BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - ADO Den Haag (zondag 22 maart 2015, 16:45); 1 - 0

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
remco k
 remco k - zondag 22 maart 2015 - 20:25   quote  deeplink  
Eens kijken wat PSV over twee weken doet uit bij Twente..
Eide
 Eide - zondag 22 maart 2015 - 20:46   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 maart 2015 - 20:25 schreef remco k het volgende:

[..]

We hebben 11 goals en 8 punten nodig, dat zijn gewoon 3 potten die ze moeten verliezen.. Dus inderdaad moeten er bij Ajax tegen 1 of twee tegenstanders nog wel een stuk of 3 a 4 in gaan vliegen..
Allemaal speculatie hoor, maar die +11 voor PSV is het verschil tussen 2x verliezen en 1 gelijkspel of 3x verliezen. En ik geloof niet dat PSV het nog uit handen geeft... maar je zal toch op doelsaldo het kampioenschap mislopen, net als een paar jaar terug.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 22 maart 2015 door Eide --
Eide
 Eide - zondag 22 maart 2015 - 21:10   quote  deeplink  
De Boer raakt Kishna kwijt in pover duel: "Hij klaagde in de rust al"

Ricardo Kishna heeft zondag een knieblessure opgelopen in het thuisduel van Ajax met ADO Den Haag. De aanvaller moest zich in de openingsfase van de tweede helft laten vervangen.

"Hij klaagde in de rust al", zei trainer Frank de Boer na afloop van de 1-0 overwinning. "Maar in de tweede helft ging het niet meer." Kishna werd kort na rust vervangen door Anwar El Ghazi.

Kishna is opgenomen in de selectie van Jong Oranje voor het oefenduel met Jong Frankrijk. Medisch onderzoek moet uitwijzen of de aanvaller zich komende week kan melden bij bondscoach Remy Reijnierse.

De geboren Hagenaar kwam de afgelopen week volop in het nieuws, nadat hij uit de selectie was gelaten door De Boer. Een ruzietje rond het eerste Europa League-duel met Dnipro Dnipropetrovsk was daarvoor de reden. In de return in Amsterdam stond Kishna alweer in de basis.

Ook Nick Viergever viel geblesseerd uit bij Ajax. De verdediger kreeg in de slotfase van de eerste helft een harde trap tegen een enkel van Roland Alberg. Hij moest zich in de rust laten vervangen en hoopt maandag meer duidelijkheid te krijgen over de ernst van zijn blessure.

Bron

---------------------

Slecht nieuws hoewel Kishna 2 weken heeft om te herstellen.
Brandje
 Brandje - zondag 22 maart 2015 - 21:58   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 maart 2015 - 20:46 schreef Eide het volgende:

[..]

Allemaal speculatie hoor, maar die +11 voor PSV is het verschil tussen 2x verliezen en 1 gelijkspel of 3x verliezen. En ik geloof niet dat PSV het nog uit handen geeft... maar je zal toch op doelsaldo het kampioenschap mislopen, net als een paar jaar terug.
Als psv nog drie keer verliest dan wordt Ajax(mits wij gewoon winnen) ook kampioen want die elf verschil loop je dan zo in. Als zij met twee verschil verliezen en wij winnen met twee verschil dan loop je er 4 in op een wedstrijd. Plus het feit dat wij dan meer gaan scoren dan PSV en dat is weer beslissend bij een gelijk doelsaldo.
Maar wij gaan nooit alles winnen en PSV gaat geen drie keer verliezen.
Brandje
 Brandje - zondag 22 maart 2015 - 22:08   quote  deeplink  
Zo dan nu even over de wedstrijd. Het was weer echt een verschrikking. Totaal geen beweging zonder bal. Ze gaan pas een beetje sukkelen als ze de bal hebben.
FdB die gewoon met vijf andere spelers begint als afgelopen donderdag en het resultaat hebben we kunnen zien.
Dan kijk je even studio sport en zie je onze rotterdamse vrinden erop klappen tegen PSV. Wat een energie, bezieling en passie. Ik krijg het bijna me bek niet uit maar keer er gewoon met enige jaloezie na als je het vergelijk met ons spel.
Allemaal lieve jongetjes op Klaassen en Bazoer(als hij speelt) na. Niemand die zich eens laat gelden en de tegenstander duidelijk dat ze in Arena spelen en dat daar gvd niks te halen is vandaag. Serero gaat dan vandaag de schijn een beetje op proberen te houden door overal op het veld maar slidings te gaan maken.
Viergever, Moisander, Siggi, Serero en Schone?? Man man dat kan toch niet. Viergever(kost 2,5 miljoen) wordt nu als overklast door een 18 jarig broekie(Riedewald) Siggi begint pas te lopen als het te laat is ipv te anticiperen.
Al vele jaren een SCC maar dit seizoen is qua voetbal echt het dieptepunt. En toch zit er de volgende keer weer.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 23 maart 2015 - 02:25   quote  deeplink  
Tjonge, Ik heb de wedstrijd niet kunnen zien.
Ik denk dat ik ook blij ben dat ik het niet heb kunnen zien.
Ben wel blij met het resultaat.

Ik heb wel het idee, dat er iets gaat gebeuren in Amsterdam.
Ik heb een zaterdag stukje gelezen van Jaap, ik weet niet meer strekking van het verhaal.
Maar hij is niet blij hoe het gaat in Amsterdam.
Daarna stukje gelezen van Van der Sar, had het kort over Ajax maar ging daarna snel over iets anders hebben.

Nu de Boer zeer waarschijnlijk geen kampioen word, krijgt hij kritiek.
Voornamelijk spel relateert.
Want waar is onze Ajax spel gebleven?

Maar Jongens waar ligt het probleem?
Frank eigenwijs, maar 4 kampioen weet te krijgen waar we 7 jaar op moesten wachten.
Overmars, die spelers koopt die niet veel brengen en vervolgens vind dat Ajax de beste selectie heeft in jaren, vervolgens presteert de boer met deze selectie zo!

Is deze selectie prut en daarmee de samensteller ervan of is de trainer van het padje afgeraakt na al die successen en complimenten. Dat het niet bijster loopt is van zelf sprekend.

IK als Ajax zijnde zal de zomervakantie goed gebruiken om te evalueren wat er dit seizoen is gebeurd.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 23 maart 2015 - 02:26   quote  deeplink  
Overigens denk ik dat de staf iets van deze groep had verwacht, wat er totaal niet uitkomt.

