BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Tussenstanden binnen en buitenland

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
remco k
 remco k - maandag 05 november 2018 - 18:50   quote  deeplink  
We hebben toch al een samenwerkingsverband gesloten met de mooiste club van Rotterdam?
Loetje
 Loetje - maandag 05 november 2018 - 20:45   quote  deeplink  
De meest klassieke club van Nederland zelfs.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 06 november 2018 - 21:14   quote  deeplink  
0-1 voor PSV:O
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 06 november 2018 - 21:16   quote  deeplink  
Met bizarre uitslagen, die eerder gespeeld zijn. Belgrado-Liverpool 2-0 en Monaco-Brugge 0-4
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 06 november 2018 - 21:16   quote  deeplink  
belchinezen actief?
Loetje
 Loetje - dinsdag 06 november 2018 - 21:32   quote  deeplink  
Zoet redt hun nu al voor de 2e wedstrijd op rij. Deze keer speelt Spurs niet eens geweldig en krijgen toch weer aardig wat kansen.
Loetje
 Loetje - dinsdag 06 november 2018 - 21:32   quote  deeplink  
Maar in godsnaam waarom speelt Aurier en geen Trippier? Ik vind die laatste op 10% nog steeds beter als die idioot van een Aurier!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 06 november 2018 door Loetje --
Hasjkoph
 Hasjkoph - dinsdag 06 november 2018 - 21:39   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 november 2018 - 21:16 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Met bizarre uitslagen, die eerder gespeeld zijn. Belgrado-Liverpool 2-0 en Monaco-Brugge 0-4
Dat Belgrado wint is uitzonderlijk, maar het was te verwachten dat Brugge zou winnen. Monaco staat op de één na laatste plek in de Franse competitie.
Hasjkoph
 Hasjkoph - dinsdag 06 november 2018 - 21:39   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 november 2018 - 21:32 schreef Loetje het volgende:
Maar in godsnaam waarom speelt Aurier en geen Trippier? Ik vind die laatste op 10% nog steeds beter als die idioot van een Aurier!
Mee eens.

Zoet redt PSV heel aardig, maar Tottenham blijft kansen krijgen.
Loetje
 Loetje - dinsdag 06 november 2018 - 21:40   quote  deeplink  
Alles wordt ook slecht ingeschoten hoor
Jaccio
 Jaccio - dinsdag 06 november 2018 - 21:42   quote  deeplink  
Ik zou Eriksen graag eens bij Barca zien. Heerlijk spelertje
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 06 november 2018 - 21:42   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 november 2018 - 21:39 schreef Hasjkoph het volgende:

[..]

Dat Belgrado wint is uitzonderlijk, maar het was te verwachten dat Brugge zou winnen. Monaco staat op de één na laatste plek in de Franse competitie.
maar met 0-4 en eerst thuis gelijk hebben gespeeld? vreemde combinatie..
Hasjkoph
 Hasjkoph - dinsdag 06 november 2018 - 21:43   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 november 2018 - 21:40 schreef Loetje het volgende:
Alles wordt ook slecht ingeschoten hoor
Ook mee eens. Meerdere 100% kansen gehad
Loetje
 Loetje - dinsdag 06 november 2018 - 21:44   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 november 2018 - 21:43 schreef Hasjkoph het volgende:

[..]

Ook mee eens. Meerdere 100% kansen gehad
Ik denk dat Onana ze ook allemaal had gehad. Alleen Groothuizen niet ;-) Oh wacht, voeg Kjeld Scherpen daar ook maar aan toe.
Hasjkoph
 Hasjkoph - dinsdag 06 november 2018 - 21:44   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 november 2018 - 21:42 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

maar met 0-4 en eerst thuis gelijk hebben gespeeld? vreemde combinatie..
Ik vind het eerder apart dat Brugge niet gewonnen heeft thuis. Monaco heeft letterlijk maar één keer gewonnen dit seizoen en het meerendeel verder verloren.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 06 november 2018 - 21:48   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 november 2018 - 21:44 schreef Hasjkoph het volgende:

[..]

Ik vind het eerder apart dat Brugge niet gewonnen heeft thuis. Monaco heeft letterlijk maar één keer gewonnen dit seizoen en het meerendeel verder verloren.
Ja daarom kijk ik nu verbaasd dat ze nu wel winnen en dan met 0-4 dan had je ook wel verwacht dat je thuis zou winnen als het verschil zo groot zou zijn.
Loetje
 Loetje - dinsdag 06 november 2018 - 21:54   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 november 2018 - 21:44 schreef Hasjkoph het volgende:

[..]

