1 wedstrijd. Maar oordelen op basis van een seizoen lijkt mij niet geheel onrealistisch.
Bobby1972
 Bobby1972 - dinsdag 24 maart 2015 - 16:51   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 maart 2015 - 15:22 schreef remco k het volgende:

[..]

Wat lul je nou. Ik zeg constant dat ik de Boer het kwalijk neem dat de ploeg niet fit is.
Je zou eens wat moeten lezen wat een ander post.

En ja, ik denk inderdaad dat daar de oplossing voor een groot deel in zit ja.

En zoals Eide terecht al aanstipt. Ajax is een ploeg waarbij er op iedere positie in de wereld wel betere spelers lopen, en ik heb een verassing voor je, wel meer dan 1 per positie ook..
Het geheel als team is onvoldoende. Of je de oorzaak nu legt bij fitheid of gebrek aan kwaliteit, of een combinatie. Het eindresultaat blijft hetzelfde. En dat is wat we zien en waar de prestaties van Ajax nu op gebaseerd zijn. Het probleem lost zich nooit vanzelf op!
Eide
 Eide - dinsdag 24 maart 2015 - 16:58   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 maart 2015 - 16:48 schreef Bobby1972 het volgende:

[..]

He gaat natuurlijk niet om 1 wedstrijd. Maar oordelen op basis van een seizoen lijkt mij niet geheel onrealistisch.
Beoordelen is prima, zolang het geen veroordelen wordt. Om het voorbeeld Boilesen dan te hanteren: hij heeft in het verleden wel laten zien veel en veel beter te kunnen. Natuurlijk is het huidige seizoen van Boilesen dramatisch en natuurlijk moet je daar de ogen niet voor sluiten. Maar we hoeven ook niet te vergeten dat hij in de voorgaande seizoen wel heeft laten zien het niveau te hebben.

De vraag is of Ajax/Frank de Boer moet blijven boren naar dat niveau dat er zeker in zit of dat je op basis van dit seizoen een ander moet zoeken.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 24 maart 2015 door Eide --
Bobby1972
 Bobby1972 - dinsdag 24 maart 2015 - 16:59   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 maart 2015 - 15:24 schreef remco k het volgende:

[..]

En weer heel veel woorden zonder ook maar iets te zeggen..
"Inderdaad, en een iets betere vorm bij de aanwezige spelers die al tijden uit vorm zijn, twee keer een balletje binnenkant paal en we hadden boven aan gestaan.."

dit soort uitspraken raken kant noch wal. Als ik dit lees, lees ik onzinnigheid. Omdat het onrealistisch is. Je kunt nooit zeggen dat daarmee het probleem er niet meer zou zijn. Naïef denken noem ik dat. Ik geloof dat er meer redenen zijn waardoor Ajax structureel minder presteert.
remco k
 remco k - dinsdag 24 maart 2015 - 20:30   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 maart 2015 - 16:43 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

http://forum.headliner.nl/topic-28009/

Lees mijn topic van vorig jaar zelfde tijd als maar even door.
Begin zelfs met de linksback positie. Stukje verderop over Sigthorsson en een ervaren spits erbij.
(Dit was voordat Milik er was dat wel)

En lees deze van voor dit seizoen ook maar even

http://forum.headliner.nl/topic-28498/

Schöne, Moisander en Sigthorsson had ik er al niet eens meer instaan..
Je geeft zelf al aan dat je linksback redelijk bezet bent.

En inderdaad Millik is erbij gekomen.
remco k
 remco k - dinsdag 24 maart 2015 - 20:31   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 maart 2015 - 16:51 schreef Bobby1972 het volgende:

[..]

Het geheel als team is onvoldoende. Of je de oorzaak nu legt bij fitheid of gebrek aan kwaliteit, of een combinatie. Het eindresultaat blijft hetzelfde. En dat is wat we zien en waar de prestaties van Ajax nu op gebaseerd zijn. Het probleem lost zich nooit vanzelf op!
Waarom ga je nou WEER helemaal niet in op wat een ander daadwerkelijk zegt?
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - dinsdag 24 maart 2015 - 20:33   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 maart 2015 - 20:31 schreef remco k het volgende:

[..]

Waarom ga je nou WEER helemaal niet in op wat een ander daadwerkelijk zegt?
Ik lees die post van hem niet eens meer...de dikke van Dale is spannender
remco k
 remco k - dinsdag 24 maart 2015 - 20:34   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 maart 2015 - 16:59 schreef Bobby1972 het volgende:

[..]

"Inderdaad, en een iets betere vorm bij de aanwezige spelers die al tijden uit vorm zijn, twee keer een balletje binnenkant paal en we hadden boven aan gestaan.."

dit soort uitspraken raken kant noch wal. Als ik dit lees, lees ik onzinnigheid. Omdat het onrealistisch is. Je kunt nooit zeggen dat daarmee het probleem er niet meer zou zijn. Naïef denken noem ik dat. Ik geloof dat er meer redenen zijn waardoor Ajax structureel minder presteert.
Voor iemand van het niveau zoals jij je voordoet kan je wel verdomd slecht iets in de juiste context lezen.

En als je dan zo wijs wilt zijn. Waar staat in hemelsnaam dat daar de oplossing in zit??

