BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Wat kunnen en mogen we dit jaar verwachten van Ajax?

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
remco k
 remco k - dinsdag 07 juli 2015 - 08:31   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 06 juli 2015 - 22:55 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Hoezo geld zat....die 100 miljoen die ze niet hebben is allang door Eide hier onder uit gehaald.
Ajax kan geen 100 miljoen voor een Bale betalen...of een Di Maria of Falcao, en noem ze maar op...dat zou je niet eens willen.
Ajax balt in de ere divisie waar geen 7 miljard foxgeld wordt gestort....Ajax is zuinig op zijn centjes en terecht...jas je het doorheen dan heb je jaren nodig om het weer op peil te krijgen...wij doen het met de jeugd opleiding en hebben geen olicharchen of corrupte russen (gelukkig niet).
Ik denk dat Ajax meer naar Basel en Salzburg kijkt...al hoewel ik niet weet of die clubs ook met investering maatschappijen werkt.
Feit is wel dat de scoutings apparaat bij Ajax bagger slecht is....dat bibber ventje van een Bergkamp heeft toch connecties bij Arsenal.....als voetballer top hoor maar voegt nul komma nul toe bij Ajax.
Ik snap echt niet wat die gozer op de bank te zoeken heeft.....je hoort hem nooit, heeft geen statement en is een angsthaas eersteklas, zo gauw mogelijk Litmanen op de bank hoewel ik die daar niet gauw zie zitten.
Ik denk dat een Litmanen meer kan overbrengen op Fisher en Millik dan die timide Bergkamp
Ben jij alle dagen bij Ajax dat je weet dat Bergkamp niets toevoegt??

En volgens mij is Litmanen toch echt ook gewoon een time jongen die zich destijds ook door Raffie en Wes het kaas van het brood liet eten. Fantastische speler, maar moet zich ook nog maar bewijzen als iemand die iets over kan brengen..

Een assistent hoef je ook niet te horen langs de kant, maar op de training lijkt hij me juist individueel altijd bezig met die spelers.

Trustfull is overigens aan de staf toegevoegd, daar ben ik persoonlijk wel blij mee..

Met de rest van je post kon ik het niet meer eens zijn.. Maar dat wist je al..
Bobby1972
 Bobby1972 - dinsdag 07 juli 2015 - 11:30   quote  deeplink  
"Maar voetballend zou een tweede spits niet zo veel meer zijn dan een breekijzer als het verkeerd gaat, en die rol kan bijvoorbeeld vd Hoorn ook prima uitvoeren.. Daar maak ik me niet zo druk over. Pas als Millik geblesseerd zou raken."

Dit is dus wat ik bedoel, dat gemakzuchtige. Dat kan dus niet nog een keer. Je moet een 'echte' spits achter de hand hebben bij een blessure. En niet een speler die eventueel wel kan spelen op die positie. Dat gaat je in een seizoen teveel punten kosten. Je moet je maximaal wapenen om betere resultaten neer te zetten in een geheel seizoen.
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 07 juli 2015 - 11:40   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 07 juli 2015 - 08:27 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik denk dat je die rol niet moet overdrijven totdat Millik geblesseerd raakt want dan heb je wel een probleem. En dat zie ik niet gebeuren in die 4 potjes CL vooraf, maar alles kan en dan zou het wel lekker zijn als die spits er al is..

Maar voetballend zou een tweede spits niet zo veel meer zijn dan een breekijzer als het verkeerd gaat, en die rol kan bijvoorbeeld vd Hoorn ook prima uitvoeren.. Daar maak ik me niet zo druk over. Pas als Millik geblesseerd zou raken.
Millik als eerste spits twijfel ik ook nog aan hoor zo uitzonderlijk vind ik hem (nog) niet..
Daarom lijkt het mij verstandiger dat je een directe concurrent voor hem haalt..
Bobby1972
 Bobby1972 - dinsdag 07 juli 2015 - 11:59   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 07 juli 2015 - 11:40 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Millik als eerste spits twijfel ik ook nog aan hoor zo uitzonderlijk vind ik hem (nog) niet..
Daarom lijkt het mij verstandiger dat je een directe concurrent voor hem haalt..
Ik denk ook dat Ajax meer geld moet uittrekken voor meer kwaliteit t.a.v. een spits. En die mag ook 1ste spits kunnen zijn/worden. Ajax moet juist meer eisend hierin zijn. Wanneer je al jaren ziet dat je problemen hebt t.a.v. de spitspositie dan kun je dat toch niet op een goedkope manier willen oplossen? Hoe duidelijk wil je het hebben?
remco k
 remco k - dinsdag 07 juli 2015 - 12:13   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 07 juli 2015 - 11:30 schreef Bobby1972 het volgende:
"Maar voetballend zou een tweede spits niet zo veel meer zijn dan een breekijzer als het verkeerd gaat, en die rol kan bijvoorbeeld vd Hoorn ook prima uitvoeren.. Daar maak ik me niet zo druk over. Pas als Millik geblesseerd zou raken."