Van rhijn bijvoorbeeld, moet hij niet dezelfde ontwikkeling doormaken als Blind? zo lang verschild het namelijk niet in het aantal wedstrijden;
Brandje
 Brandje - maandag 23 maart 2015 - 09:26   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 maart 2015 - 02:25 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Tjonge, Ik heb de wedstrijd niet kunnen zien.
Ik denk dat ik ook blij ben dat ik het niet heb kunnen zien.
Ben wel blij met het resultaat.

Ik heb wel het idee, dat er iets gaat gebeuren in Amsterdam.
Ik heb een zaterdag stukje gelezen van Jaap, ik weet niet meer strekking van het verhaal.
Maar hij is niet blij hoe het gaat in Amsterdam.
Daarna stukje gelezen van Van der Sar, had het kort over Ajax maar ging daarna snel over iets anders hebben.

Nu de Boer zeer waarschijnlijk geen kampioen word, krijgt hij kritiek.
Voornamelijk spel relateert.
Want waar is onze Ajax spel gebleven?

Maar Jongens waar ligt het probleem?
Frank eigenwijs, maar 4 kampioen weet te krijgen waar we 7 jaar op moesten wachten.
Overmars, die spelers koopt die niet veel brengen en vervolgens vind dat Ajax de beste selectie heeft in jaren, vervolgens presteert de boer met deze selectie zo!

Is deze selectie prut en daarmee de samensteller ervan of is de trainer van het padje afgeraakt na al die successen en complimenten. Dat het niet bijster loopt is van zelf sprekend.

IK als Ajax zijnde zal de zomervakantie goed gebruiken om te evalueren wat er dit seizoen is gebeurd.
Het echte Ajax-spel is er in al die jaren FdB maar zeer sporadisch geweest en dan met name in de CL tegen Barca en City. Voor de rest was het vaak ook saai en zakelijk. Echter stond je dan in mei wel met de schaal omhoog en ging je ervan uit dat ze met de CL-miljoenen stappen zouden maken en spel beter zou worden. Echter was dat totaal niet het geval. Het wordt alleen maar slechter.
Ztjes
 Ztjes - maandag 23 maart 2015 - 09:39   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 maart 2015 - 09:26 schreef Brandje het volgende:

[..]

Het echte Ajax-spel is er in al die jaren FdB maar zeer sporadisch geweest en dan met name in de CL tegen Barca en City. Voor de rest was het vaak ook saai en zakelijk. Echter stond je dan in mei wel met de schaal omhoog en ging je ervan uit dat ze met de CL-miljoenen stappen zouden maken en spel beter zou worden. Echter was dat totaal niet het geval. Het wordt alleen maar slechter.
Het is echt een parodie op Ajax, omdat het alles is waar Ajax niet voor zou moeten staan. Geen attractief, risicovol en fris voetbal, thuis vecht- en worstelwedstrijden tegen degradatiekandidaten en middenmoters en Europees weer gênant matige beurten tegen ondermaatse teams.

Nog steeds geen Ajax voetbal, maar wel een coach met een Ajax verleden en veel jeugdspelers. That's it.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - maandag 23 maart 2015 - 10:20   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 maart 2015 - 20:25 schreef remco k het volgende:
Eens kijken wat PSV over twee weken doet uit bij Twente..
Ik ben het met je eens Remco. Wij spelen niet geweldig, maar psv zeker ook niet.
Ik heb van beide clubs het restant van de competitie hieronder even neer gezet:

resterend programma PSV:

--------------------Thuis - Uit-------------------

Za 04-04-2015 20:45 FC Twente PSV
Vr 10-04-2015 20:00 PSV - PEC Zwolle
Za 18-04-2015 19:45 PSV - sc Heerenveen
Za 25-04-2015 20:45 Excelsior - PSV
Zo 10-05-2015 14:30 PSV - Heracles Almelo
Zo 17-05-2015 14:30 ADO Den Haag - PSV

resterend programma AJAX

Zo 05-04-2015 12:30 FC Utrecht -Ajax
Za 11-04-2015 20:45 Heracles Almelo -Ajax
Zo 19-04-2015 14:30 Ajax - NAC Breda
Zo 26-04-2015 14:30 PEC Zwolle - Ajax
Zo 10-05-2015 14:30 Ajax - SC Cambuur
Zo 17-05-2015 14:30 FC Dordrecht - Ajax

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 23 maart 2015 door Ronald 1960 --
Bobby1972
 Bobby1972 - maandag 23 maart 2015 - 11:45   quote  deeplink  
Ajax moet vooral naar zichzelf gaan kijken, en alvast vooruit naar het komende seizoen. Want wil je het komende seizoen beter gaan doen dan moet je veranderingen durven doorvoeren. Als het ergens aan ontbreekt bij Ajax dan zijn het veranderingen. Want we gaan gewoon door op exact dezelfde wijze met niet of nauwelijks verbetering. Dan wordt het moeilijk om met exact dezelfde mensen volgend jaar weer vrolijk verder te gaan.

Ik denk dat nieuw en fris inzicht Ajax goed zou doen. Zou wel eens andere mensen in de staf van Ajax willen zien. Kan denk ik geen kwaad.
biebie
 biebie - maandag 23 maart 2015 - 12:24   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 maart 2015 - 11:45 schreef Bobby1972 het volgende:
Ajax moet vooral naar zichzelf gaan kijken, en alvast vooruit naar het komende seizoen. Want wil je het komende seizoen beter gaan doen dan moet je veranderingen durven doorvoeren. Als het ergens aan ontbreekt bij Ajax dan zijn het veranderingen. Want we gaan gewoon door op exact dezelfde wijze met niet of nauwelijks verbetering. Dan wordt het moeilijk om met exact dezelfde mensen volgend jaar weer vrolijk verder te gaan.

