BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Tussenstanden binnen en buitenland

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
remco k
 remco k - vrijdag 28 september 2018 - 15:31   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 28 september 2018 - 13:21 schreef Loetje het volgende:

[..]

Gaat niet zozeer om de discussie hoor, meer om aan te tonen hoe lastig Barca het op het moment heeft. Barca kreeg die kansen en 2 goals daar. Dat is best effectief.

Tsja de Champions League... Je zou verwachten dat Manchester City en PSG eens grote ogen gaan gooien, maar City verliest meteen weer thuis en doen jaarlijks hetzelfde, namelijk moeizaam spelen in de CL en daardoor zijn hun voor mij ook niet de favoriet. PSG denk ik dat ze te weinig weerstand krijgen in Frankrijk en daardoor de verschillen in met name de knock out fases te groot zijn. Daardoor zie ik ze altijd wel een keer goed onderuit gaan.

Barca en Bayern vind ik mooie ploegen, maar de realiteit is wel dat het totaalvoetbal het lastig heeft in Europa en daarom denk ik dat ze het ook niet gaan redden.

Real is voor mij opnieuw favoriet. Niet omdat ze geweldig voetballen, wel omdat je exact weten wat er gevraagd wordt in de CL en ze dat uiteindelijk altijd kunnen brengen. Verder verwacht ik veel van Juve. Is denk ik de meest gevaarlijke outsider en zijn heel, heel lastig te verslaan. Allegri maakte er een potje van bij Milan, maar doet het voortreffelijk daar. Verder onderschat ik Atletico niet. Dat was het wel zo'n beetje.
Ik denk er eigenlijk hetzelfde over. Juist daarom vroeg ik het ook aangezien er geen zinnig woord over te zeggen balt.
Jaccio
 Jaccio - zaterdag 29 september 2018 - 09:02   quote  deeplink  
Bayern heeft gister voor de 2e keer deze week puntenverlies geleden.
Ik hoop niet dat ze het uitgerekend tegen ons recht willen zetten.
remco k
 remco k - zaterdag 29 september 2018 - 13:22   quote  deeplink  
Daar kun je rustig vergif op innemen.
Loetje
 Loetje - zaterdag 29 september 2018 - 14:02   quote  deeplink  
Tuurlijk, de uitdaging voor Bayern zit hem in de CL. Kovac gaf al aan te gaan rouleren de komende wedstrijden.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 29 september 2018 - 14:53   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 29 september 2018 - 14:02 schreef Loetje het volgende:
Tuurlijk, de uitdaging voor Bayern zit hem in de CL. Kovac gaf al aan te gaan rouleren de komende wedstrijden.
En dat heeft hij ook gedaan.

Ben echt benieuwd wie er op Renato Sanches komt te spelen. Als dat Schöne is dan ben je gezien. Die jongen is zo beweeglijk en loopt overal.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 29 september 2018 - 15:49   quote  deeplink  
Het einde van Mourinho lijkt ook aanstaande bij Manchester United.
Loetje
 Loetje - zaterdag 29 september 2018 - 16:04   quote  deeplink  
Leek vorig jaar ook en al eens eerder bij Chelsea en Real. Toch lijkt het wel of ze hem er niet uit durven gooien. Ik moet heel die vent niet.
Loetje
 Loetje - zaterdag 29 september 2018 - 17:37   quote  deeplink  
Barca opnieuw achter.
Loetje
 Loetje - zaterdag 29 september 2018 - 18:10   quote  deeplink  
1-1 geworden uiteindelijk. Als Tottenham in vorm is, zie ik ze winnen woensdag
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 29 september 2018 - 18:28   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 29 september 2018 - 18:10 schreef Loetje het volgende:
1-1 geworden uiteindelijk. Als Tottenham in vorm is, zie ik ze winnen woensdag
Trainer is enorm aan het rouleren volgens mij???
Jaccio
 Jaccio - zaterdag 29 september 2018 - 19:19   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 29 september 2018 - 13:22 schreef remco k het volgende:
Daar kun je rustig vergif op innemen.
Inderdaad