Dit is dus wat ik bedoel, dat gemakzuchtige. Dat kan dus niet nog een keer. Je moet een 'echte' spits achter de hand hebben bij een blessure. En niet een speler die eventueel wel kan spelen op die positie. Dat gaat je in een seizoen teveel punten kosten. Je moet je maximaal wapenen om betere resultaten neer te zetten in een geheel seizoen.
Fijne vent ben je ook. Ik heb het over de voorronde cl. En dat die reserve spits daar het verschil niet gaat maken. En dat heeft niets met gemakzucht te maken. Ik ben namelijk wel fan van Fischer op 9. En als kishna blijft is dat gewoon een hele goede optie. Misschien zelfs wel als eerste spits voor millik.
remco k
 remco k - dinsdag 07 juli 2015 - 12:16   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 07 juli 2015 - 11:40 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Millik als eerste spits twijfel ik ook nog aan hoor zo uitzonderlijk vind ik hem (nog) niet..
Daarom lijkt het mij verstandiger dat je een directe concurrent voor hem haalt..
Millik gaat die 4 wedstrijden gewoon als eerste spits spelen. Daar ga je echt het verschil nog niet maken met een man erbij. Dat ie moet komen lijkt me duidelijk. Maar ik denk dat ik Fischer misschien wel onze beste optie vind. Ook inclusief de mogelijke aankopen.
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - dinsdag 07 juli 2015 - 15:21   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 07 juli 2015 - 08:27 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik denk dat je die rol niet moet overdrijven totdat Millik geblesseerd raakt want dan heb je wel een probleem. En dat zie ik niet gebeuren in die 4 potjes CL vooraf, maar alles kan en dan zou het wel lekker zijn als die spits er al is..

Maar voetballend zou een tweede spits niet zo veel meer zijn dan een breekijzer als het verkeerd gaat, en die rol kan bijvoorbeeld vd Hoorn ook prima uitvoeren.. Daar maak ik me niet zo druk over. Pas als Millik geblesseerd zou raken.
Heitinga zou ook nog kunnen als breekijzer....maar net als v d Hoorn, alleen in pure nood.
remco k
 remco k - dinsdag 07 juli 2015 - 19:17   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 07 juli 2015 - 15:21 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:

[..]

Heitinga zou ook nog kunnen als breekijzer....maar net als v d Hoorn, alleen in pure nood.
Ja inderdaad, voor dat deel hebben we geen tweede spits nodig, die heb je pas nodig om Millik te vervangen bij blessures of als die niet presteert na een wedstrijd of wat..
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 07 juli 2015 - 20:38   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 07 juli 2015 - 15:21 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:

[..]