Ik vind het eerder apart dat Brugge niet gewonnen heeft thuis. Monaco heeft letterlijk maar één keer gewonnen dit seizoen en het meerendeel verder verloren.
Klopt, maar verdedigen kunnen ze doorgaans wel hoor. Borussia kwam er ook een uur niet doorheen.
Hasjkoph
 Hasjkoph - dinsdag 06 november 2018 - 21:56   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 november 2018 - 21:48 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Ja daarom kijk ik nu verbaasd dat ze nu wel winnen en dan met 0-4 dan had je ook wel verwacht dat je thuis zou winnen als het verschil zo groot zou zijn.
Mwah niet mee eens. Zoals gezegd is het voor mij meer een uitzondering dat Brugge thuis gelijk heeft gespeeld. 0-4 uit winnen is wellicht wat veel, maar logischer dan dat Monaco punten pakt.
Hasjkoph
 Hasjkoph - dinsdag 06 november 2018 - 22:00   quote  deeplink  
Ik vind de statistieken van Belgrado - Liverpool wel bijzonder. Liverpool heeft 22 schoten waarvan maar 3 op doel. Belgrado heeft 10 schoten, waarvan 4 op doel, maar wel 2 doelpunten.
Loetje
 Loetje - dinsdag 06 november 2018 - 22:13   quote  deeplink  
PSV blíjft na rust wel simpel overeind. Tottenham ver van wat ze kunnen.
Hasjkoph
 Hasjkoph - dinsdag 06 november 2018 - 22:16   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 november 2018 - 22:13 schreef Loetje het volgende:
PSV blíjft na rust wel simpel overeind. Tottenham ver van wat ze kunnen.
Overeind wel, maar naast de twee kopballen vanuit een hoekschop (waarvan dus het doelpunt) is er niks gecreëerd, als je dat al zo mag noemen.

Het is dat Tottenham ook enorm belabberd speelt.
Loetje
 Loetje - dinsdag 06 november 2018 - 22:18   quote  deeplink  
Aurier en Davies, ik zou ze niet bij ons willen
Hasjkoph
 Hasjkoph - dinsdag 06 november 2018 - 22:20   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 november 2018 - 22:18 schreef Loetje het volgende:
Aurier en Davies, ik zou ze niet bij ons willen
Helaas is Vertonghen nog steeds geblesseerd.

En dan haalt hij de gevaarlijkste man, Lucas, van de wedstrijd eraf.
Jaccio
 Jaccio - dinsdag 06 november 2018 - 22:22   quote  deeplink  
Het is toch juist goed als PSV hier wint?
Hasjkoph
 Hasjkoph - dinsdag 06 november 2018 - 22:24   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 november 2018 - 22:22 schreef Jaccio het volgende:
Het is toch juist goed als PSV hier wint?
Ik ben in deze 50/50. Ik wil dat Nederland de punten pakt, maar Tottenham is de enige andere club die ik volg naast Ajax.
Loetje
 Loetje - dinsdag 06 november 2018 - 22:26   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 november 2018 - 22:20 schreef Hasjkoph het volgende:

[..]

Helaas is Vertonghen nog steeds geblesseerd.

En dan haalt hij de gevaarlijkste man, Lucas, van de wedstrijd eraf.
Ja echt he
Loetje
 Loetje - dinsdag 06 november 2018 - 22:26   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 november 2018 - 22:22 schreef Jaccio het volgende:
Het is toch juist goed als PSV hier wint?
Ik gun die moffen helemaal niks.
Jaccio
 Jaccio - dinsdag 06 november 2018 - 22:28   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 november 2018 - 22:24 schreef Hasjkoph het volgende:

[..]

Ik ben in deze 50/50. Ik wil dat Nederland de punten pakt, maar Tottenham is de enige andere club die ik volg naast Ajax.
Ik bedoelde meer dat als PSV in Europa blijft, het voordeliger is voor Ajax in de ED
Hasjkoph
 Hasjkoph - dinsdag 06 november 2018 - 22:30   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 november 2018 - 22:28 schreef Jaccio het volgende:

[..]

