BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - ADO Den Haag (zondag 22 maart 2015, 16:45); 1 - 0

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Eide
 Eide - woensdag 25 maart 2015 - 16:43   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 maart 2015 - 16:39 schreef Bobby1972 het volgende:
Kan ik ineens niks meer posten of zo....
Vreemd, of is de quote functie gewoon raar aan het doen?
Eide
 Eide - woensdag 25 maart 2015 - 16:44   quote  deeplink  
Overigens heb ik dus niets tegen aankopen he, ik zeg alleen dat ik sterk het idee heb dat er bij Ajax een stuk kritischer naar die lui gekeken wordt dan bij andere clubs. Een Sinkgraven krijgt bij ons geen 2 seizoenen om echt goed te worden.
Pietje
 Pietje - woensdag 25 maart 2015 - 16:46   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 maart 2015 - 16:39 schreef Bobby1972 het volgende:
Kan ik ineens niks meer posten of zo....
Haha. Heb je het toch te bont gemaakt, Bobby? ;-)
Pietje
 Pietje - woensdag 25 maart 2015 - 16:47   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 maart 2015 - 16:44 schreef Eide het volgende:
Overigens heb ik dus niets tegen aankopen he, ik zeg alleen dat ik sterk het idee heb dat er bij Ajax een stuk kritischer naar die lui gekeken wordt dan bij andere clubs. Een Sinkgraven krijgt bij ons geen 2 seizoenen om echt goed te worden.
De echte toppers hebben geen 2 seizoenen nodig, denk ik.
Eide
 Eide - woensdag 25 maart 2015 - 16:50   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 maart 2015 - 16:47 schreef Pietje het volgende:

[..]

De echte toppers hebben geen 2 seizoenen nodig, denk ik.
Maar dat zegt dan dus ook iets over aankopen als Maher, Mokotjo en eigenlijk ook wel over iemand als Wijnaldum. Allemaal jongens die in hun eerste seizoenen als aankoop bepaald niet uitstekend waren of zijn en in ieder geval hun ploeg niet beter maakten.

Dat is helemaal niet erg, dat is afhankelijk van het verwachtingspatroon. En mijn hele punt waar zo opgewonden over gedaan wordt is dat je die tijd niet krijgt bij Ajax en dat men bij ons verwacht dat aankopen er meteen staan. En dat is wel enorm van invloed op een eventueel transferbeleid.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 25 maart 2015 door Eide --
Pietje
 Pietje - woensdag 25 maart 2015 - 16:57   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 maart 2015 - 16:50 schreef Eide het volgende:

[..]

Maar dat zegt dan dus ook iets over aankopen als Maher, Mokotjo en eigenlijk ook wel over iemand als Wijnaldum. Allemaal jongens die in hun eerste seizoenen als aankoop bepaald niet uitstekend waren en in ieder geval hun ploeg niet beter maakten.

Dat is helemaal niet erg, dat is afhankelijk van het verwachtingspatroon. En mijn hele punt waar zo opgewonden over gedaan wordt is dat je die tijd niet krijgt bij Ajax en dat men bij ons verwacht dat aankopen er meteen staan. En dat is wel enorm van invloed op een eventueel transferbeleid.
Daar heb je wel gelijk in. Vandaar dat men ook geen geduld heeft met Mike van der Hoorn. Zo slecht vind ik hem namelijk niet. Ook ben ik zo'n beetje de enige hier, die Lerin Duarte wat meer kansen had willen zien krijgen.
De speler die jij noemt (Maher, Mokotjo en Wijnaldum) waren ook heel erg jong toen zij de overstap maakten naar een andere club. Veel spelers hebben inderdaad wat meer tijd nodig (Zivkovic?) dan andere spelers. Dit alles maakt voor mij Daley Sinkgraven een echte topper, hoewel hij ook best een terugval kan hebben. En dat moet kunnen, omdat dat inherent is aan zeer jonge spelers.
Bobby1972
 Bobby1972 - woensdag 25 maart 2015 - 17:04   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 maart 2015 - 16:46 schreef Pietje het volgende:

[..]

Haha. Heb je het toch te bont gemaakt, Bobby? ;-)
Valt mee Pietje, de teksten werden ergens anders geplaatst dan waar ik ze schreef.
Pietje
 Pietje - woensdag 25 maart 2015 - 17:08   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 maart 2015 - 17:04 schreef Bobby1972 het volgende:

[..]

Valt mee Pietje, de teksten werden ergens anders geplaatst dan waar ik ze schreef.
Hoe kan dat in vredesnaam?? Ti-ta-tovenaar?
Bobby1972
 Bobby1972 - woensdag 25 maart 2015 - 17:09   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 maart 2015 - 16:57 schreef Pietje het volgende:

[..]

Daar heb je wel gelijk in. Vandaar dat men ook geen geduld heeft met Mike van der Hoorn. Zo slecht vind ik hem namelijk niet. Ook ben ik zo'n beetje de enige hier, die Lerin Duarte wat meer kansen had willen zien krijgen.
De speler die jij noemt (Maher, Mokotjo en Wijnaldum) waren ook heel erg jong toen zij de overstap maakten naar een andere club. Veel spelers hebben inderdaad wat meer tijd nodig (Zivkovic?) dan andere spelers. Dit alles maakt voor mij Daley Sinkgraven een echte topper, hoewel hij ook best een terugval kan hebben. En dat moet kunnen, omdat dat inherent is aan zeer jonge spelers.
Geduld is een schone zaak. Maar Ajax wordt beoordeeld op resultaten. Je kunt toch niet blijven afwachten tot een speler voldoende gaat brengen. Er zijn toch teveel voorbeelden waarbij spelers al heel lang niet ene gewenst resultaat brengen. En toch gaat Ajax ermee door. Ik zie dat als een belemmering van de spelers die wel potentie hebben en nog wel kunnen groeien. Sigthorsson is een speler waarmee Ajax veel te lang is doorgegaan. Persoonlijk denk ik dat Milik verder had kunnen zijn dan waar hij nu staat wanneer hij meer vertrouwen had gekregen van de Boer in het begin. Sigthorsson beperkt Ajax niet alleen in de resultaten, maar ook in de groei van andere spelers.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 25 maart 2015 door Bobby1972 --
Bobby1972
 Bobby1972 - woensdag 25 maart 2015 - 17:09   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 maart 2015 - 17:08 schreef Pietje het volgende:

[..]