Heitinga zou ook nog kunnen als breekijzer....maar net als v d Hoorn, alleen in pure nood.
Heitinga als breekijzer is armoede..
in 15 jaar 24 goals..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 07 juli 2015 door Hummel10 --
Eide
 Eide - dinsdag 07 juli 2015 - 20:52   quote  deeplink  
Een breekijzer is altijd armoede. Neemt niet weg dat Van der Hoorn bijvoorbeeld heeft laten zien hoe belangrijk dat kan zijn.
Bobby1972
 Bobby1972 - dinsdag 07 juli 2015 - 21:10   quote  deeplink  
Jullie noemen diverse spelers die eventueel ook in de spits zouden kunnen spelen. Waar is Ajax nu al jaren naar opzoek? Precies....een 'echte' traditionele spits. Dan kom je toch niet opnieuw met 'eventueel' inpasbare spelers. Kijk naar het vorige seizoen hoe daar diverse probeersels negatief uit pakten. Je wil toch niet opnieuw dezelfde fouten gaan maken? Ik zou nu toch wel even goed gaan nadenken wanneer ik Ajax was. Niemand wil een herhaling van vorig seizoen. Dan moet je er alles voor over hebben omdat te willen bereiken. Ik mis dat stukje vastberadenheid bij Ajax.
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - dinsdag 07 juli 2015 - 21:11   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 07 juli 2015 - 20:38 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Heitinga als breekijzer is armoede..
in 15 jaar 24 goals..
Omdat hij in al die jaren nooit gebruikt is als breekijzer.....
remco k
 remco k - dinsdag 07 juli 2015 - 21:31   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 07 juli 2015 - 21:10 schreef Bobby1972 het volgende:
Jullie noemen diverse spelers die eventueel ook in de spits zouden kunnen spelen. Waar is Ajax nu al jaren naar opzoek? Precies....een 'echte' traditionele spits. Dan kom je toch niet opnieuw met 'eventueel' inpasbare spelers. Kijk naar het vorige seizoen hoe daar diverse probeersels negatief uit pakten. Je wil toch niet opnieuw dezelfde fouten gaan maken? Ik zou nu toch wel even goed gaan nadenken wanneer ik Ajax was. Niemand wil een herhaling van vorig seizoen. Dan moet je er alles voor over hebben omdat te willen bereiken. Ik mis dat stukje vastberadenheid bij Ajax.
Ik kom niet met eventueel inpaspare spelers. Ik vind dat Fischer misschien wel de beste optie is als spits. we spelen toch niet met veel voorzetten, en technisch, tactisch en wat leepheid betreft denk ik dat Fischer gewoon samen met Millik moet gaan uitmaken wie de spits wordt..
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 07 juli 2015 - 22:58   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 07 juli 2015 - 21:11 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:

[..]

Omdat hij in al die jaren nooit gebruikt is als breekijzer.....
Dan nog.. Heb liever iemand die als hij hem dan toch voor zijn voeten krijgt weet wat hij doet.. vd Hoorn en Heitinga kan een keertje goed uitpakken maar doe mij maar een type Bulykin, Vennegoor zoiets. Die knakker die ze bij Heerenveen brachten is er ook goed in.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - dinsdag 07 juli 2015 - 23:13   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 07 juli 2015 - 22:58 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Dan nog.. Heb liever iemand die als hij hem dan toch voor zijn voeten krijgt weet wat hij doet.. vd Hoorn en Heitinga kan een keertje goed uitpakken maar doe mij maar een type Bulykin, Vennegoor zoiets. Die knakker die ze bij Heerenveen brachten is er ook goed in.
Bulykin ja dat was pas wat....pffff ja bij Ado en daarna was het klaar, zal nu wel postbode zijn of heeft een sigarenwinkeltje
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 08 juli 2015 - 07:03   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 07 juli 2015 - 23:13 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Bulykin ja dat was pas wat....pffff ja bij Ado en daarna was het klaar, zal nu wel postbode zijn of heeft een sigarenwinkeltje
Vond hem wel een prima breekijzer als de wedstrijd op slot zat..
remco k
 remco k - woensdag 08 juli 2015 - 08:30   quote  deeplink  
Sorry hoor, maar als de leiding van Ajax veroordeeld wordt op basis van het afwezig zijn van dit soort spelers, waar hebben we het dan over...
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 08 juli 2015 - 09:04   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 08 juli 2015 - 08:30 schreef remco k het volgende:
Sorry hoor, maar als de leiding van Ajax veroordeeld wordt op basis van het afwezig zijn van dit soort spelers, waar hebben we het dan over...
Open deurtje..
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 08 juli 2015 - 09:06   quote  deeplink  
Ik heb liever Zivkovic om iets te forceren dan Mike van der Hoorn of Heitinga hoor..
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 08 juli 2015 - 09:07   quote  deeplink  
Ik heb liever Zivkovic om iets te forceren dan Mike van der Hoorn of Heitinga hoor..
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 08 juli 2015 - 09:08   quote  deeplink  
Uth en Sisto had me ook wel iets geleken
remco k
 remco k - woensdag 08 juli 2015 - 10:05   quote  deeplink  
Sisto is geen spits.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 08 juli 2015 - 11:21   quote  deeplink  
Fisher en El Ghazi ook niet....
remco k
 remco k - woensdag 08 juli 2015 - 11:49   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 08 juli 2015 - 11:21 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Fisher en El Ghazi ook niet....
Sisto heb ik daar nooit zien spelen. El Ghazi een aantal keer, die heeft dat in de jeugd ook heel vaak gespeeld, en Fischer is mij afgelopen seizoen erg goed bevallen op 9.. Simpelweg omdat het voetbal er gewoon beter van werd.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 08 juli 2015 - 11:59   quote  deeplink  
Fisher deed het aardig daar, ElGhazi ook maar zijn in principe buitenspelers....laat die nou eens een keer staan....ik ben bang dat de Boer het volgende seizoen ook weer onuitputtelijk gaat switchen...hij moet zorgen voor vastigheid dat geeft eerder vertrouwen lijkt mij....ze moeten na het vertrek van Sigthorsson en verhuur van Zivkovic gewoon een 2e spits halen....straks liggen we eruit in de voorronde van de C.L. en dan valt iedereen weer over het aankoopbeleid...
Bobby1972
 Bobby1972 - woensdag 08 juli 2015 - 13:06   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 08 juli 2015 - 09:06 schreef Hummel10 het volgende:
Ik heb liever Zivkovic om iets te forceren dan Mike van der Hoorn of Heitinga hoor..
Helemaal mee eens.....
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 08 juli 2015 - 14:40   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 08 juli 2015 - 10:05 schreef remco k het volgende:
Sisto is geen spits.
nee Uth en Sisto dus Uth voor de spitspositie duh
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - woensdag 08 juli 2015 - 15:50   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 07 juli 2015 - 23:13 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Bulykin ja dat was pas wat....pffff ja bij Ado en daarna was het klaar, zal nu wel postbode zijn of heeft een sigarenwinkeltje
Hij heeft serieus een shop met baby artikelen!