Ik bedoelde meer dat als PSV in Europa blijft, het voordeliger is voor Ajax in de ED
Aah op die fiets. Nee dat is ook zeker waar.
Hasjkoph
 Hasjkoph - dinsdag 06 november 2018 - 22:35   quote  deeplink  
En dan valt dan toch de 1-1
Eide
 Eide - dinsdag 06 november 2018 - 22:37   quote  deeplink  
Met pijn in m'n hart hoop ik toch dat PSV wint. Ajax profiteert gewoon van elk punt dat de rest van de klaplopers uit Nederland weten te behalen.
Hasjkoph
 Hasjkoph - dinsdag 06 november 2018 - 22:41   quote  deeplink  
Barca scoort ook pas net de 0-1 bij Inter
Hasjkoph
 Hasjkoph - dinsdag 06 november 2018 - 22:46   quote  deeplink  
En dan op zn PSVs maakt Tottenham nog de 2-1.
Eide
 Eide - dinsdag 06 november 2018 - 22:46   quote  deeplink  
Tja, nu weet PSV ook hoe het voelt.
Loetje
 Loetje - dinsdag 06 november 2018 - 22:49   quote  deeplink  
Toen waren die moffen stil
Hasjkoph
 Hasjkoph - dinsdag 06 november 2018 - 22:54   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 november 2018 - 22:41 schreef Hasjkoph het volgende:
Barca scoort ook pas net de 0-1 bij Inter
En toch nog 1-1 geworden.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 06 november 2018 - 22:55   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 november 2018 - 22:46 schreef Eide het volgende:
Tja, nu weet PSV ook hoe het voelt.
Dat voelde ze het toch ook tegen RKC in de beker? Gelijk kwam in de blessure tijd
Loetje
 Loetje - dinsdag 06 november 2018 - 23:55   quote  deeplink  
Ach, een traditie blijft in ieder geval in stand... Het was weer een PSV'er die in de slotfase scoorde.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - woensdag 07 november 2018 - 07:09   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 november 2018 - 22:55 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Dat voelde ze het toch ook tegen RKC in de beker? Gelijk kwam in de blessure tijd
Maar toen konden ze het excuus aanvoeren dat het psv b/c elftal speelde.....
Jaccio
 Jaccio - woensdag 07 november 2018 - 08:50   quote  deeplink  
Ik vind het maar niks dat PSV uit Europa ligt.
1) de punten voor het NL voetbal
2) ze kunnen zich nu vol richten op de ED, wat het nog een lastiger verhaal maakt dat ze nog zoveel punten gaan morsen

Wij zijn nog actief op 3 fronten, wat het voor ons net wat waarschijnlijker maakt dat we zelf nog puntjes gaan morsen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 07 november 2018 door Jaccio --
nummer10
 nummer10 - woensdag 07 november 2018 - 09:19   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 07 november 2018 - 08:50 schreef Jaccio het volgende:
Ik vind het maar niks dat PSV uit Europa ligt.
1) de punten voor het NL voetbal
2) ze kunnen zich nu vol richten op de ED, wat het nog een lastiger verhaal maakt dat ze nog zoveel punten gaan morsen

Wij zijn nog actief op 3 fronten, wat het voor ons net wat waarschijnlijker maakt dat we zelf nog puntjes gaan morsen.
tja of ze missen het ritme van veel wedstrijden... ajax had hier ook moeite mee vorig seizoen omdat je elke keer een week moet wachten.. soms zelfs 2....
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 07 november 2018 - 09:45   quote  deeplink  
De spelers willen liever europees spelen dan dat ze in Nederland spelen.
Het is maar de vraag of ze over die teleurstelling heen kunnen zetten.

Bod van 40 miljoen van Chelsea op Lozano, ik weet niet of PSV dat gaat weigeren?
Peterhs
 Peterhs - woensdag 07 november 2018 - 11:53   quote  deeplink  
quote:
Wij zijn nog actief op 3 fronten, wat het voor ons net wat waarschijnlijker maakt dat we zelf nog puntjes gaan morsen.
Ik zeg, doe dan de triple maar :-D
hjf
 hjf - woensdag 07 november 2018 - 12:20   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 07 november 2018 - 08:50 schreef Jaccio het volgende:
Ik vind het maar niks dat PSV uit Europa ligt.
1) de punten voor het NL voetbal
2) ze kunnen zich nu vol richten op de ED, wat het nog een lastiger verhaal maakt dat ze nog zoveel punten gaan morsen

Wij zijn nog actief op 3 fronten, wat het voor ons net wat waarschijnlijker maakt dat we zelf nog puntjes gaan morsen.
Ik heb liever de extra tientallen miljoenen uit de CL, waardoor het financiële gat nog groter gat worden, zodat wij in de nabije toekomst de betere spelers kunnen halen. Met de wedstrijden in de CL ga je het verschil maken.
Jaccio
 Jaccio - woensdag 07 november 2018 - 13:13   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 07 november 2018 - 12:20 schreef hjf het volgende:

[..]

