BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Wat kunnen en mogen we dit jaar verwachten van Ajax?

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - donderdag 25 juni 2015 - 22:21   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 25 juni 2015 - 22:09 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Verdedigend is hij ook wel prima maar als aanvaller is hij het gewoon niet.
Althans dat vind ik.
Wil je hoger op dan moet je van rhijn vervangen, hoe dat maakt mij niet uit.
Intern extern, van rhijn moet als rechtsback worden vervangen.
Iemand die aanvallend tenminste wel iets voorstelt
Gelul....het is een back en daar ligt zijn primaire taak, laat hij die maar eens goed invullen
Ik vind die aanvallende impulsen sowieso niet bij een back horen, daar heb je een rechts of links half voor.
Backs horen hun verdediging als primaire taak te zien...dicht timmeren die handel
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 25 juni 2015 - 22:32   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 25 juni 2015 - 22:21 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Gelul....het is een back en daar ligt zijn primaire taak, laat hij die maar eens goed invullen
Ik vind die aanvallende impulsen sowieso niet bij een back horen, daar heb je een rechts of links half voor.
Backs horen hun verdediging als primaire taak te zien...dicht timmeren die handel
Dat dicht timmeren vindt ik van Rhijn ook niet koelbloedig genoeg in..
Aanvallend is hij ook niet van toegevoegde waarde.
Kortom degelijke back maar niet top.
remco k
 remco k - donderdag 25 juni 2015 - 22:38   quote  deeplink  
Ik ook niet. Van rhijn is voor Ajax een prima back. Geen wereldtop in potentie. Maar gewoon prima
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - donderdag 25 juni 2015 - 22:39   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 25 juni 2015 - 22:32 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Dat dicht timmeren vindt ik van Rhijn ook niet koelbloedig genoeg in..
Aanvallend is hij ook niet van toegevoegde waarde.
Kortom degelijke back maar niet top.
Dan moet je aanvallend ook niks van hem verwachten....verdedigen is zijn taak, niet aanvallen....alleen wanneer de mogelijkheid er is....niet te pas en te onpas
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 25 juni 2015 - 22:45   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 25 juni 2015 - 22:39 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Dan moet je aanvallend ook niks van hem verwachten....verdedigen is zijn taak, niet aanvallen....alleen wanneer de mogelijkheid er is....niet te pas en te onpas
Gezien zijn voorzetten hoeft hij van mij ook helemaal niet naar voren.
Leer hem eerst maar verdedigen..
Hij heeft afgelopen seizoen ook maar 3 assists op zijn naam.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - donderdag 25 juni 2015 - 22:46   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 25 juni 2015 - 22:45 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Gezien zijn voorzetten hoeft hij van mij ook helemaal niet naar voren.
Leer hem eerst maar verdedigen..
Hij heeft afgelopen seizoen ook maar 3 assists op zijn naam.
Dat zeg ik toch....verdedigen
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 29 juni 2015 - 13:36   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 25 juni 2015 - 22:21 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Gelul....het is een back en daar ligt zijn primaire taak, laat hij die maar eens goed invullen
Ik vind die aanvallende impulsen sowieso niet bij een back horen, daar heb je een rechts of links half voor.
Backs horen hun verdediging als primaire taak te zien...dicht timmeren die handel
dit is nou gelul.

Dus Alves is helemaal geen goeie back?
Alves kan niet verdedigen.
Aanvallend kan hij tenminste wel wat.
overigens is het voor Barca niet erg dat hij niet zo goed kan verdedigen, dat heb je toch niet nodig als je meer balbezit hebt en de tegenstander moeite heeft om de bal af te pakken.

Lahm of Bale werden pas als goed gezien toen ze aanvallend hun stempel gingen drukken.

In moderne voetbal heb je een aanvallende back nodig.

Inbreng van vanrhijn in het balbezit is gewoon te klein.

Maar kijk gewoon naar de teams die met een goed aanvallende back spelen, die daar de waarde niet van in?
Hummel10
 Hummel10 - maandag 29 juni 2015 - 14:28   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 25 juni 2015 - 22:46 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch....verdedigen
Daar in is hij ook niet geweldig..
Hummel10
 Hummel10 - maandag 29 juni 2015 - 14:32   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 29 juni 2015 - 13:36 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

dit is nou gelul.

