BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het officiële Jan-Arie van der Heijden (held, want kampioen) topic

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
MightyAce
 MightyAce - donderdag 20 juli 2017 - 08:39   quote  deeplink  
Eindbaas.
tomson
 tomson - donderdag 20 juli 2017 - 11:50   quote  deeplink  
Ik zie helaas niks zonder linkje erbij, wordt nog steeds niet ondersteund :(
Maar dit gaat vast en zeker over dhr Scharie's panenkaatje?
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 20 juli 2017 - 11:57   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 20 juli 2017 - 11:50 schreef tomson het volgende:
Ik zie helaas niks zonder linkje erbij, wordt nog steeds niet ondersteund :(
Maar dit gaat vast en zeker over dhr Scharie's panenkaatje?
Mijn excuus maat

https://youtu.be/LTvPnAfBHQM
tomson
 tomson - donderdag 20 juli 2017 - 13:05   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 20 juli 2017 - 11:57 schreef RenatoBos het volgende:

[..]

Mijn excuus maat

https://youtu.be/LTvPnAfBHQM
Dank u.. al had ik deze wel geraden :)
Stylzz
 Stylzz - zaterdag 22 juli 2017 - 16:05   quote  deeplink  
heeft gewoon veel techniek voor een verdediger.

http://www.soccernews.nl/news/397670/video:_feyenoorder_imponeert_met_heerlijke_aannames
van geil
 van geil - zaterdag 05 augustus 2017 - 20:11   quote  deeplink  
Doe zat er lekker in Jan-Arie!
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 06 augustus 2017 - 16:00   quote  deeplink  
VAN DER HEIJDEN: ‘RUG GERECHT EN PRIJS BINNEN GESLEEPT’

30uv52v.jpg

Jan-Arie van der Heijden stond zaterdagavond met een grote glimlach én met de Johan Cruijff Schaal in zijn handen Feyenoord TV te woord. ‘Prijzen winnen geeft het beste gevoel dat er is,’ zei de verdediger, die vooral trots was op de veerkracht die Feyenoord had getoond na de 1-1 van Vitesse. ‘Dat was een deceptie, maar we hebben onze rug gerecht en de prijs binnen gesleept. Voor eigen publiek wilden we het seizoen goed beginnen. Dat hebben we gedaan.’


(https://youtu.be/L3zfRCsQcn4)
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 11 augustus 2017 - 21:39   quote  deeplink  
Van der Heijden: ''We moeten laten zien dat we de beste zijn''

34zzgqc.jpg

Jan-Arie van der Heijden staat aan de vooravond van zijn derde seizoen als speler van Feyenoord. De Rotterdamse club neemt het zondagmiddag op tegen FC Twente, dat op bezoek komt in de Kuip. De 29-jarige verdediger kijkt uit naar de seizoensstart. "We zullen weer voor het hoogste haalbare gaan."

“We staan er goed voor”, zegt Van der Heijden in gesprek met FeyenoordTV. “We hebben een goede voorbereiding gehad en goede oefenwedstrijden gespeeld. Misschien moeten we wat meer automatismes in de ploeg krijgen en wat beter op elkaar ingespeeld raken, maar ik denk dat dat vrij snel in orde zal zijn.”

“Ik heb ontzettend naar mijn zin bij Feyenoord”, vervolgt Jan-Scharie. “Het afgelopen seizoen zijn we natuurlijk kampioen geworden en dat zorgt weer voor nieuwe verwachtingspatronen die we waar willen maken. We gaan natuurlijk in de Champions League spelen, dat is schitterend. Iedereen heeft de doelstelling om het beter te gaan doen dat vorig jaar.”