Helemaal nergens, je bent dus weer eens dingen aan het verzinnen en mensen woorden in de mond aan het leggen..
remco k
 remco k - dinsdag 24 maart 2015 - 20:34   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 maart 2015 - 20:33 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Ik lees die post van hem niet eens meer...de dikke van Dale is spannender
Ach ja, ik leer het nooit denk ik..
Bobby1972
 Bobby1972 - dinsdag 24 maart 2015 - 22:05   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 maart 2015 - 20:34 schreef remco k het volgende:

[..]

Voor iemand van het niveau zoals jij je voordoet kan je wel verdomd slecht iets in de juiste context lezen.

En als je dan zo wijs wilt zijn. Waar staat in hemelsnaam dat daar de oplossing in zit??

Helemaal nergens, je bent dus weer eens dingen aan het verzinnen en mensen woorden in de mond aan het leggen..
Als er 1 iemand is die beweringen doet die niet gegrond zijn dan ben jij het Remco. Dat bleek deze week ook alweer. En dat is niet de eerste keer en ook niet niet de laatste keer.

Persoonlijk acht ik de kans groot dat Ajax niet op tijd de ploeg op de rit heeft op het moment dat de voorrondes van de CL beginnen. Ik hoop van ganse harte dat ik er naast zit.
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 24 maart 2015 - 22:08   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 maart 2015 - 20:30 schreef remco k het volgende:

[..]

Je geeft zelf al aan dat je linksback redelijk bezet bent.

En inderdaad Millik is erbij gekomen.
Redelijk ja maar gaf al wel aan dat de fitheid van Boilesen wel een probleem kon worden.
Dat hij zo slecht zou spelen dat was niet te verwachten. Dat Riedewald daar geen
echte kans krijgt is onbegrijpelijk.
remco k
 remco k - dinsdag 24 maart 2015 - 22:21   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 maart 2015 - 22:05 schreef Bobby1972 het volgende:

[..]

Als er 1 iemand is die beweringen doet die niet gegrond zijn dan ben jij het Remco. Dat bleek deze week ook alweer. En dat is niet de eerste keer en ook niet niet de laatste keer.

Persoonlijk acht ik de kans groot dat Ajax niet op tijd de ploeg op de rit heeft op het moment dat de voorrondes van de CL beginnen. Ik hoop van ganse harte dat ik er naast zit.
Wat is niet gegrond dan kerel. Want voorlopig gebeurt er niet veel anders dan dat jij in de ruimte lult en zodra jij je discussies niet kan winnen ga je weer raar doen.
remco k
 remco k - dinsdag 24 maart 2015 - 22:23   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 maart 2015 - 22:08 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Redelijk ja maar gaf al wel aan dat de fitheid van Boilesen wel een probleem kon worden.
Dat hij zo slecht zou spelen dat was niet te verwachten. Dat Riedewald daar geen
echte kans krijgt is onbegrijpelijk.
Inderdaad. En dus niet vooraf te voorspellen. Dat de boer moisander zo lang liet staan sloeg ook nergens op. Dat ie het middenveld niet eerder draaide is ook apart. En zo is er nog wel meer te noemen.

De Boer maakt geen goed seizoen mee dit jaar. En ik hoop van harte dat de Boer daarvan veel opsteekt.
Bobby1972
 Bobby1972 - dinsdag 24 maart 2015 - 22:42   quote  deeplink  
Ik hou van feiten; Uitspraak van remco:

"Nou Eriksen werd anders flink uitgefloten in zijn eerste jaren bij Ajax en als je hier op het forum terug zou lezen, zou je dat zelf ook kunnen zien."

Ook dit is volledig uit de lucht gegrepen. Wie zit hier nu uit zijn nek te kletsen. Weet je nog wel wat je allemaal zegt Remco?
Bobby1972
 Bobby1972 - dinsdag 24 maart 2015 - 22:46   quote  deeplink  
Nog zo'n uitspraak:

"Inderdaad, en een iets betere vorm bij de aanwezige spelers die al tijden uit vorm zijn, twee keer een balletje binnenkant paal en we hadden boven aan gestaan.."

Hoe kun je nu denken dat hiermee Ajax om de titel zou kunnen gaan doen? Ik vind dat naïef denken. Ajax mist kwaliteit en dat wil jij niet zien. Andere uitvoering gaat de tekortkoming van Ajax nooit alleen oplossen.
remco k
 remco k - dinsdag 24 maart 2015 - 22:49   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 maart 2015 - 22:42 schreef Bobby1972 het volgende:
Ik hou van feiten; Uitspraak van remco:

"Nou Eriksen werd anders flink uitgefloten in zijn eerste jaren bij Ajax en als je hier op het forum terug zou lezen, zou je dat zelf ook kunnen zien."

Ook dit is volledig uit de lucht gegrepen. Wie zit hier nu uit zijn nek te kletsen. Weet je nog wel wat je allemaal zegt Remco?
Kijk het forum er maar op terug kerel. Dan zal je het wel lezen. Dus daarover lul ik absoluut niet uit m'n nek.
Bobby1972
 Bobby1972 - dinsdag 24 maart 2015 - 22:55   quote  deeplink  
Ik noem zelden namen, omdat ik van mening ben dat wij daar niet over kunnen oordelen. Jij zegt dat ik ook diverse namen heb genoemd. Dat zijn er maar een paar geweest. Los daarvan denk ik dat Ajax zeker een aantal specifieke spelers nodig heeft die Ajax weer op een wenselijk niveau kunnen brengen en de jonge spelers kunnen aansturen.
remco k
 remco k - dinsdag 24 maart 2015 - 22:56   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 maart 2015 - 22:46 schreef Bobby1972 het volgende:
Nog zo'n uitspraak:

"Inderdaad, en een iets betere vorm bij de aanwezige spelers die al tijden uit vorm zijn, twee keer een balletje binnenkant paal en we hadden boven aan gestaan.."