Ik denk dat nieuw en fris inzicht Ajax goed zou doen. Zou wel eens andere mensen in de staf van Ajax willen zien. Kan denk ik geen kwaad.
Tijd voor een nieuwe revolutie!!!
Bobby1972
 Bobby1972 - maandag 23 maart 2015 - 13:05   quote  deeplink  
Alles met beleid en gezond verstand. Ik zou nooit radicaal gaan veranderen, geloof ik niet in. Dat bijsturing gewenst is is inmiddels wel duidelijk!
Hummel10
 Hummel10 - maandag 23 maart 2015 - 13:08   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 maart 2015 - 10:20 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens Remco. Wij spelen niet geweldig, maar psv zeker ook niet.
Ik heb van beide clubs het restant van de competitie hieronder even neer gezet:

resterend programma PSV:

--------------------Thuis - Uit-------------------

Za 04-04-2015 20:45 FC Twente PSV
Vr 10-04-2015 20:00 PSV - PEC Zwolle
Za 18-04-2015 19:45 PSV - sc Heerenveen
Za 25-04-2015 20:45 Excelsior - PSV
Zo 10-05-2015 14:30 PSV - Heracles Almelo
Zo 17-05-2015 14:30 ADO Den Haag - PSV

resterend programma AJAX

Zo 05-04-2015 12:30 FC Utrecht -Ajax
Za 11-04-2015 20:45 Heracles Almelo -Ajax
Zo 19-04-2015 14:30 Ajax - NAC Breda
Zo 26-04-2015 14:30 PEC Zwolle - Ajax
Zo 10-05-2015 14:30 Ajax - SC Cambuur
Zo 17-05-2015 14:30 FC Dordrecht - Ajax
Psv 4 "lastige" wedstrijden en Ajax op papier twee maar gezien dit seizoen 5 of 6..
Ben bang dat Psv het nu echt niet meer weggeeft. Kun je nagaan hoe dichtbij we nog kunnen komen
en dit seizoen eigelijk weggegeven hebben. Kan ik dan zeggen dat een Zimling je het kampioenschap
heeft gekost want we met Blind op Cvm het waarschijnlijk wel geworden hadden?
remco k
 remco k - maandag 23 maart 2015 - 13:16   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 maart 2015 - 11:45 schreef Bobby1972 het volgende:
Ajax moet vooral naar zichzelf gaan kijken, en alvast vooruit naar het komende seizoen. Want wil je het komende seizoen beter gaan doen dan moet je veranderingen durven doorvoeren. Als het ergens aan ontbreekt bij Ajax dan zijn het veranderingen. Want we gaan gewoon door op exact dezelfde wijze met niet of nauwelijks verbetering. Dan wordt het moeilijk om met exact dezelfde mensen volgend jaar weer vrolijk verder te gaan.

Ik denk dat nieuw en fris inzicht Ajax goed zou doen. Zou wel eens andere mensen in de staf van Ajax willen zien. Kan denk ik geen kwaad.
Iets verbeteren is niet per definitie iets veranderen.
remco k
 remco k - maandag 23 maart 2015 - 13:17   quote  deeplink  
PSv gaat dat niet meer weggeven joh. Uiteraard moeten we de druk er vol op houden. En als ze dan een foutje maken sta je ineens op 5 punten..
Bobby1972
 Bobby1972 - maandag 23 maart 2015 - 13:26   quote  deeplink  
Natuurlijk is een verandering nooit automatisch een verbetering. Maar je zult wel iets moeten veranderen om uit de visuele cirkel te komen waar Ajax nu al geruime tijd in zit.

Met het huidige niveau gaat Ajax ook in de voorrondes van de CL niet ver komen. Daar hoef je niet voor gestudeerd te hebben!
Ronald 1960
 Ronald 1960 - maandag 23 maart 2015 - 13:27   quote  deeplink  
Mocht psv van twente verliezen, zou het mij echt niet verbazen da wij alsnog kampioen worden, maar normaal gesproken geeft psv dit niet meer weg. Normaal gesproken dan hé......
Ronald 1960
 Ronald 1960 - maandag 23 maart 2015 - 13:32   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 maart 2015 - 13:26 schreef Bobby1972 het volgende:
Natuurlijk is een verandering nooit automatisch een verbetering. Maar je zult wel iets moeten veranderen om uit de visuele cirkel te komen waar Ajax nu al geruime tijd in zit.

Met het huidige niveau gaat Ajax ook in de voorrondes van de CL niet ver komen. Daar hoef je niet voor gestudeerd te hebben!
Zoals het er nu uitziet zou het grote voordeel wel eens kunnen zijn dat ajax geen nieuwe spelers hoeft in te passen omdat de basis al staat voor komend seizoen.
Wel ben ik voorstander van een speler erbij die de jongens in het veld ook eens een schop onder hun kont geeft en ff wakker schud. Gewoon een echte leider. Klaassen alleen gaat het niet redden en ook Bazoer niet. Wel worden dit grote spelers, maar ze hebben ook binnen de lijnen nog een coach nodig.
remco k
 remco k - maandag 23 maart 2015 - 13:41   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 maart 2015 - 13:26 schreef Bobby1972 het volgende:
Natuurlijk is een verandering nooit automatisch een verbetering. Maar je zult wel iets moeten veranderen om uit de visuele cirkel te komen waar Ajax nu al geruime tijd in zit.

Met het huidige niveau gaat Ajax ook in de voorrondes van de CL niet ver komen. Daar hoef je niet voor gestudeerd te hebben!
In het voetbal kan het in de kleine dingen zitten.

De Boer is en blijft verantwoordelijk voor dat wat er bij het eerste gebeurt..

En stel nu eens dat het klopt wat ik iedere keer zeg.

Dus dat de ploeg gewoon niet fit is, en dat de Boer leert van zijn gemaakte fouten.

En stel nu dat de Boer komend seizoen wel een goede voorbereiding draait met de ploeg en dat ze wel frisser en fitter ogen.

Dan rol je in mijn optiek met het talent dat er in de ploeg aanwezig is iedere tegenstander op.

Zimling is een fout geweest, Siggy en Moisander gaan weg, als je daar twee ervarener spelers voor terug haalt denk ik dat je een hele goede en brede selectie hebt.

Ik overigens ook een leuke naam om eens over na te denken..

Steven Gerard Of Xavi.

Gewoon 4 miljoen geven en kom maar een jaar ballen..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 23 maart 2015 door remco k --
Bobby1972
 Bobby1972 - maandag 23 maart 2015 - 15:23   quote  deeplink  
Waar ik het mee eens ben is dat Ajax door een aanpassing met veel van de huidige spelers een veel beter rendement kan gaan halen. En dat er een paar spelers moeten vertrekken. En dat de spelers die ervoor terugkomen ervaring hebben en meer sturing kunnen geven aan de rest. Het lijkt eenvoudig, maar het moet wel ff gebeuren. En daar ben ik nog niet zo zeker van. Juist het vasthoudende karakter van de Boer staat het huidige Ajax ook deels in de weg. Dan zal de Boer wel open moeten staan voor die aanpassing, want anders veranderd er weinig!
Hummel10
 Hummel10 - maandag 23 maart 2015 - 15:45   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 maart 2015 - 13:41 schreef remco k het volgende:

[..]