“Als je de kampioen bent, zullen de tegenstanders op je gaan jagen en zich meer op ons spel instellen. We zullen een hoger niveau moeten halen, ik denk dat dat een mooie uitdaging is. Mensen zeggen dat het makkelijker is om aan de top te komen dan om er te blijven. De concurrentie zal hun best gaan doen om ons van de troon te stoten. Wij moeten laten zien dat we de beste zijn.”
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 11 augustus 2017 - 21:39   quote  deeplink  
Zo ist..
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 20 augustus 2017 - 18:41   quote  deeplink  
''Deze wedstrijd win je ook op basis van een stuk karakter''

c6pgp.jpg

Centrale verdediger Jan-Arie van der Heijden kijkt met een goed gevoel terug op de gewonnen stadsderby tegen Excelsior. "Deze wedstrijd win je ook op basis van een stuk karakter, onverzettelijkheid. Duels die je moet winnen, win je en ik denk dat we tevreden kunnen zijn."

Van der Heijden had tegen De Telegraf lovende woorden over voor Ridgeciano Haps en Kevin Diks. "Die jongens pakken het snel op. Dat is ook mooi voor ons, want dan kunnen we gelijk naar een hoog niveau toe groeien. Ik denk dat we de weg omhoog eigenlijk al vanaf de eerste dag van de voorbereiding hebben vastgepakt. De eerste twee wedstrijden gewonnen, dus dat geeft vertrouwen voor de rest."

'Jan-Scharie' deed zijn naam vandaag weer eer aan, maar hij verzekert dat het geen maniertje is dat hij te pas en te onpas gebruikt. "Nee, alleen als het kan natuurlijk. Soms word ik onder druk gezet door die spits en dan moet ik een actie maken. Vandaag had mijn compagnon in de verdediging, Eric, een geweldige actie en dat had eigenlijk een assist kunnen zijn, maar jammer genoeg niet."
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 01 september 2017 - 22:53   quote  deeplink  
Van der Heijden stelt doel: ''Ik ga voor 5 goals''

tsa3nRsB.jpg

Jan-Arie van der Heijden hoopt stappen te maken en ook aanvallend belangrijker te zijn. Afgelopen seizoen was de verdediger aanvallend belangrijk met assists. Dit seizoen wil Van der Heijden doelpunten gaan maken voor de Rotterdamse club.

''Ik kom niet zo vaak voor de goal, meestal tot de 16-meter lijn en dan snel weer terug,'' zegt Van der Heijden in Hand in Hand. ''Ik geef meer assists dan dat ik doelpunten maak. Volgens mij had ik vorig seizoen de meeste assists als verdediger in de Eredivisie. Maar ik wil proberen dit jaar ook mijn eigen ontwikkeling door te zetten en meer goals te maken. Ik ga voor 5 goals.''

De samenwerking met Eric Botteghin verloopt goed. 'Ik denk dat we elkaar goed aanvullen in kwaliteiten. Ook buiten het veld gaan we goed met elkaar om. We zijn in staat elkaar goed te coachen in de duels en zorgen voor rugdekking. Met Brad achter ons en Karim voor ons kunnen we het samen goed neerzetten. Ik vind Eric een erg slimme speler, die situaties goed kan inschatten en spelers echt kan helpen.''

Ook dit seizoen krijgt Feyenoord weinig tegengoals te verwerken. Ondanks het verlies van Karsdorp en Kongolo. ''Ik denk dat het een compliment is voor die jongens en ons team dat ze mooie transfers hebben gemaakt. Je ziet dat er op Feyenoord wordt gelet. Als team vinden we het natuurlijk jammer dat ze weg zijn, maar de opvolgers staan al klaar. Samen gaan we er alles aan doen om hetzelfde niveau te halen.''
tomson
 tomson - zaterdag 02 september 2017 - 00:45   quote  deeplink  
Haha..onze centrale verdediger heeft een doelstelling van 5 goals. Strijder :)
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 13 september 2017 - 17:46   quote  deeplink  
Van der Heijden: ''Dat is niet alleen voor de supporters een droom''

xkj5EU2t.jpg

Vanavond galmt de Champions League-hymne voor het eerst sinds vijftien jaar weer door De Kuip. Jan-Arie van der Heijden verheugt zich op de eerste wedstrijd in de groep met Manchester City, Napoli en Shakhtar Donetsk.