Hoe kun je nu denken dat hiermee Ajax om de titel zou kunnen gaan doen? Ik vind dat naïef denken. Ajax mist kwaliteit en dat wil jij niet zien. Andere uitvoering gaat de tekortkoming van Ajax nooit alleen oplossen.
Dat denk ik inderdaad ja. Ik denk dat wij met deze selectie gewoon kampioen hadden kunnen worden. En als je het feit dat we maar 8 punten achter staan en het feit dat de Boer dit seizoen veel fouten heeft gemaakt en het feit dat er veel spelers uit vorm zijn geweest en het feit dat de ploeg biet zo fris is als zou kunnen. En het feit dat we veel blessures hebben allemaal bij elkaar optelt. Dan zijn die 8 punten niet zo veel. Zeker als je ziet dat PSV een flink aantal wedstrijden pas erg laat beslist met niet al te best spel. En Ajax juist vaak in de laatste fase een wedstrijd weggeeft. Dan kan je niet anders zeggen dan dat die verschillen niet zo groot zijn.

En ja iedereen had een veel beter Ajax verwacht dit seizoen. En nee we hebben niet veel wedstrijden dominant en attractief gevoetbald. Maar dat zegt niet zo heel veel over de kansen op een kampioenschap.

Overigens. Als we de laatste 6 winnen halen we aan punten een hoger gemiddelde dan normaal bij een kampioenschap.
remco k
 remco k - dinsdag 24 maart 2015 - 22:56   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 maart 2015 - 22:55 schreef Bobby1972 het volgende:
Ik noem zelden namen, omdat ik van mening ben dat wij daar niet over kunnen oordelen. Jij zegt dat ik ook diverse namen heb genoemd. Dat zijn er maar een paar geweest. Los daarvan denk ik dat Ajax zeker een aantal specifieke spelers nodig heeft die Ajax weer op een wenselijk niveau kunnen brengen en de jonge spelers kunnen aansturen.
En weer zeg je helemaal niks.
Bobby1972
 Bobby1972 - woensdag 25 maart 2015 - 12:26   quote  deeplink  
Ik denk dat we te weinig kwaliteit hebben met deze selectie en dat Ajax bij gerichtere aankopen zeker kampioen had kunnen worden.
Eide
 Eide - woensdag 25 maart 2015 - 12:33   quote  deeplink  
Terwijl ik denk dat Ajax zeer gerichte aankopen heeft gedaan (Zimling, Milik,Viergever) maar dat deze spelers niet hebben gebracht wat Ajax er van hoopte. En dan met name Zimling niet.
Bobby1972
 Bobby1972 - woensdag 25 maart 2015 - 12:51   quote  deeplink  
Zimling zie ik als een fout van Ajax. Viergever kun je misschien als te licht beschouwen. En Milik is nog lastig in te schatten. Omdat hij net als Ajax ook wisselend speelt. Los van deze spelers zijn er nog zoveel meer vraagtekens bij andere spelers.

Persoonlijk blijf ik van mening dat Ajax niet nauwkeurig genoeg is en niet voldoende gericht haar spelers koopt. En dat het aankoopbeleid van Ajax niet naar behoren functioneert.
Eide
 Eide - woensdag 25 maart 2015 - 13:11   quote  deeplink  
Of het een fout is weet ik niet. Soms brengen aankopen niet wat je er van hoopt. Zie Falcao bij Manchester United maar eens. Dat is het grote risico met aankopen ook. Dat is ook eerder het grote punt denk ik. Ook een aankoop is geen enkele garantie en de suggestie dat aankopen een ander seizoensverloop hadden opgeleverd is dan ook een relatief holle frase. Zeker omdat de kern van Ajax altijd de zelf opgeleide spelers zullen zijn.

De afgelopen seizoenen zijn de zelf opgeleide spelers ook altijd de kern geweest van Ajax. De laatste keer dat Ajax echt op aangekochte spelers dreef was in de periode met Suarez, Pantalic en De Zeeuw. Maar gedurende de kampioensjaren waren het altijd de hele jonge, zelf opgeleide, spelers die doorslaggevend bleken en waren de aankopen voornamelijk situationeel belangrijk.

Wat daar voor mij als les uit voort komt is dat aankopen waarschijnlijk niet veel hadden uitgemaakt tenzij je het niveau Suarez/Rijkaard aankoopt. Dat zal alleen niet elk seizoen lukken. Sterker nog, dat zijn uitzonderlijke gevallen. En daarbuiten is het altijd een gokje om te zien wat een aankoopt brengt.
Bobby1972
 Bobby1972 - woensdag 25 maart 2015 - 13:27   quote  deeplink  
Ajax moet inmiddels toch inzien dat het aantal aankopen die te weinig brengen te hoog is. Dat kun je niet blijven negeren. Op een gegeven moment is het geen toeval meer dat de gekochte spelers te weinig brengen. Overal is een oorzaak voor. Waarom is het rendement bij ander ploegen wel hoger?
Eide
 Eide - woensdag 25 maart 2015 - 14:09   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 maart 2015 - 13:27 schreef Bobby1972 het volgende:
Ajax moet inmiddels toch inzien dat het aantal aankopen die te weinig brengen te hoog is. Dat kun je niet blijven negeren. Op een gegeven moment is het geen toeval meer dat de gekochte spelers te weinig brengen. Overal is een oorzaak voor. Waarom is het rendement bij ander ploegen wel hoger?
Is dat zo? Doet Maher het dan zo goed bij PSV, of Matavz in het verleden? Of Mokotjo bij Twente dan? Miyaichi bij dtzelfde Twente? Dalgaard bij Heerenveen? Andere ploegen hebben daar zeker net zo veel last van. Wij zien het alleen ontzettend uitvergroot omdat wij dagelijks naar Ajax kijken en omdat Ajax drijft op eigen spelers. Aankopen worden dus meteen enorm uitvergroot want men verwacht altijd dat aankopen bij Ajax de ploeg naar een hoger plan tillen.