https://www.vi.nl/nieuws/kovac-waarschuwt-ajax-wij-zijn-bayern-munchen-dit-pikken-we-niet
Loetje
 Loetje - zaterdag 29 september 2018 - 19:55   quote  deeplink  
Zuiverder wórden de penalty's niet. Wederom mazzel PSV die zelf de enige echte kans wel benutten.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 29 september 2018 - 20:18   quote  deeplink  
En gewoon weer lekker met 0-1 winnen! Zit ze daar wel mee!! Pfff
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 29 september 2018 - 20:24   quote  deeplink  
Nog zo'n schijt 0-2 in blessuretijd, zoals gewoonlijk bij die pishoeren!
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zaterdag 29 september 2018 - 21:41   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 29 september 2018 - 20:18 schreef Ajax Warrior het volgende:
En gewoon weer lekker met 0-1 winnen! Zit ze daar wel mee!! Pfff
toch een kwaliteit....??
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zaterdag 29 september 2018 - 21:41   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 29 september 2018 - 20:24 schreef Ajax Warrior het volgende:
Nog zo'n schijt 0-2 in blessuretijd, zoals gewoonlijk bij die pishoeren!
dus een kwaliteit!
remco k
 remco k - zondag 30 september 2018 - 13:04   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 29 september 2018 - 18:10 schreef Loetje het volgende:
1-1 geworden uiteindelijk. Als Tottenham in vorm is, zie ik ze winnen woensdag
Toch spelen die ook weer heel erg wisselvallig hè. Wat cl is er nig geen pijl op tebtrekken.
Loetje
 Loetje - zondag 30 september 2018 - 13:13   quote  deeplink  
Daarom ook als ze in vorm zijn. Want dat zijn ze ook niet.
Eide
 Eide - zondag 30 september 2018 - 20:49   quote  deeplink  
Gözübüyük liet gewoon doorspelen terwijl Matavz met een gebroken been op de grond lag, Vermeer riep om verzorging en er zelfs al verzorging tussen de lijnen was...
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 01 oktober 2018 - 07:45   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 30 september 2018 - 20:49 schreef Eide het volgende:
Gözübüyük liet gewoon doorspelen terwijl Matavz met een gebroken been op de grond lag, Vermeer riep om verzorging en er zelfs al verzorging tussen de lijnen was...
Die Gözübüyük is pas een rare scheids. Heb steeds het idee dat die vent zichzelf belangrijker vind dan het spel. Dit is ook weer zoiets raars.
Eide
 Eide - maandag 01 oktober 2018 - 08:49   quote  deeplink  
De 4e man laat Gözübüyük ook wel vallen hoor, want die hoort in te grijpen als de scheidsrechter iets niet ziet. Als team gefaald.

Overigens vond ik de eerste rode kaart voor Vitesse en die voor Van Persie dik terecht en beide goed beoordeeld. Hij gaat alleen met de 2e rode kaart de mist in waardoor het alsnog en alweer een grote fout toevoegd aan de wedstrijd.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 01 oktober 2018 - 10:09   quote  deeplink  
Mocht de spelers zien dat er iemand echt gewond is dan kan de scheids alsnog fluiten of spelers trappen de bal buiten.
Maar de scheids moet eerst echt beoordelen dat de speler gewond is maar zijn 1ste taak is het spel, als hij niet tussendoor kan beoordelen dat het echt goed mis is dan laat de scheids door gaan. Dan is het aan de spelers om het spel te stoppen.

Ik kan heel goed begrijpen dat scheids niet heeft gefloten. Ze beoordeelde dit als toneelspel, wat een foute constatering was.
Maar dat komt door aanstellen van veel spelers
Eide
 Eide - maandag 01 oktober 2018 - 20:05   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 01 oktober 2018 - 10:09 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Mocht de spelers zien dat er iemand echt gewond is dan kan de scheids alsnog fluiten of spelers trappen de bal buiten.
Maar de scheids moet eerst echt beoordelen dat de speler gewond is maar zijn 1ste taak is het spel, als hij niet tussendoor kan beoordelen dat het echt goed mis is dan laat de scheids door gaan. Dan is het aan de spelers om het spel te stoppen.