In het voetbal kan het in de kleine dingen zitten.

De Boer is en blijft verantwoordelijk voor dat wat er bij het eerste gebeurt..

En stel nu eens dat het klopt wat ik iedere keer zeg.

Dus dat de ploeg gewoon niet fit is, en dat de Boer leert van zijn gemaakte fouten.

En stel nu dat de Boer komend seizoen wel een goede voorbereiding draait met de ploeg en dat ze wel frisser en fitter ogen.

Dan rol je in mijn optiek met het talent dat er in de ploeg aanwezig is iedere tegenstander op.

Zimling is een fout geweest, Siggy en Moisander gaan weg, als je daar twee ervarener spelers voor terug haalt denk ik dat je een hele goede en brede selectie hebt.

Ik overigens ook een leuke naam om eens over na te denken..

Steven Gerard Of Xavi.

Gewoon 4 miljoen geven en kom maar een jaar ballen..
Mooie namen maar voor 4 miljoen en Ajax zullen deze heren niet warm draaien..
Bobby1972
 Bobby1972 - maandag 23 maart 2015 - 17:58   quote  deeplink  
Denk jij remco dat de huidige club mits fit volgend jaar kampioen kan worden?

Ik geloof daar persoonlijk niet in, omdat ik van mening ben dat bepaalde spelers over te weinig kwaliteit beschikken en dat nooit meer kan brengen dan ze nu doen.

Sigthorsson is naar mijn mening al heel lang over de houdbaarheidsdatum heen. En dat een speler als Moisander ook niet meer dat gene kan brengen wat hij eerst bracht. Wat heeft Boilesen nu dit jaar laten zien. Wie denkt nu echt dat hij ineens zoveel beter zal gaan spelen. Ik zie dat niet gebeuren.

Kijk naar Van der Hoorn, die heeft een gebrek aan inzicht wat je niet kunt leren. Ook zie ik hem niet op een gewenst niveau komen.

Zimling is een blunder eerste klas en zal niet meer voorkomen volgend jaar ( mag ik hopen)

Serero heeft best aardige wedstrijden gespeeld, maar ook diverse wedstrijden niet voldoende laten zien. Dit soort spelers heeft Ajax teveel. Ik zie voor volgend seizoen veel van de net niet spelers blijven. En de vraag is: Wat gaan zijn brengen?

Ajax zit in een visuele cirkel waar je niet gemakkelijk uitkomt. Omdat je dan durf nodig hebt om het anders te durven doen. De mensen die Ajax leiden zijn relatief terughoudend. Dus weet je nu al dat er weinig gaat veranderen.

Ik heb aan het begin van het seizoen al eens de opmerking gemaakt; dat er pas iets gaat veranderen wanneer het te laat is. En dat geloof ik op dit moment nog steeds.

Het zal mij niet verbazen dat we opnieuw een teleurstellend jaar tegemoet gaan. En dat daarna pas andere mensen binnen de staf erbij komen. Natuurlijk hoop ik dat ik het volledig mis heb. Het overtuigd mij niet dat men instaat is om Ajax weer naar een hoger niveau te brengen.
Eide
 Eide - maandag 23 maart 2015 - 18:26   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 maart 2015 - 17:58 schreef Bobby1972 het volgende:
Denk jij remco dat de huidige club mits fit volgend jaar kampioen kan worden?
Ik ben niet Remco, maar ik denk dat wel ja. Ajax heeft per slot van rekening het beste onderlinge resultaat van de top drie. Mits stabiel is deze selectie absoluut in staat kampioen te worden in Nederland.

Ik denk alleen dat dat niet de juiste vraag is. Het probleem is dat Ajax op dit moment niet verder komt. Kampioen worden is leuk en prettig en soms lukt dat niet. Maar kampioenschappen en CL inkomsten zouden tot doel moeten hebben de club verder te brengen. En dat zit er toch niet echt in. En niet omdat er niet voldoende (potentiële) kwaliteit rondloopt, maar omdat die kwaliteit veel nadrukkelijker aan de oppervlakte moet komen.

Het moet enerzijds stabieler, effectiever en bovenal op basis van datgene dat Ajax wil uitdragen, namelijk met goed voetbal.
Bobby1972
 Bobby1972 - maandag 23 maart 2015 - 18:47   quote  deeplink  
Ik heb eerder de opmerking gemaakt dat het misschien voor zowel Ajax als de Boer het beste zou zijn dat hij naar een andere ploeg gaat. Ik heb niks tegen de Boer, maar heb daar toen weinig mensen over gehoord.

Ook ik denk dat het niet alleen aan de spelers ligt, waardoor het zoveel minder gaat. Het kan niet zo zijn dat zoveel spelers ineens allemaal tegelijk niet in vorm zijn.

Persoonlijk denk ik dat Ajax nieuwe inzichten kan gebruiken. Bepaalde nieuwe mensen in de staf zou geen kwaad kunnen.

Wat ik reeds diverse keren heb aangegeven is dat ik te weinig verandering verwacht. Omdat alle mensen binnen de staf van Ajax heel erg vasthouden aan het oude. Hoe groot is dan de kans dat het volgend jaar wel gaat werken?

Ik geloof meer in een combinatie van gebrek aan kwaliteit en niet de juiste werkwijze van de staf.

Toch zijn er diverse spelers die naar mijn mening nooit meer dat gene gaan brengen wat verwacht wordt. Ik wil nog wel eens zien hoeveel van deze spelers er in het nieuwe seizoen nog zijn. Mijn intuïtie zegt; teveel!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 23 maart 2015 door Bobby1972 --
Brandje
 Brandje - maandag 23 maart 2015 - 18:51   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 maart 2015 - 18:26 schreef Eide het volgende:

[..]

Ik ben niet Remco, maar ik denk dat wel ja. Ajax heeft per slot van rekening het beste onderlinge resultaat van de top drie. Mits stabiel is deze selectie absoluut in staat kampioen te worden in Nederland.