"Buly-kinderwagens"
remco k
 remco k - woensdag 08 juli 2015 - 16:18   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 08 juli 2015 - 11:59 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Fisher deed het aardig daar, ElGhazi ook maar zijn in principe buitenspelers....laat die nou eens een keer staan....ik ben bang dat de Boer het volgende seizoen ook weer onuitputtelijk gaat switchen...hij moet zorgen voor vastigheid dat geeft eerder vertrouwen lijkt mij....ze moeten na het vertrek van Sigthorsson en verhuur van Zivkovic gewoon een 2e spits halen....straks liggen we eruit in de voorronde van de C.L. en dan valt iedereen weer over het aankoopbeleid...
Fischer is in principe helemaal geen buitenspeler maar een middenvelder, en ik vind hem meer spits dan buitenspeler of middenvelder, tenminste voor zover ik dat heb kunnen zien in die paar wedstrijdjes.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 08 juli 2015 - 16:31   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 08 juli 2015 - 16:18 schreef remco k het volgende:

[..]

Fischer is in principe helemaal geen buitenspeler maar een middenvelder, en ik vind hem meer spits dan buitenspeler of middenvelder, tenminste voor zover ik dat heb kunnen zien in die paar wedstrijdjes.
Doet het aardig op links maar heeft naar mijn mening te weinig lengte en body voor de spitspositie...
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 08 juli 2015 - 16:46   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 08 juli 2015 - 16:31 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Doet het aardig op links maar heeft naar mijn mening te weinig lengte en body voor de spitspositie...
Vond hem als spits ook niet echt bijzonder.. Aan de buitenkant vond ik hem met zijn drive stukken beter dan bv Khisna..
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 08 juli 2015 - 16:56   quote  deeplink  
Wat we kunnen verwachten is heel eenvoudig.

ten opzichte van vorig seizoen,
Meer punten, meer doelpunten voor, minder doelpunten tegen.
hogere plaats in de competitie(kampioenschap)
een ronde verder in europa komen(kan zowel in CL of EL verband zijn).
Beter spelbeeld, een dominant en aanvallend Ajax.