Hoe kan dat in vredesnaam?? Ti-ta-tovenaar?
satan kabouturs!
Pietje
 Pietje - woensdag 25 maart 2015 - 17:13   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 maart 2015 - 17:09 schreef Bobby1972 het volgende:

[..]

Geduld is een schone zaak. Maar Ajax wordt beoordeeld op resultaten. Je kunt toch niet blijven afwachten tot een speler voldoende gaat brengen. Er zijn toch teveel voorbeelden waarbij spelers al heel lang niet ene gewenst resultaat brengen. En toch gaat Ajax ermee door. Ik zie dat als een belemmering van de spelers die wel potentie hebben en nog wel kunnen groeien. Sigthorsson is een speler waarmee Ajax veel te lang is doorgegaan. Persoonlijk denk ik dat Milik verder had kunnen zijn dan waar hij nu staat wanneer hij meer vertrouwen had gekregen van de Boer in het begin. Hij beperkt Ajax niet alleen in de resultaten, maar ook in de groei van andere spelerss.
Nee, niet blijven wachten, maar zoals nu gebeurt met Zivkovic, een jaartje rijpen, kan volgens mij helemaal geen kwaad. Het mes snijdt dan van twee kanten: 1) de speler wordt wat rijper, doe ervaring op en 2) hij maakt kennis met een ander systeem dat hij bij zijn voormalige club gewend was. Dit alles geldt uiteraard voor jonge spelers. Routiniers moeten gehaald worden om er direct te staan.
Pietje
 Pietje - woensdag 25 maart 2015 - 17:14   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 maart 2015 - 17:09 schreef Bobby1972 het volgende:

[..]

satan kabouturs!
Haha. Die bestaan dus toch?
Eide
 Eide - woensdag 25 maart 2015 - 17:15   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 maart 2015 - 17:09 schreef Bobby1972 het volgende:

[..]

Geduld is een schone zaak. Maar Ajax wordt beoordeeld op resultaten. Je kunt toch niet blijven afwachten tot een speler voldoende gaat brengen.
En toch worden spelers die seizoenen lang niet optimaal waren bij hun club wel gebruikt als voorbeeld voor Ajax om te volgen. Ergens klopt er dan toch iets niet of wel?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 25 maart 2015 door Eide --
Brandje
 Brandje - woensdag 25 maart 2015 - 17:19   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 maart 2015 - 16:17 schreef Eide het volgende:

[..]

Ik doe dat niet altijd, ik gebruik cijfers echter graag om bepaalde denkbeelden aan te staven. Maar als jij mij ziet als iemand die alleen maar om cijfers geeft.... prima.

Daarnaast versla je jouw eigen argument en als dit bewijst dat ik een draaikont bent, bewijs je daarmee hetzelfde over jezelf. Ten slotte heb je jezelf voorgenomen een bepaald standpunt in te nemen terwijl je zelf een voorbeeld hanteert dat aantoont dat aankopen tijd nodig hebben. Je weigert echter van dat standpunt af te komen of zelfs te accepteren dat jou voorbeeld onjuist gekozen is.

Kortom: het heeft geen enkele zin de discussie aan te gaan want je bent toch niet bereid te discussieren. Je wil alleen je eigen gelijk halen. Daar wens ik je dan veel succes mee, zo heeft het namelijk niet zo heel veel zin over dit soort zaken te praten.

Ik denk dat dit typisch "het gras is groener bij de buren" dingetje is en ik heb de afgelopen seizoenen hier in Eindhoven van heel dichtbij meegemaakt dat dat reuze meevalt.
Hier komen we inderdaad niet uit hahaha en wellicht is het wel een geval dat het gras groener is bij de buren. Maar hoe je het ook went of keert andere clubs krijgen het wel voor elkaar om spelers voor het basisteam te kopen en te houden. Bij ons is dat absoluut niet het geval.
Je noemde Maher en nee je hebt absoluut geen garantie dat hij het bij ons ook gehaald zou hebben maar hij staat nu wel mooi in PSV 1. Kopen met ook op de toekomst prima. Spelers de tijd geven ook prima maar dan nogmaals. Duarte, Hoorn, MOisander, Schone, Sana, Zimling, Viergever en Hoessen zijn gehaald. Daarvan speelt alleen Viergever in de basis. De rest zit op de bank/is weg of gaat weg. Beste Eide dat aankoopbeleid is toch gewoon zeer zorgerlijk te noemen.
Brandje
 Brandje - woensdag 25 maart 2015 - 17:20   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 maart 2015 - 16:44 schreef Eide het volgende:
Overigens heb ik dus niets tegen aankopen he, ik zeg alleen dat ik sterk het idee heb dat er bij Ajax een stuk kritischer naar die lui gekeken wordt dan bij andere clubs. Een Sinkgraven krijgt bij ons geen 2 seizoenen om echt goed te worden.
Dat doen ze met Zivko toch ook en Sinkgraven heeft in mijn ogen ook geen twee seizoenen nodig.
Eide
 Eide - woensdag 25 maart 2015 - 17:24   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 maart 2015 - 17:13 schreef Pietje het volgende:

[..]