Dus Alves is helemaal geen goeie back?
Alves kan niet verdedigen.
Aanvallend kan hij tenminste wel wat.
overigens is het voor Barca niet erg dat hij niet zo goed kan verdedigen, dat heb je toch niet nodig als je meer balbezit hebt en de tegenstander moeite heeft om de bal af te pakken.

Lahm of Bale werden pas als goed gezien toen ze aanvallend hun stempel gingen drukken.

In moderne voetbal heb je een aanvallende back nodig.

Inbreng van vanrhijn in het balbezit is gewoon te klein.

Maar kijk gewoon naar de teams die met een goed aanvallende back spelen, die daar de waarde niet van in?
Van Rhijn bij Barcelona komt ook beter uit de verf hoor.. Maar dat komt omdat de rest van het team hem wel uit de schijnwerpers speelt.
Bij Ajax verwacht je gewoon meer van hem omdat hij toch al 1 van de ouderen is..
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 29 juni 2015 - 14:52   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 29 juni 2015 - 14:32 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Van Rhijn bij Barcelona komt ook beter uit de verf hoor.. Maar dat komt omdat de rest van het team hem wel uit de schijnwerpers speelt.
Bij Ajax verwacht je gewoon meer van hem omdat hij toch al 1 van de ouderen is..
Dat is onzin, want aanvallen kan hij niet en verdedigen hoeft hij zelden omdat barca vrijwel nooit hoeft te verdedigen.

En barca heeft de inbreng nodig van Alves, dat heeft van rhijn niet.

Maar als je bedoelt dat van rhijn op de tribune zou zitten bij Barca(uit de schijnwerpers) dan ben ik het je eens.
remco k
 remco k - maandag 29 juni 2015 - 15:27   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 29 juni 2015 - 13:36 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

dit is nou gelul.

Dus Alves is helemaal geen goeie back?
Alves kan niet verdedigen.
Aanvallend kan hij tenminste wel wat.
overigens is het voor Barca niet erg dat hij niet zo goed kan verdedigen, dat heb je toch niet nodig als je meer balbezit hebt en de tegenstander moeite heeft om de bal af te pakken.

Lahm of Bale werden pas als goed gezien toen ze aanvallend hun stempel gingen drukken.

In moderne voetbal heb je een aanvallende back nodig.

Inbreng van vanrhijn in het balbezit is gewoon te klein.

Maar kijk gewoon naar de teams die met een goed aanvallende back spelen, die daar de waarde niet van in?
Ik denk dat ie juist goed verdedigd heeft bij Barca dit seizoen, verdedigen betekend niet achteruit lopen en bij de 16 een man uitschakelen, Alves is gigantisch belangrijk bij het druk zetten, en dat is ook verdedigen.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - vrijdag 03 juli 2015 - 22:27   quote  deeplink  
Aanvallende backs.......wat een onzin, backs moeten verdedigen....vandaar dat in Nederland amper backs te vinden zijn.
Ik blijf het zeggen...backs hun primaire taak is verdedigen...buitenspelers over de boarding kegelen
Eide
 Eide - vrijdag 03 juli 2015 - 22:29   quote  deeplink  
Dat lukt Alves ook. Schopte Boilesen vorig jaar de wedstrijd en het seizoen uit.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - vrijdag 03 juli 2015 - 22:31   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 03 juli 2015 - 22:29 schreef Eide het volgende:
Dat lukt Alves ook. Schopte Boilesen vorig jaar de wedstrijd en het seizoen uit.
Dan heeft hij toch een + achter zijn naam....
remco k
 remco k - vrijdag 03 juli 2015 - 23:28   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 03 juli 2015 - 22:27 schreef Nenam_tiL het volgende:
Aanvallende backs.......wat een onzin, backs moeten verdedigen....vandaar dat in Nederland amper backs te vinden zijn.
Ik blijf het zeggen...backs hun primaire taak is verdedigen...buitenspelers over de boarding kegelen
Maar dat is toch overal zo. Ook bij Ajax. Eerst kunnen verdedigen. Maar daarna behoor je gewoon meer te kunnen. Zelfs bij Chelsea komen de backs op in balbezit. Je moet het alleen wel doseren. Maxwell is ook zon back.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - vrijdag 03 juli 2015 - 23:43   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 03 juli 2015 - 23:28 schreef remco k het volgende:

[..]