Het ligt ook niet aan deze directie en staf. Er zijn in het verleden talloze spelers geflopt bij Ajax. Ledezma iemand? Daar zaten zelfs spelers bij later in hele grote competities prima bleken zoals Luque. Zelfs Bojan kan voorzichtig in dat rijtje.

Daar zit em de crux ook. Je verwacht van een aankoop van Ajax dat die de ploeg beter maakt. Als Ajax een modale middenvelder haalt die slechts situationeel het opstellen waard is noemen wij dat een flop. De rest van de Eredivisie heeft de bank vol zitten met dat soort spelers en die vinden dat nuttige spelers voor de breedte. Maar wij noemen dat flops want daar hoeft AJax geen spelers voor te halen. We hebben een jeuhdopleiding vol spelers die waarschijnlijk hooguit goed genoeg zijn voor de bank. Wij willen exceptionele spelers...

En dan weer met beide benen op de grond want (voor Ajax begrippen) exceptionele spelers zijn niet goedkoop en veelal hebben die geen zin in de Eredivisie. Dat maakt hetgeen PSV heeft gedaan et Guardado des de knapper en dat is natuurlijk wel iets wat Ajax tot denken moet zetten. Ik ben zeker niet tegen aankopen, maar ik denk niet dat er nu zo heel veel aankopen mogelijk waren geweest die dit seizoen anders hadden kunnen doen verlopen.
Brandje
 Brandje - woensdag 25 maart 2015 - 14:26   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 maart 2015 - 14:09 schreef Eide het volgende:

[..]

Is dat zo? Doet Maher het dan zo goed bij PSV, of Matavz in het verleden? Of Mokotjo bij Twente dan? Miyaichi bij dtzelfde Twente? Dalgaard bij Heerenveen? Andere ploegen hebben daar zeker net zo veel last van. Wij zien het alleen ontzettend uitvergroot omdat wij dagelijks naar Ajax kijken en omdat Ajax drijft op eigen spelers. Aankopen worden dus meteen enorm uitvergroot want men verwacht altijd dat aankopen bij Ajax de ploeg naar een hoger plan tillen.

Het ligt ook niet aan deze directie en staf. Er zijn in het verleden talloze spelers geflopt bij Ajax. Ledezma iemand? Daar zaten zelfs spelers bij later in hele grote competities prima bleken zoals Luque. Zelfs Bojan kan voorzichtig in dat rijtje.

Daar zit em de crux ook. Je verwacht van een aankoop van Ajax dat die de ploeg beter maakt. Als Ajax een modale middenvelder haalt die slechts situationeel het opstellen waard is noemen wij dat een flop. De rest van de Eredivisie heeft de bank vol zitten met dat soort spelers en die vinden dat nuttige spelers voor de breedte. Maar wij noemen dat flops want daar hoeft AJax geen spelers voor te halen. We hebben een jeuhdopleiding vol spelers die waarschijnlijk hooguit goed genoeg zijn voor de bank. Wij willen exceptionele spelers...

En dan weer met beide benen op de grond want (voor Ajax begrippen) exceptionele spelers zijn niet goedkoop en veelal hebben die geen zin in de Eredivisie. Dat maakt hetgeen PSV heeft gedaan et Guardado des de knapper en dat is natuurlijk wel iets wat Ajax tot denken moet zetten. Ik ben zeker niet tegen aankopen, maar ik denk niet dat er nu zo heel veel aankopen mogelijk waren geweest die dit seizoen anders hadden kunnen doen verlopen.
Te makkelijk als je het mij vraagt. Maher speelde trouwens tegen f'noord heel goed.
Geen van onze aankopen van de laatste vier jaar heeft Ajax naar een hoger niveau getild. Jij noemt nu aankopen bij clubs die niet voldoen. prima maar noem bij PSV dan ook Guardado, Wijnaldum, Willems, Arias en De Jong. Bij Twente doen Corona en Ziyech het gewoon zeer goed.
Bij ons zijn Duarte(verhuuurd) Hoessen(Weg), Sana(weg), Zimling(bank of niet bij de selectie), Hoorn(bank) Schone(bank)Viergever(nu al voorbij gestreefd door Riedewald) en Moisander(loopt gratis de deur uit) gehaald. Van alle aankopen heeft alleen Viergever op dit moment een basisplaats.
Geef nou gewoon eens toe dat andere clubs het beter doen dan wij. Nogmaals wat er gebeurd qua scouting van jeugd is top. Grote talenten vastleggen is ook positief al is dat ook geen geweldig iets van Overmars. Maar aankopen zijn gewoon matig tot zeer ruk.
Waar zijn de tijden dat Ajax de beste spelers(KJH en Suarez) uit de eredivisie onder contract hadden staan. Let op als psv centjes heeft. Die kopen wel gewoon Corona, Propper en Gudelj.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 25 maart 2015 door Brandje --
Eide
 Eide - woensdag 25 maart 2015 - 14:46   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 maart 2015 - 14:26 schreef Brandje het volgende:

[..]