Nee, niet blijven wachten, maar zoals nu gebeurt met Zivkovic, een jaartje rijpen, kan volgens mij helemaal geen kwaad. Het mes snijdt dan van twee kanten: 1) de speler wordt wat rijper, doe ervaring op en 2) hij maakt kennis met een ander systeem dat hij bij zijn voormalige club gewend was. Dit alles geldt uiteraard voor jonge spelers. Routiniers moeten gehaald worden om er direct te staan.
De vraag is eigenlijk hoe het aankoopbeleid vorm geeft. Ajax kiest er al jaren voor potentiële topspelers al als jeugdspeler naar Ajax te halen. het voordeel hiervan is dat je enorme talenten in huis kan halen. Het nadeel is dat je beste spelers dan dus piepjonge jongens zijn zonder relevante ervaring. Dat aspect van het transferbeleid is uitstekend te noemen. Als je ziet wat er de laatste jaren is doorgekomen is dat zonder meer indrukwekkend te noemen.

De andere varianten zijn jonge spelers halen voordat ze echt doorbreken en ze eventueel moeten laten rijpen en gearriveerde spelers aankopen. Dat laatste is gewoon moeilijk voor elke Eredivisieclub. Veel gearriveerde spelers kiezen voor Spanje, Engeland of Duitsland en anders voor het geld in landen als Rusland, Portugal en Frankrijk. Het lukt wel eens een gearriveerde speler aan te trekken maar veelal zijn deze heren dan in de herfst van de carrière. De andere optie is jonge senioren halen met de kans dat je ze moet laten rijpen. Daar is weinig animo voor bij Ajax. Zo eerlijk moet je wel zijn.

Dat is gewoon het spagaat waar Ajax in zit. Het maakt de vijver waarin Ajax kan vissen naar spelers met de juiste combinatie van ervaring, kwaliteit en financiële eisen gewoon zeer beperkt.
Brandje
 Brandje - woensdag 25 maart 2015 - 17:25   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 maart 2015 - 16:50 schreef Eide het volgende:

[..]

Maar dat zegt dan dus ook iets over aankopen als Maher, Mokotjo en eigenlijk ook wel over iemand als Wijnaldum. Allemaal jongens die in hun eerste seizoenen als aankoop bepaald niet uitstekend waren of zijn en in ieder geval hun ploeg niet beter maakten.

Dat is helemaal niet erg, dat is afhankelijk van het verwachtingspatroon. En mijn hele punt waar zo opgewonden over gedaan wordt is dat je die tijd niet krijgt bij Ajax en dat men bij ons verwacht dat aankopen er meteen staan. En dat is wel enorm van invloed op een eventueel transferbeleid.
Die tijd krijgt men wel. Ook van de fans dat weet ik zeker maar koop dan wel de juiste spelers. Iedereen loopt te roepen om Zivkovich. Dat hij hoger in de pikorde moet staan als Siggi. Bijna iedere Ajacied is zeer blij met Sinkgraven. Bazoer is iedereen lovend over. El Ghazi idem dito.
Maar waarom zouden wij een Duarte, Sana of Hoessen twee jaar de kans moeten geven als je al vrij snel kan zien dat ze niet goed genoeg zijn. Hoessen is ook gewoon bankwerk bij Grunn.
Als je zulke spelers haalt dan kan je ook De Toekomst wel sluiten want zulke spelers kunnen wij zelf ook wel opleiden. Het gaat juist om de krenten in de pap en spelers halen die wat toevoegen. Hetzij met hun klasse, hetzij met ervaring. Hetzij met leiderschap. Je moet alleen buiten de deur zoeken naar dingen die je zelf niet hebt en ga geen 13 in een dozijn spelers meer halen.
Brandje
 Brandje - woensdag 25 maart 2015 - 17:26   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 maart 2015 - 16:57 schreef Pietje het volgende:

[..]

Daar heb je wel gelijk in. Vandaar dat men ook geen geduld heeft met Mike van der Hoorn. Zo slecht vind ik hem namelijk niet. Ook ben ik zo'n beetje de enige hier, die Lerin Duarte wat meer kansen had willen zien krijgen.
De speler die jij noemt (Maher, Mokotjo en Wijnaldum) waren ook heel erg jong toen zij de overstap maakten naar een andere club. Veel spelers hebben inderdaad wat meer tijd nodig (Zivkovic?) dan andere spelers. Dit alles maakt voor mij Daley Sinkgraven een echte topper, hoewel hij ook best een terugval kan hebben. En dat moet kunnen, omdat dat inherent is aan zeer jonge spelers.
Ik kan mij heel weinig wisselspelers herinneren die hun eigen liedje hebben en dat heeft Mikey wel. Hij is ook best populair onder de fans dus die vergelijking vind ik niet helemaal terecht.
Sinkgraven heeft persoonlijkheid. Goede kop en kan gewoon heel goed voetballen. Zulke jongens zijn zeer lastig te vinden. Maar wij hebben hem!!
Eide
 Eide - woensdag 25 maart 2015 - 17:27   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 maart 2015 - 17:20 schreef Brandje het volgende:

[..]