Maar dat is toch overal zo. Ook bij Ajax. Eerst kunnen verdedigen. Maar daarna behoor je gewoon meer te kunnen. Zelfs bij Chelsea komen de backs op in balbezit. Je moet het alleen wel doseren. Maxwell is ook zon back.
Maxwell is top ouwe....noem eens andere backs die haalbaar zijn voor onze club....die zijn er niet
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - zaterdag 04 juli 2015 - 00:12   quote  deeplink  
dan snap ik niet waarom jullie zeuren over het spel van ajax?
Peterhs
 Peterhs - zaterdag 04 juli 2015 - 02:26   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 03 juli 2015 - 23:43 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Maxwell is top ouwe....noem eens andere backs die haalbaar zijn voor onze club....die zijn er niet
De beste aanvallende back ooit van Ajax, is zo dom geweest om zijn toen grootse carrière de vernieling in te gooien door zich te misdragen...

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 04 juli 2015 door Peterhs --
Hummel10
 Hummel10 - zaterdag 04 juli 2015 - 09:27   quote  deeplink  
http://www.ajaxlife.nl/updates/ajax-maakt-nog-geen-geld-vrij-voor-gewenste-spits?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl

Gierige rothonden hebben echt niet het beste voor met het voetbal.
Nu moet ER nog meer verkocht worden voordat er een spits kan komen.
Een lachertje aangezien er al zoveel spelers vertrekken/verhuurd Worden.
remco k
 remco k - zaterdag 04 juli 2015 - 11:05   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 03 juli 2015 - 23:43 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Maxwell is top ouwe....noem eens andere backs die haalbaar zijn voor onze club....die zijn er niet
Op geen enkele positie kunnen wij top halen, je kan alleen top opleiden en dan nog heb je er geen reet aan als die echt top is. Van der Wiel is ook gewoon een van de betere backs van Europa geworden.... NIet geheel toevallig spelen ze ook bij elkaar..

Spelers die zo goed zijn dat ze voor Ajax 15 tot 20 miljoen kosten willen hier niet voetballen kerel, dat weet jij zelf ook wel..
Bobby1972
 Bobby1972 - zaterdag 04 juli 2015 - 13:52   quote  deeplink  
Toch zie je nog steeds een terughoudende houding t.a.v. het aantrekken van spelers. ik zeg niet dat dat per definitie nadelig hoeft te zijn. Maar je hebt wel een selectie nodig die in de gehele breedte op niveau moet zijn. Milik is vorig seizoen nog wel eens geblesseerd geweest. En spits moet er nog wel komen. We komen steeds meer richting eind juli. Wil je nog iemand erbij hebben, heb je wel tijd nodig om die speler in het spel van Ajax te kunnen inpassen. Feitelijk is het nog steeds moeilijk in te schatten wat we kunnen en mogen verwachten.

Veel tijd om te wachten is er niet meer. Persoonlijk zou ik op korte termijn een spits gaan kopen i.v.m. de voorronde CL.
remco k
 remco k - zaterdag 04 juli 2015 - 15:35   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 04 juli 2015 - 13:52 schreef Bobby1972 het volgende:
Toch zie je nog steeds een terughoudende houding t.a.v. het aantrekken van spelers. ik zeg niet dat dat per definitie nadelig hoeft te zijn. Maar je hebt wel een selectie nodig die in de gehele breedte op niveau moet zijn. Milik is vorig seizoen nog wel eens geblesseerd geweest. En spits moet er nog wel komen. We komen steeds meer richting eind juli. Wil je nog iemand erbij hebben, heb je wel tijd nodig om die speler in het spel van Ajax te kunnen inpassen. Feitelijk is het nog steeds moeilijk in te schatten wat we kunnen en mogen verwachten.

Veel tijd om te wachten is er niet meer. Persoonlijk zou ik op korte termijn een spits gaan kopen i.v.m. de voorronde CL.
Ik denk ook niet dat Ajax er lang mee wil wachten, ik denk echt dat ze er nu wel druk mee zijn..
Ik snap alleen dat beperkte budget niet helemaal waar Overmars die spits mee moet halen..