Ik heb liever de extra tientallen miljoenen uit de CL, waardoor het financiële gat nog groter gat worden, zodat wij in de nabije toekomst de betere spelers kunnen halen. Met de wedstrijden in de CL ga je het verschil maken.
Hebben we het dan niet juist extra nodig om kampioen te worden in de ED dit seizoen? Zodat we ook volgend seizoen weer verzekerd zijn van deelname..

Tuurlijk moet je altijd uitgaan van eigen kunnen en kunnen we er allerlei theorieën op loslaten, maar feitelijk is het nu wel gewoon zo dat de kans dat wij nog punten morsen in de ED aanzienlijk groter is dan dat PSV dat nog gaat doen.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 07 november 2018 - 14:03   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 07 november 2018 - 13:13 schreef Jaccio het volgende:

[..]

Hebben we het dan niet juist extra nodig om kampioen te worden in de ED dit seizoen? Zodat we ook volgend seizoen weer verzekerd zijn van deelname..

Tuurlijk moet je altijd uitgaan van eigen kunnen en kunnen we er allerlei theorieën op loslaten, maar feitelijk is het nu wel gewoon zo dat de kans dat wij nog punten morsen in de ED aanzienlijk groter is dan dat PSV dat nog gaat doen.
Dat eerste is niet zeker. Kampioen moet nu ook nog zich kwalificeren. Nederland staat nu op de 11 plek of dat het einde van de competitie ook nog is, dat is afwachten.

Dat 2de punt zie ik niet. PSV is teleurgesteld dat ze nu uitgeschakeld zijn in de beker en in de CL maar 1 puntje hebben. Ze zeggen wel dat het een zware poule is. Maar zoals Frank de Boer ook al zei Ajax heeft dat ook gehad en werd toen 3de in de poule met City, Real en Dortmund( alle 4 landskampioen). PSV speelt tegen Groningen slecht, Vitesse slecht. Uitgeschakeld in de beker, terwijl Lozano een uur heeft gespeeld.

PSV moet nu naar de Graafschap. Ajax weet hoe lastig dat is.
Jaccio
 Jaccio - woensdag 07 november 2018 - 14:51   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 07 november 2018 - 14:03 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Dat eerste is niet zeker. Kampioen moet nu ook nog zich kwalificeren. Nederland staat nu op de 11 plek of dat het einde van de competitie ook nog is, dat is afwachten.

Dat 2de punt zie ik niet. PSV is teleurgesteld dat ze nu uitgeschakeld zijn in de beker en in de CL maar 1 puntje hebben. Ze zeggen wel dat het een zware poule is. Maar zoals Frank de Boer ook al zei Ajax heeft dat ook gehad en werd toen 3de in de poule met City, Real en Dortmund( alle 4 landskampioen). PSV speelt tegen Groningen slecht, Vitesse slecht. Uitgeschakeld in de beker, terwijl Lozano een uur heeft gespeeld.

PSV moet nu naar de Graafschap. Ajax weet hoe lastig dat is.
Dat is balen. Is dat ongeacht hoe ver wij komen in de CL? Dat de kampioen zich moet kwalificeren.

PSV zal zeker teleurgesteld zijn, 100%. Denk alleen niet dat die teleurstelling echt lang door zal werken.

Uiteraard is het van mijn kant ook maar een theorie, dat vooropgesteld.. Ik denk alleen dat het feit dat PSV zich nu volledig kan richten op de ED nadelig voor ons is.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 07 november 2018 - 15:03   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 07 november 2018 - 14:51 schreef Jaccio het volgende:

[..]

Dat is balen. Is dat ongeacht hoe ver wij komen in de CL? Dat de kampioen zich moet kwalificeren.

PSV zal zeker teleurgesteld zijn, 100%. Denk alleen niet dat die teleurstelling echt lang door zal werken.