Ik kan heel goed begrijpen dat scheids niet heeft gefloten. Ze beoordeelde dit als toneelspel, wat een foute constatering was.
Maar dat komt door aanstellen van veel spelers
Als de keeper van de tegenstander staat te roepen en te gebaren dat het echt mis is en er wordt niet ingegrepen is dat gewoon een gigantische blunder van het scheidsrechterteam. Daar kan geen enkele discusie over mogelijk zijn.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 02 oktober 2018 - 11:39   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 01 oktober 2018 - 20:05 schreef Eide het volgende:

[..]

Als de keeper van de tegenstander staat te roepen en te gebaren dat het echt mis is en er wordt niet ingegrepen is dat gewoon een gigantische blunder van het scheidsrechterteam. Daar kan geen enkele discusie over mogelijk zijn.
Ik heb het niet gezien dit voorval. Maar hoelang heeft het geduurd voor dat er een tegenspeler naast stond, die een gebaar maakte dat er iets mis was? En hoelang heeft het geduurd na die melding van een tegenspeler tot dat het spel stil lag?

Overigens is het eerst aan de spelers om spel stil te leggen. Zolang ze zelf door spelen, is er geen grond om het spel zelf neer te leggen.

Als de spel stil ligt en scheids wil dat er wat gaat gebeuren, bijvoorbeeld wissel of blessurebehandeling dan kan die fluiten tot wachten van spelhervatting. En bij begin en einde van beide helften. Bij levensgevaarlijke situaties en regelovertreding.
Dat is wat de spelersregels zijn. Anders kan je ook bij een doorgebroken speler als verdediger naar je hamstring grijpen en zou in deze regel de scheids moeten fluiten.

Als iemand zijn hamstring blessure oploopt, dan fluit de scheids ook niet.
En in dit geval is er een duel en scheids vind dat er geen overtreding is begaan.
Op welk grond moet de scheids dan fluiten?

Wat je dus moet afvragen was het een overtreding? Zo ja dan had de scheids moeten fluiten. Anders gewoon niet. Of was het een levensgevaarlijke situatie?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 02 oktober 2018 door Positieve Arrogantie --
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 02 oktober 2018 - 16:04   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 oktober 2018 - 11:39 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Ik heb het niet gezien dit voorval. Maar hoelang heeft het geduurd voor dat er een tegenspeler naast stond, die een gebaar maakte dat er iets mis was? En hoelang heeft het geduurd na die melding van een tegenspeler tot dat het spel stil lag?

Overigens is het eerst aan de spelers om spel stil te leggen. Zolang ze zelf door spelen, is er geen grond om het spel zelf neer te leggen.

Als de spel stil ligt en scheids wil dat er wat gaat gebeuren, bijvoorbeeld wissel of blessurebehandeling dan kan die fluiten tot wachten van spelhervatting. En bij begin en einde van beide helften. Bij levensgevaarlijke situaties en regelovertreding.
Dat is wat de spelersregels zijn. Anders kan je ook bij een doorgebroken speler als verdediger naar je hamstring grijpen en zou in deze regel de scheids moeten fluiten.

Als iemand zijn hamstring blessure oploopt, dan fluit de scheids ook niet.
En in dit geval is er een duel en scheids vind dat er geen overtreding is begaan.
Op welk grond moet de scheids dan fluiten?

Wat je dus moet afvragen was het een overtreding? Zo ja dan had de scheids moeten fluiten. Anders gewoon niet. Of was het een levensgevaarlijke situatie?
Jezus gozer, je hoeft geen boek te schrijven hier hoor!!
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 02 oktober 2018 - 16:07   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 oktober 2018 - 16:04 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Jezus gozer, je hoeft geen boek te schrijven hier hoor!!
Ik leg enkel uit wat ik ervan vind!
Sorry, ik ben lang van stof. Maar dat had je wel gemerkt he;)
Eide
 Eide - dinsdag 02 oktober 2018 - 16:33   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 oktober 2018 - 16:07 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Ik leg enkel uit wat ik ervan vind!
Sorry, ik ben lang van stof. Maar dat had je wel gemerkt he;)
Allemaal onzin, want je bent aan het speculeren zonder het gezien te hebben. Matavz, de spits van Vitsse, lag in de 16 van feyenoord met Vermeer er meteen bij. De scheidsrechter liet zeker een minuut doorspelen terwijl er iemand met een gebroken been op het veld lag. Terwijl Vermeer stond te gebaren dat het echt mis was.