Te makkelijk.
Nee, gewoon een realistisch beeld van hoe wij tegen de werkelijkheid aankijken. En jij noemt dan Wijnaldum. Hoe lang loopt die al bij PSV en hoelang rendeert die nu eigenlijk? Willems hetzelfde, dit is pas het eerste fatsoenlijke seizoen van Willems.

En om Wijnaldum even aan te houden: in de tijd dat PSV nodig had om van Wijnaldum een speler te maken die wekelijks goed is had Ajax Eriksen, De Jong en Klaassen. Gewoon vanuit de jeugd en "gewoon" minimaal net zo goed, dan niet beter, dan Wijnaldum.

Als er iets te eenvoudig is, is het het wijzen naar spelers die het nu goed doen maar die bij Ajax al lang een breed neergesabeld waren met het predicaat "niet goed genoeg". Een aankoop bij Ajax moet er meteen staan.
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 25 maart 2015 - 14:48   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 maart 2015 - 14:26 schreef Brandje het volgende:

[..]

Te makkelijk. Maher speelde trouwens tegen f'noord heel goed.
Geen van onze aankopen van de laatste vier jaar heeft Ajax naar een hoger niveau getild. Jij noemt nu aankopen bij clubs die niet voldoen. prima maar noem bij PSV dan ook Guardado, Wijnaldum, Willems, Arias en De Jong. Bij Twente doen Corona en Ziyech het gewoon zeer goed.
Bij ons zijn Duarte(verhuuurd) Hoessen(Weg), Sana(weg), Zimling(bank of niet bij de selectie), Hoorn(bank) Schone(bank)Viergever(nu al voorbij gestreefd door Riedewald) en Moisander(loopt gratis de deur uit) gehaald. Van alle aankopen heeft alleen Viergever op dit moment een basisplaats.
Geef nou gewoon eens toe dat andere clubs het beter doen dan wij. Nogmaals wat er gebeurd qua scouting van jeugd is top. Grote talenten vastleggen is ook positief al is dat ook geen geweldig iets van Overmars. Maar aankopen zijn gewoon matig tot zeer ruk.
Waar zijn de tijden dat Ajax de beste spelers(KJH en Suarez) uit de eredivisie onder contract hadden staan. Let op als psv centjes heeft. Die kopen wel gewoon Corona, Propper en Gudelj.
De toppers van de subtop moeten gewoon de top 3 als tussenstap nemen.
Ajax is de enige die dit na Sulejmani niet meer wilt.

Feyenoord heeft lange tijd weinig te makken gehad maar die hebben nu ook weer Toornstra
en Bassasiqoglu (zoiets) opgepikt.

Psv doet dit ook nog regelmatig denk aan Mertens, Maher, Strootman ect.

Zo blijven A de grote talenten langer in Nederland waardoor B de competie sterker wordt en C
de financiën blijven ook binnen de grenzen.

Toch eeuwig zonde dat een Djuricic, Kostic, Promes, Musa, Honda enz. Enz zo snel
weer vertrekken?
Brandje
 Brandje - woensdag 25 maart 2015 - 14:57   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 maart 2015 - 14:46 schreef Eide het volgende:

[..]

Nee, gewoon een realistisch beeld van hoe wij tegen de werkelijkheid aankijken. En jij noemt dan Wijnaldum. Hoe lang loopt die al bij PSV en hoelang rendeert die nu eigenlijk? Willems hetzelfde, dit is pas het eerste fatsoenlijke seizoen van Willems.

En om Wijnaldum even aan te houden: in de tijd dat PSV nodig had om van Wijnaldum een speler te maken die wekelijks goed is had Ajax Eriksen, De Jong en Klaassen. Gewoon vanuit de jeugd en "gewoon" minimaal net zo goed, dan niet beter, dan Wijnaldum.

Als er iets te eenvoudig is, is het het wijzen naar spelers die het nu goed doen maar die bij Ajax al lang een breed neergesabeld waren met het predicaat "niet goed genoeg". Een aankoop bij Ajax moet er meteen staan.
Winjnaldum stond er direct bij PSV. Dat wil ik ermee zeggen.
Maar als je gewoon iets beter kijkt en leest dan zie dat de aankopen van andere clubs gewoon in de basis staan. Kijk dan eens naar onze aankopen. Of ze zitten op de bank of zijn weg?verhuurd. Wij zijn drie/vier jaar aan het martelen met Siggi terwijl PSV gewoon 6,5 miljoen neerlegt voor De Jong en die gaat er gewoon 20+ inschieten. Dat heeft niks met realisme te maken of hoe wij tegen de werkelijkheid aankijken te maken. Zijn feiten. Is namelijk allemaal makkelijk na te gaan en wekelijks te zien

En reageer gewoon een keer op een hele reactie en pik er niet wat stukjes uit.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 25 maart 2015 door Brandje --
remco k
 remco k - woensdag 25 maart 2015 - 14:59   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 maart 2015 - 14:48 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

De toppers van de subtop moeten gewoon de top 3 als tussenstap nemen.
Ajax is de enige die dit na Sulejmani niet meer wilt.