Dat doen ze met Zivko toch ook en Sinkgraven heeft in mijn ogen ook geen twee seizoenen nodig.
Sinkgraven is even het voorbeeld als in "stel je voor dat". Want bij Ajax verwacht men van een speler a 7 miljoen dat die het elftal meteen beter maakt. Maher a 8 miljoen en dan 2 seizoenen aanmodderen was bij Ajax niet geaccepteerd. Die was al lang afgeserveerd als miskoop.

quote:
Op woensdag 25 maart 2015 - 17:25 schreef Brandje het volgende:

[..]

Bijna iedere Ajacied is zeer blij met Sinkgraven. Bazoer is iedereen lovend over. El Ghazi idem dito.
Maar dat zijn jongens die er meteen staan. Kijk naar Andersen, die heeft veel meer tijd nodig en kijk dan wat de mening van de gemiddelde Ajacied over hem is.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 25 maart 2015 door Eide --
Pietje
 Pietje - woensdag 25 maart 2015 - 17:41   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 maart 2015 - 17:24 schreef Eide het volgende:

[..]

De vraag is eigenlijk hoe het aankoopbeleid vorm geeft. Ajax kiest er al jaren voor potentiële topspelers al als jeugdspeler naar Ajax te halen. het voordeel hiervan is dat je enorme talenten in huis kan halen. Het nadeel is dat je beste spelers dan dus piepjonge jongens zijn zonder relevante ervaring. Dat aspect van het transferbeleid is uitstekend te noemen. Als je ziet wat er de laatste jaren is doorgekomen is dat zonder meer indrukwekkend te noemen.

De andere varianten zijn jonge spelers halen voordat ze echt doorbreken en ze eventueel moeten laten rijpen en gearriveerde spelers aankopen. Dat laatste is gewoon moeilijk voor elke Eredivisieclub. Veel gearriveerde spelers kiezen voor Spanje, Engeland of Duitsland en anders voor het geld in landen als Rusland, Portugal en Frankrijk. Het lukt wel eens een gearriveerde speler aan te trekken maar veelal zijn deze heren dan in de herfst van de carrière. De andere optie is jonge senioren halen met de kans dat je ze moet laten rijpen. Daar is weinig animo voor bij Ajax. Zo eerlijk moet je wel zijn.

Dat is gewoon het spagaat waar Ajax in zit. Het maakt de vijver waarin Ajax kan vissen naar spelers met de juiste combinatie van ervaring, kwaliteit en financiële eisen gewoon zeer beperkt.
Dat is beslist waar en dat ben ik derhalve met je eens. Ik heb vaker geschreven, dat Marc Overmars goed bezig is wat betreft het binden van jonge spelers. Uit de eigen jeugd, maar ook nieuwe talenten. Maar met alleen jonge talenten red je het niet, dat zie je met name dit seizoen. Ook dat heb ik al een aantal keren geschreven, dat Ajax een prachtige maar te jonge slectie heeft, waarin balans ontbreekt. Nu wordt er volop negatief geschreven over een aantal jongeren, maar die kun je die grilligheid niet kwalijk nemen, want ook dat hoort bij jonge spelers. Overmars en de andere beleidsbepalers hadden dat professioneel moeten inzien, dat een selectie (bijna) zonder routiniers niet gaat werken, die worden vaak overlopen. Met alleen techniek kom je er niet tegen fysiek sterke ploegen. Wat PSV lukte met Guardado doet pijn aan mijn Ajax-ogen, daar ben ik dus behoorlijk jaloers op. En wat financiën betreft, Ajax heeft met z'n tientallen miljoenen niets te klagen, die hadden ze deels kunnen investeren in broodnodige ervaren spelers, zonder excessen zoals destijds met Sulejmani gebeurd is, want dat mag nooit meer gebeuren. Daar is iedereen het wel over eens. Kijk nu eens wat er met Van der Vaart gebeurt: Inmiddels zit hij op de bank in Hamburg, hij wil weg, heb ik gisteren gehoord, dan vraag ik me af: Overmars doe je werk!!
Pietje
 Pietje - woensdag 25 maart 2015 - 17:43   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 maart 2015 - 17:26 schreef Brandje het volgende:

[..]

Ik kan mij heel weinig wisselspelers herinneren die hun eigen liedje hebben en dat heeft Mikey wel. Hij is ook best populair onder de fans dus die vergelijking vind ik niet helemaal terecht.
Sinkgraven heeft persoonlijkheid. Goede kop en kan gewoon heel goed voetballen. Zulke jongens zijn zeer lastig te vinden. Maar wij hebben hem!!
Juist, Brandje en veel supporters vroegen zich toch wel af, wat je aan hem hebt. Hij zou andere spelers in de weg gaan lopen en die positie in het team was al bezet... Ook ik ben heel erg blij met Sinkgraven.
Pietje
 Pietje - woensdag 25 maart 2015 - 17:46   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 maart 2015 - 17:27 schreef Eide het volgende:

[..]

Sinkgraven is even het voorbeeld als in "stel je voor dat". Want bij Ajax verwacht men van een speler a 7 miljoen dat die het elftal meteen beter maakt. Maher a 8 miljoen en dan 2 seizoenen aanmodderen was bij Ajax niet geaccepteerd. Die was al lang afgeserveerd als miskoop.

[..]

Maar dat zijn jongens die er meteen staan. Kijk naar Andersen, die heeft veel meer tijd nodig en kijk dan wat de mening van de gemiddelde Ajacied over hem is.
Kijk, als je toch praat over twijfelgeval... Ik heb continu aangegeven geen fan te zijn van Andersen. Op de training doet hij het aardig, maar in wedstrijden niet. Zelden heb ik een goede, een echt goede wedstrijd van hem gezien. Ik zou er serieus geen problemen mee hebben, wanneer hij ons gaat verlaten. Maar ja, zijn contract is recentelijk verlengd.
Bobby1972
 Bobby1972 - woensdag 25 maart 2015 - 18:12   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 maart 2015 - 17:15 schreef Eide het volgende:

[..]