Ik vind overigens niet dat ze terughoudend zijn, ze hebben snel voor drie bepaalde spelers gekozen, daar goed mee onderhandeld en prima deals gesloten om deze jongens te halen. Alleen die voorhoede speler blijkt lastig te zijn.
jordyw
 jordyw - zaterdag 04 juli 2015 - 15:47   quote  deeplink  
Ik verwacht: tweede plaats in de Eredivisie, KNVB Beker, poulefase Europa League, en uiteindelijk laatste 32 van het Europa League toernooi.
Peterhs
 Peterhs - zaterdag 04 juli 2015 - 17:26   quote  deeplink  
Ik verwacht dat de bal rond blijft en zal rollen dit seizoen.
Hummel10
 Hummel10 - zaterdag 04 juli 2015 - 21:19   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 04 juli 2015 - 15:47 schreef jordyw het volgende:
Ik verwacht: tweede plaats in de Eredivisie, KNVB Beker, poulefase Europa League, en uiteindelijk laatste 32 van het Europa League toernooi.
Klinkt als een mooi seizoen maar dan voor Feyenoord...
Hummel10
 Hummel10 - zaterdag 04 juli 2015 - 21:37   quote  deeplink  
Wij Worden gewoon kampioen en winnen de beker..
Bobby1972
 Bobby1972 - zondag 05 juli 2015 - 03:26   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 04 juli 2015 - 21:19 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Klinkt als een mooi seizoen maar dan voor Feyenoord...
dan heb je Rotjuknor wel erg hoog ingeschat!!
Hummel10
 Hummel10 - zondag 05 juli 2015 - 07:19   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 05 juli 2015 - 03:26 schreef Bobby1972 het volgende:

[..]

dan heb je Rotjuknor wel erg hoog ingeschat!!
Bedoelde er alleen mee dat dat hoor hun al een absoluut top seizoen zou zijn.
Wij zijn heel meer eisend omdat we wat verwend zijn..
Eide
 Eide - zondag 05 juli 2015 - 09:48   quote  deeplink  
Ajax had afgelopen seizoen gewoon de klasse in huis om kampioen te worden ware het niet dat de vorm totaal weg was. Ik vind dat er goed is ingekocht, dat er veel concurrentie binnen de selectie is en dat Ajax specifieke kwaliteiten heeft gewonnen die ontbraken.

Hoofdzaak is nu de ploeg weer aanvallend te krijgen beginnende met de ballen snel afpakken en dan een plowg zien die diepte en lef in het spel heeft. En als dat komt is er geen ploeg in Nederland die tegen dit Ajax op kan.
Bobby1972
 Bobby1972 - zondag 05 juli 2015 - 11:31   quote  deeplink  
Het laatste wat jij zegt is alleen mogelijk wanneer je continuïteit, voldoende kwaliteit en de juiste instelling hebt bij spelers. En een sterkere bredere selectie. Dan denk ik persoonlijk dat Ajax nog niet compleet genoeg is.
Eide
 Eide - zondag 05 juli 2015 - 13:01   quote  deeplink  
Ik denk dat de selectie daar vorig jaar al voldoende kwaliteit voor had. Ajax had gewoon van de verliezend finalist van de Europa League moeten winnen. Ajax ontbeerde geen kwaliteit maar vorm, gogme en vertrouwen. En dat zie ik met een jaar extra ervaring onder de riem en vechtersbazen als Gudelj en Heitinga vrij zonnig in. Muv van voorin is de selectie ook heel ruim te noemen.

Met de intenties en capaciteiten zit het wel goed denk ik. Nu moet dat vertaald worden in prestaties.
Brandje
 Brandje - zondag 05 juli 2015 - 16:41   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 05 juli 2015 - 09:48 schreef Eide het volgende:
Ajax had afgelopen seizoen gewoon de klasse in huis om kampioen te worden ware het niet dat de vorm totaal weg was. Ik vind dat er goed is ingekocht, dat er veel concurrentie binnen de selectie is en dat Ajax specifieke kwaliteiten heeft gewonnen die ontbraken.