Feyenoord heeft lange tijd weinig te makken gehad maar die hebben nu ook weer Toornstra
en Bassasiqoglu (zoiets) opgepikt.

Psv doet dit ook nog regelmatig denk aan Mertens, Maher, Strootman ect.

Zo blijven A de grote talenten langer in Nederland waardoor B de competie sterker wordt en C
de financiën blijven ook binnen de grenzen.

Toch eeuwig zonde dat een Djuricic, Kostic, Promes, Musa, Honda enz. Enz zo snel
weer vertrekken?
Rare opmerking. Moisander Viergever Zivkovic Sinkgraven vd Hoorn zijn allemaal jongens die top waren bij de subtoppers en daarna naar Ajax zijn gehaald..

En leuk dat je die Bassasicoglu noemt. Maar die jongen presteerd niet in de kuip o pdit moment, die was bij Ajax dus alweer afgeschreven door het publiek zoals jijzelf, hetzelfde voor Maher en Narsingh, die presteren nog steeds niet top bij hun club en waren bij ons al lang en breed afgeserveerd..

Guardado en Toornstra zijn jongens die hun ploeg dit jaar al direct versterken waarvan de laatste helemaal geen Ajax speler is.. En daar houd het ook mee op in de top bij de ED..
Brandje
 Brandje - woensdag 25 maart 2015 - 15:01   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 maart 2015 - 14:59 schreef remco k het volgende:

[..]

Rare opmerking. Moisander Viergever Zivkovic Sinkgraven vd Hoorn zijn allemaal jongens die top waren bij de subtoppers en daarna naar Ajax zijn gehaald..

En leuk dat je die Bassasicoglu noemt. Maar die jongen presteerd niet in de kuip o pdit moment, die was bij Ajax dus alweer afgeschreven door het publiek zoals jijzelf, hetzelfde voor Maher en Narsingh, die presteren nog steeds niet top bij hun club en waren bij ons al lang en breed afgeserveerd..

Guardado en Toornstra zijn jongens die hun ploeg dit jaar al direct versterken waarvan de laatste helemaal geen Ajax speler is.. En daar houd het ook mee op in de top bij de ED..
Zijn ook allemaal verkeerde aankopen geweest en je verhaal klopt ook nog eens niks van. Viergever was onder Verbeek al niet genoeg voor de CV en werd naar LB gezet. Zivko had bij Grunn helemaal geen vaste basisplaats. Hoorn was helemaal geen topper maar een groot talent bij Utrecht. Moisander en Sinkgraven waren inderdaad belangrijke spelers bij hun club en die laatste is ook de enige goede aankoop geweest.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 25 maart 2015 door Brandje --
Eide
 Eide - woensdag 25 maart 2015 - 15:13   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 maart 2015 - 14:57 schreef Brandje het volgende:

[..]

Winjnaldum stond er direct bij PSV. Dat wil ik ermee zeggen.
Maar als je gewoon iets beter kijkt en leest dan zie dat de aankopen van andere clubs gewoon in de basis staan.
Ten eerste stond Wijnaldum er z'n eerste 2 seizoenen bij PSV zeker niet. Wisselvallig en vaak gewoon slecht. Hij had in een vergelijkbare situatie bij Ajax gewoon op de bank gezeten. Maher had bij Ajax ook niet mogen blijven staan.

Als je nu eens objectief naar de prestaties van veel van die jongens kijkt dan realiseer je je snel dat die gasten bij een vergelijkbaar prestatieniveau gewoon bankzitter en flop nummer zoveel waren geworden bij Ajax. Wij lopen een aantal seizoen te falen met Siggie en iedereen klaagt terecht steen aan been. Maar veel spelers die jij noemt hebben seizoenen lang slecht voetbal laten zien bij hun clubs. Dat ze dit seizoen dan goed spelen is voor mij geen bewijs hoor.

En natuurlijk zitten er voorbeelden tussen waar aankopen het wel goed doen. Die heeft Ajax ook gehad. Maar je zal toch slecht kunnen ontkennen dat er geen enkele aankoop is bij Ajax die de tijd krijgt die Wijnaldum en Maher kregen en krijgen bij PSV of wel soms. Denk je nou serieus dat Sinkgraven nu, ala Maher, anderhalf seizoen zou krijgen om rustig te komen zonder tot flop uitgeroepen te worden? Dat geloof je toch zelf ook niet of wel?

En we hebben het allerbeste voorbeeld natuurlijk rondlopen. Zivkovic. Aankoop die bij Ajax rustig wordt gebracht. Die men de tijd geef ttot wasdom te komen. Nou, kijk maar eens hoe er over Zivkovic gesproken wordt en dan met name de keuzes die Ajax daarin maakt. En dat alleen omdat hij er als 17 jarige niet meteen kon staan.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 25 maart 2015 door Eide --
Brandje
 Brandje - woensdag 25 maart 2015 - 15:26   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 maart 2015 - 15:13 schreef Eide het volgende:

[..]

Ten eerste stond Wijnaldum er z'n eerste 2 seizoenen bij PSV zeker niet. Wisselvallig en vaak gewoon slecht. Hij had in een vergelijkbare situatie bij Ajax gewoon op de bank gezeten. Maher had bij Ajax ook niet mogen blijven staan.