En toch worden spelers die seizoenen lang niet optimaal waren bij hun club wel gebruikt als voorbeeld voor Ajax om te volgen. Ergens klopt er dan toch iets niet of wel?
Ik heb ook diverse keren aangegeven dat het nooit toeval kan zijn dat er zoveel spelers minder spelen. Ajax heeft genoeg werk aan de winkel om dingen anders te gaan doen.
Pietje
 Pietje - woensdag 25 maart 2015 - 18:20   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 maart 2015 - 18:12 schreef Bobby1972 het volgende:

[..]

Ik heb ook diverse keren aangegeven dat het nooit toeval kan zijn dat er zoveel spelers minder spelen. Ajax heeft genoeg werk aan de winkel om dingen anders te gaan doen.
Dat is wat ook Remco constateerde, en waar ik het volledig mee eens ben: Erg veel spelers ogen niet fit. Ook ik vermoed, dat zij overtraind het seizoen zijn ingegaan en later in het Midden-Oosten een te zwaar trainingskamp hebben gehad in de winterstop. Dat zal volgend seizoen echt anders moeten.
Eide
 Eide - woensdag 25 maart 2015 - 18:25   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 maart 2015 - 17:46 schreef Pietje het volgende:

[..]

Kijk, als je toch praat over twijfelgeval... Ik heb continu aangegeven geen fan te zijn van Andersen. Op de training doet hij het aardig, maar in wedstrijden niet. Zelden heb ik een goede, een echt goede wedstrijd van hem gezien. Ik zou er serieus geen problemen mee hebben, wanneer hij ons gaat verlaten. Maar ja, zijn contract is recentelijk verlengd.
Ook bij Andersen heb je geen garantie dat hij slaagt natuurlijk. maar als we een jongen uit de opleiding de tijd niet gunnen om rijpen, wat zegt dat dan over eventuele aankopen? Die krijgen die tijd al helemaal niet.

Enige punt dat ik heb willen maken is dat aankopen bij Ajax onder een vergrootglas liggen. Ze moeten er meteen staan en ze moeten het elftal ook echt beter maken. En dat verwachtingspatroon, gekoppeld aan de beperkte vijver waaruit Ajax kan vissen, maakt het doen van aankopen tricky business. En dat er daardoor misschien ook wel meer/sneller aankopen mislukken dan bij andere club.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 25 maart 2015 door Eide --
Bobby1972
 Bobby1972 - woensdag 25 maart 2015 - 18:57   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 maart 2015 - 18:20 schreef Pietje het volgende:

[..]

Dat is wat ook Remco constateerde, en waar ik het volledig mee eens ben: Erg veel spelers ogen niet fit. Ook ik vermoed, dat zij overtraind het seizoen zijn ingegaan en later in het Midden-Oosten een te zwaar trainingskamp hebben gehad in de winterstop. Dat zal volgend seizoen echt anders moeten.
Het verschil tussen mij en remco is dat ik dit als een deel zie van de oorzaken dat Ajax minder speelt. Remco is echter van mening dat wanneer de spelers wel fit waren geweest Ajax waarschijnlijk kampioen waren geworden. Dat denk ik persoonlijk niet. Omdat ik van mening ben dat er kwaliteit en ervaring mist bij Ajax en dat dat ook een mede oorzaak is van het feit dat Ajax minder goed presteert.

Waar ik me dus zorgen overmaak is dat men bij Ajax op exact dezelfde wijze het beleid blijft uitoefenen en de speelwijze niet aanpast. Omdat die in mijn optiek alleen functioneert wanneer je meer kwaliteit in huis hebt en een snellere bal roulatie. Wanneer de Boer blijft vasthouden aan zijn principes en hij heeft nog steeds niet de gewenste kwaliteiten om dat spel uit te voeren blijven we waarschijnlijk waar we nu staan.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 25 maart 2015 door Bobby1972 --
remco k
 remco k - woensdag 25 maart 2015 - 19:29   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 maart 2015 - 17:20 schreef Brandje het volgende:

[..]

Dat doen ze met Zivko toch ook en Sinkgraven heeft in mijn ogen ook geen twee seizoenen nodig.
Zivkovic speelt niet in het eerste. En daar ben ik eigenlijk wel blij om ook. Want de minuten die hij wel speelde overtuigde hij allerminst. Nu vind ik dat niet zo erg. Maar als hij dat niveau een seizoen lang had laten zien aan het Ajax publiek. Dan zou men nu alweer klaar met hem zijn.

Tot aan dit seizoen klaagde er niet veel mensen over boilesen. Hij draait een slecht seizoen en moet je nu eens zien. We zijn hem allemaal zat en van ons mag die wel vertrekken.

Als Singraven het eerste half jaar komend seizoen niet presteerd overkomt hem hetzelfde.

Andersen is pas dit jaar echt een basis speler geweest. En moet je eens kijken wat men nu van hem vind. Ook die mag nu vertrekken van een aantal mensen.

Bij Ajax krijg je nu eenmaal niet veel tijd en ik denk dat mede daarom veel aankopen bij Ajax niet slagen. Overigens is dat niet iets van de afgelopen 3 jaar zoals jij zegt. Maar wel van de afgelopen 20 jaar.
Brandje
 Brandje - woensdag 25 maart 2015 - 19:33   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 maart 2015 - 19:29 schreef remco k het volgende:

[..]