"Champions League in De Kuip, dat is toch fantastisch?", zegt hij in gesprek met Metro. "Dat is niet alleen voor de supporters een droom, maar ook voor ons als spelers. Vooral omdat het zo lang geleden is dat deze club op hoogste niveau uitkwam, maakt ons trots dat we daar met het kampioenschap eindelijk weer voor hebben gezorgd. Vorig seizoen speelden we in de Europa League een aantal prachtige wedstrijden en dit is nog een stapje hoger."

In de Europa League won Feyenoord in eigen huis van Manchester United. "De wedstrijd tegen United was een voorbeeld hoe je het een topclub lastig kan maken", weet Van der Heijden. "Zoals tegenstanders in de Eredivisie tegen ons willen spelen, zo speelden wij tegen United. Ik heb er vertrouwen in dat wij dat tegen City ook kunnen."

Van der Heijden staat dan ook te trappelen om vanavond aan de aftrap te staan tegen Manchester City. "We willen onszelf na het kampioenschap nog eens extra belonen met een mooi seizoen in de Champions League. Iedereen staat te popelen. De atmosfeer in De Kuip is altijd al waanzinnig, maar met een wedstrijd in de Champions League op het programma zal dat alleen maar nog mooier zijn", besluit hij.
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 14 september 2017 - 06:25   quote  deeplink  
Van der Heijden: ''Na twee minuten kon dat overboord''

mSjw46LU.jpg

De rentree in de Champions League is uitgelopen op een domper voor Feyenoord. De Rotterdammers keken na twee minunten al tegen een achterstand aan. Jan-Arie van der Heijden is teleurgesteld in het resultaat. ''We hadden er meer van verwacht.''

''Vooraf werd er veel gekeken naar de wedstrijd van vorig jaar tegen Manchester United. Eigenlijk hadden we vandaag hetzelfde strijdplan,'' vervolgt Van der Heijden in gesprek met FOX Sports. ''Lang de nul te houden en misschien van daaruit De Kuip erachter krijgen en tot kansen komen op de counter. Na twee minuten kon dat overboord.''

''We hadden City verwacht met twee spitsen, maar ze speelde met vier man op het middenveld. Ze hadden veel loopacties en dat vroeg veel communicatie van ons en dat was gewoon moeilijk. City was ook vast aan de bal waardoor je niet in de duels kon komen. De tweede helft ging dat beter, want toen stonden we beter op het veld. Dat is een goede leerschool.''

Zondag wacht de lastige uitwedstrijd tegen PSV. Van der Heijden denkt niet dat deze nederlaag gevolgen gaat hebben. ''Ik geloof daar niet zo in. City is een van de beste teams van de wereld. Dat is een ander niveau. Vooral in de rust probeer je elkaar op te peppen er geen slachtpartij van te maken. Dat is mondjesmaat gelukt. We zullen moeten opkrabbelen en zorgen dat we er zondag klaar voor zijn.''
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 14 september 2017 - 07:45   quote  deeplink  
Baco na de wedstrijd

(https://youtu.be/zEt0x8uud3A)
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 15 september 2017 - 15:37   quote  deeplink  
Van der Heijden: ''Ik geloof niet dat het doorwerkt''

M7oUjpiB.jpg

Feyenoord heeft afgelopen woensdag een harde nederlaag moeten verwerken tegen Manchester City. De Rotterdammers gingen met 0-4 onderuit in De Kuip. Zondag wacht alweer de topper tegen PSV in Eindhoven. De spelers geven aan dat de ruime nederlaag in de Champions League geen gevolgen heeft voor de Eredivisie.

„Ik geloof niet dat het doorwerkt”, zegt Jan-Arie van der Heijden, die vindt dat het duel met City als iets op zich moet worden gezien, in gesprek met De Telegraaf. ''City behoort tot de besten ter wereld. We hebben vorig seizoen vaker tegenslagen gehad waar we sterker uitkwamen. Laat dat nu weer zo zijn.”