Als je nu eens objectief naar de prestaties van veel van die jongens kijkt dan realiseer je je snel dat die gasten bij een vergelijkbaar prestatieniveau gewoon bankzitter en flop nummer zoveel waren geworden bij Ajax. Wij lopen een aantal seizoen te falen met Siggie en iedereen klaagt terecht steen aan been. Maar veel spelers die jij noemt hebben seizoenen lang slecht voetbal laten zien bij hun clubs. Dat ze dit seizoen dan goed spelen is voor mij geen bewijs hoor.

En natuurlijk zitten er voorbeelden tussen waar aankopen het wel goed doen. Die heeft Ajax ook gehad. Maar je zal toch slecht kunnen ontkennen dat er geen enkele aankoop is bij Ajax die de tijd krijgt die Wijnaldum en Maher kregen en krijgen bij PSV of wel soms. Denk je nou serieus dat Sinkgraven nu, ala Maher, anderhalf seizoen zou krijgen om rustig te komen zonder tot flop uitgeroepen te worden? Dat geloof je toch zelf ook niet of wel?

En we hebben het allerbeste voorbeeld natuurlijk rondlopen. Zivkovic. Aankoop die bij Ajax rustig wordt gebracht. Die men de tijd geef ttot wasdom te komen. Nou, kijk maar eens hoe er over Zivkovic gesproken wordt en dan met name de keuzes die Ajax daarin maakt. En dat alleen omdat hij er als 17 jarige niet meteen kon staan.
http://en.wikipedia.org/wiki/Georginio_Wijnaldum

Voor jou. Diegene die van de cijfers is. Eerste seizoen in de eredvisie 8 goals en 7 assists. tweede seizoen 14 goals en 5 assists. Ook zijn cijfers in Europa zijn meer dan prima de eerste twee seizoenen. Sterker nog! Zijn tweede seizoen is tot op heden het beste.
Zivkovich valt bij mij in de categorie El Ghazi en Cerny. Jong gehaald met het oog op de toekomst.
Maar ga nu er nu eens op in dat onze aankopen nu al weg zijn of verhuurd of op de bank zitten en dat aankopen van andere clubs in de basis staan. Wederom ga je daar niet op in maar verschuil je je weer achter dingen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 25 maart 2015 door Brandje --
remco k
 remco k - woensdag 25 maart 2015 - 15:30   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 maart 2015 - 15:01 schreef Brandje het volgende:

[..]

Zijn ook allemaal verkeerde aankopen geweest en je verhaal klopt ook nog eens niks van. Viergever was onder Verbeek al niet genoeg voor de CV en werd naar LB gezet. Zivko had bij Grunn helemaal geen vaste basisplaats. Hoorn was helemaal geen topper maar een groot talent bij Utrecht. Moisander en Sinkgraven waren inderdaad belangrijke spelers bij hun club en die laatste is ook de enige goede aankoop geweest.
Viergever was aanvoerder van AZ en linker CV op het moment dat wij hem haalden. vd Hoorn inderdaad een talent, maar na een heel goed seizoen in de ED behoor je al rap tot de betere spelers van die subtop..

Zivkovic speelde in zijn tweede seizoen bij Groningen gewoon veel wedstrijden Een stuk of 30 volgens mij.
Brandje
 Brandje - woensdag 25 maart 2015 - 15:38   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 maart 2015 - 15:30 schreef remco k het volgende:

[..]

Viergever was aanvoerder van AZ en linker CV op het moment dat wij hem haalden. vd Hoorn inderdaad een talent, maar na een heel goed seizoen in de ED behoor je al rap tot de betere spelers van die subtop..

Zivkovic speelde in zijn tweede seizoen bij Groningen gewoon veel wedstrijden Een stuk of 30 volgens mij.
Klopt maar zowel onder Verbeek als Van Gaal werd hij naar LB verbannen. Zivkovich begon inderdaad in de basis maar daarna kwam hij weer op de bank en later weer in de basis maar was geen dragende speler.
Maar het aantrekken van Zivko begrijp ik wel. Viergver vind ik echt een lachertje
Eide
 Eide - woensdag 25 maart 2015 - 15:41   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 maart 2015 - 15:26 schreef Brandje het volgende:

[..]

http://en.wikipedia.org/wiki/Georginio_Wijnaldum

Voor jou. Diegene die van de cijfers is.
En dat van iemand die altijd roept dat vijfers niet zo veel zeggen. Niet bepaald overtuigend of wel? Zeker niet als je je realiseert dat PSV in die periode meer dan dramatisch speelde. Daar kan het huidige Ajax niet aan tippen hoor, zo slecht als PSV in die periodes was.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 25 maart 2015 door Eide --
Brandje
 Brandje - woensdag 25 maart 2015 - 15:54   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 maart 2015 - 15:41 schreef Eide het volgende:

[..]