Zivkovic speelt niet in het eerste. En daar ben ik eigenlijk wel blij om ook. Want de minuten die hij wel speelde overtuigde hij allerminst. Nu vind ik dat niet zo erg. Maar als hij dat niveau een seizoen lang had laten zien aan het Ajax publiek. Dan zou men nu alweer klaar met hem zijn.

Tot aan dit seizoen klaagde er niet veel mensen over boilesen. Hij draait een slecht seizoen en moet je nu eens zien. We zijn hem allemaal zat en van ons mag die wel vertrekken.

Als Singraven het eerste half jaar komend seizoen niet presteerd overkomt hem hetzelfde.

Andersen is pas dit jaar echt een basis speler geweest. En moet je eens kijken wat men nu van hem vind. Ook die mag nu vertrekken van een aantal mensen.

Bij Ajax krijg je nu eenmaal niet veel tijd en ik denk dat mede daarom veel aankopen bij Ajax niet slagen. Overigens is dat niet iets van de afgelopen 3 jaar zoals jij zegt. Maar wel van de afgelopen 20 jaar.
Klopt en daarom zijn wij Ajax. De beste club van Nederland. Klinkt hard maar het is presteren of wieberen en over Sinkgraven maak ik mij geen zorgen want alles aan dat ventje klopt. Zijn kop, zijn interviews, zijn voetbal slimheid. Die komt er wel
Brandje
 Brandje - woensdag 25 maart 2015 - 19:34   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 maart 2015 - 19:33 schreef Brandje het volgende:

[..]

Klopt en daarom zijn wij Ajax. De beste club van Nederland. Klinkt hard maar het is presteren of wieberen. Daar zijn WIJ groot mee geworden. De lat moet zo hoog mogelijk en dan blijven de beste over. en over Sinkgraven maak ik mij geen zorgen want alles aan dat ventje klopt. Zijn kop, zijn interviews, zijn voetbal slimheid. Die komt er wel
remco k
 remco k - woensdag 25 maart 2015 - 21:02   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 maart 2015 - 19:33 schreef Brandje het volgende:

[..]

Klopt en daarom zijn wij Ajax. De beste club van Nederland. Klinkt hard maar het is presteren of wieberen en over Sinkgraven maak ik mij geen zorgen want alles aan dat ventje klopt. Zijn kop, zijn interviews, zijn voetbal slimheid. Die komt er wel
Dat begrijp ik, en natuurlijk moeten we het nastreven om de beste te zijn en te blijven.

Maar eerlijk gezegd denk ik dat de druk die wij met zijn allen Ajax opleggen en de spelers die daar spelen veel groter is dan bij menig ander grote club in Europa..

Ik kijk bizar veel voetbal uit de grote competities in Europa. En daar wordt een ploeg die tweede staat nadat ze 4 keer kampioen zijn geworden simpelweg niet uitgefloten, maar 90 minuten toegezongen..

Neem bijvoorbeeld Dortmund, stond dit seizoen gewoon een tijdje voorlaatste, terwijl ze gewoon een topclub in Duitsland zijn, daar werd de ploeg constant aangemoedigd en werden spelers niet uitgefloten..

Ik denk dat ons verwachtingspatroon veel te hoog is in Nederland, en dan met name bij Ajax..
Bobby1972
 Bobby1972 - woensdag 25 maart 2015 - 21:51   quote  deeplink  
Ajax kan toch niet het huidige spel blijven voorschotelen aan haar publiek? Je wil toch vermaakt worden. Ik heb zondag de wedstrijd van Barcelona tegen Real Madrid gezien. Dan zit je met een smile op je gezicht te genieten. En is het bijna kunst waar ja naar kijkt. Natuurlijk kun je dat niet meer met elkaar vergelijken. Maar je mag toch wel iets meer verwachten dan waar we nu naar kijken!
nora
 nora - woensdag 25 maart 2015 - 22:23   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 maart 2015 - 16:44 schreef Eide het volgende:
Overigens heb ik dus niets tegen aankopen he, ik zeg alleen dat ik sterk het idee heb dat er bij Ajax een stuk kritischer naar die lui gekeken wordt dan bij andere clubs. Een Sinkgraven krijgt bij ons geen 2 seizoenen om echt goed te worden.
Klopt hij is al goed
nora
 nora - woensdag 25 maart 2015 - 22:29   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 maart 2015 - 19:29 schreef remco k het volgende:

[..]

Zivkovic speelt niet in het eerste. En daar ben ik eigenlijk wel blij om ook. Want de minuten die hij wel speelde overtuigde hij allerminst. Nu vind ik dat niet zo erg. Maar als hij dat niveau een seizoen lang had laten zien aan het Ajax publiek. Dan zou men nu alweer klaar met hem zijn.

Tot aan dit seizoen klaagde er niet veel mensen over boilesen. Hij draait een slecht seizoen en moet je nu eens zien. We zijn hem allemaal zat en van ons mag die wel vertrekken.

Als Singraven het eerste half jaar komend seizoen niet presteerd overkomt hem hetzelfde.

Andersen is pas dit jaar echt een basis speler geweest. En moet je eens kijken wat men nu van hem vind. Ook die mag nu vertrekken van een aantal mensen.