Ik denk alleen dat dat niet de juiste vraag is. Het probleem is dat Ajax op dit moment niet verder komt. Kampioen worden is leuk en prettig en soms lukt dat niet. Maar kampioenschappen en CL inkomsten zouden tot doel moeten hebben de club verder te brengen. En dat zit er toch niet echt in. En niet omdat er niet voldoende (potentiële) kwaliteit rondloopt, maar omdat die kwaliteit veel nadrukkelijker aan de oppervlakte moet komen.

Het moet enerzijds stabieler, effectiever en bovenal op basis van datgene dat Ajax wil uitdragen, namelijk met goed voetbal.
Er is niet voor de niks de uitspraak dat je kampioen wordt tegen de kleintjes. Daarbij zijn we twee keer door feyenoord en een keer door psv van het veld geblazen en is het een wonder dat je twee keer wint en een keer gelijk speelt.
Voor de rest ben ik het met je eens. Wat is de gedachte van het oppotten van al dat geld en is men zo zuinig als het op aankopen aankomt.
Eide
 Eide - maandag 23 maart 2015 - 19:04   quote  deeplink  
Ik ben gewoon fan van het ingeslagen beleid hoor. Sterker nog, ik denk niet dat Ajax veel keuze heeft. Ik geloof dus in het ontwikkelen van talent. Ik ben van mening dat Overmars goed bezig is nu hij zeer nadrukkelijk bezig is met het vastleggen van de basis voor de aankomende seizoenen.

Ajax moet alleen manieren vinden waarop het vaker "des Ajax" is, gekoppeld aan resultaat gerichtheid en wat meer meedogenloosheid. Daarmee bedoel ik dat Ajax bij een overwicht gewoon meteen er overheen moet gaan en er dan ook 5 of 6 in schiet. Ajax geeft tegenstander nu veel te vaak het idee dat er wat te halen valt.

En of dat samen gaat met meer geld uitgeven, ervaring halen of puur op eigen jeugd vertrouwen boeit mij eigenlijk niet zo enorm.
Bobby1972
 Bobby1972 - maandag 23 maart 2015 - 20:02   quote  deeplink  
Kwaliteit is tot op zeker hoogte te koop, maar geen enkele garantie tot succes. Ajax moet haar scouting beter op de rit zien te krijgen. Dat staat los van wat je uitgeeft aan spelers! Hun rendement is veel te laag.
remco k
 remco k - maandag 23 maart 2015 - 20:39   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 maart 2015 - 17:58 schreef Bobby1972 het volgende:
Denk jij remco dat de huidige club mits fit volgend jaar kampioen kan worden?

Ik geloof daar persoonlijk niet in, omdat ik van mening ben dat bepaalde spelers over te weinig kwaliteit beschikken en dat nooit meer kan brengen dan ze nu doen.

Sigthorsson is naar mijn mening al heel lang over de houdbaarheidsdatum heen. En dat een speler als Moisander ook niet meer dat gene kan brengen wat hij eerst bracht. Wat heeft Boilesen nu dit jaar laten zien. Wie denkt nu echt dat hij ineens zoveel beter zal gaan spelen. Ik zie dat niet gebeuren.

Kijk naar Van der Hoorn, die heeft een gebrek aan inzicht wat je niet kunt leren. Ook zie ik hem niet op een gewenst niveau komen.

Zimling is een blunder eerste klas en zal niet meer voorkomen volgend jaar ( mag ik hopen)

Serero heeft best aardige wedstrijden gespeeld, maar ook diverse wedstrijden niet voldoende laten zien. Dit soort spelers heeft Ajax teveel. Ik zie voor volgend seizoen veel van de net niet spelers blijven. En de vraag is: Wat gaan zijn brengen?

Ajax zit in een visuele cirkel waar je niet gemakkelijk uitkomt. Omdat je dan durf nodig hebt om het anders te durven doen. De mensen die Ajax leiden zijn relatief terughoudend. Dus weet je nu al dat er weinig gaat veranderen.

Ik heb aan het begin van het seizoen al eens de opmerking gemaakt; dat er pas iets gaat veranderen wanneer het te laat is. En dat geloof ik op dit moment nog steeds.

Het zal mij niet verbazen dat we opnieuw een teleurstellend jaar tegemoet gaan. En dat daarna pas andere mensen binnen de staf erbij komen. Natuurlijk hoop ik dat ik het volledig mis heb. Het overtuigd mij niet dat men instaat is om Ajax weer naar een hoger niveau te brengen.
Ik denk dat je die vraag eigenlijk niet kan beantwoorden, simpelweg omdat het toch nooit gebeurt dat de gehele groep bij elkaar blijft..

Maar als ik heel eerlijk ben, en Ajax stelt deze ploeg op.

Cilissen
van Rhijn Veltman Riedewald Viergever of andersom
Bazoer
Klaassen Sinkgraven
El Ghazi Millik Fischer

Bank
Boer
Schone
Kishna
Andersen
vd Hoorn
Tete
Zivkovic
Nouri
vd Beek

Dan denk ik dat er echt een hele mooie goede groep staat.

De enige plekken voor verbetering in mijn ogen zijn de linksback of de linker CV de CVM plek als Klaassen weer op zijn eigen plek gaat spelen. En de 9 positie..

Spelers als Klaassen Veltman van Rhijn en Cilissen zijn ook weer een jaar verder en komen dan dus dichter bij een niveau dat ze niet alleen met zichzelf bezig hoeven zijn en meer met het team. Daardoor zal er ook steeds meer balans in de ploeg komen.
Het elftal zal grotendeels intact blijven en dus beter ingespeeld, en dat dus ook al eerder in de competitie, het zal dus stabieler worden.

Ik denk dat dit elftal 100% meestrijd om de landstitel. Dat had het namelijk dit jaar ook al gekund, het elftal wordt volgend jaar beter, en zal nog een stap extra kunnen maken als men 1 of misschien twee juiste ervaren spelers erbij haalt..

Het kan namelijk simpelweg altijd beter..
remco k
 remco k - maandag 23 maart 2015 - 20:41   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 maart 2015 - 20:02 schreef Bobby1972 het volgende:
Kwaliteit is tot op zeker hoogte te koop, maar geen enkele garantie tot succes. Ajax moet haar scouting beter op de rit zien te krijgen. Dat staat los van wat je uitgeeft aan spelers! Hun rendement is veel te laag.
Jij roept constant de scouting is niet goed..