De scheidsrechter is verantwoordelijk voor dit soort zaken en dit is een bizarre blunder van dat hele scheidsrechterteam.
remco k
 remco k - dinsdag 02 oktober 2018 - 17:22   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 oktober 2018 - 16:33 schreef Eide het volgende:

[..]

Allemaal onzin, want je bent aan het speculeren zonder het gezien te hebben. Matavz, de spits van Vitsse, lag in de 16 van feyenoord met Vermeer er meteen bij. De scheidsrechter liet zeker een minuut doorspelen terwijl er iemand met een gebroken been op het veld lag. Terwijl Vermeer stond te gebaren dat het echt mis was.

De scheidsrechter is verantwoordelijk voor dit soort zaken en dit is een bizarre blunder van dat hele scheidsrechterteam.
Zo is het en niet anders.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 02 oktober 2018 - 21:01   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 oktober 2018 - 16:33 schreef Eide het volgende:

[..]

Allemaal onzin, want je bent aan het speculeren zonder het gezien te hebben. Matavz, de spits van Vitsse, lag in de 16 van feyenoord met Vermeer er meteen bij. De scheidsrechter liet zeker een minuut doorspelen terwijl er iemand met een gebroken been op het veld lag. Terwijl Vermeer stond te gebaren dat het echt mis was.

De scheidsrechter is verantwoordelijk voor dit soort zaken en dit is een bizarre blunder van dat hele scheidsrechterteam.
Staat het in de spelregels dat de scheids moet fluiten bij een blessure?
Volgens mij alleen bij levensgevaar, bij een open wond en hoofdblessure, klopt toch?

Als je wil dat de scheids een beetje menselijk zou fluiten dan kan je zeggen dat het wel goed was geweest om te fluiten.
Maar dat mag je ook zeggen van de spelers door de bal buiten te schieten.
Eide
 Eide - dinsdag 02 oktober 2018 - 21:50   quote  deeplink  
Echt, volslagen en volledige onzin. De scheidsrechter is ten alle tijden verantwoordelijk voor de veiligheid van de spelers op het veld en dient gewoon in te grijpen als die in het geding is.

Je maakt jezelf echt volslagen belachelijk op deze manier ouwe. Dit is op geen enkele manier goed te praten.
Eide
 Eide - dinsdag 02 oktober 2018 - 21:51   quote  deeplink  
Rood voor Benfica tegen AEK. Staan wel 0-2 voor.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 02 oktober 2018 door Eide --
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 02 oktober 2018 - 22:00   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 oktober 2018 - 21:50 schreef Eide het volgende:
Echt, volslagen en volledige onzin. De scheidsrechter is ten alle tijden verantwoordelijk voor de veiligheid van de spelers op het veld en dient gewoon in te grijpen als die in het geding is.

Je maakt jezelf echt volslagen belachelijk op deze manier ouwe. Dit is op geen enkele manier goed te praten.
Hoezo is de veiligheid in het geding dan?

Ik vind ook dat hij had moeten fluiten maar dat is achteraf gezien omdat matvaz zwaar geblesseerd is.

Ik kan wel begrijpen dat hij niet heeft gefloten, dat is alles wat ik eigenlijk bedoel te zeggen.
Hasjkoph
 Hasjkoph - dinsdag 02 oktober 2018 - 22:23   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 oktober 2018 - 21:51 schreef Eide het volgende:
Rood voor Benfica tegen AEK. Staan wel 0-2 voor.
Inmiddels de 1-2 gemaakt
Hasjkoph
 Hasjkoph - dinsdag 02 oktober 2018 - 22:29   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 oktober 2018 - 22:23 schreef Hasjkoph het volgende:

[..]

Inmiddels de 1-2 gemaakt
en de 2-2 is ook al gemaakt.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 02 oktober 2018 - 22:39   quote  deeplink  
2-3 voor benfica
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 03 oktober 2018 - 07:38   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 oktober 2018 - 22:00 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Hoezo is de veiligheid in het geding dan?

Ik vind ook dat hij had moeten fluiten maar dat is achteraf gezien omdat matvaz zwaar geblesseerd is.