Hoofdzaak is nu de ploeg weer aanvallend te krijgen beginnende met de ballen snel afpakken en dan een plowg zien die diepte en lef in het spel heeft. En als dat komt is er geen ploeg in Nederland die tegen dit Ajax op kan.
Nope, want klasse komt altijd boven drijven. Al bijna twee seizoenen totaal geen klasse gezien, op een paar wedstrijden en individuele spelers na.
Zeg je nou dat de potentie er is. Dan zeg ik volmondig ja. Echter zijn er nog steeds spelers die simpelweg niet goed genoeg zijn. Serero en Viergever zijn geen Ajaxmateriaal. Vorig seizoen niet, aankomend seizoen ook niet. Schone ook niet meer maar die kan handig zijn als er een vrije trap ingeschoten moet worden.
Er is inderdaad prima ingekocht. Juist de dingen, kracht en gif, die we misten hebben we nu wel. Prima zaak. Dus ik ben positief. Nog een goede spits erbij en hopen dat de trainer de beste opstelling maakt en het komt wel goed.
Eide
 Eide - zondag 05 juli 2015 - 17:11   quote  deeplink  
Als ik dan kijk naar bijvoorbeeld Manchester United en Cith is de uitspraak dat klasse altijd boven komt drijven niet zomaar te verdedigen. Je ziet juist ook asn topploegen dat er zoveel meer van belang is en dat zelfs een ploeg die overladen is met kwaliteit en klasse lang niet altijd komt bovendrijven.
remco k
 remco k - zondag 05 juli 2015 - 17:14   quote  deeplink  
Soms kan het ook gewoon gebeuren dat de aanwezigheid van een bepaald type spelers, anderen doet excelleren...
Eide
 Eide - zondag 05 juli 2015 - 17:59   quote  deeplink  
En visa versa dat prima spelers niet altijd ideale medespelers voor elkaar zijn.
jordyw
 jordyw - zondag 05 juli 2015 - 18:09   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 04 juli 2015 - 21:19 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Klinkt als een mooi seizoen maar dan voor Feyenoord...
Speelt Feyenoord in de Europa League?
Brandje
 Brandje - zondag 05 juli 2015 - 18:36   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 05 juli 2015 - 17:11 schreef Eide het volgende:
Als ik dan kijk naar bijvoorbeeld Manchester United en Cith is de uitspraak dat klasse altijd boven komt drijven niet zomaar te verdedigen. Je ziet juist ook asn topploegen dat er zoveel meer van belang is en dat zelfs een ploeg die overladen is met kwaliteit en klasse lang niet altijd komt bovendrijven.
Heel vreemd voorbeeld wat je geeft want zowel United als City. Maar zeker United hadden toch helemaal niet zulke geweldige selecties. City wordt tweede en United vierde. Precies waren ze horen te staan als je naar hun spelersmateriaal kijkt.
Chelsea had gewoon de beste selectie en zeker het beste team. In Duitsland geldt daar voor Bayer. In Frankrijk voor Psg. Juve in Italië, psv in Nederland en Barca in Spanje.
Al deze kampioenen kon je van te voren blindelings invullen.
Eide
 Eide - zondag 05 juli 2015 - 19:44   quote  deeplink  
Ik vind niet dat Chelsea de beste selectie had hoor. En City juist wel. Maar doet allemaal niets af aan dat beide ploegen met enorm veel kwaliteit niet tot fatsoenlijk voetbal komen. Kwaliteit komt dus lang niet altijd boven drijven. Argentijnse en Braziliaanse elftallen van fe afgelopen jaren zijn ook een prima voorbeelden trouwens.
Brandje
 Brandje - zondag 05 juli 2015 - 21:42   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 05 juli 2015 - 19:44 schreef Eide het volgende:
Ik vind niet dat Chelsea de beste selectie had hoor. En City juist wel. Maar doet allemaal niets af aan dat beide ploegen met enorm veel kwaliteit niet tot fatsoenlijk voetbal komen. Kwaliteit komt dus lang niet altijd boven drijven. Argentijnse en Braziliaanse elftallen van fe afgelopen jaren zijn ook een prima voorbeelden trouwens.
Chelsea heeft de beste selectie van Engeland. Goede spelers voor de voor hen perfecte speelstijl. In Europa zijn ze weer middelmaat dat is ook zo.
Braziliaans elftal vond ik weer niet erg sterk. Zeker op het wk had ik hele andere spelers geslecteerd en vergeet de druk daar niet.
Argentinië haalt twee finaleplaatsen op de twee grootste toernooien voor ze. De Copa en het WK.