Maar wie zegt dat het aan de scouting ligt?? Misschien is de staf en het TH wel eigenwijs en luisteren ze er simpelweg niet naar..
Bobby1972
 Bobby1972 - maandag 23 maart 2015 - 21:30   quote  deeplink  
Dat laatste is wel een opmerking die vaker beweerd is. Maar daar kunnen wij moeilijk over oordelen.

Daarom vraag ik me ook af de huidige leiding en staf de gewenste aanpassingen kan doorvoeren. Omdat zij duidelijk een visie en werkwijze hebben. En daar zit weinig ruimte tot verandering bij.
Bobby1972
 Bobby1972 - maandag 23 maart 2015 - 21:33   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 maart 2015 - 20:41 schreef remco k het volgende:

[..]

Jij roept constant de scouting is niet goed..

Maar wie zegt dat het aan de scouting ligt?? Misschien is de staf en het TH wel eigenwijs en luisteren ze er simpelweg niet naar..
Omdat er te weinig spelers de afgelopen jaren een gewenst niveau bereikt hebben en te veel niet wekelijks meespelen. Als de staf de scouting overruled werkt het nog steeds niet goed. Omdat de staf de scouting niet serieus neemt. Ik heb vaker aangegeven dat ik het gevoel heb dat de communicatie binnen Ajax verre van optimaal is.
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 24 maart 2015 - 07:25   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 maart 2015 - 20:39 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik denk dat je die vraag eigenlijk niet kan beantwoorden, simpelweg omdat het toch nooit gebeurt dat de gehele groep bij elkaar blijft..

Maar als ik heel eerlijk ben, en Ajax stelt deze ploeg op.

Cilissen
van Rhijn Veltman Riedewald Viergever of andersom
Bazoer
Klaassen Sinkgraven
El Ghazi Millik Fischer

Bank
Boer
Schone
Kishna
Andersen
vd Hoorn
Tete
Zivkovic
Nouri
vd Beek

Dan denk ik dat er echt een hele mooie goede groep staat.

De enige plekken voor verbetering in mijn ogen zijn de linksback of de linker CV de CVM plek als Klaassen weer op zijn eigen plek gaat spelen. En de 9 positie..

Spelers als Klaassen Veltman van Rhijn en Cilissen zijn ook weer een jaar verder en komen dan dus dichter bij een niveau dat ze niet alleen met zichzelf bezig hoeven zijn en meer met het team. Daardoor zal er ook steeds meer balans in de ploeg komen.
Het elftal zal grotendeels intact blijven en dus beter ingespeeld, en dat dus ook al eerder in de competitie, het zal dus stabieler worden.

Ik denk dat dit elftal 100% meestrijd om de landstitel. Dat had het namelijk dit jaar ook al gekund, het elftal wordt volgend jaar beter, en zal nog een stap extra kunnen maken als men 1 of misschien twee juiste ervaren spelers erbij haalt..

Het kan namelijk simpelweg altijd beter..
Hier ben ik het dan wel mee eens alleen nu vraag je zelf toch ook om 3 aankopen? We waren toch sterk zat? ;-)
Brandje
 Brandje - dinsdag 24 maart 2015 - 09:44   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 maart 2015 - 20:39 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik denk dat je die vraag eigenlijk niet kan beantwoorden, simpelweg omdat het toch nooit gebeurt dat de gehele groep bij elkaar blijft..

Maar als ik heel eerlijk ben, en Ajax stelt deze ploeg op.

Cilissen
van Rhijn Veltman Riedewald Viergever of andersom
Bazoer
Klaassen Sinkgraven
El Ghazi Millik Fischer

Bank
Boer
Schone
Kishna
Andersen
vd Hoorn
Tete
Zivkovic
Nouri
vd Beek

Dan denk ik dat er echt een hele mooie goede groep staat.

De enige plekken voor verbetering in mijn ogen zijn de linksback of de linker CV de CVM plek als Klaassen weer op zijn eigen plek gaat spelen. En de 9 positie..

Spelers als Klaassen Veltman van Rhijn en Cilissen zijn ook weer een jaar verder en komen dan dus dichter bij een niveau dat ze niet alleen met zichzelf bezig hoeven zijn en meer met het team. Daardoor zal er ook steeds meer balans in de ploeg komen.
Het elftal zal grotendeels intact blijven en dus beter ingespeeld, en dat dus ook al eerder in de competitie, het zal dus stabieler worden.

Ik denk dat dit elftal 100% meestrijd om de landstitel. Dat had het namelijk dit jaar ook al gekund, het elftal wordt volgend jaar beter, en zal nog een stap extra kunnen maken als men 1 of misschien twee juiste ervaren spelers erbij haalt..

Het kan namelijk simpelweg altijd beter..
Van Rhijn is op dit moment onze beste RB en kan hele goede wedstrijden spelen maar ik vind hem niet beter worden. Dus wil je als club verder dan moet je ook eens naar zulke spelers gaan kijken en of ze je wel beter maken en niet al op hun top van kunnen zitten. Zoals van Rhijn vorige week donderdag speelde was echt lachwekkend zo slecht.
Over Andersen, eerste jaar Ajax1, hebben sommigen(ik ook) het al over verhuren en anders verkopen.
Moisander(gaat gelukkig al weg), Schone(wat was die slecht tegen Ado) en Siggi(wederom drama) maken je niet beter. Ajax moet veel kritischer zijn naar de spelers die er al een tijdje rondlopen. Nu sukkelt het allemaal maar een beetje voort.
Viergever is niks en zal nooit wat worden. Die zogenaamde "energie" die hij volgens FdB brengt is heel aandoenlijk maar je koopt er geen ruk voor.In mijn ogen is Riedewald hem op LCV als LB allang voorbij en die wordt alleen maar beter en sterker.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 24 maart 2015 door Brandje --
Bobby1972
 Bobby1972 - dinsdag 24 maart 2015 - 12:08   quote  deeplink  
Ik heb de Boer gehoord na de wedstrijd. Dit was zo zwak, bijna beschermend naar de spelers toe zonder al te kritisch te zijn. Wanneer je jezelf niet in de spiegel durft aan te kijken, leer je ook nooit van je fouten. Dat is nu juist wat Ajax momenteel nodig heeft. Daarom hou ik mijn hart vast voor volgend jaar!
Bobby1972
 Bobby1972 - dinsdag 24 maart 2015 - 12:12   quote  deeplink  
Wanneer de Boer blijft vasthouden en geloven in de spelers die al heel lang falen neemt hij voor zowel Ajax als zichzelf een heel groot risico. Ik ben benieuw waar we eind juli staan, de eerste wedstrijd van de voorronde van de CL is er al heel vroeg!
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 24 maart 2015 - 12:12   quote  deeplink  
Dat het anders moet mag duidelijk zijn
remco k
 remco k - dinsdag 24 maart 2015 - 12:32   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 maart 2015 - 21:30 schreef Bobby1972 het volgende:
Dat laatste is wel een opmerking die vaker beweerd is. Maar daar kunnen wij moeilijk over oordelen.