Sofyan Amrabat is het daar mee eens. ''Ik denk niet dat we hier last van krijgen. We zijn goed aan het seizoen begonnen en gaan gewoon met vertrouwen naar PSV. Een 4-0 nederlaag is nooit fijn, maar dit wordt nabesproken en snel vergeten.''

''Manchester City legt dingen bloot waar we in de eredivisie nooit tegen aanlopen,'' zegt verdediger Eric Botteghin. ''Daar leren we van.'' Feyenoord trapt zondag in Eindhoven om 16:45 uur af.
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 17 september 2017 - 23:51   quote  deeplink  
''Een verlies met veel perspectief''

(https://youtu.be/BSVLqQ_oFqU)
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 17 september 2017 - 23:59   quote  deeplink  
Hij is vergeten dat Kramer in de spits stond..d;-)
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 24 september 2017 - 13:35   quote  deeplink  
Van der Heijden: ''Dit is een dreun''

hKh73T7K.jpg

Feyenoord heeft opnieuw punten verloren in de eredivisie. Vorig week gingen de Rotterdammers onderuit tegen PSV. Vandaag verloor het pijnlijk van NAC Breda in De Kuip met 0-2. ''Dit is een dreun,'' zegt Van der Heijden.

''Het doet veel pijn om thuis te verliezen, zeker na een seizoen waarin je kampioen bent geworden en niet één keer in eigen stadion hebt verloren,'' zei de centrale verdediger na de derde nederlaag in vier duels. ''Ook de afgelopen wedstrijden liep het moeizaam. Het is een harde week voor ons.''

Van der Heijden zag dat Feyenoord veel balbezit had, maar daar weinig mee deed. ''We waren continu aan de bal, zonder iets te creëren, terwijl NAC juist wel een aantal keren gevaarlijk was. Dat is het verhaal van de wedstrijd.''

''We zullen keihard moeten werken om weer het niveau te bereiken dat we vorig jaar hadden,'' besloot Van der Heijden. ''Als team zullen we moeten opstaan en laten zien dat we het nog steeds kunnen.''


(https://youtu.be/Mq1ZzFb8ls0)
CobusIII
 CobusIII - zondag 24 september 2017 - 15:02   quote  deeplink  
Deelt mee in de malaise..
van geil
 van geil - zondag 24 september 2017 - 15:53   quote  deeplink  
Het klopt niet meer achterin.
Karsdorp en Kongolo dat klikte.
Positioneel zijn de backs echt oliedom en onberekenbaar.
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 24 september 2017 - 15:55   quote  deeplink  
Das een wereld van verschil tov vorig seizoen..
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 24 september 2017 - 15:57   quote  deeplink  
En dan te bedenken dat Ricky nog niet 1 wedstrijd heeft gespeeld voor Roma en Terence 1 keer heeft mogen spelen in de voorbereiding..
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 27 september 2017 - 07:44   quote  deeplink  
Feyenoord vreest lange afwezigheid Van der Heijden

eP1LI7zO.jpg

Giovanni van Bronckhorst houdt rekening met een lange absentie van Jan-Arie van der Heijden. De verdediger raakte tijdens de warming-up geblesseerd aan zijn kuit. ''Ik denk wel ernstig,'' zegt de trainer na afloop van de wedstrijd. Van der Heijden mist sowieso de wedstrijd tegen AZ.

''Hij kreeg de laatste sprint in de warming-up last van zijn kuit en hij kon niet spelen. Dus dat is extra zuur,'' baalt Van Bronckhorst in gesprek met Veronica. ''Morgen kijken wat de diagnose bij Van der Heijden is, maar het ziet er niet goed uit. Het gaat snel en het tekent de situatie waarin we zitten, want het zit zéker niet mee."