Maar andere teams erbij halen heeft ook geen enkele zin. Ajax had vorig NIET genoeg kwaliteit om kampioen te worden. Heel simpel. Gelukkig zijn een aantal spelers die ik niet goed genoeg vind al vetrokken. Zimling,Siggi en Moisander. Zijn Serero en Schone bankzaken geworden dus daarom ben ik positief omdat elke speler die gekomen is beter is dan diegene die er stond.
Hummel10
 Hummel10 - maandag 06 juli 2015 - 07:14   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 05 juli 2015 - 21:42 schreef Brandje het volgende:

[..]

Chelsea heeft de beste selectie van Engeland. Goede spelers voor de voor hen perfecte speelstijl. In Europa zijn ze weer middelmaat dat is ook zo.
Braziliaans elftal vond ik weer niet erg sterk. Zeker op het wk had ik hele andere spelers geslecteerd en vergeet de druk daar niet.
Argentinië haalt twee finaleplaatsen op de twee grootste toernooien voor ze. De Copa en het WK.

Maar andere teams erbij halen heeft ook geen enkele zin. Ajax had vorig NIET genoeg kwaliteit om kampioen te worden. Heel simpel. Gelukkig zijn een aantal spelers die ik niet goed genoeg vind al vetrokken. Zimling,Siggi en Moisander. Zijn Serero en Schone bankzaken geworden dus daarom ben ik positief omdat elke speler die gekomen is beter is dan diegene die er stond.
Kan het niet meer met je eens zijn alleen heeft het bij Psv ook Lang geduurd voordat ze stabiel waren de potentie hadden ze afgelopen Jaren ook al.
Zelfde zie je bij Ajax ook wel talent hebben ze wel maar toch niet goed ingekocht vorige seizoenen. Nu met een Sinkgraven, Gudelj, Heitinga, Dijks zie je toch echt dat ze voor de zwakke posities versterkt hebben. Psv is nu ook minder zonder Depay en misschien zonder Wijnaldum. Koopt Ajax nu nog een Sisto en een goede spits dan wordt het wel een mooi seizoen.
Eide
 Eide - maandag 06 juli 2015 - 10:49   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 05 juli 2015 - 21:42 schreef Brandje het volgende:

[..]
Ajax had vorig NIET genoeg kwaliteit om kampioen te worden. Heel simpel.
Ik ben dat dus niet met jou eens. Een Ajax in vorm was vorig jaar ook gewoon kampioen geworden. Verschil tussen kwaliteit en vorm.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 06 juli 2015 door Eide --
Hummel10
 Hummel10 - maandag 06 juli 2015 - 12:25   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 06 juli 2015 - 10:49 schreef Eide het volgende:

[..]

Ik ben dat dus niet met jou eens. Een Ajax in vorm was vorig jaar ook gewoon kampioen geworden. Verschil tussen kwaliteit en vorm.
Nah zeker niet met jou eens. Psv was gewoon op bijna alle posities sterker..
Vorm of geen vorm.
Bobby1972
 Bobby1972 - maandag 06 juli 2015 - 12:56   quote  deeplink  
Het enige positieve wat ik uit vorig seizoen kan halen is dat Ajax eenvoudig 2e werd. Voor de rest wil ik er niet meer aan herinnert worden.

Ik hoop op een aantrekkelijker spelend Ajax en betere resultaten en vooral meer doelpunten!
jordyw
 jordyw - maandag 06 juli 2015 - 13:48   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 06 juli 2015 - 10:49 schreef Eide het volgende:

[..]

Ik ben dat dus niet met jou eens. Een Ajax in vorm was vorig jaar ook gewoon kampioen geworden. Verschil tussen kwaliteit en vorm.
Volstrekte onzin, PSV had meer kwaliteit en is verdiend kampioen geworden door haar normale vorm te halen. Ajax had minder kwaliteit en speelde nog slechter dan normaal.
Eide
 Eide - maandag 06 juli 2015 - 14:00   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 06 juli 2015 - 13:48 schreef jordyw het volgende:

[..]

Volstrekte onzin,
Dat vind jij. Gelukkig is jouw mening geen reet meer waard als die van mij.
Brandje
 Brandje - maandag 06 juli 2015 - 15:12   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 06 juli 2015 - 10:49 schreef Eide het volgende:

[..]