En dat van iemand die altijd roept dat vijfers niet zo veel zeggen. Niet bepaald overtuigend of wel? Zeker niet als je je realiseert dat PSV in die periode meer dan dramatisch speelde. Daar kan het huidige Ajax niet aan tippen hoor, zo slecht als PSV in die periodes was.
Hahahaha kinderachtig. Je bewijst weer een echte draaikont te zijn. Beetje jammer dit Eide. Ik weet namelijk nog heel goed dat Wijnaldum het prima deed vanaf begin af aan en om dat te bewijzen, ipv een welles-nietes spelletje te krijgen, doe e ik dat op een manier waarmee jij altijd schermt. Met CIJFERS!
Pietje
 Pietje - woensdag 25 maart 2015 - 16:09   quote  deeplink  
Jongens, we komen met z'n allen nooit uit deze discussie. Bij Ajax is de laatste jaren het adgium "als het maar goedkoop is" geweest. Daardoor hebben we wat aankopen betreft een aantal malen onze neus flink gestoten. Ajax heeft maanden geleden gezegd te zullen vertellen wat zij met de tientallen miljoenen op de spaarbank gaat doen. Hebben jullie iets gehoord?? Iets gelezen?? We zijn dit seizoen tot twee keer toe VERNEDERD door Feyenoord en slechts met geluk weggekomen. We zijn in delen van de wedstrijd weggespeeld door Cambuur, FC Dordrecht (!), Go Ahead Eagles, FC Groningen, Willem II. We hebben met maar liefst 1-0 gewonnen van ADO Den Haag en Excelsior. En zo zal ik nog wel een aantal wedstrijden vergeten zijn. Het zegt ALLES over waar Ajax op dit moment staat. Uitgeschakeld in Europa door een middelmatige club, vroegtijdig geëlimineerd in de KNVB-beker... Met een veel te onervaren selectie heeft Ajax gegokt en verloren met een veldspel dat vaak niet om aan te zien was.

Overmars en de Boer hebben toegegeven dat Ajax routiniers ontbeert. De bal ligt nu bij hen om een aantal ervaren rotten erbij te halen om volgende seizoen de strijd vanaf de eerste wedstrijd met PSV en ongetwijfeld ook met Feyenoord aan te kunnen gaan. Daarbij zal het ook in de buidel dienen te tasten en per geval bekijken of zo'n nieuwe speler meer dan € 6 miljoen waard is, zoals zij al gedaan hebben met het halen van Daley Sinkgraven. Ik wens de heren veel wijsheid toe en de supporters, mijzelf inbegrepen, veel juichmomenten toe.
Eide
 Eide - woensdag 25 maart 2015 - 16:17   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 maart 2015 - 15:54 schreef Brandje het volgende:

[..]

Hahahaha kinderachtig. Je bewijst weer een echte draaikont te zijn. Beetje jammer dit Eide. Ik weet namelijk nog heel goed dat Wijnaldum het prima deed vanaf begin af aan en om dat te bewijzen, ipv een welles-nietes spelletje te krijgen, doe e ik dat op een manier waarmee jij altijd schermt. Met CIJFERS!
Ik doe dat niet altijd, ik gebruik cijfers echter graag om bepaalde denkbeelden aan te staven. Maar als jij mij ziet als iemand die alleen maar om cijfers geeft.... prima.

Daarnaast versla je jouw eigen argument en als dit bewijst dat ik een draaikont bent, bewijs je daarmee hetzelfde over jezelf. Ten slotte heb je jezelf voorgenomen een bepaald standpunt in te nemen terwijl je zelf een voorbeeld hanteert dat aantoont dat aankopen tijd nodig hebben. Je weigert echter van dat standpunt af te komen of zelfs te accepteren dat jou voorbeeld onjuist gekozen is.

Kortom: het heeft geen enkele zin de discussie aan te gaan want je bent toch niet bereid te discussieren. Je wil alleen je eigen gelijk halen. Daar wens ik je dan veel succes mee, zo heeft het namelijk niet zo heel veel zin over dit soort zaken te praten.

Ik denk dat dit typisch "het gras is groener bij de buren" dingetje is en ik heb de afgelopen seizoenen hier in Eindhoven van heel dichtbij meegemaakt dat dat reuze meevalt.
Bobby1972
 Bobby1972 - woensdag 25 maart 2015 - 16:34   quote  deeplink  
Je kunt toch niet stellen dat in de laatste 3 jaar de aangekochte spelers voldoende hebben gebracht bij Ajax? Dan mag je toch wel een keer wat kritischer gaan worden? Je moet vooral naar jezelf blijven kijken. Ik lees altijd heel weinig zelfkritiek bij Ajax. Of is dat ook Ajax eigen?

Je mag toch gaan hopen dat aangekochte spelers eens beter gaan passen bij wat Ajax nu echt nodig heeft.

Je moet altijd naar jezelf blijven kijken. Ajax mag toch wel eens wat kritischer gaan worden? Of vind jij dat de aangetrokken spelers in de laatste 3 jaar genoeg hebben gebracht?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 25 maart 2015 door Bobby1972 --
Bobby1972
 Bobby1972 - woensdag 25 maart 2015 - 16:39   quote  deeplink  
Mijn mening is toch duidelijk; Ik vind dat Ajax er niet alles aan gedaan heeft om dit jaar een elftal te presenteren die kampioen had kunnen worden. Ik mis die overtuiging nu eenmaal. Er zijn inmiddels divere dingen wat misgaat. Je kunt niet zeggen dat de spelers die aangekocht hebben helaas te weinig gebracht hebben. Dat is te gemakkelijk. Omdat ik van mening ben dat ze dat over zichzelf hebben afgeroepen. Wanneer je structureel spelers aankoopt die te weinig brengen is er geen sprake meer van toeval!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 25 maart 2015 door Bobby1972 --

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5979
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - ADO Den Haag (zondag 22 maart 2015, 16:45); 1 - 0









0.0146520