Uiteraard is het van mijn kant ook maar een theorie, dat vooropgesteld.. Ik denk alleen dat het feit dat PSV zich nu volledig kan richten op de ED nadelig voor ons is.
Dat ligt eraan hoe hoog we op die lijst staan. Er kan wat geschoven worden met extra tickets enzo..

Als de winnaar van de CL zich ook plaatst via de competitie dan gaat die ticket naar de volgende op de lijst. Dat kan nu Nederland zijn, exact weet ik dat niet.

Als we de CL winnen en PSV kampioen, dan moet PSV zich kwalificeren en Ajax niet.
Hasjkoph
 Hasjkoph - woensdag 07 november 2018 - 15:25   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 07 november 2018 - 14:51 schreef Jaccio het volgende:

[..]

Dat is balen. Is dat ongeacht hoe ver wij komen in de CL? Dat de kampioen zich moet kwalificeren.

PSV zal zeker teleurgesteld zijn, 100%. Denk alleen niet dat die teleurstelling echt lang door zal werken.

Uiteraard is het van mijn kant ook maar een theorie, dat vooropgesteld.. Ik denk alleen dat het feit dat PSV zich nu volledig kan richten op de ED nadelig voor ons is.
Plek nummer 11 maken we veel kans op in het geval dat Ajax overwintert in de CL. In principe ben je met plek 11 verzekert van een ticket voor de CL aangezien de CL winnaar gewoon uit een topland zal komen.

Alleen Oostenrijk (plek 12) zou ons nog kunnen inhalen aangezien die ongeveer 0.4 punten (één overwinning omgerekend in dit geval) minder dan Nederland heeft. Denemarken staat te ver achter en heeft alleen Kopenhagen nog. Voor Oostenrijk staat RB Salzburg op de eerste plek en Rapid Wien op de derde plek in de Europa League. Salzburg is al door, maar Rapid Wien nog absoluut niet. Voor overwinningen en gelijke spelen krijgen de landen dezelfde aantal punten, ongeacht CL of EL. Dat is 2 punten voor een overwinning en 1 punt voor een gelijkspel. Deze worden dan gedeeld door het aantal deelnemende clubs van dat land en zo wordt de ranking bepaald. Maar als Ajax het overleeft in de CL krijgt het 4 bonuspunten en dat is enorm gunstig. Die vier punten worden door vijf gedeeld (aantal deelnemende Nederlandse clubs), dus stijgt Nederland 0.8 punt op de ranking. Ook krijgen clubs bij bepaalde rondes die ze verder komen een extra punt toegekend.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 07 november 2018 door Hasjkoph --
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 07 november 2018 - 15:43   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 07 november 2018 - 15:25 schreef Hasjkoph het volgende:

[..]

Plek nummer 11 maken we veel kans op in het geval dat Ajax overwintert in de CL. In principe ben je met plek 11 verzekert van een ticket voor de CL aangezien de CL winnaar gewoon uit een topland zal komen.

Alleen Oostenrijk (plek 12) zou ons nog kunnen inhalen aangezien die ongeveer 0.4 punten (één overwinning omgerekend in dit geval) minder dan Nederland heeft. Denemarken staat te ver achter en heeft alleen Kopenhagen nog. Voor Oostenrijk staat RB Salzburg op de eerste plek en Rapid Wien op de derde plek in de Europa League. Salzburg is al door, maar Rapid Wien nog absoluut niet. Voor overwinningen en gelijke spelen krijgen de landen dezelfde aantal punten, ongeacht CL of EL. Dat is 2 punten voor een overwinning en 1 punt voor een gelijkspel. Deze worden dan gedeeld door het aantal deelnemende clubs van dat land en zo wordt de ranking bepaald. Maar als Ajax het overleeft in de CL krijgt het 4 bonuspunten en dat is enorm gunstig. Die vier punten worden door vijf gedeeld (aantal deelnemende Nederlandse clubs), dus stijgt Nederland 0.8 punt op de ranking. Ook krijgen clubs bij bepaalde rondes die ze verder komen een extra punt toegekend.
De winnaar zal dan wel uit een topland komen maar die kan in de eigen competitie niet bij de beste vier eindigen.
Real of een engelse/italiaanse ploeg zou dat zo maar kunnen gebeuren.

Daar valt nu nog weinig over te zeggen. Ik ga daar bij voorbaat niet vanuit.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5135
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Tussenstanden binnen en buitenland









0.1085100