Ik ben dat dus niet met jou eens. Een Ajax in vorm was vorig jaar ook gewoon kampioen geworden. Verschil tussen kwaliteit en vorm.
Een heel seizoen niet in vorm zijn bestaat niet. Onmogelijk. Je kan wel eigenwijs blijven doen maar hier op het forum is iedereen, behalve jij en remko,het over eens dat de kwaliteit ontbrak. VI en studio voetbal hebben het hele seizoen gezegd. Dus ik snap het dwars liggen om dwars te liggen eigenlink niet zo goed.
Pietje
 Pietje - maandag 06 juli 2015 - 15:25   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 06 juli 2015 - 15:12 schreef Brandje het volgende:

[..]

Een heel seizoen niet in vorm zijn bestaat niet. Onmogelijk. Je kan wel eigenwijs blijven doen maar hier op het forum is iedereen, behalve jij en remko,het over eens dat de kwaliteit ontbrak. VI en studio voetbal hebben het hele seizoen gezegd. Dus ik snap het dwars liggen om dwars te liggen eigenlink niet zo goed.
Ik hoor ook tot het "kamp" Remco/Eide hoor. Ook ik vond en vind nog steeds dat er heel veel kwaliteit in de selectie zat. Er was alleen een groot gemis aan leiderschap/ervaring, dus de kwalitatief goede selectie was alleen niet in balans. Daar is nu in mijn ogen goed op gereageerd met de aankopen Heitinga en Gudelj. Maar nu las ik vanmorgen weer dat Sightórsson toch echt verkocht is en Zivkovic verhuurd, maar dat het bepaald nog niet zeker is, dat er naast Arek Milik een spits gehaald gaat worden. Ik vermoed, dat in geval van nood er een beroep gedaan wordt op Fisher en/of El Ghazi of misschien zelfs op Schöne. Dat idee vind ik beslist niet geruststellend met de wetenschap dat Ajax er vroeg moet staan i.v.m. de voorronde(s) Champions League.
Hummel10
 Hummel10 - maandag 06 juli 2015 - 15:33   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 06 juli 2015 - 15:25 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ik hoor ook tot het "kamp" Remco/Eide hoor. Ook ik vond en vind nog steeds dat er heel veel kwaliteit in de selectie zat. Er was alleen een groot gemis aan leiderschap/ervaring, dus de kwalitatief goede selectie was alleen niet in balans. Daar is nu in mijn ogen goed op gereageerd met de aankopen Heitinga en Gudelj. Maar nu las ik vanmorgen weer dat Sightórsson toch echt verkocht is en Zivkovic verhuurd, maar dat het bepaald nog niet zeker is, dat er naast Arek Milik een spits gehaald gaat worden. Ik vermoed, dat in geval van nood er een beroep gedaan wordt op Fisher en/of El Ghazi of misschien zelfs op Schöne. Dat idee vind ik beslist niet geruststellend met de wetenschap dat Ajax er vroeg moet staan i.v.m. de voorronde(s) Champions League.
Schone speelde met 9 boehoe
Ronald 1960
 Ronald 1960 - maandag 06 juli 2015 - 15:38   quote  deeplink  
Als er geen spits wordt gehaald, is Menig aan de beurt! En toch blijf ik het vreemd vinden dat Zivkovic is verhuurt, hij scoorde er in Jong ajax lekker op los, iets wat we wilden en dan ga je hem verhuren terwijl je weet dat Sigthorson wordt verkocht. Of is het de bedoeling dat Menig nu langzaam wordt gebrachten Zivkovic volgend weizoen gaar vlammen in ajax1?
Maar wat als Milik er 25 inschiet, ga je dan Zivkovic volgend seizoen 'gewoon' op de bank zetten....??
Pietje
 Pietje - maandag 06 juli 2015 - 15:41   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 06 juli 2015 - 15:33 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Schone speelde met 9 boehoe
Schöne heeft inderdaad een aantal wedstrijden "op negen" gestaan, maar dat vond ik beslist geen succes. Hij deed zijn stinkende best, maar hij is gewoon geen spits en zal het niet worden ook.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3097
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Wat kunnen en mogen we dit jaar verwachten van Ajax?









0.0108120