De trainer van Feyenoord verwacht wel weer snel te kunnen beschikken over Michiel Kramer. De spits zat niet bij de wedstrijdselectie vanwege een blessure aan zijn lies. ''Bij Kramer verwacht ik niet dat het lang gaat duren.'' Zondag wacht een uitwedstrijd tegen AZ voor Feyenoord.
MMM
 MMM - woensdag 27 september 2017 - 08:24   quote  deeplink  
Zucht
tomson
 tomson - woensdag 27 september 2017 - 09:33   quote  deeplink  
Minimaal 6 weken..
MMM
 MMM - woensdag 27 september 2017 - 09:37   quote  deeplink  
Zou rond 18 november tegen VVV terug moeten zijn.

Wat een hoop blessures..
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 27 september 2017 - 09:50   quote  deeplink  
Alsof er een duivel mee speelt..
Gerard_FR
 Gerard_FR - woensdag 27 september 2017 - 10:02   quote  deeplink  
Enige voordeel is dat het tweede nu wel aan speelminuten komt.
In zo'n periode staan vaak spelers op waar je het niet verwacht.
MMM
 MMM - woensdag 27 september 2017 - 10:11   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 27 september 2017 - 10:02 schreef Gerard_FR het volgende:
Enige voordeel is dat het tweede nu wel aan speelminuten komt.
In zo'n periode staan vaak spelers op waar je het niet verwacht.
Diks en Kramer staan niet op.

St. Juste het vertrouwen geven en hopen dat Tapia wat goeds gaat doen..
Gerard_FR
 Gerard_FR - woensdag 27 september 2017 - 10:46   quote  deeplink  
Afwachten hoe de samenwerking gaat tussen st Juste en van Beek,
Diks en Tapia moeten zich gaan revancheren, voor hen is het nu of nooit.

Kramer verandert nooit, aanpassen zit niet in zijn karakter.
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 27 september 2017 - 18:11   quote  deeplink  
Jan-Arie van der Heijden is minimaal vier tot zes weken niet inzetbaar voor Feyenoord. De centrale verdediger heeft een spierscheuring in zijn kuit.
CobusIII
 CobusIII - woensdag 27 september 2017 - 18:50   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 27 september 2017 - 10:02 schreef Gerard_FR het volgende:
Enige voordeel is dat het tweede nu wel aan speelminuten komt.
In zo'n periode staan vaak spelers op waar je het niet verwacht.
Eens, en dat kan wel eens goed uitpakken....wat ik zie in het huidige elftal is dat er teveel spelers achteruit voetballen (El, Botteghin, Diks,Arie en Toornstra(in mindere mate)). Juste, Amrabat en ook Tapia zijn spelers die meer vooruit denken...hoop dat deze spelers nu meer minuten gaan krijgen en Feyenoord een wat dynamische impuls meegeven.
FeyenoordFourEver
 FeyenoordFourEver - donderdag 28 september 2017 - 06:48   quote  deeplink  
Ik ben er niet rouwig om dat Botteghin en vd Heijden geblesseerd zijn. In de hoop dat er een dynamischer elftal op het veld kom. Spelers zoals : Botteghin, vd Heijden, Nelom, Diks, Toornstra, Vilhena, Kramer en Bilal kunnen bij mij niet veel goeds doen omdat ik ze niet geschikt vind voor Feyenoord. Deze spelers vind ik zeer middelmaat , en Feyenoord onwaardig!
Maar zo denk ik erover en dat zal niet iedereen hier waarderen heb ik zo het vermoeden.
FeyenoordFourEver
 FeyenoordFourEver - donderdag 28 september 2017 - 06:50   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 september 2017 - 15:57 schreef RenatoBos het volgende:
En dan te bedenken dat Ricky nog niet 1 wedstrijd heeft gespeeld voor Roma en Terence 1 keer heeft mogen spelen in de voorbereiding..
Ja dat geld hé ............
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 28 september 2017 - 07:28   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 september 2017 - 06:48 schreef FeyenoordFourEver het volgende:
Ik ben er niet rouwig om dat Botteghin en vd Heijden geblesseerd zijn. In de hoop dat er een dynamischer elftal op het veld kom. Spelers zoals : Botteghin, vd Heijden, Nelom, Diks, Toornstra, Vilhena, Kramer en Bilal kunnen bij mij niet veel goeds doen omdat ik ze niet geschikt vind voor Feyenoord. Deze spelers vind ik zeer middelmaat , en Feyenoord onwaardig!
Maar zo denk ik erover en dat zal niet iedereen hier waarderen heb ik zo het vermoeden.
Ieder zijn mening toch. Prima..
Maar vraagje dacht je eind vorig seizoen ook zo over deze spelers..(?)
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 28 september 2017 - 07:28   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 september 2017 - 06:50 schreef FeyenoordFourEver het volgende:

[..]

Ja dat geld hé ............
Dat kon Feyenoord niet weigeren..
Stylzz
 Stylzz - donderdag 28 september 2017 - 07:29   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 september 2017 - 06:48 schreef FeyenoordFourEver het volgende:
Ik ben er niet rouwig om dat Botteghin en vd Heijden geblesseerd zijn. In de hoop dat er een dynamischer elftal op het veld kom. Spelers zoals : Botteghin, vd Heijden, Nelom, Diks, Toornstra, Vilhena, Kramer en Bilal kunnen bij mij niet veel goeds doen omdat ik ze niet geschikt vind voor Feyenoord. Deze spelers vind ik zeer middelmaat , en Feyenoord onwaardig!
Maar zo denk ik erover en dat zal niet iedereen hier waarderen heb ik zo het vermoeden.
Dat hangt van je perspectief af.

Feyenoord 15 jaar geleden, ben ik t met je eens.
Feyenoord 5 jaar geleden was dolblij met deze spelers.
Feyenoord nu, moet het denk ik ook van dit kaliber hebben. Kijk maar naar de concurrentie, die hebben nauwelijks betere spelers op die posities.

Botteghin en vd Heijden komen tekort, vind ik ook, maar zijn wel bruikbaar, maar heb ze ook liever niet alle twee in de basis.
Nelom, Diks, Kramer en Bilal zijn inderdaad niet goed genoed.

Toornstra en Vilhena zijn redelijke/goede spelers, maar geen dragende spelers. Die renderen alleen in een draaiend team.
FR-Henk
 FR-Henk - donderdag 28 september 2017 - 08:17   quote  deeplink  
Welke realistische lat leg je t.a.v. de kwaliteit die Feyenoord met de selectie moet hebben.
Op basis van de begroting nog 3e van Nederland. Maar t.o.v. het buitenland steeds meer een prooi voor vermogende clubs.
Elk jaar weer banden plakken.
CobusIII
 CobusIII - donderdag 28 september 2017 - 08:18   quote  deeplink  
Ik denk ook dat we te maken hebben met groeipijnen...Er moeten veel nieuwe spelers ingepast worden. Maar overall denk ik dat we een sterkere selectie hebben...Alleen nog een spits erbij..
Stylzz
 Stylzz - donderdag 28 september 2017 - 08:22   quote  deeplink  
Beterschap in ieder geval.

DJXWHERUIAgwkh0.jpg
FR-Henk
 FR-Henk - donderdag 28 september 2017 - 08:25   quote  deeplink  
Dat is zo. Op dit moment zijn 4 van de 5 aankopen veelbelovend. Larsson is afwachten.
De gehuurde klant mag z'n Italiaans weer verder gaan ophalen.
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 28 september 2017 - 18:49   quote  deeplink  
Hoe een blessure het plan van Van der Heijden doorkruist

lvfYhvAi.jpg

De blessure van Jan-Arie van der Heijden is de zoveelste tegenvaller voor Feyenoord in korte tijd. De centrale verdediger moet de komende weken toekijken, terwijl zijn maatje in de defensie Eric Botteghin eveneens geblesseerd en machteloos de komende duels van de Rotterdammers zal bijwonen.