Bij Ajax krijg je nu eenmaal niet veel tijd en ik denk dat mede daarom veel aankopen bij Ajax niet slagen. Overigens is dat niet iets van de afgelopen 3 jaar zoals jij zegt. Maar wel van de afgelopen 20 jaar.
Sinkgraven presteert wel weet je waarom omdat hij techn/beter is als het merendeel wat er rond loopt en een geweldige handelingssnelheid en dat beste Remcotje dat is wat Ajax moet zoeken geen Zimling en Duarte enz
remco k
 remco k - donderdag 26 maart 2015 - 10:07   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 maart 2015 - 21:51 schreef Bobby1972 het volgende:
Ajax kan toch niet het huidige spel blijven voorschotelen aan haar publiek? Je wil toch vermaakt worden. Ik heb zondag de wedstrijd van Barcelona tegen Real Madrid gezien. Dan zit je met een smile op je gezicht te genieten. En is het bijna kunst waar ja naar kijkt. Natuurlijk kun je dat niet meer met elkaar vergelijken. Maar je mag toch wel iets meer verwachten dan waar we nu naar kijken!
Nou, kwalitatief was dat niet zo'n beste wedstrijd, en ging er tactisch en technisch heel veel fout bij beide ploegen.
remco k
 remco k - donderdag 26 maart 2015 - 10:08   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 maart 2015 - 22:29 schreef nora het volgende:

[..]

Sinkgraven presteert wel weet je waarom omdat hij techn/beter is als het merendeel wat er rond loopt en een geweldige handelingssnelheid en dat beste Remcotje dat is wat Ajax moet zoeken geen Zimling en Duarte enz
Mijn naam is gewoon Remco.

En wie zegt mij dat die jongen geen terugslag krijgt dan??

Overigens slaat heel je opmerking nergens op, ik heb namelijk helemaal geen kritiek op Sinkgraven.
nora
 nora - donderdag 26 maart 2015 - 12:29   quote  deeplink  
Sorry Remco was niet netjes maar natuurlijk zal hij een terugslag krijgen net als Kishna heeft en El Ghazi en Depay maar wat ik hiermee wil aangeven is dat je bij een aankoop voor Ajax moet kijken naar zijn basis en dat is trouwens ook wat Cruyf altijd aanhaalde je moet een goede basis techniek en handelingssnelheid hebben als je naar Ajax wil, maar die regel vind ik de laatste jaren bij aankopen niet terug en dat verbaast mij want als je eerlijk bent en een Zimling-Duarte-v/d Hoorn en Viergever zijn techn/en HS nou verre van toppers en die aankopen bbegrijp ik gewoon niet dat is waar ik me de laatste 2 jaar aan irriteer en ook niet begrijp.
remco k
 remco k - donderdag 26 maart 2015 - 13:38   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 26 maart 2015 - 12:29 schreef nora het volgende:
Sorry Remco was niet netjes maar natuurlijk zal hij een terugslag krijgen net als Kishna heeft en El Ghazi en Depay maar wat ik hiermee wil aangeven is dat je bij een aankoop voor Ajax moet kijken naar zijn basis en dat is trouwens ook wat Cruyf altijd aanhaalde je moet een goede basis techniek en handelingssnelheid hebben als je naar Ajax wil, maar die regel vind ik de laatste jaren bij aankopen niet terug en dat verbaast mij want als je eerlijk bent en een Zimling-Duarte-v/d Hoorn en Viergever zijn techn/en HS nou verre van toppers en die aankopen bbegrijp ik gewoon niet dat is waar ik me de laatste 2 jaar aan irriteer en ook niet begrijp.
Natuurlijk moet men daar naar kijken..

Maar denk jij dat het Ajax publiek hem tolereert als ie volgend jaar het eerste half jaar niet presteerd.
Pietje
 Pietje - donderdag 26 maart 2015 - 14:30   quote  deeplink  
Van der Vaart heeft nieuwe club gevonden en tekent voor tenminste twee jaar.

Het lijkt erop dat Rafael van der Vaart een nieuwe club heeft gevonden. De middenvelder vertolkt al maanden een bijrol bij Hamburger SV en is bovendien in het bezit van een aflopend contract. Vanaf de zomer is de kant groot dat Van der Vaart bij Sporting Kansas City zal spelen.

Volgens Futbol MLS zal de voormalig Ajacied voor tenminste twee jaar tekenen. In dat geval gaat het contract vanaf 1 juli 2015 in. Wat ook mogelijk is, is dat Van der Vaart per direct naar de Major League Soccer vertrekt en dus in de interlandperiode voor tweeënhalf jaar gaat tekenen.

Vorige week liet Van der Vaart tegenover Bild weten moeite te hebben met zijn reserverol. Het valt me zwaar op de bank te zitten. In mijn lange carrière heb ik dit ook nog nooit meegemaakt. Wat helpt het om te gaan jammeren? Ik geef elke dag tijdens de training vol gas. Ik bied me aan. Dat is de enige manier om een basisplaats te heroveren."


bron

Als dit waar is, en waarom niet, dan kunnen we Van der Vaart alvast vergeten om in te lijven als speler met ervaring
Bobby1972
 Bobby1972 - donderdag 26 maart 2015 - 14:42   quote  deeplink  
Van der Vaart kiest toch voor geld, oud nieuws. Ik denk dat het Ajax publiek sneller haar onvrede zal uitten wanneer de resultaten zo blijven. Dat zie je nu ook al. Iedereen heeft ook hier z'n mening over. ik vind dat het Ajax publiek in het algemeen best aardig is naar de club. De laatste tijd is er dan wat meer onvrede. Dan moet Ajax laten zien dat ze daar wat aan doen.
remco k
 remco k - donderdag 26 maart 2015 - 14:50   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 26 maart 2015 - 14:42 schreef Bobby1972 het volgende:
Van der Vaart kiest toch voor geld, oud nieuws. Ik denk dat het Ajax publiek sneller haar onvrede zal uitten wanneer de resultaten zo blijven. Dat zie je nu ook al. Iedereen heeft ook hier z'n mening over. ik vind dat het Ajax publiek in het algemeen best aardig is naar de club. De laatste tijd is er dan wat meer onvrede. Dan moet Ajax laten zien dat ze daar wat aan doen.
Ach kom op man, ik denk dat de Ajax supporters zo ongeveer de meest veeleisende zijn van heel Europa..
Eide
 Eide - donderdag 26 maart 2015 - 15:56   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 26 maart 2015 - 14:30 schreef Pietje het volgende:
Als dit waar is, en waarom niet, dan kunnen we Van der Vaart alvast vergeten om in te lijven als speler met ervaring
De geruchten zijn wel heel hardnekkig, zeker omdat de die MLS club ook heeft gezegd dat ze interesse hebben. Het is wel een liga waar je snel uit het oog bent dus als VDV daar voor kiest, kiest hij waarschijnlijk ook voor het einde van zijn interland carrière.