Minder is er niet nodig om een geslaagd seizoen te hebben.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 08 juli 2015 door Positieve Arrogantie --
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 08 juli 2015 - 17:18   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 08 juli 2015 - 16:46 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Vond hem als spits ook niet echt bijzonder.. Aan de buitenkant vond ik hem met zijn drive stukken beter dan bv Khisna..
Ik ook!
Smeerburg
 Smeerburg - woensdag 08 juli 2015 - 17:25   quote  deeplink  
Khisna inpakken grote strik erom en wegwezen.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 08 juli 2015 - 17:27   quote  deeplink  
wel het dubbele ontvangen, 2,5 miljoen is een koopje...
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 08 juli 2015 - 19:32   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 08 juli 2015 - 17:27 schreef Jack Huntelaar het volgende:
wel het dubbele ontvangen, 2,5 miljoen is een koopje...
5 miljoen vragen dat kost die Sisto ook ongeveer en die heeft Rioolrat tenminste niet als makelaar..
Brandje
 Brandje - woensdag 08 juli 2015 - 20:39   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 07 juli 2015 - 12:16 schreef remco k het volgende:

[..]

Millik gaat die 4 wedstrijden gewoon als eerste spits spelen. Daar ga je echt het verschil nog niet maken met een man erbij. Dat ie moet komen lijkt me duidelijk. Maar ik denk dat ik Fischer misschien wel onze beste optie vind. Ook inclusief de mogelijke aankopen.
Die eerste vier wedstrijden bepalen wel of je CL gaat halen dus die zijn zeer belangrijk en waarom moet ervan jou nog ieland komen vraag ik mij af want je vind Fisher toch al de beste optie?!
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 08 juli 2015 - 21:06   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 08 juli 2015 - 19:32 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

5 miljoen vragen dat kost die Sisto ook ongeveer en die heeft Rioolrat tenminste niet als makelaar..
Haha zo is dat Hummel...
remco k
 remco k - donderdag 09 juli 2015 - 08:11   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 08 juli 2015 - 20:39 schreef Brandje het volgende:

[..]

Die eerste vier wedstrijden bepalen wel of je CL gaat halen dus die zijn zeer belangrijk en waarom moet ervan jou nog ieland komen vraag ik mij af want je vind Fisher toch al de beste optie?!
Omdat de Boer dat niet gaat doen met Fischer, en dan moet er iemand bij komen..

Een mening hebben over wat het beste is, betekend niet altijd dat dit ook de mening van de verantwoordelijken is, en aangezien ik vrij zeker weet dat de Boer niet met Fischer als eerste optie op 9 gaat spelen, moet er dus iemand bij.
Smeerburg
 Smeerburg - donderdag 09 juli 2015 - 08:26   quote  deeplink  
Zijn ze bezig met Sisto of is dit een gerucht? Olsen schijnt hem van advies te hebben voorzien
Ronald 1960
 Ronald 1960 - donderdag 09 juli 2015 - 08:27   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 08 juli 2015 - 16:56 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Wat we kunnen verwachten is heel eenvoudig.

ten opzichte van vorig seizoen,
Meer punten, meer doelpunten voor, minder doelpunten tegen.
hogere plaats in de competitie(kampioenschap)
een ronde verder in europa komen(kan zowel in CL of EL verband zijn).
Beter spelbeeld, een dominant en aanvallend Ajax.

Minder is er niet nodig om een geslaagd seizoen te hebben.
De verwachting is duidelijk, nu de uitvoering nog.....

Maar ik heb er wel vertrouwen in hoor ;-)
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 09 juli 2015 - 09:07   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 09 juli 2015 - 08:26 schreef Smeerburg het volgende:
Zijn ze bezig met Sisto of is dit een gerucht? Olsen schijnt hem van advies te hebben voorzien
Hardnekkig gerucht..
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 09 juli 2015 - 09:10   quote  deeplink  
http://www.voetbalprimeur.nl/mobile/444738/berichten-in-itali-lazio-zit-achter-bij-ajax-overbodige-verdediger-aan-.html?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=paid&utm_content=textlink-hotnews&utm_campaign=ajax

nog meer goed nieuws maak er een package deal van Khisna en Boilesen voor 7,5 miljoen..
Smeerburg
 Smeerburg - donderdag 09 juli 2015 - 10:56   quote  deeplink  
quote:
Eens, met een goede doorverkoop clausule niet verkeerd.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5957
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Wat kunnen en mogen we dit jaar verwachten van Ajax?









0.0097539