Daarom vraag ik me ook af de huidige leiding en staf de gewenste aanpassingen kan doorvoeren. Omdat zij duidelijk een visie en werkwijze hebben. En daar zit weinig ruimte tot verandering bij.
Kan jij me uitleggen waarom daar geen ruimte zit voor verandering?
remco k
 remco k - dinsdag 24 maart 2015 - 12:35   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 maart 2015 - 07:25 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Hier ben ik het dan wel mee eens alleen nu vraag je zelf toch ook om 3 aankopen? We waren toch sterk zat? ;-)
Ik vraag niet om 3 aankopen. Dan heb je mijn post niet volledig gelezen.

Maar er gaan nu spelers weg. Dat staat vast. Dan is het toch logisch dat daar andere spelers voor komen?
Bobby1972
 Bobby1972 - dinsdag 24 maart 2015 - 12:41   quote  deeplink  
Ik zeg niet daar er helemaal geen ruimte voor verandering zit, maar waarschijnlijk te weinig. Ajax moet door de voorronde CL er al heel snel staan voor het nieuwe seizoen. Dat betekent dat je op relatief korte termijn progressie moet maken in stabiliteit en kwaliteit voor het nieuwe seizoen wil je de voorronde CL kunnen halen en het beter doen dan dit seizoen.

Het vasthoudende karakter van de Boer&Co zal moeten laten zien dat ze zich kunnen aanpassen om op korte termijn ( je hebt 4 maanden tijd) een beter functionerend Ajax te presenteren.

Ik laat me graag verrassen......
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 24 maart 2015 - 12:45   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 maart 2015 - 12:35 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik vraag niet om 3 aankopen. Dan heb je mijn post niet volledig gelezen.

Maar er gaan nu spelers weg. Dat staat vast. Dan is het toch logisch dat daar andere spelers voor komen?
Welke spelers zie jij graag komen, die een beetje realistisch is.
Ook al denk je van dat ze niet komen.

En welke spelers denk je waar Ajax mee gaat komen?
remco k
 remco k - dinsdag 24 maart 2015 - 12:48   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 maart 2015 - 12:41 schreef Bobby1972 het volgende:
Ik zeg niet daar er helemaal geen ruimte voor verandering zit, maar waarschijnlijk te weinig. Ajax moet door de voorronde CL er al heel snel staan voor het nieuwe seizoen. Dat betekent dat je op relatief korte termijn progressie moet maken in stabiliteit en kwaliteit voor het nieuwe seizoen wil je de voorronde CL kunnen halen en het beter doen dan dit seizoen.

Het vasthoudende karakter van de Boer&Co zal moeten laten zien dat ze zich kunnen aanpassen om op korte termijn ( je hebt 4 maanden tijd) een beter functionerend Ajax te presenteren.

Ik laat me graag verrassen......
Je zegt dat er weinig ruimte boor verandering zit bij de technische staf.

Maar dat leg je hier in mijn optiek in ieder geval niet uit.
remco k
 remco k - dinsdag 24 maart 2015 - 12:53   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 maart 2015 - 12:45 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Welke spelers zie jij graag komen, die een beetje realistisch is.
Ook al denk je van dat ze niet komen.

En welke spelers denk je waar Ajax mee gaat komen?
Ik zou gaan kijken naar jongens die aan het einde van hun carrière zitten. Een steven Gerard bijvoorbeeld zou bij Ajax echt een geweldige aanwinst zijn. Vd Vaart zou een optie zijn om een poging te wagen. Xavi kan je vragen voor een jaar hoe ongelooflijk raar dat ook klinkt. Wil je een speler van de leeftijd eind twintig. Dan zou ik de reserves eens gaan nalopen van al de subtoppers in de grote competities.
Bobby1972
 Bobby1972 - dinsdag 24 maart 2015 - 13:08   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 maart 2015 - 12:53 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik zou gaan kijken naar jongens die aan het einde van hun carrière zitten. Een steven Gerard bijvoorbeeld zou bij Ajax echt een geweldige aanwinst zijn. Vd Vaart zou een optie zijn om een poging te wagen. Xavi kan je vragen voor een jaar hoe ongelooflijk raar dat ook klinkt. Wil je een speler van de leeftijd eind twintig. Dan zou ik de reserves eens gaan nalopen van al de subtoppers in de grote competities.
Heb je een bord voor je hoofd Remco? Deze spelers kunnen bij diverse clubs zoveel meer geld verdienen. kiezen niet voor Ajax en Ajax gaat geen extreme salarissen uitbetalen. Dat zijn nu eenmaal de feiten!!
Bobby1972
 Bobby1972 - dinsdag 24 maart 2015 - 13:14   quote  deeplink  
Ik ga het eens op peppie&kokkie niveau aan je vragen Remco?

Denk jij dat de Boer&Co de speelwijze en opbouw die Ajax nu hanteert op korte termijn gaat veranderen?

En Remco denk jij dat van de vele spelers ( van der Hoorn, Viergever, Sigthorsson, Serero, Boilesen en Andersen ( je zou er zelfs meer kunnen noemen) ) die te weinig brengen er het komende seizoen veel zijn verdwenen?
Eide
 Eide - dinsdag 24 maart 2015 - 13:23   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 maart 2015 - 13:08 schreef Bobby1972 het volgende:

[..]

Heb je een bord voor je hoofd Remco? Deze spelers kunnen bij diverse clubs zoveel meer geld verdienen. kiezen niet voor Ajax en Ajax gaat geen extreme salarissen uitbetalen. Dat zijn nu eenmaal de feiten!!
Ok, dus Ajax moet zich daar dan maar bij neerleggen? Volgens mij heeft Remco gewoon 100% gelijk hier. Nee heb je altijd, ja kan je misschien wel krijgen. Als een Guardado voor PSV kiest moet dat voor Ajax ook te doen zijn?