De succesvolle as van vorig seizoen is in ieder geval voor de nodige weken weg. Tel er de overige blessures en de slechte start in Europa bij op en duidelijk is dat Feyenoord zware weken wacht. Uitgerekend in de week dat hij uitviel, rolde er een VI-interview met de verdediger van de pers. Want dat Van der Heijden zo gemist zou worden, was kort na zijn komst naar Rotterdam-Zuid geen vanzelfsprekendheid. De linkspoot had tijd nodig om te wennen en maakte een transformatie door; van een voetballer die liever met de bal opereert naar een noeste verdediger zoals ze zo graag zien in Rotterdam.

In het interview legt Van der Heijden uit waarom zijn populariteit zo toenam. 'Ik denk dat mensen me zijn gaan waarderen om mijn verdedigende kwaliteiten. Blokken, duels winnen en zelfs tackelen. Opbouwen kon ik al. Dat heeft me zelf ook de motivatie gegeven dat mooi te gaan vinden en daarin verder te groeien.' Juist die progressie was een van de doelstellingen van de verdediger. Dat plan loopt nu vertraging op door de opgelopen kuitkwetsuur. 'Het kan altijd beter. Ik heb er wel goede hoop op dat ik nog beter kan. Ik ben 29, ik zorg goed voor mezelf en ben eigenlijk vrijwel nooit geblesseerd.’

Gezien de laatste zinsnede zal de blessure des te harder aangekomen zijn. Toch hoopt Jan-Arie na zijn rentree met Feyenoord voor een zeldzaamheid te zorgen: titelprolongatie. ‘Ja, dat is volgens mij pas één keer gelukt, toch? Ruim vijftig jaar geleden. Dat PSV en Ajaks geen Europees voetbal spelen, zegt me niets. Ik denk dat ze dat liever wél hadden gedaan. Wij moeten bewijzen dat het juist een voordeel is om vaker en tegen sterkere tegenstanders te spelen. Ik heb nog nooit een voetballer gehoord die liever traint dan speelt. Natuurlijk kost het kracht, maar het geeft ook energie, toch?'
van geil
 van geil - zaterdag 30 september 2017 - 15:08   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 27 september 2017 - 09:37 schreef MMM het volgende:
Zou rond 18 november tegen VVV terug moeten zijn.

Wat een hoop blessures..
Pfff
CobusIII
 CobusIII - maandag 09 oktober 2017 - 19:21   quote  deeplink  
Misschien beter als hij voorlopig op de bank blijft, net als Botteghin..
windoweyes
 windoweyes - maandag 09 oktober 2017 - 19:40   quote  deeplink  
Op zich is het niet zo erg als ze opgesteld worden, mits Haps en Nieuwkoop op de flanken spelen. Vorig jaar kregen we weinig doelpunten tegen met dit centrale duo, waardoor we mede kampioen zijn geworden.
CobusIII
 CobusIII - maandag 09 oktober 2017 - 19:49   quote  deeplink  
Zeker, maar heb je de algemene staat van het Nederlandse voetbal gezien? Botteghin en Arie zijn traag (fysiek en in de opbouw)en zijn geen moderne voetballers. Spelers van gisteren....klinkt hard, zeker gezien de inbreng die ze hadden bij het kampioenschap. We moeten een andere weg inslaan.
Stylzz
 Stylzz - maandag 09 oktober 2017 - 19:51   quote  deeplink  
De rest van de competitie is net zo traag.
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 08 januari 2018 - 19:12   quote  deeplink  
Training hervat..
van geil
 van geil - woensdag 10 januari 2018 - 19:29   quote  deeplink  
Terug in de lappenmand, helaas.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5186
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het officiële Jan-Arie van der Heijden (held, want kampioen) topic









0.0203731