Ik ben benieuwd.
Brandje
 Brandje - donderdag 26 maart 2015 - 16:54   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 26 maart 2015 - 10:08 schreef remco k het volgende:

[..]

Mijn naam is gewoon Remco.

En wie zegt mij dat die jongen geen terugslag krijgt dan??

Overigens slaat heel je opmerking nergens op, ik heb namelijk helemaal geen kritiek op Sinkgraven.
Wat heeft een terugslag van een zeer goede voetballer nu met twee gigantische miskopen te maken??
Sinkgraven heeft meer talent/voetbal in zijn kleine teen zitten dan Zimling en Duarte bij elkaar
Brandje
 Brandje - donderdag 26 maart 2015 - 16:56   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 26 maart 2015 - 14:30 schreef Pietje het volgende:
Van der Vaart heeft nieuwe club gevonden en tekent voor tenminste twee jaar.

Het lijkt erop dat Rafael van der Vaart een nieuwe club heeft gevonden. De middenvelder vertolkt al maanden een bijrol bij Hamburger SV en is bovendien in het bezit van een aflopend contract. Vanaf de zomer is de kant groot dat Van der Vaart bij Sporting Kansas City zal spelen.

Volgens Futbol MLS zal de voormalig Ajacied voor tenminste twee jaar tekenen. In dat geval gaat het contract vanaf 1 juli 2015 in. Wat ook mogelijk is, is dat Van der Vaart per direct naar de Major League Soccer vertrekt en dus in de interlandperiode voor tweeënhalf jaar gaat tekenen.

Vorige week liet Van der Vaart tegenover Bild weten moeite te hebben met zijn reserverol. Het valt me zwaar op de bank te zitten. In mijn lange carrière heb ik dit ook nog nooit meegemaakt. Wat helpt het om te gaan jammeren? Ik geef elke dag tijdens de training vol gas. Ik bied me aan. Dat is de enige manier om een basisplaats te heroveren."


bron

Als dit waar is, en waarom niet, dan kunnen we Van der Vaart alvast vergeten om in te lijven als speler met ervaring
Weer zo'n zogenaamd echte Ajacied die niet terug komt. Ik lig e trouwens niet wakker van
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 26 maart 2015 - 20:08   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 26 maart 2015 - 16:56 schreef Brandje het volgende:

[..]

Weer zo'n zogenaamd echte Ajacied die niet terug komt. Ik lig e trouwens niet wakker van
Ik ook niet, om de haverklap geblesseerd!
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 26 maart 2015 - 20:31   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 26 maart 2015 - 16:54 schreef bje het volgende:

[..]

Wat heeft een terugslag van een zeer goede voetballer nu met twee gigantische miskopen te maken??
Sinkgraven heeft meer talent/voetbal in zijn kleine teen zitten dan Zimling en Duarte bij elkaar
Dat zal hij ook niet ontkennen. Alleen als we kopen moeten het ook zulke jongens met veel potentie zijn
of directe versterkingen. Zimling en Duarte lekker goedkoop alleen dit blijkt
als zo vaak duurkoop te zijn.
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 26 maart 2015 - 20:40   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 26 maart 2015 - 14:50 schreef remco k het volgende:

[..]

Ach kom op man, ik denk dat de Ajax supporters zo ongeveer de meest veeleisende zijn van heel Europa..
Verwend bedoel je? Je mag toch wel een bepaald niveau verwachten
van de grootste club van de Benelux?
remco k
 remco k - donderdag 26 maart 2015 - 21:56   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 26 maart 2015 - 16:54 schreef Brandje het volgende:

[..]

Wat heeft een terugslag van een zeer goede voetballer nu met twee gigantische miskopen te maken??
Sinkgraven heeft meer talent/voetbal in zijn kleine teen zitten dan Zimling en Duarte bij elkaar
Dat zou ik niet weten, ik heb het namelijk niet over die twee..
remco k
 remco k - donderdag 26 maart 2015 - 21:59   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 26 maart 2015 - 20:40 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Verwend bedoel je? Je mag toch wel een bepaald niveau verwachten
van de grootste club van de Benelux?
Nee dat bedoel ik niet. Ik bedoel de meest veeleisende, de meest kritische en de minst tolererende supporters. Eigenlijk een beetje arrogante supporters..
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - donderdag 02 april 2015 - 10:42   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 maart 2015 - 16:25 schreef nieuwe ajax het volgende:
Zo, nu even een flinke borrel, en dan naar Ajax kijken.
Nu de kans nemen, om die 3 punten in te lopen.
I-cant-believe-874z1v.jpg

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5962
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - ADO Den Haag (zondag 22 maart 2015, 16:45); 1 - 0









0.0136299