Ik kan wel begrijpen dat hij niet heeft gefloten, dat is alles wat ik eigenlijk bedoel te zeggen.
1 zin!!!
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 03 oktober 2018 - 21:44   quote  deeplink  
PSV heeft pech, scheids had rood of geen kaart moeten geven aan de keeper.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 03 oktober 2018 - 21:48   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 03 oktober 2018 - 21:44 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
PSV heeft pech, scheids had rood of geen kaart moeten geven aan de keeper.
Prima opgelost door de scheids. Verder moet die De Jong niet zeiken!
Hasjkoph
 Hasjkoph - woensdag 03 oktober 2018 - 21:49   quote  deeplink  
Ik denk dat geel terecht was, maar ik ken de regels daar niet goed genoeg voor.

Ze hebben eerder pech dat Icardi gewoon buitenspel stond bij het tegendoelpunt.
remco k
 remco k - woensdag 03 oktober 2018 - 22:15   quote  deeplink  
Wat een pot tussen Tottenham en Barca.
remco k
 remco k - woensdag 03 oktober 2018 - 22:24   quote  deeplink  
Niet normaal wat een pot. Tottenham weer terug. 2-3
remco k
 remco k - woensdag 03 oktober 2018 - 22:31   quote  deeplink  
Ik zie de spurs hem nog wel winnen. Die hebben meer inhoud.
remco k
 remco k - woensdag 03 oktober 2018 - 22:50   quote  deeplink  
Barca 2-4 voor. Behoort tot de wedstrijden met de hoogste intensiteit ooit denk ik. Mooie goals en Messi die hem beslist.

Het winnen zit hem in 1 moment. Lucas die niet scoort waar het moet.
Loetje
 Loetje - donderdag 04 oktober 2018 - 00:12   quote  deeplink  
Barca speelde de eerste helft en de eerste 5 minuten na rust wel fenomenaal goed hoor. Was even geleden
Loetje
 Loetje - donderdag 04 oktober 2018 - 00:15   quote  deeplink  
...

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 04 oktober 2018 door Loetje --
remco k
 remco k - donderdag 04 oktober 2018 - 20:13   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 04 oktober 2018 - 00:12 schreef Loetje het volgende:
Barca speelde de eerste helft en de eerste 5 minuten na rust wel fenomenaal goed hoor. Was even geleden
Beide elftallen echt flink gas gegeven hoor. Messi niet vaak Zoë kapot gezien als gisteren
Loetje
 Loetje - donderdag 04 oktober 2018 - 22:54   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 04 oktober 2018 - 20:13 schreef remco k het volgende:

[..]

Beide elftallen echt flink gas gegeven hoor. Messi niet vaak Zoë kapot gezien als gisteren
Intensiteit ligt in Engeland doorgaans wel hoog. Wembley heeft ook een groot veld. Neemt niet weg dat ik Tottenham voor rust niet goed vond.
remco k
 remco k - vrijdag 05 oktober 2018 - 09:59   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 04 oktober 2018 - 22:54 schreef Loetje het volgende:

[..]

Intensiteit ligt in Engeland doorgaans wel hoog. Wembley heeft ook een groot veld. Neemt niet weg dat ik Tottenham voor rust niet goed vond.
Ik denk dat Barca er voor rust voor zorgde dat Tottenham niet goed was, aan de bal maakte Barca de ruimtes onbeloopbaar voor Tottenham, juist door heel breed te spelen met de backs in het middenveld werd het fysieke middenveld van Tottenham al heel slen overrompeld en die hadden daar geen antwoord op. Pas toen de CV's van Tottenham gingen doordekken op Messi en Co werd het wat vaster en beter bij Tottenham..
Hasjkoph
 Hasjkoph - zaterdag 06 oktober 2018 - 20:42   quote  deeplink  
PSV ook vandaag geen tot weinig tegenstand
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zaterdag 06 oktober 2018 - 21:30   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 06 oktober 2018 - 20:42 schreef Hasjkoph het volgende:
PSV ook vandaag geen tot weinig tegenstand
Ik denk dat het grotendeels te maken heeft met het soort voetbal wat ze spelen. Over het algemeen reactie voetbal. Vaak wachtend tot de tegenstander een fout maakt.....

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5935
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Tussenstanden binnen en buitenland









0.1072499