En kap gauw met je "plaat voor de kop" en peppie&kokkie gelul.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 24 maart 2015 door Eide --
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 24 maart 2015 - 13:53   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 maart 2015 - 12:35 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik vraag niet om 3 aankopen. Dan heb je mijn post niet volledig gelezen.

Maar er gaan nu spelers weg. Dat staat vast. Dan is het toch logisch dat daar andere spelers voor komen?
De drie posities moesten nu al beter ingevuld worden of ee nou wel of geen
spelers vertrekken. Andere spelers die vertrekken moeten dan ook nog eens
aangevuld worden met of eigen jeugd of aankopen dat mag duidelijk zijn.
remco k
 remco k - dinsdag 24 maart 2015 - 14:01   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 maart 2015 - 13:53 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

De drie posities moesten nu al beter ingevuld worden of ee nou wel of geen
spelers vertrekken. Andere spelers die vertrekken moeten dan ook nog eens
aangevuld worden met of eigen jeugd of aankopen dat mag duidelijk zijn.
Volgens mij was Moisander de afgelopen twee seizoenen gewoon een sterkhouder bij Ajax en dat die dit seizoen zo slecht is had geen mens verwacht. Ook had iedereen verwacht dat Boilesen een betere ontwikkeling door zou maken op linksback waar helemaal niets van terecht is gekomen. Als je dan Viergever haalt waar vrijwel iedereen hier blij mee was, dan is dat op voorhand gewoon prima ingevuld. Dat de CVM positie belangrijker is dan welke andere roep ik hier al jaren. De 9 positie was op voorhand ook prima ingevuld met Zivkovic Sigthorson en Millik.

Dat deze keuzes niet allemaal goed zijn uitgepakt moge duidelijk zijn, maar er is geen mensen die dit op voorhand allemaal kon voorspellen..
remco k
 remco k - dinsdag 24 maart 2015 - 14:08   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 maart 2015 - 13:14 schreef Bobby1972 het volgende:
Ik ga het eens op peppie&kokkie niveau aan je vragen Remco?

Denk jij dat de Boer&Co de speelwijze en opbouw die Ajax nu hanteert op korte termijn gaat veranderen?

En Remco denk jij dat van de vele spelers ( van der Hoorn, Viergever, Sigthorsson, Serero, Boilesen en Andersen ( je zou er zelfs meer kunnen noemen) ) die te weinig brengen er het komende seizoen veel zijn verdwenen?
Kerel, je doet je zelf voor alsof je op een heel hoog niveau praat, werkt en leeft. Maar je praat constant onzin en doet niets anders dan dom lullen in de ruimte. En dan kan je wel gaan roeptoeteren over peppie en kokkie taal. Maar je eigen vraag stelling is gewoon onjuist als je daar dit mee bedoelt. Dus i.p.v. popie jopie de grote meneer uit te hangen. Verlaag je gewoon tot je daadwerkelijke niveau en stel je vragen op een manier die je zelf ook begrijpt.

Maar de spelwijze hoeft niet te worden veranderd, de tactiek ook niet. De uitvoering van de gekozen tactiek moet alleen beter en sneller, daardoor veranderd je opbouw al. En dat kan je in mijn ogen alleen doen als je beter in vorm bent en beter in je vel zit.
Dus als de ploeg fitter en frisser aan het komende seizoen begint dan afgelopen jaar, dan draai je de boel al om en zul je zien dat het een hele goede ploeg is.

Van de spelers die jij opnoemt zie ik Viergever vd Hoorn en Andersen heel graag blijven, Andersen zou je eventueel kunnen verhuren voor een jaar als je die in de selectie vervangt voor Nouri of vd Beek. Sigthorson mag van mij weg, Boilesen en Serero mogen van mij ook weg, maar als die wel blijven vind ik het ook prima. Wel zullen die stappen moeten gaan maken. En nee, daarmee zeg ik niet dat dit basisspelers zouden moeten zijn.
Eide
 Eide - dinsdag 24 maart 2015 - 14:14   quote  deeplink  
Moisander was altijd wel veel kritiek op hoor. Boilesen wel mee eens. Dat wat hij nu laat zien staat in geen verhouding tot wat hij om voorgaande seizoenen liet zien, in de periodes dat hij fit was.

Even klinisch bekeken kan Ajax voor elke positie versterkingen gebruiken. Als je niet Messi, Suarez, Ronaldo, Neuer en dergelijke in je ploeg hebt kan je altijd versterken. Is natuurlijk een onzinnige vergelijking maar het gaat even om de roep om versterkingen. Er is letterlijk geen enkele positie waar Ajax niet een betere speler zou kunnen opstellen, ware het niet voor de financiele overwegingen.

Als ik dan, heel persoonlijk, kijk naar waar ik vind dat Ajax versterkingen het hardst nodig heeft is dat LCV en spits. LCV omdat ik Viergever goed voor de breedte vindt maar niet voor de diepte. En omdat een CV positie een uitgelezen plekje is voor een ervaren man. En spits omdat Milik en Sightorsson gewoon niet voldoen en Zivkovic naar mijn mening nog niet ver genoeg is om dat als een Ajax spits in te vullen.
Een overweging een de CVM positie. Ik denk dat Bazoer een hele goede kan worden op die positie. Als Ajax Bazoer als een 10 ziet is dat misschien wel de allergrootste prioriteit waaraan Ajax invulling moet geven.

Het systeem dat FdB wil spelen is prima. Dat systeem werkt in het buitenland en internationaal prima. Er is geen enkele reden dat systeem in twijfel te trekken. Maar Ajax moet wel de spelers hebben die dat naar behoren kunnen invullen. Of FdB moet er wat opportunistischer mee gaan werken, zoals dat bijvoorbeeld tegen PSV goed uitpakte.

Ik denk dat de twee meest essentiële posities om dat echt goed te gaan doen de 6 en de 9 posities zijn. De CVM omdat daar al het voetbal begint in aanvallend opzicht en de 9 omdat je daar onrust en onvoorspelbaarheid moet creëren waardoor de aanvallende middenvelders en buitenspelers ruimte krijgen om te voetballen.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5987
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - ADO Den Haag (zondag 22 maart 2015, 16:45); 1 - 0









0.0114510